leuk om weer eens beschuldigd te worden van betaald worden door de 'regenten'. Dat is me al een tijdje niet meer gebeurdquote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:01 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Jij wilt mij woorden in mijn mond leggen die ik niet wil zeggen.![]()
Hoeveel krijg je nu eigenlijk betaald als stroman van regenten om het volk leugens te blijven verkondigen. (ons "soort")![]()
Lees eens het boek de schuldenberg van jaap van duin en daarin zul je zien dat het allemaal wel meevalt. En dat spaargeld boeit mij voor geen meter waar dat ligt, de schulden zijn ook geen oneingidge gaten in bankkluizen.
Blikken soep kopenquote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:04 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nou ik ook niet hoor, maar ik heb er exact 0,0 invloed op dus wat kan ik doen? Nakko.
En knakworst!quote:
Mijn spaargeld staat op de bank waar ook nog een stuk hypotheek tegen over staat, dus ik neem aan dat dat eerst verdisconteerd wordt.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:05 schreef HiZ het volgende:
[..]
leuk om weer eens beschuldigd te worden van betaald worden door de 'regenten'. Dat is me al een tijdje niet meer gebeurd
Overigens, als dat spaargeld van jou niet in een bankkluis ligt op het moment dat het zaakje gaat schuiven, dan verdwijnt het wel degelijk in een groot zwart gat van verliezen van je bankTenzij de overheid het allemaal gaat 'garanderen' in een munt die dan alleen daardoor al zwaar aan waarde zal verliezen
door middel van de nodige kunstgrepen en afspraken die in de prullenbak beland zijn. Je kunt je serieus afvragen of je dat echt geslaagd kan noemen.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 09:22 schreef HiZ het volgende:
[..]
Dat is er niet, en die muntunie is ondertussen nog steeds niet mislukt he.
dat verwacht ik ook , de vorige mislukking van een europese muntunie bleef ook duitsland en denemarken en nederland overquote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:07 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Nou ik denk dat NL er redelijk uit zal komen HiZ. Vele malen beter dan landen als Griekenland en Spanje.
NL zal wel aanhaken bij Duitsland, misschien niet eens met dezelfde munt maar wel met de Gulden vastgekoppeld aan de Mark.
quote:In maart 1972 proberen de Zes de monetaire integratie weer vlot te krijgen door de slang in de tunnel te creëren: de valuta's zweven gemeenschappelijk (de slang) binnen nauwe fluctuatiemarges ten opzichte van de dollar (de tunnel).
Gedestabiliseerd door de achtereenvolgende oliecrises, de zwakheid van de dollar en de verschillen tussen het economisch beleid van de lidstaten, verliest de "slang" in minder dan twee jaar de meeste van zijn leden en wordt hij uiteindelijk teruggebracht tot een "markzone" waarvan Duitsland, de Benelux en Denemarken deel uitmaken.
Ik verwacht, zelfs bij een totale reset van het geld, geen echte anarchie in NL. Het betalingsverkeer zal tijdelijk stopgelegd worden, er wordt een nieuwe munt ingevoerd en misschien wordt er tijdelijk met dingen als voedselbonnen gewerkt, maar we zijn een vlijtig volkje dat gehoorzaamheid en orde er diep in hebben zitten. Zie de jaren na de oorlog.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:15 schreef Jarno het volgende:
Er is toch ook zo'n TEOTWAWKI topic? Met tips over hoe je zo'n anarchie overleeft? Doen jullie dat ook?
Ze staan op het randje van de afgrond, het lichtste briesje is reeds voldoende om ze voorover de afgrond in te storten.quote:
Nouja een voorraad knakworsten en lang houdbaar blikbier is nooit weg natuurlijk.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:20 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ik verwacht, zelfs bij een totale reset van het geld, geen echte anarchie in NL. Het betalingsverkeer zal tijdelijk stopgelegd worden, er wordt een nieuwe munt ingevoerd en misschien wordt er tijdelijk met dingen als voedselbonnen gewerkt, maar we zijn een vlijtig volkje dat gehoorzaamheid en orde er diep in hebben zitten. Zie de jaren na de oorlog.
Krijg er bijna een vakantiegevoel bijquote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:21 schreef Jarno het volgende:
[..]
Nouja een voorraad knakworsten en lang houdbaar blikbier is nooit weg natuurlijk.
Ach dan kan de geldkraan vanuit noord naar zuid extra open gaan.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 09:56 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Oh ja dat is het volgende verhaal nog van Spanje, Italie en Frankrijk: massale pensioenverplichtingen waar tegenover geen stuiver gespaard is
Ik ga niet zitten juichen, maar ik zal wel voldaan zijn dat ik alsnog het gelijk aan mijn kant krijg. De euro had nooit in zijn huidige vorm en met zoveel landen tegelijk mogen worden ingevoerd. De euro zonder politieke Unie was al bij voorbaat gedoemd te mislukken vanwege de verschillende economieën en belangen in de huidige euro-zone. Maar we zullen waarschijnlijk gaan zien dat Europa vergaande macht naar zich toe zal trekken en zo krijgen de pro europa mensen via de achterdeur wat ze via de voordeur nooit gelukt zou zijn, verregaande integratie van Europa waar de meeste Europeanen helemaal niet op zitten te wachten, maar die onder het dreigement van totale financiële meltdown toch over hun heen gestort zal worden. Ik vraag me soms wel af of dat nooit de werkelijke opzet is geweest.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:01 schreef HiZ het volgende:
[..]
Als het gebeurt dan gebeurt het, ik ga niet zitten juichen dat het gebeurt zoals sommige dumbo's hier.
gelukkig hebben we democratie, maar hoe lang nog ??quote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:36 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ik ga niet zitten juichen, maar ik zal wel voldaan zijn dat ik alsnog het gelijk aan mijn kant krijg. De euro had nooit in zijn huidige vorm en met zoveel landen tegelijk mogen worden ingevoerd. De euro zonder politieke Unie was al bij voorbaat gedoemd te mislukken vanwege de verschillende economieën en belangen in de huidige euro-zone. Maar we zullen waarschijnlijk gaan zien dat Europa vergaande macht naar zich toe zal trekken en zo krijgen de pro europa mensen via de achterdeur wat ze via de voordeur nooit gelukt zou zijn, verregaande integratie van Europa waar de meeste Europeanen helemaal niet op zitten te wachten, maar die onder het dreigement van totale financiële meltdown toch over hun heen gestort zal worden. Ik vraag me soms wel af of dat nooit de werkelijke opzet is geweest.
Alsof die noordelijke lidstaten al geen torenhoge schulden en tekorten hebben.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:29 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ach dan kan de geldkraan vanuit noord naar zuid extra open gaan.
Als je kijkt naar Italië en de pogingen nu in Griekenland, zijn ze de de poten al langzaam aan het in zagenquote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:38 schreef HD9 het volgende:
[..]
gelukkig hebben we democratie, maar hoe lang nog ??
Misschien zie je straks wel overal 'zakenkabinetten' opduiken met al die onwerkbare verkiezingsuitslagen die je om de oren vliegen...quote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:40 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Als je kijkt naar Italië en de pogingen nu in Griekenland, zijn ze de de poten al aan het afzagen
Mijn voorraadkast is al een tijdje voorzien van lang houdbaar voedsel.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:21 schreef Jarno het volgende:
[..]
Nouja een voorraad knakworsten en lang houdbaar blikbier is nooit weg natuurlijk.
Hoe lang is een gemiddeld blik soep houdbaar dan? Moet je dat nog gaan bijhouden ook voor als de crisis niet op tijd komt!quote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:54 schreef Q. het volgende:
[..]
Mijn voorraadkast is al een tijdje voorzien van lang houdbaar voedsel.
Die onwerkbare uitslagen geldt natuurlijk alleen als je pro Europa bent, en ja dan moet je een andere oplossing bedenken om je zin door te drijven, dan is zo'n democratie maar knap lastig.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:40 schreef Jarno het volgende:
[..]
Misschien zie je straks wel overal 'zakenkabinetten' opduiken met al die onwerkbare verkiezingsuitslagen die je om de oren vliegen...
En hoe groot is je voorraadkast?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:55 schreef Jarno het volgende:
[..]
Hoe lang is een gemiddeld blik soep houdbaar dan? Moet je dat nog gaan bijhouden ook voor als de crisis niet op tijd komt!
quote:Op maandag 14 mei 2012 21:15 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Hoe kan je dat nou prima vinden?
De overheid heeft samen met een stelletje bankiers deze problemen veroorzaakt .. en nu zouden diezelfde mensen het moeten oplossen?
quote:Op maandag 14 mei 2012 21:10 schreef Bombshell het volgende:
Wederom een niet gekozen iemand die een land gaat besturen. Chaos creeren en dan iemand ondemocratisch plaatsen. Hoe kan je dat nou prima vinden
Nou, nou, nou. De huidige omstandigheden zijn toch het bewijs van dat dat nodig is? Kijk naar Italie. Dat was een gigantische puinhoop met incompetente politici die de crisis niet het hoofd konden bieden. Sinds daar nu een zakenkabinet zit gaat het stukken beter, komen er eindelijk bezuinigingen doorheen die ook werken i.p.v. al dat partijpolitieke gezeik, wordt belastingontduiking flink aangepakt en wordt die economie eens flink hervormd. Het zou een geschenk voor Griekenland zijn om er weer bovenop te komen na tientallen jaren mismanagement van die democratie. Dat hoef je allemaal niet te verwachten hoor van die neonazi's die in Griekenland nu heel democratisch zijn gekozen.quote:Op maandag 14 mei 2012 21:17 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee, democratie of oorlog, maar geen stelletje wijsneuzen die doen wat hen goeddunkt
Jammer Kaas, je zakt nu tien punten in mijn achting, vervang nooit democratie door een zelfbenoemd regenten-bewind, nooit , nooit
Je ziet wat er in Rusland gebeurd, in Syrië, in Iran, Noord-Korea, Cuba en Egypte en hoeveel moeite het kost om in landen als Myanmar een schijntje van democratie terug te krijgen
quote:Op dinsdag 15 mei 2012 09:54 schreef HiZ het volgende:
[..]
Bullshit, de euro is - als het niks anders is - een ideaal breekijzer gebleken om vastgeroeste systemen in beweging te krijgen. Nederland heeft zich moeten aanpassen, Duitsland is een paar jaar geleden overstag gegaan en nu is gewoon het zuiden van Europa aan de beurt. Ik kan het alleen maar toejuichen dat een failed state als Griekenland wordt gedwongen in de richting van iets dat functioneert zonder de economie in de weg te zitten.
het werkt zo verslavend he, dat opzij zetten van democratie, vraag maar aan Poetin en Berlusconiquote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:55 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Die onwerkbare uitslagen geldt natuurlijk alleen als je pro Europa bent, en ja dan moet je een andere oplossing bedenken om je zin door te drijven, dan is zo'n democratie maar knap lastig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |