Verder zie http://www.cyclingfever.c(...)&editie_idd=MjI5MTI=quote:BOS Theo
BROWN Graeme
CLEMENT Stef
GARATE Juan Manuel
LEEZER Tom
NIERMANN Grischa
RENSHAW Mark
SLAGTER Tom Jelte
VAN EMDEN Jos
Goed dat hij zelf ook inziet dat het stom was en dat zijn onervarenheid hem daar parten heeft gespeeld.quote:(Giro) Tom-Jelte Slagter verbaast ook zichzelf
Zijn tweede Giro d'Italia moet voor Tom-Jelte Slagter (foto) een ontdekkingstocht worden en na dinsdag kan hij constateren, dat die missie goed op weg is. In de lastige finale van de tiende etappe was de jonge Groninger een van de uitblinkers. Tussen de toppers van het klassement voerde hij volop strijd om de ritwinst. Op de lange slotklim naar de finish plaatste de klimmer drie versnellingen. Aanvankelijk hield alleen Joaquin Rodriguez zijn wiel. In de laatste meters was de tank leeg. “Ik wist zelf niet, dat ik zo goed was. Anders was ik natuurlijk niet zo vroeg gaan aanvallen. Op het laatst deed gebrek aan ervaring mij de das om. Maar het gevoel is toch geweldig.”
Voor het begin van de Giro noemden de ploegleiders deze ronde voor jou een ontdekkingstocht. Wat heb je vandaag zelf ontdekt?
“Ik ben inderdaad een heel stuk wijzer geworden. Ik wist dat dit soort aankomsten mij moeten liggen, maar zomaar tussen de besten, dat verbaast mij zelf ook enorm. Mark Renshaw had mij perfect afgezet aan de voet van de klim. Mijn positie was ideaal. De benen voelden goed. Toen heb ik het maar geprobeerd. Pas later hoorde ik, dat ik daar de groep al helemaal uit elkaar heb getrokken. Scarponi reageerde meteen. Toen heb ik maar niet doorgetrokken.”
In het tweede deel van de klim ben je weer tweemaal gegaan. Hoe pak je het de volgende keer aan, met de wetenschap die je nu hebt?
“Toch wel iets anders. Nogmaals, ik wist niet dat ik zo goed was. Anders was ik natuurlijk niet zo vroeg gaan aanvallen. Na de tweede versnelling voelden mijn benen nog steeds heel erg goed. Maar in de laatste kilometer doet onervarenheid mij min of meer de das om. Het was heel smal en we waren nog maar met zijn drieën. Ik had nog steeds overschot. Dan probeer je het nogmaals en trek je door met uitgerekend Rodriguez in je wiel. Nu snap ik dat dat niet zo slim was, maar op dat moment zit je in een roes. Uiteindelijk was ik de perfecte leadout voor Rodriguez. Maar toch voelt dit nu geweldig. Hier doe je het ook voor.”
Heb je het idee dat je gaandeweg deze Giro beter op gang komt? Zoals Steven Kruijswijk de afgelopen twee jaar?
“Ik denk dat het een goede vergelijking is. Steven herstelt ook heel goed en dat kunnen niet alle renners. Ik heb het gevoel dat het met mij in deze Giro ook heel goed gaat. Het herstel na de etappes is prima. Ik ben nog niet erg vermoeid. Het gaat me allemaal erg soepel af. Een negende plaats in het eindklassement zoals voor Steven is natuurlijk ver weg, maar als ik dit kan doortrekken, kan een mooie klassering binnen bereik komen. Ik ben nu benieuwd hoe het op lange en steile cols met mij op dit niveau gaat. Dat weet ik eigenlijk ook nog niet. Het zal mijn tweede etappe van deze ontdekkingstocht zijn. Na vandaag kijk ik er zeker naar uit.”
Rabosport
Het ging natuurlijk meer om de manier waarop. Als hij vanuit het achterveld een 7e plaats had gehaald, was dat ook opvallend geweest en had het tot euforie hier geleid, maar als je drie keer kunt aanvallen in volle finale en de grote mannen eigenhandig pijn kan doen, dan spreek dat nog een stuk meer tot de verbeelding. Plus, hij is natuurlijk pas 22.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 20:03 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Al dat enthousiasme om een 7e plaats in een Giro-etappe, mooi sportland zijn we toch
Dat is toch wel een beetje het manco van alle grote etappe-koersen.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 20:05 schreef kibo het volgende:
quote][ afbeelding ] Op dinsdag 15 mei 2012 19:40 schreef SaintOfKillers het volgende:
NetApp toch iets minder waardeloos dan gedacht, al kun je ook gewoon stellen dat we bijna halverwege de Giro zijn en dat er eigenlijk nog altijd niet serieus is doorgekoerst.
Acqua & Sapone zou hier hoe dan ook veel meer te zoeken hebben gehad. Maar die zullen de 400.000 euro die Netapp heeft afgetikt voor deelname wel niet hebben willen neerleggen.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 20:07 schreef TheArt het volgende:
NetApp was trouwens sowieso niet waardeloos, ook op voorhand niet. Die hebben gewoon een hele leuke ploeg en dan is de vooraf beoogde kopman, König, hier vanwege blessures niet eens aanwezig.
Tuurlijk, maar omdat A&S hier meer te zoeken had, zeggen dat NetApp een waardeloze ploeg is (wat veel mensen zeiden destijds), slaat nergens op. Daarnaast zie ik 10x liever NetApp dan een paar WorldTour-ploegen die hier totaal niets te zoeken hebben.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 20:15 schreef wimderon het volgende:
[..]
Acqua & Sapone zou hier hoe dan ook veel meer te zoeken hebben gehad. Maar die zullen de 400.000 euro die Netapp heeft afgetikt voor deelname wel niet hebben willen neerleggen.
Is hij stiekem familie van Leoquote:Ploegleider Boven “We gingen er al vanuit dat de slotklim naar Assisi te zwaar zou zijn voor de sprinters”, vertelde hij
als ie familie had geweest dan had hij wel op Bos en Renshaw gegoktquote:
Typischquote:Op dinsdag 15 mei 2012 20:21 schreef TheArt het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar omdat A&S hier meer te zoeken had, zeggen dat NetApp een waardeloze ploeg is (wat veel mensen zeiden destijds), slaat nergens op. Daarnaast zie ik 10x liever NetApp dan een paar WorldTour-ploegen die hier totaal niets te zoeken hebben.
Quote van Jan Boven op RaboSport:
[..]
Is hij stiekem familie van Leo
OMFG, wat klinkt dat amateuristischquote:Op dinsdag 15 mei 2012 20:21 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ik denk dat hij het er ook op gaat gokken dat Cavendish niet op de Stelvio gaat winnen.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 20:21 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ik vond dat ie mooi reed, beetje terughoudend leek het.. Zo van, ff kat uit de boom kijken daarna rij ik iedereen uit het wiel.. Misschien een andere keerquote:Op dinsdag 15 mei 2012 20:03 schreef TheArt het volgende:
[..]
Goed dat hij zelf ook inziet dat het stom was en dat zijn onervarenheid hem daar parten heeft gespeeld.
Die eerste is zelfs zo nuchter als Groninger dat hij het aandurfde te voorspellen dat het vandaag geen massasprint zou worden.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 22:30 schreef FredWielergek het volgende:
Jan Boven, Tom Jelte Slagter, Martijn Keizer een en al Groningen dat de klok slaatzegt een trotse Groninger
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
Woensdag gehaktdagquote:Op woensdag 16 mei 2012 07:54 schreef Waaghals het volgende:
Nog ff en Slagter maakt gehakt van de conccurrentie
Verbazingwekkend eigenlijk dat ze een dergelijke laatste kilometer durven uit te zoeken, is vragen om problemenquote:Op woensdag 16 mei 2012 03:36 schreef wimderon het volgende:
Gelukkig morgen weinig obstakels in de laatste kilometer.
[ afbeelding ]
Het is elk jaar van dat.quote:Op woensdag 16 mei 2012 08:20 schreef Blik het volgende:
[..]
Verbazingwekkend eigenlijk dat ze een dergelijke laatste kilometer durven uit te zoeken, is vragen om problemen
Slagter en Mollemaquote:Op woensdag 16 mei 2012 07:54 schreef Waaghals het volgende:
Nog ff en Slagter maakt gehakt van de conccurrentie
Kruiswijk ging vorig jaar in Zwitserland ook gewoon zelf rijden hoor.quote:Op woensdag 16 mei 2012 10:21 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Slagter en Mollema![]()
tenminste gasten die durven aan te gaan
Kunnen Gesink en Kruiswijk mooi knechten voor die 2
Gesink doet dat ook wel, mits hij er toe in staat is.quote:Op woensdag 16 mei 2012 10:24 schreef OProg het volgende:
[..]
Kruiswijk ging vorig jaar in Zwitserland ook gewoon zelf rijden hoor.
Dat heb ik dan gemist, maar ik hoop dat die gasten gewoon een keer vol voor de bollentrui gaan bijvoorbeeld, eerste etappes wat tijd verliezen, zodat ze in de andere ritten er kunnen staan. Etappe-overwinningen en truien betekenen in mijn ogen meer dan die top 10 plaatsen in een grote ronde...quote:Op woensdag 16 mei 2012 10:24 schreef OProg het volgende:
[..]
Kruiswijk ging vorig jaar in Zwitserland ook gewoon zelf rijden hoor.
Canada in 2010 bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 16 mei 2012 10:25 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Gesink doet dat ook wel, mits hij er toe in staat is.
Ja, ik ook. Ik zou ze ook liever eens een bergrit zien winnen. Echter heeft dat meer te maken met de insteek waarmee je daar op de fiets zit.quote:Op woensdag 16 mei 2012 10:26 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Dat heb ik dan gemist, maar ik hoop dat die gasten gewoon een keer vol voor de bollentrui gaan bijvoorbeeld, eerste etappes wat tijd verliezen, zodat ze in de andere ritten er kunnen staan. Etappe-overwinningen en truien betekenen in mijn ogen meer dan die top 10 plaatsen in een grote ronde...
Ja, dat is zo, neem nu bijvoorbeeld die Belg, de Clerq, die eindigt nu ook niet in de top, maar durfde vorig jaar een keer te gaan en won een mooie rit!quote:Op woensdag 16 mei 2012 10:27 schreef OProg het volgende:
[..]
Ja, ik ook. Ik zou ze ook liever eens een bergrit zien winnen. Echter heeft dat meer te maken met de insteek waarmee je daar op de fiets zit.
Aardige renners hier hoor met Ponzi, Boaro en Delage. Hopelijk houden ze het een keer volquote:Op woensdag 16 mei 2012 11:33 schreef MaleDuck het volgende:
Zowaar vandaag geen Nederlander in de aanval:
Zit alleen nog een klim van bijna 3,5 km. in aan 7% op 10 km. van de streep. Denk niet dat hij daar overleeft als er doorgetrokken wordt.quote:Op woensdag 16 mei 2012 12:07 schreef Mani89 het volgende:
Zullen vast wel weer een paar mongolenteams het gat dicht rijden voor Cav.
Die van 240.6 tot 243.9 km? Die gaat van 40-212 m, dus dat is dan een procent of 5 maar gemiddeld toch?quote:Op woensdag 16 mei 2012 12:10 schreef TheArt het volgende:
[..]
Zit alleen nog een klim van bijna 3,5 km. in aan 7% op 10 km. van de streep. Denk niet dat hij daar overleeft als er doorgetrokken wordt.
Ik heb hem voor de Giro in Google Earth gezet en die gaf, even goed kijken nog, 3,2 km. aan 6,8% aan. Ik dacht 3,5 km. me te herinneren, maar het is iets minder.quote:Op woensdag 16 mei 2012 13:21 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Die van 240.6 tot 243.9 km? Die gaat van 40-212 m, dus dat is dan een procent of 5 maar gemiddeld toch?
Dat valt wel weer meer... Maar we zullen het zien, wel dé plek om Cav te lossen nog eventueel ja...
Ik hoop anders niet dat hij teveel van stijl veranderd ik houd van aanvallend rijdenquote:Op dinsdag 15 mei 2012 20:04 schreef TheArt het volgende:
[..]
Het ging natuurlijk meer om de manier waarop. Als hij vanuit het achterveld een 7e plaats had gehaald, was dat ook opvallend geweest en had het tot euforie hier geleid, maar als je drie keer kunt aanvallen in volle finale en de grote mannen eigenhandig pijn kan doen, dan spreek dat nog een stuk meer tot de verbeelding. Plus, hij is natuurlijk pas 22.
Finishen in een aankomst plaats levert meer geld op, dan finishen op een heuvel ergens. Lijkt mequote:Op woensdag 16 mei 2012 13:51 schreef SiIk het volgende:
Is er eigenlijk een reden dat er altijd maar zo weinig aankomsten bergop zijn? Zoals de etappe van morgen, waarom stopt die niet gewoon 10 km eerder. Is toch leuker om te kijken voor ons, en voor de renners niet echt zwaarder.
Klinkt logisch. Tijd om meer dorpen op een heuvel te bouwen dusquote:Op woensdag 16 mei 2012 13:53 schreef Sautor het volgende:
[..]
Finishen in een aankomst plaats levert meer geld op, dan finishen op een heuvel ergens. Lijkt me
Afdalen is ook een kunst en zo geef je een breder scala aan renners de kans om een etappe te winnen, vind dat soort etappes ook vaak leuk om te zien, omdat je die laatste 10 km best een leuk slot kan hebben als er breuken ontstaan in groepen met favorieten en er iemand daarvoor zich helemaal leeg rijdt voor de etappe overwinningquote:Op woensdag 16 mei 2012 13:51 schreef SiIk het volgende:
Is er eigenlijk een reden dat er altijd maar zo weinig aankomsten bergop zijn? Zoals de etappe van morgen, waarom stopt die niet gewoon 10 km eerder. Is toch leuker om te kijken voor ons, en voor de renners niet echt zwaarder.
http://www.diebergkomter.nl/quote:Op woensdag 16 mei 2012 13:54 schreef SiIk het volgende:
[..]
Klinkt logisch. Tijd om meer dorpen op een heuvel te bouwen dus
Een berg / heuvel, met een afdaling en dan nog een kilometer of 10 vlak is niet zo erg. Daar kan aangevallen worden, met een grote kans op wegblijven. In de Tour hadden ze een paar jaar terug de Galibier (?) op 80 km van het einde, waar uiteindelijk Cavendish won ofzoquote:Op woensdag 16 mei 2012 13:55 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Afdalen is ook een kunst en zo geef je een breder scala aan renners de kans om een etappe te winnen, vind dat soort etappes ook vaak leuk om te zien, omdat je die laatste 10 km best een leuk slot kan hebben als er breuken ontstaan in groepen met favorieten en er iemand daarvoor zich helemaal leeg rijdt voor de etappe overwinning
Overdrijf niet zo, twee man blijven net voor een uitgedund peloton. Freire zat daar toen als enige echt snelle man.quote:Op woensdag 16 mei 2012 13:58 schreef Sautor het volgende:
[..]
Een berg / heuvel, met een afdaling en dan nog een kilometer of 10 vlak is niet zo erg. Daar kan aangevallen worden, met een grote kans op wegblijven. In de Tour hadden ze een paar jaar terug de Galibier (?) op 80 km van het einde, waar uiteindelijk Cavendish won ofzo
Ze hadden vandaag ook in Montecatini alto kunnen finishen.quote:Op woensdag 16 mei 2012 13:54 schreef SiIk het volgende:
[..]
Klinkt logisch. Tijd om meer dorpen op een heuvel te bouwen dus
Kan leuk zijn als de berg voor de finish ook wel zwaar genoeg is, zodat de kopmannen tegen elkaar strijden. Maar vaak genoeg is het een klein pukkeltje waar er maar 50 man af wordt gereden en in de afdaling alles weer bij elkaar komtquote:Op woensdag 16 mei 2012 13:55 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Afdalen is ook een kunst en zo geef je een breder scala aan renners de kans om een etappe te winnen, vind dat soort etappes ook vaak leuk om te zien, omdat je die laatste 10 km best een leuk slot kan hebben als er breuken ontstaan in groepen met favorieten en er iemand daarvoor zich helemaal leeg rijdt voor de etappe overwinning
Kan me nog wel een etappe van vorig jaar Tour of Vuelta herinneren waar Bauke net te kort kwam...quote:Op woensdag 16 mei 2012 14:05 schreef Blik het volgende:
[..]
Kan leuk zijn als de berg voor de finish ook wel zwaar genoeg is, zodat de kopmannen tegen elkaar strijden. Maar vaak genoeg is het een klein pukkeltje waar er maar 50 man af wordt gereden en in de afdaling alles weer bij elkaar komt
Ik zat het al op te zoeken ja. Doet verder niets aan het punt af, dat als die vroege vlucht niet vooruit was gebleven, een Freire had gewonnen en er uiteindelijk geen reet gebeurt in het klassement.quote:Op woensdag 16 mei 2012 14:04 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Overdrijf niet zo, twee man blijven net voor een uitgedund peloton. Freire zat daar toen als enige echt snelle man.
Ook tegen Rodriguez volgens mij, in de Vuelta.quote:Op woensdag 16 mei 2012 14:06 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Kan me nog wel een etappe van vorig jaar Tour of Vuelta herinneren waar Bauke net te kort kwam...
Finish bergop is natuurlijk ook geen garantie voor spanning. Vorig jaar bijvoorbeeld vooraf veel verwacht van de sprint etappe naar de Alpe 'd Huez, waar de slotkim na een tof begin eigenlijk heel erg tegenviel. En die etappe die Hushovd volgens mij won (was niet eens een officiele bergetappe volgens mij) waar Contador/Evans in de afdaling juist in de aanval gingen was dan weer briljant.quote:Op woensdag 16 mei 2012 14:09 schreef Sautor het volgende:
[..]
Ik zat het al op te zoeken ja. Doet verder niets aan het punt af, dat als die vroege vlucht niet vooruit was gebleven, een Freire had gewonnen en er uiteindelijk geen reet gebeurt in het klassement.
Ja, dat punt probeerde ik eigenlijk te maken. De top van een berg / heuvel tot op zo'n zeg 25 km van de aankomst hoeft niet perse iets slechts te zijn en kan genoeg spektakel opleveren. Denk inderdaad aan de etappe die Hushovd won (en Schleck een minuut verloor omdat hij niet durfde). Of die coupe die Liquigas pleegde en de Vuelta vorig jaarquote:Op woensdag 16 mei 2012 14:16 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Finish bergop is natuurlijk ook geen garantie voor spanning. Vorig jaar bijvoorbeeld vooraf veel verwacht van de sprint etappe naar de Alpe 'd Huez, waar de slotkim na een tof begin eigenlijk heel erg tegenviel. En die etappe die Hushovd volgens mij won (was niet eens een officiele bergetappe volgens mij) waar Contador/Evans in de afdaling juist in de aanval gingen was dan weer briljant.
Cliché maar waar, het blijven de renners die een etappe maken. Je kan wel 21 keer de aankomst bergop leggen, maar dat zal zeker niet voor meer spanning zorgen.
Sowieso lijk je wel vaker actie te zien wanneer er een wedstrijd is waarin een redelijk zwaar parcours is, maar de finish in een dal ligt.quote:Op woensdag 16 mei 2012 14:22 schreef Sautor het volgende:
[..]
Ja, dat punt probeerde ik eigenlijk te maken. De top van een berg / heuvel tot op zo'n zeg 25 km van de aankomst hoeft niet perse iets slechts te zijn en kan genoeg spektakel opleveren. Denk inderdaad aan de etappe die Hushovd won (en Schleck een minuut verloor omdat hij niet durfde). Of die coupe die Liquigas pleegde en de Vuelta vorig jaar
Gisteren bedoel je?quote:Op woensdag 16 mei 2012 14:41 schreef DeeBee het volgende:
Die laatste kilometer zitten flink smalle straatjes tussen...![]()
Volgens mij wordt het pas weer spannender als de ploegen kleiner worden gemaakt. Alle dingetjes die ze tot nu toe geprobeerd hebben zijn nog weinig succesvol. Het is gewoon te makkelijk om met 1 of 2 ploegen het hele peleton in de tang te hebben.quote:Op woensdag 16 mei 2012 14:34 schreef Gitank2 het volgende:
[..]
Sowieso lijk je wel vaker actie te zien wanneer er een wedstrijd is waarin een redelijk zwaar parcours is, maar de finish in een dal ligt.
De klimmers en andere aanvalslustige types proberen het dan eerder, of spelen op een verrassing.
Zie je in de Milaan - San Remo na de toevoeging van Le Manie, de oude Amstel Gold Race, de oude Ronde en een aantal voorbeelden zoals de etappes die jij aanhaalt en ook staat me nog heel goed een Girorit bij in 2007.
Dat was er eentje tussen een aantal zware bergetappes met aankomst boven in, er zaten wel een paar klimmetjes in, waaronder dat muurtje in Bergamo, maar dat was het enige hobbeltje in de laatste 30 km.
Op papier een saaie overgangsrit, in de praktijk een van de mooiste ritten in de hele Giro met actie vanaf de afdaling van een klim die nog vrij ver van de finish lag (hier vielen Savoldelli, Simoni en Garzelli aan en Di Luca en zijn team moest de hele rit achtervolgen).
Niet dat er altijd tot het eind wordt gewacht in de etappes of eendagskoersen met de finish bergop, maar het gebeurt volgens mij wel meer dan in de wedstrijden waar een aankomst ligt die makkelijker is, maar tegelijk ook renners die het niet in de sprint willen of kunnen afmaken inspireert tot aanvallen.
Ze geven wel een signaal af hoor, ook belangrijk!quote:Op woensdag 16 mei 2012 15:59 schreef The_Hives het volgende:
Rabo denkt dat ze een kans maken
hoop dat ik na deze etappe terecht gewezen word![]()
Ik ga vanavond even langs de snackbar.quote:Op woensdag 16 mei 2012 16:54 schreef OProg het volgende:
NEt binnen en aangezet. Nog 30 KM dus.
Nog nieuws?
Leezer afgestaptquote:Op woensdag 16 mei 2012 16:54 schreef OProg het volgende:
NEt binnen en aangezet. Nog 30 KM dus.
Nog nieuws?
Dat had ik meegekregen.quote:
Ik ookquote:Op woensdag 16 mei 2012 17:18 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Is dit die klim pas? Dacht dat ze daar al lang voorbij waren
Misschien dat ze daarom dit lokale rondje wel doen inc. klimmetje, liever een sprint met 70 man, dan met 170 man...quote:Op woensdag 16 mei 2012 17:16 schreef Sautor het volgende:
[..]
Veel te smal om daar een heel peloton doorheen te jagen lijkt me
Daardoor boren ze alleen wel de kansen van het groepje de grond in, helaas.quote:Op woensdag 16 mei 2012 17:24 schreef Gitank2 het volgende:
Hey, dat is het betere werkpogingen van Kreuziger en Cunego
Klimmetje was ook te kort, maar leuk geprobeerd, beter dan wachten tot de Stelvio.quote:Op woensdag 16 mei 2012 17:25 schreef Appeltjesmoes het volgende:
[..]
Daardoor boren ze alleen wel de kansen van het groepje de grond in, helaas.
8quote:
Zat weer te slapen.quote:
Aan de andere kant, op zich is variatie in de aankomsten wel verfrissend.quote:Op woensdag 16 mei 2012 17:33 schreef marcodej het volgende:
Ferrari.
Maar deze aankomst kan dus eigenlijk niet.
en als ze zeggen dat hij door die bocht achterop geraakt was is het flauwekul. Hij werd daar wel opgehouden, maar daarvoor had hij al 4 of 5 posities achter Cav verloren.quote:Op woensdag 16 mei 2012 17:39 schreef wimderon het volgende:
Goed gewerkt Rabo onderweg, hebben ze in ieder geval iets positiefs om te vermelden in het verslag.
De hele tijd bij Cav in het wiel zitten, maar in de laatste kilometer het wiel kwijtraken...quote:Op woensdag 16 mei 2012 17:41 schreef The_Hives het volgende:
[..]
en als ze zeggen dat hij door die bocht achterop geraakt was is het flauwekul. Hij werd daar wel opgehouden, maar daarvoor had hij al 4 of 5 posities achter Cav verloren.
Is ook wel een prestatie op zich, ondanks wat bochten voor die scherpe bocht.quote:Op woensdag 16 mei 2012 17:42 schreef Sautor het volgende:
[..]
De hele tijd bij Cav in het wiel zitten, maar in de laatste kilometer het wiel kwijtraken...
https://twitter.com/#!/jeroenvanbellequote:Op woensdag 16 mei 2012 17:40 schreef vivelafete het volgende:
Wie is de belg bij Eurosport eigenlijk? nog nooit gehoord.
Mooie overwinning hoor van Ferrari
Schleck weer treurig
Het leek idd of hij het liet lopen toen hij zag dat hij niet meer ging winnen.quote:Op woensdag 16 mei 2012 18:02 schreef Bismarck het volgende:
Ha, tweede etappezege voor Androni. Puik! Nu nog Serpa/Sella/Rujano/Ochoa/Rodriguez ergens in de bergen, al dan niet via een vroege vlucht.
Liet Cav het trouwens lopen in de laatste 150 meter? Chicchi kwam d'r nog over heen en die kwam van ver. Die is wel 10 man voorbij gesneld in de laatste 250 meter.
quote:Op donderdag 17 mei 2012 11:12 schreef ThePlaneteer het volgende:
Van vandaag of van gisteren?
Of allebei?
gaan ze als compleet peloton bij die finish aankomen dan met dat laatste bergje op 10 kilometer?quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:50 schreef TheArt het volgende:
Morgen een bocht van 180 graden op 500 meter van de streep, al zal het peloton dan wel voor een groot deel uit elkaar liggen.
Daarom zei ik ook dat het voor een groot deel uit elkaar zou liggenquote:Op donderdag 17 mei 2012 13:35 schreef rubbereend het volgende:
[..]
gaan ze als compleet peloton bij die finish aankomen dan met dat laatste bergje op 10 kilometer?
Er is een klassment voor gereden kilometers in de aanvalquote:Op donderdag 17 mei 2012 15:19 schreef Littlecreep het volgende:
Keizer is er weer eens bijIs er een klassement voor meest aanvallende renner in de Giro?
En eentje voor de Fighting spirit. Keizer staat trouwens aan de leiding in het tussensprintklassement.quote:Op donderdag 17 mei 2012 15:23 schreef Sheepcidus het volgende:
[..]
Er is een klassment voor gereden kilometers in de aanval
Ja, het is de Fuga Pinarello prijs.quote:Op donderdag 17 mei 2012 16:01 schreef BlaZ het volgende:
Is dit het klassemetn van aantal km in de aanval?
POS NOME NAZ TEAM PUNTI
1 KAISEN Olivier BEL LTB 557
2 MINGUEZ AYALA Miguel ESP EUS 475
3 KEIZER Martijn NED VCD 458
4 HOLLENSTEIN Reto SUI APP 344
5 BALLONI Alfredo ITA FAR 323
6 BULGAC Brian NED LTB 306
Aantal kilometers in de kopgroep. Maar geen klassement zoals in de Tour.quote:Op donderdag 17 mei 2012 15:19 schreef Littlecreep het volgende:
Keizer is er weer eens bijIs er een klassement voor meest aanvallende renner in de Giro?
Maar met wie dan? Alleen Niermann en Clement hadden mee gekund. Slagter en Garate hadden ze nooit laten gaan.quote:
Er is wel een prijs voor de renner met de meeste fighting spirit. Al is dat niet helemaal hetzelfde, Cavendish staat daar op kop.quote:Op donderdag 17 mei 2012 16:10 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Aantal kilometers in de kopgroep. Maar geen klassement zoals in de Tour.
Dan hadden ze er veel eerder aan moeten beginnen.quote:Op donderdag 17 mei 2012 16:21 schreef Wombcat het volgende:
Of ze willen gewoon de koers zwaar maken, omdat ze weten dat hoe zwaarder de Giro, hoe beter de kansen van Basso.
In het voordeel van Golas.quote:Op donderdag 17 mei 2012 16:38 schreef TheArt het volgende:
En Bakelants en Rodriguez gaan er vooraan maar bij liggen.
Die ook bijna een slippertje maakte.quote:
Twee keer zelfs.quote:
Maar zijn voorsprong groeit wel, 22 seconden nu.quote:
De camera is daar ook niet. Misschien mistten die ook wel met zijn allen bijna een bocht.quote:Op donderdag 17 mei 2012 16:40 schreef Felagund het volgende:
[..]
Maar zijn voorsprong groeit wel, 22 seconden nu.
Zit nog een steil stuk net voor de top van 11%, of zijn we daar al voorbij? Ik verwacht dat iemand het daar nog wel gaat proberen.quote:Op donderdag 17 mei 2012 16:53 schreef OProg het volgende:
Hij komt terug.
Hopen dat het rustig blijft tot de top.
quote:Op donderdag 17 mei 2012 16:55 schreef Waaghals het volgende:
echt niemand weet meer dat het steil is ipv stijl he
dat is oude spelling, nieuwe spelling is stijl. Je hebt toch ook stijl haar en geen steil haarquote:Op donderdag 17 mei 2012 16:55 schreef Waaghals het volgende:
Komt door Geensteil.quote:Op donderdag 17 mei 2012 16:55 schreef Waaghals het volgende:
quote:
Als Rasmussen maar weer niet voor hem stil gaat staan.quote:en weer een leuk bochtje voor Schleck.
Die waren al flink kapot.quote:Op donderdag 17 mei 2012 17:04 schreef OProg het volgende:
Vraag me toch af waar Golas en Keizer dan zitten.
Bakelandts heeft hem in elk geval goed overleefd.quote:Op donderdag 17 mei 2012 17:06 schreef OProg het volgende:
[..]
Als Rasmussen maar weer niet voor hem stil gaat staan.
quote:Op donderdag 17 mei 2012 17:11 schreef Gitank2 het volgende:
Wel een klasbak inderdaad (om er nog een woordgrap in de gooien)
Is ie er nu nog over bezig?twitter:schleckfrank twitterde op donderdag 17-05-2012 om 18:00:06Why nobody ask Rasmussen straight out if he gave a push to a teammate?i can turn the page but don t call it a lie Alex! reageer retweet
twitter:schleckfrank twitterde op donderdag 17-05-2012 om 18:18:22Sorry that Rasmusen had to wait for an other bike and couldnt win the stage,:)i dislocated my sholder yesterday,i ll take it day by day reageer retweet
twitter:millarmind twitterde op donderdag 17-05-2012 om 18:14:55HOLY SHIT what's going on at the Giro? Are @schleckfrank & @AlexRazi going to fight? I really, really, REALLY want to watch if so. reageer retweet
jajajajatwitter:AlexRazi twitterde op donderdag 17-05-2012 om 18:45:07F Schleck needs to learn about the laws of physics. If you choose to purposefully take out a rider, don't choose one twice your size. #snap reageer retweet
Haha.quote:Op donderdag 17 mei 2012 18:54 schreef ItaloDancer het volgende:
jajajajatwitter:AlexRazi twitterde op donderdag 17-05-2012 om 18:45:07F Schleck needs to learn about the laws of physics. If you choose to purposefully take out a rider, don't choose one twice your size. #snap reageer retweet
Was een leuke etappe hoor.quote:Op donderdag 17 mei 2012 18:51 schreef Sautor het volgende:
Schleck
Niet veel gemist vandaag zo te zien
TJ is van 1 juli 1989. Dus nog 1,5 maand 22 idd.quote:Op donderdag 17 mei 2012 18:25 schreef Pedroso het volgende:
TJ nog maar net 22 jaar ? Dacht dat ie 24 was, ziet er veelbelovend uit voor die leeftijd.
Denk niet dat ie in het hooggebergte mee zal kunnen met de toppers maar in het middengebergte kan ie zeker mee.
Overigens ben ik ook benieuwd naar de Gendt, die was vorig jaar in de Tour in de laatste week ook in topvorm en kan zomaar de tijdrit gaan winnen als ie in vorm is en kan ook mee in het hooggebergte. Vind hem de grootste Belgische troef in (nabije) toekomst als het op rondewerk aankomt.
Nou volgens Schleck was Rasmussen verantwoordelijk voor het feit dat hij gisteren viel en daardoor tijd verloor. Volgens Schleck zou Rasmussen Vandevelde geduwd hebben waardoor hij zoveel snelheid verloor dat Schleck tegen hem aan reed. Rasmussen zegt dat Schleck staalhard liegt en dat hij het volkomen aan zichzelf te danken heeft. Volgens Rasmussen gebeurde dat duwincident 5 minuten eerder ofzo en al helemaal niet in de desbetreffende bocht bergop waar Schleck viel. Daarnaast kan je in een bocht iemand niet eens duwen, volgens Rasmussen. Hij zegt gewoon dat Schleck tegen hem aan reed en dan na de finish maar wat excuses ging zoeken om zijn tijdsverlies goed te praten.quote:Op donderdag 17 mei 2012 22:46 schreef Steven184 het volgende:
Ik heb wat gemist, wat is er voorgevallen tussen die twee?
Zijn daar nog ergens beelden van online?quote:Op donderdag 17 mei 2012 22:52 schreef TheArt het volgende:
[..]
Nou volgens Schleck was Rasmussen verantwoordelijk voor het feit dat hij gisteren viel en daardoor tijd verloor. Volgens Schleck zou Rasmussen Vandevelde geduwd hebben waardoor hij zoveel snelheid verloor dat Schleck tegen hem aan reed. Rasmussen zegt dat Schleck staalhard liegt en dat hij het volkomen aan zichzelf te danken heeft. Volgens Rasmussen gebeurde dat duwincident 5 minuten eerder ofzo en al helemaal niet in de desbetreffende bocht bergop waar Schleck viel. Daarnaast kan je in een bocht iemand niet eens duwen, volgens Rasmussen. Hij zegt gewoon dat Schleck tegen hem aan reed en dan na de finish maar wat excuses ging zoeken om zijn tijdsverlies goed te praten.
Zoiets.
Denk het wel. Het is weer vlak, dus waarschijnlijk nog een massasprint, dus kun je weer in je nopjes zijn.quote:
Hoe dat zo?quote:Op vrijdag 18 mei 2012 14:00 schreef Redefine het volgende:
[..]
Denk het wel. Het is weer vlak, dus waarschijnlijk nog een massasprint, dus kun je weer in je nopjes zijn.
5e keer in de aanval toch?quote:
Jep. Alhoewel, etappe 18 zou ook nog kunnen, maar die is voor de vluchters gok ik.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 14:47 schreef Steven184 het volgende:
Laatste massasprint van deze Giro vandaag?
Jepquote:Op vrijdag 18 mei 2012 14:48 schreef Maver24 het volgende:
Komen de echt grote bergetappes er nog aan of wat?
Was gewoon de minste bergop, zoals we mochten verwachten. En de extra inspanningen onderweg natuurlijk.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 15:06 schreef IronTaksi het volgende:
Keizer gewoon weer. Ben benieuwd, gister zat die wel stuk na wat demarrages van Bakelants.
Jup, maar goed Vacansoleil laat zich zo wel weer goed zien.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 15:09 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Was gewoon de minste bergop, zoals we mochten verwachten. En de extra inspanningen onderweg natuurlijk.
Dit.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 15:03 schreef Reya het volgende:
Renaat en José blijft mijn favoriete commentaarkoppel.
Interviews worden meegeteld in dat klassement?quote:Op vrijdag 18 mei 2012 15:24 schreef franklop het volgende:
Cavendish die dus eerste staat in het klassement van de strijdlust, juist...
quote:Op vrijdag 18 mei 2012 15:27 schreef Reya het volgende:
[..]
Interviews worden meegeteld in dat klassement?
Lol, dat lijkt me wel de logische verklaringquote:Op vrijdag 18 mei 2012 15:27 schreef Reya het volgende:
[..]
Interviews worden meegeteld in dat klassement?
Tsja, teveel wodka is ook niet goed voor je hequote:Op vrijdag 18 mei 2012 15:34 schreef TheArt het volgende:
Godsamme die Berzin heeft een plofkop gekregen
[ afbeelding ]
Ja maar, ja maar dan kunnen ze niet alle actie missen in de bergetappes.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 15:47 schreef wimderon het volgende:
Ik hoor Renaat zeggen dat ze volgende week weer aansluitend op de Ronde van België gaan uitzenden. Maar nu Ketnet een eigen net heeft kan dat toch goed op Canvas
Haha, ja dat was me ook al opgevallen deze giro. Iedere keer hoor je hem op de achtergrond zeggen wie erbij is, gelost is etcquote:Op vrijdag 18 mei 2012 15:10 schreef Marcoss het volgende:
Haha, je hoort eerst Meganck praten en Renaat herhaalt het gewoon
Omdat Andre naar de koersradio luistert en doorgeeft wat er daar gemeld wordt.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 15:59 schreef theodoor9 het volgende:
[..]
Haha, ja dat was me ook al opgevallen deze giro. Iedere keer hoor je hem op de achtergrond zeggen wie erbij is, gelost is etc
Jij bent toch de grote liefhebber van massasprintsquote:
Canvas heeft ook een eigen programmering. Ze hebben geen kanalen bijgecreëerd zodat ze 2 koersen tegelijk konden uitzenden.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 15:47 schreef wimderon het volgende:
Ik hoor Renaat zeggen dat ze volgende week weer aansluitend op de Ronde van België gaan uitzenden. Maar nu Ketnet een eigen net heeft kan dat toch goed op Canvas
Ik vind wel dat massasprints net zo goed horen bij een grote ronde, jaquote:Op vrijdag 18 mei 2012 16:01 schreef Redefine het volgende:
[..]
Jij bent toch de grote liefhebber van massasprints
Ik had echt niet goed geraden wie dit was.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 15:34 schreef TheArt het volgende:
[ afbeelding ]
Dat ontkent niemand.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 16:23 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik vind wel dat massasprints net zo goed horen bij een grote ronde, ja
De Russische Danny!quote:Op vrijdag 18 mei 2012 15:34 schreef TheArt het volgende:
[ afbeelding ]
En Buren dan?quote:Op vrijdag 18 mei 2012 15:47 schreef wimderon het volgende:
Toch zie je ze wel een beetje verdwijnen.. Net zoals de aandacht voor de sprint klassiekers bijvoorbeeld.quote:
Er zijn altijd wel kansen voor de sprinters. En verder is er de Tour nog om er zeven te winnen als sprinter.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 16:28 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Toch zie je ze wel een beetje verdwijnen.. Net zoals de aandacht voor de sprint klassiekers bijvoorbeeld.
De Giro vorig jaar, de Vuelta dit jaar.. Voor een sprinter haast niet meer interessant..
De herhaling van Reyers Laat en een aflevering van Desperate Housewives zijn natuurlijk ook belangrijk, daar heb je gelijk in.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 16:19 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Canvas heeft ook een eigen programmering. Ze hebben geen kanalen bijgecreëerd zodat ze 2 koersen tegelijk konden uitzenden.
De tour is nog wel een sprintersbolwerk ja, gelukkigquote:Op vrijdag 18 mei 2012 16:34 schreef Redefine het volgende:
[..]
Er zijn altijd wel kansen voor de sprinters. En verder is er de Tour nog om er zeven te winnen als sprinter.
Tsja, in die jaren reed hij bij de Gewiss ploeg. Dan weet je het wel.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 16:32 schreef OProg het volgende:
Weer eens even herinneringen aan Berzin op gegraven. 1994, hele jaar vooraan met winst in LBL en Giro. En dan die befaamde tour van 1996 met die klimtijdrit. Ik hoor Smeets nog roepen 'Meneer Berzin geeft fietsles'. Het was meteen de laatste overwinning die we zouden zien.
En dan nog die werelduurrecord poging die al na iets van een kwartier gestaakt werd.
Nog een paar jaar in de subtop meegeren zonder echt op te vallen en ging er door de achterdeur uit na een te hoge hermatocrietwaarde bij de start van de Giro.
Leuk voor jou, maar ik vind dat het in de Tour nog wel iets minder mag. Vorig jaar was al een stap in de goede richting.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 16:35 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
De tour is nog wel een sprintersbolwerk ja, gelukkig
Dan liever op een manier dat het voor de sprintersploegen moeilijker wordt gemaakt om het tot een massasprint te laten komen. Muurtjes etappe's, daar snap ik dat blije gedoe dus niet over. Massasprint met een andere winnaarquote:Op vrijdag 18 mei 2012 16:37 schreef Redefine het volgende:
[..]
Leuk voor jou, maar ik vind dat het in de Tour nog wel iets minder mag. Vorig jaar was al een stap in de goede richting.
Liever 3 massasprints en twee aankomsten op muurtjes dan vijf massasprints. Bovendien waren die heuvel aankomsten in de afgelopen Tour uiteindelijk juist niet zo voorspelbaar.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 16:41 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Dan liever op een manier dat het voor de sprintersploegen moeilijker wordt gemaakt om het tot een massasprint te laten komen. Muurtjes etappe's, daar snap ik dat blije gedoe dus niet over. Massasprint met een andere winnaar
Edit: met een muurtje kun je natuurlijk nog wel een klein beetje hopen op een Nederlandse winnaar met Poels en Mollema, dat maakt het wel wat leuker.
Doe dan maar 4-1quote:Op vrijdag 18 mei 2012 16:44 schreef Redefine het volgende:
[..]
Liever 3 massasprints en twee aankomsten op muurtjes dan vijf massasprints. Bovendien waren die heuvel aankomsten in de afgelopen Tour uiteindelijk juist niet zo voorspelbaar.
Ik denk dat jij en van de weinigen bent hier die daar zo over denkt.quote:
Ja, dat viel mij dus ook op en dan vind ik het dus vreemd dat die muurtjes wel zo positief worden ontvangen, aangezien het koersverloop en het einde vrijwel hetzelfde is.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 16:49 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ik denk dat jij en van de weinigen bent hier die daar zo over denkt.
De etappe van vandaag zullen we overigens niet lang blijven herinneren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |