Kom, jullie doen man1986 nu echt tekort. Hij wordt besprongen door zo'n 20 atheisten, dat hij hier en daar niet reageert lijkt me heel begrijpelijk. Er was tenslotte wel heel erg veel om op te reageren.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 18:49 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik ken dat ook wel van een of twee andere onderwerpen. Stel je een serieuze vraag, komt er geen antwoord.
Mee eens. Het is voornamelijk voor de mee-lezers dat we het doen, dacht ik.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 18:08 schreef Molurus het volgende:
In vergelijking met Koningdavid zijn dit, filosofisch gezien, wel de basics ja. Maar ik ben ervan overtuigd dat het voor veel mensen hier tenminste deels nieuwe stof is. Dus dat het besproken wordt lijkt me een goede zaak.
Dat zal allemaal best, maar veel meer dan herhalingen van stomme vragen en redeneringen in de trant van "want God/de Bijbel" kwam er niet uit. Als iemand fossielen ziet als bewijs voor de zondvloed en denkt dat de gebergten op de wereld pas een paar duizend jaar geleden hoger dan zeven meter zijn geworden, dan is er eigenlijk al geen normaal gesprek meer mogelijk.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 18:51 schreef Molurus het volgende:
[..]
Kom, jullie doen man1986 nu echt tekort. Hij wordt besprongen door zo'n 20 atheisten, dat hij hier en daar niet reageert lijkt me heel begrijpelijk. Er was tenslotte wel heel erg veel om op te reageren.
Toch loont het de moeite om ook dan rustig en inhoudelijk te blijven zonder mensen knettergek (of schizofreen) te noemen. Want geef toe: ook jij vindt dit soort topics gewoon *leuk*.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 18:54 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dat zal allemaal best, maar veel meer dan herhalingen van stomme vragen en redeneringen in de trant van "want God/de Bijbel" kwam er niet uit. Als iemand fossielen ziet als bewijs voor de zondvloed en denkt dat de gebergten op de wereld pas een paar duizend jaar geleden hoger dan zeven meter zijn geworden, dan is er eigenlijk al geen normaal gesprek meer mogelijk.
Maar die communiceren wel duidelijk dat ze niet open staan voor andermans argumenten.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 18:51 schreef Molurus het volgende:
[..]
Kom, jullie doen man1986 nu echt tekort. Hij wordt besprongen door zo'n 20 atheisten, dat hij hier en daar niet reageert lijkt me heel begrijpelijk. Er was tenslotte wel heel erg veel om op te reageren.
In mijn ervaring is dat wel heel anders dan het stereotype creationist dat alleen maar monologen afsteekt en op niemand reageert. Die laatste soort zie je veel vaker.
Noem er eens een.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 18:46 schreef bianconeri het volgende:
Natuurlijk zijn er bewijzen voor God! Anders zou er geen enkele gelovige zijn......
Vindbaar voor elk die een beetje serieus onderzoekt.
Bovendien krijg je dan weer antwoord en kun je zelf ook je geest scherpen.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 18:57 schreef Molurus het volgende:
[..]
Toch loont het de moeite om ook dan rustig en inhoudelijk te blijven zonder mensen knettergek (of schizofreen) te noemen. Want geef toe: ook jij vindt dit soort topics gewoon *leuk*.
Dat valt volgens mij wel mee.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 18:58 schreef Eventjes-dan het volgende:
[..]
Maar die communiceren wel duidelijk dat ze niet open staan voor andermans argumenten.
Je weet direct waar je aan toe bent. Hier moet je voor die conclusie eerst 6 topics doorspitten.
Bang is niet het woord. Maar het is zeker een feit dat het zonder zulke types vrij stil wordt wanneer we het hier allemaal roerend met elkaar eens zijn. Zowel religie als filosofie vind ik buitengewoon interessante topics, maar zonder meningsverschil valt er over niets inhoudelijk te praten.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 18:58 schreef Eventjes-dan het volgende:
Je bent gewoon veel te bang dat het sub forum doodbloed
Jazeker! Maar als ik inzie dat het niet om een serieuze gesprekspartner gaat, maar om iemand die dus inderdaad knetterschizofreen is, dan vind ik het verdomd lastig om daar niet eerlijk over te zijn.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 18:57 schreef Molurus het volgende:
[..]
Toch loont het de moeite om ook dan rustig en inhoudelijk te blijven zonder mensen knettergek (of schizofreen) te noemen. Want geef toe: ook jij vindt dit soort topics gewoon *leuk*.
quote:Op zaterdag 12 mei 2012 18:27 schreef Daniel1976 het volgende:
Stel ik open een topic over gnosis. (Ben wat boeken aan het lezen die ATON aanbevolen heeft)
Dan komt ATON dat topic binnen en die valt me bij of zegt dat ik toch ook nog maar eens wat andere boeken moet lezen.
Kijk! Mijn favoriete hyperchristen! Ik zag je bijna over het hoofd man!quote:Op zaterdag 12 mei 2012 18:46 schreef bianconeri het volgende:
Natuurlijk zijn er bewijzen voor God! Anders zou er geen enkele gelovige zijn......
Je moet maar zo denken: de geestesgesteldheid van je discussiepartner is geen inhoudelijk argument voor je positie. Het is het soort persoonlijke opvatting dat maar zelden relevant is. (In een topic dat werkelijk gaat over schizofrenie zou het relevant kunnen zijn bijvoorbeeld.)quote:Op zaterdag 12 mei 2012 19:00 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Jazeker! Maar als ik inzie dat het niet om een serieuze gesprekspartner gaat, maar om iemand die dus inderdaad knetterschizofreen is, dan vind ik het verdomd lastig om daar niet eerlijk over te zijn.
Veruit de meeste gelovigen worden niet gelovig door rationele overwegingen of bewijzen maar door hun achtergrond, ouders, cultuur, en in sommige gevallen door geestelijke nood.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 18:46 schreef bianconeri het volgende:
Ik had m ook gemist ja.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 19:01 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Kijk! Mijn favoriete hyperchristen! Ik zag je bijna over het hoofd man!
Nu ja, het O.T is op dat vlak een flapdrol, maar als je het apocriefe N.T. bekijkt, is dit klassieke filosofie op z'n best. Spijtig hebben ze dit algemeen nog niet begrepen. Ik verwacht van Daniel binnenkort wel enkele topics in die richting. ( ik als stoorzenderquote:Op zaterdag 12 mei 2012 18:31 schreef Molurus het volgende:
Bij topics die in detail ingaan op de Bijbel haak ik zelf in elk geval af.In mijn optiek is de inhoud van de Bijbel filosofisch volstrekt oninteressant totdat iemand aannemelijk maakt dat het filosofisch wel interessant is. Dat heb ik nog niet meegemaakt.
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Als zo iemand strooit met allerlei 'kennis', maar tegelijkertijd geen opleiding heeft afgerond, dan vind ik dat relevant. Als zo iemand vrijgezel is en waarschijnlijk dus regelmatig masturbeert, terwijl je volgens de Bijbel dan de dood verdient, dan vind ik dat relevant. Als zo iemands mond overstroomt van allerlei praat over moraal, maar als die persoon tegelijkertijd een versie van godsdienst aanhangt die het logisch vindt om honderden homo's tegelijk levend te verbranden, dan vind ik dat relevant.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 19:03 schreef Molurus het volgende:
[..]
Je moet maar zo denken: de geestesgesteldheid van je discussiepartner is geen inhoudelijk argument voor je positie. Het is het soort persoonlijke opvatting dat maar zelden relevant is. (In een topic dat werkelijk gaat over schizofrenie zou het relevant kunnen zijn bijvoorbeeld.)
Satanische gnosis ? Wat oerdom is dat ?quote:Op zaterdag 12 mei 2012 18:32 schreef Jigzoz het volgende:
Satanische gnosis is interessant, maar dat roept vrijwel uitsluitend oerdomme reacties op.
Heel juiste opmerking. Knip de wortels en de boom gaat dood.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 18:43 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Hedendaags werk staat vol met argumenten uit de 2500 jaar geschiedenis die achter ons ligt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |