Was dat de tijd waarin citroen en peugeot 75pk uit hun 1.4 liter blokjes haalde en VW er maar liefst 60pk uit peuterde?quote:Op donderdag 10 mei 2012 11:54 schreef KeimpeHart het volgende:
De Engelse autoindustrie is uitgespeeld (Rover, Jaguar, Landrover, Morris, enz.). De Franse autoindustrie (Peugeot, Citroen, Renault) zuchten zwaar onder de superieure Duitse grootmachten (BMW, DaimlerBenz, VAG, Porsche, enz).
Kijken we naar de huidige ontwikkelingen, dan vind ik het bedroevend gesteld met de stand van ontwikkelingen bij de Franse autoindustrie.
Neem nou een Peugeot 206 GTI van bouwjaar 2009, 2 liter.
[ afbeelding ]
136 pk's uit een GTI. Poehoee.. jahaa mensen, dat is dus een ekte ekte GTI van Peugeot, uit 2 liter 136 pk's in 2009. Daar maak je de blits mee. Terwijl Volkswagen Golf GTI 16v 20 jaar eerder in bouwjaar 1991 al met 150 pk uit dezelfde 2-liter motor standaard aanbood, die gedowntuned was:
[ afbeelding ]
Terwijl VAG nog ervoor gekozen had om de GTI's van deze generatie bescheiden te houden, omdat het anders met de VR6 concurreerde. Doet Peugeot 20 jaar over om dit te evenaren.
Of kijk ik naar Renault... qua specs perst BMW uit dezelfde motor vele malen meer pk's uit, en is veel zuiniger ook nog dan die Renaultjes. Als je de ADAC's lijsten moet geloven, zijn de BMW's betrouwbaarder, ondanks dat er veel meer mee gescheurd wordt. Waar Duitse merken met technologische innovatieën komen, volgen de Franse merken 5 jaar later op voet. Ook Duits auto-ontwerp wordt gekopieërd (zie ook Citroen C5)
Dan vraag ik mij af, waarom de Fransen de Duitsers niet kunnen bijbenen. Zijn de Fransen echt crap, of speelt er iets anders mee.
Sterker nog, BMW en PSA gebruiken dezelfde (gezamenlijk ontwikkelde) motor in veel modellenquote:Op donderdag 10 mei 2012 12:01 schreef Casos het volgende:
Ik heb even geen bron voor handen, maar ik dacht dat er in de gemiddelde BMW honderden patenten van de PSA Group zitten....
Dat was een 8-klepper, een heel groot verschil.quote:Op donderdag 10 mei 2012 12:24 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
in 1992 haalde Volkswagen uit een 1,6 motor liefst 72 (!)
Een 16-klepper dus. Dan is die 90 pk wel beetje magertjes.quote:Overigens rijd ik zelf in een Franse auto uit 1991 met een 1.6 motor (toen haalden ze er al 90 pk uit, meer dan "de Duitsers" dus)
Pff, de BX Seize Soupapes had 177 pk uit hetzelfde blok.quote:Op donderdag 10 mei 2012 12:33 schreef GizartFRL het volgende:
TS vergeet voor het gemak even de volgende motoren van Peugeot:
405 1.9 MI16 160 PK (1987)
Nee, mijn motor is ook 8 kleps, en blijkbaar 18 pk stoerder dan de Volkswagen. Je conclusie dat mijn motor een 16-klepper moet zijn omdat ie uit 1991 komt is ook raar. De VW-motor uit 1992 is toch ook een 8 klepper?quote:Op donderdag 10 mei 2012 12:34 schreef KeimpeHart het volgende:
[..]
Dat was een 8-klepper, een heel groot verschil.
[..]
Een 16-klepper dus. Dan is die 90 pk wel beetje magertjes.
Niet NM?quote:Op donderdag 10 mei 2012 12:38 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Pff, de BX Seize Soupapes had 177 pk uit hetzelfde blok..
91-er 1.6 motor met 90 PK is een gewone 8 klepper.quote:Op donderdag 10 mei 2012 12:34 schreef KeimpeHart het volgende:
[..]
Dat was een 8-klepper, een heel groot verschil.
[..]
Een 16-klepper dus. Dan is die 90 pk wel beetje magertjes.
NU IK DIT GEHOORD HEB BEN IK OVERTUIGD! FRANS IS BETER, DUITS IS KUT!quote:Op donderdag 10 mei 2012 13:05 schreef LXIV het volgende:
Ik heb een peugeot gehad waar ik meer dan 100.000 kilometer heb gereden zonder dat er ooit iets mee aan de hand was. Echt prima. Met 220K op de teller verkocht.
Daarna had ik een volkswagen, waarmee ik heel vaak naar de garage moest, allemaal electrisch systeem en die heb ik tenslotte van ellende verkocht.
Bij VW is de Highline de meest luxe uitvoering, maar ik weet niet of die uitvoering leverbaar was op de Polo Bluemotion in 2008quote:Op donderdag 10 mei 2012 13:18 schreef SimtekF1 het volgende:
Ik heb trouwens in 2008 een nieuwe VW Polo 1.4 Bluemotion (Comfortline) gehad en dat was de meest luxe versie.
En die luxe stelt echt geen kut voor, mijn 206 GTi uit 2002 is luxer (maar die vergelijking is misschien niet helemaal op z'n plaats).
Volgens Autoweek niet, dus je opmerking is een beetje overbodig.quote:Op donderdag 10 mei 2012 14:50 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Bij VW is de Highline de meest luxe uitvoering, maar ik weet niet of die uitvoering leverbaar was op de Polo Bluemotion in 2008
Het interesseert mij niet wat jij vind dat overbodig is of niet. Ik zeg er duidelijk bij dat ik dat niet wist, dus je kunt wel bijdehand willen doen maar dát is nou overbodig.quote:Op donderdag 10 mei 2012 14:53 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Volgens Autoweek niet, dus je opmerking is een beetje overbodig.
Met een beetje zoeken had je zelf al kunnen vinden of die uitvoering nou wel of niet bestond, maar goed, ik hou op spijkers op laag water te zoeken.quote:Op donderdag 10 mei 2012 15:12 schreef CoolGuy het volgende:
Het interesseert mij niet wat jij vind dat overbodig is of niet. Ik zeg er duidelijk bij dat ik dat niet wist, dus je kunt wel bijdehand willen doen maar dát is nou overbodig.
Waarom deed je dat eigenlijk?quote:Op donderdag 10 mei 2012 15:14 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Met een beetje zoeken had je zelf al kunnen vinden of die uitvoering nou wel of niet bestond, maar goed, ik hou op spijkers op laag water te zoeken.
Ik heb niks tegen Franse auto's en ik ben ook geen fan van golfjes;quote:Op donderdag 10 mei 2012 14:38 schreef steeez het volgende:
Dat sommige mensen stront in hun ogen hebben danwel een slechte smaak hebben kan ik ook wenig aan veranderen. Voor de mensen met voldoende zichtvermogen.
Vergelijk:
![]()
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dit dus.quote:Op donderdag 10 mei 2012 14:45 schreef Casos het volgende:
http://www.telegraaf.nl/a(...)W_TSI-motoren__.html
Prima hoor, die VW's
Je hebt je vergelijking inderdaad heel goed samengevat:quote:Op donderdag 10 mei 2012 14:38 schreef steeez het volgende:
Dat sommige mensen stront in hun ogen hebben danwel een slechte smaak hebben kan ik ook wenig aan veranderen. Voor de mensen met voldoende zichtvermogen.
Vergelijk:
![]()
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Kneusjequote:
Hier kan je het mooi vergelijken..quote:Op donderdag 10 mei 2012 12:12 schreef aspirantspierbundel het volgende:
Japanse kwaliteit >Zweedse > Duitse > Franse
Zoiets?
Ja, dus de mensen die het geld er niet voor (over) hebben om een Duits merk met die opties te rijden wijjken uit naar een Frans merk.quote:Op donderdag 10 mei 2012 15:16 schreef matttor het volgende:
[..]
Dit dus.
En BMW perst meer vermogen uit zijn blokken dan Renault? Klopt, jammer dat de gemiddelde BMW alleen even veel duurder is. Voor +/- 31k heb je een Mégane met zo'n beetje alles er op en eraan (ik noem: clima, navi, leder, meesturende Xenon, pano dak, parkeersensoren incl. achteruitrijcamera) Ik denk dat als je een 1 serie gelijk uitrust dat je dik 10k duurder uit bent.
De vergelijking gaat alleen niet helemaal op. Iemand die altijd BMW gereden heeft zal niet zo snel in een Renault stappen en andersom. Hoewel, nu met de 14% Mégane zie ik ook genoeg duitsrijders een bezoek aan de showroom brengen...
Veel plezier met die pauper Golf 3 dan maarquote:Op donderdag 10 mei 2012 15:20 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Je hebt je vergelijking inderdaad heel goed samengevat:
[..]
Kneusje
Sjonge jonge zeg, kleuterquote:Op donderdag 10 mei 2012 15:31 schreef steeez het volgende:
[..]
Veel plezier met die pauper Golf 3 dan maar
Jij veel plezier met je pauper 205 dan maar.quote:Op donderdag 10 mei 2012 15:31 schreef steeez het volgende:
[..]
Veel plezier met die pauper Golf 3 dan maar
Met deze gast valt niet te praten dat is inmiddels wel duidelijkquote:Op donderdag 10 mei 2012 15:31 schreef steeez het volgende:
[..]
Veel plezier met die pauper Golf 3 dan maar
Voor sommige mensen is een Duitse auto überhaupt geen optie, ook al zouden ze er het geld voor hebben.quote:Op donderdag 10 mei 2012 15:24 schreef CoolGuy het volgende:
Ja, dus de mensen die het geld er niet voor (over) hebben om een Duits merk met die opties te rijden wijjken uit naar een Frans merk.
Met je eens, dit topic was door de subjectieve OP al gedoemd te mislukken.quote:Daar is helemaal niks mis mee, maar ik vraag me af waarom iedereen hier per se 'de andere partij' moet afkraken? Als iemand toch in de auto rijdt waar ie graag in rijdt, of een voorkeur heeft voor een bepaald merk, dan is dat toch allemaal prima?
Daarom staat er ook: (over)quote:Op donderdag 10 mei 2012 16:01 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Voor sommige mensen is een Duitse auto überhaupt geen optie, ook al zouden ze er het geld voor hebben..
Ja maar je doet er zelf gewoon leuk aan mee. Wat je nu doet is wat je ook op het schoolplein deed toen je 9 wasquote:Met je eens, dit topic was door de subjectieve OP al gedoemd te mislukken..
Dat was ook min of meer de strekking van mijn post inderdaad. Ieder zo zijn voorkeur en smaak. Was meer een reactie richting het kansloze voorbeeld wat hij in zijn openingspost aanhaalde.quote:Op donderdag 10 mei 2012 15:24 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, dus de mensen die het geld er niet voor (over) hebben om een Duits merk met die opties te rijden wijjken uit naar een Frans merk.
Daar is helemaal niks mis mee, maar ik vraag me af waarom iedereen hier per se 'de andere partij' moet afkraken? Als iemand toch in de auto rijdt waar ie graag in rijdt, of een voorkeur heeft voor een bepaald merk, dan is dat toch allemaal prima?
Dat mag. Daarover gaat de OP niet. Eerder om de vraag, waarom Franse merken anno 2012 zwaar achter Duitse merken aan hobbelen.quote:Op donderdag 10 mei 2012 15:24 schreef CoolGuy het volgende:
Als iemand toch in de auto rijdt waar ie graag in rijdt, of een voorkeur heeft voor een bepaald merk, dan is dat toch allemaal prima?
Nou, dat zal wel een combinatie zijn van alle antwoorden die je kunt bedenken, maar verkapt is toch toch een als-het-geen-duits-automerk-is-dan-is-t-kut bashtopic?quote:Op donderdag 10 mei 2012 16:36 schreef KeimpeHart het volgende:
[..]
Dat mag. Daarover gaat de OP niet. Eerder om de vraag, waarom Franse merken anno 2012 zwaar achter Duitse merken aan hobbelen.
Nee, want dan ga je er nog steeds van uit dat iemand een Duitse auto wil, maar daar geen geld voor heeft, dat een Duitse auto altijd eerste keus is. Dat is voor veel mensen niet zo. Klein verschil, maar wel van belang.quote:
Mja, ik neem aan dat je wel doorhebt dat je zelf ook hartelijk meedoet.quote:Ja maar je doet er zelf gewoon leuk aan mee. Wat je nu doet is wat je ook op het schoolplein deed toen je 9 was
nee geen geld voor OVER hebben heb ik 't over. Iemand die denkt 'duitse auto's zijn veel te duur, dat wil ik niet betalen'. De enige mensen die duitse auto's gewoon helemaal niet overwegen zijn de mensen die gewoon een antipathie hebben tegen duitse merken. Maar dat kan voor alle merken gelden.quote:Op donderdag 10 mei 2012 17:08 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Nee, want dan ga je er nog steeds van uit dat iemand een Duitse auto wil, maar daar geen geld voor heeft, dat een Duitse auto altijd eerste keus is. Dat is voor veel mensen niet zo. Klein verschil, maar wel van belang.
Ik blijf van mening dat als iemand rijdt in de auto waar hij écht graag in rijdt, hij het niet nodig heeft om een andere auto finaal af te breken. Dat komt op mij altijd over als een vorm van verkapte jaloezie, meestal ingegeven door een tekort aan liquide middelen om ook die ene auto te kunnen rijden.quote:Mja, ik neem aan dat je wel doorhebt dat je zelf ook hartelijk meedoet..
Klopt, alleen naar PK's kijken is erg kortzichting, dat alleen maakt een auto niet.quote:Op donderdag 10 mei 2012 18:19 schreef 2cv het volgende:
Er is meer dan PK's alleen. Koppel is ook leuk. En dan het liefste veel van dat spul bij een zo breed mogelijk toerengebied. En uiteraard telt comfort ook mee.
De tijd dat VAG kwaliteits producten maken ligt al een decenium achter ons. Het kwaliteits imago is momenteel enkel nog gestoeld op resultaten het verleden, een mooie marketing strategie en het gebruik van premium materialen in het interieur.quote:Op donderdag 10 mei 2012 11:54 schreef KeimpeHart het volgende:
De Engelse autoindustrie is uitgespeeld (Rover, Jaguar, Landrover, Morris, enz.). De Franse autoindustrie (Peugeot, Citroen, Renault) zuchten zwaar onder de superieure Duitse grootmachten (BMW, DaimlerBenz, VAG, Porsche, enz).
Kijken we naar de huidige ontwikkelingen, dan vind ik het bedroevend gesteld met de stand van ontwikkelingen bij de Franse autoindustrie.
Neem nou een Peugeot 206 GTI van bouwjaar 2009, 2 liter.
[ afbeelding ]
136 pk's uit een GTI. Poehoee.. jahaa mensen, dat is dus een ekte ekte GTI van Peugeot, uit 2 liter 136 pk's in 2009. Daar maak je de blits mee. Terwijl Volkswagen Golf GTI 16v 20 jaar eerder in bouwjaar 1991 al met 150 pk uit dezelfde 2-liter motor standaard aanbood, die gedowntuned was:
[ afbeelding ]
Terwijl VAG nog ervoor gekozen had om de GTI's van deze generatie bescheiden te houden, omdat het anders met de VR6 concurreerde. Doet Peugeot 20 jaar over om dit te evenaren.
Of kijk ik naar Renault... qua specs perst BMW uit dezelfde motor vele malen meer pk's uit, en is veel zuiniger ook nog dan die Renaultjes. Als je de ADAC's lijsten moet geloven, zijn de BMW's betrouwbaarder, ondanks dat er veel meer mee gescheurd wordt. Waar Duitse merken met technologische innovatieën komen, volgen de Franse merken 5 jaar later op voet. Ook Duits auto-ontwerp wordt gekopieërd (zie ook Citroen C5)
Dan vraag ik mij af, waarom de Fransen de Duitsers niet kunnen bijbenen. Zijn de Fransen echt crap, of speelt er iets anders mee.
Modellen van 13 jaar oud "huidige ontwikkelingen" noemen. Hier had ik wel genoeg gelezen.quote:Op donderdag 10 mei 2012 11:54 schreef KeimpeHart het volgende:
Kijken we naar de huidige ontwikkelingen, dan vind ik het bedroevend gesteld met de stand van ontwikkelingen bij de Franse autoindustrie.
Neem nou een Peugeot 206 GTI van bouwjaar 2009, 2 liter.
Terwijl Volkswagen Golf GTI 16v 20 jaar eerder in bouwjaar 1991 al met 150 pk uit dezelfde 2-liter motor standaard aanbood, die gedowntuned was:
Europese Fords zijn voornamelijk ontwikkeld in Duitsland.quote:Op donderdag 10 mei 2012 20:50 schreef fietsbelkonijn het volgende:
Wat is 'n ford focus eigenlijk, Amerikaans toch?
lelijke pretentieuze baggerzooi met kwaliteit waar alfa romeo zich 10 jaar terug voor zou schamen. audiquote:Op donderdag 10 mei 2012 12:22 schreef FalleNk810i het volgende:
Design/klasse/uitstraling/kwaliteit/techniek: Duits > aziatisch/frans
Al eens een Audi gehad dan?quote:Op donderdag 10 mei 2012 21:15 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
lelijke pretentieuze baggerzooi met kwaliteit waar alfa romeo zich 10 jaar terug voor zou schamen. audi
waar baseer je dan op dat 't een slechte auto zou zijn? Van die paar keer dat je misschien in een Audi gereden hebt, ervan uitgaande dat je dat daadwerkelijk hebt?quote:Op donderdag 10 mei 2012 21:21 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
gelukkig niet. volkswagen is al erg genoeg
En vergeet niet hoe snel je deze Clio's door de bochten heen kon smijtenquote:Op donderdag 10 mei 2012 21:36 schreef blup het volgende:
istie weer
[ afbeelding ]
2.0 16v 150pk. (1991)\
en fransen die de duitsers niet bijbenen? Niet goed je huiswerk gedaan, de clio reed de rest van de gti's uit die tijd zoek.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 11% gewijzigd door blup op 10-05-2012 22:04:25 ]
Overigens wel op de grens met Frankrijk en gebouwd in België, Frankrijk of Duitsland, Roemeniëquote:Op donderdag 10 mei 2012 20:54 schreef Bananenvlaflip het volgende:
[..]
Europese Fords zijn voornamelijk ontwikkeld in Duitsland.
Mja? De meeste auto's worden in een ander land gebouwd dan waar ze zijn ontwikkeld.quote:Op donderdag 10 mei 2012 21:57 schreef lipje het volgende:
[..]
Overigens wel op de grens met Frankrijk en gebouwd in België, Frankrijk of Duitsland.
Nou ja, ook bij VAG is niet alles rozengeur en maneschijn natuurlijk. Ik heb zelf 2 fiats gehad, een Punto Classic en een Grande Punto. Toegegeven dat die GP beter was dan de Classic, maar het was een verademing toen ik daarna een Golf VI ging rijden.quote:Op donderdag 10 mei 2012 22:42 schreef Pap89 het volgende:
Seat Leon 2.0 TFSI van 2006 nu een tijdje.
Rijdt heerlijk en nog geen enkele klacht.
Is natuurlijk gewoon een VAG product natuurlijk.
mwah, dat imago is Mitsubishi met de ASX vakkundig om zeep aan het helpenquote:Op donderdag 10 mei 2012 20:35 schreef Revolution-NL het volgende:
Wil je zeker van kwaliteit zijn dan moet je bij de Jappen zijn
Zou het kunnen omdat die met PSA is ontwikkeld..quote:Op vrijdag 11 mei 2012 08:19 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
mwah, dat imago is Mitsubishi met de ASX vakkundig om zeep aan het helpen
Zolang je maar met een grote boog om de TSI motoren heen loopt is VAG nog wel redelijk ok inderdaad. Heb zelf 130k probleemloos in een Seat Leon 2006 mogen rijden. Fijne auto was dat, de kwaliteit van het interieur vond ik daarintegen iets minder.quote:Op donderdag 10 mei 2012 22:49 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou ja, ook bij VAG is niet alles rozengeur en maneschijn natuurlijk. Ik heb zelf 2 fiats gehad, een Punto Classic en een Grande Punto. Toegegeven dat die GP beter was dan de Classic, maar het was een verademing toen ik daarna een Golf VI ging rijden.
In die PC reed ik over de snelweg en op een gegeven moment ging er een oranje lampje aan, daarna nog een, tot op de volgende seconde ALLE (ja, ALLE) lampjes in het dashboard aangingen. Allemaal. Auto langs de kant gezet, uitgezet, aangezet, niks aan 't handje![]()
Oh en de melding dat ik een lampje kapot had. Gek werd ik ervan. Tig keer kreeg ik 'm. Uitstappen, kijken, niks geen lampje kapot![]()
In die Golf heb ik in de 150.000km dat ik ermee gereden heb welgeteld 1x een lampje van de kentekenverlichting achter defect gehad. That's it. Maar tig andere mensen hebben wel ellende met die auto, kan goed. Zo is ieders ervaring toch anders
Ja het is natuurlijk ook een echte foto en op die hoogte de fabriek uit komen rollenquote:Op vrijdag 11 mei 2012 09:47 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Zal wel lekker rijden, zo met je bumperlip op de grond..
Tip: lees eens PI's.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 10:06 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Ja het is natuurlijk ook een echte foto en op die hoogte de fabriek uit komen rollen
Tja, dat is hetzelfde als een handleiding lezen, doe ik ook nietquote:
En dat kan niet met een VW ofzo?quote:Op vrijdag 11 mei 2012 08:53 schreef NiGeLaToR het volgende:
Zelf heb ik een DS4 met inmiddels ruim 25.000km op de teller. Superfijne auto en van onder tot boven volgehangen met snufjes die je over 10 jaar pas in een Golfje gaat zien. Design waar de Golf liefhebber niet aan durft te beginnen en rijplezier wat ik iedereen gun. Je kunt je Citroen volhangen met snufjes en opsmuk zonder dat het ordinair wordt en ook met goed fatsoen bij een klant voor de deur zetten bijvoorbeeld.
Maar, eerlijkheid gebied me te zeggen; de navi deed in het begin wel eens crashen en toen ik een paar uur in de sneeuw geboenderd had van de winter vond de automatisch handrem het ook even niet zo leuk meer. Verder tijdens een rit naar Italie wilde de cruisecontrol niet meer aan, maar alle probleempjes tot nu toe opgelost met een uit-aan actie. Ik ben ook een keer met een Mercedes GL naar Oostenrijk geweest met alles erop, waar onderweg van alles niet werkte en/of stuk ging. Mercedes!
Enfin, tis een soort heilige oorlog natuurlijk - maar het feit dat het tijdloos-saaie degelijk-saaie design en techniek gebruikt in bijvoorbeeld VW's veel mensen aanspreekt snap ik wel. Je weet wat je krijgt en je weet wat je er aan hebt. Als je vanuit een Golf 1 in een Golf 6 stapt is alles eigenlijk nog steeds hetzelfde, op wat nieuwe knopjes en betere materialen na. Lekker veilig. En das toch wat veel mensen willen - lekker veilig
![]()
[ afbeelding ]
Deze uitvoering rij ik
Ik heb geen ervaring met TSI motoren. In zowel de Golf als de Jetta ligt een 2.0 TDI motor, beiden waren gekoppeld aan een DSG bak en daar heb ik 0 klachten mee gehad.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 09:54 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Zolang je maar met een grote boog om de TSI motoren heen loopt is VAG nog wel redelijk ok inderdaad. Heb zelf 130k probleemloos in een Seat Leon 2006 mogen rijden. Fijne auto was dat, de kwaliteit van het interieur vond ik daarintegen iets minder.
Ik heb overigens dezelfde dramatische ervaringen met een Grande Punto Sport 130JTD. Hier liep ook tegen de meest vreemde electrische storingen aan. CAM errors lampjes die zomaar gingen branden.
Ik heb zat vrienden en collega's die golfjes hebben gehad, en daar gaat de versnellingsbak nooit stuk. Weet je zeker dat 't niet aan de omgang met ligt?quote:Op vrijdag 11 mei 2012 11:38 schreef Spaansehollandboy het volgende:
Ik rij al 6 jaar met een blauwe peugeot 106 uit 1991, er staat nu op 280.000, waarvan ikzelf 80.000 heb gereden en het is een 1100 met 60 pk.
Alleen de radiateur, koppaking en 2 aandrijfassen vervangen.
Ik stap nu over naar een Volvo, welke weet ik nog niet![]()
Ik heb zat vrienden en collega's die golfjes hebben gehad, altijd de versnellingsbak stuk en ze zijn lelijk (op de mark 1 en 2 na, die vind ik prachtig)
De een wel, de ander niet. Maar iedereen doet alsof Volkwagen/duits onverwoestbaar is, maat van me heeft een passat, rijd er als een ouwe lul in, maar mooi vage problemen in de elektronica iedere keer (ramen die uit zichzelf opengaan, deuren die zomaar op slot of open gaan, kortsluiting in de lampen iedere keer enz enz), en met nog geen 130.000 moesten de aandrijfassen vervangen worden, een vriendin heeft een polo, versnellingsbak stuk, koopt een andere polo, weer versnellingsbak stuk, en zij rijdt echt als een oma.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 11:46 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik heb zat vrienden en collega's die golfjes hebben gehad, en daar gaat de versnellingsbak nooit stuk. Weet je zeker dat 't niet aan de omgang met ligt?
Taalkundig gezien spreek je jezelf nu tegen door gelijk na het punt over franse auto's gelijk met een succesverhaal over de W126 te komenquote:Op vrijdag 11 mei 2012 12:22 schreef Spaansehollandboy het volgende:
[..]
Mensen klagen te snel over Franse hokken, dat is mijn punt. een kerel die ik ken van me hobby duiken, die heeft 8 ton op de teller op een MB W126 (rijdt 1 ton per jaar) en nog nooit mee wat gehad, hij heeft die auto 10 jaarDan praat ik echt over degelijkheid.
Mijn vader moest met zijn 1½ jaar oude lease-passat ook terug voor een defecte synchro ring (oid) in de versnellingsbak.. En zijn vorige passat, het oudere type, had de van de terugroepactie bekende spontaan ontploffende achterruit..quote:Op vrijdag 11 mei 2012 11:46 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik heb zat vrienden en collega's die golfjes hebben gehad, en daar gaat de versnellingsbak nooit stuk. Weet je zeker dat 't niet aan de omgang met ligt?
Natuurlijk, want geen enkel merk is zonder zorgen. Maar om nou een merk af te kraken omdat het gewoon dát merk is of omdat je 'alleen maar mensen kent met ellende bij model X' gaat natuurlijk nergens overquote:Op vrijdag 11 mei 2012 12:27 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Mijn vader moest met zijn 1½ jaar oude lease-passat ook terug voor een defecte synchro ring (oid) in de versnellingsbak.. En zijn vorige passat, het oudere type, had de van de terugroepactie bekende spontaan ontploffende achterruit..
Ik snap je punt, maar gewoon eerlijk, oude mercedessen zijn gewoon oer degeleijkquote:Op vrijdag 11 mei 2012 12:26 schreef Lone_Gunman het volgende:
[..]
Taalkundig gezien spreek je jezelf nu tegen door gelijk na het punt over franse auto's gelijk met een succesverhaal over de W126 te komen
Helemaal mee eensquote:Op vrijdag 11 mei 2012 13:16 schreef Sanchos het volgende:
[..]
Ik snap je punt, maar gewoon eerlijk, oude mercedessen zijn gewoon oer degeleijk
toch?
quote:Op vrijdag 11 mei 2012 13:26 schreef Lone_Gunman het volgende:
[..]
Helemaal mee eensRij zelf overigens Audi 80. Wat een bazenwagen is dat
Geweldig bakjequote:Op donderdag 10 mei 2012 21:36 schreef blup het volgende:
istie weer
[ afbeelding ]
2.0 16v 150pk. (1991)\
en fransen die de duitsers niet bijbenen? Niet goed je huiswerk gedaan, de clio reed de rest van de gti's uit die tijd zoek.
Ik heb nooit gesnapt wat daar nou zo boeiend aan isquote:Op vrijdag 11 mei 2012 13:55 schreef Daeron het volgende:
[..]
Geweldig bakje
Heb zelf een clio, geen williams, en genoeg golfjes van dezelfde generatie die ik eruit trek.
Het is gewoon grappig als je op een tweebaansweg staat te wachten voor het verkeerslicht en er komt een gepimpt Golfje naast je staan die dan even denkt je er wel uit te trekken. :pquote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:01 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik heb nooit gesnapt wat daar nou zo boeiend aan is
ja als 't tupperware tuning is dan gaat 't nergens over, maar ik hecht daar hoe dan ook geen waarde aan. Ik heb liever veel luxe in/aan mn auto.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:26 schreef SimtekF1 het volgende:
[..]
Het is gewoon grappig als je op een tweebaansweg staat te wachten voor het verkeerslicht en er komt een gepimpt Golfje naast je staan die dan even denkt je er wel uit te trekken. :p
Lol, executive plus betekent toch dat je je ramen achter ook electrisch zijn bij VW?quote:Op vrijdag 11 mei 2012 11:34 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
En dat kan niet met een VW ofzo?Ik rij een VW Jetta Comfortline (nog maar heel even
) met Executive Plus pakket, das een behoorlijk aangeklede auto, maar ik zie het ordinaire niet hoor. Dat zie ik bij een Golf trouwens ook niet. Een leasebak zul je niet vol met plastic hangen (dat doe je hoe dan ook niet in mijn ogen
) dus ik weet niet waar dat ordinaire dan vandaan zou moeten komen.
Lol, nee, executive plus betekent dat je een RNS510 hebt, multifunctioneel stuur (bij automaat met schakelflippers) parkeersensoren voor en achter, etc etc. Standaard heeft ie al regensensor, lichtsensor, automatisch dimmende binnenspiegel, gescheiden climate control, coming home, leaving home, etc. Ik weet niet wat je dan nog meer wil, maar dat 'electrische ramen' is we leuk, maar je wil gewoon denigrerend doen zonder dat je blijkbaar weet waar je 't over hebt.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:46 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Lol, executive plus betekent toch dat je je ramen achter ook electrisch zijn bij VW?
Punt is dat wat 'loaded' bij VW is, nog steeds 'n beetje instapniveau bij bijvoorbeeld Citroen is.
En als je je VW dan laat uitvoeren met 18", sportpakket en chroompakket, dan ziet ie er wel al snel ordinair uitDaar komt dat vandaan dus
![]()
OT: Overigens gelezen dat de 1.2TFSI en de 1.4TFSI motoren van VAG 'n klein probleempje hebben? Das toch jammer zeg, voor zo'n kwaliteitsmerk!
Uhm, even zien, ik wil.. een warme zonnige zomer!quote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:53 schreef CoolGuy het volgende:
maar je wil gewoon denigrerend doen zonder dat je blijkbaar weet waar je 't over hebt.
standaard op de highline.
Ja, maar wat wil je? Je wil daar blijkbaar vanalles aan ophangen, maar goed, [...] wat je nou wil dan?
nee, niet op de uitbreidingspakketten, afhankelijk van de uitvoering, die pakketten komen daar boven op. Oh dat zal wel, en als je die niet kunt betalen ga je naar een Franse auto. Daar is ook helemaal niks mis meequote:Op vrijdag 11 mei 2012 15:22 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Uhm, even zien, ik wil.. een warme zonnige zomer!![]()
Helemaal top, dat alles standaard is - op de uitbreidingspakketten, het blijven gewoon prijzige, saaie, tijdloze burgermansauto's. En daar is inderdaad he-le-maal niets mis mee
Droeftoeterquote:Op vrijdag 11 mei 2012 15:22 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Uhm, even zien, ik wil.. een warme zonnige zomer!![]()
Helemaal top, dat alles standaard is - op de uitbreidingspakketten, het blijven gewoon prijzige, saaie, tijdloze burgermansauto's. En daar is inderdaad he-le-maal niets mis mee
Ja, een hoop roepen zonder onderbouwing, en dan als je daarop gewezen worden roepen 'ja uh...ja maar ja ze zijn toch kut!'.quote:
Design comfort en rijplezier is subjectief. Overigens is dat wat je zegt over die kluisdeur gelul.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 15:51 schreef NiGeLaToR het volgende:
Mijn god, de VAG-SS doet een razia in dit topic![]()
Had jullie logo'tjes even niet gezien..Auto-fundi's...
Wat onderbouw ik eigenlijk niet? Dat als je in een DS5 stapt je de toekomst ziet en als je in een A4 stapt je het verleden ziet? Dat kan geen verrassing zijn - het is van VAG ook niet de filosofie om voor te lopen met hun auto's. Ik ben er ook van overtuigd dat er echt niets mis is met VAG auto's, zijn overal gemiddeld genomen het allerbeste in. Maarja, misschien zoekt een ander iets minder gemiddelds.
Dan nog wat - als ik niet zou leasen, dan had ik inderdaad geen DS4 gereden. Het ideale van gemiddelde auto's is dat hun restwaarde nogal voorspelbaar is en dus val je daar nooit een buil aan. Golf en polo zijn niet voor niets meestverkochte auto's. Alleen, of Franse merken daarmee slechter zijn is daarmee niet beantwoord. In het geval van design, comfort en rijplezier ben ik met mijn DS4 op voor op de collega's met een evendure of duurdere Golf 6 (incl kluisdeur voor de RNS-510, anders mag die niet meer geleased worden). Qua restwaarde zullen zij ongetwijfeld beter af zijn. Tis wat je belangrijk vindt.
quote:Op vrijdag 11 mei 2012 15:51 schreef NiGeLaToR het volgende:
Mijn god, de VAG-SS doet een razia in dit topic![]()
Had jullie logo'tjes even niet gezien..Auto-fundi's...
Wat onderbouw ik eigenlijk niet? Dat als je in een DS5 stapt je de toekomst ziet en als je in een A4 stapt je het verleden ziet? Dat kan geen verrassing zijn - het is van VAG ook niet de filosofie om voor te lopen met hun auto's. Ik ben er ook van overtuigd dat er echt niets mis is met VAG auto's, zijn overal gemiddeld genomen het allerbeste in. Maarja, misschien zoekt een ander iets minder gemiddelds.
Dan nog wat - als ik niet zou leasen, dan had ik inderdaad geen DS4 gereden. Het ideale van gemiddelde auto's is dat hun restwaarde nogal voorspelbaar is en dus val je daar nooit een buil aan. Golf en polo zijn niet voor niets meestverkochte auto's. Alleen, of Franse merken daarmee slechter zijn is daarmee niet beantwoord. In het geval van design, comfort en rijplezier ben ik met mijn DS4 op voor op de collega's met een evendure of duurdere Golf 6 (incl kluisdeur voor de RNS-510, anders mag die niet meer geleased worden). Qua restwaarde zullen zij ongetwijfeld beter af zijn. Tis wat je belangrijk vindt.
Het is vooral gewoon zielig, vooral wanneer ze je zuur aankijken als ze eindelijk eens bijgetrokken zijn en voorbij gejakkerd komen.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:01 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik heb nooit gesnapt wat daar nou zo boeiend aan is
Ook dát is subjectief. Je kunt niet iemand je smaak opdringen natuurlijk. De een houdt van Citroën, de ander van Volkswagen. Ieder zijn ding. Maar per se willen dat het merk dat jij rijdt beter is omdat het andere merk toevallig een motor in zn assortiment zijn waar issues mee zijn...ja weet je, zo heeft elk merk wel dingen.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 15:56 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Leg mij alsjeblieft even uit wat er zo geweldig is aan een DS5 itt een VW/audi?
Mja maar ja, dan denk ik weer. Dus je bent met je auto sneller dan een afgeragd koekje, misschien ook nog wel bestuurd door iemand die wel dénkt dat ie kan rijden maar dat niet kan, en dan vind je jezelf blijkbaar een hele vent als die persoon je later weer voorbij komt.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 15:58 schreef Daeron het volgende:
[..]
Het is vooral gewoon zielig, vooral wanneer ze je zuur aankijken als ze eindelijk eens bijgetrokken zijn en voorbij gejakkerd komen.
Nope, er zijn bij de RNS-510 rijders vier bouten in het dashboard geboord waar een plaat met sleutel opgezet moet worden als de auto wordt achter gelaten. Eis van lease maatschappij, als die er niet op zit is diefstal schade voor bestuurder.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 15:53 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Design comfort en rijplezier is subjectief. Overigens is dat wat je zegt over die kluisdeur gelul.
Dit dus:quote:Op vrijdag 11 mei 2012 15:56 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Leg mij alsjeblieft even uit wat er zo geweldig is aan een DS5 itt een VW/audi?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is gelul.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 16:06 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Nope, er zijn bij de RNS-510 rijders vier bouten in het dashboard geboord waar een plaat met sleutel opgezet moet worden als de auto wordt achter gelaten. Eis van lease maatschappij, als die er niet op zit is diefstal schade voor bestuurder.
Waarom quote je mij?quote:Op vrijdag 11 mei 2012 15:59 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ook dát is subjectief. Je kunt niet iemand je smaak opdringen natuurlijk. De een houdt van Citroën, de ander van Volkswagen. Ieder zijn ding. Maar per se willen dat het merk dat jij rijdt beter is omdat het andere merk toevallig een motor in zn assortiment zijn waar issues mee zijn...ja weet je, zo heeft elk merk wel dingen.
Ik vraag me alleen af waarom je iemand anders zo per se wil opdringen dat die auto beter is dan een willekeurige andere auto, alleen maar omdat je 'm zelf rijdt/niet rijdt.
Meeste is een kwestie van smaak en daar valt niet over te twisten, ik voel me meer aangetrokken tot VAG producten dan welke andere merken dan ook. Weet niet waarom, want mn ouders hebben nog nooit een VAG product gehadquote:Echt serieus, ik rijd elke keer in de beste auto die ik op dat moment kan vinden en heb ook VW en Audi gereden. Ik snap dat je/jullie met een merk getrouwd zijn, maar ik heb bij zowel Audi als VW niets qua voorsprong in techniek kunnen ontdekken. Wel degelijk, vond het vrij bijzonder dat bij de meeste auto's, van Polo tot Q7 eigenlijk alles op dezelfde plek zit en dezelfde knopjes heeft. Daar is ook wat voor te zeggen natuurlijk.
Omdat het opdringen van een merk bij een ander natuurlijk 2 kanten op werkt. Ik val je niet aan, ik maak gewoon een puntquote:Op vrijdag 11 mei 2012 16:21 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Waarom quote je mij?
Ik vroeg alleen waarom hij een DS5 zo geweldig vind
Ik dring niemand wat op, iedereen mag kiezen wat die wil en ben het helemaal met jou eens(neutraal verhaal dus)
Drukke week gehad?quote:
Wat doe je moeilijkquote:Op vrijdag 11 mei 2012 15:51 schreef NiGeLaToR het volgende:
Mijn god, de VAG-SS doet een razia in dit topic![]()
Had jullie logo'tjes even niet gezien..Auto-fundi's...
Wat onderbouw ik eigenlijk niet? Dat als je in een DS5 stapt je de toekomst ziet en als je in een A4 stapt je het verleden ziet? Dat kan geen verrassing zijn - het is van VAG ook niet de filosofie om voor te lopen met hun auto's. Ik ben er ook van overtuigd dat er echt niets mis is met VAG auto's, zijn overal gemiddeld genomen het allerbeste in. Maarja, misschien zoekt een ander iets minder gemiddelds.
Dan nog wat - als ik niet zou leasen, dan had ik inderdaad geen DS4 gereden. Het ideale van gemiddelde auto's is dat hun restwaarde nogal voorspelbaar is en dus val je daar nooit een buil aan. Golf en polo zijn niet voor niets meestverkochte auto's. Alleen, of Franse merken daarmee slechter zijn is daarmee niet beantwoord. In het geval van design, comfort en rijplezier ben ik met mijn DS4 op voor op de collega's met een evendure of duurdere Golf 6 (incl kluisdeur voor de RNS-510, anders mag die niet meer geleased worden). Qua restwaarde zullen zij ongetwijfeld beter af zijn. Tis wat je belangrijk vindt.
Zo zit ik er ook in, ik reageerde alleen 101 reacties omhoog op een wat ongenuanceerde reactie met 'n spikkeltje cynisme en dat werd verwelkomt met een snufje sarcasme en kritiekquote:Op vrijdag 11 mei 2012 16:24 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Omdat het opdringen van een merk bij een ander natuurlijk 2 kanten op werkt. Ik val je niet aan, ik maak gewoon een punt![]()
Waarom hij de DS5 zo geweldig vindt, ja nou ja, om welke reden dat ook is, dat doet er toch niet toe?Als hij dat een toffe bak vindt is dat toch prima?
Als je het Executive Plus pakket heb krijg je ook Alarm 'Plus'. Dat is een Klasse 3 alarm. Ik heb dat op de Jetta gehad bij Leaseplan, en een collega op een Golf VI bij Athlon. Beiden hebben we gebeld met de vraag hoe dat zat met die plaat. In beide gevallen was het antwoord:quote:Op vrijdag 11 mei 2012 16:26 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Drukke week gehad?
[ afbeelding ]
Zie bijvoorbeeld Autoweek/dutchlease
Mijn collega's met RNS rijden ook met plaat rond. Ik weet niet of het ook hoeft als je een klasse 4/5 alarm hebt bijvoorbeeld.
Ja duhquote:Op vrijdag 11 mei 2012 16:26 schreef H-D het volgende:
[..]
Wat doe je moeilijkvoor iedereen zijn dat persoonlijke keuzes toch? Ieder heeft zo z'n eisen maar om nou meteen Citroën te lanceren als een enorm vooruitsstrevend merk en de beste keuze is wat overdreven toch
genoeg redenen om ook gewoon Audi te kiezen. Bijvoorbeeld dat je bij Audi wel fatsoenlijke keuze uit 6 en 8 cylinder motoren hebt. Bij Citroën op de C6 na niet.
Ah, dus ik beeld het me maar in ofzo?quote:Op vrijdag 11 mei 2012 16:31 schreef CoolGuy het volgende:
Dus nee, het is geen eis van 'de leasemaatschappij'.
Ik wil een Alfaquote:Op vrijdag 11 mei 2012 16:33 schreef Kreator het volgende:
Ik heb zo'n Golf 3 GTi 16v met 150pk gehad. Zonder petje. En het ding was gewoon best kut. Wel snel hoor, maar ook zo z'n mankementen na 2 ton. Verder heb ik vele franse en duitse auto's gehad en daaruit kan ik maar 1 ding concluderen: Italiaanse auto's, die zijn pas slecht.
groetjes,
Alfa rijdert.
Ik bedoel dat ik ze niet het enige vooruitstrevende merk vind. Als je bijvoorbeeld kijkt naar wat Audi in de S8 gedaan heeft qua downsizen en cilinderuitschakelingstechniek vind ik dat ook behoorlijk vooruitstrevend en getuigen van lef.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 16:32 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Ja duh(ej, heb ik nu de vaste PTA bezoekers bij elkaar? Een Volvo-fan, Audi-fan en een VW-fan!
)
Enige wat mij erg opvalt aan het straatbeeld is dat Citroen met de DS-lijn echt iets anders heeft gemaakt en ook echt op de markt zet. Dat getuigd van vooruitstrevendheid, lef en ondernemerschap. Anderzijds gaan ze geen grote aantallen van deze auto's verkopen, omdat mensen nu eenmaal (zeker in NL, ik zag gek genoeg in Duitsland en Italie veel meer DS-en rijden) voor veilig kiezen. En nogmaals, als het mijn eigen geld is, doe ik dat ook.
Blijkbaar wel, want jij brengt het als een voldongen feit dat die plaat een eis is. Ik geef je net 2 voorbeelden van 2 leasemaatschappijen waarbij dat dus helemaal geen eis is, met de onderbouwing daarbij waarom.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 16:34 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Ah, dus ik beeld het me maar in ofzo?
Dan vind je het maar zieligquote:Op vrijdag 11 mei 2012 16:02 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Mja maar ja, dan denk ik weer. Dus je bent met je auto sneller dan een afgeragd koekje, misschien ook nog wel bestuurd door iemand die wel dénkt dat ie kan rijden maar dat niet kan, en dan vind je jezelf blijkbaar een hele vent als die persoon je later weer voorbij komt.
Ik weet niet wat er dan zieliger is eerlijk gezegdOverigens vind ik de opmerking in de richting van 'ik trok 'm er met mn X/Y/Z anders wel mooi uit'. Daarmee maak je je eigen auto eignelijk al de underdog tov van de auto waar je van 'gewonnen' hebt.
Nou, of die persoon kon niet rijden, of de auto was een tractor uitvoering, of het was een afgeragd koekje. In al die gevallen hoef je jezelf niet op de borst te kloppen dat je gewonnen hebt want dat is dan nogal voor de hand liggend. Als het gewoon een fatsoenlijke auto was, bestuurd door een fatsoenlijke bestuurder dan had hij gewonnen.
Dus nee, ik snap die verhalen nooit zo
... ? Was louter een illustratief voorbeeldje? Je komt 'n tikkeltje overspannen overquote:Op vrijdag 11 mei 2012 16:35 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Blijkbaar wel, want jij brengt het als een voldongen feit dat die plaat een eis is. Ik geef je net 2 voorbeelden van 2 leasemaatschappijen waarbij dat dus helemaal geen eis is, met de onderbouwing daarbij waarom.
Dus als jij denkt dat jouw leasemaatschappij de standaard is voor alle leasemaatschappijen, dan ja, dan beeld je je dat maar in ja.
Ja, en het gaat erom dat jij je dan een hele flinke vent voelt zo van 'dat heb ik toch maar mooi gefixt' Los van het feit dat je dan hebt gewonnen van iemand die je per definitie al een kneus vindt (waarom er dan toch van willen winnen?quote:Op vrijdag 11 mei 2012 16:40 schreef Daeron het volgende:
[..]
Dan vind je het maar zielig![]()
Het gaat er gewoon om dat ze stoer denken te zijn met hun bakje en dan eruit getrokken worden door een auto die over het algemeen als minder gezien worden, die niet eens moeite ervoor doet ook nog.
Męh, dat cilinders uitschakelen bijvoorbeeld, konden bepaalde Amerikaanse auto's in de jaren 80 al: http://en.wikipedia.org/wiki/Active_Fuel_Management. Het downsizen heeft waarschijnlijk ook te maken met CO2-regulering, dus eigenlijk meer een "moetje".quote:Op vrijdag 11 mei 2012 16:35 schreef H-D het volgende:
Ik bedoel dat ik ze niet het enige vooruitstrevende merk vind. Als je bijvoorbeeld kijkt naar wat Audi in de S8 gedaan heeft qua downsizen en cilinderuitschakelingstechniek vind ik dat ook behoorlijk vooruitstrevend en getuigen van lef.
Oh welnee, maar dit soort gelul is altijd over en weer, en dan op een gegeven moment dingen gaan zoeken om dat andere merk toch maar af te kraken, terwijl het allemaal zo nutteloos is.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 16:41 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
... ? Was louter een illustratief voorbeeldje? Je komt 'n tikkeltje overspannen overRelax...
boeie of je nu wel of niet met een plaat op je navi (bijna letterlijk voor je kop) rondrijdt, viel me alleen op, that's it. Zo moesten Civic hybride rijders met dubbel-din navi vaak kiezen voor navi met afneembaar scherm om dezelfde reden.
Kan de S8 niet kiezen op de audi site, maar zo te zien is die pakweg 10 keer zo duur als een DS4 nieuw? Overigens wel een heule mooie auto, zo'n A/S8.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 16:35 schreef H-D het volgende:
[..]
Ik bedoel dat ik ze niet het enige vooruitstrevende merk vind. Als je bijvoorbeeld kijkt naar wat Audi in de S8 gedaan heeft qua downsizen en cilinderuitschakelingstechniek vind ik dat ook behoorlijk vooruitstrevend en getuigen van lef.
Maar in de S8 is het wel mooi geperfectioneerd. En dat downsizen vind ik van lef getuigen gezien het feit watvoor auto de S8 is en de doelgroep. En in dat opzicht dus ook hoe cilinderuitschakeling is ingezet.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 16:43 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Męh, dat cilinders uitschakelen bijvoorbeeld, konden bepaalde Amerikaanse auto's in de jaren 80 al: http://en.wikipedia.org/wiki/Active_Fuel_Management. Het downsizen heeft waarschijnlijk ook te maken met CO2-regulering, dus eigenlijk meer een "moetje".
Dan vind ik persoonlijk een DS5 Hybride met dieselmotor en 4 wielaandrijvingsysteem met voor verbrandingsmotor en achter elektro een stuk vooruitstrevender.
quote:Op vrijdag 11 mei 2012 16:43 schreef CoolGuy het volgende:
Naja, ik zag je posten dat het een eis is, en dat is gewoon niet zo. Dus ja, daar reageer ik dan uiteraard op, aangezien ik het uit eigen ervaring weet ipv hear say
Maar, ook nog verkrijgbaar in W12.. en dat lukt dan weer niet in een DS4/5quote:Op vrijdag 11 mei 2012 16:49 schreef H-D het volgende:
[..]
Maar in de S8 is het wel mooi geperfectioneerd. En dat downsizen vind ik van lef getuigen gezien het feit watvoor auto de S8 is en de doelgroep. En in dat opzicht dus ook hoe cilinderuitschakeling is ingezet.
Dus in die zin vind ik dat net zo vooruitstrevend als een DS5 Hybride. Maar dat is gewoon mijn persoonlijke mening natuurlijk
http://m.audi.nl/nl/mobile/nl/models/a8/s8.htmlquote:Op vrijdag 11 mei 2012 16:47 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Kan de S8 niet kiezen op de audi site, maar zo te zien is die pakweg 10 keer zo duur als een DS4 nieuw? Overigens wel een heule mooie auto, zo'n A/S8.
Vriend kwam 'n keer aanzetten met een Mercedes S-klasse en daar zit ook een hoop bijzondere snufjes op - alleen wel verstopt tussen geplooid leer en nog net geen gordijntjes
Idd.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 16:49 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Maar, ook nog verkrijgbaar in W12.. en dat lukt dan weer niet in een DS4/5
Ja kun je eenquote:
Een S8 en een DS4 is natuurlijk geen eerlijk vergelijk. Niet qua type auto, niet qua doelgroep, gewoon qua niks.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 16:47 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Kan de S8 niet kiezen op de audi site, maar zo te zien is die pakweg 10 keer zo duur als een DS4 nieuw? Overigens wel een heule mooie auto, zo'n A/S8.
Vriend kwam 'n keer aanzetten met een Mercedes S-klasse en daar zit ook een hoop bijzondere snufjes op - alleen wel verstopt tussen geplooid leer en nog net geen gordijntjes
Nou ja, in dat document van dutchlease staat toch echt:quote:Op vrijdag 11 mei 2012 16:52 schreef CoolGuy het volgende:
Ja kun je eendoen, maar dat neemt niet weg dat je nog steeds postte dat het een eis is bij 'de leasemaatschappij', iets wat gewoon niet per definitie zo is, dus ja.
quote:Verplichte accessoire
Elke nieuwe Volkswagen met het RNS 510 navigatiesysteem
wordt standaard afgeleverd met een RNS Navi Lock
om de kans op diefstal zoveel mogelijk te beperken.
Verplichte bescherming tegen diefstal van
navigatiesystemen RNS 315 en RNS 510.
Het was gewoon een illustratie van in mijn ogen vooruitstrevende techniek van Audi en lef.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 16:54 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Een S8 en een DS4 is natuurlijk geen eerlijk vergelijk. Niet qua type auto, niet qua doelgroep, gewoon qua niks.![]()
Ja, een S-klasse is...hoe moet je dat zeggen. Als een S-klasse het lopende model is, dan vind ik 't een mooie auto. Maar zodra er een nieuw model van is dan vind ik het oude model toch een beetje fout eigenlijk.
Geen gordijntjes zegt ieneej, geen dat zou 't wel helemaal afmaken natuurlijk
Ja, dutchlease, maar ik wist niet dat onder 'de leasemaatschappij' alleen maar dutchlease wordt verstaan. Voor Athlon en Leaseplan was het in ieder geval niet verplicht.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 16:56 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Nou ja, in dat document van dutchlease staat toch echt:
[..]
Oh maar dat ben ik wel met je eens. Overigens zag ik in de autoweek vorige week plaatjes van de DS9. Dát vind ik nou wel een mooie auto. Die mogen ze wat mij betreft zo in productie nemenquote:Op vrijdag 11 mei 2012 16:58 schreef H-D het volgende:
[..]
Het was gewoon een illustratie van in mijn ogen vooruitstrevende techniek van Audi en lef.
Heb even teruggelezen en enige wat ik zei is dat ik collega's heb die met kluisdeur moeten rijden. Nergens staat dat alle leasemaatschappijen in dit universum dat eisen - terwijl je dat wel suggereert dat ik dat beweer en daar vervolgens weer op ageertquote:Op vrijdag 11 mei 2012 16:52 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja kun je eendoen, maar dat neemt niet weg dat je nog steeds postte dat het een eis is bij 'de leasemaatschappij', iets wat gewoon niet per definitie zo is, dus ja.
Worden we het nog eens ookquote:Op vrijdag 11 mei 2012 16:54 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Een S8 en een DS4 is natuurlijk geen eerlijk vergelijk. Niet qua type auto, niet qua doelgroep, gewoon qua niks.![]()
Ja, een S-klasse is...hoe moet je dat zeggen. Als een S-klasse het lopende model is, dan vind ik 't een mooie auto. Maar zodra er een nieuw model van is dan vind ik het oude model toch een beetje fout eigenlijk.
Geen gordijntjes zegt ieneej, geen dat zou 't wel helemaal afmaken natuurlijk
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |