Zo'n tekst had ik vandaag ookquote:Op dinsdag 15 mei 2012 19:00 schreef LieLie het volgende:
[..]
Laatst een collega die beleidsplan had geschreven, achter elke kop een punt!
Mits en tenzij ook zo leuk.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 19:02 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Zo'n tekst had ik vandaag ook. En dan schreef 'ie ook nog te pas en te onpas c.q. Echt, mensen die niet weten wat het betekent moeten het niet gebruiken en gewoon 'en' of 'of' gebruiken.
Kan je de Twitter en LinkedInpagina ook laten openen in een nieuwe pagina? Vind ik wel mooier.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 18:55 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ah, ja thanks. ik val ws. uiteindelijk toch onder de kleine bedrijven regeling, maar ik zal in het begin toch btw administratie moeten doen enzo.
heb de mail link gefixt, wist niet dat ik in de wizard er ook zelf mailto: voor moest zettenlaat het dan niet lijken op een kant en klaar formulier....
quote:Op dinsdag 15 mei 2012 19:03 schreef sigme het volgende:
[..]
Kan je de Twitter en LinkedInpagina ook laten openen in een nieuwe pagina? Vind ik wel mooier.
Oh, en ken je de websites www.lancelots.nl en http://www.higherlevel.nl ? Best handig om informatie over zelfstandigheid op te doen.
*zucht!*quote:Op dinsdag 15 mei 2012 19:02 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Zo'n tekst had ik vandaag ook. En dan schreef 'ie ook nog te pas en te onpas c.q. Echt, mensen die niet weten wat het betekent moeten het niet gebruiken en gewoon 'en' of 'of' gebruiken.
Interessantdoenerijquote:Op dinsdag 15 mei 2012 19:04 schreef LieLie het volgende:
[..]
*zucht!*Onvoorstelbaar soms wat mensen voor teksten maken..
Ik beaam het alleen maarquote:
^^ to CV's van drie pagina's lang.quote:
Was het laatst ook al niet frites?quote:
Oh, goed dat je het zegt!quote:
Hup, hup! Loop ook maar voor mij jijquote:
Hangt er vanaf of je inhaleert.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 19:00 schreef Ml-etje het volgende:
Bikini's bestellen
Alsof ik die met dit weer ooit ga dragen
Zit wel ernstig te denken aan spray tan om kleur op de beentjes te krijgen maar het is zo niet gezond vermoed ik
Het zal ook wel via je je huid naar binnen komen denk ik?quote:
Da's niet goed he?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 18:59 schreef Jagärtrut het volgende:
Lijstje:
O: havermout met banaan
L: salade met bacon, feta en appel, kipspiesje, handje koude pasta
T: handje chips (treeeeek!)
S: half uur hardlopen
D: rösti uit de oven, gebakken ei, wortel.
T: yoghurt?
Heb geen adres maar kaartje oid lijkt me een goed plan!quote:Op dinsdag 15 mei 2012 19:40 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh, goed dat je het zegt!
Ik vrees dat het niet goed gaat met haar vader. Heb haar een tijdje geleden een PM gestuurd maar geen antwoord op gehad. Heeft iemand haar adres? Kunnen we haar een kaartje oid sturen?
quote:Op dinsdag 15 mei 2012 19:51 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Da's niet goed he?
Skip de rosti, eet meeeeeeeeeeeeeeer groente, stukje vis erbij?
zuivel is sowieso wel goed.
Waar is je fruit?
Al met al.. alles heb je binnen...quote:Op dinsdag 15 mei 2012 19:36 schreef Ml-etje het volgende:
Lijstje:
O: krentenboterham
T: amandelen en pistache, boterham leverworst
L: halve komkommer met een tomaat en een bol geitenkaas plus wat pepertjes. 2 appels.
T: daar waar ik geen trek had in mijn gebakken ei vrat ik wel een kitkat
T: blokje pure choco en stroopwafel
D: wokgroente (broccoli en paksoi had ik liggen) met kokos-kerrie sausje en volkorenrijst
T: bak yoghurt met blauwe bessen
Thanksquote:Op dinsdag 15 mei 2012 19:53 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Al met al.. alles heb je binnen...
Je gaat wel goed met je lijstjes vind ik, gewoon alles naar binnen haffelen wat je nodig hebt met af en toe wat lekkers..
M.u.v. kokos
Paksoi, ik zie het nog niet echt liggen in de winkel, ben er wel dol op
Moest 3 x kijkenquote:
Haha, ik dacht al, zal het wel duidelijk zijn? Maar pfieuw, scheelt weer!quote:Op dinsdag 15 mei 2012 19:55 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Moest 3 x kijken
Jij hebt geen pasta op
Kitkat is alleen goed voor Nestlequote:Op dinsdag 15 mei 2012 19:54 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Thanks
Al moet ik gewoon leren mijn lunch op te eten ipv erna te snaaien.
Die kitkat is gewoon niet goed voor me.
De paksoi zat in mijn biopakket? Dus het moet er zijn en nog wel in NL ook.
Ja kloptquote:Op dinsdag 15 mei 2012 19:57 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Kitkat is alleen goed voor Nestle
Pizza is alleen maar goed voor Dr. Oetker (ze maken 8 miljoen pizza's per week)
Ben de laatste tijd verslaafd aan dropjes
banaan is fruit. Normaal heb ik 2 tot 3 stuks. Oh, en appel in de salade.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 19:51 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Da's niet goed he?
Skip de rosti, eet meeeeeeeeeeeeeeer groente, stukje vis erbij?
zuivel is sowieso wel goed.
Waar is je fruit?
Paksoi is een van de makkelijkste groenten om te kwekenquote:Op dinsdag 15 mei 2012 19:54 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Thanks
Al moet ik gewoon leren mijn lunch op te eten ipv erna te snaaien.
Die kitkat is gewoon niet goed voor me.
De paksoi zat in mijn biopakket? Dus het moet er zijn en nog wel in NL ook.
Okeequote:Op dinsdag 15 mei 2012 20:02 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
banaan is fruit. Normaal heb ik 2 tot 3 stuks. Oh, en appel in de salade.
Rösti is lekker! waarom moet ik het skippen?
En ik heb een klein beejte gerookte makreel gegeten.
Ik denk dat het vooral niet goed is omdat het wat weinig is, voor de rest valt het wel mee vind ik. Ja, het handje chips is niet heel erg goed...
Neequote:Op dinsdag 15 mei 2012 20:02 schreef sigme het volgende:
[..]
Paksoi is een van de makkelijkste groenten om te kweken. Heb je het niet in je moestuin?
Omdat het vet is en je hebt carbs genoeg....quote:
maar dan was m'n avondmaaltijd 2 gebakken eieren en 6 wortels geweest. dat slaat ook nergens op, natuurlijk. Zeker niet na het hardlopen. En wat ik kwa carbs gehad heb vandaag was m'n havermout, en de eetlepel pasta bij m'n lunch. Dat valt mee, toch?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 20:05 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Omdat het vet is en je hebt carbs genoeg....
Dan liever wat eiwitrijks zoals vis of vlees en nog wat groente.
Kwark met nog wat fruit is ook lekker..
Volkoren crackertje met kaas ofzo voor vanavond?
Nee, neemt weinig meer ruimte dan wat je ook koopt aan een paksoi. Er is ook wel mini-paksoizaad te koop, maar dat kan ik je niet aanraden; zo'n frummelhapje kan je die hond van jou niet eens mee voeren en ze schieten vooral veel te snel in de bloei.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 20:03 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Nee![]()
Neemt het veel plek in beslag?
Heb ook al pompoenen en watermeloenen staan.
Twee kaartjes sturen? Ik wil wel dubbel betalen hoorquote:Op dinsdag 15 mei 2012 20:02 schreef Viking84 het volgende:
Kaartje voor Syrena is leuk idee, maar geen adres idd...
Ik weet haar voor- en achternaam wel en kom in de telefoongids natuurlijk 2 personen tegen die het zouden kunnen zijn...
Ik wil trouwens niet jamaaren, maar ik snap het gewoon niet. A vind ik de hetze tegen koolhydraten vreemd, en B vind ik dat niet het meest logische commentaar op m'n lijstje. Te weinig, dat zou m'n eerste commentaar zijn. En de chips was een verkeerde keus. voor de rest allemaal voedzame dingen...quote:Op dinsdag 15 mei 2012 20:09 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
maar dan was m'n avondmaaltijd 2 gebakken eieren en 6 wortels geweest. dat slaat ook nergens op, natuurlijk. Zeker niet na het hardlopen. En wat ik kwa carbs gehad heb vandaag was m'n havermout, en de eetlepel pasta bij m'n lunch. Dat valt mee, toch?
Of even checken via telefoon?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 20:12 schreef sigme het volgende:
[..]
Twee kaartjes sturen? Ik wil wel dubbel betalen hoor.
wil iemand me haar echte naam pm'en? ik heb ooit een mailtje van haar gehad, maar kan het nergens meer vidnen...quote:Op dinsdag 15 mei 2012 20:12 schreef sigme het volgende:
[..]
Twee kaartjes sturen? Ik wil wel dubbel betalen hoor.
Het is ook te weinig! Dat weet je.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 20:18 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ik wil trouwens niet jamaaren, maar ik snap het gewoon niet. A vind ik de hetze tegen koolhydraten vreemd, en B vind ik dat niet het meest logische commentaar op m'n lijstje. Te weinig, dat zou m'n eerste commentaar zijn. En de chips was een verkeerde keus. voor de rest allemaal voedzame dingen...
Done.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 20:21 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
wil iemand me haar echte naam pm'en? ik heb ooit een mailtje van haar gehad, maar kan het nergens meer vidnen...
Koesen?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 20:26 schreef uniekhoorn het volgende:
Fijne avond nog Vik!
* uniekhoorn gaat douchen en koesen
IK HAD GROENTEquote:Op dinsdag 15 mei 2012 20:26 schreef uniekhoorn het volgende:
Fijne avond nog Vik!
* uniekhoorn gaat douchen en koesen
En kokosquote:
Jij had jouw collega toch steeds op sleeptouw?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 20:27 schreef XcUZ_Me het volgende:
Goed idee van het kaartje.
Alone in restaurant again.
Ze laat je dus in het hotel terwijl jij haar mee uit eten nam en uitnodigde bij jou thuis?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 20:31 schreef XcUZ_Me het volgende:
Blijkbaar niet. En morgen roomservice ontbijt want word opgehaald om 7u. En dan start t buffet pas. Moet naar beurs(je) in Shrewsbury.
Zal niet anders gaan dan gister denk ikquote:Op dinsdag 15 mei 2012 20:45 schreef ElDinosaur het volgende:
Krijgen we vanavond weer voortgangsrapportage over aanspraak?
quote:Op dinsdag 15 mei 2012 20:48 schreef MohMi het volgende:
Ik denk dat ik hier af en toe eens kom glurenIk probeer momenteel actief af te vallen maar niet te dramatisch veel, en wil vooral goede gewoontes aanleren, zeker aangezien ik ivm een nieuwe baan straks minder zal bewegen en meer in de trein zal zitten.
Alleen al jullie eetlijstjes geven me een hoop inspiratie!
quote:Op dinsdag 15 mei 2012 20:45 schreef ElDinosaur het volgende:
Krijgen we vanavond weer voortgangsrapportage over aanspraak?
Wat ik nog weleens doe is zeggen dat ik niet zo goed tegen gluten kan, dus dan krijg ik buikpijn of ze niet iets anders hebben.quote:
Deze tip werkt inderdaad goed en is voor mij nog waar ookquote:Op dinsdag 15 mei 2012 20:56 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
Wat ik nog weleens doe is zeggen dat ik niet zo goed tegen gluten kan, dus dan krijg ik buikpijn of ze niet iets anders hebben.
Ontbijt kan English breakfast zijn zonder toast, lunch een salade, of het hotel vragen een salade voor je te preppen -> dressing apart, avondeten = vlees/vis met een salade etc.
Oj, uitgerekend vandaag?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 20:54 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
Post eens een lijstje? En lust je broccoli
Voor mij ook! Je wil niet weten hoevel buikpijn ik krijgquote:Op dinsdag 15 mei 2012 20:57 schreef An24 het volgende:
[..]
Deze tip werkt inderdaad goed en is voor mij nog waar ook
Ok, wat wil je morgen eten?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 20:58 schreef MohMi het volgende:
[..]
Oj, uitgerekend vandaag?Slechte voedingsdag, eens zien:
O: tosti
T: plakje peperkoek
L: drie boterhammen, twee met jonge kaas, één met pindakaas
T: mueslireep
D: overgeslagen ivm haasthaasthaast![]()
twee beschuitjes naar binnen gegooid met jam
S: uur gewandeld, maar dan wel doorwandelen
Morgen wordt het beterEn ja, brocolli vind ik wel lekker maar ben het snel tegen gegeten. Heb wel de OP uitgebreid gelezen (eerste keer ooit geloof ik
) en ga wel proberen meer groente te eten.
Ben momenteel overdreven bang telkens aan te komen omdat het de afgelopen maanden zo rap eraan kwam
O: kwark met smacks en aardbeienquote:
Wat zei je? Das te zien?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 21:03 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ach deze dag was waardeloos. Hopelijk morgen beter. Ik word er ook doodmoe van om steeds maar de carb-nazi te zijn. Engelse collega zei zelfs dat salades niet gebruikelijk zijn en de UK erg van carbs houdt. Ach ja.. Ga gewoon lekker RPM'en als ik terug ben.
Maar dat hoef je toch niet helemaal te bannen?quote:
Idemquote:
Waarom zou het? Als je er toch bentquote:Op dinsdag 15 mei 2012 21:06 schreef Mini. het volgende:
Dus... Ik heb nog geen 2 uur geleden avondeten gehad en ik ben alweer duizelig.Is het not done om morgen ook meteen aan de huisarts te vragen hoe dat kan komen, omdat ik eigenlijk voor iets anders kom?
Nu maar aan de koffie en koekjes, onder het motto fuck it.
Tja weet ik niet, misschien duurt het dan te lang en had ik een dubbele afspraak moeten vragen ofzo?quote:
nee, niet echt, geloof ik. Why?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 21:07 schreef Ml-etje het volgende:
Jagär eten ze bij jou veel gezouten zonnebloempitten eigks?
quote:
Nou ja, ik zou vooral dingen proberen te eten die iets toevoegen aan je eetpatroon, en peperkoek is vooral suiker en voegt dus niet echt iets nuttigs toe. Ik zou dan eerder gaan voor bijvoorbeeld roggebrood als je dat lust. Met wat kaas of pindakaas bijvoorbeeld. Of wat knabbelgroenten, een gekookt eitje, dat soort zaken: minder bewerkt, meer puur.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 21:06 schreef MohMi het volgende:
[..]
Maar dat hoef je toch niet helemaal te bannen?
Das een beetje waar ik tegenaan loop; ik heb inmiddels zooooveel gelezen over gezonde levensstijl, en er zijn zo ontzettend veel tegenstrijdige dingen te vinden, ik weet niet meer wat waar isDe één zegt ban alle koolhydraten, de ander zegt let op Kcal; ik volg het niet meer af en toe
Ach je kreeg het positieve effect van low carb niet echt volledig mee dus wellicht het negatieve ook nietquote:Op dinsdag 15 mei 2012 21:08 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ja ik kan er nu weinig meer aan doen. Moet toch eten. Opbouw is compleet naar z'n grootje. All is lost. Ik ben doomed. Ga naar de hel en ben reddeloos verloren. Damn you Brits!
Daar heb je een goed punt, thanks!quote:Op dinsdag 15 mei 2012 21:14 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Nou ja, ik zou vooral dingen proberen te eten die iets toevoegen aan je eetpatroon, en peperkoek is vooral suiker en voegt dus niet echt iets nuttigs toe. Ik zou dan eerder gaan voor bijvoorbeeld roggebrood als je dat lust. Met wat kaas of pindakaas bijvoorbeeld. Of wat knabbelgroenten, een gekookt eitje, dat soort zaken: minder bewerkt, meer puur.
Afvallen doet je lichaam wanneer het minder calorieen binnenkrijgt dan het verbrandt.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 21:06 schreef MohMi het volgende:
[..]
Maar dat hoef je toch niet helemaal te bannen?
Das een beetje waar ik tegenaan loop; ik heb inmiddels zooooveel gelezen over gezonde levensstijl, en er zijn zo ontzettend veel tegenstrijdige dingen te vinden, ik weet niet meer wat waar isDe één zegt ban alle koolhydraten, de ander zegt let op Kcal; ik volg het niet meer af en toe
Dat is dan toch positief?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 21:19 schreef XcUZ_Me het volgende:
Oh vast wel. Zo naar zal mijn lijf wel weer zijn.
Ben vooral bezig om inderdaad minder binnen te krijgen dan ik verbrand, maar word daardoor afgeleid door de diversiteit aan diëten.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 21:19 schreef sigme het volgende:
[..]
Afvallen doet je lichaam wanneer het minder calorieen binnenkrijgt dan het verbrandt.
Om de hoeveelheid calorieen te verminderen bestaan verschillende strategieen. Bijvoorbeeld: koolhydraten uitbannen. Dan blijft er vet en eiwit over om te eten: sommige mensen raken van vet en eiwit heel snel verzadigd en als effect daarvan eten ze weinig. Is dus, per saldo, minder calorieen.
Een andere strategie is het uitbannen van (het meeste) vet. Vet bevat relatief veel calorieen, dus door vet te bannen verminder je de calorie-inname behoorlijk zonder veel minder te gaan eten (in momenten / volume).
Er zijn nog vele, vele andere strategieen. Elke strategie werkt wanneer het oplevert dat je minder calorieen binnenkrijgt dan je verbrandt. Het is alleen verrot lastig erachter te komen welke strategie voor jou persoonlijk zo goed vol te houden is dat je dat ook volhoudt.
Dat zei Maria nietquote:Op dinsdag 15 mei 2012 21:21 schreef XcUZ_Me het volgende:
Nee, ik bedoel dat ik vast driedubbeldwars weer zal aankomen.
Soms werkt het verschuiven van maaltijden ookquote:Op dinsdag 15 mei 2012 21:22 schreef MohMi het volgende:
[..]
Ben vooral bezig om inderdaad minder binnen te krijgen dan ik verbrand, maar word daardoor afgeleid door de diversiteit aan diëten.
En moet er eerlijk bij zeggen dat ik de gezonde keuzes vaak te duur vindNu ga ik dadelijk eindelijk beter verdienen, maar in week 3 en 4 van de maand is het lastig echt gezond te eten.
Wat eet je dan dat minder duur is dan gezond eten?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 21:22 schreef MohMi het volgende:
[..]
Ben vooral bezig om inderdaad minder binnen te krijgen dan ik verbrand, maar word daardoor afgeleid door de diversiteit aan diëten.
En moet er eerlijk bij zeggen dat ik de gezonde keuzes vaak te duur vindNu ga ik dadelijk eindelijk beter verdienen, maar in week 3 en 4 van de maand is het lastig echt gezond te eten.
Gezonde keuze zijn dingen als wortels. Die kosten zelfs biologisch maar 1,20 per kilo. Dus dat kan het niet wezen. Welke dingen denk jij dat gezond zijn, maar te duur?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 21:22 schreef MohMi het volgende:
[..]
Dat probeer ik sinds kort ook, vooral qua lunch omdat ik vroeg in de avond altijd sportquote:Op dinsdag 15 mei 2012 21:23 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Soms werkt het verschuiven van maaltijden ookZwaarder lunchen en ontbijten, en licht dineren bijvoorbeeld...
Nja, poeperkoek bijvoorbeeldquote:Op dinsdag 15 mei 2012 21:23 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Wat eet je dan dat minder duur is dan gezond eten?
En wat V1z zegt, eieren als ontbijt ftw
Diverse groente en fruit (ik zal morgen eens wat wortels halen, daar denk ik nooit aan), vlees en vis. En omdat ik voor één persoon kook vind ik het soms ook lastig om een goede maaltijd in elkaar te draaien waarbij ik niet teveel hoef weg te gooien. Diepvries staat al vol met kliekjes in bakjesquote:Op dinsdag 15 mei 2012 21:24 schreef sigme het volgende:
[..]
Gezonde keuze zijn dingen als wortels. Die kosten zelfs biologisch maar 1,20 per kilo. Dus dat kan het niet wezen. Welke dingen denk jij dat gezond zijn, maar te duur?
Nee dat hoeft ook niet maar als je aan lowcarb begint moet je het wel op de juiste manier afronden.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 21:25 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik groei wel volgens mij. Tsja. Kan ook moeilijk mn leven lang op blaadjes sla en eieren leven. Dat wil ik ook niet. Mss straks nog ff hupsen, alleen zonder gewichten, want die liggen thuis.
Ipv warm eten?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 21:25 schreef MohMi het volgende:
[..]
Nja, poeperkoek bijvoorbeeldEn rijstwafels, en koolhydraat arm brood met smeerkaas. Een studenten maaltijd dus
Die kliekjes eten dus in week 3 en 4 !quote:Op dinsdag 15 mei 2012 21:27 schreef MohMi het volgende:
[..]
Diverse groente en fruit (ik zal morgen eens wat wortels halen, daar denk ik nooit aan), vlees en vis. En omdat ik voor één persoon kook vind ik het soms ook lastig om een goede maaltijd in elkaar te draaien waarbij ik niet teveel hoef weg te gooien. Diepvries staat al vol met kliekjes in bakjes
Volkorenbrood 1,20, pot pindakaas 1,34quote:Op dinsdag 15 mei 2012 21:25 schreef MohMi het volgende:
[..]
Nja, poeperkoek bijvoorbeeldEn rijstwafels, en koolhydraat arm brood met smeerkaas. Een studenten maaltijd dus
Wat voor soort maaltijden kook je?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 21:27 schreef MohMi het volgende:
[..]
Diverse groente en fruit (ik zal morgen eens wat wortels halen, daar denk ik nooit aan), vlees en vis. En omdat ik voor één persoon kook vind ik het soms ook lastig om een goede maaltijd in elkaar te draaien waarbij ik niet teveel hoef weg te gooien. Diepvries staat al vol met kliekjes in bakjes
Dan noem je ook precies 2 dure productenquote:Op dinsdag 15 mei 2012 21:28 schreef MohMi het volgende:
[..]
Jup, maar daar doe je wel iets langer mee dan met twee paprikas en een bakje aardbeien bijv
Ik ben het dan wel met Mo eens. Niets van het bovenstaande voegt iets toe aan de lijf, qua voedingsstoffen. Hoeveel geef je per week dan uit aan boodschappen? En studententip: zoek een toko op. Die verkopen hun groenten super goedkoop!quote:Op dinsdag 15 mei 2012 21:25 schreef MohMi het volgende:
[..]
Dat zou ik anders ook zéker gedaan hebben, maar dit gooit gewoon flink roet in het eten. Doe mn best de juiste te keuzes te maken, maar als de lunch wordt verzorgd in een patisserie, wordt dat soms wel ERG lastigquote:Op dinsdag 15 mei 2012 21:27 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Nee dat hoeft ook niet maar als je aan lowcarb begint moet je het wel op de juiste manier afronden.
Een gezonde levenswijze is wel voor het leven.
Simpelequote:
Xm, dit wist je toch?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 21:29 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Dat zou ik anders ook zéker gedaan hebben, maar dit gooit gewoon flink roet in het eten. Doe mn best de juiste te keuzes te maken, maar als de lunch wordt verzorgd in een patisserie, wordt dat soms wel ERG lastig.
Ik denk dat ik ook eens wat meer inspiratie moet opdoen, één van de redenen dat ik hier kom kijken want ik zag al een paar avondeten tips staan waarvan ik dacht; 'oh ja, dat kan natuurlijk ook!'quote:Op dinsdag 15 mei 2012 21:29 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Dan noem je ook precies 2 dure producten
Op dit moment zijn de wortelen zoals Sigme zegt goed te betalen, de andijvie zag ik veel liggen en witlof ook.
Oei, eurootje of 60 denk ik..? Toko en markt kom ik ook graag maar heb daar alleen op zaterdag tijd voor en hou er van om groente en fruit zo vers mogelijk te hebben. Inslaan voor de hele week doe ik eigenlijk niet met vers producten.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 21:29 schreef An24 het volgende:
[..]
Ik ben het dan wel met Mo eens. Niets van het bovenstaande voegt iets toe aan de lijf, qua voedingsstoffen. Hoeveel geef je per week dan uit aan boodschappen? En studententip: zoek een toko op. Die verkopen hun groenten super goedkoop!
Ok, mijn suggestie: skip rijst, quichedeeg, stokbrood. Hou gehakt, groente, dat soort meuk. Snij er ter vervanging van rijst/pasta/aardappels een stonk witlof aan flarden bij en eet dat rauw met de rest van je maaltijd.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 21:29 schreef MohMi het volgende:
[..]
Simpelevleesje of visje, wat groenten en wat rijst. Soms een quiche, soms gevuld stokbrood met mager gehakt, groente, dat soort meuk. Vind het leuker om voor meer mensen te koken, voor mezelf raffel ik het meestal af. Zonde
Sorry, maar dan koop je niet slim in. Misschien kan koken ook slimmer. Hier doen we met zijn 2en 100 euro per week, gezond koken voor de hele week, incl drie katten.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 21:33 schreef MohMi het volgende:
[..]
Ik denk dat ik ook eens wat meer inspiratie moet opdoen, één van de redenen dat ik hier kom kijken want ik zag al een paar avondeten tips staan waarvan ik dacht; 'oh ja, dat kan natuurlijk ook!'
[..]
Oei, eurootje of 60 denk ik..? Toko en markt kom ik ook graag maar heb daar alleen op zaterdag tijd voor en hou er van om groente en fruit zo vers mogelijk te hebben. Inslaan voor de hele week doe ik eigenlijk niet met vers producten.
60 euroquote:Op dinsdag 15 mei 2012 21:33 schreef MohMi het volgende:
[..]
Ik denk dat ik ook eens wat meer inspiratie moet opdoen, één van de redenen dat ik hier kom kijken want ik zag al een paar avondeten tips staan waarvan ik dacht; 'oh ja, dat kan natuurlijk ook!'
[..]
Oei, eurootje of 60 denk ik..? Toko en markt kom ik ook graag maar heb daar alleen op zaterdag tijd voor en hou er van om groente en fruit zo vers mogelijk te hebben. Inslaan voor de hele week doe ik eigenlijk niet met vers producten.
Thanks voor je tips, waardeer het echtquote:Op dinsdag 15 mei 2012 21:34 schreef sigme het volgende:
[..]
Ok, mijn suggestie: skip rijst, quichedeeg, stokbrood. Hou gehakt, groente, dat soort meuk. Snij er ter vervanging van rijst/pasta/aardappels een stonk witlof aan flarden bij en eet dat rauw met de rest van je maaltijd.
Voor de overdagse maaltijden: skip suiker. En alles waar suiker inzit. Eet verder gewoon normale dingen; geen koolhydraatarm brood maar normaal brood (liefst volkoren).
Vind ik juist fijn eigenlijk!quote:Op dinsdag 15 mei 2012 21:35 schreef V1z0R het volgende:
Einde van de markt meepakken, goedkoop groente en fruit.
Net zo'n 'doe gezond'-bootcamp dit
1x per week is prima.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 21:36 schreef MohMi het volgende:
[..]
Thanks voor je tips, waardeer het echtVraagje nog; ik wil wel af en toe pasta en rijst blijven eten. Als ik dit wil blijven doen, is het dan handig om het bijv eens per week te eten om te voorkomen dat, als ik het een keertje eet, het er meteen loeihard aankomt? Zeg maar dat je lichaam eraan gewend blijft en het mee neemt in de stofwisseling?
Thee over mijn toetsenbordquote:Op dinsdag 15 mei 2012 21:37 schreef V1z0R het volgende:
3 katten per weekAn krijgt d'r vlees wel binnen
quote:Op dinsdag 15 mei 2012 21:37 schreef V1z0R het volgende:
3 katten per weekAn krijgt d'r vlees wel binnen
No sorry needed, kan nog genoeg leren op huishoud gebied, zeker als je bedenkt dat de studententijd al een tijdje achter me ligtquote:Op dinsdag 15 mei 2012 21:35 schreef An24 het volgende:
[..]
Sorry, maar dan koop je niet slim in. Misschien kan koken ook slimmer. Hier doen we met zijn 2en 100 euro per week, gezond koken voor de hele week, incl drie katten.
je gebruikt hetzelfde woord als ik!quote:Op dinsdag 15 mei 2012 21:38 schreef Perruche het volgende:
hi MohMi! Wat de anderen zeggen, w00t! 60 euro (voor 1 persoon?) voor 1 week? Ik hoef mijn lunch niet zelf te betalen, dat scheelt, maar wij doen met zijn tweeën ongeveer 40 euro en dan koop ik vrij dure dingen voor ontbijt en lunch.
Oh en ook nog - momenteel heerst hier een hetze tegen carbs, maar in principe is er niets mis mee als je zorgt dat je je andere voedingsstoffen ook binnenkrijgt!
* MohMi gaat even googlen op alledrie die productenquote:Op dinsdag 15 mei 2012 21:37 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
1x per week is prima.
Je kunt ook bulghur, quinoa of speltproducten gebruiken.
Gewoon lekker af en toe, of in kleine porties blijven eten! Je moet vooral een evenwicht zoeken dat jou goed ligt!quote:Op dinsdag 15 mei 2012 21:36 schreef MohMi het volgende:
[..]
Thanks voor je tips, waardeer het echtVraagje nog; ik wil wel af en toe pasta en rijst blijven eten. Als ik dit wil blijven doen, is het dan handig om het bijv eens per week te eten om te voorkomen dat, als ik het een keertje eet, het er meteen loeihard aankomt? Zeg maar dat je lichaam eraan gewend blijft en het mee neemt in de stofwisseling?
Welnee dat hoeft helemaal niet maar je valt vaak wel sneller af met wat minder.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 21:39 schreef Jagärtrut het volgende:
Er heerst hier op het moment een hetze tegen koolhydraten. Volgens mij is er helemaal niets mis met koolhydraten, in ieder geval de volkoren.
Dat sommige mensen er vervelend op reageren betekend nog niet dat dat voor iedereen zo is.
Ernstig héquote:Op dinsdag 15 mei 2012 21:38 schreef Perruche het volgende:
hi MohMi! Wat de anderen zeggen, w00t! 60 euro (voor 1 persoon?) voor 1 week? Ik hoef mijn lunch niet zelf te betalen, dat scheelt, maar wij doen met zijn tweeën ongeveer 40 euro en dan koop ik vrij dure dingen voor ontbijt en lunch.
Oh en ook nog - momenteel heerst hier een hetze tegen carbs, maar in principe is er niets mis mee als je zorgt dat je je andere voedingsstoffen ook binnenkrijgt!
Joh! Dan komt het zeker goed. Je moet ergens beginnen. Succes!quote:Op dinsdag 15 mei 2012 21:39 schreef MohMi het volgende:
[..]
No sorry needed, kan nog genoeg leren op huishoud gebied, zeker als je bedenkt dat de studententijd al een tijdje achter me ligtBen pas sinds vorig jaar begonnen met bewuster leven. Ik sportte nooit, dronk waaay too much, at alleen wat ik lekker vond; niet handig dus
Voel me echt al stukken beter maar het kan nog steeds beter.
quote:Op dinsdag 15 mei 2012 21:40 schreef sigme het volgende:
[..]
Gewoon lekker af en toe, of in kleine porties blijven eten! Je moet vooral een evenwicht zoeken dat jou goed ligt!
Dat van je lichaam en afwennen en dan opeens loeihard aankomen is naar mijn stellige overtuiging aangepraatte onzin. Je lichaam verwerkt gewoon wat binnenkomt. Jojo'en ontstaat door mensen die weinig eten afwisselen met veel eten, niet door magische wijzigingen van een stofwisseling.
Dat.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 21:39 schreef Jagärtrut het volgende:
Er heerst hier op het moment een hetze tegen koolhydraten. Volgens mij is er helemaal niets mis met koolhydraten, in ieder geval de volkoren.
Dat sommige mensen er vervelend op reageren betekend nog niet dat dat voor iedereen zo is.
Zal ik m'n lijstjes dan maar weer gaan posten?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 21:38 schreef Perruche het volgende:
Ik viel begin dit jaar bizar veel af; at een week of vier bijna niks (liefdesverdrietquote:Op dinsdag 15 mei 2012 21:40 schreef sigme het volgende:
[..]
Gewoon lekker af en toe, of in kleine porties blijven eten! Je moet vooral een evenwicht zoeken dat jou goed ligt!
Dat van je lichaam en afwennen en dan opeens loeihard aankomen is naar mijn stellige overtuiging aangepraatte onzin. Je lichaam verwerkt gewoon wat binnenkomt. Jojo'en ontstaat door mensen die weinig eten afwisselen met veel eten, niet door magische wijzigingen van een stofwisseling.
Je geeft me hoop!quote:Op dinsdag 15 mei 2012 21:41 schreef ElDinosaur het volgende:
Ik zit nog geeneens aan de 60 euro per week en ik eet gezond en VEEL.
Weekmenu's geprobeerd te maken?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 21:41 schreef MohMi het volgende:
[..]
Ernstig héI know, en meestal echt vanwege slechte tijdsindeling en tijd proberen te besparen op de verkeerde dingen
![]()
Oh en hetze; goed woord!En dan ook nog twee keer in één topic
Hmpf.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 21:41 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
BTW, vond je post richting mij onlangs echt heel tof en ik werd er weer een beetje blij van. Dank daarvoor!
boks!quote:Op dinsdag 15 mei 2012 21:43 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Zal ik m'n lijstjes dan maar weer gaan posten?![]()
Pro-carb camp unite!
Even een suffe vraag; is brinta ook goed als ontbijt..?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 21:44 schreef Perruche het volgende:
Jagar![]()
Mohmi, voor ontbijt zou je bijv. ook havermout kunnen nemen. Kost niets, super lekker en vult ontzettend. Tussendoortjes groente, fruit, kwark (niet voor mij!!!) en dan gewoon lekker avondeten.
Geen suiker, geen zoetstoffen, geen rare toevoegingen, wel volkoren: uitstekend primaprima.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 21:45 schreef MohMi het volgende:
[..]
Even een suffe vraag; is brinta ook goed als ontbijt..?
Mooi, die heb ik nog staan, dan wordt dat morgen mijn ontbijtquote:Op dinsdag 15 mei 2012 21:46 schreef sigme het volgende:
[..]
Geen suiker, geen zoetstoffen, geen rare toevoegingen, wel volkoren: uitstekend primaprima.
En blijven posten!quote:Op dinsdag 15 mei 2012 21:54 schreef MohMi het volgende:
[..]
Mooi, die heb ik nog staan, dan wordt dat morgen mijn ontbijt![]()
Nogmaals dank voor de antwoorden en tips, morgen weer met frisse moed proberen
Tevredenquote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:29 schreef motorbloempje het volgende:
O: 2 plakken (+/1,5cm dik) roggebrood met hummus
T: 2 gekookte eitjes
T: klein chocoladebolletje
L: 350ml volle Griekse yoghurt met een hele banaan, walnoot en honing
S: Jillian
T: nog zo'n plak roggebrood met hummus
D: +/- 500gr kikkererwtencurry met peultjes en sperziebonen (bij elkaar zo'n 500gr) ipv rijst of nan
T: reep kaas (60 gram) (mature cheddar) en een klein laagje spiced vodka
Ik eet koolhydratenquote:Op dinsdag 15 mei 2012 21:39 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik word nog eens een hulkquote:Op dinsdag 15 mei 2012 21:55 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Gaat eens snel naar het bb topic, jij shakedrinker!
Ssst dat weten zij nietquote:Op dinsdag 15 mei 2012 21:57 schreef Perruche het volgende:
[..]
Ach en je bent zo'n dun ding!! Haha ik zie het helemaal voor me
Die gaf alle props al! Ik sluit me bij hem aanquote:Op dinsdag 15 mei 2012 21:59 schreef Perruche het volgende:
Mag ik props van iemand voor mijn hardlopen?![]()
Ik had wel een mannetje die me naderhand zei van "mooie dame, hard gerend, mooi figuur!"![]()
quote:Op dinsdag 15 mei 2012 21:59 schreef Perruche het volgende:
Mag ik props van iemand voor mijn hardlopen?![]()
Ik had wel een mannetje die me naderhand zei van "mooie dame, hard gerend, mooi figuur!"![]()
Heeft ie daar iets voor gedaan?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 21:44 schreef Jagärtrut het volgende:
argh, ik ben wat boos op de duutser, maar eigenlijk is het stom om boos te zijn, maar ik kan het niet stoppen...
quote:Op dinsdag 15 mei 2012 22:00 schreef XcUZ_Me het volgende:
Nou, dan heb je je props al gehad, me dunkt.
quote:Op dinsdag 15 mei 2012 22:12 schreef MariaEtcetera het volgende:
Goed bezig mooie daaame*wags eyebrows*
quote:Op dinsdag 15 mei 2012 22:15 schreef ElDinosaur het volgende:
Is het tegenwoordig niet eerder 'pssst meisje!'?
Ohja die!quote:
*denkt aan Najib Amhali*quote:Op dinsdag 15 mei 2012 22:15 schreef ElDinosaur het volgende:
Is het tegenwoordig niet eerder 'pssst meisje!'?
BEN JE DOOF OFZO?????quote:Op dinsdag 15 mei 2012 22:16 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Ohja die!
[..]
*denkt aan Najib Amhali*![]()
"MEISJAHHHH! ... HEE, HOER!"
Lalala.
quote:Op dinsdag 15 mei 2012 22:16 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
BEN JE DOOF OFZO?????
OH, HASSAN, ze is écht doof!
Deze is veeeeeeeeeeeeeeeeeel leuker:quote:Op dinsdag 15 mei 2012 22:15 schreef motorbloempje het volgende:
http://www.weebls-stuff.com/songs/Stephen+Fry/!
Blijkbaar werkt het soms, anders waren ze er wel mee gestopt. Zie de nigeriaanse internetoplichters, daar trappen ook mensen in.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 22:22 schreef Ml-etje het volgende:
Overigens, zouden die mannen nu echt denken dat vrouwen dat aantrekkelijk vinden?
*zoekende naar theorie
Inzittenquote:Op dinsdag 15 mei 2012 22:25 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ik ben op spijkerbroekenjacht. Mijn dijen zijn enorm (ik claim dat het door het trainen kom, maar dat laagje vet blijft ook vrij hardnekkig zitten), dus ik ben nu even spijkerbroeken aan het inzitten.
Heb veel longsleeves bij me iig. En fleece vesten. En regenjassen. En emergency poncho's. En een paraplu. En 4 boeken.
quote:Op dinsdag 15 mei 2012 22:34 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
No worries. Ik ben maandag weer terug.
Mijn collega's denken geloof ik dat ik een halve wereldreis ga maken, maar ik ben maar 3 werkdagen vrij.
Dit kan niet vaak genoeg worden gezegd.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 21:39 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik krijg rillingen van het woord porridge (wat raar is, want brinta vind ik lekker), maar krachtvoer klinkt goed! Beetje jammer trouwens dat ze geen english breakfast serveren bij de room service...quote:Op woensdag 16 mei 2012 07:36 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik moet op een beurs staan, dus een bak porridge! En een croissantje, maar die heb ik in m'n tas gedaan, want vol. En koffie uiteraard en een glas grapefruitsap. Geen dingen zonder carbs available, dus dan maar krachtvoer
.
Heb je voor 6 dagen idioot veel bij je of voor een maand idioot weinig?quote:Op woensdag 16 mei 2012 08:18 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Tnx XM!
Ik ben onder de indruk omdat ik voor 6 dagen net zoveel bagage heb als voor een maand.
En van de self service paspoort controle.
En van het feit dat Starbuck verse halfvolle melk gebruikt voor de koffie ipv houdbare volle melk (wat een veel beter resultaat geeft bij het opschuimen).
En die wordt gevoerd door de mythische Slank-kobolden die ik niet kan zienquote:
Ik ben nu voorbereid op 6 dagen regen. En kou. Dus meer wame dingen, extra spijkerbroek, hardloopspullen, je kent het wel.quote:Op woensdag 16 mei 2012 08:42 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Heb je voor 6 dagen idioot veel bij je of voor een maand idioot weinig?
En wat is de self service paspoortcontrole?
Oh, precies wat ik al dacht dusquote:Op woensdag 16 mei 2012 08:57 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Ik ben nu voorbereid op 6 dagen regen. En kou. Dus meer wame dingen, extra spijkerbroek, hardloopspullen, je kent het wel.
Als ik lang wegga heb ik meer lichtgewicht dingen bij me.En wasvik vaak tussendoor. Dat scheelt ook.
Self service paspoortcontrole is wel cool. Dan mag je je eigen paspoort scannen en dat is het wel.
Je raakt verslaafd. Pas maar op, straks ben je net zo erg als ikquote:Op woensdag 16 mei 2012 09:02 schreef Perruche het volgende:
Ik heb nu alweer zin in mijn hardloopsessie van morgen. What's happening to me
*kras*quote:Op woensdag 16 mei 2012 08:53 schreef V1z0R het volgende:
En die wordt gevoerd door de mythische Slank-kobolden die ik niet kan zien
Volgens mij zien ze spoken...quote:Op woensdag 16 mei 2012 08:52 schreef Perruche het volgende:
Morning!!
Viz, dat het standaard comment tegenwoordig wel lijkt te zijn bij een lijstje "wat veel carbs" en dat ineens veel mensen carbs willen minderen. Zal wel iets met de zomer te maken hebben die er -theoretisch- bijna aakomt.
XM, wut, porridge! Hopelijk was het lekkerEn raar hotel, alsof we op the continent geen eieren hebben
![]()
Jij een hetze in je eentje gestart?quote:
Goed hoor! Ik doe maar niet meer wegenquote:Op woensdag 16 mei 2012 09:23 schreef Sarabi het volgende:
[..]
79 , dus nog steeds flink overgewicht
maar wel alweer 3 kilo lichter dan 2 maanden geleden
Dat zal best, maar je snapt dat ik na 2 jaar niet echt meer op de weegschaal durf te gaan staanquote:Op woensdag 16 mei 2012 09:33 schreef Sarabi het volgende:
Toen ik een jaar niet op de weegschaal had gestaan ging het niet zo goednu werkt het wel motiverend om elke dag even te wegen (niet om het echt per dag te bekijken maar omdat je dan een duidelijkere trendlijn te zien krijgt).
Zolang je dezelfde kleding nog past als 2 jaar geleden zal er niet veel aan de hand zijn.quote:Op woensdag 16 mei 2012 09:37 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Dat zal best, maar je snapt dat ik na 2 jaar niet echt meer op de weegschaal durf te gaan staan. Ook omdat ik niet weet wat er nog beter zou kunnen dan ik nu doe. Ja theoretisch wel, maar in de praktijk werken bepaalde dingen wel en niet voor mij.
Bepaalde dingen wel, andere dingen niet. Vind mezelf wel weer wat spekkiger dan voor Madrid, dus er mag wel weer wat af, maar vind het op dit moment ook niet heel erg belangrijk. Probeer het in de hand te houden, dat welquote:Op woensdag 16 mei 2012 09:41 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Zolang je dezelfde kleding nog past als 2 jaar geleden zal er niet veel aan de hand zijn.
Beter vind ik ook altijd moeilijk, maar misschien wel anders.
Je woont in Amsterdam hequote:Op woensdag 16 mei 2012 09:53 schreef Perruche het volgende:
Zal ik eens een planning doen. En dan aan het eind van de dag kijken wat er van terecht is gekomen
O: dubbele bth 4-notenpasta/sambal/komkommer (goddelijke combi!)
T: meuslibol
L: warme maaltijd of grote salade + soep
T: 125 gr griekse yoghurt met walnoten en lijnzaad
T: mineola en peer
B: 2x20 minuten fietsen
D: omelet 2 eieren en een avocado
S: Bodypump
T: yoghurt met eiwitpoeder (tegen de spierpijn...)
Bedenk me net dat morgen natuurlijk alles dicht is, dus vanavond even boodschappen doen voor morgen!
Wat is er mis met porridge?quote:Op woensdag 16 mei 2012 08:52 schreef Perruche het volgende:
Morning!!
XM, wut, porridge! Hopelijk was het lekkerEn raar hotel, alsof we op the continent geen eieren hebben
![]()
In m'n hart ben ik een boerenmeisje zie jequote:Op woensdag 16 mei 2012 09:57 schreef Nallie het volgende:
[..]
Je woont in Amsterdam hede enige dagen dat AH dicht is, is op 1e paasdag en 1e kerstdag
Die in het centrum dan trouwens
Hm in mijn hoofd is het vies!!quote:Op woensdag 16 mei 2012 10:03 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Wat is er mis met porridge?prima te doen hoor!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
Bronartikel met interessante linkquote:That the conventional wisdom of 3,500 calories less is what it takes to lose a pound of weight is wrong. The body changes as you lose. Interestingly, we also found that the fatter you get, the easier it is to gain weight. An extra 10 calories a day puts more weight onto an obese person than on a thinner one.
Eet zelf ook wel carbs hoor (as we speak), maar vetten en eiwitten zijn essentieel, carbs niet. En witte pasta = carbs. Ben ook meer fan van carbs die niet van tarwe afkomstig zijn (rogge, haver, gerst, rijst, onbekende reformshizzle).quote:Op woensdag 16 mei 2012 09:12 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Jij een hetze in je eentje gestart?
Anti-suiker kende ik van je, maar anti-KH!?
Meestal werkt het beter om er een opmerking over te plaatsen dan af te wachten tot iemand eindelijk merkt dat je geen commentaar levert en zich gaat afvragen waarom je dat in vredesnaam nalaatquote:Op woensdag 16 mei 2012 09:07 schreef V1z0R het volgende:
Plaats zelf al poosje geen commentaar om te zien of andere mensen dat dan wel zouden doen, maar commentaar zie je nog maar weinig.
Ik was van mening dat die rösti gewoon aardappel is. Geraspt. En in de oven afgebakken. Ik zal thuis eens op de verpakking kijken.quote:Op woensdag 16 mei 2012 10:16 schreef conleche het volgende:
Ik ben met Viezzzz, merk ook geen carbshetze hier hoor! Behalve als een lijstje bijna geheel uit carbs bestaat en dan ook (gedeeltelijk) nog uit snelle suikers. Dan wordt er (terecht) wat van gezegd door deze of gene. Bij XM ligt het natuurlijk anders, omdat ze net heeft gelowcarbt.
Waar ik me tijdens het bijlezen wel over verbaas is bv dat Jagar niet weet dat rösti niet zo'n beste keuze is. Dat lijkt me toch duidelijk? Niet vanwege aardappel, maar dat het vol vet zit. Als je dat weet en dan toch neemt: prima. Maar je moet dan wel weten dat je een betere keuze had kúnnen maken. Volgens mij zou in Jagars geval het echt werken om eens radicaal wel alleen de gezonde goede keuzes maken en helemaal alle lekkers uit te bannen.
Dit schrijf ik vanuit Frankrijk, waar ik nu aan mijn ontbijtje ga beginnen: gekookt eitje, geroosterd brood met boter, frambozenjam en een glaasje Clémentinesap. Iets te veel carbs!!
Als laatste ben ik het meestal met Sigme eens, behalve op het punt van lowcarb en afvallen: dat wordt mi en proefondervindelijk ondervonden () niet alleen veroorzaakt omdat je minder eet, maar wel degelijk ook door een één of ander proces in je lijf. Als je uitgaat van -7000 kcal is -1 kilo. Dan verklaart dat zeker niet het aantal kilo's wat veel strenge lowcarbers verliezen. Je eet dan gemiddeld wel minder, maar zelfs al zou je maar 1300 cals per dag eten, bespaar je in drie weken maar zo'n twee kilo. En de meesten verliezen zo'n 6 kilo in die tijd.
het is nogal vrouwelijk gedrag!quote:Op woensdag 16 mei 2012 10:22 schreef loveli het volgende:
[..]
Meestal werkt het beter om er een opmerking over te plaatsen dan af te wachten tot iemand eindelijk merkt dat je geen commentaar levert en zich gaat afvragen waarom je dat in vredesnaam nalaat
Dacht dat er ook ui in zat. En een laagje omheen. Maar de rosti die ik ken komt uit de frituur (en die skip ik altijd).quote:Op woensdag 16 mei 2012 10:22 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik was van mening dat die rösti gewoon aardappel is. Geraspt. En in de oven afgebakken. Ik zal thuis eens op de verpakking kijken.
quote:Op woensdag 16 mei 2012 10:18 schreef Perruche het volgende:
Co'tje, hoe bevalt het in la Douce France?
Dat 7000 kcal = 1 kilo is trouwens niet helemaal waar, zo lijkt:
[..]
Bronartikel met interessante link
Zie, spoken!quote:Op woensdag 16 mei 2012 10:21 schreef loveli het volgende:
[..]
Eet zelf ook wel carbs hoor (as we speak), maar vetten en eiwitten zijn essentieel, carbs niet. En witte pasta = carbs. Ben ook meer fan van carbs die niet van tarwe afkomstig zijn (rogge, haver, gerst, rijst, onbekende reformshizzle).
Probeer ook niet te vaak bij bv. Mo en Jag carb-kritiek te leveren, omdat ik weet dat die van carbs houden.
Bij vetopslag sla je automagisch ook vocht opquote:Op woensdag 16 mei 2012 10:28 schreef conleche het volgende:
Ja, ik heb ook altijd mijn bedenkingen gehad bij die 'waarheid' vooral als het de andere kant opgaat, ik kom echt wel meer dan een kilo aan als ik +7000 eet. De andere kant op, met normaal eten lijkt wel beter te kloppen.als ik niet lowcarb val ik echt niet af en dat is omdat ik het nooit zo lang volhoud zonder een keer te zondigen en zodoende blijf ik dan hoogstens gelijk.
Maar goed, hoe dan ook, met lowcarb lukt het mij dus wel. En ik denk dat dat gedeeltelijk komt door minder kcal. Maar niet alléén daardoor.
[..]
Ik ken het hoor. Mijn ruggengraat is ook niet sterk genoeg voor lang genoeg. Mijn oplossing (1x per jaar 3 weken low carben) werkt voor mij, maar ben me ervan bewust dat het niet voor iedereen geldt.quote:Op woensdag 16 mei 2012 10:22 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ik was van mening dat die rösti gewoon aardappel is. Geraspt. En in de oven afgebakken. Ik zal thuis eens op de verpakking kijken.
Oh, en ik weet heel geod dat ik eens alles uit moet bannen, en dat lukt me regelmatig voor een week, maar dan gaat het fout. Mijn ruggengraat is niet zo sterk, en daar moet ik nodig wat aan doen...
Dit is het makreel pasta receptquote:Op woensdag 16 mei 2012 09:55 schreef Perruche het volgende:
Aurum op hoeveel kcals zit jij? Het lijkt niet zoveel! En die combi inderdaad... kaas met makreel? wut?
Hoeft niet.quote:Op woensdag 16 mei 2012 10:33 schreef Goodbye het volgende:
Dat commentaar geven op lijstjes hoeft toch ook niet altijd? Doe het eigenlijk alleen als iemand er specifiek om vraagt of als ik iets bijzonders/geinigs op een lijstje zie staan. Commentaar wordt je ook niet altijd in dank afgenomen namelijk, ook al is het goed bedoeld.
ach dingen met makreel zien er meestal niet super uit, maar ik vind makreel om nom nom nom nom nomquote:Op woensdag 16 mei 2012 10:36 schreef Perruche het volgende:
Aurum no sabia que tu hablas Espanol![]()
Vind het er overigens niet zo lekker uitzien, maar misschien is het superlekker!
Heb overigens wel een leuk Spaans kookboek gekocht in Madrid, daar wil ik wel een en ander uit maken dit weekend!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |