quote:
Op vrijdag 12 oktober 2012 07:54 schreef LatonOne het volgende:[..]
Ah het is normaal hier dat het tere zieltje van de zielige dierendumperts beschermd moet worden dmv selectief posts wissen. Ik heb niks gezegd, ga lekker verder hier jongens. 14.gif
Neehee..
Gelóóf me nou eens als ik zeg dat in dat topic (waar Oognip iets over zegt) er posts weggehaald zijn waar je van achterover sloeg maar dat er nog meeeer dan genoeg kritiek bleef staan.
Wat een verongelijkt gedoe nou allemaal.
Nogmaals, kritiek mag, máár als we dat lekker onbeperkt laten gaan leren ervaringen uit het verleden dat we eerst anderhalf topic vol gescheld op TS krijgen van iedereen die even komt roepen wat een onmens het is, vervolgens verdwijnt TS en heeft niemand meer een idee waar de beesten gebleven zijn.
Je zei 'laat het haar maar voelen'. Ok, en dan? Je denkt niet dat het algehele gevoel haar na 1 blz kritiek nog niet duidelijk was? Je wilt dat TS daarna nog 200 posts streng toegesproken wordt in allerhande tonaties? Wat denk je er mee te bereiken? Dat TS denkt dan 'Ach jullie hebben gelijk onbekende internetters, bedankt voor deze anonieme brandstapel, ik ga op mijn knieën liggen huilen en voortaan alles anders doen, vergeef me' ofzo?
Er stond al kritiek genoeg, er zijn zwaaaar over-the-top reacties al weggehaald die TS wel heeft gelezen dus ja, het is haar duidelijk.
Daarbij is er nog één en ander aan privé situatie dat TS niet in het topic wenst te vertellen wegens te privé en dat hebben we te respecteren. Derhalve kan je niet iemand 'veroordelen' op basis van niet complete informatie, maar TS hoeft niet verplicht haar hele doopceel te lichten om niet te worden afgebrand.
Ik word er eerlijk gezegd strontbeu van dat wanneer we drie keer in een topic roepen 'Ok, da's duidelijk, kritiek is er, TS weet het maar vanaf hier weer over de katten' dat sommigen het hier daarna simpel afdoen met 'Boohoo in F&F mag duidelijk geen kritiek, kusjekroelll".
Te gemakkelijk en onredelijk, kom op zeg. En daarbij in het gemak maar ff vergeten dat heel F&F vol staat met kritiek... dus wat nou 'kritische post mogen niet?'?
En het 'grappige' is, de ene helft roept 'F&F dat zijn van die fundi's die meteen met hun kritiek klaar staan' en de andere helft roept 'F&F dat mag nooit kritisch, wat een suikertuintje'. Het is nooit goed.
Dus lang verhaal kort en ik hoop nou echt op een beetje volwassen begrip hiervoor:
- kritiek mag, kijk eens rond in F&F, plenty kritische posts zou ik zeggen
- kritiek als 'enorme domme stoephoer dat je dr zit dat je je katten weg doet' niet
- en als we in zo'n adoptietopic na een aantal kritische posts en een zich verdedigende TS hebben gezegd 'kritiek is duidelijk, klaar, einde discussie' dan is het ook klaar
Dit omdat:
- een topic vol gemekker de dieren in kwestie niet helpt
- een TS na bladzijdes lang getetter denkt 'had ik ze maar op Marktplaats gezet of in het asiel gedumpt, dan had niemand het geweten en ik dit gezeik niet' (dit gaat niet op voor deze laatste TS, is in het algemeen).
Ja? Niet onredelijk lijkt me
[ Bericht 4% gewijzigd door Greys op 12-10-2012 09:27:21 ]