Goed toch? Die vrouw gaat naar de hel, maar haar baby heeft een zeker eeuwig bestaan bij God. Wat een heldin. Als we allemaal is stopte met neuken zou god niemand hoeven te verdoemen toch?quote:Op vrijdag 11 mei 2012 22:00 schreef man1986 het volgende:
[..]
Dat doen we al en heet abortus, oftewel moord.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door dustbrain op 11-05-2012 22:09:18 ]We're slowly approaching inevitable death.
Ik hoef geen clips te kijken voor een discussie die al eeuwen bestaat.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 21:48 schreef man1986 het volgende:
[..]
Bekijk de clips zou ik zeggen voordat je je one liners typt.
Hey Jiggy, ja verveelde mequote:
Ze hebben een bepaalde aantrekkingskrachtquote:Op vrijdag 11 mei 2012 22:05 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
En verveling brengt ons FP'ers richting gristentopics. Altijd leuk.
Onderaan..quote:
Ik ben trouwens een voorstander van Panspermia, een aannemelijkere theorie dan een oppermachtig wezen hoog in de hemel die een wereld kan creëren maar zijn schepselen laat creperen... en dan nog beweren dat 'Hij' barmhartig is.quote:
"Hij" bestaat niet. "Hij" is een perverse karikatuur, bedoeld om mensen af te richten.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 22:14 schreef BasOne het volgende:
[..]
Ik ben trouwens een voorstander van Panspermia, een aannemelijkere theorie dan een oppermachtig wezen hoog in de hemel die een wereld kan creëren maar zijn schepselen laat creperen... en dan nog beweren dat 'Hij' barmhartig is.
Dat is duidelijk uit het boek dat in 'zijn' naam is geschreven.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 22:16 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
"Hij" bestaat niet. "Hij" is een perverse karikatuur, bedoeld om mensen af te richten.
Klopt, vrije wil is een geschenk van God aan de mens, alleen hebben we er misbruik van gemaakt door daarmee te gaan zondigen. God kan je nooit verplichten om Hem te kiezen, want dan zou God jouw vrije wil overtreden.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 22:02 schreef Eventjes-dan het volgende:
[..]
Ok duidelijk, God kan dus niet om onze vrije wil heen.
Aan Jezus om vergiffenis vragen. Vergiffenis vragen duurt maar een paar seconden.quote:Dan nu dit, stel dat je gelijk hebt en ik geloof je....
Wat moet ik dan doen Man1986?
Als je nog steeds niet bereid bent om vergiffenis te vragen, dan vraagt God jou het volgende:quote:Ik kan er niets aan doen dat ik het verhaal van de bijbel niet geloof.
Ik kan niet zeggen dat ik daar voor kies.
Mijn verstand, mijn logisch denken, mijn geweten laat mij maar 1 mogelijkheid.
Ik kan dit niet zomaar aannamen...
Is er dan nog redding voor mij mogelijk?
Of moet ik kiezen om het te geloven zonder dat ik dat doe?
Vraagt God onoprechtheid van mij?
Zal ik op grond daarvan naar de hel gaan?
God verdoemt niemand, wij verdoemen onszelf.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 22:03 schreef dustbrain het volgende:
[..]
Goed toch? Die vrouw gaat naar de hel, maar haar baby heeft een zeker eeuwig bestaan bij God. Wat een heldin. Als we allemaal is stopte met neuken zou god niemand hoeven te verdoemen toch?
Waarom gaf hij ons ballen en hormonen? Viel homoseksualiteit over ons allen, zaten er nu niet miljarden te branden.
Kun je ons laten zien dat het Woord van God verzonnen is?quote:Op vrijdag 11 mei 2012 22:03 schreef BasOne het volgende:
[..]
Ik hoef geen clips te kijken voor een discussie die al eeuwen bestaat.
Waar komt de mens vandaan, waarom besta ik, wat is mijn nut.
Vragen waar mensen al eeuwen mee worstelen en geen antwoord op weten.
Sommigen willen een antwoord en verzinnen er 1, Er moet een hoger wezen bestaan dat ons op deze aarde heeft gezet met een bepaald nut, en die noemen we God.
Oeh, je word niet verplicht?quote:Op vrijdag 11 mei 2012 22:22 schreef man1986 het volgende:
[..]
Klopt, vrije wil is een geschenk van God aan de mens, alleen hebben we er misbruik van gemaakt door daarmee te gaan zondigen. God kan je nooit verplichten om Hem te kiezen, want dan zou God jouw vrije wil overtreden.
Yep, dat is de kwaliteit van het betoog...quote:Op vrijdag 11 mei 2012 22:26 schreef Klauz het volgende:
Craig: "In the atheistic view there is nothing really wrong with raping someone."
?!
Voor veel christenen horen moraliteit en God bij elkaar. Zonder God geen moraliteit. Absurd natuurlijk.. maar dat soort mensen denken vaak wel zo.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 22:26 schreef Klauz het volgende:
Craig: "In the atheistic view there is nothing really wrong with raping someone."
?!
Net zoals dat geneuzel over die joods-christelijke cultuur die we zouden hebben. Nonsens natuurlijk. Alsof moord hier legaal zou zijn als Nederland niet eeuwenlang onder de tirannie van het christendom had geleden.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 22:27 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Voor veel christenen horen moraliteit en God bij elkaar. Zonder God geen moraliteit. Absurd natuurlijk.. maar dat soort mensen denken vaak wel zo.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |