Dit topic is speciaal gemaakt voor mensen die net begonnen zijn met hardlopen, of die zich nog thuis voelen hier . Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of C25K: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over je voortgang, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 3 verschillende hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners : Specifiek bedoelt voor mensen die hardlopen gebruiken om bv af te vallen, over de kleding te praten etc. Tevens zijn we allemaal recent begonnen met hardlopen [SPT] Topicreeks: Hardlopen voor beginners : Voor de hardlopers die hardlopen werkelijk als een sport zien maar die wel net begonnen zijn. [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Tevens zijn we een Fok! Endomondo team begonnen! Dus gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Mensen die o.a. hier posten
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2012 Challenge
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze OP vind je hier
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
vandaag rustdag...morgenavond weer een rondje. Probeer op dit moment voorzichtig mijn nieuwe schema uit
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
ik dacht dat we dat, bij het sluiten van het vorige topic, achter de rug hadden
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
dat probleem komt steeds weer terug neverending story
mijn tante van 67 loopt ook nog 3 keer in de week hard en die hoor ik er gek genoeg nooit over....
Op maandag 14 mei 2012 10:38 schreef motorbloempje het volgende: Je weet dat een tampon de eigenschap van een soort spons zou moeten hebben hè? Mijn megagoedkope nieuwe Lidl UK tampons voldoen niet aan die eis
inderdaad , daar had je vroeger de reclame van dat je er alles mee kon doen, zwemmen, rennen.....
*voelt zich op dit moment alleen in dit Viva topic
Op maandag 14 mei 2012 10:38 schreef motorbloempje het volgende: Je weet dat een tampon de eigenschap van een soort spons zou moeten hebben hè? Mijn megagoedkope nieuwe Lidl UK tampons voldoen niet aan die eis
Wij zijn zaterdag t/m dinsdag in Schotland..moet ik wat opsturen naar je?
tampon swap meets, you got the love him..
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
Best goed.. ben alleen wat verkouden, maar dat mag de pret niet drukken om vanmiddag weer even te gaan hardlopen Ga jij deze week ook weer wat loopjes eruit persen?
Les 14 achter de rug Nu ik meer loop en minder wandel moet ik weer even een goede route vinden. Ik was nu te snel thuis, waardoor ik maar een rondje om de parkeerplaats ben gaan lopen om m'n tijd vol te maken
23 minuten hardgelopen De 30 minuten komt in zicht Nu nog zonder wandelen
Op maandag 14 mei 2012 10:54 schreef Yuki het volgende: Les 14 achter de rug Nu ik meer loop en minder wandel moet ik weer even een goede route vinden. Ik was nu te snel thuis, waardoor ik maar een rondje om de parkeerplaats ben gaan lopen om m'n tijd vol te maken
ik dacht dat er nooit iemand meer over hardlopen zou posten
Op maandag 14 mei 2012 10:54 schreef Yuki het volgende: Les 14 achter de rug Nu ik meer loop en minder wandel moet ik weer even een goede route vinden. Ik was nu te snel thuis, waardoor ik maar een rondje om de parkeerplaats ben gaan lopen om m'n tijd vol te maken
Best goed.. ben alleen wat verkouden, maar dat mag de pret niet drukken om vanmiddag weer even te gaan hardlopen Ga jij deze week ook weer wat loopjes eruit persen?
Das mooi Ja morgen weer, en dan donderdag en denk dan zondag (vrijdag waars. naar de bloedbank, dus denk dat ik zaterdag extra rustdag inbouw)
Goed bezig, leuk om te horen dat het je goed af gaat
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
oke, weer genoeg over lopen geouwehoert....nog iemand ongesteld?
duur weekje qua hardlopen hier, vandaag mijn Garmin besteld en morgen of woensdag mijn nieuwe cross country spikes ophalen
Op maandag 14 mei 2012 11:30 schreef rechtsedirecte het volgende: duur weekje qua hardlopen hier, vandaag mijn Garmin besteld en morgen of woensdag mijn nieuwe cross country spikes ophalen
Ik heb met poker m'n nieuwe shirtje van gisteren weer teruggewonnen
Ik heb met poker m'n nieuwe shirtje van gisteren weer teruggewonnen
cross country spikes zijn gelukkg niet zo duur als normale hardloopschoenen en net vakantiegeld gevangen..
Gisteren zo'n 12km gerend (10,1 km/h), ging lekker Was aan het einde van mijn rondje nog niet eens echt uitgeput. De halve marathon komt in ieder geval dichterbij
De vliegende flipperkast wist ternauwernood te ontsnappen aan de vlijmscherpe wieken der ventilatoren.
Ik ook Nieuwe broekjes/shirts/sportbh's, ik wil compressiekousen proberen, ik wil een horloge.. ARGH
Ik ben redelijk tevreden op het moment, hooguit dat ik nog wat Garmin spul wil hebben ofzo, het werkt wel met mn telefoon, maar een horloge met dezelfde info zou misschien leuker zijn... Alleen heb geen idee wat daarin een goede aankoop zou zijn...
Er zitten wat knopen in, maar die moet ik zelf (of een masseur) er wel uit kunnen krijgen. Wat rek en strek oefeningen gehad om het vertrouwen in mn been terug te krijgen en ik kan voor ik het weet weer volop hardlopen
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren. Ecosia ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
Er zitten wat knopen in, maar die moet ik zelf (of een masseur) er wel uit kunnen krijgen. Wat rek en strek oefeningen gehad om het vertrouwen in mn been terug te krijgen en ik kan voor ik het weet weer volop hardlopen
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren. Ecosia ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
Zo, vandaag een chirurg gesproken : hoef geen gips omdat mijn voet stabiel is. Alleen stevige schoenen aan en 6 weken niet lopen. Daarna voorzichtig proberen.... ga dat ook zeker aanhouden. Wil geen chronische problemen...
Had omdat ik niet kan lopen bijna deze topic tijdelijk uit mijn ' active topics lijst ' gegooid maar ik vermaak me toch te veel met het lezen Ga zo door , mensen!
Ik ben redelijk tevreden op het moment, hooguit dat ik nog wat Garmin spul wil hebben ofzo, het werkt wel met mn telefoon, maar een horloge met dezelfde info zou misschien leuker zijn... Alleen heb geen idee wat daarin een goede aankoop zou zijn...
Sterkte Liesje, ik ken het gevoel van niet kunnen (mogen) lopen terwijl je wel zou willen. Maar het is voor een goed doel, je eigen gezondheid moet je maar denken.
Op maandag 14 mei 2012 13:24 schreef de_Paans het volgende: Sterkte Liesje, ik ken het gevoel van niet kunnen (mogen) lopen terwijl je wel zou willen. Maar het is voor een goed doel, je eigen gezondheid moet je maar denken.
Thanks ! Ik heb net DE datum bekeken waarop die 6 weken voorbij zijn : 25 juni! Strikt genomen heb ik een beetje speling want ik ben nu 'al ' ruim 1 week niet aan het lopen. Ga toch 26 juni aanhouden. Dan heel voorzichtig kijken hoe het gaat... ben dan toch zeker niet alles kwijt aan conditie wat ik heb opgebouwd...
Vanaaf als ik thuis kom maar op naar les 14 of 15 van Evy. Even kijken of ik het beter kan volhouden. Ik moet alleen nog even een korte broek kopen met een zakje erin. Loop nu steeds met mijn sleutels in mijn handen, erg vervelend.
Thanks ! Ik heb net DE datum bekeken waarop die 6 weken voorbij zijn : 25 juni! Strikt genomen heb ik een beetje speling want ik ben nu 'al ' ruim 1 week niet aan het lopen. Ga toch 26 juni aanhouden. Dan heel voorzichtig kijken hoe het gaat... ben dan toch zeker niet alles kwijt aan conditie wat ik heb opgebouwd...
26 juni is een prima datum dan ben ik jarig Sterkte met herstellen!
Ik kreeg vanmorgen een interval training in m'n mail van m'n coach, ik zal hem wel volhouden, daar niet van, maar hoe kan ik nu bepalen hoe snel ik loop? Aangezien ik regelmatig het idee heb dat m'n telefoon toch niet helemaal de juiste snelheid aangeeft ...
26 juni is een prima datum dan ben ik jarig Sterkte met herstellen!
Ik kreeg vanmorgen een interval training in m'n mail van m'n coach, ik zal hem wel volhouden, daar niet van, maar hoe kan ik nu bepalen hoe snel ik loop? Aangezien ik regelmatig het idee heb dat m'n telefoon toch niet helemaal de juiste snelheid aangeeft ...
Garmin gaf het ook al niet goed aan toen ik met Yur ging intervallen.. lastig dus. We zijn uiteindelijk op gevoel gaan lopen mbv de tempo's van Renate.
Garmin gaf het ook al niet goed aan toen ik met Yur ging intervallen.. lastig dus. We zijn uiteindelijk op gevoel gaan lopen mbv de tempo's van Renate.
en daar zit bij mij de kneep, ik loop dus niet op renate of evy, maar op een van dag tot dag aangepast schema dat ik krijg van m'n coach nav m'n loop de dag ervoor en hoe ik me na die loop voelde
en daar zit bij mij de kneep, ik loop dus niet op renate of evy, maar op een van dag tot dag aangepast schema dat ik krijg van m'n coach nav m'n loop de dag ervoor en hoe ik me na die loop voelde
Intervallen op hartslag is eigenlijk het allerbeste
Maakt niet zozeer uit dat je op een schema loopt dat RD voor je maakt hoor Of je moet het bij hem aangeven dat het zo niet werkt oid.
Intervallen op hartslag is eigenlijk het allerbeste
hartslag? tot nu toe kon ik tijdens het rennen nog elk nr van m'n mp3 speler meebleren, ook al loop ik tegen het aan van m'n training aan. Ik haal dus qua snelheid nog lang niet het onderste uit de kan. Ik zou op zich best wel eens een keer met een hartslagmeter willen lopen, maar gewoon eenmalig om te kijken hoe hoog mijn hartslag ongeveer is.
hartslag? tot nu toe kon ik tijdens het rennen nog elk nr van m'n mp3 speler meebleren, ook al loop ik tegen het aan van m'n training aan. Ik haal dus qua snelheid nog lang niet het onderste uit de kan. Ik zou op zich best wel eens een keer met een hartslagmeter willen lopen, maar gewoon eenmalig om te kijken hoe hoog mijn hartslag ongeveer is.
Overleg het met RD, gezien hij je schema maakt en je compleet begeleidt.
Dat wist ik nog niet eens Zeker een keertje overheen gelezen
ik wist het ook niet
gaat lastig he, hij zit in nz, en ik in nederland nee, hij begrijpt m'n drijfveren om de marathon persé in 2013 te willen lopen, en na urenlang gechat te hebben groeide het eigenlijk vanzelf dat hij me (op afstand) is gaan begeleiden
gaat lastig he, hij zit in nz, en ik in nederland nee, hij begrijpt m'n drijfveren om de marathon persé in 2013 te willen lopen, en na urenlang gechat te hebben groeide het eigenlijk vanzelf dat hij me (op afstand) is gaan begeleiden
Maar je had toch een eigen topic? En wilde perse niet hier posten? Watskeburt!
Maar je had toch een eigen topic? En wilde perse niet hier posten? Watskeburt!
lol, hebben jullie ook aan oa RD te danken hij heeft me overgehaald om toch hier te gaan posten. Daarnaast vind ik het hier toch wel gezellig m'n eigen topic gebruik ik wel om te updaten als er nieuws is mbt de sponsoractie
lol, hebben jullie ook aan oa RD te danken hij heeft me overgehaald om toch hier te gaan posten. Daarnaast vind ik het hier toch wel gezellig m'n eigen topic gebruik ik wel om te updaten als er nieuws is mbt de sponsoractie
Hem geloof je wel maar de rest van ons die het meerdere keren zeiden niet!
Zo net les 24 van evy gelopen. Die muziek komt me nu echt de strot uit. Justin Bieber..... waaah daar ga je niet beter van hardlopen. Nou nog 6 lessen en dan ben ik klaar met die verschrikkelijke kutmuziek. Doe mij maar lekker de 538 powermix, Tiesto club enz
Ik was net aan het proberen om die squats te doen en die uitstap oefening die mij een paar topics geleden werden aangeraden, maar dat is toch wat lastiger dan het lijkt.
Haa, dat staat als aantekening bij squats in mijn hartloopoefenboek: Lastiger dan het lijkt. Misschien moet ik ook maar eens een keer beginnen met wat bij het hardlopen behorende krachtoefeningen.. Alleen het boekje in de kast hebben helpt nog niet echt.
Op maandag 14 mei 2012 17:57 schreef Wiehoe het volgende: Haa, dat staat als aantekening bij squats in mijn hartloopoefenboek: Lastiger dan het lijkt. Misschien moet ik ook maar eens een keer beginnen met wat bij het hardlopen behorende krachtoefeningen.. Alleen het boekje in de kast hebben helpt nog niet echt.
Op maandag 14 mei 2012 18:27 schreef GotC het volgende: Wisten jullie dat ze bij de Hema ook hardloopkleding hebben? Effe in mn handen gehad vandaag, voelde best ok aan!
heb een van die shirtjes vandaag gekocht vandaag of morgen even uitproberen
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D Everybody needs a bosom for a pillow!
Op maandag 14 mei 2012 18:36 schreef Viking84 het volgende: Net de belastingteruggave binnen en had met mezelf afgesproken dat ik dan het praktijkboek voor hardlopers mocht bestellen. Dus net even gedaan .
Ik heb vorig jaar maar een halfjaar gewerkt, dus ik kreeg een nettomaandsalaris terug. De rest staat op m'n rekening . Maar ik ga eind dit jaar naar Jordanië en ik moet nog een nieuwe bank, dus het komt wel op .
Op maandag 14 mei 2012 18:42 schreef Wiehoe het volgende: Kijk, goed bezig. Die teruggave mag van mij ook wel een keer komen. Niet eerder een Garmin horloge.
Absoluut geen idee, zat net alweer even te kijken. Hoeft van mij niet de meest luxe. Liever wel gps en mogelijkheid om een hartslagmeter er aan te koppelen. Maar welke.. geen idee.
Op maandag 14 mei 2012 18:48 schreef Wiehoe het volgende: Absoluut geen idee, zat net alweer even te kijken. Hoeft van mij niet de meest luxe. Liever wel gps en mogelijkheid om een hartslagmeter er aan te koppelen. Maar welke.. geen idee.
Afgelopen paar keer geprobeerd om op mijn hartslag te lopen en in de juiste trainingszone. Volgens mijn klokje kan ik beter gaan snelwandelen. Ik kom maar niet uit de zone waarin hij zegt dat je te hard traint.
Conditie is ook niet meer wat het was. Blesures zij. Bijna over en kunne we daar weer wat aan gaan doen.
Bij de albert heijn zag ik dat ze hardloopsokken in de aanbieding hadden. 2 paar voor 4,99 dacht ik.
Op maandag 14 mei 2012 18:48 schreef Wiehoe het volgende: Absoluut geen idee, zat net alweer even te kijken. Hoeft van mij niet de meest luxe. Liever wel gps en mogelijkheid om een hartslagmeter er aan te koppelen. Maar welke.. geen idee.
Dan zit je met de 210 goed, denk ik. Die is ook niet idioot duur.
Ik heb zelf de 205, zonder hartslagmeter, maar die had ik al en ik gebruik hem atm ook niet.
Op maandag 14 mei 2012 18:49 schreef TheWhiteCowboy het volgende: Afgelopen paar keer geprobeerd om op mijn hartslag te lopen en in de juiste trainingszone. Volgens mijn klokje kan ik beter gaan snelwandelen. Ik kom maar niet uit de zone waarin hij zegt dat je te hard traint.
Conditie is ook niet meer wat het was. Blesures zij. Bijna over en kunne we daar weer wat aan gaan doen.
Bij de albert heijn zag ik dat ze hardloopsokken in de aanbieding hadden. 2 paar voor 4,99 dacht ik.
Precies de reden dat ik maar niet meer met hartslagmeter loop.
Dan zit je met de 210 goed, denk ik. Die is ook niet idioot duur.
Klopt, En met externe hartslagmeter. Had ik zelf genomen als ik niet voor de 110 was gegaan. de 210 heeft nog een calorienmeter extra, ik vond dat niet zo nodig.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
Goooodver. Wilde ik na een paar weken weer eens lekker gaan hardlopen, is mijn MP3 speler kapot Moeilijk zuur, daar staat Evy op en ik heb geen andere mp3. En mijn telefoon is te groot om mee te zeulen. Dus dat wordt een nieuwe MP3 kopen en wachten met lopen. Boehoe.
Welke telefoon heb je? Het is wat meer ballast onderweg, maar om daar nou het lopen voor te laten Of je koopt zo'n 5 euro geval bij Intertoys of Aldi oid
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
Op maandag 14 mei 2012 18:56 schreef Mrs.Salvatore het volgende: Goooodver. Wilde ik na een paar weken weer eens lekker gaan hardlopen, is mijn MP3 speler kapot Moeilijk zuur, daar staat Evy op en ik heb geen andere mp3. En mijn telefoon is te groot om mee te zeulen. Dus dat wordt een nieuwe MP3 kopen en wachten met lopen. Boehoe.
telefoon in je bh en gaan doe ik ook vaak met mn mp3 spelert
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D Everybody needs a bosom for a pillow!