Was dat de tijd waarin citroen en peugeot 75pk uit hun 1.4 liter blokjes haalde en VW er maar liefst 60pk uit peuterde?quote:Op donderdag 10 mei 2012 11:54 schreef KeimpeHart het volgende:
De Engelse autoindustrie is uitgespeeld (Rover, Jaguar, Landrover, Morris, enz.). De Franse autoindustrie (Peugeot, Citroen, Renault) zuchten zwaar onder de superieure Duitse grootmachten (BMW, DaimlerBenz, VAG, Porsche, enz).
Kijken we naar de huidige ontwikkelingen, dan vind ik het bedroevend gesteld met de stand van ontwikkelingen bij de Franse autoindustrie.
Neem nou een Peugeot 206 GTI van bouwjaar 2009, 2 liter.
[ afbeelding ]
136 pk's uit een GTI. Poehoee.. jahaa mensen, dat is dus een ekte ekte GTI van Peugeot, uit 2 liter 136 pk's in 2009. Daar maak je de blits mee. Terwijl Volkswagen Golf GTI 16v 20 jaar eerder in bouwjaar 1991 al met 150 pk uit dezelfde 2-liter motor standaard aanbood, die gedowntuned was:
[ afbeelding ]
Terwijl VAG nog ervoor gekozen had om de GTI's van deze generatie bescheiden te houden, omdat het anders met de VR6 concurreerde. Doet Peugeot 20 jaar over om dit te evenaren.
Of kijk ik naar Renault... qua specs perst BMW uit dezelfde motor vele malen meer pk's uit, en is veel zuiniger ook nog dan die Renaultjes. Als je de ADAC's lijsten moet geloven, zijn de BMW's betrouwbaarder, ondanks dat er veel meer mee gescheurd wordt. Waar Duitse merken met technologische innovatieën komen, volgen de Franse merken 5 jaar later op voet. Ook Duits auto-ontwerp wordt gekopieërd (zie ook Citroen C5)
Dan vraag ik mij af, waarom de Fransen de Duitsers niet kunnen bijbenen. Zijn de Fransen echt crap, of speelt er iets anders mee.
Sterker nog, BMW en PSA gebruiken dezelfde (gezamenlijk ontwikkelde) motor in veel modellenquote:Op donderdag 10 mei 2012 12:01 schreef Casos het volgende:
Ik heb even geen bron voor handen, maar ik dacht dat er in de gemiddelde BMW honderden patenten van de PSA Group zitten....
Dat was een 8-klepper, een heel groot verschil.quote:Op donderdag 10 mei 2012 12:24 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
in 1992 haalde Volkswagen uit een 1,6 motor liefst 72 (!)
Een 16-klepper dus. Dan is die 90 pk wel beetje magertjes.quote:Overigens rijd ik zelf in een Franse auto uit 1991 met een 1.6 motor (toen haalden ze er al 90 pk uit, meer dan "de Duitsers" dus)
Pff, de BX Seize Soupapes had 177 pk uit hetzelfde blok.quote:Op donderdag 10 mei 2012 12:33 schreef GizartFRL het volgende:
TS vergeet voor het gemak even de volgende motoren van Peugeot:
405 1.9 MI16 160 PK (1987)
Nee, mijn motor is ook 8 kleps, en blijkbaar 18 pk stoerder dan de Volkswagen. Je conclusie dat mijn motor een 16-klepper moet zijn omdat ie uit 1991 komt is ook raar. De VW-motor uit 1992 is toch ook een 8 klepper?quote:Op donderdag 10 mei 2012 12:34 schreef KeimpeHart het volgende:
[..]
Dat was een 8-klepper, een heel groot verschil.
[..]
Een 16-klepper dus. Dan is die 90 pk wel beetje magertjes.
Niet NM?quote:Op donderdag 10 mei 2012 12:38 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Pff, de BX Seize Soupapes had 177 pk uit hetzelfde blok..
91-er 1.6 motor met 90 PK is een gewone 8 klepper.quote:Op donderdag 10 mei 2012 12:34 schreef KeimpeHart het volgende:
[..]
Dat was een 8-klepper, een heel groot verschil.
[..]
Een 16-klepper dus. Dan is die 90 pk wel beetje magertjes.
NU IK DIT GEHOORD HEB BEN IK OVERTUIGD! FRANS IS BETER, DUITS IS KUT!quote:Op donderdag 10 mei 2012 13:05 schreef LXIV het volgende:
Ik heb een peugeot gehad waar ik meer dan 100.000 kilometer heb gereden zonder dat er ooit iets mee aan de hand was. Echt prima. Met 220K op de teller verkocht.
Daarna had ik een volkswagen, waarmee ik heel vaak naar de garage moest, allemaal electrisch systeem en die heb ik tenslotte van ellende verkocht.
Bij VW is de Highline de meest luxe uitvoering, maar ik weet niet of die uitvoering leverbaar was op de Polo Bluemotion in 2008quote:Op donderdag 10 mei 2012 13:18 schreef SimtekF1 het volgende:
Ik heb trouwens in 2008 een nieuwe VW Polo 1.4 Bluemotion (Comfortline) gehad en dat was de meest luxe versie.
En die luxe stelt echt geen kut voor, mijn 206 GTi uit 2002 is luxer (maar die vergelijking is misschien niet helemaal op z'n plaats).
Volgens Autoweek niet, dus je opmerking is een beetje overbodig.quote:Op donderdag 10 mei 2012 14:50 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Bij VW is de Highline de meest luxe uitvoering, maar ik weet niet of die uitvoering leverbaar was op de Polo Bluemotion in 2008
Het interesseert mij niet wat jij vind dat overbodig is of niet. Ik zeg er duidelijk bij dat ik dat niet wist, dus je kunt wel bijdehand willen doen maar dát is nou overbodig.quote:Op donderdag 10 mei 2012 14:53 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Volgens Autoweek niet, dus je opmerking is een beetje overbodig.
Met een beetje zoeken had je zelf al kunnen vinden of die uitvoering nou wel of niet bestond, maar goed, ik hou op spijkers op laag water te zoeken.quote:Op donderdag 10 mei 2012 15:12 schreef CoolGuy het volgende:
Het interesseert mij niet wat jij vind dat overbodig is of niet. Ik zeg er duidelijk bij dat ik dat niet wist, dus je kunt wel bijdehand willen doen maar dát is nou overbodig.
Waarom deed je dat eigenlijk?quote:Op donderdag 10 mei 2012 15:14 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Met een beetje zoeken had je zelf al kunnen vinden of die uitvoering nou wel of niet bestond, maar goed, ik hou op spijkers op laag water te zoeken.
Ik heb niks tegen Franse auto's en ik ben ook geen fan van golfjes;quote:Op donderdag 10 mei 2012 14:38 schreef steeez het volgende:
Dat sommige mensen stront in hun ogen hebben danwel een slechte smaak hebben kan ik ook wenig aan veranderen. Voor de mensen met voldoende zichtvermogen.
Vergelijk:
![]()
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dit dus.quote:Op donderdag 10 mei 2012 14:45 schreef Casos het volgende:
http://www.telegraaf.nl/a(...)W_TSI-motoren__.html
Prima hoor, die VW's
Je hebt je vergelijking inderdaad heel goed samengevat:quote:Op donderdag 10 mei 2012 14:38 schreef steeez het volgende:
Dat sommige mensen stront in hun ogen hebben danwel een slechte smaak hebben kan ik ook wenig aan veranderen. Voor de mensen met voldoende zichtvermogen.
Vergelijk:
![]()
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Kneusjequote:
Hier kan je het mooi vergelijken..quote:Op donderdag 10 mei 2012 12:12 schreef aspirantspierbundel het volgende:
Japanse kwaliteit >Zweedse > Duitse > Franse
Zoiets?
Ja, dus de mensen die het geld er niet voor (over) hebben om een Duits merk met die opties te rijden wijjken uit naar een Frans merk.quote:Op donderdag 10 mei 2012 15:16 schreef matttor het volgende:
[..]
Dit dus.
En BMW perst meer vermogen uit zijn blokken dan Renault? Klopt, jammer dat de gemiddelde BMW alleen even veel duurder is. Voor +/- 31k heb je een Mégane met zo'n beetje alles er op en eraan (ik noem: clima, navi, leder, meesturende Xenon, pano dak, parkeersensoren incl. achteruitrijcamera) Ik denk dat als je een 1 serie gelijk uitrust dat je dik 10k duurder uit bent.
De vergelijking gaat alleen niet helemaal op. Iemand die altijd BMW gereden heeft zal niet zo snel in een Renault stappen en andersom. Hoewel, nu met de 14% Mégane zie ik ook genoeg duitsrijders een bezoek aan de showroom brengen...
Veel plezier met die pauper Golf 3 dan maarquote:Op donderdag 10 mei 2012 15:20 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Je hebt je vergelijking inderdaad heel goed samengevat:
[..]
Kneusje
Sjonge jonge zeg, kleuterquote:Op donderdag 10 mei 2012 15:31 schreef steeez het volgende:
[..]
Veel plezier met die pauper Golf 3 dan maar
Jij veel plezier met je pauper 205 dan maar.quote:Op donderdag 10 mei 2012 15:31 schreef steeez het volgende:
[..]
Veel plezier met die pauper Golf 3 dan maar
Met deze gast valt niet te praten dat is inmiddels wel duidelijkquote:Op donderdag 10 mei 2012 15:31 schreef steeez het volgende:
[..]
Veel plezier met die pauper Golf 3 dan maar
Voor sommige mensen is een Duitse auto überhaupt geen optie, ook al zouden ze er het geld voor hebben.quote:Op donderdag 10 mei 2012 15:24 schreef CoolGuy het volgende:
Ja, dus de mensen die het geld er niet voor (over) hebben om een Duits merk met die opties te rijden wijjken uit naar een Frans merk.
Met je eens, dit topic was door de subjectieve OP al gedoemd te mislukken.quote:Daar is helemaal niks mis mee, maar ik vraag me af waarom iedereen hier per se 'de andere partij' moet afkraken? Als iemand toch in de auto rijdt waar ie graag in rijdt, of een voorkeur heeft voor een bepaald merk, dan is dat toch allemaal prima?
Daarom staat er ook: (over)quote:Op donderdag 10 mei 2012 16:01 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Voor sommige mensen is een Duitse auto überhaupt geen optie, ook al zouden ze er het geld voor hebben..
Ja maar je doet er zelf gewoon leuk aan mee. Wat je nu doet is wat je ook op het schoolplein deed toen je 9 wasquote:Met je eens, dit topic was door de subjectieve OP al gedoemd te mislukken..
Dat was ook min of meer de strekking van mijn post inderdaad. Ieder zo zijn voorkeur en smaak. Was meer een reactie richting het kansloze voorbeeld wat hij in zijn openingspost aanhaalde.quote:Op donderdag 10 mei 2012 15:24 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, dus de mensen die het geld er niet voor (over) hebben om een Duits merk met die opties te rijden wijjken uit naar een Frans merk.
Daar is helemaal niks mis mee, maar ik vraag me af waarom iedereen hier per se 'de andere partij' moet afkraken? Als iemand toch in de auto rijdt waar ie graag in rijdt, of een voorkeur heeft voor een bepaald merk, dan is dat toch allemaal prima?
Dat mag. Daarover gaat de OP niet. Eerder om de vraag, waarom Franse merken anno 2012 zwaar achter Duitse merken aan hobbelen.quote:Op donderdag 10 mei 2012 15:24 schreef CoolGuy het volgende:
Als iemand toch in de auto rijdt waar ie graag in rijdt, of een voorkeur heeft voor een bepaald merk, dan is dat toch allemaal prima?
Nou, dat zal wel een combinatie zijn van alle antwoorden die je kunt bedenken, maar verkapt is toch toch een als-het-geen-duits-automerk-is-dan-is-t-kut bashtopic?quote:Op donderdag 10 mei 2012 16:36 schreef KeimpeHart het volgende:
[..]
Dat mag. Daarover gaat de OP niet. Eerder om de vraag, waarom Franse merken anno 2012 zwaar achter Duitse merken aan hobbelen.
Nee, want dan ga je er nog steeds van uit dat iemand een Duitse auto wil, maar daar geen geld voor heeft, dat een Duitse auto altijd eerste keus is. Dat is voor veel mensen niet zo. Klein verschil, maar wel van belang.quote:
Mja, ik neem aan dat je wel doorhebt dat je zelf ook hartelijk meedoet.quote:Ja maar je doet er zelf gewoon leuk aan mee. Wat je nu doet is wat je ook op het schoolplein deed toen je 9 was
nee geen geld voor OVER hebben heb ik 't over. Iemand die denkt 'duitse auto's zijn veel te duur, dat wil ik niet betalen'. De enige mensen die duitse auto's gewoon helemaal niet overwegen zijn de mensen die gewoon een antipathie hebben tegen duitse merken. Maar dat kan voor alle merken gelden.quote:Op donderdag 10 mei 2012 17:08 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Nee, want dan ga je er nog steeds van uit dat iemand een Duitse auto wil, maar daar geen geld voor heeft, dat een Duitse auto altijd eerste keus is. Dat is voor veel mensen niet zo. Klein verschil, maar wel van belang.
Ik blijf van mening dat als iemand rijdt in de auto waar hij écht graag in rijdt, hij het niet nodig heeft om een andere auto finaal af te breken. Dat komt op mij altijd over als een vorm van verkapte jaloezie, meestal ingegeven door een tekort aan liquide middelen om ook die ene auto te kunnen rijden.quote:Mja, ik neem aan dat je wel doorhebt dat je zelf ook hartelijk meedoet..
Klopt, alleen naar PK's kijken is erg kortzichting, dat alleen maakt een auto niet.quote:Op donderdag 10 mei 2012 18:19 schreef 2cv het volgende:
Er is meer dan PK's alleen. Koppel is ook leuk. En dan het liefste veel van dat spul bij een zo breed mogelijk toerengebied. En uiteraard telt comfort ook mee.
De tijd dat VAG kwaliteits producten maken ligt al een decenium achter ons. Het kwaliteits imago is momenteel enkel nog gestoeld op resultaten het verleden, een mooie marketing strategie en het gebruik van premium materialen in het interieur.quote:Op donderdag 10 mei 2012 11:54 schreef KeimpeHart het volgende:
De Engelse autoindustrie is uitgespeeld (Rover, Jaguar, Landrover, Morris, enz.). De Franse autoindustrie (Peugeot, Citroen, Renault) zuchten zwaar onder de superieure Duitse grootmachten (BMW, DaimlerBenz, VAG, Porsche, enz).
Kijken we naar de huidige ontwikkelingen, dan vind ik het bedroevend gesteld met de stand van ontwikkelingen bij de Franse autoindustrie.
Neem nou een Peugeot 206 GTI van bouwjaar 2009, 2 liter.
[ afbeelding ]
136 pk's uit een GTI. Poehoee.. jahaa mensen, dat is dus een ekte ekte GTI van Peugeot, uit 2 liter 136 pk's in 2009. Daar maak je de blits mee. Terwijl Volkswagen Golf GTI 16v 20 jaar eerder in bouwjaar 1991 al met 150 pk uit dezelfde 2-liter motor standaard aanbood, die gedowntuned was:
[ afbeelding ]
Terwijl VAG nog ervoor gekozen had om de GTI's van deze generatie bescheiden te houden, omdat het anders met de VR6 concurreerde. Doet Peugeot 20 jaar over om dit te evenaren.
Of kijk ik naar Renault... qua specs perst BMW uit dezelfde motor vele malen meer pk's uit, en is veel zuiniger ook nog dan die Renaultjes. Als je de ADAC's lijsten moet geloven, zijn de BMW's betrouwbaarder, ondanks dat er veel meer mee gescheurd wordt. Waar Duitse merken met technologische innovatieën komen, volgen de Franse merken 5 jaar later op voet. Ook Duits auto-ontwerp wordt gekopieërd (zie ook Citroen C5)
Dan vraag ik mij af, waarom de Fransen de Duitsers niet kunnen bijbenen. Zijn de Fransen echt crap, of speelt er iets anders mee.
Modellen van 13 jaar oud "huidige ontwikkelingen" noemen. Hier had ik wel genoeg gelezen.quote:Op donderdag 10 mei 2012 11:54 schreef KeimpeHart het volgende:
Kijken we naar de huidige ontwikkelingen, dan vind ik het bedroevend gesteld met de stand van ontwikkelingen bij de Franse autoindustrie.
Neem nou een Peugeot 206 GTI van bouwjaar 2009, 2 liter.
Terwijl Volkswagen Golf GTI 16v 20 jaar eerder in bouwjaar 1991 al met 150 pk uit dezelfde 2-liter motor standaard aanbood, die gedowntuned was:
Europese Fords zijn voornamelijk ontwikkeld in Duitsland.quote:Op donderdag 10 mei 2012 20:50 schreef fietsbelkonijn het volgende:
Wat is 'n ford focus eigenlijk, Amerikaans toch?
lelijke pretentieuze baggerzooi met kwaliteit waar alfa romeo zich 10 jaar terug voor zou schamen. audiquote:Op donderdag 10 mei 2012 12:22 schreef FalleNk810i het volgende:
Design/klasse/uitstraling/kwaliteit/techniek: Duits > aziatisch/frans
Al eens een Audi gehad dan?quote:Op donderdag 10 mei 2012 21:15 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
lelijke pretentieuze baggerzooi met kwaliteit waar alfa romeo zich 10 jaar terug voor zou schamen. audi
waar baseer je dan op dat 't een slechte auto zou zijn? Van die paar keer dat je misschien in een Audi gereden hebt, ervan uitgaande dat je dat daadwerkelijk hebt?quote:Op donderdag 10 mei 2012 21:21 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
gelukkig niet. volkswagen is al erg genoeg
En vergeet niet hoe snel je deze Clio's door de bochten heen kon smijtenquote:Op donderdag 10 mei 2012 21:36 schreef blup het volgende:
istie weer
[ afbeelding ]
2.0 16v 150pk. (1991)\
en fransen die de duitsers niet bijbenen? Niet goed je huiswerk gedaan, de clio reed de rest van de gti's uit die tijd zoek.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 11% gewijzigd door blup op 10-05-2012 22:04:25 ]
Overigens wel op de grens met Frankrijk en gebouwd in België, Frankrijk of Duitsland, Roemeniëquote:Op donderdag 10 mei 2012 20:54 schreef Bananenvlaflip het volgende:
[..]
Europese Fords zijn voornamelijk ontwikkeld in Duitsland.
Mja? De meeste auto's worden in een ander land gebouwd dan waar ze zijn ontwikkeld.quote:Op donderdag 10 mei 2012 21:57 schreef lipje het volgende:
[..]
Overigens wel op de grens met Frankrijk en gebouwd in België, Frankrijk of Duitsland.
Nou ja, ook bij VAG is niet alles rozengeur en maneschijn natuurlijk. Ik heb zelf 2 fiats gehad, een Punto Classic en een Grande Punto. Toegegeven dat die GP beter was dan de Classic, maar het was een verademing toen ik daarna een Golf VI ging rijden.quote:Op donderdag 10 mei 2012 22:42 schreef Pap89 het volgende:
Seat Leon 2.0 TFSI van 2006 nu een tijdje.
Rijdt heerlijk en nog geen enkele klacht.
Is natuurlijk gewoon een VAG product natuurlijk.
mwah, dat imago is Mitsubishi met de ASX vakkundig om zeep aan het helpenquote:Op donderdag 10 mei 2012 20:35 schreef Revolution-NL het volgende:
Wil je zeker van kwaliteit zijn dan moet je bij de Jappen zijn
Zou het kunnen omdat die met PSA is ontwikkeld..quote:Op vrijdag 11 mei 2012 08:19 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
mwah, dat imago is Mitsubishi met de ASX vakkundig om zeep aan het helpen
Zolang je maar met een grote boog om de TSI motoren heen loopt is VAG nog wel redelijk ok inderdaad. Heb zelf 130k probleemloos in een Seat Leon 2006 mogen rijden. Fijne auto was dat, de kwaliteit van het interieur vond ik daarintegen iets minder.quote:Op donderdag 10 mei 2012 22:49 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou ja, ook bij VAG is niet alles rozengeur en maneschijn natuurlijk. Ik heb zelf 2 fiats gehad, een Punto Classic en een Grande Punto. Toegegeven dat die GP beter was dan de Classic, maar het was een verademing toen ik daarna een Golf VI ging rijden.
In die PC reed ik over de snelweg en op een gegeven moment ging er een oranje lampje aan, daarna nog een, tot op de volgende seconde ALLE (ja, ALLE) lampjes in het dashboard aangingen. Allemaal. Auto langs de kant gezet, uitgezet, aangezet, niks aan 't handje![]()
Oh en de melding dat ik een lampje kapot had. Gek werd ik ervan. Tig keer kreeg ik 'm. Uitstappen, kijken, niks geen lampje kapot![]()
In die Golf heb ik in de 150.000km dat ik ermee gereden heb welgeteld 1x een lampje van de kentekenverlichting achter defect gehad. That's it. Maar tig andere mensen hebben wel ellende met die auto, kan goed. Zo is ieders ervaring toch anders
Ja het is natuurlijk ook een echte foto en op die hoogte de fabriek uit komen rollenquote:Op vrijdag 11 mei 2012 09:47 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Zal wel lekker rijden, zo met je bumperlip op de grond..
Tip: lees eens PI's.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 10:06 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Ja het is natuurlijk ook een echte foto en op die hoogte de fabriek uit komen rollen
Tja, dat is hetzelfde als een handleiding lezen, doe ik ook nietquote:
En dat kan niet met een VW ofzo?quote:Op vrijdag 11 mei 2012 08:53 schreef NiGeLaToR het volgende:
Zelf heb ik een DS4 met inmiddels ruim 25.000km op de teller. Superfijne auto en van onder tot boven volgehangen met snufjes die je over 10 jaar pas in een Golfje gaat zien. Design waar de Golf liefhebber niet aan durft te beginnen en rijplezier wat ik iedereen gun. Je kunt je Citroen volhangen met snufjes en opsmuk zonder dat het ordinair wordt en ook met goed fatsoen bij een klant voor de deur zetten bijvoorbeeld.
Maar, eerlijkheid gebied me te zeggen; de navi deed in het begin wel eens crashen en toen ik een paar uur in de sneeuw geboenderd had van de winter vond de automatisch handrem het ook even niet zo leuk meer. Verder tijdens een rit naar Italie wilde de cruisecontrol niet meer aan, maar alle probleempjes tot nu toe opgelost met een uit-aan actie. Ik ben ook een keer met een Mercedes GL naar Oostenrijk geweest met alles erop, waar onderweg van alles niet werkte en/of stuk ging. Mercedes!
Enfin, tis een soort heilige oorlog natuurlijk - maar het feit dat het tijdloos-saaie degelijk-saaie design en techniek gebruikt in bijvoorbeeld VW's veel mensen aanspreekt snap ik wel. Je weet wat je krijgt en je weet wat je er aan hebt. Als je vanuit een Golf 1 in een Golf 6 stapt is alles eigenlijk nog steeds hetzelfde, op wat nieuwe knopjes en betere materialen na. Lekker veilig. En das toch wat veel mensen willen - lekker veilig
![]()
[ afbeelding ]
Deze uitvoering rij ik
Ik heb geen ervaring met TSI motoren. In zowel de Golf als de Jetta ligt een 2.0 TDI motor, beiden waren gekoppeld aan een DSG bak en daar heb ik 0 klachten mee gehad.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 09:54 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Zolang je maar met een grote boog om de TSI motoren heen loopt is VAG nog wel redelijk ok inderdaad. Heb zelf 130k probleemloos in een Seat Leon 2006 mogen rijden. Fijne auto was dat, de kwaliteit van het interieur vond ik daarintegen iets minder.
Ik heb overigens dezelfde dramatische ervaringen met een Grande Punto Sport 130JTD. Hier liep ook tegen de meest vreemde electrische storingen aan. CAM errors lampjes die zomaar gingen branden.
Ik heb zat vrienden en collega's die golfjes hebben gehad, en daar gaat de versnellingsbak nooit stuk. Weet je zeker dat 't niet aan de omgang met ligt?quote:Op vrijdag 11 mei 2012 11:38 schreef Spaansehollandboy het volgende:
Ik rij al 6 jaar met een blauwe peugeot 106 uit 1991, er staat nu op 280.000, waarvan ikzelf 80.000 heb gereden en het is een 1100 met 60 pk.
Alleen de radiateur, koppaking en 2 aandrijfassen vervangen.
Ik stap nu over naar een Volvo, welke weet ik nog niet![]()
Ik heb zat vrienden en collega's die golfjes hebben gehad, altijd de versnellingsbak stuk en ze zijn lelijk (op de mark 1 en 2 na, die vind ik prachtig)
De een wel, de ander niet. Maar iedereen doet alsof Volkwagen/duits onverwoestbaar is, maat van me heeft een passat, rijd er als een ouwe lul in, maar mooi vage problemen in de elektronica iedere keer (ramen die uit zichzelf opengaan, deuren die zomaar op slot of open gaan, kortsluiting in de lampen iedere keer enz enz), en met nog geen 130.000 moesten de aandrijfassen vervangen worden, een vriendin heeft een polo, versnellingsbak stuk, koopt een andere polo, weer versnellingsbak stuk, en zij rijdt echt als een oma.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 11:46 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik heb zat vrienden en collega's die golfjes hebben gehad, en daar gaat de versnellingsbak nooit stuk. Weet je zeker dat 't niet aan de omgang met ligt?
Taalkundig gezien spreek je jezelf nu tegen door gelijk na het punt over franse auto's gelijk met een succesverhaal over de W126 te komenquote:Op vrijdag 11 mei 2012 12:22 schreef Spaansehollandboy het volgende:
[..]
Mensen klagen te snel over Franse hokken, dat is mijn punt. een kerel die ik ken van me hobby duiken, die heeft 8 ton op de teller op een MB W126 (rijdt 1 ton per jaar) en nog nooit mee wat gehad, hij heeft die auto 10 jaarDan praat ik echt over degelijkheid.
Mijn vader moest met zijn 1½ jaar oude lease-passat ook terug voor een defecte synchro ring (oid) in de versnellingsbak.. En zijn vorige passat, het oudere type, had de van de terugroepactie bekende spontaan ontploffende achterruit..quote:Op vrijdag 11 mei 2012 11:46 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik heb zat vrienden en collega's die golfjes hebben gehad, en daar gaat de versnellingsbak nooit stuk. Weet je zeker dat 't niet aan de omgang met ligt?
Natuurlijk, want geen enkel merk is zonder zorgen. Maar om nou een merk af te kraken omdat het gewoon dát merk is of omdat je 'alleen maar mensen kent met ellende bij model X' gaat natuurlijk nergens overquote:Op vrijdag 11 mei 2012 12:27 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Mijn vader moest met zijn 1½ jaar oude lease-passat ook terug voor een defecte synchro ring (oid) in de versnellingsbak.. En zijn vorige passat, het oudere type, had de van de terugroepactie bekende spontaan ontploffende achterruit..
Ik snap je punt, maar gewoon eerlijk, oude mercedessen zijn gewoon oer degeleijkquote:Op vrijdag 11 mei 2012 12:26 schreef Lone_Gunman het volgende:
[..]
Taalkundig gezien spreek je jezelf nu tegen door gelijk na het punt over franse auto's gelijk met een succesverhaal over de W126 te komen
Helemaal mee eensquote:Op vrijdag 11 mei 2012 13:16 schreef Sanchos het volgende:
[..]
Ik snap je punt, maar gewoon eerlijk, oude mercedessen zijn gewoon oer degeleijk
toch?
quote:Op vrijdag 11 mei 2012 13:26 schreef Lone_Gunman het volgende:
[..]
Helemaal mee eensRij zelf overigens Audi 80. Wat een bazenwagen is dat
Geweldig bakjequote:Op donderdag 10 mei 2012 21:36 schreef blup het volgende:
istie weer
[ afbeelding ]
2.0 16v 150pk. (1991)\
en fransen die de duitsers niet bijbenen? Niet goed je huiswerk gedaan, de clio reed de rest van de gti's uit die tijd zoek.
Ik heb nooit gesnapt wat daar nou zo boeiend aan isquote:Op vrijdag 11 mei 2012 13:55 schreef Daeron het volgende:
[..]
Geweldig bakje
Heb zelf een clio, geen williams, en genoeg golfjes van dezelfde generatie die ik eruit trek.
Het is gewoon grappig als je op een tweebaansweg staat te wachten voor het verkeerslicht en er komt een gepimpt Golfje naast je staan die dan even denkt je er wel uit te trekken. :pquote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:01 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik heb nooit gesnapt wat daar nou zo boeiend aan is
ja als 't tupperware tuning is dan gaat 't nergens over, maar ik hecht daar hoe dan ook geen waarde aan. Ik heb liever veel luxe in/aan mn auto.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:26 schreef SimtekF1 het volgende:
[..]
Het is gewoon grappig als je op een tweebaansweg staat te wachten voor het verkeerslicht en er komt een gepimpt Golfje naast je staan die dan even denkt je er wel uit te trekken. :p
Lol, executive plus betekent toch dat je je ramen achter ook electrisch zijn bij VW?quote:Op vrijdag 11 mei 2012 11:34 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
En dat kan niet met een VW ofzo?Ik rij een VW Jetta Comfortline (nog maar heel even
) met Executive Plus pakket, das een behoorlijk aangeklede auto, maar ik zie het ordinaire niet hoor. Dat zie ik bij een Golf trouwens ook niet. Een leasebak zul je niet vol met plastic hangen (dat doe je hoe dan ook niet in mijn ogen
) dus ik weet niet waar dat ordinaire dan vandaan zou moeten komen.
Lol, nee, executive plus betekent dat je een RNS510 hebt, multifunctioneel stuur (bij automaat met schakelflippers) parkeersensoren voor en achter, etc etc. Standaard heeft ie al regensensor, lichtsensor, automatisch dimmende binnenspiegel, gescheiden climate control, coming home, leaving home, etc. Ik weet niet wat je dan nog meer wil, maar dat 'electrische ramen' is we leuk, maar je wil gewoon denigrerend doen zonder dat je blijkbaar weet waar je 't over hebt.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:46 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Lol, executive plus betekent toch dat je je ramen achter ook electrisch zijn bij VW?
Punt is dat wat 'loaded' bij VW is, nog steeds 'n beetje instapniveau bij bijvoorbeeld Citroen is.
En als je je VW dan laat uitvoeren met 18", sportpakket en chroompakket, dan ziet ie er wel al snel ordinair uitDaar komt dat vandaan dus
![]()
OT: Overigens gelezen dat de 1.2TFSI en de 1.4TFSI motoren van VAG 'n klein probleempje hebben? Das toch jammer zeg, voor zo'n kwaliteitsmerk!
Uhm, even zien, ik wil.. een warme zonnige zomer!quote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:53 schreef CoolGuy het volgende:
maar je wil gewoon denigrerend doen zonder dat je blijkbaar weet waar je 't over hebt.
standaard op de highline.
Ja, maar wat wil je? Je wil daar blijkbaar vanalles aan ophangen, maar goed, [...] wat je nou wil dan?
nee, niet op de uitbreidingspakketten, afhankelijk van de uitvoering, die pakketten komen daar boven op. Oh dat zal wel, en als je die niet kunt betalen ga je naar een Franse auto. Daar is ook helemaal niks mis meequote:Op vrijdag 11 mei 2012 15:22 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Uhm, even zien, ik wil.. een warme zonnige zomer!![]()
Helemaal top, dat alles standaard is - op de uitbreidingspakketten, het blijven gewoon prijzige, saaie, tijdloze burgermansauto's. En daar is inderdaad he-le-maal niets mis mee
Droeftoeterquote:Op vrijdag 11 mei 2012 15:22 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Uhm, even zien, ik wil.. een warme zonnige zomer!![]()
Helemaal top, dat alles standaard is - op de uitbreidingspakketten, het blijven gewoon prijzige, saaie, tijdloze burgermansauto's. En daar is inderdaad he-le-maal niets mis mee
Ja, een hoop roepen zonder onderbouwing, en dan als je daarop gewezen worden roepen 'ja uh...ja maar ja ze zijn toch kut!'.quote:
Design comfort en rijplezier is subjectief. Overigens is dat wat je zegt over die kluisdeur gelul.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 15:51 schreef NiGeLaToR het volgende:
Mijn god, de VAG-SS doet een razia in dit topic![]()
Had jullie logo'tjes even niet gezien..Auto-fundi's...
Wat onderbouw ik eigenlijk niet? Dat als je in een DS5 stapt je de toekomst ziet en als je in een A4 stapt je het verleden ziet? Dat kan geen verrassing zijn - het is van VAG ook niet de filosofie om voor te lopen met hun auto's. Ik ben er ook van overtuigd dat er echt niets mis is met VAG auto's, zijn overal gemiddeld genomen het allerbeste in. Maarja, misschien zoekt een ander iets minder gemiddelds.
Dan nog wat - als ik niet zou leasen, dan had ik inderdaad geen DS4 gereden. Het ideale van gemiddelde auto's is dat hun restwaarde nogal voorspelbaar is en dus val je daar nooit een buil aan. Golf en polo zijn niet voor niets meestverkochte auto's. Alleen, of Franse merken daarmee slechter zijn is daarmee niet beantwoord. In het geval van design, comfort en rijplezier ben ik met mijn DS4 op voor op de collega's met een evendure of duurdere Golf 6 (incl kluisdeur voor de RNS-510, anders mag die niet meer geleased worden). Qua restwaarde zullen zij ongetwijfeld beter af zijn. Tis wat je belangrijk vindt.
quote:Op vrijdag 11 mei 2012 15:51 schreef NiGeLaToR het volgende:
Mijn god, de VAG-SS doet een razia in dit topic![]()
Had jullie logo'tjes even niet gezien..Auto-fundi's...
Wat onderbouw ik eigenlijk niet? Dat als je in een DS5 stapt je de toekomst ziet en als je in een A4 stapt je het verleden ziet? Dat kan geen verrassing zijn - het is van VAG ook niet de filosofie om voor te lopen met hun auto's. Ik ben er ook van overtuigd dat er echt niets mis is met VAG auto's, zijn overal gemiddeld genomen het allerbeste in. Maarja, misschien zoekt een ander iets minder gemiddelds.
Dan nog wat - als ik niet zou leasen, dan had ik inderdaad geen DS4 gereden. Het ideale van gemiddelde auto's is dat hun restwaarde nogal voorspelbaar is en dus val je daar nooit een buil aan. Golf en polo zijn niet voor niets meestverkochte auto's. Alleen, of Franse merken daarmee slechter zijn is daarmee niet beantwoord. In het geval van design, comfort en rijplezier ben ik met mijn DS4 op voor op de collega's met een evendure of duurdere Golf 6 (incl kluisdeur voor de RNS-510, anders mag die niet meer geleased worden). Qua restwaarde zullen zij ongetwijfeld beter af zijn. Tis wat je belangrijk vindt.
Het is vooral gewoon zielig, vooral wanneer ze je zuur aankijken als ze eindelijk eens bijgetrokken zijn en voorbij gejakkerd komen.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:01 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik heb nooit gesnapt wat daar nou zo boeiend aan is
Ook dát is subjectief. Je kunt niet iemand je smaak opdringen natuurlijk. De een houdt van Citroën, de ander van Volkswagen. Ieder zijn ding. Maar per se willen dat het merk dat jij rijdt beter is omdat het andere merk toevallig een motor in zn assortiment zijn waar issues mee zijn...ja weet je, zo heeft elk merk wel dingen.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 15:56 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Leg mij alsjeblieft even uit wat er zo geweldig is aan een DS5 itt een VW/audi?
Mja maar ja, dan denk ik weer. Dus je bent met je auto sneller dan een afgeragd koekje, misschien ook nog wel bestuurd door iemand die wel dénkt dat ie kan rijden maar dat niet kan, en dan vind je jezelf blijkbaar een hele vent als die persoon je later weer voorbij komt.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 15:58 schreef Daeron het volgende:
[..]
Het is vooral gewoon zielig, vooral wanneer ze je zuur aankijken als ze eindelijk eens bijgetrokken zijn en voorbij gejakkerd komen.
Nope, er zijn bij de RNS-510 rijders vier bouten in het dashboard geboord waar een plaat met sleutel opgezet moet worden als de auto wordt achter gelaten. Eis van lease maatschappij, als die er niet op zit is diefstal schade voor bestuurder.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 15:53 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Design comfort en rijplezier is subjectief. Overigens is dat wat je zegt over die kluisdeur gelul.
Dit dus:quote:Op vrijdag 11 mei 2012 15:56 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Leg mij alsjeblieft even uit wat er zo geweldig is aan een DS5 itt een VW/audi?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is gelul.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 16:06 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Nope, er zijn bij de RNS-510 rijders vier bouten in het dashboard geboord waar een plaat met sleutel opgezet moet worden als de auto wordt achter gelaten. Eis van lease maatschappij, als die er niet op zit is diefstal schade voor bestuurder.
Waarom quote je mij?quote:Op vrijdag 11 mei 2012 15:59 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ook dát is subjectief. Je kunt niet iemand je smaak opdringen natuurlijk. De een houdt van Citroën, de ander van Volkswagen. Ieder zijn ding. Maar per se willen dat het merk dat jij rijdt beter is omdat het andere merk toevallig een motor in zn assortiment zijn waar issues mee zijn...ja weet je, zo heeft elk merk wel dingen.
Ik vraag me alleen af waarom je iemand anders zo per se wil opdringen dat die auto beter is dan een willekeurige andere auto, alleen maar omdat je 'm zelf rijdt/niet rijdt.
Meeste is een kwestie van smaak en daar valt niet over te twisten, ik voel me meer aangetrokken tot VAG producten dan welke andere merken dan ook. Weet niet waarom, want mn ouders hebben nog nooit een VAG product gehadquote:Echt serieus, ik rijd elke keer in de beste auto die ik op dat moment kan vinden en heb ook VW en Audi gereden. Ik snap dat je/jullie met een merk getrouwd zijn, maar ik heb bij zowel Audi als VW niets qua voorsprong in techniek kunnen ontdekken. Wel degelijk, vond het vrij bijzonder dat bij de meeste auto's, van Polo tot Q7 eigenlijk alles op dezelfde plek zit en dezelfde knopjes heeft. Daar is ook wat voor te zeggen natuurlijk.
Omdat het opdringen van een merk bij een ander natuurlijk 2 kanten op werkt. Ik val je niet aan, ik maak gewoon een puntquote:Op vrijdag 11 mei 2012 16:21 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Waarom quote je mij?
Ik vroeg alleen waarom hij een DS5 zo geweldig vind
Ik dring niemand wat op, iedereen mag kiezen wat die wil en ben het helemaal met jou eens(neutraal verhaal dus)
Drukke week gehad?quote:
Wat doe je moeilijkquote:Op vrijdag 11 mei 2012 15:51 schreef NiGeLaToR het volgende:
Mijn god, de VAG-SS doet een razia in dit topic![]()
Had jullie logo'tjes even niet gezien..Auto-fundi's...
Wat onderbouw ik eigenlijk niet? Dat als je in een DS5 stapt je de toekomst ziet en als je in een A4 stapt je het verleden ziet? Dat kan geen verrassing zijn - het is van VAG ook niet de filosofie om voor te lopen met hun auto's. Ik ben er ook van overtuigd dat er echt niets mis is met VAG auto's, zijn overal gemiddeld genomen het allerbeste in. Maarja, misschien zoekt een ander iets minder gemiddelds.
Dan nog wat - als ik niet zou leasen, dan had ik inderdaad geen DS4 gereden. Het ideale van gemiddelde auto's is dat hun restwaarde nogal voorspelbaar is en dus val je daar nooit een buil aan. Golf en polo zijn niet voor niets meestverkochte auto's. Alleen, of Franse merken daarmee slechter zijn is daarmee niet beantwoord. In het geval van design, comfort en rijplezier ben ik met mijn DS4 op voor op de collega's met een evendure of duurdere Golf 6 (incl kluisdeur voor de RNS-510, anders mag die niet meer geleased worden). Qua restwaarde zullen zij ongetwijfeld beter af zijn. Tis wat je belangrijk vindt.
Zo zit ik er ook in, ik reageerde alleen 101 reacties omhoog op een wat ongenuanceerde reactie met 'n spikkeltje cynisme en dat werd verwelkomt met een snufje sarcasme en kritiekquote:Op vrijdag 11 mei 2012 16:24 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Omdat het opdringen van een merk bij een ander natuurlijk 2 kanten op werkt. Ik val je niet aan, ik maak gewoon een punt![]()
Waarom hij de DS5 zo geweldig vindt, ja nou ja, om welke reden dat ook is, dat doet er toch niet toe?Als hij dat een toffe bak vindt is dat toch prima?
Als je het Executive Plus pakket heb krijg je ook Alarm 'Plus'. Dat is een Klasse 3 alarm. Ik heb dat op de Jetta gehad bij Leaseplan, en een collega op een Golf VI bij Athlon. Beiden hebben we gebeld met de vraag hoe dat zat met die plaat. In beide gevallen was het antwoord:quote:Op vrijdag 11 mei 2012 16:26 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Drukke week gehad?
[ afbeelding ]
Zie bijvoorbeeld Autoweek/dutchlease
Mijn collega's met RNS rijden ook met plaat rond. Ik weet niet of het ook hoeft als je een klasse 4/5 alarm hebt bijvoorbeeld.
Ja duhquote:Op vrijdag 11 mei 2012 16:26 schreef H-D het volgende:
[..]
Wat doe je moeilijkvoor iedereen zijn dat persoonlijke keuzes toch? Ieder heeft zo z'n eisen maar om nou meteen Citroën te lanceren als een enorm vooruitsstrevend merk en de beste keuze is wat overdreven toch
genoeg redenen om ook gewoon Audi te kiezen. Bijvoorbeeld dat je bij Audi wel fatsoenlijke keuze uit 6 en 8 cylinder motoren hebt. Bij Citroën op de C6 na niet.
Ah, dus ik beeld het me maar in ofzo?quote:Op vrijdag 11 mei 2012 16:31 schreef CoolGuy het volgende:
Dus nee, het is geen eis van 'de leasemaatschappij'.
Ik wil een Alfaquote:Op vrijdag 11 mei 2012 16:33 schreef Kreator het volgende:
Ik heb zo'n Golf 3 GTi 16v met 150pk gehad. Zonder petje. En het ding was gewoon best kut. Wel snel hoor, maar ook zo z'n mankementen na 2 ton. Verder heb ik vele franse en duitse auto's gehad en daaruit kan ik maar 1 ding concluderen: Italiaanse auto's, die zijn pas slecht.
groetjes,
Alfa rijdert.
Ik bedoel dat ik ze niet het enige vooruitstrevende merk vind. Als je bijvoorbeeld kijkt naar wat Audi in de S8 gedaan heeft qua downsizen en cilinderuitschakelingstechniek vind ik dat ook behoorlijk vooruitstrevend en getuigen van lef.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 16:32 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Ja duh(ej, heb ik nu de vaste PTA bezoekers bij elkaar? Een Volvo-fan, Audi-fan en een VW-fan!
)
Enige wat mij erg opvalt aan het straatbeeld is dat Citroen met de DS-lijn echt iets anders heeft gemaakt en ook echt op de markt zet. Dat getuigd van vooruitstrevendheid, lef en ondernemerschap. Anderzijds gaan ze geen grote aantallen van deze auto's verkopen, omdat mensen nu eenmaal (zeker in NL, ik zag gek genoeg in Duitsland en Italie veel meer DS-en rijden) voor veilig kiezen. En nogmaals, als het mijn eigen geld is, doe ik dat ook.
Blijkbaar wel, want jij brengt het als een voldongen feit dat die plaat een eis is. Ik geef je net 2 voorbeelden van 2 leasemaatschappijen waarbij dat dus helemaal geen eis is, met de onderbouwing daarbij waarom.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 16:34 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Ah, dus ik beeld het me maar in ofzo?
Dan vind je het maar zieligquote:Op vrijdag 11 mei 2012 16:02 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Mja maar ja, dan denk ik weer. Dus je bent met je auto sneller dan een afgeragd koekje, misschien ook nog wel bestuurd door iemand die wel dénkt dat ie kan rijden maar dat niet kan, en dan vind je jezelf blijkbaar een hele vent als die persoon je later weer voorbij komt.
Ik weet niet wat er dan zieliger is eerlijk gezegdOverigens vind ik de opmerking in de richting van 'ik trok 'm er met mn X/Y/Z anders wel mooi uit'. Daarmee maak je je eigen auto eignelijk al de underdog tov van de auto waar je van 'gewonnen' hebt.
Nou, of die persoon kon niet rijden, of de auto was een tractor uitvoering, of het was een afgeragd koekje. In al die gevallen hoef je jezelf niet op de borst te kloppen dat je gewonnen hebt want dat is dan nogal voor de hand liggend. Als het gewoon een fatsoenlijke auto was, bestuurd door een fatsoenlijke bestuurder dan had hij gewonnen.
Dus nee, ik snap die verhalen nooit zo
... ? Was louter een illustratief voorbeeldje? Je komt 'n tikkeltje overspannen overquote:Op vrijdag 11 mei 2012 16:35 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Blijkbaar wel, want jij brengt het als een voldongen feit dat die plaat een eis is. Ik geef je net 2 voorbeelden van 2 leasemaatschappijen waarbij dat dus helemaal geen eis is, met de onderbouwing daarbij waarom.
Dus als jij denkt dat jouw leasemaatschappij de standaard is voor alle leasemaatschappijen, dan ja, dan beeld je je dat maar in ja.
Ja, en het gaat erom dat jij je dan een hele flinke vent voelt zo van 'dat heb ik toch maar mooi gefixt' Los van het feit dat je dan hebt gewonnen van iemand die je per definitie al een kneus vindt (waarom er dan toch van willen winnen?quote:Op vrijdag 11 mei 2012 16:40 schreef Daeron het volgende:
[..]
Dan vind je het maar zielig![]()
Het gaat er gewoon om dat ze stoer denken te zijn met hun bakje en dan eruit getrokken worden door een auto die over het algemeen als minder gezien worden, die niet eens moeite ervoor doet ook nog.
Męh, dat cilinders uitschakelen bijvoorbeeld, konden bepaalde Amerikaanse auto's in de jaren 80 al: http://en.wikipedia.org/wiki/Active_Fuel_Management. Het downsizen heeft waarschijnlijk ook te maken met CO2-regulering, dus eigenlijk meer een "moetje".quote:Op vrijdag 11 mei 2012 16:35 schreef H-D het volgende:
Ik bedoel dat ik ze niet het enige vooruitstrevende merk vind. Als je bijvoorbeeld kijkt naar wat Audi in de S8 gedaan heeft qua downsizen en cilinderuitschakelingstechniek vind ik dat ook behoorlijk vooruitstrevend en getuigen van lef.
Oh welnee, maar dit soort gelul is altijd over en weer, en dan op een gegeven moment dingen gaan zoeken om dat andere merk toch maar af te kraken, terwijl het allemaal zo nutteloos is.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 16:41 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
... ? Was louter een illustratief voorbeeldje? Je komt 'n tikkeltje overspannen overRelax...
boeie of je nu wel of niet met een plaat op je navi (bijna letterlijk voor je kop) rondrijdt, viel me alleen op, that's it. Zo moesten Civic hybride rijders met dubbel-din navi vaak kiezen voor navi met afneembaar scherm om dezelfde reden.
Kan de S8 niet kiezen op de audi site, maar zo te zien is die pakweg 10 keer zo duur als een DS4 nieuw? Overigens wel een heule mooie auto, zo'n A/S8.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 16:35 schreef H-D het volgende:
[..]
Ik bedoel dat ik ze niet het enige vooruitstrevende merk vind. Als je bijvoorbeeld kijkt naar wat Audi in de S8 gedaan heeft qua downsizen en cilinderuitschakelingstechniek vind ik dat ook behoorlijk vooruitstrevend en getuigen van lef.
Maar in de S8 is het wel mooi geperfectioneerd. En dat downsizen vind ik van lef getuigen gezien het feit watvoor auto de S8 is en de doelgroep. En in dat opzicht dus ook hoe cilinderuitschakeling is ingezet.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 16:43 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Męh, dat cilinders uitschakelen bijvoorbeeld, konden bepaalde Amerikaanse auto's in de jaren 80 al: http://en.wikipedia.org/wiki/Active_Fuel_Management. Het downsizen heeft waarschijnlijk ook te maken met CO2-regulering, dus eigenlijk meer een "moetje".
Dan vind ik persoonlijk een DS5 Hybride met dieselmotor en 4 wielaandrijvingsysteem met voor verbrandingsmotor en achter elektro een stuk vooruitstrevender.
quote:Op vrijdag 11 mei 2012 16:43 schreef CoolGuy het volgende:
Naja, ik zag je posten dat het een eis is, en dat is gewoon niet zo. Dus ja, daar reageer ik dan uiteraard op, aangezien ik het uit eigen ervaring weet ipv hear say
Maar, ook nog verkrijgbaar in W12.. en dat lukt dan weer niet in een DS4/5quote:Op vrijdag 11 mei 2012 16:49 schreef H-D het volgende:
[..]
Maar in de S8 is het wel mooi geperfectioneerd. En dat downsizen vind ik van lef getuigen gezien het feit watvoor auto de S8 is en de doelgroep. En in dat opzicht dus ook hoe cilinderuitschakeling is ingezet.
Dus in die zin vind ik dat net zo vooruitstrevend als een DS5 Hybride. Maar dat is gewoon mijn persoonlijke mening natuurlijk
http://m.audi.nl/nl/mobile/nl/models/a8/s8.htmlquote:Op vrijdag 11 mei 2012 16:47 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Kan de S8 niet kiezen op de audi site, maar zo te zien is die pakweg 10 keer zo duur als een DS4 nieuw? Overigens wel een heule mooie auto, zo'n A/S8.
Vriend kwam 'n keer aanzetten met een Mercedes S-klasse en daar zit ook een hoop bijzondere snufjes op - alleen wel verstopt tussen geplooid leer en nog net geen gordijntjes
Idd.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 16:49 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Maar, ook nog verkrijgbaar in W12.. en dat lukt dan weer niet in een DS4/5
Ja kun je eenquote:
Een S8 en een DS4 is natuurlijk geen eerlijk vergelijk. Niet qua type auto, niet qua doelgroep, gewoon qua niks.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 16:47 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Kan de S8 niet kiezen op de audi site, maar zo te zien is die pakweg 10 keer zo duur als een DS4 nieuw? Overigens wel een heule mooie auto, zo'n A/S8.
Vriend kwam 'n keer aanzetten met een Mercedes S-klasse en daar zit ook een hoop bijzondere snufjes op - alleen wel verstopt tussen geplooid leer en nog net geen gordijntjes
Nou ja, in dat document van dutchlease staat toch echt:quote:Op vrijdag 11 mei 2012 16:52 schreef CoolGuy het volgende:
Ja kun je eendoen, maar dat neemt niet weg dat je nog steeds postte dat het een eis is bij 'de leasemaatschappij', iets wat gewoon niet per definitie zo is, dus ja.
quote:Verplichte accessoire
Elke nieuwe Volkswagen met het RNS 510 navigatiesysteem
wordt standaard afgeleverd met een RNS Navi Lock
om de kans op diefstal zoveel mogelijk te beperken.
Verplichte bescherming tegen diefstal van
navigatiesystemen RNS 315 en RNS 510.
Het was gewoon een illustratie van in mijn ogen vooruitstrevende techniek van Audi en lef.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 16:54 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Een S8 en een DS4 is natuurlijk geen eerlijk vergelijk. Niet qua type auto, niet qua doelgroep, gewoon qua niks.![]()
Ja, een S-klasse is...hoe moet je dat zeggen. Als een S-klasse het lopende model is, dan vind ik 't een mooie auto. Maar zodra er een nieuw model van is dan vind ik het oude model toch een beetje fout eigenlijk.
Geen gordijntjes zegt ieneej, geen dat zou 't wel helemaal afmaken natuurlijk
Ja, dutchlease, maar ik wist niet dat onder 'de leasemaatschappij' alleen maar dutchlease wordt verstaan. Voor Athlon en Leaseplan was het in ieder geval niet verplicht.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 16:56 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Nou ja, in dat document van dutchlease staat toch echt:
[..]
Oh maar dat ben ik wel met je eens. Overigens zag ik in de autoweek vorige week plaatjes van de DS9. Dát vind ik nou wel een mooie auto. Die mogen ze wat mij betreft zo in productie nemenquote:Op vrijdag 11 mei 2012 16:58 schreef H-D het volgende:
[..]
Het was gewoon een illustratie van in mijn ogen vooruitstrevende techniek van Audi en lef.
Heb even teruggelezen en enige wat ik zei is dat ik collega's heb die met kluisdeur moeten rijden. Nergens staat dat alle leasemaatschappijen in dit universum dat eisen - terwijl je dat wel suggereert dat ik dat beweer en daar vervolgens weer op ageertquote:Op vrijdag 11 mei 2012 16:52 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja kun je eendoen, maar dat neemt niet weg dat je nog steeds postte dat het een eis is bij 'de leasemaatschappij', iets wat gewoon niet per definitie zo is, dus ja.
Worden we het nog eens ookquote:Op vrijdag 11 mei 2012 16:54 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Een S8 en een DS4 is natuurlijk geen eerlijk vergelijk. Niet qua type auto, niet qua doelgroep, gewoon qua niks.![]()
Ja, een S-klasse is...hoe moet je dat zeggen. Als een S-klasse het lopende model is, dan vind ik 't een mooie auto. Maar zodra er een nieuw model van is dan vind ik het oude model toch een beetje fout eigenlijk.
Geen gordijntjes zegt ieneej, geen dat zou 't wel helemaal afmaken natuurlijk
Zal wel gebeuren want de C6 wordt wel uitgefaseerd dacht ik.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 16:59 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Oh maar dat ben ik wel met je eens. Overigens zag ik in de autoweek vorige week plaatjes van de DS9. Dát vind ik nou wel een mooie auto. Die mogen ze wat mij betreft zo in productie nemen
De 2e hands prijs voor die S-klasse bedoel je? Ik heb geen idee. Het valt me op dat de grote dure auto's van 'vroeger' in verhouding heel goedkoop zijn, vergeleken met een 'gangbare' auto als de Golf (wat je zelf al zei, populaire auto etc etc).quote:Op vrijdag 11 mei 2012 17:00 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Heb even teruggelezen en enige wat ik zei is dat ik collega's heb die met kluisdeur moeten rijden. Nergens staat dat alle leasemaatschappijen in dit universum dat eisen - terwijl je dat wel suggereert dat ik dat beweer en daar vervolgens weer op ageert
[..]
Worden we het nog eens ook![]()
Er is in ieder geval genoeg te kiezen.. en nog een ander puntje, de 2ehands markt voor auto's is ook gunstig als je wat zoekt he? Vind de auto's bijzonder goedkoop op het moment, of ben ik gewoon in de war van de hoge nieuwprijzen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh en om ook even te miepen over andere merken: ik heb een onverklaarbare hekel aan Audi's. Nergens op gebaseerd, hoeft ook niet gecounterd te worden door liefhebbers, maar als ik er een tegen kom (en dat gebeurt nogal veel) verdwijnt m'n goede zin... voor ongeveer 2 tellen. Mijn enige ervaring met Audi is een jaartje passagieren in een A4 Avant 1.6 uit 2005. Zwaar oncomfortabel, traag als dikke stront en gewoon lelijk.
Maar zoals gezegd: mijn mening over auto's heeft niets met ratio te maken. Het ene merk/model doet iets met me, het andere laat me koud.
Edit:
[ Bericht 6% gewijzigd door Mano_ op 12-05-2012 01:50:09 (Foto) ]
Lol, is het niet in een aflevering van Top Gear dat Jeremy zegt; when the french and italians get together to do some cooking, that's great. When they get together to build a car, you know you're in trouble.quote:
Waar slaat dat nou weer op?quote:Op zaterdag 12 mei 2012 01:43 schreef Mano_ het volgende:
Oh en de 206 GTi verdient de toevoeging GTi niet. 205 GTi 1.9, 309 GTi 1.9, 106 1.6 GTi en 306 2.0 GTi-6 zijn de echte. Wil je een leuke snelle 206, dan is de RC de enige optie.
Die 206 uit de OP hadden ze gewoon XSi moeten noemen.
Niks aan toe te voegen, sums up the whole lot.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 01:43 schreef Mano_ het volgende:
Oh en de 206 GTi verdient de toevoeging GTi niet. 205 GTi 1.9, 309 GTi 1.9, 106 1.6 GTi en 306 2.0 GTi-6 zijn de echte. Wil je een leuke snelle 206, dan is de RC de enige optie.
Die 206 uit de OP hadden ze gewoon XSi moeten noemen.
Er bestaat ook meer dan cijfertjes.... dingen als rijeigenschappen, wegligging, beleving.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 12:39 schreef SimtekF1 het volgende:
[..]
Waar slaat dat nou weer op?
De 206 is weliswaar niet zo perfect als de 205 GTi maar om de 206 GTi nou zo neer te zetten gaat wel wat ver vind je niet?
Zoveel verschilt de 106 niet eens met de 206.
http://www.autoweek.nl/carbase_data.php?id1=24220&id2=19141
Als je naar het hele plaatje kijkt is het gewoon een XSi: prima uitgerust met opties, sportief pakketje en vlotte motor. Dat is bij Peug een XSi. Een XS met een dikkere motor. Dat is ie 206 GTi toch ook? Met de 307 en 207 hebben ze het wel goed gedaan.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 12:39 schreef SimtekF1 het volgende:
[..]
Waar slaat dat nou weer op?
De 206 is weliswaar niet zo perfect als de 205 GTi maar om de 206 GTi nou zo neer te zetten gaat wel wat ver vind je niet?
Zoveel verschilt de 106 niet eens met de 206.
http://www.autoweek.nl/carbase_data.php?id1=24220&id2=19141
Dat blijft gewoon leuk. Ik heb vroeger een citroën BX GTI gehad en het hoongelach veranderde al snel in tranen als ik het gepimpte golfje er bij het stoplicht uittrok of omdat ik dankzij de hydraulische vering de eerste de beste petjes auto er bij de 1e drempel kwijt wasquote:Op vrijdag 11 mei 2012 16:40 schreef Daeron het volgende:
[..]
Dan vind je het maar zielig![]()
Het gaat er gewoon om dat ze stoer denken te zijn met hun bakje en dan eruit getrokken worden door een auto die over het algemeen als minder gezien worden, die niet eens moeite ervoor doet ook nog.
Snap ook nooit dat ze die 316i kopen. Ding is zo traag als dikke stront. Pas vanaf de 323i wordt het wat...haal dan diequote:Op zaterdag 12 mei 2012 21:18 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Dat blijft gewoon leuk. Ik heb vroeger een citroën BX GTI gehad en het hoongelach veranderde al snel in tranen als ik het gepimpte golfje er bij het stoplicht uittrok of omdat ik dankzij de hydraulische vering de eerste de beste petjes auto er bij de 1e drempel kwijt was![]()
Net zo triest zijn die lui met hun BEE EM WEE 316i uit 1995 die denken een hele toffe auto te hebben die keisnel is (13 of 14 sec. naar de 100! ) en door ongeveer alles op een suzuki alto na eruit gereden wordt
Saab en Volvoquote:Op donderdag 10 mei 2012 15:23 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Hier kan je het mooi vergelijken..
qftquote:Op zondag 13 mei 2012 15:45 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Weet je wat het punt is, elk land heeft zijn charmes. En je houdt ervan of je vindt het niks en dat is vaak subjectief. Qua betrouwbaarheid heeft elk merk wel zijn puntjes.
Hmm ja maar er is altijd wel een verzekeringsmij toch die het doet?quote:Op zaterdag 12 mei 2012 22:44 schreef Pizza_Boom het volgende:
Dat kunnen ze niet betalen joh, áls ze hem al verzekerd krijgen (wil ook nog wel een probleem zijn bij zwaardere motoren).
Betaal je ook voorquote:Op zondag 13 mei 2012 16:46 schreef H-D het volgende:
[..]
Hmm ja maar er is altijd wel een verzekeringsmij toch die het doet?
En ben zelf ook niet zo oud en kan ook gewoon fatsoenlijk een zwaardere motor verzekerd krijgen.
Opzich valt dat ook nog wel mee.quote:Op zondag 13 mei 2012 16:50 schreef invine het volgende:
[..]
Betaal je ook voordat hebben ze er vaak niet voor over.
Want? Bij Athlon en bij Leaseplan zijn die afdekplaten voor de RNS 510 niét verplicht, want ik heb er nooit meer gereden en een collega bij Athlon ook niet. Hoe dat bij andere leasemaatschappijen is weet ik niet, maar bij mijn collega is 't ding er uit gejat, die had geen plaat, en dat is gewoon gerepareerd en vervangen, zonder eigen kosten. Dus ik weet niet wat 'geen gelul' aan is, misschien dat het bij andere leasemaatschappijen anders gaat, maar bij deze twee is het nooit verplicht geweest.quote:
Ik weet dat het bij Dutchlease sowieso verplicht is.quote:Op zondag 13 mei 2012 17:58 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Want? Bij Athlon en bij Leaseplan zijn die afdekplaten voor de RNS 510 niét verplicht, want ik heb er nooit meer gereden en een collega bij Athlon ook niet. Hoe dat bij andere leasemaatschappijen is weet ik niet, maar bij mijn collega is 't ding er uit gejat, die had geen plaat, en dat is gewoon gerepareerd en vervangen, zonder eigen kosten. Dus ik weet niet wat 'geen gelul' aan is, misschien dat het bij andere leasemaatschappijen anders gaat, maar bij deze twee is het nooit verplicht geweest.
de kleine franse auto's zijn gelijk aan de toyota aygo, die hebben alle 3 een daihatsu motor die bij mijn weten vrij degelijk is.quote:Op zondag 13 mei 2012 19:46 schreef Breaker.Faker het volgende:
Ik rij zelf in een Renault Kangoo DTI. Technisch is die in orde.
Alleen problemen gehad met de remmen en de aandrijfas. Bij de remmen was dit vuil waardoor de rem klauw niet terug kwamen waardoor de rem slipte. En bij de aandrijfas was de aandrijfhoes eraf waardoor er vuil in was gekomen en moest worden vervangen. Maar deze twee problemen kunnen ook andere auto's krijgen.
Helaas is het wel zo dat ik de volgende keer niet meer kiest voor Renault. Ik vindt dat Renault veel te veel kiest voor kunststof wat heel makkelijk stuk gaat. Zeker in het interieur dat valt bijna uit mekaar. Op dat vlak had ik nooit voor deze auto moet kiezen. En de onderhoud van Renault is ook best prijzig. Zeker de onderdelen. Het is niet bij mij eigen auto zo ook bij andere Renaults zie ik dit.
Maar vele vergeten 1 ding dat vaak betrouwbaarheid ligt aan de bestuur zelf. Als je elke keer het maximale geeft aan de motor dan staat deze auto vaak in de garage. Dan wanneer je rustige rijdt en netjes niet te veel toeren maakt.
Het is wel zo dat de kleine auto's en de mileuvriendelijke auto's met de kleine motoren. Meer bij de garage's staan omdat de motoren steeds het maximale worden gebruikt. Vaak zijn dit wel de franse auto's.
Meeste auto's in de prijsklasse van renault hebben niet zo'n goed interieur meer.. En daarbij geef je zelf al aan het ligt aan de bestuurder. En dat geldt net zo goed voor het interieur.quote:Op zondag 13 mei 2012 19:46 schreef Breaker.Faker het volgende:
Ik rij zelf in een Renault Kangoo DTI. Technisch is die in orde.
Alleen problemen gehad met de remmen en de aandrijfas. Bij de remmen was dit vuil waardoor de rem klauw niet terug kwamen waardoor de rem slipte. En bij de aandrijfas was de aandrijfhoes eraf waardoor er vuil in was gekomen en moest worden vervangen. Maar deze twee problemen kunnen ook andere auto's krijgen.
Helaas is het wel zo dat ik de volgende keer niet meer kiest voor Renault. Ik vindt dat Renault veel te veel kiest voor kunststof wat heel makkelijk stuk gaat. Zeker in het interieur dat valt bijna uit mekaar. Op dat vlak had ik nooit voor deze auto moet kiezen. En de onderhoud van Renault is ook best prijzig. Zeker de onderdelen. Het is niet bij mij eigen auto zo ook bij andere Renaults zie ik dit.
Maar vele vergeten 1 ding dat vaak betrouwbaarheid ligt aan de bestuur zelf. Als je elke keer het maximale geeft aan de motor dan staat deze auto vaak in de garage. Dan wanneer je rustige rijdt en netjes niet te veel toeren maakt.
Het is wel zo dat de kleine auto's en de mileuvriendelijke auto's met de kleine motoren. Meer bij de garage's staan omdat de motoren steeds het maximale worden gebruikt. Vaak zijn dit wel de franse auto's.
Das ook subjectief dan want ken iemand met een 6jr oude C5 en als je ziet hoevaak hij bij de garage isquote:Op zondag 13 mei 2012 22:37 schreef Prowl het volgende:
Jarenlang gehoord: blijf weg bij franse auto's en vooral die lekballen met bollen!
HP Citroën kosten meer in onderhoud dan in aanschaf!
Na bijna 4 jaar ervaring in bollenbakken wil ik niets anders, onkosten zijn een lachertje vergeleken met andere auto's
Als je een klein beetje in de techniek verdiept stelt het ook nog eens weinig voor en kun je het meeste zelf doen, onderdelen zijn goedkoper dan andere merken en ook goed aan te komen (op wat zeldzaam spul na)
Binnenkort begin ik aan een DS die al 13 jaar de weg niet op is geweest
Als je alleen weet waar je benzine moet tanken blijf dan inderdaad maar bij een fransoos weg
(ter info, 6 jaar geleden wist ik ook alleen hoe je benzine moest tanken en olie bijvullen)
Zitcomfort scoren de Fransen imho goed op. De techniek die de fauteuil van A naar B helpt mogen de Duitsers verzorgen. Dat andere Zweedse merk heeft trouwens ook fijne stoelen. En fijne turbo's.quote:Op zondag 13 mei 2012 21:23 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Over subjectiviteit gesproken; iedereen is altijd laaiend enthousiast over de stoelen van de Volvo's C30, S40 en V50. Nou vind ik het dashboard echt prachtig en ik heb voor mijn werk honderden kilometers gereden in alle drie de varianten, elk in verschillende uitrustingniveau's. Ik vond de stoelen totaal niet bijzonder en niet echt lekker zitten, daarbij verklaarde iedereen me voor gek dat ik ze niet geweldig vond zitten.
Die 9-5 2.8T Xwd is echt een bazenauto iddquote:Op zondag 13 mei 2012 23:04 schreef loveli het volgende:
[..]
Zitcomfort scoren de Fransen imho goed op. De techniek die de fauteuil van A naar B helpt mogen de Duitsers verzorgen. Dat andere Zweedse merk heeft trouwens ook fijne stoelen. En fijne turbo's.
Dit is toch nog steeds een "bash Franse auto's-topic"?
Na 60k al stoel opnieuw bekledenquote:Op maandag 14 mei 2012 00:04 schreef itsalex het volgende:
Ooit in 1 keer een Peugeot 106 1.4 XS (xtra snel?? Of xtra stuk??). Al reed ik met dat ding gewoon maar even 160 km/h haalde ik toch een gemiddelde van 550 km op 35 liter benzine. Dus wel zuinig maar voor 300 meter rijden moest ik soms 50x starten en kwam gewoon niet weg en wilde ook gewoon simpelweg niet meer starten. pas na 30 min kon je dan weg. Ze hebben NOOIT het probleem kunnen vinden. Vanaf de benzinetank tot de benzinemeter is alles vervangen. Ik had bij 18k km al een teruggedraaide teller die weer op 0 km stond omdat die ook vervangen moest worden. Nou echt wat een kl*te auto was dat. Na 36k km was in 1½ jaar was die verkocht.
Mazda was ook niet alles. Ik rij nu VW Golf met veel plezier en ok hier zijn ook wat garantiedingen geweest maar ja het rijdt nog steeds en ik ben nu bijna 60k km verder in 1½ jaar. Ik rij soms dik in 1 op 27 zonder problemen en je blijft gewoon gaan met dat ding. Alles is gewoon als nieuw zelfs nu met 125k km op de teller en met die Mazda 3 na 60k km moest ik al koppeling vervangen want die kon niet tegen de stad en bestuurdersstoel opnieuw bekleden. er waren meerdere problemen maar dat was meer de audio en navi.
En jij rijdt zelf een hyundai?quote:Op zondag 13 mei 2012 23:09 schreef kikoooooo het volgende:
[ afbeelding ]
Altijd als ik zon hok, of een Espace zie rijden braak ik een beetje. En dan meestal van die bibliotheekmedewerkers erin die lijken te twijfelen of ze nog naar huis zullen gaan, verder met hun faalleven, of direct maar naar het dichtstbijzijnde spoor moeten rijden.
Van het Volkswagen concern sinds 1998quote:Op maandag 14 mei 2012 15:12 schreef Catch22- het volgende:
Fransozen. Buiten alle electronicafails (constant, overal) zijn ze ook gewoon lelijk. En daarbij zijn ze na 180dkm uitgeleefd en kraakt alles, waar een 5-serie bij 350dkm nog vrolijk doorrijdt.
1 uitzondering: Bugatti
Zelfs zij hebben door dat je voor spannende en aansprekende auto's het buiten Duitsland moet zoeken (Bugatti, Lamborgini). In Dld zijn ze goed in het maken van pretentieloze auto's voor Duitse cementverkopers met frameloze brillen en een Hörmann garagedeur.quote:
M'n Espace heeft bijna 300dkm gelopen en die doet het nog steeds. Op LPG trouwens, ook niet bepaald lief voor je spullen.quote:Op maandag 14 mei 2012 15:12 schreef Catch22- het volgende:
Fransozen. Buiten alle electronicafails (constant, overal) zijn ze ook gewoon lelijk. En daarbij zijn ze na 180dkm uitgeleefd en kraakt alles, waar een 5-serie bij 350dkm nog vrolijk doorrijdt.
1 uitzondering: Bugatti
Haha, humor heb je wel!quote:Op maandag 14 mei 2012 15:31 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Zelfs zij hebben door dat je voor spannende en aansprekende auto's het buiten Duitsland moet zoeken (Bugatti, Lamborgini). In Dld zijn ze goed in het maken van pretentieloze auto's voor Duitse cementverkopers met frameloze brillen en een Hörmann garagedeur.
Gezien de auto's in je ondertitel ben ik blij dat jij vindt dat ik geen smaak heb.quote:Op maandag 14 mei 2012 17:27 schreef FalleNk810i het volgende:
Haha, humor heb je wel!
Gelijk en smaak niet
Vervelend he, als je er niet mee kunt omgaan dat er mensen zijn die een andere smaak hebben dan jij?quote:Op maandag 14 mei 2012 17:34 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Gezien de auto's in je ondertitel ben ik blij dat jij vindt dat ik geen smaak heb.
Falledinges schijnt daar een groot probleem mee te hebben inderdaad.quote:Op maandag 14 mei 2012 17:46 schreef CoolGuy het volgende:
Vervelend he, als je er niet mee kunt omgaan dat er mensen zijn die een andere smaak hebben dan jij?
Jij blijkbaar niet minder.quote:Op maandag 14 mei 2012 17:52 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Falledinges schijnt daar een groot probleem mee te hebben inderdaad.
Zoals al eerder gezegd is de toon in het topic al gezet door het fanboyisme in de OP. Iedereen in dit topic doet er vrolijk aan mee.quote:
Mja, maar jij legt 't er wel erg dik bovenop, je zoekt gewoon de confrontatie op. Ik begin over een paar weken bij een nieuwe werkgever, die een lager leasebudget maar een hoger salaris geeft, dus ik denk dat ik dan van VW moet uitwijken naar een Franse auto, tenzij ik natuurlijk zelf bij betaal, maar dat laatste heb ik niet zo'n trek in, tenzij dat dan weer minder dan 100 euro is, dan neem ik gewoon weer een Golf.quote:Op maandag 14 mei 2012 18:05 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Zoals al eerder gezegd is de toon in het topic al gezet door het fanboyisme in de OP. Iedereen in dit topic doet er vrolijk aan mee.
Mja, hoeveel geld je er voor over hebt om de auto van je eigen keuze te rijden, is je eigen keus natuurlijk. Over het algemeen kun je volgens mij wel stellen dat er voor de Nederlanders (die over het algemeen met hun portemonnee hun leaseauto kiezen in plaats van hun hoofd of hart of rechtervoet of wat dan ook) veel meer keus is bij de Fransen in de 14%-catagorie. Daar hebben 'de Duitsers' toch een beetje de boot gemist (zeker na de veelbelovende start van de Polo Slowmotion).quote:Op maandag 14 mei 2012 18:08 schreef CoolGuy het volgende:
Mja, maar jij legt 't er wel erg dik bovenop, je zoekt gewoon de confrontatie op. Ik begin over een paar weken bij een nieuwe werkgever, die een lager leasebudget maar een hoger salaris geeft, dus ik denk dat ik dan van VW moet uitwijken naar een Franse auto, tenzij ik natuurlijk zelf bij betaal, maar dat laatste heb ik niet zo'n trek in, tenzij dat dan weer minder dan 100 euro is, dan neem ik gewoon weer een Golf.
voor een lease-auto zou ik ook eerder voor iets leuks gaan als een alfa. je loopt toch geen risico op irritant hoge rekeningen.quote:Op maandag 14 mei 2012 18:28 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Mja, hoeveel geld je er voor over hebt om de auto van je eigen keuze te rijden, is je eigen keus natuurlijk. Over het algemeen kun je volgens mij wel stellen dat er voor de Nederlanders (die over het algemeen met hun portemonnee hun leaseauto kiezen in plaats van hun hoofd of hart of rechtervoet of wat dan ook) veel meer keus is bij de Fransen in de 14%-catagorie. Daar hebben 'de Duitsers' toch een beetje de boot gemist (zeker na de veelbelovende start van de Polo Slowmotion).
vaak wel dan krijg je gewoon een vergoeding. weet niet exact hoe het werkt maar gok dat je er wel belasting over betaalt.quote:Op maandag 14 mei 2012 18:41 schreef Mano_ het volgende:
Ik zou sowieso liever een eigen auto hebben dan een lease-auto. Zelf voor zorgen, gevoel van bezit, vrije keuze voor merk/model enzo.
Geen idee of dat mogelijk is bij bedrijven die een lease-bak aanbieden? Dat je niet de auto krijgt maar een hoger salaris? Mijn baas doet niet aan lease-auto's voor werk-volk dus zou het niet weten.
Da's toch alleen maar gunstig? Liever een extra 508 in het straatbeeld dan de zoveelste Insignia of A4.quote:Op maandag 14 mei 2012 18:30 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Dat is meteen ook het gevaar van die 14%-bijtellingsauto's, daar hangt zo'n spruitige Hollandsche knieperigheidsgeur omheen. Daar dreigen nu 'de Fransen' de dupe van te worden. Vroeger reed 'de Nederlander' een Opel of Volkswagen omdat-ie dat nou eenmaal gewend was (doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg), nu rijdt-ie een Megane Eco2 of 508 met lekker weinig bijtelling.
Ik krijg nu niet eens reiskostenvergoedingquote:Op maandag 14 mei 2012 18:42 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
vaak wel dan krijg je gewoon een vergoeding. weet niet exact hoe het werkt maar gok dat je er wel belasting over betaalt.
Of een TSI-tjequote:Op maandag 14 mei 2012 18:35 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
voor een lease-auto zou ik ook eerder voor iets leuks gaan als een alfa. je loopt toch geen risico op irritant hoge rekeningen.
Ging meer over idioot hoge kostenquote:Op maandag 14 mei 2012 18:44 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
alfa omdat alles leuk. zou er privé nooit 1 moeten though.
Ik zie liever 10 Insignia's dan 1 508, die nieuwe Peugeots zijn echt lelijk.quote:Op maandag 14 mei 2012 18:42 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Da's toch alleen maar gunstig? Liever een extra 508 in het straatbeeld dan de zoveelste Insignia of A4.
Nou ik vind die 508 niet lelijk hoor. De stationcar ben ik niet zo kapot van (ik hou niet van station's, want die vind ik altijd lelijker dan de sedan, behalve bij Audi, daar gaat 't gelijk op) maar de sedan vind ik een mooie auto. De achterkant vind ik maar zo zo, maar buiten dat vind ik dat een prachtige wagen.quote:Op maandag 14 mei 2012 20:06 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Ik zie liever 10 Insignia's dan 1 508, die nieuwe Peugeots zijn echt lelijk.
Doelgroep van veel Duitse premium merken hoeft/wil denk ik ook niet per se in de 14% categorie te leasen. Dus dan boeit het ook niet veel dat ze daar niet veel modellen in hebben.quote:Op maandag 14 mei 2012 18:28 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Mja, hoeveel geld je er voor over hebt om de auto van je eigen keuze te rijden, is je eigen keus natuurlijk. Over het algemeen kun je volgens mij wel stellen dat er voor de Nederlanders (die over het algemeen met hun portemonnee hun leaseauto kiezen in plaats van hun hoofd of hart of rechtervoet of wat dan ook) veel meer keus is bij de Fransen in de 14%-catagorie. Daar hebben 'de Duitsers' toch een beetje de boot gemist (zeker na de veelbelovende start van de Polo Slowmotion).
De meeste auto's in de 14% categorie kun je mensen niet serieus hele stukken mee laten rijden, das geen doen.quote:Op maandag 14 mei 2012 20:53 schreef H-D het volgende:
[..]
Doelgroep van veel Duitse premium merken hoeft/wil denk ik ook niet per se in de 14% categorie te leasen. Dus dan boeit het ook niet veel dat ze daar niet veel modellen in hebben.
Toch zie ik veel muesli Audi's en BMW's de laatste tijd. Maar dat liever dan Polo's enzo.quote:Op maandag 14 mei 2012 20:53 schreef H-D het volgende:
[..]
Doelgroep van veel Duitse premium merken hoeft/wil denk ik ook niet per se in de 14% categorie te leasen. Dus dan boeit het ook niet veel dat ze daar niet veel modellen in hebben.
Dat ook idd. Enkele uitzonderingen daargelatenquote:Op maandag 14 mei 2012 20:55 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
De meeste auto's in de 14% categorie kun je mensen niet serieus hele stukken mee laten rijden, das geen doen.
True maar de bulk v/d originele doelgroep geeft daar niet veel om denk ik. Die kleine Audi's en BMW's kunnen ook juist nieuwe klanten zijn.quote:Op maandag 14 mei 2012 20:57 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Toch zie ik veel muesli Audi's en BMW's de laatste tijd. Maar dat liever dan Polo's enzo.
shame on youquote:Op maandag 14 mei 2012 18:44 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
alfa omdat alles leuk. zou er privé nooit 1 moeten though.
heb je wel eens naar een Ford Focus gekeken?quote:Op maandag 14 mei 2012 21:00 schreef CoolGuy het volgende:
Hmm, ik heb nu een paar keer gekeken naar zo'n Peugeot 208, en van binnen vind ik dat een alleraardigst autootje. Daar staat tegenover dat ik toch echt zwaar zit te overwegen om dan maar geld bij mn leasebudget te leggen om dan een Golf te kunnen leasen hoor. Die 208 is hardstikke leuk, maar ik vind het een beetje 'weinig auto'.
Denk dat die mensen vooral een segment hoger gaan, komen af van Corsa enzo.quote:Op maandag 14 mei 2012 21:03 schreef H-D het volgende:
[..]
True maar de bulk v/d originele doelgroep geeft daar niet veel om denk ik. Die kleine Audi's en BMW's kunnen ook juist nieuwe klanten zijn.
Ja, maar Golf > Focus.quote:Op maandag 14 mei 2012 21:05 schreef lipje het volgende:
[..]
heb je wel eens naar een Ford Focus gekeken?
Idd, denk ik ook. Maar de bestaande Fünfer leasers boeit de bijtellingscategorie veel minder bijv. denk ik.quote:Op maandag 14 mei 2012 21:07 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Denk dat die mensen vooral een segment hoger gaan, komen af van Corsa enzo.
Ja dat wel idd. Maar persoonlijk zou het mij echt totaaaaal niks interesseren of mijn auto wel of niet sociaal verantwoord is. Als ik 'm mooi vind rij ik 'm sociaal verantwoord of niet .quote:Op maandag 14 mei 2012 21:11 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Wel leuk meegenomen. Dan rijdt je echt een prachtige auto en het is ook sociaal verantwoord (voor zover dat uitmaakt).
Precies. Lekker belangrijk wat iemand anders daar van vindt. Als je 'm zelf maar mooi vindt; vlammen met die bakquote:Op maandag 14 mei 2012 21:15 schreef H-D het volgende:
[..]
Ja dat wel idd. Maar persoonlijk zou het mij echt totaaaaal niks interesseren of mijn auto wel of niet sociaal verantwoord is. Als ik 'm mooi vind rij ik 'm sociaal verantwoord of niet .
das een hele stap voorwaardsquote:
maar goed daarvoor heb jij ook oogkleppen op en wil je alleen maar een Volkswagen Golfquote:Op maandag 14 mei 2012 21:22 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Uhh nee, mijn voorkeur gaat uit naar de Golf.
Nee hoor, ik vind elke Volkswagen vanaf de Golf prima, en Audi, BMW en Mercedes vind ik ook prima. Dat ik jouw suggestie niks vind betekent niet dat ik oogkleppen op heb he, maar als jij dat wil denken, vooral doen, ik heb daar geen last vanquote:Op maandag 14 mei 2012 22:14 schreef lipje het volgende:
[..]
maar goed daarvoor heb jij ook oogkleppen op en wil je alleen maar een Volkswagen Golf
Of hij vind de Golf gewoon een fijnere auto, dat kan natuurlijk ookquote:Op maandag 14 mei 2012 22:14 schreef lipje het volgende:
[..]
maar goed daarvoor heb jij ook oogkleppen op en wil je alleen maar een Volkswagen Golf
Kun je geen leuke Beemer leasen dan?quote:Op maandag 14 mei 2012 22:16 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee hoor, ik vind elke Volkswagen vanaf de Golf prima, en Audi, BMW en Mercedes vind ik ook prima. Dat ik jouw suggestie niks vind betekent niet dat ik oogkleppen op heb he, maar als jij dat wil denken, vooral doen, ik heb daar geen last van
Nou, ik begin over een paar weken bij mijn nieuwe werkgever, en die heeft weliswaar een veel hoger salaris, maar de leaseregeling is gewoon kut. Dus die 1-serie gaat niet passen. Wil ik een beetje leuk rijden (diesel, automaat) dan moet ik gewoon bij betalen. Voor een BMW zal ik dan dus nog veel meer moeten bij betalen, daar heb ik geen zin inquote:
Oh nee snap ik idd. Wel balen man. Ik dacht al leuke Dreier ofzoquote:Op maandag 14 mei 2012 22:27 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou, ik begin over een paar weken bij mijn nieuwe werkgever, en die heeft weliswaar een veel hoger salaris, maar de leaseregeling is gewoon kut. Dus die 1-serie gaat niet passen. Wil ik een beetje leuk rijden (diesel, automaat) dan moet ik gewoon bij betalen. Voor een BMW zal ik dan dus nog veel meer moeten bij betalen, daar heb ik geen zin in
Ja een Dreier zou gaaf zijn inderdaad, maar dat gaat 'm gewoon echt niet worden (tenzij ik dus zelf heel veel ga bij betalen per maand. Het mag wel, maar dat doe ik natuurlijk niet)quote:Op maandag 14 mei 2012 22:29 schreef H-D het volgende:
[..]
Oh nee snap ik idd. Wel balen man. Ik dacht al leuke Dreier ofzoof X1
Ik vind die nieuwe 5 echt helemaal geweldigquote:Op maandag 14 mei 2012 22:34 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja een Dreier zou gaaf zijn inderdaad, maar dat gaat 'm gewoon echt niet worden (tenzij ik dus zelf heel veel ga bij betalen per maand. Het mag wel, maar dat doe ik natuurlijk niet)
Daar heb ik in gereden, auto van m'n manager was dat. Dat is echt een hele hele mooie auto en het rijdt als de brandweerquote:Op maandag 14 mei 2012 22:35 schreef H-D het volgende:
[..]
Ik vind die nieuwe 5 echt helemaal geweldig
Een mooie 535d wil ik wel! Of die nieuwe M540dquote:Op maandag 14 mei 2012 22:37 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Daar heb ik in gereden, auto van m'n manager was dat. Dat is echt een hele hele mooie auto en het rijdt als de brandweermaar die is echt waaaaay buiten budget
Mja weet je wat 't is. Als je een 535 rijdt dan betaal je daar dermate veel voor dat je volgens mij voor minder geld ook een 'instap' 7 serie rijdt. Want dat 'instap' is natuurlijk ontzettend relatief als je in die klasse gaat shoppen.quote:Op maandag 14 mei 2012 22:38 schreef H-D het volgende:
[..]
Een mooie 535d wil ik wel! Of die nieuwe M540d
Maar erg duur idd
Sowieso waar. Maar dan heb ik eigenlijk liever een XJ( wel de 5.0 V8 ). Rij ik echt 100 x liever dan welke BMW dan ookquote:Op maandag 14 mei 2012 22:40 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Mja weet je wat 't is. Als je een 535 rijdt dan betaal je daar dermate veel voor dat je volgens mij voor minder geld ook een 'instap' 7 serie rijdt. Want dat 'instap' is natuurlijk ontzettend relatief als je in die klasse gaat shoppen.
Geen idee, nooit in gereden dus ik kan daar niks zinnigs over zeggen. Maar die Fünfer was wel echt een hele hele relaxte wagen.quote:Op maandag 14 mei 2012 22:41 schreef H-D het volgende:
[..]
Sowieso waar. Maar dan heb ik eigenlijk liever een XJ. Rij ik echt 100 x liever dan welke BMW dan ook
508 Berline eens. SW niet mijn ding wel geslaagd. DS4 en 5 totaaaaaaaaal niks voor mij.quote:Op maandag 14 mei 2012 22:42 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Geen idee, nooit in gereden dus ik kan daar niks zinnigs over zeggen. Maar die Fünfer was wel echt een hele hele relaxte wagen.
Ik heb toch echt een sterke voorkeur voor Duitse auto's, al moet ik zeggen dat ik de 508 ook helemaal niet verkeerd vindt (los van de achterkant) en de DS4 en DS5 vind ik ook prachtig.
De 7 is een stuk zwaarder, instapper daar zijn geen straf maar ik zou liever een 535d/i hebben dan een 730dquote:Op maandag 14 mei 2012 22:40 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Mja weet je wat 't is. Als je een 535 rijdt dan betaal je daar dermate veel voor dat je volgens mij voor minder geld ook een 'instap' 7 serie rijdt. Want dat 'instap' is natuurlijk ontzettend relatief als je in die klasse gaat shoppen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |