Verder zie http://www.cyclingfever.c(...)&editie_idd=MjI5MTI=quote:BOS Theo
BROWN Graeme
CLEMENT Stef
GARATE Juan Manuel
LEEZER Tom
NIERMANN Grischa
RENSHAW Mark
SLAGTER Tom Jelte
VAN EMDEN Jos
Goed dat hij zelf ook inziet dat het stom was en dat zijn onervarenheid hem daar parten heeft gespeeld.quote:(Giro) Tom-Jelte Slagter verbaast ook zichzelf
Zijn tweede Giro d'Italia moet voor Tom-Jelte Slagter (foto) een ontdekkingstocht worden en na dinsdag kan hij constateren, dat die missie goed op weg is. In de lastige finale van de tiende etappe was de jonge Groninger een van de uitblinkers. Tussen de toppers van het klassement voerde hij volop strijd om de ritwinst. Op de lange slotklim naar de finish plaatste de klimmer drie versnellingen. Aanvankelijk hield alleen Joaquin Rodriguez zijn wiel. In de laatste meters was de tank leeg. “Ik wist zelf niet, dat ik zo goed was. Anders was ik natuurlijk niet zo vroeg gaan aanvallen. Op het laatst deed gebrek aan ervaring mij de das om. Maar het gevoel is toch geweldig.”
Voor het begin van de Giro noemden de ploegleiders deze ronde voor jou een ontdekkingstocht. Wat heb je vandaag zelf ontdekt?
“Ik ben inderdaad een heel stuk wijzer geworden. Ik wist dat dit soort aankomsten mij moeten liggen, maar zomaar tussen de besten, dat verbaast mij zelf ook enorm. Mark Renshaw had mij perfect afgezet aan de voet van de klim. Mijn positie was ideaal. De benen voelden goed. Toen heb ik het maar geprobeerd. Pas later hoorde ik, dat ik daar de groep al helemaal uit elkaar heb getrokken. Scarponi reageerde meteen. Toen heb ik maar niet doorgetrokken.”
In het tweede deel van de klim ben je weer tweemaal gegaan. Hoe pak je het de volgende keer aan, met de wetenschap die je nu hebt?
“Toch wel iets anders. Nogmaals, ik wist niet dat ik zo goed was. Anders was ik natuurlijk niet zo vroeg gaan aanvallen. Na de tweede versnelling voelden mijn benen nog steeds heel erg goed. Maar in de laatste kilometer doet onervarenheid mij min of meer de das om. Het was heel smal en we waren nog maar met zijn drieën. Ik had nog steeds overschot. Dan probeer je het nogmaals en trek je door met uitgerekend Rodriguez in je wiel. Nu snap ik dat dat niet zo slim was, maar op dat moment zit je in een roes. Uiteindelijk was ik de perfecte leadout voor Rodriguez. Maar toch voelt dit nu geweldig. Hier doe je het ook voor.”
Heb je het idee dat je gaandeweg deze Giro beter op gang komt? Zoals Steven Kruijswijk de afgelopen twee jaar?
“Ik denk dat het een goede vergelijking is. Steven herstelt ook heel goed en dat kunnen niet alle renners. Ik heb het gevoel dat het met mij in deze Giro ook heel goed gaat. Het herstel na de etappes is prima. Ik ben nog niet erg vermoeid. Het gaat me allemaal erg soepel af. Een negende plaats in het eindklassement zoals voor Steven is natuurlijk ver weg, maar als ik dit kan doortrekken, kan een mooie klassering binnen bereik komen. Ik ben nu benieuwd hoe het op lange en steile cols met mij op dit niveau gaat. Dat weet ik eigenlijk ook nog niet. Het zal mijn tweede etappe van deze ontdekkingstocht zijn. Na vandaag kijk ik er zeker naar uit.”
Rabosport
Het ging natuurlijk meer om de manier waarop. Als hij vanuit het achterveld een 7e plaats had gehaald, was dat ook opvallend geweest en had het tot euforie hier geleid, maar als je drie keer kunt aanvallen in volle finale en de grote mannen eigenhandig pijn kan doen, dan spreek dat nog een stuk meer tot de verbeelding. Plus, hij is natuurlijk pas 22.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 20:03 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Al dat enthousiasme om een 7e plaats in een Giro-etappe, mooi sportland zijn we toch
Dat is toch wel een beetje het manco van alle grote etappe-koersen.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 20:05 schreef kibo het volgende:
quote][ afbeelding ] Op dinsdag 15 mei 2012 19:40 schreef SaintOfKillers het volgende:
NetApp toch iets minder waardeloos dan gedacht, al kun je ook gewoon stellen dat we bijna halverwege de Giro zijn en dat er eigenlijk nog altijd niet serieus is doorgekoerst.
Acqua & Sapone zou hier hoe dan ook veel meer te zoeken hebben gehad. Maar die zullen de 400.000 euro die Netapp heeft afgetikt voor deelname wel niet hebben willen neerleggen.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 20:07 schreef TheArt het volgende:
NetApp was trouwens sowieso niet waardeloos, ook op voorhand niet. Die hebben gewoon een hele leuke ploeg en dan is de vooraf beoogde kopman, König, hier vanwege blessures niet eens aanwezig.
Tuurlijk, maar omdat A&S hier meer te zoeken had, zeggen dat NetApp een waardeloze ploeg is (wat veel mensen zeiden destijds), slaat nergens op. Daarnaast zie ik 10x liever NetApp dan een paar WorldTour-ploegen die hier totaal niets te zoeken hebben.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 20:15 schreef wimderon het volgende:
[..]
Acqua & Sapone zou hier hoe dan ook veel meer te zoeken hebben gehad. Maar die zullen de 400.000 euro die Netapp heeft afgetikt voor deelname wel niet hebben willen neerleggen.
Is hij stiekem familie van Leoquote:Ploegleider Boven “We gingen er al vanuit dat de slotklim naar Assisi te zwaar zou zijn voor de sprinters”, vertelde hij
als ie familie had geweest dan had hij wel op Bos en Renshaw gegoktquote:
Typischquote:Op dinsdag 15 mei 2012 20:21 schreef TheArt het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar omdat A&S hier meer te zoeken had, zeggen dat NetApp een waardeloze ploeg is (wat veel mensen zeiden destijds), slaat nergens op. Daarnaast zie ik 10x liever NetApp dan een paar WorldTour-ploegen die hier totaal niets te zoeken hebben.
Quote van Jan Boven op RaboSport:
[..]
Is hij stiekem familie van Leo
OMFG, wat klinkt dat amateuristischquote:Op dinsdag 15 mei 2012 20:21 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ik denk dat hij het er ook op gaat gokken dat Cavendish niet op de Stelvio gaat winnen.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 20:21 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ik vond dat ie mooi reed, beetje terughoudend leek het.. Zo van, ff kat uit de boom kijken daarna rij ik iedereen uit het wiel.. Misschien een andere keerquote:Op dinsdag 15 mei 2012 20:03 schreef TheArt het volgende:
[..]
Goed dat hij zelf ook inziet dat het stom was en dat zijn onervarenheid hem daar parten heeft gespeeld.
Die eerste is zelfs zo nuchter als Groninger dat hij het aandurfde te voorspellen dat het vandaag geen massasprint zou worden.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 22:30 schreef FredWielergek het volgende:
Jan Boven, Tom Jelte Slagter, Martijn Keizer een en al Groningen dat de klok slaatzegt een trotse Groninger
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
Woensdag gehaktdagquote:Op woensdag 16 mei 2012 07:54 schreef Waaghals het volgende:
Nog ff en Slagter maakt gehakt van de conccurrentie
Verbazingwekkend eigenlijk dat ze een dergelijke laatste kilometer durven uit te zoeken, is vragen om problemenquote:Op woensdag 16 mei 2012 03:36 schreef wimderon het volgende:
Gelukkig morgen weinig obstakels in de laatste kilometer.
[ afbeelding ]
Het is elk jaar van dat.quote:Op woensdag 16 mei 2012 08:20 schreef Blik het volgende:
[..]
Verbazingwekkend eigenlijk dat ze een dergelijke laatste kilometer durven uit te zoeken, is vragen om problemen
Slagter en Mollemaquote:Op woensdag 16 mei 2012 07:54 schreef Waaghals het volgende:
Nog ff en Slagter maakt gehakt van de conccurrentie
Kruiswijk ging vorig jaar in Zwitserland ook gewoon zelf rijden hoor.quote:Op woensdag 16 mei 2012 10:21 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Slagter en Mollema![]()
tenminste gasten die durven aan te gaan
Kunnen Gesink en Kruiswijk mooi knechten voor die 2
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |