Ter plekke zagen ze er vooral zo uit:quote:Op woensdag 16 mei 2012 11:34 schreef BertV het volgende:
hm, griekse vrouwen... ik weet het niet...
http://www.google.nl/sear(...)8a6&biw=1242&bih=824
![]()

jah, cherry-picking, zo kan ik het ook.quote:Op woensdag 16 mei 2012 11:36 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ter plekke zagen ze er vooral zo uit:
http://www.grieksegids.co(...)3/OmaPanayottaGR.jpg

quote:wo 16 mei 2012, 11:47
Gerucht: noodbijeenkomst ECB door Sonny Duijn
AMSTERDAM - Het gerucht gaat in de markt dat de 'gewone' meeting die de ECB vandaag zou hebben in werkelijkheid een noodbijeenkomst is.
Op dat gerucht kalmeerde de sfeer vanmorgen op de obligatiemarkt nadat aanvankelijk de rendementen op Spaans en Italiaans staatspapier flink stegen. Dat stelt ABN Amro-handelaar Frank Bonsee.
Mogelijk speculeren beleggers op een eventuele nieuwe ingreep van de ECB om de Europese malaise het hoofd te bieden. Desondanks is het geloof daarin nog niet breed gedragen, aangezien de AEX ook in de loop van de ochtend nog een duidelijke min noteert.
"Waar de rendementen op Spaans en Italiaans staatspapier met een looptijd van tien jaar aanvankelijk vandaag hard stegen, kalmeerde de sfeer op de obligatiemarkt door het gerucht", stelt Bonsee. Even voor lunchtijd waren de rendementen op die obligaties zelfs iets gedaald ten opzichte van gisteren.

Die verliezen zijn "onze" eigen schuld. Het zijn immers onze banken geweest die veel te goedkoop veel te veel geld aan Griekenland hebben uitgeleend en die we met de noodhulp aan Griekenland indirect hebben moeten helpen.quote:Op woensdag 16 mei 2012 12:43 schreef Drugshond het volgende:
Telidinges
The total losses could reach ¤66.4bn for France and ¤89.8bn for Germany. These are upper bounds, but even in the case of a partial default, the losses would be huge.
-----
My sympathies to the German people. This is what your leaders got you into (without asking permission). It was the elemental implication of monetary union.
We at the Telegraph screamed from rooftops in the early 1990s that EMU was a destroyer of nation states, and democracies. So did the brave German professors. Nobody would listen.
My guess is that German citizens will not accept this implication. If so, we are all stuffed.

die banken kregen ingefluisterd dat de ECB garant stond voor Euro obligatiesquote:Op woensdag 16 mei 2012 13:06 schreef Igen het volgende:
[..]
Die verliezen zijn "onze" eigen schuld. Het zijn immers onze banken geweest die veel te goedkoop veel te veel geld aan Griekenland hebben uitgeleend en die we met de noodhulp aan Griekenland indirect hebben moeten helpen.

Van wie? In de verdragen staat van niet, en we zien nu dat het in de praktijk ook inderdaad niet (of hoogstens deels) zo is.quote:Op woensdag 16 mei 2012 13:07 schreef HD9 het volgende:
[..]
die banken kregen ingefluisterd dat de ECB garant stond voor Euro obligaties

van de Eurofielen die de EU vergeleken met de US bondsquote:Op woensdag 16 mei 2012 13:08 schreef Igen het volgende:
[..]
Van wie? In de verdragen staat van niet, en we zien nu dat het in de praktijk ook inderdaad niet (of hoogstens deels) zo is.

Ja dat zijn dezelfde mensen die het referendum met het 63% antwoord NEE genegeerd hebben ondanks bedreigingen dat het licht uit zou gaan en er oorlog kwamquote:Op woensdag 16 mei 2012 13:15 schreef Igen het volgende:
Jaja, "de eurofielen"![]()
"De eurofielen" zijn toch zeker ook degenen geweest die de verdragen hebben opgesteld waarin de no-bailout-clausule stond en waarin de ECB inflatiecontrole als enige hoofdtaak kreeg. Dus over wie heb je het precies?

Gast, wat heeft het referendum nou weer te maken met het gegeven dat banken dachten dat leningen ana Griekenland even veilig zijn als leningen aan Duitsland?quote:Op woensdag 16 mei 2012 13:25 schreef HD9 het volgende:
[..]
Ja dat zijn dezelfde mensen die het referendum met het 63% antwoord NEE genegeerd hebben

we hadden het toch over \Eurofielen ?/quote:Op woensdag 16 mei 2012 13:27 schreef Igen het volgende:
[..]
Gast, wat heeft het referendum nou weer te maken met het gegeven dat banken dachten dat leningen ana Griekenland even veilig zijn als leningen aan Duitsland?

En dat is dan pas het griekse drama, spanje protugal italie zijn de volgende in deze te veel verweven economieen.quote:Op woensdag 16 mei 2012 13:24 schreef SeLang het volgende:
En dan te bedenken dat het hele Griekse drama niet meer dan enkele tientallen miljarden had hoeven kosten in plaats van de honderden miljarden nu, als ze gewoon in 2010 de stekker er al uit hadden getrokken (zoals we hier op FOK van het begin af aan al hebben geschreven).

Dat kan ik me ook voorstellen, al moet gezegd worden dat de gewone Grieken zelf ook fijn hebben geprofiteerd van dit EU-buitenkansje. Het hele land verdwijnt nu weer in de afgrond waar het in de afgelopen twaalf jaar met te goedkoop geleend geld is uitgekrabbeld. Om nog maar te zwijgen over belachelijke pensioenleeftijden etc.quote:Op woensdag 16 mei 2012 13:41 schreef HD9 het volgende:
maar ja je kunt ook niet van mensen die geen eten meer kunnen kopen, pensioen en salaris afpakken terwijl de paar superrijke reders drie keer die hele staatschuld in zwitserland parkeren
Ik kan me wel voostellen dat men naar het communisme grijpt en die vermogens confisceerd

Het is de schuld van de Eurofielen die ieder landje er bij wilden hebben in hun haast om een EUSA te creerenquote:Op woensdag 16 mei 2012 13:45 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Dat kan ik me ook voorstellen, al moet gezegd worden dat de gewone Grieken zelf ook fijn hebben geprofiteerd van dit EU-buitenkansje. Het hele land verdwijnt nu weer in de afgrond waar het in de afgelopen twaalf jaar met te goedkoop geleend geld is uitgekrabbeld. Om nog maar te zwijgen over belachelijke pensioenleeftijden etc.

Ik wou dat ik wat meer geld had om te spreiden en mee te doen aan deze 'toestanden'.quote:Op woensdag 16 mei 2012 13:56 schreef SeLang het volgende:
Ik heb nog wat geld in een Spaanse bank (Santander) en ik zit te twijfelen of ik ga meedoen aan de bankrun. Aan de ene kant zou ik denken van wel, maar aan de andere kant: tegenwoordig moet je niet meer alleen spreiden over verschillende banken maar ook over verschillende garantiestelsels (mijn Santander rekening valt onder het Britse garantiestelsel).
Wat een toestanden

Zou je kunnen zeggen waar ik naar kijk? De grootte van het risico dat banken dragen door credit default swaps ofzo?quote:Op woensdag 16 mei 2012 13:49 schreef SeLang het volgende:
CDS van onze nationale trots ING:
[ afbeelding ]
BNP Paribas
[ afbeelding ]
Societe Generale
[ afbeelding ]
Credit Agricole
[ afbeelding ]
Santander:
[ afbeelding ]
Unicredit
[ afbeelding ]
Banco Populare
[ afbeelding ]
Commerzbank
[ afbeelding ]
Deutsche Bank
[ afbeelding ]
UBS
[ afbeelding ]
Lloyds TSB Bank
[ afbeelding ]
Royal Bank of Scotland
[ afbeelding ]

De kosten van een verzekering tegen een faillissement van de betreffende banken. Dus stel je hebt bonds van een bank, dan kun je die verzekeren tegen een faillissement van de bank. Hoe groter "de markt" de kans van een faillissement inschat, hoe duurder de verzekering.quote:Op woensdag 16 mei 2012 14:03 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Zou je kunnen zeggen waar ik naar kijk? De grootte van het risico dat banken dragen door credit default swaps ofzo?

Thanksquote:Op woensdag 16 mei 2012 14:08 schreef SeLang het volgende:
[..]
De kosten van een verzekering tegen een faillissement van de betreffende banken. Dus stel je hebt bonds van een bank, dan kun je die verzekeren tegen een faillissement van de bank. Hoe groter "de markt" de kans van een faillissement inschat, hoe duurder de verzekering.

ING gaat de goede kant op dan.quote:Op woensdag 16 mei 2012 14:08 schreef SeLang het volgende:
[..]
De kosten van een verzekering tegen een faillissement van de betreffende banken. Dus stel je hebt bonds van een bank, dan kun je die verzekeren tegen een faillissement van de bank. Hoe groter "de markt" de kans van een faillissement inschat, hoe duurder de verzekering.

Hoe kan dat deze vulture funds gewoon alles terugkrijgen en de rest niet? Waarom staan zij bovenaan ? Ik bedoel welke redenen hebben ze om de overheid aan te klagen? Ik begrijp er niks van...quote:Op woensdag 16 mei 2012 14:26 schreef SeLang het volgende:
Mooi is dat toch. De beleggers die "vrijwillig" een 75% haircut accepteerden op Griekse bonds kregen nieuwe bonds die inmiddels nog maar de helft waard zijn. Totaal verlies dus bijna 90% tot nu toe.
De vulture funds met UK-law Griekse bonds die ze op slechts 60-70% van de aflossingswaarde hebben gekocht kregen 100% uitbetaald en hebben dus een megawinst gemaakt
http://www.nytimes.com/20(...)html?_r=3&ref=greece

Altijd leuk om te lezen ja, die mensen die winst maken met andermans ellende. En toch kunnen ze lekker slapen.quote:Op woensdag 16 mei 2012 14:26 schreef SeLang het volgende:
Mooi is dat toch. De beleggers die "vrijwillig" een 75% haircut accepteerden op Griekse bonds kregen nieuwe bonds die inmiddels nog maar de helft waard zijn. Totaal verlies dus bijna 90% tot nu toe.
De vulture funds met UK-law Griekse bonds die ze op slechts 60-70% van de aflossingswaarde hebben gekocht kregen 100% uitbetaald en hebben dus een megawinst gemaakt
http://www.nytimes.com/20(...)html?_r=3&ref=greece

Die bonds die zij hebben vallen onder Brits recht en daarom kan er geen collectieve haircut worden afgedwongen per meerderheid van stemmen, zoals dat wel kon bij bonds onder Grieks recht.quote:Op woensdag 16 mei 2012 14:39 schreef Zombiehoofd het volgende:
[..]
Hoe kan dat deze vulture funds gewoon alles terugkrijgen en de rest niet? Waarom staan zij bovenaan ? Ik bedoel welke redenen hebben ze om de overheid aan te klagen? Ik begrijp er niks van...

Ja, maar het is leuk omdat het de arrogantie afstraft.quote:Op woensdag 16 mei 2012 14:40 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Altijd leuk om te lezen ja, die mensen die winst maken met andermans ellende. En toch kunnen ze lekker slapen.

Het punt is juist dat EU politici en ECB tegen elke prijs een "echte" default wilden voorkomen. Dus noemen ze het een 75% "vrijwillige haircut". Maar dat is dus technisch geen default en omdat de volgens UK recht uitgegeven bonds geen collective action clause bevatten waarmee je zoiets kunt afdwingen kun je dat dus met succes bij een internationaal gerechtshof aanvechten.quote:Op woensdag 16 mei 2012 14:54 schreef Zombiehoofd het volgende:
O ok. Nog steeds bizar dat zoiets valt te winnen bij een gerechtshof. Eigenlijk zouden ze gewoon helemaal moeten defaulten op zo'n lening dan. Maarja ik ben geen advocaat en kan al helemaal niet al die gaten en mazen in de wet.
Maar klinkt heel bizar dat dat mogelijk is. Dat je juist met het recht het risico wat gewoon op zo'n bond zit (het risico op default) kun uitsluiten.

Was ook niet een reden dat ze een default wilden voorkomen omdat anders er een stroom aan CDS'en getriggerd zou worden en dat de bankiers nog meer problemen zou geven?quote:Op woensdag 16 mei 2012 15:00 schreef SeLang het volgende:
[..]
Het punt is juist dat EU politici en ECB tegen elke prijs een "echte" default wilden voorkomen. Dus noemen ze het een 75% "vrijwillige haircut". Maar dat is dus technisch geen default en omdat de volgens UK recht uitgegeven bonds geen collective action clause bevatten waarmee je zoiets kunt afdwingen kun je dat dus met succes bij een internationaal gerechtshof aanvechten.
Ik ben ook geen rechtsdeskundige maar zo zit het ongeveer in elkaar

Dat ging maar om 3 miljard ofzo, oftewel niet meer dan een afrondfout in de bedragen waar het inmiddels om gaat. Maar natuurlijk wordt dat argument gebruikt door partijen die een bailout willen.quote:Op woensdag 16 mei 2012 15:10 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Was ook niet een reden dat ze een default wilden voorkomen omdat anders er een stroom aan CDS'en getriggerd zou worden en dat de bankiers nog meer problemen zou geven?

En welke partijen willen een bailout, dat waren toch voornamelijk de banken. Banken hebben teveel invloed op dit hele gebeuren gehad en onze bestuurders hebben alles er aan gedaan om de banken maar tot vriend te houden. Ik snap het niet, als je een chemisch bedrijf hebt en rotzooi produceert wordt je productie stil gelegd, maar banken mogen maar doorgaan met rotzooi maken en bestuurders doen net alsof het niet anders zou kunnen.quote:Op woensdag 16 mei 2012 15:12 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat ging maar om 3 miljard ofzo, oftewel niet meer dan een afrondfout in de bedragen waar het inmiddels om gaat. Maar natuurlijk wordt dat argument gebruikt door partijen die een bailout willen.

In de chemie kun je individueel juridisch aansprakelijk worden gesteld als je in de EHS hoek zit en er bijvoorbeeld een grote brand uitbreekt.quote:Op woensdag 16 mei 2012 15:16 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En welke partijen willen een bailout, dat waren toch voornamelijk de banken. Banken hebben teveel invloed op dit hele gebeuren gehad en onze bestuurders hebben alles er aan gedaan om de banken maar tot vriend te houden. Ik snap het niet, als je een chemisch bedrijf hebt en rotzooi produceert wordt je productie stil gelegd, maar banken mogen maar doorgaan met rotzooi maken en bestuurders doen net alsof het niet anders zou kunnen.

quote:wo 16 mei 2012, 15:22 '
Zowel Griekenland als Europa speelt blufpoker'
AMSTERDAM - Een exit van Griekenland uit de eurozone kan tot grote problemen leiden in de rest van Europa. Een miljardenschade dreigt en zwakke eurolanden zoals Italië en Spanje komen steeds verder onder druk.
,,Als Europa Griekenland laat vallen kan dat leiden tot een panieksituatie op de financiële markten die vergelijkbaar is met de val van de Amerikaanse bank Lehman Brothers in 2008'', zegt analist Jos Versteeg van Theodoor Gilissen.
De markten zullen de focus verleggen naar andere zwakke eurolanden zoals Spanje, waarschuwt macro-econoom Elwin de Groot van Rabobank. ,,De rente zal stijgen en er zal een uitstroom van deposito's volgen.'' Ook Versteeg sluit niet uit dat er dan een bankrun in Spanje zal plaatsvinden.

quote:European Central Bank President Mario Draghi indicated that while his “strong preference” is that Greece stays in the euro area, the bank won’t compromise on its principles to prevent an exit.
“The ECB will continue to comply with the mandate of keeping price stability over the medium term in line with treaty provisions and preserving the integrity of our balance sheet,” Draghi said in a speech in Frankfurt today. Since the euro’s founding treaty does not envisage a member state leaving the monetary union, “this is not a matter for the Governing Council to decide,” Draghi said.
The comments are the closest Draghi has come to conceding Greece could leave the euro region. Greece faces a fresh election on June 17 that may boost parties opposed to the conditions of its international bailouts, raising the specter of its exit.
“The Governing Council’s strong preference is that Greece will continue to stay in the euro area,” Draghi said.

quote:German bank body suggests Greece exit euro
Greece may be better off tackling its debt and structural problems outside the euro zone, the head of Germany's BdB banking association said on Wednesday, the first time a major representative of Germany's financial sector has publicly suggested Greece should exit the euro.
http://www.athensnews.gr/portal/11/55561

Het begint blijkbaar door te dringen, dat democratie niet betekent dat de Griekse burger over Nederlands of Duits geld beslist.quote:„Griechen müssen sich über Konsequenzen im Klaren sein“
16.05.2012 · Der höchste Verwaltungsrichter Griechenlands, Panagiotis Pikrammenos, soll als Übergangsregierungschef die Parlamentswahlen am 17. Juni vorbereiten. EU-Kommissionspräsident Barroso warnte die Griechen davor, sich bei der Wahl vom Euro abzuwenden.
In Griechenland wird es am 17. Juni Neuwahlen geben. Das beschlossen der griechische Staatspräsident Karolos Papoulias und die Vorsitzenden der wichtigsten griechischen Parteien am Mittwoch in Athen, wie der Sprecher der Präsidentschaft, Konstantinos Bitsios, bestätigte. Die Übergangsregierung soll nach Informationen des Staatsfernsehens der höchste Richter des griechischen Verwaltungsgerichtshofes, Panagiotis Pikrammenos, führen.
Die Versuche des Staatspräsidenten, doch noch ein stabile Regierung zu bilden, waren am Dienstag gescheitert. Formell muss nun an diesem Donnerstag das am 6. Mai gewählte Parlament zusammenkommen, das nach der Vereidigung der Abgeordneten aber wahrscheinlich bereits am Freitag oder Samstag wieder aufgelöst wird. Die zweite Parlamentswahl innerhalb weniger Wochen dürfte darüber entscheiden, ob Griechenland in der Eurozone bleiben wird.
EU-Kommissionspräsident José Manuel Barroso warnte die Griechen davor, sich bei den nächsten Parlamentswahlen vom Euro und von der EU abzuwenden. „Alle Verpflichtungen, die Griechenland und die Mitglieder der Eurozone übernommen haben, müssen respektiert werden“, sagte Barroso am Mittwoch in Brüssel. „Die Wahrheit ist, dass es keinen leichteren Weg gibt.“
Barroso verlangte zugleich von den Staats- und Regierungschefs der EU, bei ihrem Gipfeltreffen Ende Juni in Brüssel Vorschlägen der Kommission für mehr Wachstum zuzustimmen. Projektanleihen, eine Erhöhung des Kapitals der Europäischen Investitionsbank (EIB) und eine Optimierung der EU-Strukturfonds könnten beschlossen werden. „Wir brauchen jetzt Entscheidungen.“
„Es ist wichtig, dass das griechische Volk jetzt eine Entscheidung trifft, bei der es sich umfassend über die Konsequenzen seiner Entscheidung im Klaren ist“, sagte Barroso zu den Neuwahlen. „Wir werden natürlich den demokratischen Willen des griechischen Volkes respektieren. Aber die Bürger Griechenlands müssen wissen, dass es in der Eurozone noch 16 andere Demokratien gibt und dass die demokratische Entscheidung der Eurozone auch zu berücksichtigen ist.“
„Griechenland ist ein Teil unserer Familie“, sagte Barroso. „Wir wollen, dass Griechenland in unserer Familie von EU und Euro bleibt.. Die letzte Entscheidung, in der Eurozone zu bleiben, muss von Griechenland selbst getroffen werden.“ Die EU wisse, dass dem griechischen Volk viele Opfer abverlangt würden: „Aber das ist die Folge der Politik in der Vergangenheit.“ Das Hilfsprogramm der Eurozone sei „die am wenigsten schwierige aller schwierigen Alternativen“. „Es gibt keine andere Alternative mit weniger Schmerzen oder weniger Schwierigkeiten.“
Barroso verwies darauf, dass das Hilfsprogramm nicht nur Einsparungen, sondern auch Wachstumsimpulse vorsehe: „Es gibt viele wachstumsfördernde Maßnahmen.“ Die Kommission sei zu weiterer Arbeit an solchen Maßnahmen breit: „Aber es ist nicht möglich, die Verpflichtungen von Griechenland und den 16 anderen Eurostaaten und deren Parlamenten zu ändern.“
Die Kommission will unter anderem vorschlagen, dass EU-Staaten Geld aus den Strukturfonds der EU als Sicherheit für Darlehen der Europäischen Investitionsbank nutzen können. Dies würde jenen Staaten, die an den Märkten schlecht Kredite bekämen, Zugang zu EIB-Geld verschaffen.
http://www.faz.net/aktuel(...)n-sein-11753521.html

Zou ik ook niet doen. Gaan ze het uitleggen krijg je met zekerheid heel veel stront over je heen. Wil je niet, als politicus zijnde natuurlijk.quote:Op woensdag 16 mei 2012 18:45 schreef Bombshell het volgende:
En typisch dat je er geen enkele andere partij over hoort. Niet eens een korte uitleg wat het inhoudt.

Pure kletsika.quote:Op woensdag 16 mei 2012 13:10 schreef HD9 het volgende:
[..]
van de Eurofielen die de EU vergeleken met de US bonds

Vooral omdat dat referendum 7 jaar na de euro kwamquote:Op woensdag 16 mei 2012 13:27 schreef Igen het volgende:
[..]
Gast, wat heeft het referendum nou weer te maken met het gegeven dat banken dachten dat leningen ana Griekenland even veilig zijn als leningen aan Duitsland?

Jezus christus mens, denk jij wel eens na voor je wat opschrijft? Hoe moeten ze iets confisqueren?quote:Op woensdag 16 mei 2012 13:41 schreef HD9 het volgende:
maar ja je kunt ook niet van mensen die geen eten meer kunnen kopen, pensioen en salaris afpakken terwijl de paar superrijke reders drie keer die hele staatschuld in zwitserland parkeren
Ik kan me wel voostellen dat men naar het communisme grijpt en die vermogens confisceerd

Op z'n Grieks ?quote:Op woensdag 16 mei 2012 11:32 schreef Drugshond het volgende:
Voor de kosten van een happy-meal lekker liggen raggen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |