abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 mei 2012 @ 10:56:33 #251
357438 Bananenvlaflip
eerherstel voor de pisang
pi_111571471
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 10:52 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Je vind nee schudden niet normaal, maar iemand hinderen wel, vreemde moraal heb jij.
Je redeneert continue naar je eigen moraal toe. Ik vind het totaal geen geval van hinderen. 10 km/u verschil, toe maar. Dat kost toch... een paar seconden.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 10:58:33 #252
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_111571523
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 10:56 schreef Bananenvlaflip het volgende:

[..]

Je redeneert continue naar je eigen moraal toe. Ik vind het totaal geen geval van hinderen. 10 km/u verschil, toe maar. Dat kost toch... een paar seconden.
Het gaat erom dat hij zich op de linkerbaan begeeft terwijl daar sneller rijdend verkeer is en hij ondanks dat hij nog onder de snelheidslimiet rijdt toch te beroerd is om even wat gas bij te geven. Dat is natuurlijk ergerniswekkend ten top.
pi_111571577
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 10:58 schreef Tijn het volgende:

[..]

Het gaat erom dat hij zich op de linkerbaan begeeft terwijl daar sneller rijdend verkeer is en hij ondanks dat hij nog onder de snelheidslimiet rijdt toch te beroerd is om even wat gas bij te geven. Dat is natuurlijk ergerniswekkend ten top.
Precies, heeft niets met mijn moraal te maken.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 11:01:44 #254
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_111571651
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 10:51 schreef resque het volgende:

[..]

Lees es goed man, ik was vrachtwagens aan het inhalen en ben zo snel mogelijk naar rechts gegaan... die droeftoeter die zat te plakken achter me en nee zat te schudden moet gewoon normaal doen en eventjes wachten totdat ik voorbij de vrachtwagens ben... 110 is echt niet traag ofzo hoor.. als ik 120 had gereden dan was ik misschien 1 sec sneller geweest....
Dat je tijdens het inhalen van één vrachtwagen al een klever achter je hebt zegt ook wel iets over hoe dicht die kerel al achter je zat toen je begon met inhalen. Je had 'em natuurlijk ook even voor kunnen laten gaan als je toch geen haast hebt.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 11:03:36 #255
357438 Bananenvlaflip
eerherstel voor de pisang
pi_111571736
In dit voorbeeld was het een bestuurder die 110 reed, dat is niet hemeltergend traag. Bovendien ging hij snel naar rechts, dus het is niet het geval dat er doelbewust werd gehinderd.

Ik ben het er natuurlijk wel mee eens dat je bij achteropkomend verkeer dat duidelijk sneller rijdt even wacht met je eigen inhaalactie.
pi_111571786
Het is wel ergerlijk inderdaad, en werkt bumperkleven in de hand.
Maak het zelf ook vaak genoeg mee dat mensen met 100 km/h een of meerde vrachtwagens in gaan halen, en daarbij hoogstens 50 meter voor mij naar links gaan.
Erg fijn als je zelf 130 op de teller rijd...
Meestal is het in mijn geval dan CC uit, uitrollen en pas op het laatst eventueel lichtjes bijremmen..
Tja, dan zit ik vaak vlak op diegene z'n bumper, maar als ze dan ook nog eens gewoon 100 blijven rijden, kunnen ze ook wat groot licht van mij verwachten.
Hij/zij hoeft dan wellicht nergens op tijd te zijn, ik vaak wel.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_111571814
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 11:03 schreef Bananenvlaflip het volgende:
In dit voorbeeld was het een bestuurder die 110 reed, dat is niet hemeltergend traag. Bovendien ging hij snel naar rechts, dus het is niet het geval dat er doelbewust werd gehinderd.

Ik ben het er natuurlijk wel mee eens dat je bij achteropkomend verkeer dat duidelijk sneller rijdt even wacht met je eigen inhaalactie.
nee, dat was niet het geval, de snelweg was zo goed als leeg, mijn achterligger reed heeel ver achter mij... ik moest echter 3-4 vrachtwagens inhalen, ja dat duurt eventjes... blijkbaar reed mijn achterligger iets harder dan 120... en daar ga ik dan echt geen rekening mee houden... dan kan je namelijk nooit inhalen met 110..
pi_111571879
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 11:06 schreef resque het volgende:

[..]

nee, dat was niet het geval, de snelweg was zo goed als leeg, mijn achterligger reed heeel ver achter mij... ik moest echter 3-4 vrachtwagens inhalen, ja dat duurt eventjes... blijkbaar reed mijn achterligger iets harder dan 120... en daar ga ik dan echt geen rekening mee houden... dan kan je namelijk nooit inhalen met 110..
Okay, maar als je toh ziet dat hij steeds dichter bij komt, en je moet nog een aantal vrachtwagens inhalen, hoe moeilijk is het dan om even een klein beetje gas bij te geven. Vaak is dat namelijk al het verschil tussen wel of niet moeten remmen (voor de achterligger)..
Zo doe je niet alleen jezelf en de achterligger een plezier, maar ook het milieu.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_111571942
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 11:06 schreef resque het volgende:

[..]

nee, dat was niet het geval, de snelweg was zo goed als leeg, mijn achterligger reed heeel ver achter mij... ik moest echter 3-4 vrachtwagens inhalen, ja dat duurt eventjes... blijkbaar reed mijn achterligger iets harder dan 120... en daar ga ik dan echt geen rekening mee houden... dan kan je namelijk nooit inhalen met 110..
Daarom is je ook geleerd om eerst te spiegelen en kijken, vervolgens richting aanwijzer aan en voordat je opzij gaat nog een keer kijken. Doordat je twee keer kijkt kan je bijv. zien dat iemand (heel) snel dichterbij komt en besluit je om nog even te wachten met je inhaalactie. Jij doet een bijzondere manouvre (van rijbaan verwisselen) dus jij moet het verkeer op die rijbaan voor laten gaan. Daarbij maakt het niet uit of diegene nou wel of niet veel te hard rijdt :)
pi_111571998
quote:
6s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 11:09 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Daarom is je ook geleerd om eerst te spiegelen en kijken, vervolgens richting aanwijzer aan en voordat je opzij gaat nog een keer kijken. Doordat je twee keer kijkt kan je bijv. zien dat iemand (heel) snel dichterbij komt en besluit je om nog even te wachten met je inhaalactie. Jij doet een bijzondere manouvre (van rijbaan verwisselen) dus jij moet het verkeer op die rijbaan voor laten gaan. Daarbij maakt het niet uit of diegene nou wel of niet veel te hard rijdt :)
Ja daaag, dan moet ik van mijn CC af en achter een vrachtwagen hangen omdat iemand op de linkerbaan sneller wil doorrijden een kilometer achter me... dacht het niet... daar pas ik echt voor. Het lijkt wel alsof ik me totaal moet aanpassen en de andere mensen niet haha
  dinsdag 15 mei 2012 @ 11:12:14 #261
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_111572019
Ik begrijp echt niet dat je geen gas bijgeeft wanneer je 4 vrachtwagens wil inhalen en er geen verkeer voor je is maar wel verkeer achter je.

Ik zou ook niet zwaar gaan zitten bumperkleven of gebaren naar je maken als ik achterop kwam, maar ik begrijp de ergernis wel.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 11:12:57 #262
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_111572049
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 11:11 schreef resque het volgende:

[..]

Ja daaag, dan moet ik van mijn CC af en achter een vrachtwagen hangen omdat iemand op de linkerbaan sneller wil doorrijden een kilometer achter me... dacht het niet... daar pas ik echt voor. Het lijkt wel alsof ik me totaal moet aanpassen en de andere mensen niet haha
Natuurlijk moet je van je CC af en je aanpassen aan het andere verkeer. Jij doet immers een manoeuvre.
pi_111572071
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 11:11 schreef resque het volgende:

[..]

Ja daaag, dan moet ik van mijn CC af en achter een vrachtwagen hangen omdat iemand op de linkerbaan sneller wil doorrijden een kilometer achter me... dacht het niet... daar pas ik echt voor. Het lijkt wel alsof ik me totaal moet aanpassen en de andere mensen niet haha
Lees nou toch eens wat je zegt, je verwacht blijkbaar wel dat degene achter je van de CC gaat terwijl jij niet eens van de CC af hoeft en alleen je snelheid hoeft te verhogen met een paar drukjes op een knopje. Dat scheelt jou een bumperklever en degene die achterop komt hoeft niet te remmen. Jij blij, hij blij.
pi_111572084
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 11:11 schreef resque het volgende:

[..]

Ja daaag, dan moet ik van mijn CC af en achter een vrachtwagen hangen omdat iemand op de linkerbaan sneller wil doorrijden een kilometer achter me... dacht het niet... daar pas ik echt voor. Het lijkt wel alsof ik me totaal moet aanpassen en de andere mensen niet haha
In zo'n geval moet jij je aanpassen ja, want jij doet een bijzondere manouvre. Nu moet die ander afremmen en achter jou hangen omdat er iemand langzamer voor hem rijdt, diegene denkt precies hetzelfde 'dacht het niet'. Diegene is echter in zijn recht omdat jij een bijzondere manouvre doet.

Als jij al links rijdt dan moet iemand van rechts die naar links wil jou ook voor laten gaan als diegene jou mogelijk zou hinderen. Dat heten verkeersregels en heb je geleerd bij rijles en/of voor het halen van je theorie examen.
pi_111572118
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 11:12 schreef Tijn het volgende:

[..]

Natuurlijk moet je van je CC af en je aanpassen aan het andere verkeer. Jij doet immers een manoeuvre.
normaals, die auto reed ver achter me, echt de hele weg was een kilometer achter me leeg... dan blijf ik gewoon 110 rijden hoor...Ik ga ervanuit dat hij gewoon 120 rijdt(als we het toch over regeltjes hebben)... dus dan had ik helemaal geen problemen moeten hebben, maar hij reed harder dan 120, dus zijn probleem als ie daarna achter mij hangt...
  dinsdag 15 mei 2012 @ 11:15:23 #266
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_111572133
quote:
6s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 11:13 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Dat heten verkeersregels en heb je geleerd bij rijles en/of voor het halen van je theorie examen.
Waar je ook leert dat je snelheid moet maken wanneer je inhaalt trouwens en niet stoïcijns moet blijven doorkachelen wanneer je naar de linkerbaan gaat.
pi_111572158
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 11:15 schreef Tijn het volgende:

[..]

Waar je ook leert dat je snelheid moet maken wanneer je inhaalt trouwens en niet stoïcijns moet blijven doorkachelen wanneer je naar de linkerbaan gaat.
2 mensen in dit topic hebben dat sowieso niet geleerd, of zijn dat in ieder geval vergeten.
pi_111572174
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 11:15 schreef Tijn het volgende:

[..]

Waar je ook leert dat je snelheid moet maken wanneer je inhaalt trouwens en niet stoïcijns moet blijven doorkachelen wanneer je naar de linkerbaan gaat.
Inderdaad. Daarnaast kan je ook een boete krijgen voor het niet verlenen van voorrang bij het wisselen van rijstrook. Lijkt me dat dit daar gewoon onder valt :)
220 euro.
http://www.om.nl/onderwer(...)68,10465,3115#keuzes
  dinsdag 15 mei 2012 @ 11:22:57 #269
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_111572374
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 11:15 schreef resque het volgende:

[..]

normaals, die auto reed ver achter me, echt de hele weg was een kilometer achter me leeg... dan blijf ik gewoon 110 rijden hoor...Ik ga ervanuit dat hij gewoon 120 rijdt(als we het toch over regeltjes hebben)... dus dan had ik helemaal geen problemen moeten hebben, maar hij reed harder dan 120, dus zijn probleem als ie daarna achter mij hangt...
Het is zijn probleem omdat jij te beroerd bent om een beetje snelheid te maken tijdens een inhaalactie. Wanneer je in elk geval de inzet had getoond om hem niet te hinderen, had hij verder niks te klagen gehad. Maar juist omdat je je lage snelheid aanhoudt ondanks dat je je op de linkerbaan begeeft, wek je een hoop irritatie.
pi_111572491
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 11:15 schreef Tijn het volgende:

[..]

Waar je ook leert dat je snelheid moet maken wanneer je inhaalt trouwens en niet stoïcijns moet blijven doorkachelen wanneer je naar de linkerbaan gaat.
Om nog maar even olie op het vuur te gooien, met rijles leer je ook dat je moet anticiperen in het verkeer. Als je al op de linkerbaan rijdt (al dan niet terecht overigens) en je ziet voor je een vrachtwagen met een auto erachter, dan kun je al van heinde en verre aan zien komen of die auto wél of niet voor jou gaat proberen in te halen. Vind ik zelf ook irritant, maar als je even gas terug neemt of je CC een/twee klikjes zachter zet, dan heeft die ander genoeg tijd om in te halen en hoef jij niet af te remmen of bumper te kleven.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_111572552
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 11:22 schreef Tijn het volgende:

[..]

Het is zijn probleem omdat jij te beroerd bent om een beetje snelheid te maken tijdens een inhaalactie. Wanneer je in elk geval de inzet had getoond om hem niet te hinderen, had hij verder niks te klagen gehad. Maar juist omdat je je lage snelheid aanhoudt ondanks dat je je op de linkerbaan begeeft, wek je een hoop irritatie.
Beetje snelheid, ik rij 10 km onder de Vmax... niet zo overdrijven...
pi_111572567
quote:
11s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 11:26 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Om nog maar even olie op het vuur te gooien, met rijles leer je ook dat je moet anticiperen in het verkeer. Als je al op de linkerbaan rijdt (al dan niet terecht overigens) en je ziet voor je een vrachtwagen met een auto erachter, dan kun je al van heinde en verre aan zien komen of die auto wél of niet voor jou gaat proberen in te halen. Vind ik zelf ook irritant, maar als je even gas terug neemt of je CC een/twee klikjes zachter zet, dan heeft die ander genoeg tijd om in te halen en hoef jij niet af te remmen of bumper te kleven.
Dat doe ik zelf ook, sterker nog, ik laat mensen er vaak zelfs nog even tussen (ja, ik ben geen gefrustreerde rijder zoals een paar hier denken). Maar dan verwacht ik toch wel dat je minimaal de Vmax gaat rijden en niet voor mij gaat lopen sukkelen.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 11:28:32 #273
11102 knep
Mountainfreak
pi_111572590
Ik kan me echt niet ergeren aan mensen die met 110 km/h inhalen zolang ze dit maar normaal doen.
Jullie zitten zeker ook je stuur op te vreten bij inhalende vrachtwagens? :')
  dinsdag 15 mei 2012 @ 11:28:52 #274
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_111572604
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 11:27 schreef resque het volgende:

[..]

Beetje snelheid, ik rij 10 km onder de Vmax... niet zo overdrijven...
Het gaat om jouw gebrek aan inzet de doorstroming te bevorderen.
pi_111572634
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 11:27 schreef resque het volgende:

[..]

Beetje snelheid, ik rij 10 km onder de Vmax... niet zo overdrijven...
Dus hoe moeilijk is het dan om die 10 kmh er even bij te accelereren zodat degene achter jou in principe geen last van je hoeft te hebben?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')