Er zit meer achter dan alleen de voetafdruk. Stap eens in de modder, en beweeg je voet omhoog. Plukjes modder die vastkleven aan je voet komen omhoog staan. Dat is hier ook zo blijkt uit onderzoek. Verder; ik neem aan dat je 'horizontaal' verward met verticaal. De rots ligt nu op deze manier, wie zegt dat het altijd zo heeft gelegen? Wat ik begrijp is de rots van graniet, en wat ik daarvan begrijp is dat graniet verhard lava is (wat voor sommigen alweer een teken is dat het fake is, kan). Wat ik daarvan denk; wie zegt niet dat er een vulkaan uitbarsting was, deze reus vluchtte daarvoor, en is door stromend lava gerent wat net aan het stollen was. Simpel genoeg.. Vervolgens zijn er nog (let wel, de 'afdruk' zou 200 miljoen jaar oud zijn!) duizenden uitbarstingen geweest, aardbevingen, en alles word alle kanten opgeblazen. Steen komt terecht waar hij nu terecht is gekomen en word gevonden.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 21:27 schreef Tropanzia het volgende:
[..]
Scrummie, die reuzenvoetafdruk.... Denk eens na, er zijn zoveel duizenden gesteenten hier op aarde, allemaal met verschillende onoppervlakkigheden en etc. Zelfs naast deze ''voetafdruk'' zijn verschillende ''afdrukken'' in de rots....
Ten 2e staat die voetafdruk horizontaal in de rots gemerkt, dat zou betekenen dat de reus ook nog eens de zwaartekracht kon trotseren.
Wat mij betreft: "Myth Busted''
Vooral dit: Geologists have marvelled at this giant foot print in rough granite, about 4 feet long. Some still say that it is a natural erosion pattern.quote:Michael Tellinger shows off what could be one of the best pieces of evidence that there were giants on Earth a long, long time ago. Geologists have marvelled at this giant foot print in rough granite, about 4 feet long. Some still say that it is a natural erosion pattern.
Personally I find that suggestion highy improbable for various reasons that I will not go into here. Prof. Pieter Wagener from UPE, suggests that "there is a higher probability of little green men arriving from space and licking it out with their tongues, than being created by natural erosion".
It is located in South Africa, near the town of Mpaluzi, close to the Swaziland border. It is estimated to be between 200 million and 3 Billion years old because of our current understanding of the formation of granites in Earth's history. This dating immediately causes great debate and argument - so I urge you to keep your mind open and focused on the evidence.
This amazing footprint in granite was discovered in 1912 by a hunter called Stoffel Coetzee, while hunting in the remote area. At the time this was a deeply remote part of South Africa known as the Eastern Transvaal, teeming with wild life, including antelope and lions. It remains in the same condition as it was when first discovered and the possibility that this was a carved hoax is extremely low because of its remote location. Even today, it is difficult to find.
The real mystery is how this amazing phenomenon occured - I have no idea - but here it is and we cannot wish it away.
YES - It is granite - it is a well recognised geological part of South Africa and recorded on all geological maps - that is why this footprint is such an incredible mystery. It can be desribed as a "phenocrystic" granite, OR coarse porphyritic granite, that underwent several different stages of cooling. The result being an interesting mixture of large and small granules. This is why granite companies are keen to mine this area for granite because it will look really "pretty" when polished. In the official Geology Of South Africa, this outcrop is called Mpuluzi Batholith (Granite) and the official dating of this rock produced dates of around 3,1 billion years.
A real mystery that needs close scientific examination.
Is niet raar. Ik denk zo ook wel eens, wil niet zeggen dat ik het waarschijnlijk acht dat het zo is.quote:Op woensdag 16 mei 2012 12:18 schreef Vansschoen het volgende:
[..]
Soms denk ik dat we misschien net zo zijn als de sims, dat iemand anders ons bestuurd of bepaald wat we gaan/moeten doen.
En soms denk ik ook dat we een klein gedeelte zijn van iets groters, dat wij bijvoorbeeld zorgen dat door wat we doen we iets laten functioneren zoals bijv de rode bloedlichamen in het bloed en dan zijn wij de rode bloedlichamen zeg maar.
Maar goed ik zal wel raar denken ofzo
quote:Op woensdag 16 mei 2012 13:27 schreef Giester het volgende:
Mijn geld!
Het staat vast dat het elke maand weer retesnel op gaat.
Maar wetenschappelijk valt het niet te verklaren.
Zo raar is die gedachte niet. Wat zijn wij anders dan een samenwerkingsverband tussen een heleboel levende cellen? En toch hebben we een ik-besef en een eigen wil.quote:Op woensdag 16 mei 2012 12:18 schreef Vansschoen het volgende:
[..]
Soms denk ik dat we misschien net zo zijn als de sims, dat iemand anders ons bestuurd of bepaald wat we gaan/moeten doen.
En soms denk ik ook dat we een klein gedeelte zijn van iets groters, dat wij bijvoorbeeld zorgen dat door wat we doen we iets laten functioneren zoals bijv de rode bloedlichamen in het bloed en dan zijn wij de rode bloedlichamen zeg maar.
Maar goed ik zal wel raar denken ofzo
Nou, als ik sommige mensen zie.quote:Op woensdag 16 mei 2012 15:11 schreef Vansschoen het volgende:
Precies, want wat is ons doel? We zijn er echt niet voor de grap ofzo.
Nouja claimen dat het dus nooit door mensen gemaakt kan zijn lijkt me nogal een bold statement.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 08:47 schreef AartBakkebaard het volgende:
Het mysterie van Baalbek
Baalbek in Libanon is een van de meest mysterieuze plaatsen op aarde. Hier in het hart van Libanon, bewerkten steenhouwers in de oudheid de grootste en zwaarste stenen ter wereld. Later bouwden de Romeinen er tempels bovenop. Maar daaronder vinden we blokken van ongeveer 10 meter lengte, 5 meter hoog en 3-4 meter diep. Ze wegen meer dan 450 ton per stuk. Negen blokken zijn aan de noordzijde zichtbaar, negen aan de zuidzijde en zes aan de westkant. Er zijn zelfs nog 3 grotere blokken bovenop deze megalieten, die elk meer dan 1000 ton wegen. Deze worden Trilithons genoemd.
Een nog beroemdere steen ligt in een steengroeve vlak in de buurt. Het is de grootste van allemaal, en weegt ongeveer 1200 ton. Dit is de grootste bewerkte steen in de wereld. De steen is niet af en ligt voor een deel nog in de grond.
Het mysterie is dat zelfs nu nog nauwelijks machines bestaan die in staat zijn zo’n blok op te tillen, te transporteren en in positie te leggen op zo’n beperkte ruimte. En vanzelfsprekend is het ondenkbaar dat men dit in de oudheid wel even met handkracht en touwen gedaan zou hebben. Het is duidelijk dat geen mens dit ooit gedaan kan hebben.
Waarom zulke megalieten werden gemaakt moet nog steeds beantwoord worden. Ook is de precieze datering onbekend. Het enige dat zeker is, is dat geen van de oorspronkelijke bewoners, zoals de Romeinen, ooit geclaimd hebben dat zij deze megalieten gemaakt hebben. Het moet daarom honderden, zoniet duizenden jaren ouder zijn dan de Romeinse tempels.
[ [url=http://www.ancientmysteries.eu/mysteries/libanon-baalbek/1-libanon-baalbek-www.prophecy.worthyofpraise.org-k.jpg]afbeelding[/url] ]
Bedoel je dingen zoals de Bermudadriehoek? Yonaguni ? Geluiden in de lucht?quote:Op donderdag 10 mei 2012 21:50 schreef Tropanzia het volgende:
Om het simpel en kort te houden. Een fenomeen waarvan het bewijs gewoon strak ligt, maar wat niet wetenschappelijk kan onderbouwd worden.
Dus wat is het grootste hedendaagse mysterie.
Ben benieuwd.
Om het topic makkelijker te maken, een voorbeeld:
Het monster van Loch Ness is dan wel een vermakelijk mysterie, maar is voor mij niet ''waarvan het bewijs gewoon strak ligt'' enkel omdat er bij elke verschijning een andere makkelijkere verklaring voor de hand ligt.
Dus wat is het meest onverklaarbare fenomeen hedendag op deze aardkloot.![]()
Pareidoliequote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:08 schreef Life2.0 het volgende:
MAAR ZN HOOD ZIT OP DE MAAN!
[ afbeelding ]
klopt het dna van een mens is vrij lastigquote:Op zondag 20 mei 2012 16:28 schreef kleinduimpje3 het volgende:
Een groot mysterie is ook de ontwikkeling van een bevruchte menselijke eicel tot een volwassen mens, de embryonale ontwikkeling dus.
Laat je niets wijs maken, dat wordt door niemand ook maar bij benadering begrepen.
Ik heb daar ooit een topic over geopend: Waar bevindt zich het bouwplan van de mens?
Valt best mee toch? Cellen communiceren met elkaar, waardoor ze andere delen van het DNA aflezen en daardoor anders gaan vormen. Sure, zéér ingewikkeld en niet alle vragen zijn beantwoord op dit gebied (niet alle betrokken genen en eiwitten zijn bekend), maar dat zou ik niet een mysterie noemen.quote:Op zondag 20 mei 2012 16:28 schreef kleinduimpje3 het volgende:
Een groot mysterie is ook de ontwikkeling van een bevruchte menselijke eicel tot een volwassen mens, de embryonale ontwikkeling dus.
Laat je niets wijs maken, dat wordt door niemand ook maar bij benadering begrepen.
Ik heb daar ooit een topic over geopend: Waar bevindt zich het bouwplan van de mens?
Zelfde verhaal.quote:Op zondag 20 mei 2012 17:25 schreef mousy31 het volgende:
Denk dat er meer gedoeld word op nieuw leven. Een baby
Das toch Mars?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:08 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
je snapt het niet
Dat is inderdaad zn linkervoet
MAAR ZN HOOD ZIT OP DE MAAN!
[ afbeelding ]
Ja, ik vind een baby ook een wonder. Al weten we precies hoe het in zijn werk gaat wetenschappelijk gezien, het blijft iets wonderbaarlijks, een heel nieuw leven dat twee mensen samen scheppen.quote:Op zondag 20 mei 2012 17:54 schreef mousy31 het volgende:
Jij bent wetenschapper toch? Denk dat jij dr gewoon en andere kijk op hebt.
Ik vond mn zoon ook geen mysterie maar wel een wonder.
Sorry, maar jij gelooft in waanideeën. We weten helemaal niet hoe dit wetenschappelijk in zijn werk gaat.quote:Op zondag 20 mei 2012 18:04 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, ik vind een baby ook een wonder. Al weten we precies hoe het in zijn werk gaat wetenschappelijk gezien, het blijft iets wonderbaarlijks, een heel nieuw leven dat twee mensen samen scheppen.
quote:Op zondag 20 mei 2012 18:24 schreef kleinduimpje3 het volgende:
[..]
Sorry, maar jij gelooft in waanideeën. We weten helemaal niet hoe dit wetenschappelijk in zijn werk gaat.
Dat is echt een enorme vergissing, het wordt gewoonweg niet begrepen hoe genen in staat zijn een ruimtelijke structuur te creëren.
Het zou wel helpen als mensen eens zelfstandig over dit soort dingen zouden proberen na te denken, in plaats van kritiekloos oppervlakkige suggesties over te nemen dat het globale plaatje eigenlijk wel begrepen zou worden, en dat het alleen nog maar zou gaan om de invulling van enkele details.
Dat is gewoonweg een leugen, ingegeven door een verkeerd materialistisch wereldbeeld.
Als er iemand is die niet waanideen heeft is het lavenderr wel, lul niet zo dom man.quote:Op zondag 20 mei 2012 18:24 schreef kleinduimpje3 het volgende:
[..]
Sorry, maar jij gelooft in waanideeën. We weten helemaal niet hoe dit wetenschappelijk in zijn werk gaat.
Dat is echt een enorme vergissing, het wordt gewoonweg niet begrepen hoe genen in staat zijn een ruimtelijke structuur te creëren.
Het zou wel helpen als mensen eens zelfstandig over dit soort dingen zouden proberen na te denken, in plaats van kritiekloos oppervlakkige suggesties over te nemen dat het globale plaatje eigenlijk wel begrepen zou worden, en dat het alleen nog maar zou gaan om de invulling van enkele details.
Dat is gewoonweg een leugen, ingegeven door een verkeerd materialistisch wereldbeeld.
Dat weten we niet, maar jij bent geïndoctrineerd, en denkt niet zelf na.quote:Op zondag 20 mei 2012 18:31 schreef mousy31 het volgende:
*zucht*
[..]
Als er iemand is die niet waanideen heeft is het lavenderr wel, lul niet zo dom man.
We weten in grote lijnen wel hoe het in zn werk gaat.
Ik denk de hele tijd dat je zit te dollenquote:Op zondag 20 mei 2012 18:36 schreef kleinduimpje3 het volgende:
[..]
Dat weten we niet, maar jij bent geïndoctrineerd, en denkt niet zelf na.
Als Lavenderr zegt dat we precies weten hoe dit in zijn werk gaat, wetenschappelijk gezien, is dit een waanidee, met alle respect voor Lavenderr.
Whahahahahahahaquote:Op zondag 20 mei 2012 18:36 schreef kleinduimpje3 het volgende:
[..]
Dat weten we niet, maar jij bent geïndoctrineerd, en denkt niet zelf na.
Als Lavenderr zegt dat we precies weten hoe dit in zijn werk gaat, wetenschappelijk gezien, is dit een waanidee, met alle respect voor Lavenderr.
Nee, ik ben volkomen serieus.quote:Op zondag 20 mei 2012 18:39 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik denk de hele tijd dat je zit te dollen
Tja.quote:
Omdat jij zegt dat lavenderr waanideen heeft ik zou geindoctrineerd zijn maar zoals jij praat lijkt t mij dat je niet helemaal goed bent in je bovenkamer spiegeltje spiegeltje aan de wand wat is er aan de hand. Neem jij maar ff een kijkje in die spiegel dan.quote:
Als een man een vrouw heel lief en leuk vindt, kan het er van komen dat ze samen seks hebben, en als ze heel veel om elkaar geven en graag een kindje willen doen ze het zonder condoom en dan is er een kans dat er 9 maanden later een lieve, kleine baby op de wereld komt. Door de vagina van de moeder.quote:
De dingen waarover ik het heb hebben met biofysica te maken en die staan niet in een biologieboek, en bloempjes en bijtjes hebben daar ook niet veel mee te maken.quote:Op zondag 20 mei 2012 18:51 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Tja.
Ik neem aan dat je weleens een biologieboek hebt ingekeken?
Of nog simpeler: de bloempjes en de bijtjes?
Voor verdere vragen kunt u terecht bij KleinDuimpje. Mmm, grappige nick bij dit specifieke onderwerpquote:
Oh was zonet nog een programma op tv over stamcellen ze weten steeds meer hoe en wat het zit.quote:Op zondag 20 mei 2012 19:05 schreef kleinduimpje3 het volgende:
[..]
De dingen waarover ik het heb hebben met biofysica te maken en die staan niet in een biologieboek, en bloempjes en bijtjes hebben daar ook niet veel mee te maken.
Ik weet toevallig meer dan gemiddeld van fysica, en er bestaat geen biofysische verklaring voor de vorming van een ruimtelijke structuur zoals die van een mens onder invloed van genen, en er is ook niemand met verstand van zaken die pretendeert zo’n verklaring te hebben.
Goh nu komen mods ook al trollen? t Moet niet gekker worden hierquote:
Lol Bastard en wat een wonder he als je zo'n kleintje voor t eerst in je handen mag houden.quote:Op zondag 20 mei 2012 19:10 schreef Bastard het volgende:
Geloof mij nou maar, ik heb 3x met succes het wetenschappelijke experiment uitgevoerd.
Nou ja, ik kan het mensen toch niet uit hun hoofd praten als ze denken dat wetenschappers het steeds beter begrijpen, terwijl geen oprechte wetenschapper op dit gebied dat zal onderschrijven, tenzij hij gedreven wordt door wishful thinking, gebaseerd op een onjuist materialistisch wereldbeeld.quote:Op zondag 20 mei 2012 19:08 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Voor verdere vragen kunt u terecht bij KleinDuimpje. Mmm, grappige nick bij dit specifieke onderwerp.
Nou, daar hebben we het bewijs al.quote:Op zondag 20 mei 2012 19:10 schreef Bastard het volgende:
Geloof mij nou maar, ik heb 3x met succes het wetenschappelijke experiment uitgevoerd.
Even een serieuze vraag KD. Wat heeft materialisme in vredesnaam te maken met het verwekken van een kind? Een kind kost klauwen vol geld, dus je zou zeggen dat het juist níet materialistisch is. Het tegenovergestelde eerder.quote:Op zondag 20 mei 2012 19:14 schreef kleinduimpje3 het volgende:
[..]
Nou ja, ik kan het mensen toch niet uit hun hoofd praten als ze denken dat wetenschappers het steeds beter begrijpen, terwijl geen oprechte wetenschapper op dit gebied dat zal onderschrijven, tenzij hij gedreven wordt door wishful thinking, gebaseerd op een onjuist materialistisch wereldbeeld.
Dus voorlopig laat ik het hier maar bij.
Herb je t nu over jezelf?quote:Op zondag 20 mei 2012 19:14 schreef kleinduimpje3 het volgende:
[..]
Nou ja, ik kan het mensen toch niet uit hun hoofd praten als ze denken dat wetenschappers het steeds beter begrijpen, terwijl geen oprechte wetenschapper op dit gebied dat zal onderschrijven, tenzij hij gedreven wordt door wishful thinking, gebaseerd op een onjuist materialistisch wereldbeeld.
Dus voorlopig laat ik het hier maar bij.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |