quote:Specs of HUDSON SUPER SIX Four-Door Sedan Over-Drive, model year 1949, version for North America U.S. with 4-door sedan body type, RWD (rear-wheel drive) and manual 4-speed gearbox. specs and characteristics: petrol (gasoline) engine of 4288 cm3 / 261.7 cui displacement with advertised power 90.5 kW / 121 hp / 123 PS ( SAE ) / 4000 and 271 Nm / 200 lb-ft / 1600 of torque. Dimensions: this model outside length is 5270 mm / 207.5 in, it’s 1957 mm / 77.0625 in wide and has wheelbase of 3150 mm / 124 in. The value of a drag coefficient, estimated by a-c, is Cd = 0.6 . Standard wheels were fitted with tires size 7.10 - 15 (check alternative tire sizes). Reference vehicle weights are: shipping weight 1635 kg / 3605 lbs official base curb weight 1714 kg / 3779 lbs . Performance: top speed 144 km/h (89 mph) (theoretical); accelerations 0- 60 mph 16.3 s; 0- 100 km/h 17.5 s (a-c simulation); 1/4 mile drag time (402 m) 20.5 s (a-c simulation). Fuel consumption and mileage: official: , average estimated by a-c: 17 l/100km / 16.7 mpg (imp.) / 13.9 mpg (U.S.) / 5.9 km/l, average estimated combined driving range of this car is 450 km / 279 miles.
quote:Op vrijdag 2 september 2011 12:40 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
dangel , geile chicka, neuckuh?doe jij eens een goeie gooi naar wat het thema van alex zijn boek is.
Op vrijdag 2 september 2011 14:39 schreef Dangel het volgende:
[..]
jij bent de ontsteking van de blinde darm die PTA SC heet
quote:
quote:![]()
Op dinsdag 21 september 2010 18:39 schreef Anne het volgende:
Ik reed gisteren wel even door een tunnel. En toen ik eruit kwam, kwam ik.
quote:
quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:54 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
sex en Lada in één zin![]()
*mompelt iets over anticonceptieOp woensdag 12 mei 2010 21:55 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
de enige auto waarin enigzins sexuele dingen zijn gebeurd met mij is anders mijn nivaOp woensdag 12 mei 2010 21:56 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Herinner me er aan dat ik niet in jouw Niva ga zitten
quote:@2cv:
Op maandag 28 juni 2010 17:17 schreef Paladijn het volgende:
Met de hoeveelheid onzin die je verkondigd is het geen wonder dat je geen PTA-mod meer bent
quote:
quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 21:19 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Je hebt nog gelijk ookm'n rechter tiet is verrekt
quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 22:09 schreef Anne het volgende:
[..]
Nou en. Niemand komt zomaar aan mijn boobjens.
vorige deeltjes, statistieken, wie post er het meest enz enzquote:Op woensdag 9 februari 2011 21:33 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Heb jij soms zin in aids tijdens je chemokuur?Op woensdag 9 februari 2011 21:37 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
nee,ik drink (vrijwel) geen alcohol.
huhquote:Op dinsdag 15 mei 2012 14:06 schreef Pizza_Boom het volgende:
Vandaag boze fietsers. In een straat die erg druk is met fietsers was een parkeerplek (gewoon naast elkaar) aan de andere kant van de straat en er was een rustig moment qua fietsers. Dus ik zet de auto eerst tegen de linkerkant aan, om daarna in te gaan steken. Fietsers keken boos dat ze er nu omheen moesten, maar ik heb ze liever voor de auto langs dan achter de auto langs. Een vrouw () op een terras zat ook hoofdschuddend te kijken dat je niet de weg over wilt steken met achteruit insteken
dat ja, was de naam ff kwijt van zo'n dingquote:Op dinsdag 15 mei 2012 14:19 schreef Paladijn het volgende:
Op een fietsstrook mag dat ja, doe ik zelf ook regelmatig. Op een fietspad niet
psies, volgens mij heb ik het zelfs zo geleerd met mijn rijlessen.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 14:47 schreef Paladijn het volgende:
Voorrang krijg je, voorrang heb je niet
Het is gewoon voorsorteren wat een eventueel ongeluk voorkomt. Ze kunnen vervolgens links om je heen, dus op zich blokkeer je ze niet eens.
Hele dag korte buitjes van 3 keer niks, tot ik op 25% van de terugweg naar huis was; het leek godverdomme wel of ik in een wasmachine reed, en ook niet eventjes.. nee gewoon bijna de hele wegquote:
om half 6 bij valburg, aquaplanning met de terrano.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 19:30 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hele dag korte buitjes van 3 keer niks, tot ik op 25% van de terugweg naar huis was; het leek godverdomme wel of ik in een wasmachine reed, en ook niet eventjes.. nee gewoon bijna de hele weg
Nee. Ik doe dus hetzelfde als beschreven werd hierboven met rechtsaf slaan en een fietsstrook:quote:Op dinsdag 15 mei 2012 14:08 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
huh
jij gooit die auto eerst helemaal naar de andere kant van de weg als je wil parkeren?
dacht dat ik al kut parkeerde
Gelukkig hebben motoren geen last van aquaplaning; wel heb je op een tweebaansweg aardig last van vrachwagens die door een volgeregend spoor rijden; dan staan meteen je laarzen volquote:Op dinsdag 15 mei 2012 19:35 schreef densmee het volgende:
[..]
om half 6 bij valburg, aquaplanning met de terrano.
Vandaag ook regelmatig de ijsmachine aan het werk gezien.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 19:30 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hele dag korte buitjes van 3 keer niks, tot ik op 25% van de terugweg naar huis was; het leek godverdomme wel of ik in een wasmachine reed, en ook niet eventjes.. nee gewoon bijna de hele weg
Eén keer, rond de middag, beetje hagelquote:Op dinsdag 15 mei 2012 22:58 schreef Duvel het volgende:
[..]
Vandaag ook regelmatig de ijsmachine aan het werk gezien.
Dat half uur dat het opeens snoeihard regende/hagelde was net mijn laatste half uur van regiogidsen wegbrengenquote:Op dinsdag 15 mei 2012 19:30 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Wat is daar stom aan? Je moeder behoort vast niet tot de generatie die opgegroeid is met computers.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:59 schreef 2cv het volgende:
Ik moet mijn moeder uitleggen wat het verschil is tussen downloaden en installeren![]()
Mijn vader dacht dat we de snelste internetverbinding hadden die er te krijgen was. we hebben 8mbit adslquote:Op woensdag 16 mei 2012 07:14 schreef Anne het volgende:
[..]
Wat is daar stom aan? Je moeder behoort vast niet tot de generatie die opgegroeid is met computers.
En goedemorgen.
Jaa, doe maar zo!quote:Op woensdag 16 mei 2012 09:16 schreef Sounddragon het volgende:
Vanmiddag naar huis, maandag weer verder
daarom dus: zoetjes in de kovviequote:
Das extreem vetquote:Op woensdag 16 mei 2012 17:42 schreef Alexxxxx het volgende:
Beste persbericht OOIT net in mn nieuwsmailbox![]()
heeft Paal die doorgestuurd?quote:Op woensdag 16 mei 2012 17:42 schreef Alexxxxx het volgende:
Beste persbericht OOIT net in mn nieuwsmailbox![]()
morgenochtend jouw kant opquote:
Drion?quote:
puik planquote:Op woensdag 16 mei 2012 09:16 schreef Sounddragon het volgende:
Vanmiddag naar huis, maandag weer verder
Ik ben niet in Belsquote:Op woensdag 16 mei 2012 19:11 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
morgenochtend jouw kant open dan vrijdagochtend weer richting dordrecht, zondagavond weer naar Bels
Sowieso, op onderwijs en zorg bezuinigen maar ontwikkelingshulp en kunst & cultuur toegeven. Sorry, maar dan moet je je prioriteiten even anders leggen.quote:Op woensdag 16 mei 2012 19:30 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Het lenteakkoordik kan wil niet eens opnoemen wat er zoal klote aan is.
Midden onderin, dat witte ding.quote:Op woensdag 16 mei 2012 19:53 schreef Anne het volgende:
[..].
Volgens mij staat er geen xdoos tussen.
Verrek! Zou het dan toch Paal zijn?quote:Op woensdag 16 mei 2012 19:53 schreef Anne het volgende:
[..].
Volgens mij staat er geen xdoos tussen.
Precies, ik heb dat serieus nog nooit begrepen; we geven geld weg aan 'ontwikkelingshulp' en pikken dat af van de minima in eigen land. Ik ben serieus benieuwd waarom die ontwikkelingshulp zoooooo belangrijk is dat het maar ten koste moet gaan van mensen hier die tóch al geen stuiver hebben om aan hun kont te krabbenquote:Op woensdag 16 mei 2012 19:50 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Sowieso, op onderwijs en zorg bezuinigen maar ontwikkelingshulp en kunst & cultuur toegeven. Sorry, maar dan moet je je prioriteiten even anders leggen.
quote:Op woensdag 16 mei 2012 20:02 schreef Anne het volgende:
[..]
Zeker weten? Zo ziet de mijne er niet uit.
ik dacht net, ah, Anne zit ook weer te fappen op de bankquote:Op woensdag 16 mei 2012 20:43 schreef Anne het volgende:
Bara; onze vriendin op 7. Met (fake) blue/grey eyes
.
Je hebt ook gelezen dat dit voor minima gecompenseerd wordt via de zorgtoeslag?quote:Op woensdag 16 mei 2012 20:25 schreef 2cv het volgende:
Vanmorgen gehoord dat het eigen risico in de zorg omhoog gaat van ¤220,- naar ¤350,-. Het zal iedereen duidelijk zijn dat ik door dit bericht zo'n beetje het schuim op de mond kreeg van woede. Wat ik de verantwoordelijken voor deze beslissing aan wil doen houd ik maar voor me. Ga er maar van uit dat het het niveau van 'onaangenaam' in extreme mate overstijgt.
Wie?quote:Op woensdag 16 mei 2012 20:43 schreef Anne het volgende:
.
Miss Albaquote:
Ja, en dat is mooi. Maar als je minima bent en chronisch ziek krijg je maar een fractie meer zorgtoeslag.quote:Op woensdag 16 mei 2012 21:31 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je hebt ook gelezen dat dit voor minima gecompenseerd wordt via de zorgtoeslag?
Ooh ooh!!quote:Op woensdag 16 mei 2012 20:43 schreef Anne het volgende:
.
jij krijgt tenminste nog zorgtoeslagquote:Op woensdag 16 mei 2012 21:58 schreef 2cv het volgende:
[..]
Ja, en dat is mooi. Maar als je minima bent en chronisch ziek krijg je maar een fractie meer zorgtoeslag.
Dit jaar is het eigen risico ¤220,- en krijg ik ¤57,- terug vanwege m'n hart. Oftwel: m'n hartafewijking kost me dit jaar ¤163,-. En die kosten kan ik redelijkerwijs niet vermijden.
Zoveel oude consoles heb ik niet >.<quote:Op woensdag 16 mei 2012 19:54 schreef Alfisti het volgende:
[..]
Verrek! Zou het dan toch Paal zijn?![]()
Dankzij Barce toch duidelijk dat het Anne is
Ruilen ? Krijg je ook m'n inkomen er bij.quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:10 schreef lipje het volgende:
[..]
jij krijgt tenminste nog zorgtoeslag
mijn vriendin met astma krijgt niets. Dus haar kost haar ziekte al minimaal 220 euro
je mist nietsquote:Op woensdag 16 mei 2012 22:13 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Zoveel oude consoles heb ik niet >.<
Ik ben via NES->PC->PS2->PS3 gegaan, de rest heb ik overgeslagen... ik heb zelfs geen wii
Oh nee, 15 euro per maand meer kwijt! Ik zou een van je auto's wegdoen als ik jou was!quote:Op woensdag 16 mei 2012 21:58 schreef 2cv het volgende:
[..]
Ja, en dat is mooi. Maar als je minima bent en chronisch ziek krijg je maar een fractie meer zorgtoeslag.
Dit jaar is het eigen risico ¤220,- en krijg ik ¤57,- terug vanwege m'n hart. Oftwel: m'n hartafewijking kost me dit jaar ¤163,-. En die kosten kan ik redelijkerwijs niet vermijden.
mag je ook de zorgen en de lasten meenemen. Regelmatig onbetaald overwerken, elk jaar je lasten zien stijgen en je inkomen niet, en nu je inkomen achteruit en je lasten extra omhoog. Als je denkt dat jij het zwaar hebt, anderen met mogelijk een hoger salaris hebben dat ook.quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:15 schreef 2cv het volgende:
[..]
Ruilen ? Krijg je ook m'n inkomen er bij.
Maar ik vind die hele zorgtoeslag ook krom. Sterker nog: ik vind het hele systeem krom. Als je mensen met een hoger inkomen meer wilt laten betalen moet je de zorgpremie inkomensafhankelijk maken. Een bepaald percentage van je inkomen ofzo.
Je snapt het niet. Zegt het woord 'principe' je iets ? Ik word feitelijk gestraft door de overheid vanwege m'n hartquote:Op woensdag 16 mei 2012 22:16 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Oh nee, 15 euro per maand meer kwijt! Ik zou een van je auto's wegdoen als ik jou was!
Bij mij gaat het precies zo.quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:18 schreef lipje het volgende:
[..]
mag je ook de zorgen en de lasten meenemen. Regelmatig onbetaald overwerken, elk jaar je lasten zien stijgen en je inkomen niet, en nu je inkomen achteruit en je lasten extra omhoog. Als je denkt dat jij het zwaar hebt, anderen met mogelijk meer geld hebben dat ook.
Dat gebeurt al. Iedereen die werkt betaalt een percentage van zijn loon aan ziektekostenpremie. Daarnaast moet je je vervolgens nog eens verzekeren. Degene die dus geen zorgtoeslag krijgt, wordt dubbel genaaid!quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:15 schreef 2cv het volgende:
[..]
Maar ik vind die hele zorgtoeslag ook krom. Sterker nog: ik vind het hele systeem krom. Als je mensen met een hoger inkomen meer wilt laten betalen moet je de zorgpremie inkomensafhankelijk maken. Een bepaald percentage van je inkomen ofzo.
Ik ook omdat ik geld verdienquote:Op woensdag 16 mei 2012 22:22 schreef 2cv het volgende:
[..]
Je snapt het niet. Zegt het woord 'principe' je iets ? Ik word feitelijk gestraft door de overheid vanwege m'n hart
Jij vanwege je hart, een ander vanwege zijn auto van de zaak. Sorry hoor, maar iedereen draagt bij aan onze maatschappij...quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:22 schreef 2cv het volgende:
[..]
Je snapt het niet. Zegt het woord 'principe' je iets ? Ik word feitelijk gestraft door de overheid vanwege m'n hart
Valt wel mee. Ik snap je probleem wel, maar het is niet specifiek jouw probleem. Je moet meer betalen dan eerst, en dat is kut, maar voor "gezonde" mensen die daardoor wel kunnen werken geldt ook dat ze betalen, misschien in totaal nog wel meer dan jij vanwege het ontbreken van zorgtoeslag en de ZFW-premie op de loonstrook.quote:
Je realiseert je ook dat je in 75% van alle andere landen in de wereld er allang niet meer was geweest?quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:22 schreef 2cv het volgende:
Jij realiseert je ook dat het feit dat ie er nog wel is, te zien is als een teken van beschaving?quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:33 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Je realiseert je ook dat je in 75% van alle andere landen in de wereld er allang niet meer was geweest?
Zelfs de PvdA zegt dat je de economie nu moet stimuleren ipv afremmen, dat laatste werk je in de hand met deze maatregelen. Dit is serieus de eerste keer dat ik het eens ben met de PvdA.quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:31 schreef BaraCuda het volgende:
Ik weet 100% zeker dat ze die 18 miljard prima bij overheidsinstellingen kunnen bezuinigen.
Bureaucratische takkebende dat het is. Bezuinigen houd in minder uit geven, niet nog meer geld afpakken van de burgers.
Heel de economie op slot omdat veel mensen geld in de zak houdenGoed bezig!
Ga de onzinnige uitgave eens bekijken, dan schrik je jezelf kapot.
Je beseft dat 68% van alle statistieken ter plekke verzonnen worden?quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:33 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Je realiseert je ook dat je in 75% van alle andere landen in de wereld er allang niet meer was geweest?
Wie beweert dan dat het specefiek alleen mijn probleem is ?quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:31 schreef Duvel het volgende:
[..]
Valt wel mee. Ik snap je probleem wel, maar het is niet specifiek jouw probleem. Je moet meer betalen dan eerst, en dat is kut, maar voor "gezonde" mensen die daardoor wel kunnen werken geldt ook dat ze betalen, misschien in totaal nog wel meer dan jij vanwege het ontbreken van zorgtoeslag en de ZFW-premie op de loonstrook.
Je realiseert je ook dat gezondheidszorg hier een grondrecht is ?quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:33 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:36 schreef 2cv het volgende:
[..]
Wie beweert dan dat het specefiek alleen mijn probleem is ?
quote:Ik word feitelijk gestraft door de overheid vanwege m'n hart
Je hebt toch gezondheidszorg? En voor een fooitje ook nog vergeleken met wat het de gemeenschap kost. Hierbij doe ik wat aannames, dus laat me weten als het niet waar isquote:Op woensdag 16 mei 2012 22:37 schreef 2cv het volgende:
[..]
Je realiseert je ook dat gezondheidszorg hier een grondrecht is ?
Waarom betalen we er dan geld voor?quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:37 schreef 2cv het volgende:
[..]
Goedzo, je kan quoten.quote:
quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:40 schreef Barcaconia het volgende:
Deze discussie begint inhoud te krijgen
Ik ben er voorstander van dat de gemeenschap dan ook maar 90% van mijn andere kosten gaat betalen. Denk aan brandstof en onderhoud voor m'n barrels.quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:38 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Je hebt toch gezondheidszorg? En voor een fooitje ook nog vergeleken met wat het de gemeenschap kost. Hierbij doe ik wat aannames, dus laat me weten als het niet waar is
Ja, dag.quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:40 schreef 2cv het volgende:
[..]
Goedzo, je kan quoten.
[ afbeelding ]
Alsjeblieft.
Ja, tuurlijk, maar een beetje waardering en besef mag ook wel vind je niet?quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:34 schreef Duvel het volgende:
[..]
Jij realiseert je ook dat het feit dat ie er nog wel is, te zien is als een teken van beschaving?
Wordt het je ontzegd dan?quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:37 schreef 2cv het volgende:
[..]
Sja, ik had die operatie ook kunnen weigeren. Dan was ik nu 100% zeker weten gegarandeerd afgekeurd geweest en had ik de rest van m'n leven een uitkering gehad.quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:39 schreef Duvel het volgende:
Toen ik voor 10k¤ aan mijn hart werd geopereerd, was ik mijn no-claim kwijt. Oh noes!
Jeh, die 75% die ik aanhaalde valt onder jouw 68%quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:36 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Je beseft dat 68% van alle statistieken ter plekke verzonnen worden?
Ik had het niet over jouw, maar over mijn hart.quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:43 schreef 2cv het volgende:
[..]
Sja, ik had die operatie ook kunnen weigeren. Dan was ik nu 100% zeker weten gegarandeerd afgekeurd geweest en had ik de rest van m'n leven een uitkering gehad.
Mijn 68% valt er ook onder.quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:44 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Jeh, die 75% die ik aanhaalde valt onder jouw 68%
Ik probeer een passend antwoord te zoeken maar ik heb ècht geen idee waar je deze uitspraak vandaan haalt.quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:42 schreef 2cv het volgende:
[..]
Ik ben er voorstander van dat de gemeenschap dan ook maar 90% van mijn andere kosten gaat betalen. Denk aan brandstof en onderhoud voor m'n barrels.
Nee dat is een lekker zekere toekomst.quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:43 schreef 2cv het volgende:
[..]
Sja, ik had die operatie ook kunnen weigeren. Dan was ik nu 100% zeker weten gegarandeerd afgekeurd geweest en had ik de rest van m'n leven een uitkering gehad.
Houdt het er maar op van: ja dat willen we allemaal en straks betalen we allemaal extreem veel belasting omdat we allemaal onze eigen kosten niet willen betalen.quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:45 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Ik probeer een passend antwoord te zoeken maar ik heb ècht geen idee waar je deze uitspraak vandaan haalt.
als ie dalijk voor 100% in de ww zit, doen we dat ook nogquote:Op woensdag 16 mei 2012 22:45 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Ik probeer een passend antwoord te zoeken maar ik heb ècht geen idee waar je deze uitspraak vandaan haalt.
een paar maanden later bijstand, dan alleen nog mensen uit Skarsterlânquote:Op woensdag 16 mei 2012 22:54 schreef lipje het volgende:
[..]
als ie dalijk voor 100% in de ww zit, doen we dat ook nog
nee want dan heb ik geen werk meer.quote:Op woensdag 16 mei 2012 23:55 schreef 2cv het volgende:
Je had ook lopend, op de fiets of met het OV kunnen gaan.
15 Euro per maand voor de zorg, BTW van 19 naar 21%, belastingvrij reizen voor de baas eruit en zo kan het je zomaar 100 euro per maand kosten. Ontslagrecht versoepelt, dus minder zekerheid ook. Nee hoor, een van je auto's wegdoen zet zoden aan de dijk. Het gaat erom dat wij hier gewoon fucked up zijn. En waarom? Door de Grieken en door het feit dat men weigert in de ontwikkelingshulp te snijden. Een willekeurige enquête binnen Nederland zal aantonen dan een zeer groot deel van de Nederlanders hierin wilt snijden. En ja, Afrika is ook belangrijk, maar hoeveel miljard heeft men daar inmiddels sinds de jaren 60 gekregen? Heel veel. En wat is er veranderd? Behalve wat demografisch geneuzel zoals Sudan en Zuid Sudan eigenlijk vrij weinig.quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:16 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Oh nee, 15 euro per maand meer kwijt! Ik zou een van je auto's wegdoen als ik jou was!
Begin een politieke partij.quote:Op donderdag 17 mei 2012 00:00 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
15 Euro per maand voor de zorg, BTW van 19 naar 21%, belastingvrij reizen voor de baas eruit en zo kan het je zomaar 100 euro per maand kosten. Ontslagrecht versoepelt, dus minder zekerheid ook. Nee hoor, een van je auto's wegdoen zet zoden aan de dijk. Het gaat erom dat wij hier gewoon fucked up zijn. En waarom? Door de Grieken en door het feit dat men weigert in de ontwikkelingshulp te snijden. Een willekeurige enquête binnen Nederland zal aantonen dan een zeer groot deel van de Nederlanders hierin wilt snijden.
reken er maar niet op dat dat gaat gebeuren.quote:Op donderdag 17 mei 2012 00:08 schreef Pizza_Boom het volgende:
Het zou al een stuk beter worden als men ook eens doet wat men beloofd tijdens de verkiezingen.
Ook hoi. Ik lag lekker te slapen, jij nietquote:
ontwikkelingshulp is een verkapte vorm va bedrijvensubsidie. De hulp die we bieden is niet een berg geld, maar diensten/produkten uit Nederland. Een Afrikaans land huurt een Nederlands bedrijf in om de haven aan te leggen, dit wordt gefinancieerd uit de ontwikkelingshulp die zij uit Nederland krijgen.quote:Op donderdag 17 mei 2012 00:00 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
15 Euro per maand voor de zorg, BTW van 19 naar 21%, belastingvrij reizen voor de baas eruit en zo kan het je zomaar 100 euro per maand kosten. Ontslagrecht versoepelt, dus minder zekerheid ook. Nee hoor, een van je auto's wegdoen zet zoden aan de dijk. Het gaat erom dat wij hier gewoon fucked up zijn. En waarom? Door de Grieken en door het feit dat men weigert in de ontwikkelingshulp te snijden. Een willekeurige enquête binnen Nederland zal aantonen dan een zeer groot deel van de Nederlanders hierin wilt snijden. En ja, Afrika is ook belangrijk, maar hoeveel miljard heeft men daar inmiddels sinds de jaren 60 gekregen? Heel veel. En wat is er veranderd? Behalve wat demografisch geneuzel zoals Sudan en Zuid Sudan eigenlijk vrij weinig.
quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:43 schreef Sounddragon het volgende:
Ons zorgstelsel heeft er door een investering van een heeeeeleboel geld in meneer 2CV voor gezorgd dattie er nog is, en nu huilt hij omdattie anderhalf meijertje per jaar meer moet gaan betalen aan het in stand houden van zijn welzijn en het voorkomen dat de economie nog verder op zijn bek gaat.
Ik betaal mijn zorgpremie zo'n beetje voor Jean Pipe, ga bijna nooit naar de doc, en ik ga ook meer betalen. Hij maakt er dik en vet gebruik van, en wil niet meer betalen, terwijl ws. een dik deel van mijn premie bij hem in potjes op de kast staat. En bij diverse goedbetaalde chirurgen in de zak is verdwenen.
hop hop koffiemaken jijquote:
quote:Mede is een alcoholische drank die gemaakt wordt door honing en water te laten vergisten, het wordt ook wel honingwijn genoemd.
quote:
En je word er vooral enorm geil van trouwensquote:Mede is een eeuwenoude drank die al minstens 8000 jaar gedronken wordt van Ethiopië - de tej - tot Scandinavië. De drank kan zowel warm als koud gedronken worden.
In de Noorse mythologie is mede de godendrank die bij Odin kennis en wijsheid doet opborrelen. Zijn geest gist erdoor en begint te werken.
Tegenwoordig is mede niet meer zo'n bekende drank. Bij de slijterij 'op de hoek' zul je het niet snel aantreffen. Bij grotere drankhandelaren is er meer kans dat het verkocht wordt. In sommige kringen is het echter wel een algemeen geaccepteerde drank, zoals bij LARP- en reënactmentverenigingen.
Ook op de seizoensfeesten van 'heksen'kringen en Wicca-covens is mede een veelvoorkomende drank, al dan niet zelfgebrouwen en soms aangevuld met rituele en soms geestverruimende planten en/of zwammen. In het laatste geval wordt dan gesproken van 'Gespikete mede' of 'Bokkenrijdersmede'.
In sommige Belgische streken bestaat nog het gebruik van Wyten-donderdag. Ter gedachtenis van het Laatste Avondmaal wordt 's avonds tarwebrood gegeten (weit = tarwe). Daarbij wordt mede gedronken.
Dat is een kwestie van prioriteiten. Je hebt een beperkt inkomen en als de auto's voor je deur belangrijker zijn dan je eigen gezondheid moet je daar hier niet over komen eameljen. IMNSHO.quote:Op donderdag 17 mei 2012 00:00 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
15 Euro per maand voor de zorg, BTW van 19 naar 21%, belastingvrij reizen voor de baas eruit en zo kan het je zomaar 100 euro per maand kosten. Ontslagrecht versoepelt, dus minder zekerheid ook. Nee hoor, een van je auto's wegdoen zet zoden aan de dijk.
Omdat het wereldwijd economisch minder goed gaat en we al jaren structureel meer uitgeven dan dat er binnenkomt. Dat gaat met de vergrijzingsgolf alleen maar erger worden, dus dit is nog maar het begin. Daar kun je tegenzijn, maar niet bezuinigen gaat op termijn alleen maar meer pijn doen.quote:Het gaat erom dat wij hier gewoon fucked up zijn. En waarom?
bazenspel welquote:Op donderdag 17 mei 2012 13:00 schreef Pizza_Boom het volgende:
Lol, net een potje Age of Empires II gedaan. Bijna 4 uur bezig geweest, mijn team heeft 5700 man verloren, waarvan er 4280 uit mijn beschaving komen. We hebben er 4900 gedood, waarvan 3820 door mij. Maar wel gewonnenGebeurt zelden dat ik zoveel mannetjes de dood in jaag... Meestal blijft het beperkt tot 1000.
Van videospelletjes wordt je gewelddadig en een psychopaatquote:Op donderdag 17 mei 2012 13:00 schreef Pizza_Boom het volgende:
Lol, net een potje Age of Empires II gedaan. Bijna 4 uur bezig geweest, mijn team heeft 5700 man verloren, waarvan er 4280 uit mijn beschaving komen. We hebben er 4900 gedood, waarvan 3820 door mij. Maar wel gewonnenGebeurt zelden dat ik zoveel mannetjes de dood in jaag... Meestal blijft het beperkt tot 1000.
http://www.kickstarter.co(...)geddon-reincarnationquote:Op donderdag 17 mei 2012 13:14 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Van videospelletjes wordt je gewelddadig en een psychopaat
opaquote:Op donderdag 17 mei 2012 13:54 schreef Alfisti het volgende:
[..]
http://www.kickstarter.co(...)geddon-reincarnation
De 916 is de meest roest-bestendige Alfa............ dat heb ik weerquote:Op donderdag 17 mei 2012 13:57 schreef lipje het volgende:
[..]
opa
heb je al de roestkevers te eten gegeven?
Mijn deelneming...............quote:Op donderdag 17 mei 2012 14:06 schreef lipje het volgende:
nee ik heb nu twee Focussen voor de deur staan.
Een gloednieuwe 1 liter 3 cilinderen de burgerbak
heb je m op je werk laten hangen?quote:Op donderdag 17 mei 2012 14:59 schreef Anne het volgende:
Ik ben mijn jas kwijt! Weg 150 euro, gdfrrrrr.
Dan ligt ie daar toch gewoon nog?quote:Op donderdag 17 mei 2012 16:10 schreef Sounddragon het volgende:
Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid in Nwk vergeten afgelopen weekend
Heb je afgelopen weekend in nwk de IJsselrit met oldtimers gezien?quote:Op donderdag 17 mei 2012 16:10 schreef Sounddragon het volgende:
Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid in Nwk vergeten afgelopen weekend
Dat spul rijdt elk jaar een rondje, worden trouwens best regelmatig van die ouwe dingen gespot; volgens mij ligt Nwk op een vaste toertocht routequote:Op donderdag 17 mei 2012 17:47 schreef Barcaconia het volgende:
Ik wel, dus we hebben elkaar toch misgelopen in nwk.
Mooie maat schuurtje. Niet vergeten om het dak hoog genoeg te maken, anders heb je gezeik met je brugquote:Op donderdag 17 mei 2012 17:48 schreef BaraCuda het volgende:
Keihard gewerkt op mijn vrije dagKomende week trouwens ook nog!
Hier thuis een schuur aan het bouwen van 15 bij 5, dus lekker met hout hobbyen![]()
Nou nog een mustang kopen en dan kan de schuur gevuld worden
Zo hoog wordt hij niet helaas. Er zou wel een brug in kunnen, maar dan gaat ie misschien 120cm hoog ofzo, dus dan breek je nog je rug/nek.quote:Op donderdag 17 mei 2012 19:32 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Mooie maat schuurtje. Niet vergeten om het dak hoog genoeg te maken, anders heb je gezeik met je brug
smeerput maken.quote:Op donderdag 17 mei 2012 20:03 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Zo hoog wordt hij niet helaas. Er zou wel een brug in kunnen, maar dan gaat ie misschien 120cm hoog ofzo, dus dan breek je nog je rug/nek.
Is een optie ja, maar volgens mij is zo'n put maken nog best lastig. Om dat waterdicht en dergelijke te krijgen.quote:
Flinke waterpomp er in zetten, kun je wisselen tussen smeerput en zwembad.quote:Op donderdag 17 mei 2012 20:15 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Is een optie ja, maar volgens mij is zo'n put maken nog best lastig. Om dat waterdicht en dergelijke te krijgen.
is het grondwater zo hoog?quote:Op donderdag 17 mei 2012 20:15 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Is een optie ja, maar volgens mij is zo'n put maken nog best lastig. Om dat waterdicht en dergelijke te krijgen.
Geen idee hoe hoog het grondwater staat. Zeeuwse klei is het in elk geval.quote:Op donderdag 17 mei 2012 20:18 schreef densmee het volgende:
[..]
is het grondwater zo hoog?
anders kun je gewoon een gat graven, beton storten, muurtje opmetselen.
Stalen rand maken/laten maken, balkjes opmaat zagen en klaar
Je praat er over alsof ik voor de lol chirurgen inhuur en voor de lol een lading pillen in de kast heb staan. Was dat maar zo.quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:43 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ja, tuurlijk, maar een beetje waardering en besef mag ook wel vind je niet?
Ons zorgstelsel heeft er door een investering van een heeeeeleboel geld in meneer 2CV voor gezorgd dattie er nog is, en nu huilt hij omdattie anderhalf meijertje per jaar meer moet gaan betalen aan het in stand houden van zijn welzijn en het voorkomen dat de economie nog verder op zijn bek gaat.
Ik betaal mijn zorgpremie zo'n beetje voor Jean Pipe, ga bijna nooit naar de doc, en ik ga ook meer betalen. Hij maakt er dik en vet gebruik van, en wil niet meer betalen, terwijl ws. een dik deel van mijn premie bij hem in potjes op de kast staat. En bij diverse goedbetaalde chirurgen in de zak is verdwenen.
nee je ziet het verkeerd, het grote sponsoren wordt iets minderquote:Op vrijdag 18 mei 2012 01:57 schreef 2cv het volgende:
[..]
Je praat er over alsof ik voor de lol chirurgen inhuur en voor de lol een lading pillen in de kast heb staan. Was dat maar zo.
Het is gewoon en belasting op ziek zijn.
Ik hoop dat er in september een par linkse partijen gekozen worden die deze achterlijke beslissingen compleet wegvegen.
brabantse ook, ik heb zo veel bier gehad dat ik tot 12 uur niet durf te rijdenquote:
was hij daarheen dan?quote:
ja maar ik weet niet of je m daar hebt achtergelatenquote:
Alleen vorige week langsgereden voor advies; we wisten niet precies hoe de bumper vast zit, en die moet er effe vanafquote:Op vrijdag 18 mei 2012 10:29 schreef lipje het volgende:
[..]
ja maar ik weet niet of je m daar hebt achtergelaten
dan bestel je het kapje bij Tynder.nlquote:Op vrijdag 18 mei 2012 10:32 schreef .Neovo. het volgende:
Mweh, ik "moet" naar de fiat dealer om een kapje te halen maar daar heb ik helemaal geen zin in
Dan doe je het lekker niet..quote:Op vrijdag 18 mei 2012 10:32 schreef .Neovo. het volgende:
Mweh, ik "moet" naar de fiat dealer om een kapje te halen maar daar heb ik helemaal geen zin in
met schroefjesquote:Op vrijdag 18 mei 2012 10:33 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Alleen vorige week langsgereden voor advies; we wisten niet precies hoe de bumper vast zit, en die moet er effe vanaf
of dubbelzijdig tapequote:
oah, handige site.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 10:34 schreef lipje het volgende:
[..]
dan bestel je het kapje bij Tynder.nl
Krijg je m via de post
Tuynder is de paralelimporteur van Fiat Nederland. Hij koopt in Italië een container onderdelen en verscheept die naar NL. Uiteindelijk is ie een paar euri goedkoper dan de stealer. Erg bekend bij de Alfa rijders.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 10:40 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
oah, handige site.
Maar ik heb net een kapje gemold met het terugzetten, dat wil ik niet een tweede keer doen
das van de beunhaasquote:
in je wielkas onder het modderkleed?quote:Tis wel hendy als je weet waar je precies moet wezen, anders schroef je de halve auto uit elkaar voor naks. In dit geval was dat ws gebeurd, want ze zitten op een plek waar ik niet was gaan zoeken
er staat ook aroma mocca, dat wil zeggen, de geur zit er een beetje in, niet Mocca zelfquote:Op vrijdag 18 mei 2012 10:38 schreef Sounddragon het volgende:
[ afbeelding ]
Is een beetje sterker als de normale, maar wel lekker, al moet ik nog effe zoeken naar die Mocca
Was ook een garpjuh, en nee niet dus.. daar was ik ook gaan zoekenquote:Op vrijdag 18 mei 2012 10:45 schreef lipje het volgende:
[..]
das van de beunhaas
[..]
in je wielkas onder het modderkleed?
Ik proef hem idd niet, maar ik ruik ook niks.. misschien bij het tweede bakkiequote:Op vrijdag 18 mei 2012 10:50 schreef lipje het volgende:
[..]
er staat ook aroma mocca, dat wil zeggen, de geur zit er een beetje in, niet Mocca zelf
oei ja. das een flinke zoekklus.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 10:51 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Was ook een garpjuh, en nee niet dus.. daar was ik ook gaan zoeken![]()
De bumperbouten zitten onder de zwarte strip aan de voorkant van de bumper, die schijn je eraf te kunnen trekken. Kun je je dus mooi scheel naar zoeken
geef Anne een bakkie, Red Bull is er niets bijquote:Op vrijdag 18 mei 2012 10:52 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik proef hem idd niet, maar ik ruik ook niks.. misschien bij het tweede bakkie![]()
Volgende keer ook een half scheppie minder doen.. hij is nu best stevig.. dat belooft wat voor de Black versie
Die lust alleen kinderkoffie; veel melk en nog meer suiker; idd een goede RB vervangerquote:Op vrijdag 18 mei 2012 10:53 schreef lipje het volgende:
[..]
geef Anne een bakkie, Red Bull is er niets bij
roestige spijker, fles chloor, of fles azijn?quote:Op vrijdag 18 mei 2012 14:16 schreef M5 het volgende:
Zo. ff de klimop in mijn tuin gesaboteerd. nu wachten tot ie dood is
Uhm die is zo goed als niet dood te krijgen he.... Dat weet je?quote:Op vrijdag 18 mei 2012 14:16 schreef M5 het volgende:
Zo. ff de klimop in mijn tuin gesaboteerd. nu wachten tot ie dood is
dat is zo makkelijk. gewoon en stukje tussen de bladeren en de wortels er uit knippen, dan de wortels uit de grond trekken. Poosje wachten tot de bladeren verdort zijn en dan trek je 'm zo van de muur af.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 14:18 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Uhm die is zo goed als niet dood te krijgen he.... Dat weet je?
Ik kan mij nit herinneren ooit PvdA gestemd te hebben. Waarschijnlijk wordt het SP. Een partij die snapt dat het vergoeden van ziektekosten niet 'sponsoren' is.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 13:29 schreef Anne het volgende:
Eens zien hoeveel stemmers de PvdA dit gaat opleveren.
PvdA-kiezer niet meer achter akkoord
2cv in ieder geval, ofnie![]()
?
Hai, ben weer terug van de Fiat dealer. Ben blij dat ik langs ben geweest. Kapje kost twee tientjes en komt ergens volgende week. Had nog een klein probleempje maar dat heeft ie voor nop opgelostquote:Op vrijdag 18 mei 2012 10:44 schreef lipje het volgende:
[..]
Tuynder is de paralelimporteur van Fiat Nederland. Hij koopt in Italië een container onderdelen en verscheept die naar NL. Uiteindelijk is ie een paar euri goedkoper dan de stealer. Erg bekend bij de Alfa rijders.
met de afstanden die ik nu rijd, is dat bij mij per maand, ik heb nu 25 eur per dag, en dat zou eigenlijk dik meer moeten zijn. Ik rijd nu 1000 km per weekquote:Op vrijdag 18 mei 2012 15:12 schreef Paladijn het volgende:
Alsof de SP ooit gaat regeren
En stel dat ze de eigen bijdrage herstellen, dan halen ze dat geld op bij de geldkip die automobilist heet. Mag je 30 euro per maand extra besteden aan wegenbelasting/benzine/etc.
Er moet nou eenmaal bezuinigd worden. Je hoort mij ook niet klagen dat ik er waarschijnlijk 400+ euro per jaar op achteruit ga door het schrappen van de belastingvrije vergoedingen voor woon-werkverkeer.
Nee, die ¤15,- extra (of hoeveel het ook maar is) worden niet vergoed. En dat kan ik wel betalen, gelukkig. Maar het is en blijft oneerlijk dat je feitelijk moet betalen omdat je ziek bent/een handicap hebt/whatever. Dat financiële gat kan ook op andere manieren gedicht worden. Eerlijke manieren in plaats van zwakken, zieken en misselijken te pakken.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 15:46 schreef Paladijn het volgende:
Gast, donder een eind op met je egocentrische gezeik. Je hebt meerdere auto's voor de deur staan, woont spotgoedkoop anti-kraak, hebt een lading luxe en weelde waar je ouders 30 jaar geleden alleen maar van konden dromen en zit hier te piepen over 15 euro extra kosten per maand die waarschijnlijk ook nog gecompenseerd worden door je ziektekostenvergoeding. Wees blij met wat je hebt/krijgt.
Verdiep je eens in de wereld om je heen en besef je dat je het hier zelfs met de bezuinigingen beter hebt dan 95% van de wereldbevolking.
Ik vind het lullig voor je dat jij iets chronische ernstigs hebt, maar ik verbaas mij erover hoe stupide je je gedraagt over dat jij iets meer moet betalen voor medische zorg terwijl wat jij lapt een schijntje is tov de werkelijke kostenquote:Op vrijdag 18 mei 2012 15:28 schreef 2cv het volgende:
Je hebt meer keus in hoe je op je werk komt dan of je een medische behandeling nodig hebt. En autorijden is en blijft ene keuze. je kan ook lopen, met de bus, op de fiets etc. Oftewel: je haalt geld weg bij mensen die niet de keus heben om iets te veranderen om minder te hoeven betalen op dat gebied.
Los daarvan: veel chronisch zieken hebben niet zo'n geweldige baan en leven noodgedwongen op een uitkering. Die kunnen die extra kosten niet of nauwelijks missen.
hee je moet niet klagen, je hebt de keus om met de fiets te gaan hoor.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 15:51 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
met de afstanden die ik nu rijd, is dat bij mij per maand, ik heb nu 25 eur per dag, en dat zou eigenlijk dik meer moeten zijn. Ik rijd nu 1000 km per week
netjesquote:Op vrijdag 18 mei 2012 16:27 schreef BaraCuda het volgende:
[ afbeelding ]
Weer een dagje verderWel lekker opgeschoten!
Het blijft ook oneerlijk dat ik moet betalen voor mensen die zwanger zijn, kinderopvang willen, kinderbijslag willen en al die andere onzin waar ik zelf geen gebruik van maak. Het is een zorgstaat, accepteren en doorgaan!quote:Op vrijdag 18 mei 2012 15:55 schreef 2cv het volgende:
[..]
Nee, die ¤15,- extra (of hoeveel het ook maar is) worden niet vergoed. En dat kan ik wel betalen, gelukkig. Maar het is en blijft oneerlijk dat je feitelijk moet betalen omdat je ziek bent/een handicap hebt/whatever. Dat financiële gat kan ook op andere manieren gedicht worden. Eerlijke manieren in plaats van zwakken, zieken en misselijken te pakken.
En leuk dat 95% het beter heeft. Hoewel ik deze 'belasting' op ziek zijn belachelijk vind, hoop ik ook dat de ontwikkelingshulp niet verminderd gaat worden.
Ik hoop het ookquote:Op vrijdag 18 mei 2012 16:12 schreef Paladijn het volgende:
Hopen dat het wat soepeler gaat dan je eerste poging Dingest
Maandag horen wij of de vierde persoon meegaat, dan gaan we meteen de rest van de planning uitwerken.
Dat is het beter kluswerkquote:Op vrijdag 18 mei 2012 16:27 schreef BaraCuda het volgende:
[ afbeelding ]
Weer een dagje verderWel lekker opgeschoten!
5 rijbanen. ze gaan hun gang maarquote:Op vrijdag 18 mei 2012 17:47 schreef Anne het volgende:
[..]
Maar wel veel linksplakkers en inhalende vrachtwagens.
jij was toch vrij?quote:
Ik was niet vrij, ik moest gewoon werkenquote:Op vrijdag 18 mei 2012 18:05 schreef lipje het volgende:
[..]
jij was toch vrij?
Of ben je naar nwk wezen touren?
Jij bent goed voor de economie bezig damequote:Op vrijdag 18 mei 2012 18:10 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik was niet vrij, ik moest gewoon werken. Nog overgewerkt ook!
quote:
ligt sowieso niet aan de echt werkende mensenquote:Op vrijdag 18 mei 2012 18:28 schreef BaraCuda het volgende:
[..]![]()
Dat heel de euro naar de tering gaat door die lamlullen in het zuiden zal niet aan jou liggen.
Fijn gevoel toch
Ik probeer haar een goed gevoel te geven en jij boort dat meteen de grond inquote:Op vrijdag 18 mei 2012 18:36 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ligt sowieso niet aan de echt werkende mensen
impliceer je nu dat ze niet echt werkt?quote:Op vrijdag 18 mei 2012 18:39 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Ik probeer haar een goed gevoel te geven en jij boort dat meteen de grond in
Zullen we samen fappen op Jes? Daar krijg ik ook wel een goed gevoel van hoorquote:Op vrijdag 18 mei 2012 18:39 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Ik probeer haar een goed gevoel te geven en jij boort dat meteen de grond in
Had je over de afsluit dijk moeten rijden.. Wat een ramp zeg.quote:
Okeyquote:Op vrijdag 18 mei 2012 18:52 schreef Anne het volgende:
[..]
Zullen we samen fappen op Jes? Daar krijg ik ook wel een goed gevoel van hoor. Samen is wel gezellie.
Goedzo, ik word graag geassocieerd met NSXenquote:Op vrijdag 18 mei 2012 18:57 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Okey![]()
Ik moest nog aan je denken trouwens eergisteren![]()
Ik was Fast Five aan het kijkenEn meteen de eerste scene is met een NSX gereden door Jordana Brewster
Uiteraard, dagelijks natuurlijk. Niet doorvertellenquote:Op vrijdag 18 mei 2012 18:59 schreef Anne het volgende:
[..]
Goedzo, ik word graag geassocieerd met NSXen.
En je denkt toch wel vaker aan moi![]()
Ik klaag niet, ik post een relativerend cijfertje.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 16:17 schreef densmee het volgende:
[..]
hee je moet niet klagen, je hebt de keus om met de fiets te gaan hoor.
Nouja, het is niet bedacht voor auto's helaas.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 19:17 schreef Sounddragon het volgende:
Mooi hutje trouwens Bara, maar komt de grote deur nou aan de zijkant? da's toch onpraktisch?
Gaan ze de boel verkopen dan?quote:Op vrijdag 18 mei 2012 19:21 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Nouja, het is niet bedacht voor auto's helaas.
In eerste instantie voor onze honden. Daarnaast om het huis bij eventuele verkoop interessant te maken voor mensen met paarden.
Aan de overkant staat zo'n zelfde formaat schuur, alleen iets dieper. Daar zit de deur wel op de juiste plek.
Als je geld uit de gezondheidszorg wilt halen, doe dan de premie van de ziektekosten voor iedereen een tientje per maand omhoog in plaats van af te rekenen op iemands medische gesteldheid.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 16:35 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Het blijft ook oneerlijk dat ik moet betalen voor mensen die zwanger zijn, kinderopvang willen, kinderbijslag willen en al die andere onzin waar ik zelf geen gebruik van maak. Het is een zorgstaat, accepteren en doorgaan!
Ontwikkelingshulp is een bodemloze put. De meeste landen waar het nodig is wonen ook mensen die zelf gewoon niet willen. Schappen dus die onzin. Zorg eerst dat je eigen land fatsoenlijk is.
Vertel eens waar jij allemaal op wil bezuinigen dan? Want kankeren op iets wat niet goed is is natuurlijk heel makkelijk, maar het lost niks op.
daarom moet er ook kilometerheffing komen, en je betaalt natuurlijk al accijns bij brandstof en dat is verbruiksafhankelijkquote:Op vrijdag 18 mei 2012 23:58 schreef 2cv het volgende:
[..]
Als je geld uit de gezondheidszorg wilt halen, doe dan de premie van de ziektekosten voor iedereen een tientje per maand omhoog in plaats van af te rekenen op iemands medische gesteldheid.
En betalen voor de gezondheidszorg zou je enigszins kunnen vergelijken met de wegenbelasting: geen mens berijdt alle wegen in Nederland. Toch betaal je wel voor de aanleg en het onderhoud van alle wegen.
Je wordt niet genaaid, je wordt iets minder hard gesponsord (nog geen promile van je totale ziektekosten)quote:Op zaterdag 19 mei 2012 00:06 schreef 2cv het volgende:
Liever de brandstofprijs (nog) wat omhoog en de wegenbelasting afschaffen. Dan heb je ook kilometerheffing. Vadertje staat hoeft niet per seconde te weten waar ik uithang.
En iedereen ene tientje omhoog is eerlijker en socialer dan diegenen die ziek zijn te naaien.
Het is geen sponsoren. Ik ga niet naar de winkel omdat ik het wil, maar om nog enigzins fatsoenlijk te kunnen leven. Had ik geen eten gehad dan was ik nu al 24 jaar dood geweest.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 00:12 schreef 2cv het volgende:
Het is geen sponsoren. Ik ga niet naar de dokter omdat ik het wil, maar om nog enigzins fatsoenlijk te kunnen leven. Had ik geen medische behandelig gehad dan was ik nu al 30 jaar dood geweest.
Ik heb er dus ook geen keus in. Geen redelijke keus want als ik de keus maak om behandelingen te stoppen dan ga ik dood. En het is weinig sociaal en eerlijk om mensen te laten betalen om in leven te blijven.
Als ze de gezondheidszorg inclusief premie voortaan gaan uitvoeren à la kilometerheffing, kan meneer 2CV zijn gammele borstje wel alvast natmakenquote:Op zaterdag 19 mei 2012 00:01 schreef densmee het volgende:
[..]
daarom moet er ook kilometerheffing komen, en je betaalt natuurlijk al accijns bij brandstof en dat is verbruiksafhankelijk
en hoezo iedereen een tientje omhoog, je hebt geluk dat je in nederland 99 procent van je ziektekosten vergoed krijgt.
sociaal beleidquote:Op zaterdag 19 mei 2012 00:19 schreef 2cv het volgende:
Helaas, ik heb wel gelijk maar de meesten hier denken meer aan hun eigen beurs dan een een sociaal beleid.
als je je vrakkenkermis opruimt en je dan nog niet genoeg over hebt omdat kleine bedrag te kunnen betalen dan mag je terugkomen om te klagenquote:Op zaterdag 19 mei 2012 00:26 schreef 2cv het volgende:
Sociaal beleid is ook voorkomen dat mensen later ongewenst de rekening krijgen van wanbeleid nu. En niet iedereen hoeft het even goed te hebben. Maar iedereen moet wel de KANS hebben om het even goed te hebben. Maar met die belasting op ziek zijn wordt die kans verminderd, nog los van het feit dat die kans wegens ziekte en fysieke onmogelijkheden al beperkt is.
je wordt al voor 99,9 procent gesponsord, dat is iets wat je niet moet vergeten.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 00:31 schreef 2cv het volgende:
Dit heeft geen reet te maken met kunnen betalen. Dit heeft te maken met een (on)eerlijk (a)sociaal beleid.
Flikker toch op man, we gaan er allemaal op achteruit, en de meesten nog veel erger als jij, met je paar kuttientjes per jaarquote:Op zaterdag 19 mei 2012 00:19 schreef 2cv het volgende:
Helaas, ik heb wel gelijk maar de meesten hier denken meer aan hun eigen beurs dan een een sociaal beleid.
Ik ben het er ook zeker mee eens dat we eens moeten stoppen met exorbitante bedragen uit te geven aan mensen die marginaal beter daarvan worden.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 00:33 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Flikker toch op man, we gaan er allemaal op achteruit, en de meesten nog veel erger als jij, met je paar kuttientjes per jaar![]()
Mensen die veel moeten reizen voor hun werk gaan honderden euro's per maand inleveren, en jij zanikt over een beetje zakgeld op jaarbasis, domweg omdat je geen keus hebt? Je moet onze regering op je blote knietjes danken dat we in deze verzorgingsstaat jouw brakke lichaampje hebben gefikst en dat ons zorgstelsel zo is ingericht dat we dat blijven doen tot je op een andere manier omvalt. Al word jij 300, dan nog steeds ga je nooit terugbetalen wat je de gezondheidszorg hebt gekost, en daar betaalt iedereen voor.. hoor je ons daar over zeiken?
En al helemaal als ze er daarna over gaan lopen bitchen als ze een freakin' tientje per maand meer moeten gaan betalen omdat de economie aan stront gaatquote:Op zaterdag 19 mei 2012 00:34 schreef densmee het volgende:
[..]
Ik ben het er ook zeker mee eens dat we eens moeten stoppen met exorbitante bedragen uit te geven aan mensen die marginaal beter daarvan worden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
quote:Op zaterdag 19 mei 2012 00:44 schreef 2cv het volgende:
Ik snap het al, ik ben een egoist. Hoe heb ik het ooit in mijn hoofd kunnen halen om hartpatiënt te worden. Ik had gewoon gezond moeten blijven zodat ik de wegens mismanagement overbelaste zorg niet nog zwaarder zou belasten.
Iedereen die ziek is moet z'n eigen behandeling maar betalen, had 'ie maar niet ziek moeten worden.Dit is dus pertinent niet waar, je betaalt 0,1% van je behandeling zelf.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
quote:Op zaterdag 19 mei 2012 00:44 schreef 2cv het volgende:
Ik snap het al, ik ben een egoist. Hoe heb ik het ooit in mijn hoofd kunnen halen om hartpatiënt te worden. Ik had gewoon gezond moeten blijven zodat ik de wegens mismanagement overbelaste zorg niet nog zwaarder zou belasten.
Iedereen die ziek is moet z'n eigen behandeling maar betalen, had 'ie maar niet ziek moeten worden.Nee, je snapt er juist geen reet van. Je hebt op zich best een punt, maar dat gescherm met 'ik ben zielig want ik ben ziek en nu moet ik ook nog extra gaan betalen' valt een beetje verkeerd, eik0lSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
... en dat is eerlijk omdat ... ?quote:Op zaterdag 19 mei 2012 00:45 schreef densmee het volgende:
[..]
Dit is dus pertinent niet waar, je betaalt 0,1% van je behandeling zelf.
... en dat is eerlijk omdat ... ?quote:Op zaterdag 19 mei 2012 00:47 schreef densmee het volgende:
Ik betaal ongeveer net zo veel aan JOUW behandeling, als jij zelf. Jij betaalt hooguit 5% meer.
waarom moet alles eerlijk zijn?quote:
Oh, dan mogen ze dus ook wel willekeurig mensen aanwijzen die zonder reden extra belasting ogen gaan betalen. Als ze dat maar bij genoeg mensen doen hebben ze zometeen een begrotingsoverschot.quote:
Ik heb nooit geclaimd dat dat zielig is, alleen dat het extreem oneerlijk en asociaal is.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 00:46 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nee, je snapt er juist geen reet van. Je hebt op zich best een punt, maar dat gescherm met 'ik ben zielig want ik ben ziek en nu moet ik ook nog extra gaan betalen' valt een beetje verkeerd, eik0l
niemand moet zo maar meer belasting gaan betalen, je maakt gebruik van een dienst, die dienst wordt voor 99,9 procent door ANDERE betaalt, jij moet een 0,1% meer gaan betalen en je zit al te zeiken.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 00:50 schreef 2cv het volgende:
[..]
Oh, dan mogen ze dus ook wel willekeurig mensen aanwijzen die zonder reden extra belasting ogen gaan betalen. Als ze dat maar bij genoeg mensen doen hebben ze zometeen een begrotingsoverschot.
laat maar zitten.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 01:00 schreef 2cv het volgende:
Ik maak geen gebruik van en dienst, het is noodzakelijk dat ik behandelingen krijg domweg om inleven te blijven en een zo goed mogelijk leven te kunnen leiden, fysiek gezien.
Zoals jij het doet voorkomen is het alsof ik voor m'n lol naar de dokter ga. En domweg omdat dat absoluut niet zo is vind ik dat alles, maar dan ook alles tot op de laatste rode cent vergoed moet worden. Dat is n.l. een sociaal, eerlijk beleid. En als er dan bezuinigd moet worden: prima, gooi de premie voor de ziektekostenverzekering voor iedereen maar omhoog in plaats van aan komen zetten met een eigen risico.
Overigens, als die premie omhoog gaat hoor je mij niet klagen. Ja, ik vind het vervelend, maar ik word tenminste niet genaaid omdat ik toevallig een gehaktbal in m'n lijf heb dat voor een hart door moet gaan.
A dog never bites the hand that feeds him, maar blijkbaar is het wel normaal dat je de hand bijt die je al jaren in leven houdt, en dat nog jaren gaat blijven doenquote:Op zaterdag 19 mei 2012 00:51 schreef 2cv het volgende:
[..]
Ik heb nooit geclaimd dat dat zielig is, alleen dat het extreem oneerlijk en asociaal is.
Ja inderdaad, ze zijn vergeten om die plaat beton voor zijn kop te amputeren toen ze toch bezig waren, en alle redenatie van de wereld gaat daar niet doorheen komen.quote:
Nee. Ons sociale stelsel is gebaseerd op bijspringen en het deels dragen van elkaars lasten, niet noodzakelijk exact gelijke lasten of sterkste schouders onder zwaarste lasten. Dat laatste is alleen aan de orde wanneer het eerste niet voldoende meer werkt, wat hier nog lang niet het geval is. Het eigen risico is op basis van het risico dat een individu loopt om iets te mankeren, en dat lopen we allemaal. Dus als je iets hebt, zal je wat extra moeten neerleggen. Heb je niets, dan heb je aan het eind van het jaar geluk. De rest dekken we allemaal gezamenlijk via onze premie. Aangezien het echt geen onredelijk bedrag is gezien de kosten van al eenvoudige zorg en we allemaal kans maken om dat eigen risico te moeten betalen, is het zowel eerlijk als sociaal. Jij maakt er een 'straf' van die niet bestaat. Misschien omdat je imho gewoon extreem gefrustreerd over je problematiek en bijkomende nadelen bent en geeft nu af op zoiets banaals want ergens anders kan je niet echt op afgeven, aangezien je gewoon pech hebt met je lichaam. Dat maakt het misschien gevoelsmatig een correct standpunt, maar logisch is het rationeel gezien niet.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 00:51 schreef 2cv het volgende:
[..]
Ik heb nooit geclaimd dat dat zielig is, alleen dat het extreem oneerlijk en asociaal is.
Ik ben dankbaar dat ik in zoverre opgelapt ben dat ik een redelijk normaal leven kan leiden. Ik vind het schandalig dat ons sociale beleid onder het mom van bezuinigen afgebroken wordt omdat het ook prima kan op een manier die wel eerlijk is.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 01:01 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
A dog never bites the hand that feeds him, maar blijkbaar is het wel normaal dat je de hand bijt die je al jaren in leven houdt, en dat nog jaren gaat blijven doen.
Je moet dankbaar zijn voor ons systeem, niet ertegenaan pissen.
Ik heb geleerd dat het eerlijk is om niet met iemand af te rekenen op iemands handicap en/of ziekte. Jullie schijnbaar nog niet en ik vrees dat daar met alle redenatie van de wereld niet doorheen te komen is.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 01:03 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ja inderdaad, ze zijn vergeten om die plaat beton voor zijn kop te amputeren toen ze toch bezig waren, en alle redenatie van de wereld gaat daar niet doorheen komen.
Je zegt het zelf al: heb je niets dan heb je geluk, heb je wel iets dan heb je pech. En dat is asociaal.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 01:04 schreef Dingest het volgende:
[..]
Nee. Ons sociale stelsel is gebaseerd op bijspringen en het deels dragen van elkaars lasten, niet noodzakelijk exact gelijke lasten of sterkste schouders onder zwaarste lasten. Dat laatste is alleen aan de orde wanneer het eerste niet voldoende meer werkt, wat hier nog lang niet het geval is. Het eigen risico is op basis van het risico dat een individu loopt om iets te mankeren, en dat lopen we allemaal. Dus als je iets hebt, zal je wat extra moeten neerleggen. Heb je niets, dan heb je aan het eind van het jaar geluk. De rest dekken we allemaal gezamenlijk via onze premie. Aangezien het echt geen onredelijk bedrag is gezien de kosten van al eenvoudige zorg en we allemaal kans maken om dat eigen risico te moeten betalen, is het zowel eerlijk als sociaal. Jij maakt er een 'straf' van die niet bestaat. Misschien omdat je imho gewoon extreem gefrustreerd over je problematiek en bijkomende nadelen bent en geeft nu af op zoiets banaals want ergens anders kan je niet echt op afgeven, aangezien je gewoon pech hebt met je lichaam. Dat maakt het misschien gevoelsmatig een correct standpunt, maar logisch is het rationeel gezien niet.
Heb je de afgelopen 10 jaar ook op de barricaden gestaan toen onze ouderen werden kaalgeplukt door de voorgaande kabinetten? Nee he, omdat het jou niet direkt trof.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 01:13 schreef 2cv het volgende:
Ik ben dankbaar dat ik in zoverre opgelapt ben dat ik een redelijk normaal leven kan leiden. Ik vind het schandalig dat ons sociale beleid onder het mom van bezuinigen afgebroken wordt omdat het ook prima kan op een manier die wel eerlijk is.
Wij rekenen je niet af op je ziekte, je loopt er zelf zodanig mee te schermen al 2 SC's lang, dat het een beetje lastig wordt om het te negerenquote:Op zaterdag 19 mei 2012 01:13 schreef 2cv het volgende:
Ik heb geleerd dat het eerlijk is om niet met iemand af te rekenen op iemands handicap en/of ziekte. Jullie schijnbaar nog niet en ik vrees dat daar met alle redenatie van de wereld niet doorheen te komen is.
Voor alle helderheid: dat de ouderen kaalgeplukt worden vind ik ook niet correct. Maar ik geef grif toe dat ik toen wat minder heftig reageerde om dat mij dat inderdaad niet direct trof. Maar er zijn 'tig' dingen die ik niet OK vind maar die wel gebeuren. Helaas kan ik niet de ellende van de hele wereld op me nemen. Ik zou willen dat ik dat wel kon. Want dan zag de wereld er een stuk beter uit.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 01:23 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Heb je de afgelopen 10 jaar ook op de barricaden gestaan toen onze ouderen werden kaalgeplukt door de voorgaande kabinetten? Nee he, omdat het jou niet direkt trof.
Tevens hebben ze de zorg in die tijd ook al duurder gemaakt; ik kan me herinneren dat ik ooit een eurootje of 14 zorgpremie per maand betaalde, ipv van ruim een meijer. De enige reden dat je nu loopt te mekkeren is omdat je vindt dat het nu ineens JOU persoonlijk treft, en dat is gewoon gelul.
Nee, jullie rekenen mij er niet op af, dat doet het kabinet. Maar dat jullie het met dat kabinet eens zijn kan, wil en ga ik niet begrijpen.quote:[..]
Wij rekenen je niet af op je ziekte, je loopt er zelf zodanig mee te schermen al 2 SC's lang, dat het een beetje lastig wordt om het te negeren
Lees het hele spul nog eens terug zou ik zeggenquote:Op zaterdag 19 mei 2012 01:36 schreef 2cv het volgende:
Oftewel: je bent het wel met me eens maar toch ben ik onredelijk en egoistisch ?
Leg me dat eens uit ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |