Je redeneert continue naar je eigen moraal toe. Ik vind het totaal geen geval van hinderen. 10 km/u verschil, toe maar. Dat kost toch... een paar seconden.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:52 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Je vind nee schudden niet normaal, maar iemand hinderen wel, vreemde moraal heb jij.
Het gaat erom dat hij zich op de linkerbaan begeeft terwijl daar sneller rijdend verkeer is en hij ondanks dat hij nog onder de snelheidslimiet rijdt toch te beroerd is om even wat gas bij te geven. Dat is natuurlijk ergerniswekkend ten top.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:56 schreef Bananenvlaflip het volgende:
[..]
Je redeneert continue naar je eigen moraal toe. Ik vind het totaal geen geval van hinderen. 10 km/u verschil, toe maar. Dat kost toch... een paar seconden.
Precies, heeft niets met mijn moraal te maken.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het gaat erom dat hij zich op de linkerbaan begeeft terwijl daar sneller rijdend verkeer is en hij ondanks dat hij nog onder de snelheidslimiet rijdt toch te beroerd is om even wat gas bij te geven. Dat is natuurlijk ergerniswekkend ten top.
Dat je tijdens het inhalen van één vrachtwagen al een klever achter je hebt zegt ook wel iets over hoe dicht die kerel al achter je zat toen je begon met inhalen. Je had 'em natuurlijk ook even voor kunnen laten gaan als je toch geen haast hebt.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:51 schreef resque het volgende:
[..]
Lees es goed man, ik was vrachtwagens aan het inhalen en ben zo snel mogelijk naar rechts gegaan... die droeftoeter die zat te plakken achter me en nee zat te schudden moet gewoon normaal doen en eventjes wachten totdat ik voorbij de vrachtwagens ben... 110 is echt niet traag ofzo hoor.. als ik 120 had gereden dan was ik misschien 1 sec sneller geweest....
nee, dat was niet het geval, de snelweg was zo goed als leeg, mijn achterligger reed heeel ver achter mij... ik moest echter 3-4 vrachtwagens inhalen, ja dat duurt eventjes... blijkbaar reed mijn achterligger iets harder dan 120... en daar ga ik dan echt geen rekening mee houden... dan kan je namelijk nooit inhalen met 110..quote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:03 schreef Bananenvlaflip het volgende:
In dit voorbeeld was het een bestuurder die 110 reed, dat is niet hemeltergend traag. Bovendien ging hij snel naar rechts, dus het is niet het geval dat er doelbewust werd gehinderd.
Ik ben het er natuurlijk wel mee eens dat je bij achteropkomend verkeer dat duidelijk sneller rijdt even wacht met je eigen inhaalactie.
Okay, maar als je toh ziet dat hij steeds dichter bij komt, en je moet nog een aantal vrachtwagens inhalen, hoe moeilijk is het dan om even een klein beetje gas bij te geven. Vaak is dat namelijk al het verschil tussen wel of niet moeten remmen (voor de achterligger)..quote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:06 schreef resque het volgende:
[..]
nee, dat was niet het geval, de snelweg was zo goed als leeg, mijn achterligger reed heeel ver achter mij... ik moest echter 3-4 vrachtwagens inhalen, ja dat duurt eventjes... blijkbaar reed mijn achterligger iets harder dan 120... en daar ga ik dan echt geen rekening mee houden... dan kan je namelijk nooit inhalen met 110..
Daarom is je ook geleerd om eerst te spiegelen en kijken, vervolgens richting aanwijzer aan en voordat je opzij gaat nog een keer kijken. Doordat je twee keer kijkt kan je bijv. zien dat iemand (heel) snel dichterbij komt en besluit je om nog even te wachten met je inhaalactie. Jij doet een bijzondere manouvre (van rijbaan verwisselen) dus jij moet het verkeer op die rijbaan voor laten gaan. Daarbij maakt het niet uit of diegene nou wel of niet veel te hard rijdtquote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:06 schreef resque het volgende:
[..]
nee, dat was niet het geval, de snelweg was zo goed als leeg, mijn achterligger reed heeel ver achter mij... ik moest echter 3-4 vrachtwagens inhalen, ja dat duurt eventjes... blijkbaar reed mijn achterligger iets harder dan 120... en daar ga ik dan echt geen rekening mee houden... dan kan je namelijk nooit inhalen met 110..
Ja daaag, dan moet ik van mijn CC af en achter een vrachtwagen hangen omdat iemand op de linkerbaan sneller wil doorrijden een kilometer achter me... dacht het niet... daar pas ik echt voor. Het lijkt wel alsof ik me totaal moet aanpassen en de andere mensen niet hahaquote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:09 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Daarom is je ook geleerd om eerst te spiegelen en kijken, vervolgens richting aanwijzer aan en voordat je opzij gaat nog een keer kijken. Doordat je twee keer kijkt kan je bijv. zien dat iemand (heel) snel dichterbij komt en besluit je om nog even te wachten met je inhaalactie. Jij doet een bijzondere manouvre (van rijbaan verwisselen) dus jij moet het verkeer op die rijbaan voor laten gaan. Daarbij maakt het niet uit of diegene nou wel of niet veel te hard rijdt
Natuurlijk moet je van je CC af en je aanpassen aan het andere verkeer. Jij doet immers een manoeuvre.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:11 schreef resque het volgende:
[..]
Ja daaag, dan moet ik van mijn CC af en achter een vrachtwagen hangen omdat iemand op de linkerbaan sneller wil doorrijden een kilometer achter me... dacht het niet... daar pas ik echt voor. Het lijkt wel alsof ik me totaal moet aanpassen en de andere mensen niet haha
Lees nou toch eens wat je zegt, je verwacht blijkbaar wel dat degene achter je van de CC gaat terwijl jij niet eens van de CC af hoeft en alleen je snelheid hoeft te verhogen met een paar drukjes op een knopje. Dat scheelt jou een bumperklever en degene die achterop komt hoeft niet te remmen. Jij blij, hij blij.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:11 schreef resque het volgende:
[..]
Ja daaag, dan moet ik van mijn CC af en achter een vrachtwagen hangen omdat iemand op de linkerbaan sneller wil doorrijden een kilometer achter me... dacht het niet... daar pas ik echt voor. Het lijkt wel alsof ik me totaal moet aanpassen en de andere mensen niet haha
In zo'n geval moet jij je aanpassen ja, want jij doet een bijzondere manouvre. Nu moet die ander afremmen en achter jou hangen omdat er iemand langzamer voor hem rijdt, diegene denkt precies hetzelfde 'dacht het niet'. Diegene is echter in zijn recht omdat jij een bijzondere manouvre doet.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:11 schreef resque het volgende:
[..]
normaals, die auto reed ver achter me, echt de hele weg was een kilometer achter me leeg... dan blijf ik gewoon 110 rijden hoor...Ik ga ervanuit dat hij gewoon 120 rijdt(als we het toch over regeltjes hebben)... dus dan had ik helemaal geen problemen moeten hebben, maar hij reed harder dan 120, dus zijn probleem als ie daarna achter mij hangt...quote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Natuurlijk moet je van je CC af en je aanpassen aan het andere verkeer. Jij doet immers een manoeuvre.
Waar je ook leert dat je snelheid moet maken wanneer je inhaalt trouwens en niet stoïcijns moet blijven doorkachelen wanneer je naar de linkerbaan gaat.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:13 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Dat heten verkeersregels en heb je geleerd bij rijles en/of voor het halen van je theorie examen.
2 mensen in dit topic hebben dat sowieso niet geleerd, of zijn dat in ieder geval vergeten.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waar je ook leert dat je snelheid moet maken wanneer je inhaalt trouwens en niet stoïcijns moet blijven doorkachelen wanneer je naar de linkerbaan gaat.
Inderdaad. Daarnaast kan je ook een boete krijgen voor het niet verlenen van voorrang bij het wisselen van rijstrook. Lijkt me dat dit daar gewoon onder valtquote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waar je ook leert dat je snelheid moet maken wanneer je inhaalt trouwens en niet stoïcijns moet blijven doorkachelen wanneer je naar de linkerbaan gaat.
Het is zijn probleem omdat jij te beroerd bent om een beetje snelheid te maken tijdens een inhaalactie. Wanneer je in elk geval de inzet had getoond om hem niet te hinderen, had hij verder niks te klagen gehad. Maar juist omdat je je lage snelheid aanhoudt ondanks dat je je op de linkerbaan begeeft, wek je een hoop irritatie.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:15 schreef resque het volgende:
[..]
normaals, die auto reed ver achter me, echt de hele weg was een kilometer achter me leeg... dan blijf ik gewoon 110 rijden hoor...Ik ga ervanuit dat hij gewoon 120 rijdt(als we het toch over regeltjes hebben)... dus dan had ik helemaal geen problemen moeten hebben, maar hij reed harder dan 120, dus zijn probleem als ie daarna achter mij hangt...
Om nog maar even olie op het vuur te gooien, met rijles leer je ook dat je moet anticiperen in het verkeer. Als je al op de linkerbaan rijdt (al dan niet terecht overigens) en je ziet voor je een vrachtwagen met een auto erachter, dan kun je al van heinde en verre aan zien komen of die auto wél of niet voor jou gaat proberen in te halen. Vind ik zelf ook irritant, maar als je even gas terug neemt of je CC een/twee klikjes zachter zet, dan heeft die ander genoeg tijd om in te halen en hoef jij niet af te remmen of bumper te kleven.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Beetje snelheid, ik rij 10 km onder de Vmax... niet zo overdrijven...quote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is zijn probleem omdat jij te beroerd bent om een beetje snelheid te maken tijdens een inhaalactie. Wanneer je in elk geval de inzet had getoond om hem niet te hinderen, had hij verder niks te klagen gehad. Maar juist omdat je je lage snelheid aanhoudt ondanks dat je je op de linkerbaan begeeft, wek je een hoop irritatie.
Dat doe ik zelf ook, sterker nog, ik laat mensen er vaak zelfs nog even tussen (ja, ik ben geen gefrustreerde rijder zoals een paar hier denken). Maar dan verwacht ik toch wel dat je minimaal de Vmax gaat rijden en niet voor mij gaat lopen sukkelen.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:26 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Om nog maar even olie op het vuur te gooien, met rijles leer je ook dat je moet anticiperen in het verkeer. Als je al op de linkerbaan rijdt (al dan niet terecht overigens) en je ziet voor je een vrachtwagen met een auto erachter, dan kun je al van heinde en verre aan zien komen of die auto wél of niet voor jou gaat proberen in te halen. Vind ik zelf ook irritant, maar als je even gas terug neemt of je CC een/twee klikjes zachter zet, dan heeft die ander genoeg tijd om in te halen en hoef jij niet af te remmen of bumper te kleven.
Het gaat om jouw gebrek aan inzet de doorstroming te bevorderen.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:27 schreef resque het volgende:
[..]
Beetje snelheid, ik rij 10 km onder de Vmax... niet zo overdrijven...
Dus hoe moeilijk is het dan om die 10 kmh er even bij te accelereren zodat degene achter jou in principe geen last van je hoeft te hebben?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:27 schreef resque het volgende:
[..]
Beetje snelheid, ik rij 10 km onder de Vmax... niet zo overdrijven...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |