abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111988728
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 21:24 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

het zou natuurlijk kunnen dat de bijbel niet letterlijk geïnterpreteerd moet worden op dat punt
Ik ga verder niet jou antwoorden zolang jij mij antwoord geeft.

Heb jij een Mens een aap zien baren Ja of Nee?
pi_111988784
quote:
mutatie levert variatie op
een (klein) gedeelte van die variatie kan goed uitpakken voor de ontvanger van de mutatie
deze gelukkige zal zich beter kunnen voortplanten
En je kan er ook flink ziek door worden, of zelfs aan doodgaan.
Of er helemaal geen effect van beleven.

Niet voor niets wordt er juist in academische ziekenhuizen veel evolutie onderzoek gedaan.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_111988796
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 21:22 schreef Kingdom34 het volgende:

[..]

Pak eens glas en vul het met water en zand gekleurde zand en schud flink en laat het even staan, dan krijg je lagen wat wij nu vinden, jullie worden geleerd op school dat Geologische kolom gedoe.
dan krijg je 1 laag zand die loopt van fijn onderop naar grof
quote:
Maar hoe is dan de Grand Canyon ontstaan?
er schuiven aan de westkust van de VS twee platen over elkaar waardoor de grand canion langzaam omhoog word gedrukt.
zo kan het dat een kronkelende rivier langzaam deze formatie uitslijt.
  donderdag 24 mei 2012 @ 21:32:09 #244
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_111989016
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 21:12 schreef Kingdom34 het volgende:

[..]

"Abiogenese is de materialistische verklaring voor de oorsprong van het leven: het eerste leven is ooit ontstaan als gevolg van chemische en fysische processen"

Dat is nooit waargenomen en nooit wetenschappelijk bewezen.
Je weet wat Materie is? Vast/Vloeibaar en Gas daar kan nooit leven uit ontstaan.
Geloof je echt daarin?
Tot er feitelijk iets bewezen is hou ik alle mogelijkheden open. Dat natuurlijke processen hiertoe kunnen leiden is aangetoond in het experiment wat ik eerder aanhaalde.

quote:
Wat is zonder veel succes? Evolutie kamp heeft geen poot om op te staan, allen het wordt gefinancierd door de staat wat waar ij belasting geld moet dokken. Maar daar zal je ook vast weer ontkennen.
Mensen zoals jij hebben dit standpunt tot en met het hogerechtshof in de Verenigde Staten (een extreem christelijk land) verdedigd... en VERLOREN.

quote:
Geef mij een bewijs voor evolutie.
Het internet staat er vol mee. Maar om je er eens 1tje te linken omdat die vrij interessant is voor de ontwikkeling van mensen in het bijzonder:

quote:

Micro-evolutie is een feit, dat is wetenschappelijk bewezen en daar blijf het ook bij.

[..]

[..]

Als je zelf niets weet dan ga je natuurlijk zo'n zin plaatsen :)
Ik heb je al gezegd wat Soort is, ga A.U.B niet zo beginnen graag.
Het onderscheid dat jij en vele creationisten met jou zo graag maken tussen micro- en macro-evolutie staat en valt met een eenduidige definitie van 'soort'. Het is om die reden dat ik je ernaar vraag, en die vraag heb je nog steeds niet beantwoord.

Zonder die eenduidige definitie van "soort" is jouw onderscheid volledig betekenisloos namelijk.

quote:

Jij heb vast Wikipedia Bron gelezen, deze site is aan de kant van de Evolutionisten. Als Evolutionisten geen antwoord hebben op de vraag, dan vragen ze opeens wat is Soort, de bekende vraag heet dat.
Jouw these dat er een onderscheid bestaat tussen micro- en macro-evolutie is daarvan afhankelijk. De evolutietheorie zelf helemaal niet.

quote:
Ik heb je de hele Hoofdstuk 1 van Genesis gegeven en nog vraag je het.
Zonder onderbouwing van jouw kant dat Genesis hier iets over te zeggen heeft doet de Bijbel er helemaal niets toe. Dus ik zou zeggen: onderbouw dat eens zonder de Bijbel te quoten.

Hedendaagse biologen 'geloven' tenslotte ook niet in evolutie omdat het nu eenmaal in 'the origin of species' staat. Zo werkt wetenschap eenvoudig niet.

quote:

Hou daar toch eens mee op graag, je weet heel goed wat ik onder Soort definieer, dan moet je maar de Bijbel Genesis 1 lezen en niet ontwijken en ik heb je al uitgelegd wat een Soort is, speel niet dat spelletje graag. Ik ken dat, dat wordt je uitgangspunt om je gelijk aan te halen.
Pleur eens op met je Bijbel (sorry dat ik dat zo hard moet zeggen maar kennelijk dringt het anders niet door), en definieer 'soort' eens opdat wij een zinvol gesprek kunnen hebben over het onderscheid tussen micro- en macro-evolutie. Zonder dat bestaat het onderscheid niet en is er ook geen reden om "macro-evolutie" te verwerpen als je "micro-evolutie" aanvaardt.

quote:
En tot die tijd kan jij jij niet Wikipedia bronnen aankomen wat je gaf met je Abiogenese gedoe :)
Ik heb je nooit naar wikipedia verwezen ten aanzien van evolutie. Maar ik leid hieruit af dat je je belofte om te kijken naar het werk van Szostak niet hebt gehouden. Jammer.

[ Bericht 0% gewijzigd door Molurus op 24-05-2012 21:44:37 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_111989046
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 21:29 schreef barthol het volgende:

[..]

En je kan er ook flink ziek door worden, of zelfs aan doodgaan.
Of er helemaal geen effect van beleven.

Niet voor niets wordt er juist in academische ziekenhuizen veel evolutie onderzoek gedaan.
Mutatie levert geen variatie op, dat heet Micro-evolutie en dat heet variaties onder een Soort.
Wat hij hier probeert te misleiden is dat Mutatie de reden is voor Soorten want dat is wat ik van hem begint te vatten.

Mutatie Kopieer of doen af van het origineel.
pi_111989177
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 21:28 schreef Kingdom34 het volgende:

[..]

Hier heb je een foto vlak voordat het was vernietigd.

[ afbeelding ]
_O-
poe's law?
hopelijk
toch
pi_111989453
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 21:32 schreef Kingdom34 het volgende:

[..]

Mutatie levert geen variatie op, dat heet Micro-evolutie en dat heet variaties onder een Soort.
Wat hij hier probeert te misleiden is dat Mutatie de reden is voor Soorten want dat is wat ik van hem begint te vatten.

Mutatie Kopieer of doen af van het origineel.
Nee, als we het over variatie hebben hebben we het over variatie in het DNA, het gaat niet per se om variatie hoe die beestjes of plantjes eruit zien. Variatie in verschillende allelen.
En mutaties vergroten de variatie in het DNA
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_111989472
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 21:32 schreef Molurus het volgende:

Het onderscheid dat jij en vele creationisten met jou zo graag maken tussen micro- en macro-evolutie staat en valt met een eenduidige definitie van 'soort'. Het is om die reden dat ik je ernaar vraag, en die vraag heb je nog steeds niet beantwoord.

Zonder die eenduidige definitie van "soort" is jouw onderscheid volledig betekenisloos namelijk.

hij heeft een definitie gegeven
en eentje waarbij Adam heel snel klaar was net het benoemen van de dieren
geen wonder dat hij zich zo snel verveelde en Eva gecreëerd werd

En we gaan uit van een boek wat begint met de creatie
eerst alle dieren en planten dan de mens man en vrouw
om door te gaan met de creatie waarbij eerst adam wordt gecreëerd vervolgens de planten en dieren en daarna de vrouw
pi_111990024
Wetenschap en kennisopbouw, alsook het delen ervan verdeelt macht en onttrekt dit aan de religieuzen. Die zijn daarover natuurlijk verbolgen en vandaar indoctrineren de iets slimmeren de dommeren met anti-evolutie en anti-wetenschapsverhalen.

Zonder al die machtvalt er namelijk neit zo veel te misbruiken.
Whatever...
pi_111990243
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 21:42 schreef Spanky78 het volgende:
Wetenschap en kennisopbouw, alsook het delen ervan verdeelt macht en onttrekt dit aan de religieuzen. Die zijn daarover natuurlijk verbolgen en vandaar indoctrineren de iets slimmeren de dommeren met anti-evolutie en anti-wetenschapsverhalen.

Zonder al die machtvalt er namelijk neit zo veel te misbruiken.
de katholieke kerk accepteert allang evolutie, de big bang en de leeftijd van het universum
samen met de andere grote christelijke stromingen
  donderdag 24 mei 2012 @ 21:46:09 #251
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_111990403
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 21:36 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

hij heeft een definitie gegeven
en eentje waarbij Adam heel snel klaar was net het benoemen van de dieren
geen wonder dat hij zich zo snel verveelde en Eva gecreëerd werd

En we gaan uit van een boek wat begint met de creatie
eerst alle dieren en planten dan de mens man en vrouw
om door te gaan met de creatie waarbij eerst adam wordt gecreëerd vervolgens de planten en dieren en daarna de vrouw
Ik weiger een lijstje van namen uit te leggen als een definitie van "soorten". :)

Op z'n best zijn het voorbeelden van soorten.

Of maar eens een simpele vergelijking te maken: Jan, Matthew en Aisha hebben 3 verschillende nationaleiten. Is het daarmee een definitie van "nationaliteit"? Betekent dat automatisch dat een 4e persoon "Henk" een 4e nationaliteit heeft? Vanzelfsprekend niet.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_111991451
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 21:46 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik weiger een lijstje van namen uit te leggen als een definitie van "soorten". :)

Op z'n best zijn het voorbeelden van soorten.

Of maar eens een simpele vergelijking te maken: Jan, Matthew en Aisha hebben 3 verschillende nationaleiten. Is het daarmee een definitie van "nationaliteit"? Betekent dat automatisch dat een 4e persoon "Henk" een 4e nationaliteit heeft? Vanzelfsprekend niet.
Alles binnen zijn Bijbelse interpretatie valt is een soort als het zo uitkomt alles wat vliegt is een vogel
Alles wat door de zee zwemt een vis.
Alle vissen zijn variaties
En het geheel is meer stupide "de Hovind theorie"
Wat best knap is
pi_111991628
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 21:32 schreef Molurus het volgende:

[..]

Tot er feitelijk iets bewezen is hou ik alle mogelijkheden open. Dat natuurlijke processen hiertoe kunnen leiden is aangetoond in het experiment wat ik eerder aanhaalde.[quote]

Er is nooit bewezen, wie maak jou dat wijs? Laat dan eens zien waar men leven uit een steen vandaan komt of uit aminozuren wat men probeerde uit giftige stoffen leven te maken en mislukte volledig.

[..]

[quote]Mensen zoals jij hebben dit standpunt tot en met het hogerechtshof in de Verenigde Staten (een extreem christelijk land) verdedigd... en VERLOREN.
Huh, waar heb jij over? Er is nooit wetenschappelijk bewezen dat een soort naar een ander soort kan veranderen. Extreem Christelijk land zeg je, weet je het zeker? Maar laat maar daar hebben we niet over, je probeert te ontwijken.

[..]

quote:
Het internet staat er vol mee. Maar om je er eens 1tje te linken omdat die vrij interessant is voor de ontwikkeling van mensen in het bijzonder:

Ken Miller, die keer op keer debat weigerde met Kent Hovind nu Kent in gevangenis zit gaat hij aan de slag die blafferd :)

[..]

quote:
Ik kan ook flink videos debat plaatsen van kent Hovind en al zijn rivalen die hij keer op keer debunkte maar dat ga ik niet doen, je bent selectief en vooroordelen. Je zegt dat ik de Bijbel op moest pleuren, moet ik dat ook zeggen van dat video link van je wat je wanhopig probeert te overtuigen?

Nee, ik heb mijn fatsoen.

quote:
De Bijbelse uitleg haalde ik erbij, niet de mijn onderscheid niet dingen zeggen wat ik niet beweerd.

[..]

quote:
Jouw these dat er een onderscheid bestaat tussen micro- en macro-evolutie is daarvan afhankelijk. De evolutietheorie zelf helemaal niet.
Macro-evolutie is verzonnen door Evolutionisten.
Het verschil tussen Macro en Micro is dat Macro van Soort naar een ander Soort veranderd over langere periode van tijd terwijl Micro van een Bacterie naar een ander Bacterie veranderd.

[..]

quote:
Zonder onderbouwing van jouw kant dat Genesis hier iets over te zeggen heeft doet de Bijbel er helemaal niets toe. Dus ik zou zeggen: onderbouw dat eens zonder de Bijbel te quoten.
Wat jij hier toevoegde heeft helemaal geen waarde, alleen maar aannames meer niet. Ik zeg steeds dat mensen Mensen baren en Honden gewoon Honden baren net zoals wat de Bijbel zegt dat een Soort steeds naar zijn aard (Soort) produceert wat wetenschappelijk is bewezen alleen jij kan het niet hebben.

quote:
Hedendaagse biologen 'geloven' tenslotte ook niet in evolutie omdat het nu eenmaal in 'the origin of species' staat. Zo werkt wetenschap eenvoudig niet.
Biologen houden niet bezig met evolutie, die houden meer bezig met onze binnenste lijf of dat van dieren. Wat jij bedoeld zijn Biologen die voor de Evolutionisten werken en houden ermee bezig met onze belasting centen.

[..]

quote:
Pleur eens op met je Bijbel, en definieer 'soort' eens opdat wij een zinvol gesprek kunnen hebben over het onderscheid tussen micro- en macro-evolutie. Zonder dat bestaat het onderscheid niet en is er ook geen reden om "macro-evolutie" te verwerpen als je "micro-evolutie" aanvaardt.
Wel even fatsoenlijk blijven graag, dat doe ik ook, niet boos worden als je geen antwoord voor hebt.
Ik definieer Soort wat de Bijbel zegt, alleen jij wil mij dwingen en zo proberen mij te pakken en dat ga je echt niet lukken beste vriend :)

[..]

quote:
Ik heb je nooit naar wikipedia verwezen ten aanzien van evolutie. Maar ik leid hieruit af dat je je belofte om te kijken naar het werk van Szostak niet hebt gehouden. Jammer.
Ik heb dat paar dagen geleden gekeken en zegt dat de Bijbel zegt dat Adam is gemaakt uit grond, nee uit stof weer een fout en zo kan ik meer noemen zoals Organisch molecuul uit de ruimte, dat is nooit waargenomen of getoond of getest, dat is een aanname en zo kan ik meerdere dingen ontkrachten :)
pi_111991672
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 21:02 schreef ATON het volgende:

O, een vleermuis is een vogel? En een haas, is dat ook een herkauwer ?
@ King dom34,
Overgelezen of weet je het niet ?
pi_111991673
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 21:33 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

_O-
poe's law?
hopelijk
toch
Als je niets waardig kan toevoegen, reageer dan niet. Je verziekt zo de topic.
pi_111991712
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 21:36 schreef barthol het volgende:

[..]

Nee, als we het over variatie hebben hebben we het over variatie in het DNA, het gaat niet per se om variatie hoe die beestjes of plantjes eruit zien. Variatie in verschillende allelen.
En mutaties vergroten de variatie in het DNA
DNA is een Code en geen bacterie.
pi_111991906
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 21:58 schreef Kingdom34 het volgende:

[..]

Als je niets waardig kan toevoegen, reageer dan niet. Je verziekt zo de topic.
jij plaatst een photoshop foto van een skelet dat duidelijk een vergrote versie is van een normaal skelet.
pi_111992108
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 22:01 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

jij plaatst een photoshop foto van een skelet dat duidelijk een vergrote versie is van een normaal skelet.
Dat beweerd National Geographic Channel de grootste evolutie supporter.
pi_111992399
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 22:03 schreef Kingdom34 het volgende:

[..]

Dat beweerd National Geographic Channel de grootste evolutie supporter.
http://news.nationalgeogr(...)-giant-skeleton.html
Zij zeggen dat het een hoax is
pi_111992466
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 21:44 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

de katholieke kerk accepteert allang evolutie, de big bang en de leeftijd van het universum
samen met de andere grote christelijke stromingen
Klopt, daar om zijn het ook een Cult en geen Christelijke volgers van Jezus.
Alleen Katholieken doen dat, verder niemand van de Christelijke grote groepen en steeds meer mensen gaan weg van de Katholieke Kerk en gaan naar de Protestante Kerk oftewel de Baptistische Kerk.

Katholieken volgen ook niet de leer van Jezus of de Bijbel, alleen de leer van de paus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')