SPOILER: AlgemeenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: TrainingsmethodenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: OefeningenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een goed trainingsschema bestaat voor een groot gedeelte uit de grote compound oefeningen zoals squats, deadlifts, bench press, overhead presses, bent over rows etc. De rest van je trainingsschema kan je opvullen met andere (zoals isolatie) oefeningen.SPOILER: VoedingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: RustOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SupplementatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Vitamines en mineralenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SteroidenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Handige en informatieve linkjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Speciale Newb GuideOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: FAQOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2011Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd., na nog eens 2 jaar heeft CarbonC een kleine revisie/uitbreiding/update doorgevoerd. In 2011 heeft Yuri_Boyka de OP onderverdeeld in spoilers.
De OP staat hier![]()
![]()
Low bar: parallelquote:Op maandag 14 mei 2012 11:56 schreef spierbal het volgende:
Gister weer gesquat na een weekje rust, voel de spierpijn tot in mijn bil haha.
Even snel een vraag over het squaten, ik zie mensen in mijn scportschool bijna met hun kont op de grond komen, en andere zeggen weer je moet gewoon doorzakken totdat je bovenbenen parallel staan met de vloer.
Welke techniek kan je nou het beste aanhouden ?
High bar: ATG![]()
Oke thanks, was trouwens een toepasselijke titel voor het topic aan het verzinnenquote:
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)![]()
Waarom zou je met een high bar ass to grass moeten gaan? Ik zie genoeg High bar squats die ook tot parallel gaan.quote:we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode![]()
Zo, weer terug na een weekje Kreta.
Voelde me best gekrompen (mis wel de pump natuurlijk) en was bang dat ik was afgevallen, ben gewoon anderhalve kilo aangekomen haha.
Maarja, vanmiddag weer lekker naar de gym, chest day enz.![]()
feels good manquote:Op maandag 14 mei 2012 13:40 schreef McNulty het volgende:
[..]
Waarom zou je met een high bar ass to grass moeten gaan?
Maar voor mezelf, ik wil ooit cleans gaan doen en dan helpt het wel als je ATG gaat bij je back squats.![]()
Ik ga altijd heerlijk diep, maar kan niet echt beoordelen of ik een low of high bar squat uitvoer. Waar leg je de grens? In woorden: de bar leunt bij mij op de traps, maar wel ter hoogte van de schouders (dus niet bovenkant traps). Ik vermoed dat dit een high bar is.quote:This isn't even my final form.![]()
High bar inderdaad. Low bar gaat net wat lager.quote:Op maandag 14 mei 2012 13:44 schreef Levolution het volgende:
[..]
Ik ga altijd heerlijk diep, maar kan niet echt beoordelen of ik een low of high bar squat uitvoer. Waar leg je de grens? In woorden: de bar leunt bij mij op de traps, maar wel ter hoogte van de schouders (dus niet bovenkant traps). Ik vermoed dat dit een high bar is.
Ik ga deze in m´n sig zetten trouwens. Ik geloof dat ik m elk topic weer post.![]()
![]()
Heel veel mensen doen ook gewoon een soort mix tussen high en low bar. Tenzij je techniek gecontroleerd kan worden door iemand die er verstand van heeft (oud-kampioen gewichtheffen bij mijn gym) zal je het ook nooit echt goed kunnen analyseren denk ik.![]()
Lastig te zeggen. Bij mij kun je de bar achter mijn schouders niet meer zien als ik gewoon in de spiegel kijk. Weet eigenlijk niet of dat low genoeg is voor low-bar.
Confidence through competence![]()
Dit topic gaat veel te hard: ben ik de enige die nog iets van werk doet?
Verder ging vrijdag mijn poedercontainer (whey) kapot in mijn sporttas => al mijn kleren onder de wheypoeder![]()
/dagboek![]()
Ik mag hopen dat je voelt waar die ligt. Anders train je te licht.quote:Op maandag 14 mei 2012 14:10 schreef Stereotomy het volgende:
Lastig te zeggen. Bij mij kun je de bar achter mijn schouders niet meer zien als ik gewoon in de spiegel kijk. Weet eigenlijk niet of dat low genoeg is voor low-bar.![]()
![]()
Dat is de reden waarom ik zo´n 10 uur per dag achter m´n computer zit.quote:Op maandag 14 mei 2012 14:21 schreef CarbonC het volgende:
Verder ging vrijdag mijn poedercontainer (whey) kapot in mijn sporttas => al mijn kleren onder de wheypoeder![]()
/dagboek![]()
![]()
![]()
Zie hier, met voetballen train je ook je benen.Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo![]()
Whey als waspoeder is zwaar anabool mangquote:Op maandag 14 mei 2012 14:21 schreef CarbonC het volgende:
/dagboek"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.![]()
Maar ik zit nu aan het strand. Zometeen gegrilde tong en allerlei andere lekkere dingen in de zon.quote:Op maandag 14 mei 2012 14:28 schreef Snakey het volgende:
[..]
Dat is de reden waarom ik zo´n 10 uur per dag achter m´n computer zit.![]()
Het weekend uitgevonden dat ze wifi hebben hier.![]()
![]()
Vraag me toch af wat voor werk jij doet? Goed voor elkaar.quote:Op maandag 14 mei 2012 15:12 schreef Snakey het volgende:
[..]
Maar ik zit nu aan het strand. Zometeen gegrilde tong en allerlei andere lekkere dingen in de zon.![]()
Het weekend uitgevonden dat ze wifi hebben hier.
Vandaag 2x 50kg dumbell row gedaan. Een kleine pr op een verder rustige en eigenlijk vrij laffe rug training.hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels![]()
Vandaag kennis gemaakt met de bekende beta alanine tintelingen. 2.5gr in 1 portie genomen. Was niet dat je zegt heel chill
Of toch du vader?![]()
Foeii, normaal knal ik er 3500/4000 kcal op een dag doorheen, echter vandaag keihard verslapen voor college en daarom alleen nog maar 2 boterhammen en een banaan gehad. Gevoel alsof ik zo van m'n stokkie ga.![]()
Dat vraag ik me inderdaad ook af! nog een tweede man nodig? hoef je ook geen spotter meer te zoekenquote:Op maandag 14 mei 2012 15:19 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Vraag me toch af wat voor werk jij doet? Goed voor elkaar.![]()
![]()
Ik heb (samen met mijn vrouw) een bedrijf wat tour accountancy doet. Dat houdt in dat we accountants zijn, maar we werken alleen in de muziekindustrie. Als een band tourt (wereldwijd) dan verzorgen wij de belastingtechnische kant, en eventueel verdere financiele zaken.quote:Op maandag 14 mei 2012 15:19 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Vraag me toch af wat voor werk jij doet? Goed voor elkaar.
Vandaag 2x 50kg dumbell row gedaan. Een kleine pr op een verder rustige en eigenlijk vrij laffe rug training.
We hebben dus alleen een computer nodig en eventueel een telefoon en dan kunnen we werken waar we willen. We hebben een maand in een camper door Australie gereisd. Zolang we campings hebben met wifi gaat het werk gewoon door.![]()
![]()
Even een domme newbie vraag ; waarom neem je dat mee in je sporttas en laat je het niet gewoon thuis staan?quote:Op maandag 14 mei 2012 14:21 schreef CarbonC het volgende:
/dagboekOveral verstand van.![]()
Grote kans dat voetballers ook gewoon squaten om die bal een hardere trap te kunnen gevenquote:Op maandag 14 mei 2012 14:54 schreef fathank het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zie hier, met voetballen train je ook je benen.![]()
![]()
Full-time student, werkzaam bij mijn ouders bedrijf en freelance programmeur. Ik doe dus zat, maar allemaal achter de computerquote:Op maandag 14 mei 2012 14:21 schreef CarbonC het volgende:
/dagboek
Of toch du vader?![]()
Ah, een beancountert! Maar leuke industrie, met nog leukere werkplaatsen. Hoe ben je erin gerold eigenlijk? En doe je ook de financiën van bekende(re) bands?quote:Op maandag 14 mei 2012 15:26 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik heb (samen met mijn vrouw) een bedrijf wat tour accountancy doet. Dat houdt in dat we accountants zijn, maar we werken alleen in de muziekindustrie. Als een band tourt (wereldwijd) dan verzorgen wij de belastingtechnische kant, en eventueel verdere financiele zaken.
We hebben dus alleen een computer nodig en eventueel een telefoon en dan kunnen we werken waar we willen. We hebben een maand in een camper door Australie gereisd. Zolang we campings hebben met wifi gaat het werk gewoon door.hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels![]()
quote:Op maandag 14 mei 2012 15:31 schreef Warsaw het volgende:
[..]
Grote kans dat voetballers ook gewoon squaten om die bal een hardere trap te kunnen gevenI am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Hahaha wat een figuur die Rippetoequote:en wat heeft die in z'n hand? Lijkt wel een flink mes.
![]()
Lang verhaal, maar door puur toeval ben ik hier in gerold. Ik was 15 jaar geleden nog lichtmetaal lasser bij Fokker.quote:Op maandag 14 mei 2012 15:33 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Ah, een beancountert! Maar leuke industrie, met nog leukere werkplaatsen. Hoe ben je erin gerold eigenlijk? En doe je ook de financiën van bekende(re) bands?![]()
Eh ja, op het moment bezig voor Jennifer Lopez, Leonard Cohen, nog wat laatste zaken voor Bon Jovi van de tour afgelopen jaar. En ook een hoop kleine bandjes, lange lijst dus die ga ik niet neertypen, voor zover ik het allemaal al uit m´n hoofd weet.![]()
![]()
Klinkt gaaf!quote:Op maandag 14 mei 2012 15:40 schreef Snakey het volgende:
[..]
Lang verhaal, maar door puur toeval ben ik hier in gerold. Ik was 15 jaar geleden nog lichtmetaal lasser bij Fokker.![]()
Eh ja, op het moment bezig voor Jennifer Lopez, Leonard Cohen, nog wat laatste zaken voor Bon Jovi van de tour afgelopen jaar. En ook een hoop kleine bandjes, lange lijst dus die ga ik niet neertypen, voor zover ik het allemaal al uit m´n hoofd weet.![]()
![]()
Het is in ieder geval 200% leuker dan gewoon accountant zijn bij een bedrijf. Dat kan behoorlijk saai zijn. Hoewel ik vrij veel reis, redelijk veel shows zie en met dure hotels verwend word is en blijft het accountants werk. Ik ben de laatste in de wereld die mag klagen denk ik, maar soms wil ik wel weer eens met m´n handen werken en al die domme cijfers door de plee spoelen. Het kan behoorlijk ingewikkeld worden.![]()
![]()
* Drommeldaris mompelt iets over geheimhoudingquote:Op maandag 14 mei 2012 15:40 schreef Snakey het volgende:
[..]
Lang verhaal, maar door puur toeval ben ik hier in gerold. Ik was 15 jaar geleden nog lichtmetaal lasser bij Fokker.![]()
Over financiën of belastingen van klanten praat je niet uiteraard. Niet dat ik ooit een contract ofzo heb moeten ondertekenen.quote:Op maandag 14 mei 2012 16:07 schreef Drommeldaris het volgende:
[..]
* Drommeldaris mompelt iets over geheimhouding![]()
Hoef je ook geen contract voor te tekenen. Ze hebben overal wel iets wat gelijk staat aan de VGC (verordering gedragscode). Maar lekkere business wel. Ben momenteel bezig met mijn OAT. Net de proef nagekeken en daarop een 6,5quote:Op maandag 14 mei 2012 16:15 schreef Snakey het volgende:
[..]
Over financiën of belastingen van klanten praat je niet uiteraard. Niet dat ik ooit een contract ofzo heb moeten ondertekenen.![]()
![]()
Nog altijd beter dan nerds die als enige ´workout´ een ´standing desk´ hebben. Want die heb je echt, die staan de hele dag te werken.quote:Op maandag 14 mei 2012 16:24 schreef Snakey het volgende:
Ah, we kunnen stoppen met liften. http://www.efitness.es/efitness/en
![]()
![]()
De laatste weken heb ik mezelf voorbij failure af zitten raggen op de decline bench press van Hammer Strength, en ik weet niet of het placebo is, maar de buiten/onderkant van m'n pecs beginnen nu eindelijk duidelijker onder m'n polo's en shirts af te steken...
Wie van jullie gelooft er in het trainen van onderkant/bovenkant/binnen of buitenkant van de pecs? Heb wel artikelen gelezen die verschillende ECG signalen kon meten voor de clavicular en sternocostal head, maar weet niet of je de pectoralis major ook gelokaliseerd kunt bewerken qua groei.Confidence through competence![]()
Decreasing fatty tissue: this effective strengthening workout turns the body into a real calorie-burning furnace.
![]()
![]()
Maak before/after pics, meet de omtrek van bv. je borst, biceps etc. Dan kan je vanzelf zien of ze gegroeid zijn
Maar ik geloof er wel in, net als bij de biceps je bepaalde aspecten kan trainen.![]()
Ik meet me suf aan mezelf (quote:Op maandag 14 mei 2012 16:38 schreef MrGuma het volgende:
Maak before/after pics, meet de omtrek van bv. je borst, biceps etc. Dan kan je vanzelf zien of ze gegroeid zijn
Maar ik geloof er wel in, net als bij de biceps je bepaalde aspecten kan trainen.) dus gegroeid zijn ze zeker, maar ik vroeg me dus idd af of je bepaalde vezels van de pecs meer kunt trainen met decline / incline zoals dat zo vaak voorgehouden wordt.
Dat zou betekenen dat boven en onderkant apart gefocust kunnen worden.
Binnen en buitenkant lijkt me een beetje raar, maar ook dat lees je vaak.
Nja ik heb geen wetenschappelijke ondersteuning oid maar als ik bv. invline flys en dergelijke doe voel ik ook echt de spierpijn aan de bovenkant van m'n borst. Weet het niet honderd procent zeker maar ik denk meer dan wanneer ik alleen bench ed uitvoer.quote:Op maandag 14 mei 2012 16:39 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ik meet me suf aan mezelf () dus gegroeid zijn ze zeker, maar ik vroeg me dus idd af of je bepaalde vezels van de pecs meer kunt trainen met decline / incline zoals dat zo vaak voorgehouden wordt.
En idd ik maak ook foto's :p Binnenkort ook erbij gaan meten denk ik![]()
http://www.exrx.net/Muscles/PectoralisClavicular.html
http://www.exrx.net/Muscles/PectoralisSternal.html
Zijn twee verschillende 'koppen', die kan je apart trainen, al is het meer een dominante dan een isolatie.
Binnen- en buitenkant kan niet, want dat zijn geen koppen.I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Bedankt.quote:Op maandag 14 mei 2012 13:58 schreef Snakey het volgende:
[..]
High bar inderdaad. Low bar gaat net wat lager.
Ik ga deze in m´n sig zetten trouwens. Ik geloof dat ik m elk topic weer post.
Interessante vraag. Ik geloof niet echt in de binnenkant, maar boven/onder zou best kunnen. De borstspier (pectoralis majoris) is een spiergroep die onderverdeeld wordt in drie delen (pars clavicularis, pars sternocostalis en pars abdominalis). Als je de bovenkant van je borst traint, voelt je dat ook daar, is mijn ervaring. Volgens mij coördineert elk deel ook in meerdere mate een andere beweging. Als een bepaalde beweging dus gemaakt wordt, kan een bepaald deel meer gestimuleerd worden. Denk ik.quote:Op maandag 14 mei 2012 16:35 schreef Stereotomy het volgende:
De laatste weken heb ik mezelf voorbij failure af zitten raggen op de decline bench press van Hammer Strength, en ik weet niet of het placebo is, maar de buiten/onderkant van m'n pecs beginnen nu eindelijk duidelijker onder m'n polo's en shirts af te steken...
Wie van jullie gelooft er in het trainen van onderkant/bovenkant/binnen of buitenkant van de pecs? Heb wel artikelen gelezen die verschillende ECG signalen kon meten voor de clavicular en sternocostal head, maar weet niet of je de pectoralis major ook gelokaliseerd kunt bewerken qua groei.
Binnenkant/buitenkant is een ander verhaal, dat zijn geen andere spieren. Binnen loopt het gewoon over in pezen. Het is genetisch bepaald hoe de vorm van je borst is. Net zoals bij biceps: sommige mensen hebben echt een peak, anderen hebben een veel massievere bicep.This isn't even my final form.![]()
Was vanmiddag bezig met een leuke workout, dus als beloning mocht ik van mezelf even curlen als een beachboy voor de spiegel. Dus lekker bezig met dropsets met in elke set een paar cheat negative reps na concentrische failure.
Komt opeens de instructeur naar me toe. Eerst wilde die me m'n curls zittend laten doen op een bankje, zodat ik m'n rug er niet bij gebruikt. Ik legde daarop uit dat ik m'n rug een beetje gebruikte om die laatste cheat-reps eruit te persen, en toen begon 'ie een heel verhaal over dat eccentrische bewegingen niks bijdragen aan spiergroei (onder andere een mooi voorbeeld over dat als je van een berg afloopt meer spierpijn zou hebben dan als je die berg oploopt maar minder spiergroei).
Dat leek me allemaal wat vreemd want als je gewoon netjes werkt tot concentrische failure en daarna met cheaten nog wat extra werk verricht, doe je altijd meer dan als je na die failure stopt. Toen begon 'ie er maar over dat 'ie liever niet heeft dat ik het doe, omdat anderen het dan misschien afkijken, en dat zij dan een verkeerde techniek aanleren.
Achja, ik vind het voor de rest een prima kerel, dus dan wil ik in ieder geval wel even kijken wat het internet er allemaal over te zeggen heeft. Zal vast genoeg over te vinden zijn.
Wat is eigenlijk jullie take op eccentrische (cheat-)reps?![]()
Hey, lees hier al een tijdje mee en kom nu zelf ook maar eens posten. Ben sinds oktober in de sportschool, heb daarvoor een tijdje thuis getraind en veel cardio gedaan om met een goede basis te beginnen. Ik ben van van 73kg naar 85kg gegaan, op een lengte van 1.82m. Wil graag naar de 90 kg, maar het schommelt nu een beetje op en neer.
Standaard voedingsschema heb ik niet, maar ik hou wel globaal bij hoeveel ik ongeveer binnen krijg. Veel boterhammen met kipfilet, pindakaas, tonijn of ei. Stuk of 16 per dag denk ik. Daarnaast avondeten dat veelal of rijst met kip bestaat. Daarnaast vaak noten en kwark. Ik ben nu wel aan het minderen met eten aangezien ik een beetje loop te kloten met een vette huid en acne. Ik ben nogal gevoelig voor zuivel en ook de vele noten en pindakaas werken daarin een beetje tegen heb ik het idee.
Ik train 3x in de week met een split schema. Deadlift heeft lang geduurd voordat mijn techniek een beetje aardig was, zit nu op 100kg, squat zit ook op de 100kg en bench press op de 75kg. Meestal 5x5 in de compound.
Ik zit wel bij een fitness centrum, waardoor de dumbells maar tot 30kg gaan.gelukkig wel met een paar serieuze mensen erbij. Overigens heb ik best veel opgestoken van dit topic, waardoor ik eigenlijk gelijk een beetje fatsoenlijke start kon maken.
![]()
Niks mis met eccentrische training. Er zijn genoeg studies die bevestigen dat er met eccentrische training meer hypertrofie (spiergroei) behaald kan worden. Bijvoorbeeld hier. Ongetwijfeld zullen er ook studies zijn die het tegenovergestelde beweren, maar ik denk dat we het allemaal wel eens zijn over dat je af en toe een andere trainingsmethode moet proberen om je spieren te blijven stimuleren.quote:Op maandag 14 mei 2012 17:12 schreef SeanFerdi het volgende:
Was vanmiddag bezig met een leuke workout, dus als beloning mocht ik van mezelf even curlen als een beachboy voor de spiegel. Dus lekker bezig met dropsets met in elke set een paar cheat negative reps na concentrische failure.
Komt opeens de instructeur naar me toe. Eerst wilde die me m'n curls zittend laten doen op een bankje, zodat ik m'n rug er niet bij gebruikt. Ik legde daarop uit dat ik m'n rug een beetje gebruikte om die laatste cheat-reps eruit te persen, en toen begon 'ie een heel verhaal over dat eccentrische bewegingen niks bijdragen aan spiergroei (onder andere een mooi voorbeeld over dat als je van een berg afloopt meer spierpijn zou hebben dan als je die berg oploopt maar minder spiergroei).
Dat leek me allemaal wat vreemd want als je gewoon netjes werkt tot concentrische failure en daarna met cheaten nog wat extra werk verricht, doe je altijd meer dan als je na die failure stopt. Toen begon 'ie er maar over dat 'ie liever niet heeft dat ik het doe, omdat anderen het dan misschien afkijken, en dat zij dan een verkeerde techniek aanleren.
Achja, ik vind het voor de rest een prima kerel, dus dan wil ik in ieder geval wel even kijken wat het internet er allemaal over te zeggen heeft. Zal vast genoeg over te vinden zijn.
Wat is eigenlijk jullie take op eccentrische (cheat-)reps?
Over cheaten: ik weet niet zeker of dit spiergroei bevordert, maar als je zonder cheaten tot failure traint en daar nog eens overheen gaat door te cheaten, verrichten je biceps alleen maar meer werk. Dus logischerwijs zou het groei moeten bevorderen. Let wel op dat je niet cheat zolang dit niet nodig is, je wil natuurlijk de beweging wel met je bicep uitvoeren voor een goede isolatie. Ik denk dat de instructeur vooral bang is omdat cheaten blessuregevoelig is: maar ik denk dat af en toe cheaten op de biceps, lang niet zo belastend voor je rug is als bijvoorbeeld deadliften (of een slechte techniek hiervan). Dus mijn antwoord op de vraag of je zou moeten cheaten? Zolang je zorgvuldig te werk gaat, moet het af en toe kunnen. Mits de voordelen opwegen tegen de nadelen.Ik ben het met je eens dat zuivel acne in de hand werkt (er zijn overigens ook een boel studies die deze associatie hebben beschreven), maar dit is voornamelijk te wijten aan de progesteron in zuivel (wordt in je lichaam omgezet tot testosteron en dit bevordert talgproductie). Ik ben het dus niet helemaal met je eens dat noten en pindakaas ook acne bevorderen, hoewel dit niet uit te sluiten is. De vraag is of de inname van de vele vetten, talgproductie kan bevorderen.quote:Op maandag 14 mei 2012 17:18 schreef patrickpsv het volgende:
Ik ben nu wel aan het minderen met eten aangezien ik een beetje loop te kloten met een vette huid en acne. Ik ben nogal gevoelig voor zuivel en ook de vele noten en pindakaas werken daarin een beetje tegen heb ik het idee.
Probeer eens eerst alleen de zuivel stop te zetten en pas als dit niet werkt ook de andere producten die je verdenkt. Mijn eigen ervaring is namelijk dat vooral melk de boosdoener was. Sinds ik daarmee ben gestopt, heb ik er geen last meer van. Kwark, whey en pindakaas consumeer ik wel. Kan natuurlijk zijn dat jouw lichaam anders reageert.This isn't even my final form.![]()
Meeste literatuur wijst naar IGF-I (naar mijn weten zelfs zo'n beetje alle). Als je bang bent voor de progesteron neem je magere melk.![]()
Is ook een stuk gewenning van je lichaam denk ik. Ik drink al jaren veel melk, laatste maanden 2 liter per dag plus een bak kwark en op wat puistjes op borst en rug na heb ik er weinig last van. Eens in de zoveel tijd eens eentje in m'n bakkes, maar dat is het wel. Zou trouwens ook niet weten hoe ik zonder zuivel aan m'n kcals moet komen...![]()
![]()
ik drink daarintegen ook veel melk en heb aardig wat pukkels op m'n schouders en enigszins op m'n armm. Pasta en rijst hebben overigens veel kcal, zou verder ook niet vecht weten wat je anders moet nemen. Toen ik ooit een schema probeerde te maken had ik daar ook problemen mee. Vetten, eiwitten en dergelijke zijn makkelijk te verkrijgen, kcal is al lastiger..quote:Op maandag 14 mei 2012 19:56 schreef BigSmurf het volgende:
Is ook een stuk gewenning van je lichaam denk ik. Ik drink al jaren veel melk, laatste maanden 2 liter per dag plus een bak kwark en op wat puistjes op borst en rug na heb ik er weinig last van. Eens in de zoveel tijd eens eentje in m'n bakkes, maar dat is het wel. Zou trouwens ook niet weten hoe ik zonder zuivel aan m'n kcals moet komen...![]()
Melk drink ik sowieso niet, dan zit mijn gezicht meteen vol met puisten. Kwark is het enige dat ik eet van zuivel, heb het nu maar even geschrapt om te kijken of dat effect heeft. Ik heb misschien wel teveel in een keer geschrapt, veel minder pindakaas en geen noten, nu eet ik eigenlijk vooral ei, ham, tonijn en kipfilet. Kost wel de nodige kcals natuurlijk. Maar ik at gewoon enorm veel pindakaas en noten, waarschijnlijk gewoon teveel voor mijn huid, die sowieso al vrij vet en acne gevoelig is. Maar ik ben het met je eens dat dat niet perse de boosdoener zou moeten zijn.quote:Ik ben het met je eens dat zuivel acne in de hand werkt (er zijn overigens ook een boel studies die deze associatie hebben beschreven), maar dit is voornamelijk te wijten aan de progesteron in zuivel (wordt in je lichaam omgezet tot testosteron en dit bevordert talgproductie). Ik ben het dus niet helemaal met je eens dat noten en pindakaas ook acne bevorderen, hoewel dit niet uit te sluiten is. De vraag is of de inname van de vele vetten, talgproductie kan bevorderen.
Probeer eens eerst alleen de zuivel stop te zetten en pas als dit niet werkt ook de andere producten die je verdenkt. Mijn eigen ervaring is namelijk dat vooral melk de boosdoener was. Sinds ik daarmee ben gestopt, heb ik er geen last meer van. Kwark, whey en pindakaas consumeer ik wel. Kan natuurlijk zijn dat jouw lichaam anders reageert.
Oh en ik ben de weightgainer nog vergeten, complex carb gainer, ben ik nu ook even mee gestopt. Heb die nog niet zo lang, maar die had ik gekocht omdat ik maar niet over die 85kg heen ging.![]()
Bij mij maakte het geen reet uit wat ik deed met m'n dieet, roa erin geknald en al 1 1/2 jaar clean.![]()
![]()
Hier ben ik ook wel bang voor. Ik heb sowieso al wel wat acne op mijn gezicht, maar dat zal waarschijnlijk alleen maar meer worden als ik ineens veel melk ga drinken. Ik ga het in ieder geval een periode aanzien, kijken hoe erg het wordt en of het het waard is.quote:Op maandag 14 mei 2012 19:59 schreef patrickpsv het volgende:
[..]
Melk drink ik sowieso niet, dan zit mijn gezicht meteen vol met puisten. Kwark is het enige dat ik eet van zuivel, heb het nu maar even geschrapt om te kijken of dat effect heeft. Ik heb misschien wel teveel in een keer geschrapt, veel minder pindakaas en geen noten, nu eet ik eigenlijk vooral ei, ham, tonijn en kipfilet. Kost wel de nodige kcals natuurlijk. Maar ik at gewoon enorm veel pindakaas en noten, waarschijnlijk gewoon teveel voor mijn huid, die sowieso al vrij vet en acne gevoelig is. Maar ik ben het met je eens dat dat niet perse de boosdoener zou moeten zijn.
Oh en ik ben de weightgainer nog vergeten, complex carb gainer, ben ik nu ook even mee gestopt. Heb die nog niet zo lang, maar die had ik gekocht omdat ik maar niet over die 85kg heen ging.![]()
is dat eigenlijk vrij verkrijgbaar of moet je daarvoor eerst langs de huisarts?quote:Op maandag 14 mei 2012 20:08 schreef Diabox het volgende:
Bij mij maakte het geen reet uit wat ik deed met m'n dieet, roa erin geknald en al 1 1/2 jaar clean.Behulpzaam als een waterkraan.
In mijn geval dermatoloog, is alleen op recept.quote:Op maandag 14 mei 2012 20:17 schreef fathank het volgende:
[..]
is dat eigenlijk vrij verkrijgbaar of moet je daarvoor eerst langs de huisarts?![]()
Ja, ik ben al met het traject daarheen bezig. Nog één medicijn te gaan en als die niet werkt dan ook roa.quote:Op maandag 14 mei 2012 20:22 schreef Diabox het volgende:
[..]
In mijn geval dermatoloog, is alleen op recept.![]()
Moet je stronglifts trouwens per se met lege bars beginnen? Kan je niet gewoon een X aantal kilo's gaan zitten onder wat je al kan?![]()
Nee de bedoeling van stronglifts is met een lege bar te beginnen. Als je dit niet doet zul je veel eerder stallen. Hoe is je techniek? Want daar kun je in het begin veel tijd aan besteden, en geloof me, dat ga je waarschijnlijk wel nodig hebben (behalve als je al veel langer traint, en veel aandacht heb besteed aan techniek en houding)quote:Op maandag 14 mei 2012 20:35 schreef Drommeldaris het volgende:
Moet je stronglifts trouwens per se met lege bars beginnen? Kan je niet gewoon een X aantal kilo's gaan zitten onder wat je al kan?![]()
Ik wist helemaal niet dat IGF-1 acne kon veroorzaken, bedankt daarvoor. Het is wel grappig dat in mijn ervaring (hoewel dat niks zegt) kwark en whey niets uithalen bij mij en melk wel. Is eigenlijk wel een beetje een argument voor de 'progesteronhypothese'.quote:Op maandag 14 mei 2012 19:41 schreef Diabox het volgende:
Meeste literatuur wijst naar IGF-I (naar mijn weten zelfs zo'n beetje alle). Als je bang bent voor de progesteron neem je magere melk.This isn't even my final form.![]()
Ik vind een squat zonder fatsoenlijk gewicht uitvoeren echt kut. Het gewicht drukt me als het ware op de grond, zonder het gewicht val ik makkelijker.quote:Op maandag 14 mei 2012 20:44 schreef Warsaw het volgende:
[..]
Nee de bedoeling van stronglifts is met een lege bar te beginnen. Als je dit niet doet zul je veel eerder stallen. Hoe is je techniek? Want daar kun je in het begin veel tijd aan besteden, en geloof me, dat ga je waarschijnlijk wel nodig hebben (behalve als je al veel langer traint, en veel aandacht heb besteed aan techniek en houding)
This isn't even my final form.![]()
Ik loop vanaf november/december een beetje te klooien maar techniek is overal wel prima. Denk alleen dat het weinig voldoening geeft als ik dingen tot 100 kilo lichter ga doen dan wat ik kanquote:Op maandag 14 mei 2012 20:44 schreef Warsaw het volgende:
[..]
Nee de bedoeling van stronglifts is met een lege bar te beginnen. Als je dit niet doet zul je veel eerder stallen. Hoe is je techniek? Want daar kun je in het begin veel tijd aan besteden, en geloof me, dat ga je waarschijnlijk wel nodig hebben (behalve als je al veel langer traint, en veel aandacht heb besteed aan techniek en houding)![]()
![]()
Melk zit ook gewoon meer IGF-I in. IGF stimuleert ook androgeniteit d.m.v. upregulatie van de AR en verhoogde activiteit van het enzym 5a-reductase.quote:Op maandag 14 mei 2012 20:47 schreef Levolution het volgende:
[..]
Ik wist helemaal niet dat IGF-1 acne kon veroorzaken, bedankt daarvoor. Het is wel grappig dat in mijn ervaring (hoewel dat niks zegt) kwark en whey niets uithalen bij mij en melk wel. Is eigenlijk wel een beetje een argument voor de 'progesteronhypothese'.![]()
Klopt, maar ik vraag me of hoeveel IGF er in melk zit, dus hoe sterk het androgene effect is. Mis ik veel door geen melk te drinken? En als er minder IGF in kwark zit, geldt dit dan ook voor magere melk?quote:Op maandag 14 mei 2012 20:54 schreef Diabox het volgende:
[..]
Melk zit ook gewoon meer IGF-I in. IGF stimuleert ook androgeniteit d.m.v. upregulatie van de AR en verhoogde activiteit van het enzym 5a-reductase.
Hoezo zit er eigenlijk meer IGF in melk dan in kwark? Aangezien IGF een eiwit is en in kwark de eiwitten juist geconcentreerd zijn.This isn't even my final form.![]()
Had over het stukje kwark heen gelezen. Van kwark weet ik het niet, weet alleen dat er in whey bijzonder weinig IGF-I zit.quote:Op maandag 14 mei 2012 21:01 schreef Levolution het volgende:
[..]
Klopt, maar ik vraag me of hoeveel IGF er in melk zit, dus hoe sterk het androgene effect is. Mis ik veel door geen melk te drinken? En als er minder IGF in kwark zit, geldt dit dan ook voor magere melk?
Hoezo zit er eigenlijk meer IGF in melk dan in kwark? Aangezien IGF een eiwit is en in kwark de eiwitten juist geconcentreerd zijn.![]()
Aha. Dan staat dezelfde vraag eigenlijk nog steeds.quote:Op maandag 14 mei 2012 21:17 schreef Diabox het volgende:
[..]
Had over het stukje kwark heen gelezen. Van kwark weet ik het niet, weet alleen dat er in whey bijzonder weinig IGF-I zit.Maarja, zal er op de één of andere manier wel uitgegaan zijn in het bereidingsproces.
Dat of de IGF-I bevindt zich ook voornamelijk in het casseine eiwitquote:Op maandag 14 mei 2012 21:19 schreef Levolution het volgende:
[..]
Aha. Dan staat dezelfde vraag eigenlijk nog steeds.Maarja, zal er op de één of andere manier wel uitgegaan zijn in het bereidingsproces.
quote:Preliminary data from our group's new intervention study, in which participants were randomized to whey or a casein drink [the same design as that of our previous study with eight-year-old boys (92, 94)], suggest that casein has a stronger IGF-I-stimulating effect than does whey (94a).![]()
Vandaag met een paar jongens getraind bij de healthgym waar ik in december 2010 begonnen ben. Dumbbells tot 20 kg en alles van Life-Fitness. Mooie memories.![]()
Melk drinken zou het gainen wel wat makkelijker maken, maar ik begin er niet aan, ik weet hoe erg het bij mij kan worden. Dat terwijl ik al 2 roa kuren achter de rug heb.quote:Op maandag 14 mei 2012 20:09 schreef Oswald_Montecristo het volgende:
[..]
Hier ben ik ook wel bang voor. Ik heb sowieso al wel wat acne op mijn gezicht, maar dat zal waarschijnlijk alleen maar meer worden als ik ineens veel melk ga drinken. Ik ga het in ieder geval een periode aanzien, kijken hoe erg het wordt en of het het waard is.Ik moet sowieso een beetje gaan puzzelen met het eten, want ik wil gewoon naar die 90kg.
![]()
Gewoon een schep suiker door een glas olie gooien en achterover slaan.quote:Op maandag 14 mei 2012 22:35 schreef patrickpsv het volgende:
[..]
Melk drinken zou het gainen wel wat makkelijker maken, maar ik begin er niet aan, ik weet hoe erg het bij mij kan worden. Dat terwijl ik al 2 roa kuren achter de rug heb.Ik moet sowieso een beetje gaan puzzelen met het eten, want ik wil gewoon naar die 90kg.
Veel wortels eten jongens. B-caroteen helpt tegen acne.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Tjongejonge, ik word helemaal gestoord van die pijn in m'n borstbeen. Eerst had ik het alleen bij dips, nu heb ik het ook na bench press. Godverdomme
Over eccentric contractions gesproken; stond hier pas een gast 60kg negatief te curlen. Hup, eerst met de rug naar achter omhoog zwiepen (wat ik met 60kg al knap vind) en vervolgens gecontroleerd laten zakken. Holy fuck, die zal pijn gehad hebben
[ Bericht 21% gewijzigd door star_gazer op 15-05-2012 06:42:22 ]"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.![]()
-dubbel-
[ Bericht 39% gewijzigd door star_gazer op 15-05-2012 06:42:01 ]"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Wel 3 sets van 15 hèquote:Op maandag 14 mei 2012 22:32 schreef Panzermaus het volgende:
Vandaag met een paar jongens getraind bij de healthgym waar ik in december 2010 begonnen ben. Dumbbells tot 20 kg en alles van Life-Fitness. Mooie memories.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Zit net voor de lol wat stukjes van wedden dat ik het kan te kijken en elke aflevering maakt Jeroen (presentator) zich weer belachelijk. Hier bij het carflippen met de "let op je biceps"
![]()
Let op je biceps bij het deadliften!quote:Op dinsdag 15 mei 2012 02:26 schreef Drommeldaris het volgende:
Zit net voor de lol wat stukjes van wedden dat ik het kan te kijken en elke aflevering maakt Jeroen (presentator) zich weer belachelijk. Hier bij het carflippen met de "let op je biceps"
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Pfff ik zag het gebeuren. Wat een pijn moet dat zijn zeg.quote:![]()
Instructeurs.
Komt er gister zo'n popiejopie langs om te vragen of ik mee doe met een of ander bootcamp achtig ding buiten. Ik was op dat moment net bezig om de barbell te laden (125 kg deadlift). Dus ik zeg nee, ik heb wel wat beters te doen als een beetje rondrennen en 100 situps te doen. Waarop die wijsneus zegt "ah mietje, komop joh". Waarop ik zeg "als jij deze barbell 5 keer de lucht in krijgt met de juiste form, ga ik met jou mee buiten spelen".
-"Ja nee, ik kan die oefening niet zo goed, daar krijg ik last van m'n rug van"_!
Behulpzaam als een waterkraan.
Kokosmelk, beter en makkelijker te verteren voor je lichaam, geen bijwerkingen en vol goede vettenquote:Op maandag 14 mei 2012 19:56 schreef BigSmurf het volgende:
Is ook een stuk gewenning van je lichaam denk ik. Ik drink al jaren veel melk, laatste maanden 2 liter per dag plus een bak kwark en op wat puistjes op borst en rug na heb ik er weinig last van. Eens in de zoveel tijd eens eentje in m'n bakkes, maar dat is het wel. Zou trouwens ook niet weten hoe ik zonder zuivel aan m'n kcals moet komen...Im a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers![]()
quote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:22 schreef fathank het volgende:
Instructeurs.
Komt er gister zo'n popiejopie langs om te vragen of ik mee doe met een of ander bootcamp achtig ding buiten. Ik was op dat moment net bezig om de barbell te laden (125 kg deadlift). Dus ik zeg nee, ik heb wel wat beters te doen als een beetje rondrennen en 100 situps te doen. Waarop die wijsneus zegt "ah mietje, komop joh". Waarop ik zeg "als jij deze barbell 5 keer de lucht in krijgt met de juiste form, ga ik met jou mee buiten spelen".
-"Ja nee, ik kan die oefening niet zo goed, daar krijg ik last van m'n rug van"_!
![]()
![]()
![]()
Kijk dat zijn de leuke geintjesquote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:22 schreef fathank het volgende:
Instructeurs.
Gisteren zag ik d'r trouwens weer eentje 70kg squatten op z'n tenen.
En de gene die d'r bij aan het helpen was, zat alleen maar, je "rug recht, rug recht"![]()
Letterlijk op z'n tenen, en z'n knieeen gingen als een elips van links naar rechts en van boven naar beneden. Prachtig, zo had ik het zelf nooit gekund.
[ Bericht 3% gewijzigd door RaymondK op 15-05-2012 11:00:24 ]![]()
Zo, nu voorlopig 3x in de week kan, zit ik erg te sukkelen met m'n schema. Ik weet niet precies welke oefeningen in kan pakken.. BP, Squats probeer ik twee keer in de week, maar ik heb een beetje het gevoel "doelloos" oefeningen te pakken..
Wel schema zou ik het best kunnen pakken als beginner? SS? Ik heb inmiddels wel wat ingelezen, maar er zijn zo enorm veel oefeningen....
![]()
Het beginnersschema van SS heeft niet zoveel oefeningen. http://startingstrength.w(...)ce/Beginner_Programsquote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:59 schreef Voltreffer het volgende:
Zo, nu voorlopig 3x in de week kan, zit ik erg te sukkelen met m'n schema. Ik weet niet precies welke oefeningen in kan pakken.. BP, Squats probeer ik twee keer in de week, maar ik heb een beetje het gevoel "doelloos" oefeningen te pakken..
Wel schema zou ik het best kunnen pakken als beginner? SS? Ik heb inmiddels wel wat ingelezen, maar er zijn zo enorm veel oefeningen....
En ja, daar kan je een goed begin mee maken.![]()
Keep it simple, keep it safe.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:59 schreef Voltreffer het volgende:
SS of SL, gewoon Deadlift combineren met OHP en Squat met Benchpess en dit per dag/training afwisselen en samen met dips, lat pulldowns, bent over rows/seated rows.![]()
Ga een jaartje Starting Stength doen, in combinatie met stapels volkorenbrood, klodders pindakaas en sloten melk. Eventueel aanvullen met dips en pull ups en zomer 2013 sta je er prima bij.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:59 schreef Voltreffer het volgende:
Dips vind ik zo enorm belastend voor m'n polsen. Heb er nu al weken last van (vooral de linker, bovenop waar je horloge zit), inmiddels sinds vorige week dips eruit geschrapt. Iemand een vervangende oefening die je net zoals opdrukken op je vuisten / met rechte pols kan doen? Ze krijgen al genoeg stress van m'n OHP.![]()
Wat ik wel eens doe is de cable pulldown machine laden met zo'n touw met 2 ballen eraan, waardoor je, zonder polsbelasting, je triceps isolatie kunt doen.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:47 schreef BigSmurf het volgende:
Dips vind ik zo enorm belastend voor m'n polsen. Heb er nu al weken last van (vooral de linker, bovenop waar je horloge zit), inmiddels sinds vorige week dips eruit geschrapt. Iemand een vervangende oefening die je net zoals opdrukken op je vuisten / met rechte pols kan doen? Ze krijgen al genoeg stress van m'n OHP.
Deze is uiteraard veel minder effectief dan dips, wat veel meer een compound is.![]()
Doe je misschien ook upright rows? Ik heb nog niet eerder gehoord dat je dippen slecht is voor je polsen.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:47 schreef BigSmurf het volgende:
Dips vind ik zo enorm belastend voor m'n polsen. Heb er nu al weken last van (vooral de linker, bovenop waar je horloge zit), inmiddels sinds vorige week dips eruit geschrapt. Iemand een vervangende oefening die je net zoals opdrukken op je vuisten / met rechte pols kan doen? Ze krijgen al genoeg stress van m'n OHP.hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels![]()
Het is toch echt van het dippen, met OHP en BP leunt de barbell ook wel op je polsen en voel ik m'n linkerpols wel, maar die zijn een stuk minder nog dan m'n lichaamsgewicht. Misschien een lichte peesontsteking?![]()
Houd je misschien je polsen gebogen? Zoja, probeer ze anders goed recht te houden. Net als wanneer je een mep uitdeelt, je vuist moet goed recht op je polsen staan.This isn't even my final form.![]()
Dat kan niet, dan val je noar beneden.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 12:04 schreef Levolution het volgende:
Houd je misschien je polsen gebogen? Zoja, probeer ze anders goed recht te houden. Net als wanneer je een mep uitdeelt, je vuist moet goed recht op je polsen staan.
Met dips dan, uiteraard.
[ Bericht 2% gewijzigd door Snakey op 15-05-2012 12:16:37 ]![]()
Stel ik pak dit:quote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:08 schreef Snakey het volgende:
[..]
Het beginnersschema van SS heeft niet zoveel oefeningen. http://startingstrength.w(...)ce/Beginner_Programs
En ja, daar kan je een goed begin mee maken.
Monday
3x5 Squat
3x5 Bench press / Press (Alternating)
Chin-ups: 3 sets to failure or add weight if completing more than 15 reps
Wednesday
3x5 Squat
3x5 Press / Bench Press (Alternating)
1x5 Deadlift
Friday
3x5 Squat
3x5 Bench Press / Press (Alternating)
Pull-ups: 3 sets to failure or add weight if completing more than 15 reps
Maar dat is toch wel bizar weinig? Dan heb ik het gevoel dat ik een half uurtje bezig ben? Of kan je dit nog naar eigen inzicht aanvullen met bv OHP, of oefeningen voor je rug / schouders / borst / benen?![]()
Pffrt, ik ging gister voor het eerst goed squaten. Deed het daarvoor vaak met de Smith machine. Deed eerst 50 kilo om een beetje het gevoel te krijgen, daarna 20kg erbij wat ook wel chill ging. Vervolgens nog 10 erbij gegooid, 4/5 reps die volgens mij goed gingen. Ik wilde nog 1 goede, diepe doen, maar zodra ik omlaag ging was opeens alle kracht uit mijn benen weg en viel ik op de grond met 90kg op mn nek. Erg fijn.![]()
![]()
Begin is inderdaad half uurtje, maar op den duur ben je echt wel 60+ minuten in de gym, als je squats en deadlifts zwaarder worden. Dan wil je echt meer rust tussen de setjes, trust me.
Niet aankloten, gewoon schema volgen.
@Snakey: precies, dan pleur je eraf. Dus ja, iemand alternatieven? Gewoon een tricep isolatie pakken?![]()
Ik heb het ook een beetje. Ik steun iets meer op de muis van m'n hand. Dan draai je je ellebogen dus wel een (heel) klein stukje naar buiten, maar dat lost in ieder geval wat van de druk op m'n polsen op.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 12:23 schreef BigSmurf het volgende:
Begin is inderdaad half uurtje, maar op den duur ben je echt wel 60+ minuten in de gym, als je squats en deadlifts zwaarder worden. Dan wil je echt meer rust tussen de setjes, trust me.
Niet aankloten, gewoon schema volgen.
@Snakey: precies, dan pleur je eraf. Dus ja, iemand alternatieven? Gewoon een tricep isolatie pakken?
[ Bericht 1% gewijzigd door Snakey op 15-05-2012 12:46:49 ]![]()
Gister 160x4, volgende week 170 proberen te squatten. (en falen) Vanmiddag even een notitieboekje halen, ga eindelijk alles netjes bijhouden. Meer in stapjes de load verhogen, i.p.v. 'op gevoel'. Hopelijk meer krachtwinst op den duur.
instructeursquote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:22 schreef fathank het volgende:
Instructeurs.
[ Bericht 22% gewijzigd door 16meter op 15-05-2012 12:57:37 ]![]()
Baasquote:Op dinsdag 15 mei 2012 12:48 schreef 16meter het volgende:
Gister 160x4, volgende week 170 proberen te squatten. Vanmiddag even een notitieboekje halen, ga eindelijk alles netjes bijhouden. Netjes in stapjes de load verhogen, i.p.v. 'op gevoel'. Op dat gebied is er voor mij nog genoeg winst te behalen.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Nee, niet bijvullen. Gewoon beginnen en goed elke training gewicht verhogen. Bijvullen zorgt er alleen maar voor dat je niet genoeg herstelt om de training erna zwaarder te gaan. Pas als je gevorderd bent en je sowieso niet meer snel genoeg herstelt kun je aanpassingen in je programma doen (op basis van je doelen) en bijv maar 1x per week squaten mer extra beenoefeningen. Beginners groeien snel, en door elke training zwaarder te gaan blijf je altijd op je max, met bijvullen maak je het process langzamer omdat de extra oefeningen standaard minder efficient zijn dan de squat/dl/bp/press.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 12:14 schreef Voltreffer het volgende:
[..]
Stel ik pak dit:
Monday
3x5 Squat
3x5 Bench press / Press (Alternating)
Chin-ups: 3 sets to failure or add weight if completing more than 15 reps
Wednesday
3x5 Squat
3x5 Press / Bench Press (Alternating)
1x5 Deadlift
Friday
3x5 Squat
3x5 Bench Press / Press (Alternating)
Pull-ups: 3 sets to failure or add weight if completing more than 15 reps
Maar dat is toch wel bizar weinig? Dan heb ik het gevoel dat ik een half uurtje bezig ben? Of kan je dit nog naar eigen inzicht aanvullen met bv OHP, of oefeningen voor je rug / schouders / borst / benen?
[ Bericht 10% gewijzigd door Zith op 15-05-2012 13:06:05 ]I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Duidelijk. Met de BP / Press bedoelen ze dat ik zelf kan afwisselen?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 13:00 schreef Zith het volgende:
[..]
Nee, niet bijvullen. Gewoon beginnen en goed elke training gewicht verhogen. Bijvullen zorgt er alleen maar voor dat je niet genoeg herstelt om de training erna zwaarder te gaan. Pas als je gevorderd bent en je sowieso niet meer snel genoeg herstelt kun je aanpassingen in je programma doen (op basis van je doelen) en bijv maar 1x per week squaten mer extra beenoefeningen. Beginners groeien snel, en door elke training zwaarder te gaan blijf je altijd op je max, met bijvullen maak je het process langzamer omdat de extra oefeningen standaard minder efficient zijn dan de squat/dl/bp/press.![]()
Ik merk dat mijn Bench Press wat instabiel is, terwijl ik hem nog niet zwaar belast.
Is dat een kwestie van gebrekkige motoriek / coordinatievermogen - of doe ik iets anders verkeerd? SS gelezen trouwens.Overal verstand van.![]()
Zodra je er meer gewicht aan hangt wordt het stabieler. Maar je kan altijd met een lege bar toch stabiel proberen te zijn uiteraard.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 13:38 schreef macondo het volgende:
Ik merk dat mijn Bench Press wat instabiel is, terwijl ik hem nog niet zwaar belast.
Is dat een kwestie van gebrekkige motoriek / coordinatievermogen - of doe ik iets anders verkeerd? SS gelezen trouwens.![]()
Lig je wel goed op het bankje? En met je hielen in de grond gedrukt?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 13:38 schreef macondo het volgende:
Is dat een kwestie van gebrekkige motoriek / coordinatievermogen - of doe ik iets anders verkeerd? SS gelezen trouwens.
Je kan ook wat wijder pakken voor stabiliteit.![]()
Thanks, ik dacht juist even rustig aan te doen ("als ik hem nu al niet volkomen stabiel kan houden, zet ik er nog even geen extra gewicht bij") - maar dat moet ik toch anders aanpakken dus.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 13:39 schreef Snakey het volgende:
[..]
Zodra je er meer gewicht aan hangt wordt het stabieler. Maar je kan altijd met een lege bar toch stabiel proberen te zijn uiteraard.Volgens mij zit dat allemaal wel goed, conform Rippetoe.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 13:41 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Lig je wel goed op het bankje? En met je hielen in de grond gedrukt?
Je kan ook wat wijder pakken voor stabiliteit.Overal verstand van.![]()
Netjes man, hoeveel weeg je?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 12:48 schreef 16meter het volgende:
Gister 160x4, volgende week 170 proberen te squatten. (en falen) Vanmiddag even een notitieboekje halen, ga eindelijk alles netjes bijhouden. Meer in stapjes de load verhogen, i.p.v. 'op gevoel'. Hopelijk meer krachtwinst op den duur.
[..]
instructeurs
Ik ben met een lege bar ook niet echt handig, veel te licht.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 13:48 schreef macondo het volgende:
[..]
Thanks, ik dacht juist even rustig aan te doen ("als ik hem nu al niet volkomen stabiel kan houden, zet ik er nog even geen extra gewicht bij") - maar dat moet ik toch anders aanpakken dus.Het is altijd goed om iemand (met verstand van zaken) naar je houding te laten kijken. Voor jezelf voelt het misschien goed maar is er toch net iets niet goed. Het is goed om het vanaf het begin goed te krijgen. Later is het moeilijker om iets te corrigeren.quote:Volgens mij zit dat allemaal wel goed, conform Rippetoe.![]()
Als je ecto ben, is elke kcal dan gewoon goed meegenomen of kun je ook 'teveel' eten en wat merk je daarvan?
Ik heb nu namelijk dagen tussen zitten dat ik halve broden met dikke laag pindakaas eet, 2L Volle melk, 2 bakken kwark, flink wat àvondeten met kip en wat noten door de dag door. En misschien nog wel meer.#FREEBAJSKORV![]()
Niks mis mee, zolang je niet aankomt qua vetpercentage gewoon lekker doorvreten. Doe ik ook. Alles wat overbodig is schijt je vanzelf weer uit, en beter te veel dan te weinig.![]()
![]()
Lees je nooit wat over. Veel meer eten = veel meer schijten.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 14:23 schreef BigSmurf het volgende:
Niks mis mee, zolang je niet aankomt qua vetpercentage gewoon lekker doorvreten. Doe ik ook. Alles wat overbodig is schijt je vanzelf weer uit, en beter te veel dan te weinig.Overal verstand van.![]()
En ik schijt al 3 keer op een dagquote:Op dinsdag 15 mei 2012 14:27 schreef macondo het volgende:
[..]
Lees je nooit wat over. Veel meer eten = veel meer schijten.
#FREEBAJSKORV![]()
Ik zit 4 of 5 keer per dag op de pot om een lading te dumpen.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 14:27 schreef macondo het volgende:
[..]
Lees je nooit wat over. Veel meer eten = veel meer schijten.
Zo, nu heb je er wel over gelezen.![]()
![]()
Dynamic Effort Pooping
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode![]()
Meer energie, meer kracht, betere voorwaardes om te groeien..*quote:Op dinsdag 15 mei 2012 14:22 schreef xSanjay het volgende:
...kun je ook 'teveel' eten en wat merk je daarvan?
*zolang je niet te dik wordt, maar bepaalde ranges vetpercentages zorgen voor betere hormonale omstandigheden voor spiergroei.I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Dat je zelf mag weten of je in schema A de press doet en in schema B de BP, of andersom. Wel consequent aanhouden.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 13:21 schreef Voltreffer het volgende:
[..]
Duidelijk. Met de BP / Press bedoelen ze dat ik zelf kan afwisselen?I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
die frank yang is wel echt een koning.
Oh klinkt dus dikke prima! En iets meer vet zou ik echt niet erg vindenquote:Op dinsdag 15 mei 2012 14:34 schreef Zith het volgende:
[..]
Meer energie, meer kracht, betere voorwaardes om te groeien..*
*zolang je niet te dik wordt, maar bepaalde ranges vetpercentages zorgen voor betere hormonale omstandigheden voor spiergroei..
#FREEBAJSKORV![]()
Veel melk = altijd constipated.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 14:42 schreef Geo4kant het volgende:
Dat meer schijten zou ik wel nice vinden, althans beter schijten..
![]()
Sodemieters, da's niet gek!quote:Op dinsdag 15 mei 2012 12:48 schreef 16meter het volgende:
[..]
instructeurs
-
Ik ga van melk altijd lichtelijk de race juist. Ben licht lactose intolerant, maar tank gewoon 2 liter per dag weg met behulp van lactase tablettenquote:
-
Frank Yang > Zyzzwe don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode![]()
Door dit filmpje ben ik alleen nog maar blijer dat ik lekker alleen train.quote:![]()
![]()
Omdat je bij SS DL na SQ doet, en na 3 setjes zwaar squatten je geen 3 setjes meer optimaal kan deadliften, als ik het me goed herinner.Of toch du vader?![]()
Dat klinkt wel logisch. Ik heb zelf een aangepast schemaatje gedaan waar ik bench press en deadlift op de ene dag deed en squat en ohp op de andere dag, omdat benen en schouders achterliepen/lopen.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 15:48 schreef Luchtkoker het volgende:
Omdat je bij SS DL na SQ doet, en na 3 setjes zwaar squatten je geen 3 setjes meer optimaal kan deadliften, als ik het me goed herinner.
En daar deed ik dus alles 3 x 5![]()
quote:Op dinsdag 15 mei 2012 15:48 schreef Luchtkoker het volgende:
Omdat je bij SS DL na SQ doet, en na 3 setjes zwaar squatten je geen 3 setjes meer optimaal kan deadliften, als ik het me goed herinner.quote:Why 1 set of deadlifts, 5 sets of powercleans and 3 sets of everything else?
The "3 sets, 5 reps of everything" is a basic starting point for the novice which works for most major primary exercises. 3 sets creates enough of a stress on the body so that homeostasis is disrupted, yet the workload remains tolerable, even for someone who is unfit and untrained. For the novice, 5 reps generally allows for the best possible mix of consistency in strength and exercise execution, as well as fatigue production.
However, it is recommended to do 5 sets, 3 reps apiece, of power cleans, rather than 3 sets of 5. The reason lies in the nature of this specific exercise and its technical nature. Fatigue is not the primary goal during the clean, rapid force generation and technical accuracy is. Because the exercise is the most mechanically difficult exercise to perform and it involves a tremendously large # of muscle groups, even moderate fatigue of the supporting musculature can have a prominently adverse affect on the trainee's ability to perform the exercise at all, let alone correctly.
Lower rep sets are more appropriate once the trainee is able to perform the exercise with a base level of competence. Unlike most standard exercises in bodybuilding and strength training, fatigue is NOT the goal. Exact technical accuracy in exercise execution is far more important and fatigue is neither beneficial or even appropriate. Sets with lower repetitions, such as 1, 2, and 3 reps per set, are more successful at ensuring the lift is worked properly and that force generation is even and consistent.
Deadlifts are on the opposite side of the spectrum. Of all multi-joint exercises, deadlifts may possibly be the easiest to perform correctly with the least amount of instruction. Aside from a few pointers about back position and grip, the exercise is, technically, incredibly easy because it is so natural. The 3 primary muscle groups used in this exercise, the glutes/hips, the thighs, and the back, are the 3 largest and most powerful muscle groups in the body. Additionally, the exercise is performed through what amounts to a somewhat reduced ROM and the hips and back are held in a mechanically advantageous position. As a result, tremendous poundages can be hoisted, sometimes by even the rankest of novices. Since this exercise is performed AFTER squats, and since squats can fatigue many of the same muscle groups, only 1 working set of deadlifts is required to achieve an appropriate training affect, and for most novices and even many intermediates, only 1 working set of deadlifts will be required to maintain steady progress in the exercise.I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Lekker borst en biceps getraind met een stagiair die al een stuk langer traint als ik, helaas gaat hij volgende maand weer weg, want ik kan veel van hem leren. Normaal train ik alleen, maar ik merk wel dat het fijn is om met een spotter te trainen. Kun je toch een stuk verder gaan. Die andere instructeurs zeggen eigenlijk zelden wat nuttigs, maar dat schijnt standaard te zijn als ik hier zo lees.![]()
![]()
Bij push-oefeningen moet je altijd de barbell/dumbells op je onderhand laten liggen, zodat de stang loodrecht op je onderarmen ligt. Je houd hem wel wat instabieler vast, maar je hebt dan geen pijn meer in je pols.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:47 schreef BigSmurf het volgende:
Dips vind ik zo enorm belastend voor m'n polsen. Heb er nu al weken last van (vooral de linker, bovenop waar je horloge zit), inmiddels sinds vorige week dips eruit geschrapt. Iemand een vervangende oefening die je net zoals opdrukken op je vuisten / met rechte pols kan doen? Ze krijgen al genoeg stress van m'n OHP.![]()
quote:Op dinsdag 15 mei 2012 15:30 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Door dit filmpje ben ik alleen nog maar blijer dat ik lekker alleen train.Ik ga voortaan maar alleen trainen, mijn maat die verzint zo vaak smoezen om onder training uit te komen. Ik kreeg vandaag gewoon een bericht: "Fuck it maat het regent, straks loop je de gym uit word je nog ziek." WTFquote:Op dinsdag 15 mei 2012 16:15 schreef patrickpsv het volgende:
Lekker borst en biceps getraind met een stagiair die al een stuk langer traint als ik, helaas gaat hij volgende maand weer weg, want ik kan veel van hem leren. Normaal train ik alleen, maar ik merk wel dat het fijn is om met een spotter te trainen. Kun je toch een stuk verder gaan. Die andere instructeurs zeggen eigenlijk zelden wat nuttigs, maar dat schijnt standaard te zijn als ik hier zo lees.:'):') Gelukkig is dit alleen brandstof om nog harder te trainen.
![]()
Dat is niks inderdaad.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 17:26 schreef SunTzu het volgende:
Ik ga voortaan maar alleen trainen, mijn maat die verzint zo vaak smoezen om onder training uit te komen. Ik kreeg vandaag gewoon een bericht: "Fuck it maat het regent, straks loop je de gym uit word je nog ziek." WTF:'):') Gelukkig is dit alleen brandstof om nog harder te trainen.
![]()
![]()
En maar klagen dat jij zo breed bent komende zomer en alle chicks voor z'n neus wegkaapt.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 17:26 schreef SunTzu het volgende:
[..]
[..]
Ik ga voortaan maar alleen trainen, mijn maat die verzint zo vaak smoezen om onder training uit te komen. Ik kreeg vandaag gewoon een bericht: "Fuck it maat het regent, straks loop je de gym uit word je nog ziek." WTF:'):') Gelukkig is dit alleen brandstof om nog harder te trainen.
![]()
![]()
Hij zegt nu al dat het lijkt of ie steeds dunner wordquote:Op dinsdag 15 mei 2012 17:49 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
En maar klagen dat jij zo breed bent komende zomer en alle chicks voor z'n neus wegkaapt.![]()
![]()
Niet gaan trainen vanwege de regen.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 17:26 schreef SunTzu het volgende:
[..]
[..]
Ik was vanmiddag ook zeiknat toen ik aankwam, maar wel heerlijk getraind.
Als je dan met iemand traint is wel handig dat diegene wat discipline heeft..
![]()
Newbvraag: hoe letterlijk moet ik de 48 uur rust tussen mijn SL trainingen nemen? Ik heb zin om morgenochtend te trainen, en dan zit er 40 uur tussen.![]()
Maakt niet uit. Als je je maar goed en uitgerust voelt.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 19:22 schreef Warsaw het volgende:
Newbvraag: hoe letterlijk moet ik de 48 uur rust tussen mijn SL trainingen nemen? Ik heb zin om morgenochtend te trainen, en dan zit er 40 uur tussen.![]()
Links laten liggen dan, niet als vriend hoor maar als trainingsmaat bedoel ik danquote:Op dinsdag 15 mei 2012 17:26 schreef SunTzu het volgende:
[..]
[..]
een trainingsmaat zonder discipline is kut en kan je meetrekken in zijn demotivatie.
![]()
Top thanksquote:Op dinsdag 15 mei 2012 19:23 schreef kevin_ het volgende:
[..]
Maakt niet uit. Als je je maar goed en uitgerust voelt.![]()
![]()
Dacht vanavond even lekker trainen over te slaan zodat ik Diablo 3 kon spelen, zijn de servers down. Wat een wrede wereld.![]()
Klein vraagje over Whey. Heb moeite mijn eiwitten voldoende binnen te krijgen dus ik ga whey bestellen. De meeste reclame gaat over whey-zonder-veel-kcals. Maar eigenlijk zou ik wat extra kcals best kunnen gebruiken.
Bestaan er geen whey varianten voor mensen die niet aan het cutten zijn?Overal verstand van.![]()
Als je meer calorieën wil dan doe je er zelf wat olijfolie o.i.d. bij?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 20:04 schreef macondo het volgende:
Klein vraagje over Whey. Heb moeite mijn eiwitten voldoende binnen te krijgen dus ik ga whey bestellen. De meeste reclame gaat over whey-zonder-veel-kcals. Maar eigenlijk zou ik wat extra kcals best kunnen gebruiken.
Bestaan er geen whey varianten voor mensen die niet aan het cutten zijn?![]()
Koemelk en andere zuivel, met brinta of havermout. Niet aan die weightgainer shakes beginnen, word je veel te snel gespierd van.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 20:04 schreef macondo het volgende:
Mix die shit met volle melk en gooi en dan nog brinta/oats oid door.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 20:04 schreef macondo het volgende:
Bestaan er geen whey varianten voor mensen die niet aan het cutten zijn?Soukidan op je oogbal.![]()
Panzer, dit beschrijft trouwens precies waar jij het eerder over had (dat je er beter uitzag toen je een paar dagen aanklootte met je voeding)
http://www.bodyrecomposition.com/fat-loss/the-ltdfle.html
Heeft o.a. met leptine en cortisol niveaus te maken![]()
Halve liter volle melk, bak kwark, flinke schep whey --> blender. Bzzzzz en je hebt een whey smoothie. Wegtikken (4-5 bekers) met 2-3 bammetjes pindakaas ernaast.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 20:04 schreef macondo het volgende:
Bovendien, als je eiwitten in poedervorm wil inzetten als eiwitvervanger van voedsel, kun je beter Caseine nemen. Dat wordt zo ongeveer op dezelfde snelheid geabsorbeerd als eiwit in echt voedsel.quote:
Verder: niet zeuren, eten. De reden waarom je altijd mager bent geweest is juist omdat je niet veel at.Confidence through competence![]()
500gram kwark? Zoveel? En maar 1 schep whey? Ik gooi al 2 scheppen in mijn shake beker..quote:Op dinsdag 15 mei 2012 20:09 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Halve liter volle melk, bak kwark, flinke schep whey --> blender. Bzzzzz en je hebt een whey smoothie. Wegtikken (4-5 bekers) met 2-3 bammetjes pindakaas ernaast.![]()
Whey is een hele pure vorm van eiwit. Eiwit = ~4 kcals per gram.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 20:04 schreef macondo het volgende:
Bestaan er geen whey varianten voor mensen die niet aan het cutten zijn?I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Meer whey dan 30-40 gram per setting heeft geen extra anabole en zeker geen anti-catabole werking. Overvloedige aminozuren worden lekker geoxideerd en als dure brandstof gebruikt.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 20:22 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
500gram kwark? Zoveel? En maar 1 schep whey? Ik gooi al 2 scheppen in mijn shake beker..
Zonde van je whey, had je ook een boterhammetje kunnen eten.Confidence through competence![]()
Wat als je (bij IF bijv) heel veel eiwitten in een hele korte periode eet?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 20:30 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Meer whey dan 30-40 gram per setting heeft geen extra anabole en zeker geen anti-catabole werking. Overvloedige aminozuren worden lekker geoxideerd en als dure brandstof gebruikt.
Zonde van je whey, had je ook een boterhammetje kunnen eten.
Dan gaat je lichaam de nutrienten anders absorberen. Vergeet ook niet dat als je een enorme maaltijd eet het wel 14 uur kan duren voordat ie helemaal opgenomen is.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 20:31 schreef Zith het volgende:
[..]
Wat als je (bij IF bijv) heel veel eiwitten in een hele korte periode eet?![]()
Da's geen wheyquote:Op dinsdag 15 mei 2012 20:31 schreef Zith het volgende:
[..]
Wat als je (bij IF bijv) heel veel eiwitten in een hele korte periode eet?
Zoiets als kipfilet in een normale maaltijd duurt het wel 7-8 uur voordat het helemaal is verteerd. Grotere maaltijden langer. Langzame afgifte dus, anti-catabool. Volgens mij schrijft die Berkhan daar ook over op Leangains.
Hmm oke, thanksquote:Op dinsdag 15 mei 2012 20:30 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Meer whey dan 30-40 gram per setting heeft geen extra anabole en zeker geen anti-catabole werking. Overvloedige aminozuren worden lekker geoxideerd en als dure brandstof gebruikt.
Weet niet waar ik dat aangeleerd heb die 2 scheppen misschien van een vriend..![]()
Ik trainde in de lunchpauze; moest daarna nog werken.quote:Op maandag 14 mei 2012 15:26 schreef macondo het volgende:
[..]
Even een domme newbie vraag ; waarom neem je dat mee in je sporttas en laat je het niet gewoon thuis staan?![]()
Thanks man, interessant. Was er zelf erg (positief) verbaasd over. Je hoort vaak van die mensen die "jaa ik deed 2 weken niks en was meteen heel veelkwijt jaa nu hoefth et van mij ook niet meer;)".quote:Op dinsdag 15 mei 2012 20:09 schreef Autobandje het volgende:
Panzer, dit beschrijft trouwens precies waar jij het eerder over had (dat je er beter uitzag toen je een paar dagen aanklootte met je voeding)
http://www.bodyrecomposition.com/fat-loss/the-ltdfle.html
Heeft o.a. met leptine en cortisol niveaus te makenBij mij was het alleen maar positief, droger, minder bloated en na een paar dagen ben je er ook niet zoveel meer mee bezig. Geeft ook rust.
Ik sprak gisteren iemand, die had een eetschema gekregen van zijn neef want die was 'personal trainer'. 4x per dag een wheyshake, het aantal kcal klopte niet en niets uitgerekend qua hoeveel gram vet ofzo. Echt, wtf.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 20:37 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Hmm oke, thanks
Weet niet waar ik dat aangeleerd heb die 2 scheppen misschien van een vriend..
Beetje gevalletje 'hoe meer eiwit, hoe meer gains, en de rest boeit niet zolang je maar veel traint en verzuurt'.![]()
![]()
Bron?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 20:30 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Van leangains:quote:I think this "30 grams of protein"-nonsense started to circulate after a classic study from 1997 by Boirie and colleagues. "Slow and fast dietary proteins differently modulate postprandial protein accretion" was the first study to quantify the absorption rate of whey and casein protein and gave birth to the concept of fast and slow protein. After that, whey protein came to be known for it's ability to rapidly elevate amino acids in the blood stream and casein for it's ability to create a sustained release of amino acids. Whey was anabolic and casein anti-catabolic.
Given that 30 grams of whey protein was absorbed within 3-4 hours, I guess some people believed that meant 30 grams of protein can only be used in one sitting. Or that you had to eat every 3-4 hours to stay "anabolic." Unfortunately, people missed a few facts that made these findings irrelevant to real-world scenarios. First of all, this study looked at the absorption rate of whey protein in the fasted state. On it's own, and with no meals eaten beforehand, 30 grams of whey protein is absorbed within a mere 3-4 hours. With meals eaten earlier in the day, or if you'd consume a whey shake after a meal, absorption would be much slower.
Second of all, whey protein is the fastest protein of all and digests at 10 g/hour. Casein is much slower; in Boirie's study, the casein protein was still being absorbed when they stopped the experiment 7 hours later. Most whole food proteins are absorbed at a rate of 3-6 grams an hour. Add other macronutrients to that and they'll take longer.![]()
Staat toch hier dat je best meer dan 30 gram eiwit uit normaal voedsel in één maaltijd kunt eten, juist omdat het zo langzaam wordt geabsorbeerd. Whey is een speciaal geval, want wordt relatief snel opgenomen, en heeft niet een 'anti-catabole' werking zoals caseine of normaal eiwit in voedsel.quote:
Ik ga die studie even opzoeken waarin staat dat meer dan x aantal gram whey geen extra verhoging van spiersynthese na training betekent.Confidence through competence![]()
Sowieso eten de meeste BBers veel meer eiwit dan wat ze echt nodig hebben voor optimale spiergroei, is verder niet erg, maar wel een dure manier van eten![]()
![]()
Niet de studie die ik bedoelde, maar ook een goede uitleg:
https://docs.google.com/v(...)ze_%26_frequency.pdf
De anabole werking van whey wordt veroorzaakt door Leucine. En er is een maximum hoeveelheid aan Leucine voor een maximale anabole werking (rond 3 gram). Gemiddeld genomen krijg je met 27 gram whey de hoeveelheid binnen voor een maximale piek in spiersynthese. Meer heeft geen zin voor meer spiersynthese, en is gewoon duur brandstof - had je net zo goed vetten of carbs kunnen eten.
Ik kan de studie die ik bedoelde niet 123 terugvinden, maar ik kom hem normaal regelmatig tegen, dan zal ik hem wel posten.
[ Bericht 2% gewijzigd door Stereotomy op 15-05-2012 21:05:39 ]Confidence through competence![]()
Net weer wezen trainen, borst en triceps. Helaas was het best wel druk waardoor ik niet lekker door kon stoten. Best vervelend, voortaan maar weer ochtend/overdag pakken![]()
![]()
Syntha-6 heeft een hogere vet en carb gehalte in vergelijking met andere merken/soorten.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 20:04 schreef macondo het volgende:
Bestaan er geen whey varianten voor mensen die niet aan het cutten zijn?
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 15-05-2012 22:23:02 ]![]()
Als jullie sochtends sporten, hoelang houden jullie tussen opstaan en trainen? Half 8 opstaan, gelijk ontbijten en om half 10/10 uur in de gym. Goed te doen toch? Train altijd savonds namelijk.![]()
7.30 eruit en ik ben altijd 8.30 in de gym. Even wat BCAA's nemen en knallen.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 22:17 schreef Warsaw het volgende:
Als jullie sochtends sporten, hoelang houden jullie tussen opstaan en trainen? Half 8 opstaan, gelijk ontbijten en om half 10/10 uur in de gym. Goed te doen toch? Train altijd savonds namelijk.
quote:Op dinsdag 15 mei 2012 21:00 schreef Stereotomy het volgende:
Niet de studie die ik bedoelde, maar ook een goede uitleg:
https://docs.google.com/v(...)ze_%26_frequency.pdf
De anabole werking van whey wordt veroorzaakt door Leucine. En er is een maximum hoeveelheid aan Leucine voor een maximale anabole werking (rond 3 gram). Gemiddeld genomen krijg je met 27 gram whey de hoeveelheid binnen voor een maximale piek in spiersynthese. Meer heeft geen zin voor meer spiersynthese, en is gewoon duur brandstof - had je net zo goed vetten of carbs kunnen eten.
Ik kan de studie die ik bedoelde niet 123 terugvinden, maar ik kom hem normaal regelmatig tegen, dan zal ik hem wel posten.Ik neem best vaak 50-75 gram Whey om aan mijn macro's te komen, maar dat heeft dus geen zin? In ieder geval niet als ik het in een keer neem dan.
![]()
Gewoon elk kwartier een gram whey oplikken, doe je 10 uur met je 40 gram.I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Caseine heeft een veel betere anti-catabole werking en brengt een constantere stroom aan aminozuren voor je spierherstel, bijvoorbeeld de dag na een training. Net eiwit uit vlees, granen, je pindakaas wat meer een bron van vet is dan van eiwitten, etc.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 22:39 schreef kevin_ het volgende:
Ik neem best vaak 50-75 gram Whey om aan mijn macro's te komen, maar dat heeft dus geen zin? In ieder geval niet als ik het in een keer neem dan.
Whey heeft alleen rondom de training echt goed zin, en dan ook maar in hoeveelheden van 30-40 gram afhankelijk van je whey. Meer whey is duur energiebrandstof en had je ook uit carbs of vetten kunnen halen.
[ Bericht 2% gewijzigd door Stereotomy op 15-05-2012 23:09:32 ]Confidence through competence![]()
Overigens;
voor de mensen die de buikspieren apart trainen kan ik de volgende work-out aanraden:
p90 ab ripper x. Erg zware work-out van 15 minuten. Ben nog in staat geweest om het te volbrengen :p![]()
Dan moet ik toch echt 'Insane abs' aanraden van The Situation, superzwaar en gegarandeerd chicks.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 22:52 schreef MrGuma het volgende:
Overigens;
voor de mensen die de buikspieren apart trainen kan ik de volgende work-out aanraden:
p90 ab ripper x. Erg zware work-out van 15 minuten. Ben nog in staat geweest om het te volbrengen :p
Soukidan op je oogbal.![]()
Ik vind het er allemaal een beetje popi jopie uitzien allemaal. Ik ga het morgen maar eens proberen en dan hoor je m'n oordeelquote:Op dinsdag 15 mei 2012 22:58 schreef Yamcha het volgende:
[..]
Dan moet ik toch echt 'Insane abs' aanraden van The Situation, superzwaar en gegarandeerd chicks.![]()
![]()
Met een flinke buikspiertraining kan je 73% van je buikvet wegbranden.
Groetjes
Jesse van der Velde
Personal Trainer en Professionele Smoothie Maker
[ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 15-05-2012 23:09:08 ]![]()
Heb je hier misschien een bron van? Wil het namelijk wel graag geloven maar betwijfel het ten zeerstequote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:07 schreef Weissman het volgende:
Groetjes
Jesse van der Velde
Personal Trainer en Professionele Smoothie Maker![]()
Je ziet toch de groetjes van Jesse van der Velde? Dat is 'n eckte guru wat dat betreft.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:10 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Heb je hier misschien een bron van? Wil het namelijk wel graag geloven maar betwijfel het ten zeersteSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:10 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Heb je hier misschien een bron van? Wil het namelijk wel graag geloven maar betwijfel het ten zeersteTwijfelen aan Jesse is als twijfelen aan Nippletoe.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.![]()
quote:Op dinsdag 15 mei 2012 22:39 schreef kevin_ het volgende:
7.20 eruit en ik ben altijd 8.05 in de gym. Even wat BCAA's nemen en knallen.![]()
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.![]()
Heerlijk getraind vandaag.. de helft alleen gedaan, broer haakte halverwege af..
Mensen weer maf aan het doen met dumbels/hand/pols draaien![]()
![]()
Doe mij maar de P90 AB RIPPER X2000 Ulta eXtr3mequote:I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Gewoon site-injection zetten.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 22:41 schreef Zith het volgende:
Gewoon elk kwartier een gram whey oplikken, doe je 10 uur met je 40 gram.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:07 schreef Weissman het volgende:
Groetjes
Jesse van der Velde
Personal Trainer en Professionele Smoothie Maker![]()
![]()
Mijn gezicht deze ochtend toen ik een lege whey-pot opentrok:
-
Krijg wel veel commentaar op m'n vreten tegenwoordig zeg.
20 jarige snotneus bij mij op het werk: "you're eating like a bodybuilder!"
Ik:
-
Zelfde gezicht dat ik trok toen vandaag de squats niet lekker gingen omdat ik nog spierpijn had.quote:Op woensdag 16 mei 2012 01:37 schreef star_gazer het volgende:
[ afbeelding ]This isn't even my final form.![]()
haha.quote:Op woensdag 16 mei 2012 01:40 schreef star_gazer het volgende:
Krijg wel veel commentaar op m'n vreten tegenwoordig zeg.
20 jarige snotneus bij mij op het werk: "you're eating like a bodybuilder!"
Ik:
Ik haal hier elke 2 uur 2 botherhamen uit de koelkast, en 1,5L melk elke dag. Vlak daarbij zit een collega van me, en die ziet dat elke keer.
Collega kantoorpikkie: "Moet je gdvr kijken wat die gast eet en drinkt elke dag, 10 boterhamen 3 dubbel belegt met kipfile en kaas, en ik groei helemaal dicht op 2 boterhammen."
Ik: En dan staat d'r thuis nog 500gram rijst en kip met pindasaus.
En toen mopelde ik nog iets met Brinta, en van 4000kcal en toen lag z'n kin helemaal op tafel![]()
![]()
Ik zou brood niet in de koelkast bewaren, dan droogt het namelijk uit. Dan heb ik veel meer moeite om het weg te kauwen.quote:Op woensdag 16 mei 2012 08:25 schreef RaymondK het volgende:
[..]
haha.
Ik haal hier elke 2 uur 2 botherhamen uit de koelkast, en 1,5L melk elke dag. Vlak daarbij zit een collega van me, en die ziet dat elke keer.
Collega kantoorpikkie: "Moet je gdvr kijken wat die gast eet en drinkt elke dag, 10 boterhamen 3 dubbel belegt met kipfile en kaas, en ik groei helemaal dicht op 2 boterhammen."
Ik: En dan staat d'r thuis nog 500gram rijst en kip met pindasaus.
En toen mopelde ik nog iets met Brinta, en van 4000kcal en toen lag z'n kin helemaal op tafelBehulpzaam als een waterkraan.
Da's een best verschil.quote:Op woensdag 16 mei 2012 08:40 schreef Panzermaus het volgende:
Strong biceps gains. (juli 2011 / april 2012)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Jammer van die straieJust remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Wat doe je voor biceps? Eerste foto is een beetje hoe het er bij mij momenteel voorstaat. Om te jankenquote:Op woensdag 16 mei 2012 08:40 schreef Panzermaus het volgende:
Strong biceps gains. (juli 2011 / april 2012)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
-
Als ik het goed onthouden heeft doet hij puur en alleen SS (en pullups), geen biceps oefeningenquote:Op woensdag 16 mei 2012 08:59 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Wat doe je voor biceps? Eerste foto is een beetje hoe het er bij mij momenteel voorstaat. Om te janken
Dat weet ik idd.quote:Op woensdag 16 mei 2012 08:48 schreef fathank het volgende:
[..]
Ik zou brood niet in de koelkast bewaren, dan droogt het namelijk uit. Dan heb ik veel meer moeite om het weg te kauwen.
Ik bak zelf m'n brood, en doe d'r al 40ml olijfolie in (normaal is 20ml) om dat tegen te gaan en het wat smeuig te houden. Maar nog idd.
Als ik het buiten de koelkast houd is m'n vleeswaar/kaas weer helemaal warm/ranzig.
Alternatief is on the fly je brood te belegen natuurlijk, maar dan ga ik helemaal commentaar krijgen als d'r een 200gram pakje kipfile op verdwijnt hehe![]()
![]()
Jammer.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:43 schreef Zith het volgende:
[..]
Doe mij maar de P90 AB RIPPER X2000 Ulta eXtr3me![]()
Zelfde gezicht hier; wakker worden met spierpijn zo een beetje overal en je nog moeten haasten ookquote:Op woensdag 16 mei 2012 01:37 schreef star_gazer het volgende:
[ afbeelding ]
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2012 09:36:10 ]![]()
Staat er ergens beschreven waar dat 8500 kcal diet uit bestaat? Ik kan het filmpje hier niet openen...Oh ik had niet zoveel prei moeten eten vanochtend!1!!:d:d;d![]()
Die gast maakt troll filmpjes, zou hem sowieso niet nadoen..
Aders worden zichtbaar op de bovenkant van mijn heupen/bovenbenen.![]()
Ik verlies echt overal vet, behalve op mijn buik.![]()
![]()
Je buik gaat er ook als laatste pas aanquote:Op woensdag 16 mei 2012 10:22 schreef kevin_ het volgende:
Aders worden zichtbaar op de bovenkant van mijn heupen/bovenbenen.![]()
Ik verlies echt overal vet, behalve op mijn buik.![]()
![]()
Irritant is dat hè. Het staat ook zo vreemd, vooral omdat de rest wel aardig lean begint te worden.quote:Op woensdag 16 mei 2012 10:23 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Je buik gaat er ook als laatste pas aan![]()
![]()
De betere "whey"s hebben complexere eiwit- en aminozuurprofielen.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 20:04 schreef macondo het volgende:
Bestaan er geen whey varianten voor mensen die niet aan het cutten zijn?
Denk bijvoorbeeld aan Gaspari Myofusion en Optimum Gold.![]()
Hier nog wat leuks dat je met auto's kan doen.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 02:26 schreef Drommeldaris het volgende:
![]()
quote:Op maandag 14 mei 2012 15:26 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik heb (samen met mijn vrouw) een bedrijf wat tour accountancy doet. Dat houdt in dat we accountants zijn, maar we werken alleen in de muziekindustrie. Als een band tourt (wereldwijd) dan verzorgen wij de belastingtechnische kant, en eventueel verdere financiele zaken.
We hebben dus alleen een computer nodig en eventueel een telefoon en dan kunnen we werken waar we willen. We hebben een maand in een camper door Australie gereisd. Zolang we campings hebben met wifi gaat het werk gewoon door.quote:Op maandag 14 mei 2012 15:12 schreef Snakey het volgende:
[..]
Maar ik zit nu aan het strand. Zometeen gegrilde tong en allerlei andere lekkere dingen in de zon.![]()
Het weekend uitgevonden dat ze wifi hebben hier.Goed geregeld! Een van de betere invullingen van het nieuwe werken!
![]()
Ik hekel suiker. De boosdoener van deze maatschappij. En iedereen maar met de vinger naar vet wijzen.quote:
Ik vermijd voedingsproducten met hoge hoeveelheden suikers en toch krijg ik gemiddeld zo'n 40 gram suikers per dag binnen (uit brood, fruit, pindakaas en kwark). Het gaat behoorlijk hard. Kan me niet voorstellen hoeveel suikers sommige mensen binnen krijgen, die de ganse dag sapjes drinken en koekjes nuttigen.This isn't even my final form.![]()
zelfde hier, suiker en granen. Suiker is vergif eigenlijk als je ziet wat het met je doet. En maar zeuren over verzadigde vetten.....quote:Op woensdag 16 mei 2012 13:24 schreef Levolution het volgende:
[..]
Ik hekel suiker. De boosdoener van deze maatschappij. En iedereen maar met de vinger naar vet wijzen.
Ik vermijd voedingsproducten met hoge hoeveelheden suikers en toch krijg ik gemiddeld zo'n 40 gram suikers per dag binnen (uit brood, fruit, pindakaas en kwark). Het gaat behoorlijk hard. Kan me niet voorstellen hoeveel suikers sommige mensen binnen krijgen, die de ganse dag sapjes drinken en koekjes nuttigen.Im a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers![]()
Koekjes en sapjes, stelt niets voor bij de moeder der aller suikerbommen: cola..quote:Op woensdag 16 mei 2012 13:24 schreef Levolution het volgende:
[..]
Ik hekel suiker. De boosdoener van deze maatschappij. En iedereen maar met de vinger naar vet wijzen.
Ik vermijd voedingsproducten met hoge hoeveelheden suikers en toch krijg ik gemiddeld zo'n 40 gram suikers per dag binnen (uit brood, fruit, pindakaas en kwark). Het gaat behoorlijk hard. Kan me niet voorstellen hoeveel suikers sommige mensen binnen krijgen, die de ganse dag sapjes drinken en koekjes nuttigen.Overal verstand van.![]()
Energiedrank niet te vergetenquote:Op woensdag 16 mei 2012 13:30 schreef macondo het volgende:
[..]
Koekjes en sapjes, stelt niets voor bij de moeder der aller suikerbommen: cola..Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Ja, al die lightproducten waarin minder vet zit, maar waarvoor in de plaats meer suiker is toegevoegd.quote:Op woensdag 16 mei 2012 13:27 schreef kidkash19 het volgende:
[..]
zelfde hier, suiker en granen. Suiker is vergif eigenlijk als je ziet wat het met je doet. En maar zeuren over verzadigde vetten.....En dan snappen ze niet waarom ze zo dik zijn 'want ik eet nooit vet'.
Klopt, maar van cola weet met het inmiddels wel. Maar van sapjes denkt men nog altijd dat ze gezond zijn. Of allemaal van die kant en klare sausjes voor over de groenten ofzo. Verborgen suikers doen deze mensen de das om (hoewel één blik op de ingrediëntenlijst zou voldoen).quote:Op woensdag 16 mei 2012 13:30 schreef macondo het volgende:
[..]
Koekjes en sapjes, stelt niets voor bij de moeder der aller suikerbommen: cola..Net geprobeerd, bij een langzame uitvoering redelijk zwaar ja.quote:Op woensdag 16 mei 2012 12:29 schreef obsama het volgende:
gooodverdomme, iemand wel eens van die dragon flags geprobeerd ?
ongekend wat zwaar.
Ik zag laatst een Muesli/Cruesli verpakking met de kreet "Bevat 40% minder kcal dan gewone muesli/cruesli". Bleek dat ze 45 gram normale muesli vergeleken met 30 gram Muesli/Cruesli van hun. Was volgens mij van Quaker. En dan ook nog zo'n logo erop "Bewuste keuze" ofzoiets en dan vol met suiker proppenquote:Op woensdag 16 mei 2012 13:39 schreef Levolution het volgende:
[..]
Ja, al die lightproducten waarin minder vet zit, maar waarvoor in de plaats meer suiker is toegevoegd.En dan snappen ze niet waarom ze zo dik zijn 'want ik eet nooit vet'.
[..]
Klopt, maar van cola weet met het inmiddels wel. Maar van sapjes denkt men nog altijd dat ze gezond zijn. Of allemaal van die kant en klare sausjes voor over de groenten ofzo. Verborgen suikers doen deze mensen de das om (hoewel één blik op de ingrediëntenlijst zou voldoen).
[..]
Net geprobeerd, bij een langzame uitvoering redelijk zwaar ja..
K heb het op buik heup armen benen en reet :p ben veel afgevallen bij mn buik :pquote:Op woensdag 16 mei 2012 13:37 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Dan ben je goed bezig.
of krijg je het op je heupen/buik?![]()
Yep. Ook interessant om de domheid van de consument te illustreren, of de intelligentie van marketing.., SpecialK bevat precies dezelfde waardes als normale cornflakes, enige verschil is dat ze kleinere porties 'aanbevelen' om af te vallen.quote:Op woensdag 16 mei 2012 13:47 schreef fathank het volgende:
[..]
Ik zag laatst een Muesli/Cruesli verpakking met de kreet "Bevat 40% minder kcal dan gewone muesli/cruesli". Bleek dat ze 45 gram normale muesli vergeleken met 30 gram Muesli/Cruesli van hun. Was volgens mij van Quaker. En dan ook nog zo'n logo erop "Bewuste keuze" ofzoiets en dan vol met suiker proppen.
Ja, de fabrikant is vaak behoorlijk sluw bezig. Niet alleen wat betreft calorieën, vetten en suikers, maar ook toevoegingen (E-nummers).
Voor degenen die het interessant vinden, een aflevering van Radar waarin ze dit aan de kaak stellen:
http://www.trosradar.nl/u(...)rmenu2010[year]=2012
Voorbeeld uit de uitzending: E621 is een omstreden smaakversterker (verboden in sommige landen), maar wordt nu vaak op de verpakking vermeld als 'gistextract' omdat het een slechte naam heeft.
Wij letten allemaal waarschijnlijk goed op de ingrediënten, maar als de fabrikant gewoon niet eerlijk is over de ingrediënten, dan wordt het allemaal erg lastig. Het beste is om zoveel mogelijk onbewerkt voedsel te eten.This isn't even my final form.![]()
De domheid van veel mensen lijkt met betrekking tot voedings/lifestylepatroon vaak grenzeloos. Hoe veel mensen ik wel niet heb zien afvallen en daarna weer hun oude patroon op zie pakken en dus WEER dik worden. En dan verbaasd zijn.... Hoe denk je dat je in de eerste plaats dik bent geworden mafkees! Bijna niemand wil duurzaam zijn levensstijl veranderen terwijl het toch meer dan logisch is dat je dat moet doen als je met je oude levenstijl dik bent geworden!![]()
Benen en op mijn billen haha gelukkig ziet de normale medemens het niet.quote:Op woensdag 16 mei 2012 13:37 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Dan ben je goed bezig.
of krijg je het op je heupen/buik?-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)![]()
Toch moet je suiker uit fruit niet op een hoop gooien met toegevoegde suikers en geraffineerde granen / koolhydraten. Het gaat allemaal om context, in fruit zitten veel nutrienten en vezels wat voor een heel ander effect zorgt dan wanneer producten volgestouwd worden met suiker (of bijna 100% zetmeel zijn zoals wit brood).quote:Op woensdag 16 mei 2012 13:24 schreef Levolution het volgende:
[..]
Ik vermijd voedingsproducten met hoge hoeveelheden suikers en toch krijg ik gemiddeld zo'n 40 gram suikers per dag binnen (uit brood, fruit, pindakaas en kwark).![]()
Fructose heeft wel de neiging om als buikvet opgeslagen te worden als je leverglycogeen op peil is. Althans, er lijkt een verband te zijn. Exacte artikel zal ik ff opsnorren.quote:Op woensdag 16 mei 2012 15:15 schreef Autobandje het volgende:
[..]
Toch moet je suiker uit fruit niet op een hoop gooien met toegevoegde suikers en geraffineerde granen / koolhydraten. Het gaat allemaal om context, in fruit zitten veel nutrienten en vezels wat voor een heel ander effect zorgt dan wanneer producten volgestouwd worden met suiker (of bijna 100% zetmeel zijn zoals wit brood).Behulpzaam als een waterkraan.
Waar je vet heen gaat heeft volgens mij meer te maken met genetica, leeftijd, stress en hoeveel je beweegt (meer bewegen = minder buikvet)quote:Op woensdag 16 mei 2012 15:25 schreef fathank het volgende:
[..]
Fructose heeft wel de neiging om als buikvet opgeslagen te worden als je leverglycogeen op peil is. Althans, er lijkt een verband te zijn. Exacte artikel zal ik ff opsnorren.![]()
Ik hoor het wel vaken dat mensen striae krijgen in hun cut? Hoe werkt dat dan?
Ik zit zelf in mijn bulk en ben als een razende aan het groeien (vandaag 86.2kg op de weegschaal @ 1m74), maar nergens striae.
Heb trouwens mijn dips in SS tijdelijk vervangen voor triceps pushdowns. Ik weet dat het een iso is, maar ik heb weinig keus; met zowel dips als push ups krijg ik onwijze pijn in mijn borstbeen. Triceps kunnen ook wel een boost gebruiken omdat mijn bench achterloopt, dus maar even een paar weken zo."End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Mee eens. Vooral de relatief lage hoeveelheden suikers in fruit moet je voor lief nemen, omdat je met fruit andere hele belangrijke dingen meekrijgt. Anti-oxidanten, polyfenolen etc.quote:Op woensdag 16 mei 2012 15:15 schreef Autobandje het volgende:
[..]
Toch moet je suiker uit fruit niet op een hoop gooien met toegevoegde suikers en geraffineerde granen / koolhydraten. Het gaat allemaal om context, in fruit zitten veel nutrienten en vezels wat voor een heel ander effect zorgt dan wanneer producten volgestouwd worden met suiker (of bijna 100% zetmeel zijn zoals wit brood).
Mijn primaire afweging is dan ook als volgt: zijn de suikers het waard? Voor fruit geldt 'ja', voor koekjes geldt 'nee'. Ik heb overigens het geluk dat ik toch geen zoetekauw ben, doe mij maar hartige gerechten.
Zaken als fruit en honing geven ook een veel lagere insuline response. Beter voor je alvleesklier en bloedsuikerspiegel.quote:Op woensdag 16 mei 2012 15:15 schreef Autobandje het volgende:
[..]
Toch moet je suiker uit fruit niet op een hoop gooien met toegevoegde suikers en geraffineerde granen / koolhydraten. Het gaat allemaal om context, in fruit zitten veel nutrienten en vezels wat voor een heel ander effect zorgt dan wanneer producten volgestouwd worden met suiker (of bijna 100% zetmeel zijn zoals wit brood)."End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Hebben jullie trouwens enig idee hoeveel gram vlees er op een complete (d.w.z. vlees+botten) kip zit? Woon in het buitenland en heb geen weegschaal. Met enige regelmaat koop ik een in-stukken-gehakte 1kg kip, die ik dan klaarmaak in de pan.
Anders gezegd; hoeveel gram eiwit in 1kg kip met bot?![]()
![]()
http://wiki.answers.com/Q(...)e_in_1_whole_chickenquote:Op woensdag 16 mei 2012 15:35 schreef gekkewiebel het volgende:
Hebben jullie trouwens enig idee hoeveel gram vlees er op een complete (d.w.z. vlees+botten) kip zit? Woon in het buitenland en heb geen weegschaal. Met enige regelmaat koop ik een in-stukken-gehakte 1kg kip, die ik dan klaarmaak in de pan.
Anders gezegd; hoeveel gram eiwit in 1kg kip met bot?
Ergens anders las ik weer dat ongeveer de helft van het gewicht bot is. Dus jouw 1 kg kip bevat 0,5 kg vlees. Dan is er nog verschil tussen het borst (vetarm) en de poten en vleugels (vetter).This isn't even my final form.![]()
Ik heb geen idee ben sinds januari begonnen met benen training ( daarvoor deed ik alleen bovenlichaam ) En merk nu dat mijn benen groter worden en dat ik als beloning striae krijgquote:Op woensdag 16 mei 2012 15:33 schreef star_gazer het volgende:
Ik hoor het wel vaken dat mensen striae krijgen in hun cut? Hoe werkt dat dan?
Ik zit zelf in mijn bulk en ben als een razende aan het groeien (vandaag 86.2kg op de weegschaal @ 1m74), maar nergens striae.
Heb trouwens mijn dips in SS tijdelijk vervangen voor triceps pushdowns. Ik weet dat het een iso is, maar ik heb weinig keus; met zowel dips als push ups krijg ik onwijze pijn in mijn borstbeen. Triceps kunnen ook wel een boost gebruiken omdat mijn bench achterloopt, dus maar even een paar weken zo.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)![]()
Thanks. En kip heeft iets van 21g eiwit / 100g toch? Dan zou je op 105g eiwit per 1kg kip uitkomen?quote:Op woensdag 16 mei 2012 15:37 schreef Levolution het volgende:
[..]
http://wiki.answers.com/Q(...)e_in_1_whole_chicken
Ergens anders las ik weer dat ongeveer de helft van het gewicht bot is. Dus jouw 1 kg kip bevat 0,5 kg vlees. Dan is er nog verschil tussen het borst (vetarm) en de poten en vleugels (vetter).![]()
Dit stukje is interessant:quote:Op woensdag 16 mei 2012 15:37 schreef kidkash19 het volgende:
Goed artikel over suiker en hoe het een drugs is
http://www.sfgate.com/cgi(...)02/01/BA891N1PQS.DTLIk vind inderdaad dat de beperkte keuze die wij nu hebben, juist meer naar een nanny state neigt: een hele slechte, dikke nanny, die je vol stopt met suiker. Men moet zelf kunnen kiezen of hij of zij suiker eet, maar als je producten wil eten die helemaal geen toegevoegde suikers hoeven te bevatten, kost het best wel wat moeite en geld om het product ook daadwerkelijk zonder toegevoegde suikers te vinden. De nanny stopt als het ware de voorraadkast alleen maar vol met troep en je moet heel diep duiken om ergens achterin iets te vinden zonder suikers.quote:"Everybody yells, 'Nanny state, this guy is trying to control our food,' " Lustig said. "But it's already being controlled. It limits consumer choice when so much of our food is controlled by these industries. I'm actually trying to undo the nanny state."This isn't even my final form.![]()
In de link staat zelfs 160-180 gram voor de hele kip.quote:Op woensdag 16 mei 2012 15:45 schreef gekkewiebel het volgende:
[..]
Thanks. En kip heeft iets van 21g eiwit / 100g toch? Dan zou je op 105g eiwit per 1kg kip uitkomen?This isn't even my final form.![]()
Nondeju dan kan ik de 4-8 eieren per dag wel skippenquote:Op woensdag 16 mei 2012 15:48 schreef Levolution het volgende:
[..]
In de link staat zelfs 160-180 gram voor de hele kip.
Bedankt![]()
http://vorige.nrc.nl/wete(...)slechter_dan_glucosequote:Op woensdag 16 mei 2012 15:27 schreef Autobandje het volgende:
[..]
Waar je vet heen gaat heeft volgens mij meer te maken met genetica, leeftijd, stress en hoeveel je beweegt (meer bewegen = minder buikvet)
Het originele artikel heb ik (nog) niet terug kunnen vinden.Behulpzaam als een waterkraan.
Godverdomme, ik doe de laatste tijd veel te veel aan andere sporten.
Zo kom ik nooit aan m'n schema toe.and then...![]()
Wat voor andere sporten dan?quote:Op woensdag 16 mei 2012 15:51 schreef Schalks. het volgende:
Godverdomme, ik doe de laatste tijd veel te veel aan andere sporten.
Zo kom ik nooit aan m'n schema toe.![]()
Hier ook :p kom bijna niet aan trainen toequote:Op woensdag 16 mei 2012 15:46 schreef Fanta-stick het volgende:
Nu nog ff die examens makenen daarna weer strijden in de sportschool..
![]()
Mooi, als ik nu ook iets voor m'n rug zoek heb ik een goede 4-day split.quote:Op woensdag 16 mei 2012 16:00 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Voetbal= benen, boksen= schouders/buik/cardio, armen squashen=cardioand then...![]()
pull ups in de speeltuin?quote:Op woensdag 16 mei 2012 16:09 schreef Schalks. het volgende:
[..]
Mooi, als ik nu ook iets voor m'n rug zoek heb ik een goede 4-day split.![]()
Een weegschaal is zoveel makkelijker en kost nagenoeg niets.quote:Op woensdag 16 mei 2012 15:35 schreef gekkewiebel het volgende:
Anders gezegd; hoeveel gram eiwit in 1kg kip met bot?Overal verstand van.![]()
Nee, ik ga wel met een kruiwagen rondsjouwen in de achtertuin. Ook handig voor de traps.quote:and then...![]()
Het is hard-to-believe maar dit zijn de posts waar het allemaal mee begon; het allereerste BB-topic op fok, uit 2002. Vind dat het niveau dan toch enorm gestegen is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Stimulerende middelen zou ik nooit aan beginnen. Algemene oefeningen werken ook, maar het ultieme middel is 2x per week waterpoloën... dan kijk je na 2 maanden al tegen een flink wasbord aan, geloof mequote:Ten eerste raad ik je een abtronic aan (jaja het werkt echt, als je maar de discipline hebt om het elke dag te gebruiken en geen tien min. per dag maar zeker 60 min. per dag), ten tweede een goede voeding. Ten derde een hoop creatine, dit zorgt dat je spieren groter worden. Daarnaast zou ik naar de sportschool gaan en beginnen met twee keer per week twee uur achter elkaar per keer te gaan bankdrukken (voor de buikspieren) en ook te gaan gewichtheffen (voor de armen). Dit doe ik zelf ook allemaal. Verder raad ik je opdrukken aan, als je het goed uitvoert en je hebt de discipline om drie maal daags tot het uiterste te gaan (dat wil zeggen dat je op een gegeven moment niet meer jezelf van de grond kunt drukken) dan heb je na 2 maanden al resultaat.![]()
quote:Op woensdag 16 mei 2012 16:39 schreef Weissman het volgende:
Het is hard-to-believe maar dit zijn de posts waar het allemaal mee begon; het allereerste BB-topic op fok, uit 2002. Vind dat het niveau dan toch enorm gestegen is.Ging het laatst ook terug kijken haha.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)![]()
Het is hard-to-believe maar dit zijn de posts waar het allemaal mee begon; het allereerste BB-topic op fok, uit 2002. Vind dat het niveau dan toch enorm gestegen is.Hoe heb je dat topic gevonden?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Het is hard-to-believe maar dit zijn de posts waar het allemaal mee begon; het allereerste BB-topic op fok, uit 2002. Vind dat het niveau dan toch enorm gestegen is.like wtf, ik heb dat eerste topic gister ook nog doorgelezenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Het is hard-to-believe maar dit zijn de posts waar het allemaal mee begon; het allereerste BB-topic op fok, uit 2002. Vind dat het niveau dan toch enorm gestegen is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Deathlift or Die.![]()
Ben je weer terug?quote:
Het is hard-to-believe maar dit zijn de posts waar het allemaal mee begon; het allereerste BB-topic op fok, uit 2002. Vind dat het niveau dan toch enorm gestegen is.Toen had je nog echt goede overtuigende trolls.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Het is hard-to-believe maar dit zijn de posts waar het allemaal mee begon; het allereerste BB-topic op fok, uit 2002. Vind dat het niveau dan toch enorm gestegen is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik heb echt het gevoel dat men vroeger 'dommer' was. Niet zozeer de capaciteiten van die mensen, maar het gebrek aan internet waar wij nu juist heel veel leren. Zij konden niet zomaar iets opzoeken en zo bleven die mythes bestaan.
Dat klopt. Zelf eet ik vaak ook een gerecht met rijst maar vaak zitten in de sausjes wel aardig wat suiker. Wat eet je zelf vaak als warme maaltijd waarin je de suikers probeert te vermijden?quote:Op woensdag 16 mei 2012 13:39 schreef Levolution het volgende:
[..]
Ja, al die lightproducten waarin minder vet zit, maar waarvoor in de plaats meer suiker is toegevoegd.En dan snappen ze niet waarom ze zo dik zijn 'want ik eet nooit vet'.
[..]
Klopt, maar van cola weet met het inmiddels wel. Maar van sapjes denkt men nog altijd dat ze gezond zijn. Of allemaal van die kant en klare sausjes voor over de groenten ofzo. Verborgen suikers doen deze mensen de das om (hoewel één blik op de ingrediëntenlijst zou voldoen).
[..]
Net geprobeerd, bij een langzame uitvoering redelijk zwaar ja.![]()
Welke squat is beter voor massa, ATG of parallel? Ik doe nu parallel btw.
[ Bericht 19% gewijzigd door Bendoe op 16-05-2012 19:00:56 ]![]()
Ik gebruik nooit zomaar sauzen, houd er ook niet van. Gewoon zelf kruiden.quote:Op woensdag 16 mei 2012 18:38 schreef Oswald_Montecristo het volgende:
[..]
Dat klopt. Zelf eet ik vaak ook een gerecht met rijst maar vaak zitten in de sausjes wel aardig wat suiker. Wat eet je zelf vaak als warme maaltijd waarin je de suikers probeert te vermijden?
Eén van de weinige 'sauzen' die ik wel eens gebruik is tomatenpuree (uit blikje). Bevat ook wel suikers, maar is heel goed voor je. Gewoon bij je kipfiletblokjes gooien met een shitload groente (ui, paprika). Goed kruiden. Prima gerecht. En dat geheel over je rijst.
Een andere goede sausbasis is kwark. Kun je een eiwitrijke tzatziki van maken. Of gemengd met tomatenpuree of kruiden en/of eieren vormt het een goede saus voor ovengerechten. Vlees hierin bedolven in de oven, heerlijk sappig.
Ik eet meestal rijst, groente, vlees, vis. Soms pasta of bonen. De variatie haal ik gewoon uit de manier waarop ik het bereid.This isn't even my final form.![]()
Nogmaals bedankt voor alle antwoorden op mijn vragen en de feedback die ik een tijdje terug op mijn YouTube-filmpjes kreegZonder jullie was ik nog steeds aan het aankloten met de squat. Vandaag had ik voor het eerst dat ik dacht ''dit is hoe een lowbarsquat hoort te zijn''. Ook mijn rug trekt niet meer hol, doordat ik mijn abs aanspan en mijn ademhaling is ook in orde.
Thanks![]()
![]()
Mensen hier die voor het uitgaan nog even een workout pakken of pullups doen ofzo? Helemaal strak van de crenartines en dan met je PUMPED upperbody en uitgezette lats de club in, esthetisch doch monsterlijk gehuld in je strakste v-neck ever. Vies gewoon. Totaal niet mijn ding en ik had eigenlijk al wat anders vanavond, maar ik heb nog nooit zo sterk zin gehad om JUST THAT te doen en alles te hitten wat quality female is, van breezerslet en cougars tot een spaarzame gehuwde 22-jarige. Nog maar even zien hoe en wat, indien ik vanavond ga horen jullie de score wel. 06-nummers overkopen kan via de DM, ruilen voor wheysamples mag ook.
Serious testosterone is serious, dit belooft weer gouden gains.![]()
![]()
Dit is best treurig.quote:Op woensdag 16 mei 2012 19:53 schreef Panzermaus het volgende:
[b]Mensen hier die voor het uitgaan nog even een workout pakken of pullups doen ofzo? [/b]Helemaal strak van de crenartines en dan met je PUMPED upperbody en uitgezette lats de club in, esthetisch doch monsterlijk gehuld in je strakste v-neck ever. Vies gewoon. Totaal niet mijn ding en ik had eigenlijk al wat anders vanavond, maar ik heb nog nooit zo sterk zin gehad om JUST THAT te doen en alles te hitten wat quality female is, van breezerslet en cougars tot een spaarzame gehuwde 22-jarige. Nog maar even zien hoe en wat, indien ik vanavond ga horen jullie de score wel. 06-nummers overkopen kan via de DM, ruilen voor wheysamples mag ook.
Serious testosterone is serious, dit belooft weer gouden gains.![]()
![]()
Ik zeg altijd: Doe wat je niet laten kan! Ga ervoor brede baas.quote:Op woensdag 16 mei 2012 19:53 schreef Panzermaus het volgende:
Mensen hier die voor het uitgaan nog even een workout pakken of pullups doen ofzo? Helemaal strak van de crenartines en dan met je PUMPED upperbody en uitgezette lats de club in, esthetisch doch monsterlijk gehuld in je strakste v-neck ever. Vies gewoon. Totaal niet mijn ding en ik had eigenlijk al wat anders vanavond, maar ik heb nog nooit zo sterk zin gehad om JUST THAT te doen en alles te hitten wat quality female is, van breezerslet en cougars tot een spaarzame gehuwde 22-jarige. Nog maar even zien hoe en wat, indien ik vanavond ga horen jullie de score wel. 06-nummers overkopen kan via de DM, ruilen voor wheysamples mag ook.
Serious testosterone is serious, dit belooft weer gouden gains.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
nooit het mooiste meisje van de groep pakken. de iets minder mooie exemplaren werken 2 keer zo hard, om zo de mooiste van de groep af te troeven.quote:Op woensdag 16 mei 2012 19:53 schreef Panzermaus het volgende:
Serious testosterone is serious, dit belooft weer gouden gains.Behulpzaam als een waterkraan.
Stukje kwaliteitsproza. Ik heb dit ook wel eens bewust gedaanquote:Op woensdag 16 mei 2012 19:53 schreef Panzermaus het volgende:
Serious testosterone is serious, dit belooft weer gouden gains.
Deathlift or Die.![]()
Concentration curls.quote:Op woensdag 16 mei 2012 21:22 schreef Alborz het volgende:
Weet iemand hoe je meer focus kan leggen op de buitenkant van je bicep? Of is dit puur genetisch?![]()
http://www.exrx.net/Muscles/BicepsBrachii.htmlquote:
Heb het dus over nummer 1. #2 is prima ontwikkeld bij mij. Concentration curls doe ik, dus daar moet het niet aan liggen. Vraag dit vanwege estetische doeleinden, niet dat ik een curlbro ben.![]()
En zie daar: het Nash equilibrium.quote:Op woensdag 16 mei 2012 20:17 schreef fathank het volgende:
[..]
nooit het mooiste meisje van de groep pakken. de iets minder mooie exemplaren werken 2 keer zo hard, om zo de mooiste van de groep af te troeven.![]()
Hammer curls (of 'hammer chin ups' als je sportschool die mogelijkheid biedt). Vooral bij dergelijke chin ups voelt het strak, vind ik. Op een gegeven moment lijk je niet meer omhoog te kunnen omdat je spieren blokkeren. Zo voelt het tenminste. Je pakt meer de brachialis en ook de brachioradialis.quote:Op woensdag 16 mei 2012 21:27 schreef Alborz het volgende:
[..]
http://www.exrx.net/Muscles/BicepsBrachii.html
Heb het dus over nummer 1. #2 is prima ontwikkeld bij mij. Concentration curls doe ik, dus daar moet het niet aan liggen. Vraag dit vanwege estetische doeleinden, niet dat ik een curlbro ben.
Het is hier elke vrijdag avond weer raak; nog nooit zoveel curlbrahs bij elkaar gezien. Het lijkt wel alsof ze met 15 man synchroon staan te curlen.quote:Op woensdag 16 mei 2012 19:53 schreef Panzermaus het volgende:
Mensen hier die voor het uitgaan nog even een workout pakken of pullups doen ofzo?![]()
Concentration curls pakken de buitenkant volgens mij?quote:Op woensdag 16 mei 2012 21:27 schreef Alborz het volgende:
[..]
http://www.exrx.net/Muscles/BicepsBrachii.html
Heb het dus over nummer 1. #2 is prima ontwikkeld bij mij. Concentration curls doe ik, dus daar moet het niet aan liggen. Vraag dit vanwege estetische doeleinden, niet dat ik een curlbro ben.
The long head (lateral head) of biceps brachii is activated significantly more than short head (medial head) of biceps brachii since short head enters into active insufficiency as it continues to contract.![]()
Even inhalen: die gast uit (de buurt van) Den Bosch die nu bij Health City traint: is dat die in Rosmalen?
En iemand vroeg zich af of zijn beide benen wel even sterk waren: wat je zou kunnen doen is met 1 been leg-pressen en kijken of dit met hetzelfde gewicht even zwaar gaat met beide benen.![]()
Tabee jongens, ik ben waterpoloën voor mijn wasbord.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Nog even die guns oppompen jwtz.quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:08 schreef Weissman het volgende:
[..]
Het is hier elke vrijdag avond weer raak; nog nooit zoveel curlbrahs bij elkaar gezien. Het lijkt wel alsof ze met 15 man synchroon staan te curlen.
ik heb trouwens het idee dat ik zowaar een soort van proto-biceps aan het groeien ben. Onvoorstelbaar! Dat curlen lijkt toch wel wat te doen. Lekker de laatste drie reps cheaten en focusen op de negs
[ Bericht 20% gewijzigd door star_gazer op 17-05-2012 07:52:04 ]"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
cougar alert!quote:hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels![]()
quote:Op woensdag 16 mei 2012 20:14 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Ik zeg altijd: Doe wat je niet laten kan! Ga ervoor brede baas.
Haha niets van dat alles, deze internetheld heeft lekker getraind, gedouched en goed gemotiveerd code lopen kloppen voor iets waar al langere tijd echt vooruitgang in moest komen. Beetje eten erbij en vroeg naar bed, en vroeg op.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hahaha, zoveel materiaal is er bij ons niet. Dus dan staan ze allemaal op elkaar te wachten, en dan zie je ze nog wel eens snel drie (halve) dips of pullups proberen. Dat gaat ze dan wat minder af, moeilijk gezicht erbij en maar snel afdruipen. Gelukkig kunnen ze nog altijd supersnelle situps doen om de tijd te doden. Iedereen zijn eigen.quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:08 schreef Weissman het volgende:
[..]
Het is hier elke vrijdag avond weer raak; nog nooit zoveel curlbrahs bij elkaar gezien. Het lijkt wel alsof ze met 15 man synchroon staan te curlen.![]()
![]()
![]()
Mijn broer doet ze ook nooit, chins/pulls, kan zijn eigen lichaam niet tillen en 'die doe ik gewoon niet'. Zal zich wel schamen, maar je moet toch ooit beginnen.. en die oefeningen zijn gewoon zwaar dus gaat niet meteen lukken, ik doe ook nog steeds geen 3x8 of met veel moeite (ook omdat ze achterin in me schema zitten..)
Gewoon proberen, laat ze maar lachen, na een tijdje kun je er mooi 1x8 dan 2x8 en dan 3x8
En dan hoor je ze tegen hun maat zeggen "Wow moet je kijken, hij is sterk" of "Zou willen dat ik dat kon"
[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 17-05-2012 10:39:45 ]![]()
Ik zou wel zo'n pull-up bar willen hebben thuis, maar kan hem nergens kwijt. Gewoon om elke dag even paar reps te doen en op te bouwen.![]()
Effortless pull-ups doen ziet er altijd machtig uit! Vraag me trouwens af of je de meeste progressie maakt door ze iedere dag te doen?![]()
Wat dacht je van de meeste progressie door ze op dezelfde manier te belasten als andere spieren waarmee je progressie wil maken?quote:Op donderdag 17 mei 2012 10:45 schreef Otto_Kretschmer het volgende:
Effortless pull-ups doen ziet er altijd machtig uit! Vraag me trouwens af of je de meeste progressie maakt door ze iedere dag te doen?
quote:Op donderdag 17 mei 2012 10:48 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Wat dacht je van de meeste progressie door ze op dezelfde manier te belasten als andere spieren waarmee je progressie wil maken?![]()
![]()
Hij heeft wel een aardige borstkastquote:-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)![]()
Op 2:40 komt er ineens een dame in een kort jurkje (half) tevoorschijn in de kamer achter hem.quote:![]()
![]()
Jammer dat zoiets genetisch is bepaald. Vooral de bovenkant ziet er goed gevuld uit, iets wat bij mij nog niet lukt.quote:Op donderdag 17 mei 2012 11:10 schreef spierbal het volgende:
[..]
Hij heeft wel een aardige borstkast![]()
Dat is hij zelf hoorquote:Op donderdag 17 mei 2012 11:14 schreef Snakey het volgende:
[..]
Op 2:40 komt er ineens een dame in een kort jurkje (half) tevoorschijn in de kamer achter hem.alleen door de schaduw lijkt zijn rug erg donker waardoor het op een jurk lijkt
Op 2:30 zie je het zelfde.-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)![]()
Scooby; hij heeft goede kennis maar die stem en het schreeuwen in een kussen bij broscience maakt dat ik em niet serieus kan nemen
BEASTMODE![]()
Duidelijk gevalletje van wat ik wil zien.quote:Op donderdag 17 mei 2012 11:36 schreef spierbal het volgende:
[..]
Dat is hij zelf hooralleen door de schaduw lijkt zijn rug erg donker waardoor het op een jurk lijkt
Op 2:30 zie je het zelfde.Het is een spiegel inderdaad.
![]()
![]()
Ik denk dat scooby er ook al zowat zijn hele leven mee bezig is dus dan gaat het wel aardig ontwikkelen. Het is iig geen resultaat van 2 jaar pompen.quote:Op donderdag 17 mei 2012 11:15 schreef kevin_ het volgende:
[..]
Jammer dat zoiets genetisch is bepaald. Vooral de bovenkant ziet er goed gevuld uit, iets wat bij mij nog niet lukt.-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)![]()
Beejte vreemd idee..quote:Op donderdag 17 mei 2012 10:41 schreef BigSmurf het volgende:
Ik zou wel zo'n pull-up bar willen hebben thuis, maar kan hem nergens kwijt. Gewoon om elke dag even paar reps te doen en op te bouwen.quote:Op donderdag 17 mei 2012 10:48 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Wat dacht je van de meeste progressie door ze op dezelfde manier te belasten als andere spieren waarmee je progressie wil maken?I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Klopt, hij is wel echt solid, maar natural?quote:Op donderdag 17 mei 2012 11:49 schreef spierbal het volgende:
[..]
Ik denk dat scooby er ook al zowat zijn hele leven mee bezig is dus dan gaat het wel aardig ontwikkelen. Het is iig geen resultaat van 2 jaar pompen.BEASTMODE
Forum Opties Forumhop: Hop naar: