Het punt is dat jou geleerd is dat je twee keer moet kijken. Op die manier kan je zien dat iemand jou heel snel nadert en had je moeten wachten. Of iemand anders een regel overtreed maakt helemaal niks uit, jij hindert overig verkeer en daar had jij iets aan kunnen doen.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 12:06 schreef resque het volgende:
[..]
'
Toch logisch als de auto kilometer achter je rijdt? Ga ik echt niet wachten totdat hij een keer langs is gereden... blijkbaar had hij het gas er nogal op, dus dan wacht hij maar even, als hij netjes 120 had gereden was er niks aan de hand geweest(zo ver reed ie dus achter me toen ik begon met inhalen)
Jij bent een eindbaasquote:Op dinsdag 15 mei 2012 12:47 schreef Tankiej het volgende:
Ik ga nog 1 keer reageren op het onderwerp van vorig topic, dan vind ik het wel genoeg
[..]
Het punt is dat jou geleerd is dat je twee keer moet kijken. Op die manier kan je zien dat iemand jou heel snel nadert en had je moeten wachten. Of iemand anders een regel overtreed maakt helemaal niks uit, jij hindert overig verkeer en daar had jij iets aan kunnen doen.
Daarnaast vind ik een kilometer afstand ook wel erg sterk. De maximale lengte van een Motorwagen en aanhanger is 18,75 meter (wikipedia). Als jij 110 op de teller rijdt, zal dat 100-105 op de teller zijn. Veel vrachtwagens zijn begrenst op 80-85, laten we er dus van uitgaan dat er een verschil van 20 km/h is. Dat is 5,56 m/s.
Je stelt dat je 3-4 vrachtwagens in moest halen, laten we uitgaan van 4. Vrachtwagens houden afstand, geen idee hoeveel precies maar dat zal zo'n 20 meter zijn? Ze rijden namelijk vaak redelijk dicht op elkaar, maar we houden het nog wat ruim. 4 x 18,75 + 3x 20 = 135 meter. 135 / 5,56 = 24,3 seconden zal jij er dus over doen om die vrachtwagens voorbij te komen.
Stel dat de auto daadwerkelijk een kilometer bij jou verwijderd was, dan had hij dusdanig hard moeten rijden om binnen die 24.3 seconden bij jou te komen dat dat zo goed als onmogelijk is.
Ik zal dat ook nog even voor je berekenen om te laten zie hoe onrealistisch die 1 km is.
1000 meter in 24.3 seconden = 41,2 m/s.
41,2 m/s * 3.6 = 148 km/h.
Die auto had dus 148 km/h harder dan jou moeten rijden om binnen die 24 seconden bij jou te komen. dat is 258 km/h. Opzich lijkt me dat best een sterk verhaal, vind je niet?
Ik ben verder wel klaar met deze discussie. Als je nu nog niet in wilt zien dat je gewoon had moeten wachten, dan is het verder een hopeloos geval.
briljante uitlegquote:Op dinsdag 15 mei 2012 12:47 schreef Tankiej het volgende:
Ik ga nog 1 keer reageren op het onderwerp van vorig topic, dan vind ik het wel genoeg
[..]
Het punt is dat jou geleerd is dat je twee keer moet kijken. Op die manier kan je zien dat iemand jou heel snel nadert en had je moeten wachten. Of iemand anders een regel overtreed maakt helemaal niks uit, jij hindert overig verkeer en daar had jij iets aan kunnen doen.
Daarnaast vind ik een kilometer afstand ook wel erg sterk. De maximale lengte van een Motorwagen en aanhanger is 18,75 meter (wikipedia). Als jij 110 op de teller rijdt, zal dat 100-105 op de teller zijn. Veel vrachtwagens zijn begrenst op 80-85, laten we er dus van uitgaan dat er een verschil van 20 km/h is. Dat is 5,56 m/s.
Je stelt dat je 3-4 vrachtwagens in moest halen, laten we uitgaan van 4. Vrachtwagens houden afstand, geen idee hoeveel precies maar dat zal zo'n 20 meter zijn? Ze rijden namelijk vaak redelijk dicht op elkaar, maar we houden het nog wat ruim. 4 x 18,75 + 3x 20 = 135 meter. 135 / 5,56 = 24,3 seconden zal jij er dus over doen om die vrachtwagens voorbij te komen.
Stel dat de auto daadwerkelijk een kilometer bij jou verwijderd was, dan had hij dusdanig hard moeten rijden om binnen die 24.3 seconden bij jou te komen dat dat zo goed als onmogelijk is.
Ik zal dat ook nog even voor je berekenen om te laten zie hoe onrealistisch die 1 km is.
Die auto had dus 148 km/h harder dan jou moeten rijden om binnen die 24 seconden bij jou te komen. dat is 258 km/h. Opzich lijkt me dat best een sterk verhaal, vind je niet?
Ik ben verder wel klaar met deze discussie. Als je nu nog niet in wilt zien dat je gewoon had moeten wachten, dan is het verder een hopeloos geval.
Jij had ook gewoon kunnen versnellen of kunnen wachten. En zou de hemel kunnen vallen dan zouden we allemaal een blauw hoedje kunnen hebben. Zo blijven we bezig.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 12:49 schreef resque het volgende:
[..]
briljante uitlegjaja ik had gewoon 120 moeten rijden dat is wel duidelijk
Maar dan nog had diegene gewoon afstand kunnen houden en niet nee hoeven schudden
Had gekund ja.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 12:49 schreef resque het volgende:
[..]
Maar dan nog had diegene gewoon afstand kunnen houden en niet nee hoeven schudden
quote:Op dinsdag 15 mei 2012 12:44 schreef Anne het volgende:
error_404 en persoon van de TR: Dat gaat niet passen liefjens.
heeft niks met gebrekkige inzicht te makenquote:Op dinsdag 15 mei 2012 12:51 schreef Chai het volgende:
[..]
Had gekund ja.Maar dan had je er hier niet over geklaagd en had je niet geconfronteerd kunnen worden met je gebrekkige inzicht.
Ik ben die man dankbaar.
Nee iddquote:Op dinsdag 15 mei 2012 12:53 schreef resque het volgende:
[..]
heeft niks met gebrekkige inzicht te makenik ben me dat heus wel van bewust hoor...
quote:Op dinsdag 15 mei 2012 12:44 schreef Anne het volgende:
error_404 en persoon van de TR: Dat gaat niet passen liefjens.
Tankiej heeft niet goed gelezen, ik had het later over dat ik natuurlijk niet precies wist hoever de auto van me verwijderd was, maar dat het iig wel een flinke afstand wasquote:
70quote:Op dinsdag 15 mei 2012 12:54 schreef error_404 het volgende:
[..]![]()
Jammer, had zo'n leuk sfeertje weergegeven. Wat is het max aan karakters dat een TT kan hebben eigenlijk?
quote:
Nu mis je mijn punt nogquote:Op dinsdag 15 mei 2012 12:49 schreef resque het volgende:
[..]
Flink verwijderd, ik had 1 km als voorbeeld genomen. Als ik 500 meter als voorbeeld nam, dan had die auto nog +/- 185km/h moeten rijden om in die tijd bij jou te komenquote:Op dinsdag 15 mei 2012 12:56 schreef resque het volgende:
[..]
Tankiej heeft niet goed gelezen, ik had het later over dat ik natuurlijk niet precies wist hoever de auto van me verwijderd was, maar dat het iig wel een flinke afstand wasmaar blijf er nou niet over bezig. Ik begrijp jullie volkomen! Echt superbedankt voor het terechtwijzen... Ik had het even nodig
Jaaa dat is toch ook gewoon mega irritant.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 13:12 schreef knep het volgende:
Ongelofelijk hoeveel energie erin wordt gestoken om iemand te hersenspoelen dat ie nooit meer met 110 km/h mag inhalen omdat 500m achter hem een auto met hogere snelheid komt aangereden![]()
.
en terecht. Langzaamrijders moeten maar gewoon lekker niet het normaal rijdend verkeer hinderen.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 13:12 schreef knep het volgende:
Ongelofelijk hoeveel energie erin wordt gestoken om iemand te hersenspoelen dat ie nooit meer met 110 km/h mag inhalen omdat 500m achter hem een auto met hogere snelheid komt aangereden![]()
.
de rekenbaasquote:Op dinsdag 15 mei 2012 12:47 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Ik vind het ook een beetje overdreven hoor.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 13:12 schreef knep het volgende:
.
Dat inderdaad. Ook leuk als zo iemand je dan aan het inhalen is en voor je komt een vrachtwagen steeds dichterbij. Mag jij je gas gaan loslaten omdat die knurft naast je niet normaal kan inhalen. Haal dan niet in.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 13:16 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Om er een draai aan te geven:
Mensen die inhalen met slechts 1 km/u verschil, die vind ik persoonlijk vele malen ergerlijker dan mensen die met 110 km/u een vrachtwagen inhalen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |