Nee, dat doen ze omdat de druk te hoog is. Omdat ze ander over het randje kukelen.quote:Op maandag 14 mei 2012 10:37 schreef Das-Phantom het volgende:
[..]
Daarom slikken liefst 1 miljoen mensen in Nederland anti-depressiva.
Omdat er zo enorm zorgvuldig mee wordt omgegaan.
Dat is onzin natuurlijk..quote:Op maandag 14 mei 2012 10:40 schreef Glesse het volgende:
[..]
Nee, dat doen ze omdat de druk te hoog is. Omdat ze ander over het randje kukelen.
snijdt hout. En inderdaad. Psychiatrie is niet volmaakt.quote:Op maandag 14 mei 2012 10:29 schreef deelnemer het volgende:
Scientology is geen betrouwbare informatiebron en zelf een gevaar voor de geestelijke gezondheid van mensen.
De psychiatrie heeft onvoldoende kennis om goed te weten wat ze doen en roeien met de riemen die zij hebben.
Mensen kansen te geven om weer in de samenleving mee te draaien, is ook een groot probleem. De psychiatrie heeft geen enkele vat op de arbeidsmarkt. Psychisch labiele mensen zijn zo genoodzaakt zichzelf te verkopen op de arbeidsmarkt. Met klachten sta je al snel aan de zijlijn en zak je (en de belangstelling van werkgevers voor je CV) gemakkelijk door de bodem. Dat is een grote psychische belasting omdat je bestaanszekerheid en zelfbeschikking sterk afhankelijk zijn van werk.
Ben je van mening dat zonder de medicatie mensen acuut over de rand zullen kukelen ?quote:
Alleen dingen in kaart brengen is niet voldoende, niet voor iedereen. Sommige mensen hebben gewoon ook medicijnen nodig. En gelukkig zijn die er en kunnen ze dmv die medicijnen weer de goede kant opgaan en later als ze alles op de rit hebben weer afbouwen naar nul. Ja, er zullen mensen zijn die altijd een onderhoudsdosis moeten slikken maar dan verder een normaal leven kunnen leiden en dat is toch alleen maar mooi?quote:Op maandag 14 mei 2012 10:44 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Ben je van mening dat zonder de medicatie mensen acuut over de rand zullen kukelen ?
Ik denk dat het gros wellicht meer heeft aan een advies om eens de leefsituatie en prioriteiten in kaart te brengen dan om chemisch te gaan copen.
Als het gaat om anti-psycotica en anti-depressiva, dan is er zeker een groep die over het randje kukelt, als ze geen medicijnen krijgen.quote:Op maandag 14 mei 2012 10:44 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Ben je van mening dat zonder de medicatie mensen acuut over de rand zullen kukelen ?
Ik denk dat het gros wellicht meer heeft aan een advies om eens de leefsituatie en prioriteiten in kaart te brengen dan om chemisch te gaan copen.
Nee niet acuut, maar fenomenen zoals jij omschrijft over de arbeidsmarkt enzo dragen er wel aan bij dat mensen daar moeilijker uitkomen. Ik geloof in ieder geval niet dat de enige reden van antidepressiva gebruik is om ons monddood te maken. En ook niet dat alle artsen die dat voorschrijven lamme luien mensen zijn die de wachtrij in de wachtkamer belangrijker vinden dan hun clienten. En ik ben het ook met je eens dat er meer is als medicatie alleen, maar dat heb ik hierboven al uitgebreid uiteen gezet....quote:Op maandag 14 mei 2012 10:44 schreef Gertje-Plongers het volgende:
En hoeveel mensen kukelen er jaarlijks over het randje DANKZIJ dit soort medicijnen? Heb je daar ook cijfers van?quote:Op maandag 14 mei 2012 10:49 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Als het gaat om anti-psycotica en anti-depressiva, dan is er zeker een groep die over het randje kukelt, als ze geen medicijnen krijgen.
Dat wil niet zeggen dat er ook een hele hoop mensen baat bij hebben. zoals ik hierboven zei:quote:Op maandag 14 mei 2012 10:51 schreef Das-Phantom het volgende:
[..]
En hoeveel mensen kukelen er jaarlijks over het randje DANKZIJ dit soort medicijnen? Heb je daar ook cijfers van?
Een van de grootste bijwerkingen van Prozac is dat het suicidale gevoelens kan verstereken. Hoe hypocriet is dat?
Laat ik het hier op houden, zodra er meer dan een één miljoen mensen aan zulke medicatie zitten er hoe dan ook iets structureels fout gaat in de samenleving.quote:Op maandag 14 mei 2012 10:51 schreef Glesse het volgende:
[..]
Nee niet acuut, maar fenomenen zoals jij omschrijft over de arbeidsmarkt enzo dragen er wel aan bij dat mensen daar moeilijker uitkomen. Ik geloof in ieder geval niet dat de enige reden van antidepressiva gebruik is om ons monddood te maken. En ook niet dat alle artsen die dat voorschrijven lamme luien mensen zijn die de wachtrij in de wachtkamer belangrijker vinden dan hun clienten. En ik ben het ook met je eens dat er meer is als medicatie alleen, maar dat heb ik hierboven al uitgebreid uiteen gezet....
Ja, natuurlijk. Aan de ene kant zal er ongetwijfeld wat meer worden voorgeschreven (of te lang misschien vooral) dan strikt noodzakelijk. Aan de andere kant denk ik echt dat de druk van de 21ste eeuw mensen echt snel te veel is.quote:Op maandag 14 mei 2012 10:56 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Laat ik het hier op houden, zodra er meer dan een één miljoen mensen aan zulke medicatie zitten er hoe dan ook iets structureels fout gaat in de samenleving.
Dat ontken ik ook niet, alleen vraag ik mij af in hoeveel gevallen het zodanig verantwoord is dat het niet anders mogelijk is.quote:Op maandag 14 mei 2012 10:49 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Als het gaat om anti-psycotica en anti-depressiva, dan is er zeker een groep die over het randje kukelt, als ze geen medicijnen krijgen.
Zou dat komen omdat het misschien ook zo is ? En in dat geval moet daar serieus naar gekeken worden.quote:Op maandag 14 mei 2012 10:57 schreef Glesse het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk. Aan de ene kant zal er ongetwijfeld wat meer worden voorgeschreven (of te lang misschien vooral) dan strikt noodzakelijk. Aan de andere kant denk ik echt dat de druk van de 21ste eeuw mensen echt snel te veel is.
Misschien dat er vooral wat weinig aandacht wordt besteed aan het kritisch blijven monitoren en evalueren van medicijngebruik?quote:Op maandag 14 mei 2012 10:57 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Dat ontken ik ook niet, alleen vraag ik mij af in hoeveel gevallen het zodanig verantwoord is dat het niet anders mogelijk is.
Ik weet niet of je het ene nadeel tegen het andere weg kan strepen..Anders krijg je een kruideniersmanier van redeneren.quote:Op maandag 14 mei 2012 10:51 schreef Das-Phantom het volgende:
[..]
En hoeveel mensen kukelen er jaarlijks over het randje DANKZIJ dit soort medicijnen? Heb je daar ook cijfers van?
Een van de grootste bijwerkingen van Prozac is dat het suicidale gevoelens kan verstereken. Hoe hypocriet is dat?
Dat zou heel goed kunnen, en daar ligt dan gelijk een verantwoording van bij de geestelijke gezondheidszorg. Die dienen dat op te pakken en in kaart brengen en hier maatregelen op te nemen.quote:Op maandag 14 mei 2012 10:59 schreef Glesse het volgende:
[..]
Misschien dat er vooral wat weinig aandacht wordt besteed aan het kritisch blijven monitoren en evalueren van medicijngebruik?
Dat is beslist een goeie vraag.. Reken maar dat middelen als Concerta en Ritalin gepusht worden door vertegenwoordigers van de desbetreffende pillenfabrikanten..quote:Op maandag 14 mei 2012 10:57 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Dat ontken ik ook niet, alleen vraag ik mij af in hoeveel gevallen het zodanig verantwoord is dat het niet anders mogelijk is.
En dan is de vraag of de psychiatrie en individuele psychiaters of de farmaceutische industrie de dikste vinger in de pap heeft in deze nazipraktijken.quote:Op maandag 14 mei 2012 11:01 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat is beslist een goeie vraag.. Reken maar dat middelen als Concerta en Ritalin gepusht worden door vertegenwoordigers van de desbetreffende pillenfabrikanten..
Natuurlijk en dat is ook logisch, er zit een bussinesmodel achter met investeerders etc. Die willen omzet en winst zien. Dus dat neem ik ze niet kwalijk verder, maar de wel de ethische kant ervan.quote:Op maandag 14 mei 2012 11:01 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat is beslist een goeie vraag.. Reken maar dat middelen als Concerta en Ritalin gepusht worden door vertegenwoordigers van de desbetreffende pillenfabrikanten..
Dat zal de industrie zijn.. Die willen immers de pillen verkopen die ze produceren, dus daar ligt wel het belang. Artsen worden wel gepaaid door vertegenwoordigers. Krijgen ze een leuk vliegreisje ofzo als ze tig x een bepaald medicijn voorschrijven.quote:Op maandag 14 mei 2012 11:03 schreef Glesse het volgende:
[..]
En dan is de vraag of de psychiatrie en individuele psychiaters of de farmaceutische industrie de dikste vinger in de pap heeft in deze nazipraktijken.
Er zit ook iets structureel fout in de samenleving. De laatste 30 jaar was veel meer een ideologische tijd dan men zich realiseerde. En nog is dat onvoldoende doorgedrongen. Het marktdenken ging niet uit van de inhoudelijkheid van werk, maar was puur resultaat gericht, in termen van geld, en bijhorende ophitsing van mensen rond het idee van persoonlijk succes. Succes was belangrijk, falen kon alleen aan jezelf liggen (want de markt heeft altijd gelijk) en het leidde tot veel facade poetserij, schijnheiligheid en ideologisch rondkletsen. Problemen zijn je eigen verantwoordelijkheid en als je naar de situatie wijst, vertoon je slachtoffer gedrag. Zo maak je mensen depressief.quote:Op maandag 14 mei 2012 10:56 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Laat ik het hier op houden, zodra er meer dan een één miljoen mensen aan zulke medicatie zitten er hoe dan ook iets structureels fout gaat in de samenleving.
De chemische stofjes in je hersens zijn zeer fijn op elkaar afgesteld. Aangezien we nu toch in TRU zitten, wie weet welk lange-termijngevolg zit aan het kunstmatig manipuleren van die stoffen en processen.quote:Op maandag 14 mei 2012 10:59 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik weet niet of je het ene nadeel tegen het andere weg kan strepen..Anders krijg je een kruideniersmanier van redeneren.
Dat is inderdaad een raar bijverschijnsel van dat middel. De mensen die het gebruiken staan natuurlijk wel onder controle van een arts en zitten in het hulpverleningscircuit. Daarbij krijgt niet iedereen alle bijverschijnselen. Ik heb dan ook de neiging om te denken dat het nogal meevalt. Vooral omdat ik mensen gek heb zien worden in het alternatieve circuit en dramatische verbeteringen heb gezien bij mensen die psychisch ziek waren en medicijnen gingen gebruiken.
Dat er ook misstanden zijn in de pharmaceutische industrie staat buiten kijf. Dat is overal waar de belangen groot zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |