quote:Op donderdag 17 mei 2012 00:00 schreef greavy het volgende:
WEL GODVERTERINGTYFUSGODMONGOLENZOOITJE.
Moet via Schiphol naar Rotterdam, en krijg pas daar een taxi. Verwachte aankomsttijd: Rond 3:30. Vanaf Amersfoort had het rond 1:30 geweest... "Want er rijden nog treinen vanaf Schiphol naar Rotterdam, dus daar krijg je een taxi aangeboden"
Bad Oeyenhausen!quote:Op woensdag 16 mei 2012 23:14 schreef greavy het volgende: Trein had aanrijding gehad bij Bad Oeyenhausen ofzo.
verder een goede reis gehad?quote:Op donderdag 17 mei 2012 08:13 schreef Monopoly het volgende:
Zo te lezen had ik niets te klagen met maar een vertraging van 15 minuten met mijn dienst
Kort maar krachtig. Havendienst.quote:
beetje rangeren dus?quote:Op donderdag 17 mei 2012 08:21 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Kort maar krachtig. Havendienst.
Rangeren op emplacement Waalhaven Zuid, containertrein uitrijden bij RSC, nieuwe containertrein binnenrijden op RSC, Kolentrein uitrijden bij Europoort West.
Daar ging het mis, Class'66 gaf wat storingen en schoot telkens na een meter of 20 in de snelremming.
Hele systeem een rotschop gegeven (lees, opnieuw opgestart) en toen werkte het wel gelukkig
Ja, wie niet...quote:Op donderdag 17 mei 2012 08:10 schreef b2py het volgende:
[..]
Bad Oeyenhausen!
Ooit nog 1,5 uur in de file gestaan daar met de auto.
quote:'HSL moet echt langzamer!'
De hogesnelheidstrein moet nu echt langzamer gaan rijden door Lansingerland. Dat staat in een brandbrief van het gemeentebestuur aan minister Schultz van Haegen en de Tweede Kamer.
Als de trein met 120 km per uur passeert in plaats van de huidige 160 km zou dit al twee decibel aan geluid kunnen schelen. Het gemeentebestuur is vanmening dat de tijdelijke maatregel snel kan worden ingevoerd zonder de dienstregeling aan te hoeven passen.
Al jaren lang strijden de inwoners van Lansingerland over de geluidsoverlast op de HSL. Er zijn al diverse onderzoeken naar geweest.
Er loopt nu al een proef met een structurele oplossing van de geluidsoverlast, maar Lansingerland kan daar niet op wachten. De uitkomsten van die proef zijn pas eind van het jaar bekend.
Bron: http://www.treinenweb.nl/(...)web+%28Treinenweb%29
Heh cool, sinds wanneer rijdt RTB kolentreinen?quote:Op donderdag 17 mei 2012 08:21 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Kort maar krachtig. Havendienst.
Kolentrein uitrijden bij Europoort West.
is op zich een stevige geluidsreductie, maar ipv te miepen hadden ze die tijd ook kunnen gebruiken om mee te werken aan een oplossingquote:
2 dB valt toch wel mee? Stel de trein maakt 80 dB, dan wordt het 78.quote:Op donderdag 17 mei 2012 11:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
is op zich een stevige geluidsreductie, maar ipv te miepen hadden ze die tijd ook kunnen gebruiken om mee te werken aan een oplossing
Het is een logaritmische schaal. 3 dB reductie is een halvering van de geluidssterkte.quote:Op donderdag 17 mei 2012 11:58 schreef DrNick het volgende:
[..]
2 dB valt toch wel mee? Stel de trein maakt 80 dB, dan wordt het 78.
de schaal van dB loopt anders dan je denkt. Ongeveer 3 dB extra is een verdubbeling van het geluid, dus dan kan het veel schelen als je aan geluidsreductie doet.quote:Op donderdag 17 mei 2012 11:58 schreef DrNick het volgende:
[..]
2 dB valt toch wel mee? Stel de trein maakt 80 dB, dan wordt het 78.
quote:Op donderdag 17 mei 2012 11:59 schreef Igen het volgende:
[..]
Het is een logaritmische schaal. 3 dB reductie is een halvering van de geluidssterkte.
Ah, duidelijk zo.quote:Op donderdag 17 mei 2012 11:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
de schaal van dB loopt anders dan je denkt. Ongeveer 3 dB extra is een verdubbeling van het geluid, dus dan kan het veel schelen als je aan geluidsreductie doet.
dittoquote:
3 dB is een verdubbeling van de geluidsintensiteit, nauwelijks een hoorbaar verschil. Bij 6 dB heb je het over een verdubbeling van de geluidsdruk en pas bij een verschil van 10 dB is het volume van geluid 'twee keer zo hard'.quote:Op donderdag 17 mei 2012 11:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
de schaal van dB loopt anders dan je denkt. Ongeveer 3 dB extra is een verdubbeling van het geluid, dus dan kan het veel schelen als je aan geluidsreductie doet.
Vooral mooi dat de gemeente, in weerwil van iedereen die er wel verstand van heeft, bepaalt dat 120 km/u ook wel kan.quote:
Dat maakt zeker uit. Bij dB(A) is er een correctie uitgevoerd voor de gevoeligheid van het menselijk oor, want die varieert per frequentie. De luidheid van een (zuivere) toon wordt uitgedrukt in foon (phon). Bij een A-weging wordt 40 phon gehanteerd. Het geluidsniveau bij 40 phon wordt afgetrokken van het gemeten geluidsniveau om de dB(A) waarde te vinden.quote:Op donderdag 17 mei 2012 16:32 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Het hangt er toch vanaf of je het over dB hebt of over dB(A)? Want dB(A) is toch het geluid wat mensen beleven/horen?
Al een tijdje. Ze halen 3 á 4x per week Kolentrein uit in Amsterdam, die rijden we naar Emmerich.quote:Op donderdag 17 mei 2012 11:43 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Heh cool, sinds wanneer rijdt RTB kolentreinen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |