quote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:49 schreef Leandra het volgende:
Het blijft me eigenlijk verbazen dat er zelfs reclame is waarin je een moeder met een pak opvolgmelk een kinderdagverblijf ziet binnenwandelen, om een lesje "het immuunsysteem is in ontwikkeling" te geven, en het dus kennelijk normaal is dat kinderen van 2/3/4 nog aanmaakspul krijgen omdat dat zogenaamd goed is voor het immuunsysteem, maar dat het vreemd is als een kind van diezelfde leeftijd het beste product krijgt voor dat in ontwikkeling zijnde immuunsysteem.
quote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:51 schreef Morretje het volgende:
Oh, ik word altijd zo opgefokt van die reclame Leandra, precies dat wat jij opschrijft bedenk ik me ook iedere keer weer.
CS, je hebt het over je gevoel dat de integriteit van je lichaam in het geding komt. Eigenlijk begrijp ik die zin niet zo goed, en is mijn vraag een beetje raar daarop aangehaakt
quote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:51 schreef Clubsoda het volgende:
Doe ik ook Pessie. Het begon met: proberen hoe het gaat. Moeizaam, dus toen besloot 2 weken te proberen in ieder geval. Dat lukte, toen het voornemen om te blijven voeden tijdens mijn verlof. Toen ging meneer flesweigeren dus voorlopig voed ik door totdat hij aan bijvoeding genoeg heeft. Maar nog steeds blijft mijn voornemen staan om geen lopend en pratend kind aan mijn borst te hebben. Daar ligt voor mij echt de grens.
Ik vond het maar een rare quiz. Parttime gaan werken toen er een kind kwam? Nee, dat deed ik al? Schema's vermeden? Nee, maar ook niet opgezocht. Langer dan 6 maanden gevoed? Nee, hij is er pas drie
quote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:52 schreef pessie het volgende:
[..]
Ik erger me aan die reclame. Ik denk dan gewoon, geef je kind koemelk en een multivitamine, kost een flinke klap minder en heeft hetzelfde resultaat. Maar he, ik ben een krent.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb mijn oudste probleemloos 6 maanden gevoed (in een tijd dat dat helemaal niet zo logisch was; 1991/1992) dus ik wilde de jongste ook minimaal 6 maanden voeden, maar ik heb wat lopen janken dat ik het niet meer trok en er over dacht om te stoppen enz.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:45 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Wat ze zegt over de tweedeling tussen conventioneel opvoeden en AP en hoe jammer dat is, daar ben ik het helemaal mee eens. Maar dan direct weer in het artikel waarnaar doorgelinkt wordt, in de tweede regel: "cry it out vs. co-sleeping, stroller vs. sling". Nee, want er zit natuurlijk geen middenweg tussen laten huilen en jarenlang co-sleepenIn wiens belang is dit nou toch, dat eindeloze zwart-wit denken?
Spring, wat ik lees is langvoeden voor jou een hele rationele keuze. Terwijl voor mij (mijn zoon is 3 maanden dus het is nog even toekomstmuziek, maar ik denk natuurlijk wel na over het moment waarop ik zou willen stoppen) juist erg het gevoel telt dat de integriteit van mijn eigen lichaam in het geding komt. Dus dan weet ik misschien wel dat moedermelk natuurlijk zou zijn maar het gevoel dat ik erbij krijg zou voor mij doorslaggevend zijn.
Ik vind het helemaal niet "natuurlijk", logisch, dat je nadenkt over wanneer je wilt stoppen. Vanuit mijn eigen referentiekader in elk geval. Ten eerste is je kind pas 3 maanden, dus voorlopig nog afhankelijk van melk en ten tweede, waarom ben jij degene die die keuze mag maken?quote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:45 schreef Clubsoda het volgende:
Spring, wat ik lees is langvoeden voor jou een hele rationele keuze. Terwijl voor mij (mijn zoon is 3 maanden dus het is nog even toekomstmuziek, maar ik denk natuurlijk wel na over het moment waarop ik zou willen stoppen)
Die reclame is tenenkrommend ja.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:51 schreef Morretje het volgende:
Oh, ik word altijd zo opgefokt van die reclame Leandra, precies dat wat jij opschrijft bedenk ik me ook iedere keer weer.
CS, je hebt het over je gevoel dat de integriteit van je lichaam in het geding komt. Eigenlijk begrijp ik die zin niet zo goed, en is mijn vraag een beetje raar daarop aangehaakt
het is mij ook pas bij de derde gelukt (langer dan een jaar voeden bedoel ik)quote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:26 schreef mignonne het volgende:
ik hoop zo om ooit nog es langer dan een jaar te voeden. Ik baal er een beetje van dat het zo abrupt stopte beide keren. Ook al was het laatste kind voeden niet zo'n succes en twijfel ik nog wel ns aan of de bv wel 'gelukt' ismaar hey, nieuwe ronde nieuwe kansen hoop ik
Ik denk dat we daarover fundamenteel van mening verschillen. Ik vind het mijn beslissing om te stoppen met borstvoeding en niet uitsluitend die van mijn kind. Natuurlijk niet als dat onoverkomelijk bezwaren zou geven (wat bijvoorbeeld zou gebeuren als ik nu zou stoppen omdat hij niet uit de fles drinkt). Onoverkomelijk bezwaren zijn voor mij niet dat borstvoeding gezonder is dan koemelk.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:54 schreef WupWup het volgende:
[..]
Ik vind het helemaal niet "natuurlijk", logisch, dat je nadenkt over wanneer je wilt stoppen. Vanuit mijn eigen referentiekader in elk geval. Ten eerste is je kind pas 3 maanden, dus voorlopig nog afhankelijk van melk en ten tweede, waarom ben jij degene die die keuze mag maken?
Mijn schoonzusje vroeg eens hoe lang ik nog wilde voeden (kind was nog geen jaar volgens mij). Toen ik zei dat ik daar geen besluit over ging nemen en wel ging zien wat er gebeurde, zei ze: Als ze straks naar school gaat wil ze vast niet meer..quote:Op vrijdag 11 mei 2012 15:06 schreef Leandra het volgende:
Toevallig vroeg N me van de week hoelang ik nog wilde blijven voeden (ik heb nog best last van hormonen enz. en dat is voor hem ook niet altijd even leuk, voor mij ook niet trouwens...) en toen ik zei dat ik wilde voeden tot Soneal het genoeg vond was hij bang dat dat nog 4 jaar zou zijn
Daarom zeg ik dus ook bewust "fysiek" in dienst van mijn kind en heb ik dat nog eens extra benadrukt. En dat kan, dat je dat niet zo voelt. Ik voel dat wel zo. En ik vind ook dat ik recht heb op die emoties en ik wil ze ook even kunnen ventileren dan. Voor mij is borstvoeden niet rozengeur en maneschijn allemaal. Daar lijkt soms zo weinig ruimte voor. De maatschappij lijkt wel verdeeld in langvoeden en "he bah nee, geef mij maar kunstvoeding". Ik mis vaak die middengroep.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 15:27 schreef Asyniur het volgende:
Ik vind de opmerking 'niet meer in dienst van je kind willen staan zo raar'![]()
Vanaf dat je zwanger bent, sta je gewoon in dienst van je kind m.i. Ten slotte is je kind afhankelijk van je.
Ik heb Harry 21 maanden gevoed maar ik heb me nooit 'in dienst van hem' gevoeld. Sterker nog hoe ouder hij werd, hoe meer je ook kan zeggen dat hij eventjes moet wachten of dat je eens nee kan zeggen...
As we speak heb ik de Duplo olifant aan de borst![]()
Ik zal mezelf nog even citeren, omdat het blijkbaar niet overkomt:quote:Op vrijdag 11 mei 2012 15:31 schreef bitterend het volgende:
Bv of geen bv je kind is afhankelijk van je en sta je volledig in zijn/haar dienst.
Quiz Completed
Scoring:
Sears skeptic: 0 - 20%
Partial proponent: 30-70 %
Committed Sears disciple: 80-100%
You scored 90%!
Mwah, ik snap dat wel hoor, ik heb ook momenten gehad dat het zo voelde en dat ik op (of zelfs over) de grens zat van het niet meer redden...quote:Op vrijdag 11 mei 2012 15:27 schreef Asyniur het volgende:
Ik vind de opmerking 'niet meer in dienst van je kind willen staan zo raar'![]()
Vanaf dat je zwanger bent, sta je gewoon in dienst van je kind m.i. Ten slotte is je kind afhankelijk van je.
Ik heb Harry 21 maanden gevoed maar ik heb me nooit 'in dienst van hem' gevoeld. Sterker nog hoe ouder hij werd, hoe meer je ook kan zeggen dat hij eventjes moet wachten of dat je eens nee kan zeggen...
As we speak heb ik de Duplo olifant aan de borst![]()
ooh dat mag hoor!quote:Op vrijdag 11 mei 2012 15:32 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Daarom zeg ik dus ook bewust "fysiek" in dienst van mijn kind en heb ik dat nog eens extra benadrukt. En dat kan, dat je dat niet zo voelt. Ik voel dat wel zo. En ik vind ook dat ik recht heb op die emoties en ik wil ze ook even kunnen ventileren dan. Voor mij is borstvoeden niet rozengeur en maneschijn allemaal. Daar lijkt soms zo weinig ruimte voor. De maatschappij lijkt wel verdeeld in langvoeden en "he bah nee, geef mij maar kunstvoeding". Ik mis vaak die middengroep.
Absoluut. En dat is ook precies wat ik jammer vind. Door weinig ruimte te laten voor anders dan jubel-juich-ervaringen stimuleer je borstvoeden maatschappelijk gezien in ieder geval niet. Ik spreek hier overigens in zijn algemeenheid.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 15:37 schreef pessie het volgende:
Wat betreft in dienst staan van je kind, zo heb ik mij wel eens gevoeld, en dat was absoluut niet fijn, dat zijn zware momenten waar ik gelukkig snel weer uit werd gepraat door vriendinnen en manlief.
Clubsoda, het is goed dat je dat ventileert, helpt je langer voeden. Dat laatste meen ik toch vrij serieus, als je open kunt zijn over wat jij de mindere kanten vind van borstvoeding denk ik dat je minder snel geneigd bent over te stappen op kv "om maar van het gezeur af te zijn". Als je steeds maar een of andere roze wolk moet voorwenden die niet waarheidsgetrouw is, is vermoeiend.
Dat is ook zo! Het is voor mij bijvoorbeeld erg makkelijk roepen dat ik nog borstvoeding geef. In de praktijk is dat namelijk max twee keer per dag; twee minuten per kant.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 15:59 schreef Clubsoda het volgende:
Ik sluit ook inderdaad niet uit dat als het leven weer z'n normale gang neemt, die ongemakken minder op de voorgrond staan. Zo (redelijk) vlak na de bevalling en net weer aan het werk is het dagelijks leven sowieso soms best een worsteling en dan zijn dit soort letterlijke irritaties veel prominenterEn toch vind ik het ergens wel fijn om te horen dat ik niet de enige ben die dat gelebber niet zo plezierig vindt.
Ik heb een ander referentiekader dan jij (50% in de quiz) maar herken dit wel. Ik had een reünie van de zwangerschapsgym toen onze baby's vijf maanden waren en onder de andere vier moeders was de consensus:quote:Op vrijdag 11 mei 2012 15:37 schreef pessie het volgende:
Wat betreft peuterspeelzaal, ik zie er aan de ene kant naar uit en aan de andere kant tegenop![]()
Asy, de duplo olifant![]()
Wat betreft in dienst staan van je kind, zo heb ik mij wel eens gevoeld, en dat was absoluut niet fijn, dat zijn zware momenten waar ik gelukkig snel weer uit werd gepraat door vriendinnen en manlief.
Clubsoda, het is goed dat je dat ventileert, helpt je langer voeden. Dat laatste meen ik toch vrij serieus, als je open kunt zijn over wat jij de mindere kanten vind van borstvoeding denk ik dat je minder snel geneigd bent over te stappen op kv "om maar van het gezeur af te zijn". Als je steeds maar een of andere roze wolk moet voorwenden die niet waarheidsgetrouw is, is vermoeiend.
Ik was vorige week op een verjaardag, er was een jongetje van 10 maanden en op een gegeven moment gingen papa en mama weg en zeiden "tot morgen", dus ik helemaal verbaasd van he blijft hij hier terwijl de ouders weggaan? Nou, ja dus, was al de derde keer. Voor mij zo gek en voor hen zo normaal. Ouders willen uitgaan en uitslapen dus kind blijft bij opa en oma. En het kind kreeg een hele boterham dat werd gevoerd met een vorkje en daarna een fles melk waarna hij 3.5 uur ging slapen. Zo totaal 180 graden anders van mijn referentiekader dat ik echt perplex stond en eigenlijk nog steeds sta als ik erover nadenk.
Dit heb ik meer verteld om verschillende referentiekaders aan te geven, niet om een waardeoordeel te vellen.
OMGquote:Op vrijdag 11 mei 2012 16:13 schreef sverbern het volgende:
[..]
Ik heb een ander referentiekader dan jij (50% in de quiz) maar herken dit wel. Ik had een reünie van de zwangerschapsgym toen onze baby's vijf maanden waren en onder de andere vier moeders was de consensus:
- bij vijf maanden kun je de fles van 22 uur "eraf halen"
- als je kindje om vier of vijf uur 's nachts wakker wordt dan is het toe aan bijvoeding.
- een boek over voeding dat is uitgegeven door nutricia is de referentie die alle ouders gebruiken voor voeding.
Dat wil ik ook helemaal niet suggereren. Ook kv kun je op verzoek geven (ik ken een moeder met een kindje van 6 maanden die elke nacht opstaat om een flesje op te warmen.)quote:Op vrijdag 11 mei 2012 16:20 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Nou ik ben na een paar weken overgestapt op kv maar alle drie de opsommingen vallen niet binnen mijn referentiekader hoor
Nah, ook los van FOK! is de mogelijkheid tot het vergaren van informatie uitstekend, wat dat betreft is het een heel ander verhaal dan 20 jaar geleden.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 16:23 schreef Morretje het volgende:
Maar iedereen doet het met de informatie die tot zijn/haar beschikking staat. Wij hebben Fok, en internetten verder waarschijnlijk ook heel wat af. Ik denk dat dat voor de meerderheid van de ouders niet zo geldt.. En Nutricia is duidelijk een goede spammert
Dat was het voor mij ook, bij vlagen. De tweede keer was ik er wel meer van doordrongen dat je baby maar een heel korte tijd (volledig) afhankelijk van je is en dat die tijd zo snel voorbij gaat. Ik wou er alles aan doen om er zoveel mogelijk van op te snuiven. Moest de rest van mijn leven daarvoor on hold, dan was dat maar zo.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 15:38 schreef Morretje het volgende:
Zoals ik al zei, herken ik dat ook wel. Het gevoel geen kant op te kunnen omdat er altijd wel iets van je verwacht wordt. Met bv is dat nou eenmaal vaker zo, dan met kv (want dat kan een ander ook geven) De rest van de verzorging kan een ander ook doen. Het gevoel dat jij er altijd moet zijn, dat was het voor mij vooral.
OMG, doen ze dat nog steeds, een lange vinger??quote:Op vrijdag 11 mei 2012 16:29 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik val op het kdv ook nogal op met irritatie over zomaar koemelk geven terwijl ik dat nog niet aangegeven had. En Puck krijgt een volkoren koekje ipv lange vinger op mijn verzoek. Arm kind!
Klopt! ik moet zeggen, er is veel onzin op het internet maar ook veel waardevol informatie!quote:Op vrijdag 11 mei 2012 16:23 schreef Morretje het volgende:
Maar iedereen doet het met de informatie die tot zijn/haar beschikking staat. Wij hebben Fok, en internetten verder waarschijnlijk ook heel wat af. Ik denk dat dat voor de meerderheid van de ouders niet zo geldt.. En Nutricia is duidelijk een goede spammert
Nou ja, als het toen goed werkte dan zou het nu ook nog moeten werken, ik ben daar aan de ene kant ook heel makkelijk in, maar ik pak van de opvoedmethodes van 20 jaar geleden en die van nu gewoon datgene wat me het best en meest logisch lijkt.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 16:44 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Wat mij bij mijn schoonzus opvalt is dat ze doet wat ze 8 jaar geleden bij haar oudste te horen heeft gekregen en niet doet aan voortschrijdend inzicht.
Daar doen veel schoonmoeders ook niet aan trouwens![]()
Ditoquote:
Ik twijfel niet aan de voedingswaarde, ik twijfel heel erg aan de hoeveelheid en of het ooit wel goed op gang is geweest.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:33 schreef -Spring het volgende:
[..]
Dat wilde ik nog vragen idd. Twijfel je nog wel eens over de voedingswaarde van je bv?
Ja, dat dekbed trek ik me dan ook niets van aan.... dat advies geldt ook alleen voor NL en België.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 16:53 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Nou ja als ik zeg dat het advies nu is dekbed vanaf twee jaar en bijvoeding vanaf zes maanden dan kijkt ze me heel verbaasd aan.
Dus ik bedoel dan meer nieuwe inzichten in bijvoeding en veiligheid qua slapen e.d.
quote:Op vrijdag 11 mei 2012 16:42 schreef Claudia_x het volgende:
Het is eigenlijk een godswonder dat wij hier nog met z'n allen De Waarheid levend houden.
Andere reden, mijn werk gaat in opdrachten en als ik aan het werk ga dan kan ik ineens weken van 80 uur hebben. Dat kon ik er pas weer bij hebben na 5 maanden ofzo.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 17:21 schreef mignonne het volgende:
Dito
ik ben afgeschreven
ik heb mn werkzoektocht wel even stop gezet ten behoeve van mn kind. Maar dat had niet zoveel te maken met een vorm van AP als wel een kind wat extreem veel aandacht en fysieke verzorging nodig had, dat was ook de reden waarom ik extremely reluctant was om mijn kind bij een ander achter te laten. Ik wilde een ander niet opzadelen met mijn huilbaby.
Och meisje toch, wat rot zeg.quote:én... de eindstand. Vanaf 8 maanden was bijvoeden met fv gewoon nodig omdat ik het onmogelijk bij elkaar gekolfd kreeg. Ze krijgt nu volledig flesvoeding en groeit weer, huilt minder, haar haar groeit en ze krijgt weer spekjes.
Wel geprobeerd ja, werkt nietquote:Op vrijdag 11 mei 2012 17:49 schreef pessie het volgende:
Mrien, heb je al geprobeerd het ritueel te veranderen? Anders zou ik het ook niet weten eigenlijk...
De 2 keren dat het 's middags goed ging zonder drinken, waren volgens mij ook met een beker in bed zit ik me nu te bedenken. Wel weer een goede om weer eens te proberen.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 19:04 schreef Morretje het volgende:
oh Mrien, dat klinkt een beetje als de periodes die wij hier gehad hebben, waarbij ze vond dat ze alleen maar weer kon slapen als ze gedronken had. Dat hebben we helaas moeten doorbreken op een wat 'hardere' manier, door haar de eerste keer dat ze dan wakker werd, niet uit bed te halen, iets anders aan te bieden en vervolgens te wachten tot ze echt boos was dat ze niet mocht drinken. Dan mocht ze drinken, en ging het meteen weer beter. Ik denk dat we haar daarmee het signaal gaven dat drinken voor 'noodsituaties' 's nachts was, en niet om weer in slaap te vallen.
Ze heeft hier trouwens nog steeds een beker water in bed, en daar drinkt ze best veel uit. Kan ook nog een idee zijn, hoewel jouw kereltje natuurlijk jonger..
geen idee, ik ben geneigd te denken van niet, maar 100% zeker ben je eigenlijk nooit.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 19:32 schreef WupWup het volgende:
Mignonne, heb jij misschien een placentarest gehad, helemaal in lijn met je megafluxus?
Herkenbaar. Hopelijk is dit de nieuwe trend...quote:Op zaterdag 12 mei 2012 08:30 schreef mrien het volgende:
Thx voor de tips
Vannacht was het maar 1x en dat is prima en geeft je gelijk het gevoel te hebben doorgeslapen
Ik zeg: oefenen met een bekertje/glas! Doe er wat bv in. Hartstikke handig voor straksquote:Op dinsdag 15 mei 2012 08:43 schreef bitterend het volgende:
Hier toont mevrouw heeeel veel interesse in onze eten! vooral als we iets drinken en ze zit op schoot dan pakt ze het bekertje/glas uit je hand en probeert het naar haar mond te brengen
Arme Joris zo veel honger
Ohja goed idee! zal het proberen!quote:Op dinsdag 15 mei 2012 19:45 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Ik zeg: oefenen met een bekertje/glas! Doe er wat bv in. Hartstikke handig voor straks
hij wordt ouder, is het niet een idee om meer per portie's te gaan laten geven als ze dan halstarrig aan twee voedingen vasthouden ?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 21:56 schreef sverbern het volgende:
Vandaag had Joris weer schreeuwende honger toen we thuiskwamen, en weer kwam er naar zijn smaak te weinig melk. Na 7 borsten kwam er echt niets meer uit maar was hij nog niet voldaan. Toen heb ik voor het eerst gekolfde melk opgewarmd, de portie die ik 's middags te veel had gekolfd omdat ze op het KDV nog een flesje over hadden. Na slechts 30 cc had ik weer een vrolijk, tevreden mannetje. Fijn, maar wel jammer dat het nodig was.
Ik heb ze beide! En kolfde het prettigst met de Avent handkolf.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 22:05 schreef Morretje het volgende:
Dames met een kolf, Nijna heeft een Avent handkolf te koop. Daarnaast heeft Linda op termijn een van Medela te koop. Hoe kies ik nu tussen die twee?
Ik ga em incidenteel gebruiken.
Ze zijn niet halsstarrig maar geven op verzoek. Meestal komt hij op drie voedingen waarvan de laatste tussen half vijf en vijf, maar gisteren had hij om kwart voor drie een voeding gehad (zelfs 20 cc van de 160 laten staan) en ik haalde hem om kwart voor zes op. Toen lag hij nog tevreden te spelen maar het was wel rond de tijd dat hij anders weer honger zou krijgen.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 21:59 schreef DJMO het volgende:
[..]
hij wordt ouder, is het niet een idee om meer per portie's te gaan laten geven als ze dan halstarrig aan twee voedingen vasthouden ?
Bij mijn kolf zitten er 5quote:Op woensdag 16 mei 2012 10:04 schreef Morretje het volgende:
Ik heb geen flessen, dus dat is geen punt.![]()
Klinkt als een goed gesprek.quote:Op woensdag 16 mei 2012 12:53 schreef mignonne het volgende:
Net met de huisarts een gesprek gehad over het verloop van de borstvoeding bij jongste; hij vermoed dat mn lage hb (6.0 tijdens de bevalling 5.7 bij ontslag) van invloed is geweest op het op gang komen. Hij zei dat het controleren van mn hb bij de nacontrole niet zoveel zei want dan dikt het bloed weer wat in en is t nogal wiedes dat het even een boost krijgt (7.4 op naco) maar het had eigk na een maand of 3 nog wel eens geprikt mogen worden. Hij zei dat hij denkt dat het allemaal een samenspel van factoren is geweest, een groot kind dat veel vroeg maar dat niet aangeleverd kreeg, een laag hb en aangezien bv uit bloed wordt gemaakt heeft dat ook invloed, en omdat ik door haar huilgedrag etc niet echt goed heb kunnen aansterken zou dat zomaar door hebben kunnen spelen. Tel daar die reflux toestanden bij op. Nja goed. Helemaal bevredigend is het niet want we zullen het nooit weten waar het nou precies aan ligt. Maar het was goed om het er even over te hebben met hem.
Anyroads, omdat ik maar moe blijf enz. wordt de boel nog es geprikt en mn schildklier ook, ondanks dat ie een maand geleden goed was, blijft een beetje een dingetje natuurlijk. Op zich is goed, goed en heb ik net zoveel kans als een ander dat ie gaat zwabberen, maar je weet maar nooit.
nee xDquote:Op woensdag 16 mei 2012 13:11 schreef pessie het volgende:
Mignonne fijn dat je zo'n goed gesprek hebt gehad met je huisarts. Slapen jullie weer een beetje 's nachts?
Denk je dat je vermoeidheid ergens anders door komt dan door het feit dat je 's nachts geen volledige slaapcycli doormaakt?quote:Op woensdag 16 mei 2012 13:14 schreef mignonne het volgende:
nou vooruit, een beetje slapen we wel![]()
maar we worden nog wel heel regelmatig wakker, 2 a 3 keer per nacht is vrij standaard.
het komt mij ook heel bekend voor... hb was 3 na de bevalling. Na transfusies wel meer, maar bv heeft niet super gelopen.quote:Op woensdag 16 mei 2012 13:10 schreef mignonne het volgende:
och ik vond het wel plausibel klinken op zich, dat het lage hb als één van de losse factoren ook meegespeeld heeft in de slechte productie.
Plausibel genoeg om me gerust te stellen in elk geval.
ja ik raak ook niet meer bijgeslapen. Ik ben over het algemeen niet degene die eruit gaat tegenwoordig, dat doet mijn vriend allemaal. Ik maak dus best redelijke slaapcycli en ik slaap vaak wat langer door 's morgens en als ikt huis ben dan slaap ik s middags ook gemiddeld 2 a 2,5 uur. Maar ik blijf moe. als sidenote, ik heb zelf nooit veel slaap nodig gehad, een uur of zes max is ruim voldoende om me uitgerust en optimaal te voelen.quote:Op woensdag 16 mei 2012 13:17 schreef pessie het volgende:
[..]
Denk je dat je vermoeidheid ergens anders door komt dan door het feit dat je 's nachts geen volledige slaapcycli doormaakt?
Ik ben supradin forte gaan slikken, omdat ik maar moe bleef.. Ik moet zeggen, ik leef er echt door op.quote:Op woensdag 16 mei 2012 13:23 schreef mignonne het volgende:
[..]
ja ik raak ook niet meer bijgeslapen. Ik ben over het algemeen niet degene die eruit gaat tegenwoordig, dat doet mijn vriend allemaal. Ik maak dus best redelijke slaapcycli en ik slaap vaak wat langer door 's morgens en als ikt huis ben dan slaap ik s middags ook gemiddeld 2 a 2,5 uur. Maar ik blijf moe. als sidenote, ik heb zelf nooit veel slaap nodig gehad, een uur of zes max is ruim voldoende om me uitgerust en optimaal te voelen.
Het kan prima dat vermoeidheid gewoon een effect is van het leven met twee kinderen en een drukke studie, dat vind ik ook prima, maar ik wil wel even voor de zekerheid weten dat ik niet een dik ijzergebrek heb en dat het allang simpel op te lossen was met een setje pillen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat gaat je Lientje keurig op haar curve zeg!! wauw!![]()
:)
Ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt. Ik zal even proberen om hem net zo neer te leggen. Filmpje zou natuurlijk geweldig zijnquote:Op donderdag 17 mei 2012 21:31 schreef Asyniur het volgende:
Tinuviel, ik leg de baby ongeveer tot net onder zijn neus ter hoogte van mijn tepel. Dus mijn tepel zo ongeveer in zijn snotgootje. Dan moet hij zijn hoofd een klein beetje schuin omhoog doen en maakt hij de hap groter.
Hopelijk begrijp je wat ik bedoel en kun je er wat mee... anders kijk ik wel of ik het op film krijg
Maar ook hier wordt regelmatig een tepel naar binnen geslurpt hoor. Zeker als ik niet oplet/slordig ben
Harry heeft het trouwens ook altijd gedaan
En de handjes weghouden is hier ook soms een ramp hoor, maar het helpt hier het best als ik hem goed op zijn zij hou en dan een handje onder zijn lijfje doe.
Asy soms wel en soms ook weer niet of hij verandert ineens de hap of de techniek als de melk er snel uit komt stromen. Hij zal er eerst aan moeten wennen, schat ik. Eerder lag hij te drinken en ineens hoorde je de melk in zijn keeltje klotsen. Toen liet hij ineens los. Het was nog net niet zo dat het eruit schootquote:Op vrijdag 18 mei 2012 12:41 schreef Asyniur het volgende:
je kan het handje ook in het shirtje stoppen door even aan een mouw te trekken (alsof je shirt uittrekt)
Tinuviel, filmpje lukt nu even niet maar lukt het nu wel op een grote(re) hap te krijgen?
mignonne, ik hoop dat het een samenloop van omstandigheden was en dat je volgende keer lekker lang mag/kan voeden. Wel fijn, zo'n meedenkende huisarts
Oh jazeker! Jij gaat nu 2 weken overtijd en dan heb je gewoon een natuurtalentje aan je borstquote:Op zaterdag 19 mei 2012 08:59 schreef Keshet het volgende:
Ik mag straks ook weer! En dan nu hopelijk echt! <3
hoe is het met je kloof?quote:Op zondag 20 mei 2012 11:02 schreef Tinuviel het volgende:
Keshet het is je van harte gegund, een mooie termijn baby, die lekker aan de borst gaat!
Red Bull![]()
Grappig genoeg valt me de weinige slaap minder tegen, dan ik had verwacht. Het is natuurlijk wel even wennen, maar meer ook niet. Ik kan er volgens mij beter tegen dan mijn man
Dankje, ja zelfs gebeld met iemand van borstvoedingnatuurlijk en de LK. Ze wisten echter ook niet zoveel te zeggen behalve dat de adviezen, die ik heb gekregen goed waren en ze verder via de telefoon niet zoveel konden zeggen. Het is soms nog steeds lastig om hem zover te brengen echt goed open te doen. "Kloof" tussen theorie en praktijk, hequote:Op zondag 20 mei 2012 11:23 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
hoe is het met je kloof?
ik wilde trouwens nog zeggen sat ik hey heel goed vind dat je meteen de LK hebt gebeld ipv zelf tr gaan ploeteren
Bij mijn moeder na zo'n 17 jaar idd.quote:Op zondag 20 mei 2012 12:37 schreef J-net het volgende:
*sluipt stiekem nog even binnen*
hoe lang na de borstvoeding stoppen je borsten met lekken?
Ik ben in februari gestopt en niet dat het er nu met stralen uit komt, maar soms nog een druppel en als ik in mijn borsten kniijp wel meer dan een druppel .
iemand ervaring?
Wel handig mocht je ooit willen relacteren.quote:Op zondag 20 mei 2012 12:47 schreef bitterend het volgende:
Volgens mij vroeg iemand dat pas en iemand anders zei dat ze na jaren nog steeds af en toe een druppel heeft
Sorry dat bedoelde de cb mevrouw ook. Na meximaal 3 uur voeden, dus na 2,5 uur mag ook zeg maar.quote:Op maandag 21 mei 2012 15:29 schreef mrien het volgende:
Ik zou maximaal 3 uur er tussen laten overdag tinu. Maar gok dat je dat al niet haalt![]()
Hopelijk is hij volgende week goed aangekomen
Ja, dat lijkt me goed advies.quote:Op maandag 21 mei 2012 15:50 schreef Tinuviel het volgende:
Nirak & Mrien dank voor jullie reacties.
Nirak: sowieso beide borsten goed laten leegdrinken. Maar dan ook elke borst 2x aanleggen. Dus een schema van: li, re, li, re of re, li, re, li. Zo drinkt de baby 2 borsten leeg maar lokt in totaal 4 toeschietreflexen uit (2 aan de rechter- en 2 aan de linkerborst) & de kans dat hij meer melk & ook achtermelk dringt is waarschijnlijk ook groter als ik hem nog een 2e keer aan dezelfde borst aanleg.
Ik heb altijd geleerd te tellen vanaf het begin van een voeding. In het begin was ik inderdaad ook wel een uur bezig met een voeding, maar na een paar weken werd dat beter. Hoewel, als ik hem 's avonds in slaap voedt, is hij ook nog rustig drie kwartier bezig (maar een deel daarvan drinkt hij amper, en is hij alleen een beetje aan het sabbelen - als ik dan probeer hem af te koppelen gaat hij weer even fanatiek drinkenquote:Op maandag 21 mei 2012 15:30 schreef Tinuviel het volgende:
Ben alleen vergeten te vragen hoe ze tellen. De 1e kraamzorg zei: tellen vanaf het begin van de voeding, de 2e zei al vanaf halverwege. Als ik namelijk het begin neem, krijgen wij niet echt rust tussen de voedingen door. Zeker als ik elke borst 2x geef ben ik gauw 1 uur bezig (incl. boeren & luier verschonen tussendoor).
Bij mijn kraamverzorgsters was er dus onenigheid wanneer je begint te tellen. Wat betreft het langzamer drinken en sabbelen, heb ik hier ook. De kraam zei dat dat heel normaal was.quote:Op maandag 21 mei 2012 16:13 schreef Bleie het volgende:
[..]
Ik heb altijd geleerd te tellen vanaf het begin van een voeding. In het begin was ik inderdaad ook wel een uur bezig met een voeding, maar na een paar weken werd dat beter. Hoewel, als ik hem 's avonds in slaap voedt, is hij ook nog rustig drie kwartier bezig (maar een deel daarvan drinkt hij amper, en is hij alleen een beetje aan het sabbelen - als ik dan probeer hem af te koppelen gaat hij weer even fanatiek drinken).
Nee ze kwam speciaal naar ons huis toe om te kijken of ik al bevallen was. Het kantoor is ook niet ver van ons huis. Maar de afspraak was dat ze bij ons zou kramen alleen het bureau heeft mij verteld dat ze met vakantie was en haar gewoon niet hier geplaatst. Ondanks dat ze zich speciaal nu nergens had laten plaatsen zodat ze hier kon komen na de bevalling.quote:Op maandag 21 mei 2012 19:22 schreef Bleie het volgende:
Uiteindelijk maakt t niet zo veel uit natuurlijk, als je voedt op verzoek. Gewoon aanleggen als hij honger heeft.
Wat leuk dat de kraam van je oudste langskwam!
waarom wil je wisselvoeden? is L ontevreden? (ga je zijn naam gebruiken op Fok?)quote:Op maandag 21 mei 2012 17:49 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Bij mijn kraamverzorgsters was er dus onenigheid wanneer je begint te tellen. Wat betreft het langzamer drinken en sabbelen, heb ik hier ook. De kraam zei dat dat heel normaal was.
Nirak, ik weet ook van de vorige keer nog dat bv veel tijd kost, alleen door alle tips van het cb op te volgen blijf er bijna geen tijd meer over.
Slapen net lukte ook niet echt. Eerst was L. te onrustig, dan ging de doorbel. Wel leuk de kraam van mijn oudste zoon kwam langs. Ze zou ook bij mijn 2e zoon kramen maar het ging behoorlijk mis![]()
Ik las net dat wisselvoeden in combinatie met borstcompressie minder belastend en ook beter is dan vaker aanleggen. Dus als vaker aanleggen niet lukt, zalik in ieder geval de andere adviezen volgen.
Staat boven wel uitgelegd. Omdat hij volgens de weging van vandaag sinds dag 7 niet is aangekomen, volg ik de adviezen op van het cb. Ik laat me niet gek maken, maar helemaal geen gewichtstoename doet me toch aan het denken zetten. Mijn borsten tot meer productie te bewegen kan dan geen kwaad lijkt me.quote:Op maandag 21 mei 2012 19:53 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
waarom wil je wisselvoeden? is L ontevreden? (ga je zijn naam gebruiken op Fok?)
go with the flow zou ik zeggen
Balen van het niet kunnen slapen Bleie. Moet je ook werken vandaag? Geen kans om tussendoor even te rusten of te slapen?quote:Op dinsdag 22 mei 2012 11:39 schreef Bleie het volgende:
Geen idee. Misschien even bellen met een vrijwilliger van LLL?
Pff, ik zit er even doorheen vandaag. Pietje kwam vannacht drie keer (1, 3,30 en 5.30 uur, en toen om 7 uur alweer), en tussendoor heb ik niet geslapen. Zou hij door de warmte meer dorst hebben gehad? Waar slapen jullie kindjes in momenteel? Hij had een rompertje met lange mouwen, en een dun broekje aan, en een slaapzakje (gewatteerd, maar zonder mouwen). Hij voelde niet heel warm of zo.
Nu probeer ik dus op 2 uur slaap de dag door te komen, wat niet zo heel erg lukt...
Volgens mij wel!quote:Op dinsdag 22 mei 2012 12:16 schreef Bleie het volgende:
Clusteren zou natuurlijk kunnen, hoewel hij dat al een tijd niet meer doet. En met 4 maanden hebben ze in principe ook geen regeldagen toch?
Meer dorst kan, misschien voelt hij zich niet lekker.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 11:39 schreef Bleie het volgende:
Pff, ik zit er even doorheen vandaag. Pietje kwam vannacht drie keer (1, 3,30 en 5.30 uur, en toen om 7 uur alweer), en tussendoor heb ik niet geslapen. Zou hij door de warmte meer dorst hebben gehad? Waar slapen jullie kindjes in momenteel? Hij had een rompertje met lange mouwen, en een dun broekje aan, en een slaapzakje (gewatteerd, maar zonder mouwen). Hij voelde niet heel warm of zo.
Nu probeer ik dus op 2 uur slaap de dag door te komen, wat niet zo heel erg lukt...
Gisteren toen de dame van het cb is geweest vroeg ik ook naar de regeldagen. Ik meende me te herinneren dat er van die handige lijstjes waren met welke leeftijden ongeveer kinderen regeldagen kunnen hebben. En natuurlijk verschilt dat per kind nog, maar dan heb je in ieder geval een beetje een indicatie. Echter het cb wil deze informatie niet graag geven omdat het per kind zo verschilt en er ook regeldagen kunnen zijn voor andere redenen/ op andere tijdstippen.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 12:16 schreef Bleie het volgende:
Yep, ben aan het werk, dus geen kans om even te rusten - afgezien van kolfpauzes (maar echt goed is dit ook niet voor mijn opbrengst). Officieel moet ik tot half zes werken, maar ik denk wel dat er kans is dat ik eerder weg kan.
Clusteren zou natuurlijk kunnen, hoewel hij dat al een tijd niet meer doet. En met 4 maanden hebben ze in principe ook geen regeldagen toch?
Succes! Hier ook meer nachtvoedingen...quote:Op dinsdag 22 mei 2012 11:39 schreef Bleie het volgende:
Slapend aanleggen?quote:Op dinsdag 22 mei 2012 14:40 schreef Tinuviel het volgende:
Zo lukt voeden om de drie uur natuurlijk niet als meneer prinsheerlijk slaapt
DaviniaHR wat klink je enthousiast en verliefd zoals je over de bv praat. Erg leuk!quote:Op dinsdag 22 mei 2012 15:34 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Slapend aanleggen?
Even kolven?
Even een jubelpost voor mezelf:
Het heeft bijna 2,5 jaar gekost, maar we voeden inmiddels ook goed in de madonnahouding. Supergezellig en erg fijn. Veel leuker dan de rugbyhouding.
Verder geniet ik vooral van het voeden. Hoe ze zo tot rust komt tijdens een voeding, prachtig!x 1000
Zoë mijn zoontje valt tijdens het voeden ook vaak in slaap. Ik verschoon hem dan ook tussenin als hij in slaap valt. Wat verder bij ons helpt is wegleggen op zijn rug, vasthouden in een houding die hij minder leuk vind (bijv. vasthouden onder de armpjes en benen laten hangen) of een soort valbeweging maken. Misschien dat een van deze dingen ook voor jou helpt.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 21:47 schreef Zoë23 het volgende:
Ik had een aantal vragen..
M'n meisje valt tijdens het voeden snel in slaap, drinkt dan soms niet meer (en soms blijft ze rustig door drinken)
Probeer dr wel wakker te maken, tussendoor verschonen of wisselen van borst maar soms valt ze al snel weer in slaap. Wat kan ik dan het beste doen?
Ik voed met een tepelhoedje (anders wilde ze niet aanhappen) maar deze laat ze vol lopen en dan neemt ze wat slokjes.
Als ze dan in slaap valt, verslikt ze zich soms in al die melk..
Kan ik daar ook iets tegen doen? Vind t echt naar als ze zich zo verslikt
Probeer dr zo goed mogelijk vast te houden & dr wakker te houden maar soms lukt dat dus niet..
Ik bedoel NIET echt laten vallen natuurlijkquote:Op dinsdag 22 mei 2012 23:17 schreef oeke het volgende:
Een soort valbeweging? Dat klinkt onaangenaam, als je net hebt liggen drinken!
Zoe, ik kietel haar onder haar kinnetje, in haar handjes (daar zit ook een zenuw geloof ik die de zuigreflex aanzet of zoiets) en onder haar voetjes.
Bedankt. Dat artikel gaat alleen wel over jonge baby's. Het lijkt me trouwens wel handig voor de zomer als Joris ook water leert drinken. Als het op vakantie dan 30+ graden is dan hoef ik hem niet constant aan te leggen (we gaan naar een warme bestemming en rondreizen).quote:Op woensdag 23 mei 2012 09:09 schreef Bleie het volgende:
Pietje viel in het begin ook veel in slaap. Inderdaad dingen als verschonen, onder voetjes / handje / kinnetje kriebelen, en accepteren. Ging al snel beter.
Servbern: hier vannacht ook maar één voeding. Ik zou vochtinname wel een beetje in de gaten houden (en denk eraan dat in fruit en yoghurt ook veel vocht zit), en anders vanavond proberen een keertje extra aan te leggen. Misschien als je zelf naar bed gaat?
Op borstvoeding.com staat ook een fijn artikel over bv in de zomer.
Ik zou ook wakker schrikken als ik het gevoel had dat ik te pletter stort. Niet echt fijn. De armen van je moeder zouden juist veilig moeten voelen.quote:Op woensdag 23 mei 2012 08:22 schreef Tinuviel het volgende:
voetje
[..]
Ik bedoel NIET echt laten vallen natuurlijkAls je haar in he armen houdt, dat je je armen met je kind erin snel naar beneden beweegt, daarvan of van een minder geliefde houding bijvoorbeeld onder de armen vasthouden met benen in de lucht hangend wordt de mijne wel wakker van.
Ik weet niet of ze daar nog weten dat melk en eten ook uit wat anders komt dan plastic verpakkingenquote:Op woensdag 23 mei 2012 09:33 schreef sverbern het volgende:
[..]
Bedankt. Dat artikel gaat alleen wel over jonge baby's. Het lijkt me trouwens wel handig voor de zomer als Joris ook water leert drinken. Als het op vakantie dan 30+ graden is dan hoef ik hem niet constant aan te leggen (we gaan naar een warme bestemming en rondreizen).
En trouwens daarover gesproken: weet iemand hoe in de VS gereageerd wordt op een baby van 10 maanden aan de borst?
(Net even 320 cc gekolfd)
Oh ja, ik dacht dat t ook over oudere kindjes ging. Water is volgens mij vooral een kwestie van wennen. Ze zijn natuurlijk gewend aan lekkere zoete moedermelk, en dan opeens smaakloos water... Blijven aanbieden, komt het vast wel goed.quote:Op woensdag 23 mei 2012 09:33 schreef sverbern het volgende:
[..]
Bedankt. Dat artikel gaat alleen wel over jonge baby's. Het lijkt me trouwens wel handig voor de zomer als Joris ook water leert drinken. Als het op vakantie dan 30+ graden is dan hoef ik hem niet constant aan te leggen (we gaan naar een warme bestemming en rondreizen).
En trouwens daarover gesproken: weet iemand hoe in de VS gereageerd wordt op een baby van 10 maanden aan de borst?
(Net even 320 cc gekolfd)
Dit is echt belachelijk. Er is geen sprake van te pletter storten of ook maar een gevoel alsof.quote:Op woensdag 23 mei 2012 09:35 schreef -Spring het volgende:
[..]
Ik zou ook wakker schrikken als ik het gevoel had dat ik te pletter stort. Niet echt fijn. De armen van je moeder zouden juist veilig moeten voelen.
L viel ook altijd in slaap. Na twee slokken al. Maar die lag sowieso de hele dag te maffen.
quote:Op woensdag 23 mei 2012 09:49 schreef Nirak het volgende:
[..]
Ik weet niet of ze daar nog weten dat melk en eten ook uit wat anders komt dan plastic verpakkingen
Ik chargeer natuurlijk. Maar een 'valgevoel' -en dan helemaal dat weeeige gevoel dat je ervan in je maag krijgt- lijkt mij, vooral direct na het eten, erg onplezierig. En onveilig voelen. Alsof je moeder je niet steving vast heeft.quote:Op woensdag 23 mei 2012 09:57 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Dit is echt belachelijk. Er is geen sprake van te pletter storten of ook maar een gevoel alsof.![]()
![]()
Als jouw kindje na 2 weken niet terug op geboortegewicht was en ook nog eens niet zo'n kind was wat bij geboorte al 4-5 kg woog, zou je ook niet zo'n stomme laxe houding hebben van: als mijn baby niet drinkt, zal hij het niet nodig hebben!
Tja, dat krijg je als je kind ineens besluit de hele nacht te slapenquote:Op woensdag 23 mei 2012 09:51 schreef Bleie het volgende:
[..]
Oh ja, ik dacht dat t ook over oudere kindjes ging. Water is volgens mij vooral een kwestie van wennen. Ze zijn natuurlijk gewend aan lekkere zoete moedermelk, en dan opeens smaakloos water... Blijven aanbieden, komt het vast wel goed.
Oh, en 320 gekolfd. Wow, ik ben al heel heel heel blij met 200...
WupWup bevalling was medisch in verband met stuitligging. Verder was alles normaal verlopen. Zo'n 6-7 uur weeën, ik ben geknipt en had daarna maar zo'n 15 minuten persweeën totdat ons zoontje geboren werd. Hij had wel in het vruchtwater gepoept (rond 10.30 uur of zo) maar dat schijnt niet per se reden tot zorgen te zijn, zeker niet bij een stuitligging, zeiden ze in het ziekenhuis. Zijn hartslag bleef namelijk ook altijd goed. Op 3e dag overgangs ontlasting, dag 4 & 5 donkergeel en daarna geel. Plasluiers waren gemiddeld zeker 6 in de eerste week. Nu houd ik het niet meer op papier bij maar op 4-5 komt hij zeker minimaal.quote:Op woensdag 23 mei 2012 10:09 schreef WupWup het volgende:
Heb je een WHO-curve ingevuld? http://www.borstvoeding.com/groeicurve/
Heb je een medische bevalling gehad (en waarom?) of een normale zonder toeters en bellen? Hoe is het vanaf de start gegaan met borstvoeding? Wat zijn de problemen, wat gaat wel goed? Vanaf wanneer gele luiers? Hoeveel poep- en plasluiers maakt baby nu en welke kleur heeft de poep? Hoe vaak voed je nu? Meldt baby zichzelf of maak jij hem wakker? Hoe lang drinkt hij per voeding? Hoe verloopt zo'n voeding? Gebruik je hulpmiddelen als een tepelhoed? Heb je lactatiekundige begeleiding?
Nee zo is het niet. Het idee van die curves is dat een kindje zijn eigen curve 'zoekt'. Die zou ongeveer de vorm van de middenlijn moeten volgen maar waar hij ligt is per kind verschillend. Afvallen is nooit de bedoeling (alleen de 1e paar dagen natuurlijk wel.)quote:Op woensdag 23 mei 2012 11:45 schreef Tinuviel het volgende:
Als ik de curve bekijk en de uitleg lees, begrijp ik het dan zo correct:
Zolang je kindje binnen het groene gebied blijft zou er geen reden zijn om aan te nemen, dat hij/ zij niet goed groeit, ook al is het gewicht van een meting gelijk of lager, dan dat van de vorige meting?
Sverbern dankje voor de toelichting over de curve. Dus kindje moet een curve volgen waarbij de vorm op die van de middenlijn lijkt en in het groene gebied blijven.quote:Op woensdag 23 mei 2012 12:03 schreef sverbern het volgende:
[..]
Nee zo is het niet. Het idee van die curves is dat een kindje zijn eigen curve 'zoekt'. Die zou ongeveer de vorm van de middenlijn moeten volgen maar waar hij ligt is per kind verschillend. Afvallen is nooit de bedoeling (alleen de 1e paar dagen natuurlijk wel.)
Het duurt even voordat een kindje zijn eigen lijn oppakt, maar zo te zien is jouw kindje nu 2 weken en nog niet terug op zijn geboortegewicht. Ik zou denk ik toch even contact zoeken met een lactatiekundige zodat je kunt nagaan of het aan de drinktechniek ligt.
Succes en hou vol!! Je doet het goed!
PS. ik heb ook een stuitbevalling gehad maar ben pas geknipt bij de laatste perswee. Begrijp ik goed dat jij al voor de persweeën geknipt bent? Ik ben volgens mij 3 kwartier bezig geweest met de uitdrijving...
WupWup wat betekent een 'vals' geboortegewicht? De laatste dagen houd ik al niet meer vast aan de 15-20 miuten per borst. Nu laat ik hem vaak langer drinken of totdat hij zelf los laat. Nu ben ik dan ook blij als een voeding maar 45 minuten duurt. Meestal duurt het echt wel een (ruim) uur. Het steeds in slaap vallen maakt het ook niet beter.quote:Op woensdag 23 mei 2012 12:38 schreef WupWup het volgende:
Wat me opvalt uit he verhaal, is dat hij waarschijnlijk een 'vals' geboortegewicht heeft gehad, dat hij weinig vaak drinkt en kort. En dan natuurlijk het gewicht.
Goed van je dat je LLL hebt gebeld en hun advies opvolgt. Het lijkt mij ook een kwestie van productie opvoeren. Je schreef eerder dat je bang bent voor overproductie. Heb je dat de vorige keer gehad? Zo nee, zou ik me daar nu ook niet druk over maken. Vaker voeden (overdag elke twee uur) en laten drinken tot baby los laat. In het begin ben je vaak drie kwartier tot een uur bezig met één voeding. Dat is niet lang, dat is normaal. Compressie en wisselvoeden is prima, dat helpt ook. Maar vooral vaak voeden. Dan na twee weken nogmaals wegen op dezelfde weegschaal en kijken wat er is gebeurd.
WupWup, heel erg bedankt voor de info. En ik heb in verband met een streptokokkeninfectie idd de hele tijd van de bevalling aan infuus gelegen ondanks dat ik verder normaal bevallen ben. Hoe je daarop kwam weet ik niet, want dit heb ik tot nu toe niet genoemd.quote:Op woensdag 23 mei 2012 13:41 schreef WupWup het volgende:
Een vals geboortegewicht zie je na een bevalling waarbij de moeder flink is gevuld middels een infuus. Bijvoorbeeld bij inleidingen of geplande keizersnedes. Bij het afvallen de eerste dagen verliezen baby's vocht en na zo'n geboorte verliezen ze dus nog meer vocht en zullen ze sneller 10% zijn afgevallen.
DaviniaHR L. is al zo'n mini als zijn broer. Althans een paar honderd gram minder mini maar ik geloof dat we wel dezelfde trend volgenquote:Op woensdag 23 mei 2012 15:20 schreef DaviniaHR het volgende:
tinu, twee gedachtes: is er een kans fat L ney zo'n mini wordt als zijn broer?
2. aviva begon op de +2lijn en zit sinds ze een maand is vlak ondrr de 0lijn. ook kwestie van curve zoeken. wat de cbmevrouw (geloof ik) zei: zolang ze tevreden is en het buikje mooi rond (dus lekker bol naar buiten zeg maar) kan je aannemen dat het wel goed is.
succes iig met opkrikken van de productie.
aviva zakte in haar eerste levebsmaand rwee lijntjes naar beneden.quote:Op woensdag 23 mei 2012 15:29 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
DaviniaHR L. is al zo'n mini als zijn broer. Althans een paar honderd gram minder mini maar ik geloof dat we wel dezelfde trend volgen![]()
Op de leeftijd van Aviva is het natuurlijk al goed te zien, dat ze echt wel genoeg krijgt, al eet ze niet echt veel volgens mij![]()
Bij mijn scharminkel L. is er nog geen buikje te bekennen.Hij lijkt me ook echt een tevreden en goed gevoed kind hoor, daarom ook dat ik zo verrast was dat zijn gewicht er niet bij leek te passen. Maar waarschijnlijk lijken mijn kinderen in het vinden van hun curve gewoon ook op elkaar, net zoals ze kwa ligging in de buik, manier van geboren worden en geboortegewicht op elkaar lijken.
![]()
Ik vind L. niet echt miniquote:Op woensdag 23 mei 2012 15:20 schreef DaviniaHR het volgende:
tinu, twee gedachtes: is er een kans fat L ney zo'n mini wordt als zijn broer?
Ja, die uienringen en koekjesquote:Op woensdag 23 mei 2012 16:15 schreef DaviniaHR het volgende:
aviva zakte in haar eerste levebsmaand rwee lijntjes naar beneden.
en nu is eten idd overrated. m.u.v. die uienringsnacks
en "mijn kinderen" hoe gaaf is dat![]()
Met die 2 lijntjes naar beneden zal het cb wel niet erg tevreden zijn geweest.quote:Op woensdag 23 mei 2012 16:15 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
aviva zakte in haar eerste levebsmaand rwee lijntjes naar beneden.
en nu is eten idd overrated. m.u.v. die uienringsnacks
Ja voelt idd wel gaaf om dat te kunnen en mogen zeggenquote:
quote:Op woensdag 23 mei 2012 22:09 schreef -Spring het volgende:
Fijn, Zoë!
Ik geloof warempel dat ik geen borstvoeding meer geef!Weer een fase afgesloten.
Wow! Wennen? Goed gedaanquote:Op woensdag 23 mei 2012 22:09 schreef -Spring het volgende:
Fijn, Zoë!
Ik geloof warempel dat ik geen borstvoeding meer geef!Weer een fase afgesloten.
quote:Op donderdag 24 mei 2012 16:19 schreef Morretje het volgende:
En op 'de bel' drukken als je tsr komt! (je tepel indrukken dus)
Nee straciatellapudding hihi!quote:Op zaterdag 26 mei 2012 15:58 schreef Ticootje het volgende:
Ik zou chocola eten, krijg je dan ook chocolademelk?
Dan zou ik maar snel in de koelkast gaan zitten!quote:Op zaterdag 26 mei 2012 14:02 schreef Zoë23 het volgende:
Wat sneu sverbern
Hoop dat hij zich snel beter voelt
Een vraag, volgens schoonmoeder mag ik niet in de zon zitten omdat moedermelk dan zuur wordt
Kan er via google zo niet iets over vinden..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
Maar het is natuurlijk bs, want je ziet hoe het kind klinisch is en wat eruit komt. En dan maakt het geen reet uit of ie het goed doet op 50cc of op 150cc.quote:Op zondag 27 mei 2012 11:11 schreef Ticootje het volgende:
Nou ja, de opmerking onhandig is meer dat je dan niet weet wat erin gaat. En als ze ziek zijn vinden dokteren dat heel vervelend.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |