abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 mei 2012 @ 09:07:54 #151
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_111568570
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 09:04 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Heb je ook betere bronnen dan de Telegraaf?
quote:
Een Griekse exit uit de eurozone kan met veel pijn en moeite nog worden verdisconteerd maar het echt grote geld moet pas op tafel komen indien Spanje aanspraak zal gaan maken op steungelden uit het EFSF of ESM.
Hé, het ESM, wanneer wordt dat nu eens gevuld met de toegezegde bedragen uit de aangesloten landen?
:?
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_111568581
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 08:56 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

En dan, bijltjesdag?
Nee hoor, gewoon weer een ouderwetse portie haat en nijd in Europa en landen die elkaars bloed wel kunnen drinken. Eigenlijk niets nieuws dus.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_111568582
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 09:07 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Dat denk ik ook. Gaat niet gezellig worden, maar je gaat je zo langzamerhand afvragen of we het onvermijdelijke niet aan het uitstellen zijn.
Achter de schermen noodscenario's aan het schrijven wellicht?
pi_111568586
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 09:05 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Hč gezellig! Toch nog iets om naar uit te kijken!

:{
Tja, leuk is anders, maar ik overleef het wel. Voor mij is het wel komisch om te zien hoe mensen die veel harder dan ik gaan lijden onder een ineenstorting van de eurozone er het gretigst op zitten te wachten.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 09:09:34 #155
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_111568592
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 09:06 schreef HiZ het volgende:

Het vreemdste voor mij van deze hele crisis is dat de markt op geen enkele manier corrigerend heeft opgetreden tot het te laat was.
Omdat men ( de banken) meenden dat het eurobonds waren, terwijl op een gegeven moment dat toch niet zo bleek te zijn, toen kwam er ook opeens die enorme variatie in rentetarieven
  dinsdag 15 mei 2012 @ 09:10:18 #156
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_111568605
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 09:08 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Ja dat hoorde ik gisteren ook zeggen. We hebben tijd gekocht. Dan kan je inderdaad wel stellen dat tijd kostbaar is. :P
pi_111568609
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 09:08 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Het is niet voor niets dat politici liever hebben dat de Grieken in de euro blijven. Maar ze begrijpen ook wel dat hun kiezers daar wat anders over denken.
pi_111568625
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 09:09 schreef HD9 het volgende:

[..]

Omdat men ( de banken) meenden dat het eurobonds waren, terwijl op een gegeven moment dat toch niet zo bleek te zijn, toen kwam er ook opeens die enorme variatie in rentetarieven
Wat alweer een onlogische reactie was, omdat er inmiddels meer over en weer wordt gegarandeerd dan in de oude situatie waar het verdrag van Lissabon eigenlijk garanties verbood :)
pi_111568634
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 09:09 schreef HiZ het volgende:

[..]

Tja, leuk is anders, maar ik overleef het wel. Voor mij is het wel komisch om te zien hoe mensen die veel harder dan ik gaan lijden onder een ineenstorting van de eurozone er het gretigst op zitten te wachten.
Die ineenstorting van de eurozone geloof ik verder wel, maar ik ben een beetje bang voor de sociale gevolgen en internationale spanningen die er uit voortvloeien. Noem me conservatief, maar het kalme, vreedzame en welvarende (West-)Europa beviel me altijd wel...
pi_111568654
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 09:09 schreef HiZ het volgende:

[..]

Komisch man. Echt grappig.

En het gaat niet om gretig ergens op wachten, het gaat om vrijheid en democratie. Maar dat besef lijk jij al verloren te zijn, of niet nodig te zijn.
pi_111568672
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 09:12 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Die ineenstorting van de eurozone geloof ik verder wel, maar ik ben een beetje bang voor de sociale gevolgen en internationale spanningen die er uit voortvloeien. Noem me conservatief, maar het kalme, vreedzame en welvarende (West-)Europa beviel me altijd wel...
Het europa voor de euro met samenwerkings verbanden beviel me zeer goed, maar denken dat een munteenheid gaat werken met verschillende economien was het meest stupide idee wat de bestuurders en banken samen bedacht hebben.
pi_111568674
quote:

[..]

Ik denk dat het een stukje minder gezellig gaat worden als het financiele stelsel inelkaar stort.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 09:14:25 #163
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_111568681
quote:

[..]

Een echte man, zorgt dat die met een wapen omgaan kan. Dat is de enige manier om je eigen veiligheid te garanderen als alles naar de kloten gaat.
pi_111568695
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 09:13 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Het europa voor de euro met samenwerkings verbanden beviel me zeer goed, maar denken dat een munteenheid gaat werken met verschillende economien was het meest stupide idee wat de bestuurders en banken samen bedacht hebben.
Los van de euro zelf; het europa van voor de tijd dat de euro er was werkte extreem belabberd. Het was een zeer gemankeerde douane unie met legio non-tariff barrieres.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 09:15:43 #165
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_111568706
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 09:14 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ik denk dat het een stukje minder gezellig gaat worden als het financiele stelsel inelkaar stort.
ook dat overleven we wel
pi_111568711
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 09:14 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Een echte man, zorgt dat die met een wapen omgaan kan. Dat is de enige manier om je eigen veiligheid te garanderen als alles naar de kloten gaat.
Ik ben nooit verder gekomen dan een klappertjespistool. Ben ik nu geen echte man? Hč verdorie. -O-
  dinsdag 15 mei 2012 @ 09:16:25 #167
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_111568719
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 09:15 schreef HD9 het volgende:

[..]

ook dat overleven we wel
De laatste keer heeft het ons wel 50 miljoen doden en een verwoest Europa gekost.
pi_111568725
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 09:15 schreef HD9 het volgende:

[..]

ook dat overleven we wel
Lege supermarkten zijn erg ongemakkelijk in een verstedelijkt land als Nederland.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 09:16:59 #169
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_111568729
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 09:15 schreef HiZ het volgende:

[..]

Los van de euro zelf; het europa van voor de tijd dat de euro er was werkte extreem belabberd. Het was een zeer gemankeerde douane unie met legio non-tariff barrieres.
overdreven he dit
De EEG werkte prima en als internationale handels munt / waardering werd de dollar gebruikt
pi_111568730
quote:

[..]

Ik heb toch een zeer gelukkige jeugd gehad in die zeer gemankeerde douane unie..
pi_111568740
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 09:16 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

De laatste keer heeft het ons wel 50 miljoen doden en een verwoest Europa gekost.
Waarna we bedachten 'dit nooit meer' en een verenigd Europa als ideaalbeeld voor ogen hadden... De ironie.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  dinsdag 15 mei 2012 @ 09:17:38 #172
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_111568744
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 09:16 schreef HiZ het volgende:

[..]

Lege supermarkten zijn erg ongemakkelijk in een verstedelijkt land als Nederland.
en het licht gaat uit he, dat ook
Ja het was pure armoe vroeger
pi_111568747
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 09:16 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

He, je mag niet herinneren aan de geschiedenis, dan ben je meteen schuldig aan bangmakerij
  dinsdag 15 mei 2012 @ 09:19:17 #174
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_111568776
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 09:17 schreef Jarno het volgende:

[..]

Waarna we bedachten 'dit nooit meer' en een verenigd Europa als ideaalbeeld voor ogen hadden... De ironie.
De Grieken hebben gevochten tegen de Duitsers en nu moeten ze alsnog bloeden, de Ironie
pi_111568778
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 09:17 schreef HD9 het volgende:

[..]

en het licht gaat uit he, dat ook
Ja het was pure armoe vroeger
'Vroeger' was er geen ingestort financiëel systeem. Dat heb je wel als de euro verdwijnt uit Nederland. We boffen dat we heel veel olie in Rotterdam opgeslagen hebben. Maar we moeten waarschijnlijk wel wat mensen boos maken omdat we het gratis gaan gebruiken.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 09:20:01 #176
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_111568793
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 09:17 schreef HiZ het volgende:

[..]

He, je mag niet herinneren aan de geschiedenis, dan ben je meteen schuldig aan bangmakerij
Behalve dan als het de Europese zaak dient:

pi_111568795
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 09:19 schreef HD9 het volgende:

[..]

De Grieken hebben gevochten tegen de Duitsers en nu moeten ze alsnog bloeden, de Ironie
Oh daar gaan we weer, de Duitsers zijn nog steeds nazi's en de Grieken weerloze slachtoffers die gedwongen zijn om 10 jaar boven hun stand te leven.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 09:20:20 #178
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_111568800
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 09:19 schreef HD9 het volgende:

[..]

Mwah, de Duitsers hebben genoeg "Wiedergutmachung" die kant op gestuurd.
pi_111568803
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 09:19 schreef HiZ het volgende:

[..]

'Vroeger' was er geen ingestort financiëel systeem. Dat heb je wel als de euro verdwijnt uit Nederland. We boffen dat we heel veel olie in Rotterdam opgeslagen hebben. Maar we moeten waarschijnlijk wel wat mensen boos maken omdat we het gratis gaan gebruiken.
Dat 'heel veel' is heel relatief.
pi_111568817
quote:

[..]

Dan hadden we daar aan moeten werken maar daarvoor had er dus niet een muntunie doorgevoerd hoeven te worden. Verklap ons wat het causaal verband tussen een muntunie en de rest van de maatregelen zijn.
pi_111568822
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 09:20 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Behalve dan als het de Europese zaak dient:

Ja natuurlijk :) euro-haters mogen de EU vergelijken met het Derde Rijk en de USSR, maar als je herinnert over hoe dat soort dingen in werkelijkheid waren doe je aan 'bangmakerij'. Selectieve logica geloof ik is de norm.
pi_111568841
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 09:21 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dan hadden we daar aan moeten werken maar daarvoor had er dus niet een muntunie doorgevoerd hoeven te worden. Verklap ons wat het causaal verband tussen een muntunie en de rest van de maatregelen zijn.
Dat is er niet, en die muntunie is ondertussen nog steeds niet mislukt he.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 09:22:44 #183
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_111568850
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 09:21 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dan hadden we daar aan moeten werken maar daarvoor had er dus niet een muntunie doorgevoerd hoeven te worden.
De muntunie is een persoonlijke hobby van mensen die niets van economie begrijpen of willen begrijpen
pi_111568857
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 09:22 schreef HiZ het volgende:

[..]

Scheelt niet veel.
pi_111568860
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 09:22 schreef HD9 het volgende:

[..]

De muntunie is een persoonlijke hobby van mensen die niets van economie begrijpen of willen begrijpen
:) domste commentaar van vandaag.
pi_111568876
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 09:23 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Scheelt niet veel.
Ik weet het niet, vorige keer zou die Samaras absoluut onder geen enkele voorwaarde een handtekening zetten. En toen zette hij hem toch.
pi_111568919
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 09:22 schreef HiZ het volgende:

[..]

De muntunie is op dit moment een groot succes wil je zeggen. :+

Ja voor noordelijk landen is het fijn dat we een relatief goedkope munt hebben hierdoor houden we nog onze export naar de rest van de wereld op niveau. Dat de zuidelijk landen onze producten straks niet meer kunnen betalen maakt niet uit. Het merendeel van de economische activeit binnen europa vind plaats op het continent, dit gaat alleen een heel stuk verminderen.
pi_111568928
Of iemand een handtekening zet, zegt toch niks over het functioneren van een systeem? Meer over de politieke druk die wordt uitgeoefend.
pi_111568932
Ach persoonlijk geloof ik niet zo in die total-collapse doemscenario's. De mens heeft toch iets in zich om dit soort zaken linksom of rechtsom 'goed' (of met beperkte schade) af te laten lopen. Slechts een paar keer in de geschiedenis is het echt goed fout gegaan maar historisch gezien is de kans groter op een sisser denk ik. Daarmee zeg ik niet dat het onmogelijk is dat de situatie gierend uit de klauw loopt, en ik zeg er gelijk bij dat ik absoluut geen econoom ben of er verstand van heb maar anders hadden we elkaar al 10.000x uitgemoord in de afgelopen 2000 jaar.

En er wordt natuurlijk al jaaaaaren geroepen dat er van alles gaat instorten... En we zijn er nog steeds ;). En als het er straks naar uit ziet dat Griekenland het niet gaat worden, dan is het opeens Spanje, of Portugal, of Italie... Tsja.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_111568953
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 09:25 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De muntunie is op dit moment een groot succes wil je zeggen. :+

Ja voor noordelijk landen is het fijn dat we een relatief goedkope munt hebben hierdoor houden we nog onze export naar de rest van de wereld op niveau. Dat de zuidelijk landen onze producten straks niet meer kunnen betalen maakt niet uit. Het merendeel van de economische activeit binnen europa vind plaats op het continent, dit gaat alleen een heel stuk verminderen.
Ik stel een feit vast. De eurozone was vanochtend nog even groot als hij gisteren was.
pi_111568972
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 09:25 schreef Budapestenaar het volgende:
Of iemand een handtekening zet, zegt toch niks over het functioneren van een systeem? Meer over de politieke druk die wordt uitgeoefend.
Het zegt wel wat of je doorgaat met het systeem of dat je het loslaat. Er is dus een fundamenteel verschil.
pi_111568974
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 09:26 schreef Jarno het volgende:
maar anders hadden we elkaar al 10.000x uitgemoord in de afgelopen 2000 jaar.

Nou, dat is ook precies wat we hebben gedaan, op kleinere schaal, toen de wereld nog geen global village was.
pi_111569017
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 09:27 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Nou, dat is ook precies wat we hebben gedaan, op kleinere schaal, toen de wereld nog geen global village was.
Hoeveel écht grote oorlogen zijn er geweest dan? Ik geloof dat de wereld de afgelopen decennia het dichtst bij totale chaos en vernietiging was tijdens de bay of pigs crisis maar zelfs toen heeft het positieve gewonnen van de doemdenkers die er ábsoluut van overtuigd waren dat we elkaar van deze planeet af zouden nuken.
pi_111569030
quote:
Ach persoonlijk geloof ik niet zo in die total-collapse doemscenario's. De mens heeft toch iets in zich om dit soort zaken linksom of rechtsom 'goed' (of met beperkte schade) af te laten lopen. Slechts een paar keer in de geschiedenis is het echt goed fout gegaan maar historisch gezien is de kans groter op een sisser denk ik. Daarmee zeg ik niet dat het onmogelijk is dat de situatie gierend uit de klauw loopt, en ik zeg er gelijk bij dat ik absoluut geen econoom ben of er verstand van heb maar anders hadden we elkaar al 10.000x uitgemoord in de afgelopen 2000 jaar.

En er wordt natuurlijk al jaaaaaren geroepen dat er van alles gaat instorten... En we zijn er nog steeds ;). En als het er straks naar uit ziet dat Griekenland het niet gaat worden, dan is het opeens Spanje, of Portugal, of Italie... Tsja.
Fijn dat jij zo optimistisch bent. Overigens is de kans op oorlog historisch gezien aanzienlijk veel groter dan een 'sisser'. Geschiedenis is niet zo'n heel goed middel om te bewijzen dat vrede de standaard situatie is in Europa. Integendeel zelfs, de laatste 60 jaar in West-Europa is hoogst ongebruikelijk. En echte 'vrede' hebben we pas sinds het verdwijnen van de Sowjet-Unie.
pi_111569046
quote:

Griekenland gaat eruit, de kans is echt iets van 90% en Spanje is de facto al failliet. Het grootste probleem verder is dat de democratische regeringen niet de macht hebben te doen wat gedaan moet worden en het middel dat die regeringen vroeger hadden, nml. devaluatie, niet meer mogelijk is. Ze kunnen de boel alleen maar kapot bezuinigen en dat maakt de boel alleen maar erger. Er zijn maar 2 oplossingen hieruit: eurobonds (en dat betekent op structurele basis heel, heel veel geld oversluizen van Noord naar Zuid-Europa en dat houdt Duitsland terecht tegen) of een exit. Er zijn geen andere, realistische keuzes.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_111569070
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 09:29 schreef Jarno het volgende:

[..]

Hoeveel écht grote oorlogen zijn er geweest dan? Ik geloof dat de wereld de afgelopen decennia het dichtst bij totale chaos en vernietiging was tijdens de bay of pigs crisis maar zelfs toen heeft het positieve gewonnen van de doemdenkers die er ábsoluut van overtuigd waren dat we elkaar van deze planeet af zouden nuken.
Aangezien MAD niet speelt binnen het Europese theater is het nogal kortzichtig om dat te gaan gebruiken als model voor hoe de vrede verstoord kan worden tussen Europese landen. De Balkan is een veel realistischer voorbeeld. En wanneer hebben we ook al weer Servië gebombardeerd?
pi_111569077
quote:

[..]

De geschiedenis is een aaneenschakeling van veldslagen waarbij soldaten tot aan hun knieën in het bloed stonden. Dat wordt later fraai verpakt in een heldhaftig verhaaltje over stoere koningen en koene ridders, maar fraai was het niet. Maar, zoals ik al zei, het vond op wat kleinere schaal plaats dan in pak'm beet, de laatste 100 jaar.
pi_111569083
quote:

[..]

Nu ja, dat was ook meer geluk dan wijsheid.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_111569086
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 09:30 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Griekenland gaat eruit, de kans is echt iets van 90% en Spanje is de facto al failliet. Het grootste probleem verder is dat de democratische regeringen niet de macht hebben te doen wat gedaan moet worden en het middel dat die regeringen vroeger hadden, nml. devaluatie, niet meer mogelijk is. Ze kunnen de boel alleen maar kapot bezuinigen en dat maakt de boel alleen maar erger. Er zijn maar 2 oplossingen hieruit: eurobonds (en dat betekent op structurele basis heel, heel veel geld oversluizen van Noord naar Zuid-Europa en dat houdt Duitsland terecht tegen) of een exit. Er zijn geen andere, realistische keuzes.
Spanje is helemaal niet failliet.
pi_111569130
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 09:32 schreef HiZ het volgende:

[..]

Spanje is helemaal niet failliet.
Dat zijn ze wel. Bij de huidige rentestand is hun schuld niet meer te financieren. En de vooruitzichten zijn heel, heel slecht voor Spanje. Enorme huizenbubbel die aan het klappen is, banken die het niet kunnen opvangen, enorme werkeloosheid en geen mogelijkheid om de boel aan te laten trekken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')