Ik had weinig vertrouwen in Draghi, maar hij lijkt toch aardig bezig te zijn. Eerst heeft hij het opkopen van piigsbonds min of meer teruggedraaid en dit is ook weer een uitstekende beslissing.quote:

Ahum.... hij heeft het eerst opgeschroefd.quote:Op woensdag 16 mei 2012 19:46 schreef bascross het volgende:
[..]
Ik had weinig vertrouwen in Draghi, maar hij lijkt toch aardig bezig te zijn. Eerst heeft hij het opkopen van piigsbonds min of meer teruggedraaid en dit is ook weer een uitstekende beslissing.

Of de (tijdelijke) oplossing is nabij.quote:Op woensdag 16 mei 2012 19:30 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Het nieuws volgt elkaar in hoog tempo op, het gaat niet lang meer duren voor het mis gaat nu!

een splitsing van de eurozone zou het mooist zijn nu, dat is toch onvermijdelijk komend jaar, beter maar gelijk nu danquote:Op woensdag 16 mei 2012 19:53 schreef fedsingularity het volgende:
[..]
Of de (tijdelijke) oplossing is nabij.

Komt dat door de eurofielen of door de grieken?quote:Op woensdag 16 mei 2012 20:08 schreef michaelmoore het volgende:
24 miljoen werkelozen in Europa, de EUROfielen helpen iedereen aan de bedelstaf, meer dan 10% in de WW en iedereen straatarm
DE Grieken bedelen nu, volgende maand de Spanjaarden ook

De hoge werkloosheid is nu ook al veroorzaakt door de EU?quote:Op woensdag 16 mei 2012 20:06 schreef fedsingularity het volgende:
Wilders spant kort geding aan tegen Staat om ESM
Ik ben absoluut geen fan van Wilders maar het hele ESM waarbij we onze soevereiniteit wegdragen ben ik al helemaal geen fan van.
Wilders heeft zeker een punt dat een demissionair kabinet zo'n beslissing niet mag nemen!

zonder de eurofielen had het er nu beter voorgestaan voor ze, dat is duidelijkquote:Op woensdag 16 mei 2012 20:11 schreef malleable het volgende:
[..]
Komt dat door de eurofielen of door de grieken?

Door de Euroquote:Op woensdag 16 mei 2012 20:13 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
De hoge werkloosheid is nu ook al veroorzaakt door de EU?

De werkloosheid in Spanje was tussen 1992 en 1997 ook boven de 20%. En dat zonder de euro.quote:Op woensdag 16 mei 2012 20:24 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Door de Euro
Die is voor zuidelijke landen veel en veel te duur nu

Maar met de euro is het nu dus erger dan met 23%quote:Op woensdag 16 mei 2012 20:28 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
De werkloosheid in Spanje was tussen 1992 en 1997 ook boven de 20%. En dat zonder de euro.

In 1994 was het 24,1% en nu 24,4%. Dus ja, het is een fractie erger, maar dat kan onmogelijk met de komst van de euro worden verklaard.quote:Op woensdag 16 mei 2012 20:37 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Maar met de euro is het nu dus erger dan met 23%
Ik vergelijk de teloorgang van Europa nu, met de Tweede wereldoorlog

De tering kunnen ze krijgen maar van een nering hebben ze helaas nog nooit gehoord.quote:Op woensdag 16 mei 2012 20:21 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
zonder de eurofielen had het er nu beter voorgestaan voor ze, dat is duidelijk
Men had nooit die honderden miljarden geleend tegen een schijitrente en uitgegeven aan Mercedessen en BMW's, maar de tering naar de nering blijven zetten

....en als de ECB niet te hulp komt dan is Griekenland wellicht voor de verkiezingen al uit de euro.quote:Op woensdag 16 mei 2012 19:36 schreef dvr het volgende:
Het belangrijkste Griekse nieuws van vandaag lijkt me dat de ECB vandaag besloten heeft om geen zaken meer te doen met vier Griekse primary banks die er niet in geslaagd waren hun kapitaal aan te zuiveren en nu feitelijk een negatief eigen vermogen hebben:
http://www.zerohedge.com/(...)ons-some-greek-banks
Als de Griekse staat niet ingrijpt, neem ik aan dat die banken morgen rond het middaguur failliet zijn.

Wellicht om dat Griekenland géén Zimbabwe of Argentinië is? Met IJsland is het ook niet zo heel slecht afgelopen, uiteindelijk.quote:Op woensdag 16 mei 2012 21:42 schreef SeLang het volgende:
[..]
....en als de ECB niet te hulp komt dan is Griekenland wellicht voor de verkiezingen al uit de euro.
Maar goed, die banken hebben al sinds november negatieve equity en ik verbaas me over de lage snelheid waarmee Griekse burgers hun bankrekeningen leegtrekken tot nu toe, dus misschien duurt het toch weer langer dan verwacht...

Misschien valt er niet zoveel leeg te trekken? Een flink gedeelte van de tegoeden bestaat uit salarissen die binnenkomen en benodigd werkkapitaal van ondernemingen. Dat is geld dat gewoon nodig is in het dagelijkse leven, je kunt hooguit een deel cash opnemen maar naar het buitenland wegsluizen is er niet bij.quote:Op woensdag 16 mei 2012 21:42 schreef SeLang het volgende:
[..] en ik verbaas me over de lage snelheid waarmee Griekse burgers hun bankrekeningen leegtrekken tot nu toe,

Ijsland schijnt aardig snel te herstellen las ik. Argentinie doet het ook niet slecht nu. Kijkend naar het verleden moet een land dus best failliet kunnen gaan.quote:Op woensdag 16 mei 2012 21:53 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Wellicht om dat Griekenland géén Zimbabwe of Argentinië is? Met IJsland is het ook niet zo heel slecht afgelopen, uiteindelijk.

Argentinië zit al bijna in de volgende crisis. Ik heb me laten vertellen dat er al restricties aan het ontstaan zijn voor het opnemen van geld door Argentijnen.quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:11 schreef Bombshell het volgende:
[..]
Ijsland schijnt aardig snel te herstellen las ik. Argentinie doet het ook niet slecht nu.

Doen ze goed dan binnen 10 jaar weer een totale crisis. Ik heb toch echt gelezen ( een aantal jaar geleden weleens waar) dat ze goed herstelde.quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:24 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Argentinië zit al bijna in de volgende crisis. Ik heb me laten vertellen dat er al restricties aan het ontstaan zijn voor het opnemen van geld door Argentijnen.

Ik ook. Eindelijk vooruit kijken en opbouwen.quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:34 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik verwacht eerder een positieve uitkomst nadat Griekenland de Euro gaat verlaten ipv een negatieve. Ik denk dat het wel meevalt. Goed voorbeeld qua 'crisis impact'was California, 8e economie van de wereld.

Dat nieuws klopte dan ook niet. Ik begrijp ook niet goed hoe dat zit, maar er staat dus nog zo'n 131 miljard bij Griekse banken. Dus er zijn nog Grieken die denken dat het wel goed komt.quote:Op woensdag 16 mei 2012 21:42 schreef SeLang het volgende:
[..]
....en als de ECB niet te hulp komt dan is Griekenland wellicht voor de verkiezingen al uit de euro.
Maar goed, die banken hebben al sinds november negatieve equity en ik verbaas me over de lage snelheid waarmee Griekse burgers hun bankrekeningen leegtrekken tot nu toe, dus misschien duurt het toch weer langer dan verwacht...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |