abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111371672
De Engelse autoindustrie is uitgespeeld (Rover, Jaguar, Landrover, Morris, enz.). De Franse autoindustrie (Peugeot, Citroen, Renault) zuchten zwaar onder de superieure Duitse grootmachten (BMW, DaimlerBenz, VAG, Porsche, enz).

Kijken we naar de huidige ontwikkelingen, dan vind ik het bedroevend gesteld met de stand van ontwikkelingen bij de Franse autoindustrie. :{

Neem nou een Peugeot 206 GTI van bouwjaar 2009, 2 liter.



136 pk's uit een GTI. Poehoee.. jahaa mensen, dat is dus een ekte ekte GTI van Peugeot, uit 2 liter 136 pk's in 2009. Daar maak je de blits mee. Terwijl Volkswagen Golf GTI 16v 20 jaar eerder in bouwjaar 1991 al met 150 pk uit dezelfde 2-liter motor standaard aanbood, die gedowntuned was:



Terwijl VAG nog ervoor gekozen had om de GTI's van deze generatie bescheiden te houden, omdat het anders met de VR6 concurreerde. Doet Peugeot 20 jaar over om dit te evenaren. _O-

Of kijk ik naar Renault... qua specs perst BMW uit dezelfde motor vele malen meer pk's uit, en is veel zuiniger ook nog dan die Renaultjes. Als je de ADAC's lijsten moet geloven, zijn de BMW's betrouwbaarder, ondanks dat er veel meer mee gescheurd wordt. Waar Duitse merken met technologische innovatieën komen, volgen de Franse merken 5 jaar later op voet. Ook Duits auto-ontwerp wordt gekopieërd (zie ook Citroen C5)

Dan vraag ik mij af, waarom de Fransen de Duitsers niet kunnen bijbenen. Zijn de Fransen echt crap, of speelt er iets anders mee :?.
  donderdag 10 mei 2012 @ 11:56:34 #2
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_111371740
Ach, in de politiek gaat het ook hetzelfde....
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_111371826
Als je zelf niet creatief of innovatief genoeg bent dan moet je het maar na-apen, en daar gaat tijd in zitten dus vandaar dat de fransen er achter aan hobbelen.
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_111371925
Ik heb even geen bron voor handen, maar ik dacht dat er in de gemiddelde BMW honderden patenten van de PSA Group zitten....
pi_111371989
Franse auto's zijn waardeloos, moeder had een Peugeot 206 cc 2.0 , die reed lekker maar na 2 jaar en 80k kilometers enkel maar problemen gehad.

Ophanging vervangen, batterij deed moeilijk.....
  donderdag 10 mei 2012 @ 12:04:20 #6
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_111372020
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2012 11:54 schreef KeimpeHart het volgende:
De Engelse autoindustrie is uitgespeeld (Rover, Jaguar, Landrover, Morris, enz.). De Franse autoindustrie (Peugeot, Citroen, Renault) zuchten zwaar onder de superieure Duitse grootmachten (BMW, DaimlerBenz, VAG, Porsche, enz).

Kijken we naar de huidige ontwikkelingen, dan vind ik het bedroevend gesteld met de stand van ontwikkelingen bij de Franse autoindustrie. :{

Neem nou een Peugeot 206 GTI van bouwjaar 2009, 2 liter.

[ afbeelding ]

136 pk's uit een GTI. Poehoee.. jahaa mensen, dat is dus een ekte ekte GTI van Peugeot, uit 2 liter 136 pk's in 2009. Daar maak je de blits mee. Terwijl Volkswagen Golf GTI 16v 20 jaar eerder in bouwjaar 1991 al met 150 pk uit dezelfde 2-liter motor standaard aanbood, die gedowntuned was:

[ afbeelding ]

Terwijl VAG nog ervoor gekozen had om de GTI's van deze generatie bescheiden te houden, omdat het anders met de VR6 concurreerde. Doet Peugeot 20 jaar over om dit te evenaren. _O-

Of kijk ik naar Renault... qua specs perst BMW uit dezelfde motor vele malen meer pk's uit, en is veel zuiniger ook nog dan die Renaultjes. Als je de ADAC's lijsten moet geloven, zijn de BMW's betrouwbaarder, ondanks dat er veel meer mee gescheurd wordt. Waar Duitse merken met technologische innovatieën komen, volgen de Franse merken 5 jaar later op voet. Ook Duits auto-ontwerp wordt gekopieërd (zie ook Citroen C5)

Dan vraag ik mij af, waarom de Fransen de Duitsers niet kunnen bijbenen. Zijn de Fransen echt crap, of speelt er iets anders mee :?.
Was dat de tijd waarin citroen en peugeot 75pk uit hun 1.4 liter blokjes haalde en VW er maar liefst 60pk uit peuterde?

Bovendien gaat die peug GTI uit je voorbeeld ondanks minder PK's sneller naar de 100
Net als dat bv de 205 GTI (20 jaar geleden) net zo snel naar de 100 gaat als de golf uit jouw voorbeeld, ondanks 25pk minder. Doen de duitsers dan wat verkeerd?

;)

En waarom gebruikt de BMW groep (rolls royce) veertechniek van citroën denk je? Omdat ze het zelf zo goed kunnen? ;)

En ik weet wel welke dieselmotor ik liever in het vooronder heb hoor. Dat is niet zo'n stampende nagelende TDI maar liever een bijna-gelijk-aan benzine lopende HDI , ook frans.

En tja dingen als schijfremmen, meedraaiende koplampen, hydraulische vering, onafhankelijke achterwielophanging, torsievering, zelfdragende carroserie waren toch echt allemaal zaken die als éérste op een franse auto zaten en niet op een duitse.

En welke electrische auto's hebben de duitse merken al? Japanners hebben al de Nissan Leaf en de mitsubishi Imev , fransen hebben al de peugeot Ion en de renault influence rondrijden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Metro2005 op 10-05-2012 12:14:36 ]
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_111372326
Japanse kwaliteit > Duitse > Franse

Zoiets? :P
pi_111372452
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 12:01 schreef Casos het volgende:
Ik heb even geen bron voor handen, maar ik dacht dat er in de gemiddelde BMW honderden patenten van de PSA Group zitten....
Sterker nog, BMW en PSA gebruiken dezelfde (gezamenlijk ontwikkelde) motor in veel modellen
pi_111372553
Ik rij nu in mijn 3e Peugeot, prima auto's. Doet het altijd en weinig onderhoudskosten gehad. *O*
Lurf is the message and the message is Lurf
  donderdag 10 mei 2012 @ 12:19:25 #10
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_111372598
Overigens een 206 GTi uit 2009? Lijkt me errug sterk aangezien de laatste dacht ik in 2006 gebouwd is.

Overigens rij ik er met mijn 205 GTi rondjes omheen :D
pi_111372692
Design/klasse/uitstraling/kwaliteit/techniek: Duits > aziatisch/frans
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_111372772
TS, je noemt in je OP "de huidige ontwikkelingen" en baseert je oordeel op een auto uit 2009. Dat strookt niet helemaal natuurlijk. Neem dan deze:

207 pk uit 1,6 liter (niet ontoevallig ontwikkeld samen met BMW).
in 1992 haalde Volkswagen uit een 1,6 motor liefst 72 (!) pk.
Zo bekeken zijn Franse auto's (207/72=) 2,875 keer zo vooruitstrevend als die saaie Duitse burgerbakken. ;).

Overigens rijd ik zelf in een Franse auto uit 1991 met een 1.6 motor (toen haalden ze er al 90 pk uit, meer dan "de Duitsers" dus) en het veercomfort is nog altijd onovertroffen.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  Moderator donderdag 10 mei 2012 @ 12:26:17 #13
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_111372844
Mijn ervaringen met meerdere Franse auto's zijn eigenlijk alleen maar slecht. Als het reed was het prima spul, maar stond regelmatig weer bij de garage.
  donderdag 10 mei 2012 @ 12:33:19 #14
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_111373084
TS vergeet voor het gemak even de volgende motoren van Peugeot:

205 1.3 Rallye 103 PK ( 1988)
205 1.6 GTI 115 PK ( 1985)
405 1.9 MI16 160 PK (1987)
405 2.0 T16 200 PK ( 220 met overboost) ( 1993)
206 2.0 RC 180PK

;)
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_111373122
quote:
14s.gif Op donderdag 10 mei 2012 12:24 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
in 1992 haalde Volkswagen uit een 1,6 motor liefst 72 (!)
Dat was een 8-klepper, een heel groot verschil.
quote:
Overigens rijd ik zelf in een Franse auto uit 1991 met een 1.6 motor (toen haalden ze er al 90 pk uit, meer dan "de Duitsers" dus)
Een 16-klepper dus. Dan is die 90 pk wel beetje magertjes.
pi_111373241
quote:
16s.gif Op donderdag 10 mei 2012 12:33 schreef GizartFRL het volgende:
TS vergeet voor het gemak even de volgende motoren van Peugeot:

405 1.9 MI16 160 PK (1987)
;)
Pff, de BX Seize Soupapes had 177 pk uit hetzelfde blok. :{w.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_111373264
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 12:34 schreef KeimpeHart het volgende:

[..]

Dat was een 8-klepper, een heel groot verschil.

[..]

Een 16-klepper dus. Dan is die 90 pk wel beetje magertjes.
Nee, mijn motor is ook 8 kleps, en blijkbaar 18 pk stoerder dan de Volkswagen. Je conclusie dat mijn motor een 16-klepper moet zijn omdat ie uit 1991 komt is ook raar. De VW-motor uit 1992 is toch ook een 8 klepper?
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_111373509
Net of het aantal pk's van de gti's de maatstaf is voor de gehele autoindustrie. Sowieso kijken de meeste mensen niet eens naar het aantal pk's. Het verschil tussen een Duitse en een Franse auto is dat je bij de Duitse modellen recht toe recht aan 'Deutsche gründlichkeit' krijgt. Strakke modellen zonder enige poespas. Franse auto's hebben veel meer innovatie, design, nieuwe features, comfort etc. Sommige mensen spreekt het een meer aan dan het andere.

Zijn ook weinig mensen denk ik die overstappen van een Franse auto naar een Duitse en vice versa. Iemand die een Franse auto gewend is vind de harde stoelen van de Duitse auto bijv. al niks als ie fluwelen fauteuils gewend is (en omgekeerd). Zo is er voor ieder wat wils ;)
  donderdag 10 mei 2012 @ 12:50:21 #19
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_111373684
quote:
12s.gif Op donderdag 10 mei 2012 12:38 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Pff, de BX Seize Soupapes had 177 pk uit hetzelfde blok. :{w.
Niet NM?
Voor zover ik weet was er de 148 met kat en de 160 zonder kat.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  donderdag 10 mei 2012 @ 12:52:09 #20
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_111373774
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 12:34 schreef KeimpeHart het volgende:

[..]

Dat was een 8-klepper, een heel groot verschil.

[..]

Een 16-klepper dus. Dan is die 90 pk wel beetje magertjes.
91-er 1.6 motor met 90 PK is een gewone 8 klepper.
In 84 was deze er al met multipoint injectie en 105 PK. ;)
De 1.6 met 90 pk uit 1991 is volgens mij monopoint.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  donderdag 10 mei 2012 @ 13:05:56 #21
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_111374263
Ik heb een peugeot gehad waar ik meer dan 100.000 kilometer heb gereden zonder dat er ooit iets mee aan de hand was. Echt prima. Met 220K op de teller verkocht.
Daarna had ik een volkswagen, waarmee ik heel vaak naar de garage moest, allemaal electrisch systeem en die heb ik tenslotte van ellende verkocht.
The End Times are wild
pi_111374346
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 13:05 schreef LXIV het volgende:
Ik heb een peugeot gehad waar ik meer dan 100.000 kilometer heb gereden zonder dat er ooit iets mee aan de hand was. Echt prima. Met 220K op de teller verkocht.
Daarna had ik een volkswagen, waarmee ik heel vaak naar de garage moest, allemaal electrisch systeem en die heb ik tenslotte van ellende verkocht.
NU IK DIT GEHOORD HEB BEN IK OVERTUIGD! FRANS IS BETER, DUITS IS KUT!
  donderdag 10 mei 2012 @ 13:08:37 #23
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_111374373
Ik heb zelfs japanse auto's gehad die elke week in de garage stonden en franse auto's die het prima deden en nooit wat mankeerden. Betrouwbaarheid hangt er vaak maar net vanaf hoe een auto onderhouden wordt. (2e hands auto's)
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_111374640
Er is ook nog iets genaamd de 206 RC, ook een 2 liter blok maar dan met 175 pk (alhoewel die aangepast is door Lotus).
pi_111374735
Ik heb trouwens in 2008 een nieuwe VW Polo 1.4 Bluemotion (Comfortline) gehad en dat was de meest luxe versie.
En die luxe stelt echt geen kut voor, mijn 206 GTi uit 2002 is luxer (maar die vergelijking is misschien niet helemaal op z'n plaats).
pi_111375610
Weer deze kneus van een TS.
1989: 309 GTi (1.9 16v) 160pk

Topic kan dicht, en TS de schrale arbeider kan lekker pauper golfjes blijven rijden de rest van zijn leven :')
pi_111375666
Nog een stukje beeldmateriaal ter bevestiging dat de Golf GTI gewoon een gare trage petjes/kutbak is. :W
Zelfs de Fiat is nog sneller dan die gare Golf ( :') )

pi_111377229
Ze zien er in ieder geval beter uit als die franse hokken
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_111377487
Dat sommige mensen stront in hun ogen hebben danwel een slechte smaak hebben kan ik ook wenig aan veranderen. Voor de mensen met voldoende zichtvermogen.

Vergelijk:

^O^ O+



:{w :r :')



:') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :')
  Moderator donderdag 10 mei 2012 @ 14:50:41 #31
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_111377921
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 13:18 schreef SimtekF1 het volgende:
Ik heb trouwens in 2008 een nieuwe VW Polo 1.4 Bluemotion (Comfortline) gehad en dat was de meest luxe versie.
En die luxe stelt echt geen kut voor, mijn 206 GTi uit 2002 is luxer (maar die vergelijking is misschien niet helemaal op z'n plaats).
Bij VW is de Highline de meest luxe uitvoering, maar ik weet niet of die uitvoering leverbaar was op de Polo Bluemotion in 2008 :)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_111378033
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 14:50 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Bij VW is de Highline de meest luxe uitvoering, maar ik weet niet of die uitvoering leverbaar was op de Polo Bluemotion in 2008 :)
Volgens Autoweek niet, dus je opmerking is een beetje overbodig.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  Moderator donderdag 10 mei 2012 @ 15:12:08 #33
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_111378642
quote:
10s.gif Op donderdag 10 mei 2012 14:53 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Volgens Autoweek niet, dus je opmerking is een beetje overbodig.
Het interesseert mij niet wat jij vind dat overbodig is of niet. Ik zeg er duidelijk bij dat ik dat niet wist, dus je kunt wel bijdehand willen doen maar dát is nou overbodig.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_111378718
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 15:12 schreef CoolGuy het volgende:
Het interesseert mij niet wat jij vind dat overbodig is of niet. Ik zeg er duidelijk bij dat ik dat niet wist, dus je kunt wel bijdehand willen doen maar dát is nou overbodig.
Met een beetje zoeken had je zelf al kunnen vinden of die uitvoering nou wel of niet bestond, maar goed, ik hou op spijkers op laag water te zoeken.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  Moderator donderdag 10 mei 2012 @ 15:15:05 #35
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_111378756
quote:
14s.gif Op donderdag 10 mei 2012 15:14 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Met een beetje zoeken had je zelf al kunnen vinden of die uitvoering nou wel of niet bestond, maar goed, ik hou op spijkers op laag water te zoeken.
Waarom deed je dat eigenlijk? :)

Oww, wacht even, jij 'zit in het andere kamp' dus je moest je even laten gelden. Nee oke, dan snap ik 't :)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_111378766
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 14:38 schreef steeez het volgende:
Dat sommige mensen stront in hun ogen hebben danwel een slechte smaak hebben kan ik ook wenig aan veranderen. Voor de mensen met voldoende zichtvermogen.

Vergelijk:

^O^ O+
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

:{w :r :')
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

:') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :')
Ik heb niks tegen Franse auto's en ik ben ook geen fan van golfjes;
Maar wat een ontiegelijke zielige vergelijking maak je :'), dat weet je zelf denk ik ook wel eh.
pi_111378854
quote:
Dit dus.

En BMW perst meer vermogen uit zijn blokken dan Renault? Klopt, jammer dat de gemiddelde BMW alleen even veel duurder is. Voor +/- 31k heb je een Mégane met zo'n beetje alles er op en eraan (ik noem: clima, navi, leder, meesturende Xenon, pano dak, parkeersensoren incl. achteruitrijcamera) Ik denk dat als je een 1 serie gelijk uitrust dat je dik 10k duurder uit bent.

De vergelijking gaat alleen niet helemaal op. Iemand die altijd BMW gereden heeft zal niet zo snel in een Renault stappen en andersom. Hoewel, nu met de 14% Mégane zie ik ook genoeg duitsrijders een bezoek aan de showroom brengen...
pi_111378995
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 14:38 schreef steeez het volgende:
Dat sommige mensen stront in hun ogen hebben danwel een slechte smaak hebben kan ik ook wenig aan veranderen. Voor de mensen met voldoende zichtvermogen.

Vergelijk:

^O^ O+
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

:{w :r :')
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

:') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :')
Je hebt je vergelijking inderdaad heel goed samengevat:

quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 14:38 schreef steeez het volgende:
:') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :')
Kneusje |:(
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
  donderdag 10 mei 2012 @ 15:20:34 #39
374569 Hanako
Russian car imports BV.
pi_111379014
Deutlich,



Al heb ik niks tegen de Franse auto vind ze op zich mooi de techniek is vooral de laatste jaren zoveel beter geworden zijn goed geprijsd in tegenstelling tot de Duitsers en hebben meer opties al in een pakket zitten waar je bij Mercedes weer overal voor bij moet lappen.

Maar ja Mercedes blijft nu eenmaal mijn grote liefde...
pi_111379156
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 12:12 schreef aspirantspierbundel het volgende:
Japanse kwaliteit >Zweedse > Duitse > Franse

Zoiets? :P
Hier kan je het mooi vergelijken..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  Moderator donderdag 10 mei 2012 @ 15:24:16 #41
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_111379181
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 15:16 schreef matttor het volgende:

[..]

Dit dus.

En BMW perst meer vermogen uit zijn blokken dan Renault? Klopt, jammer dat de gemiddelde BMW alleen even veel duurder is. Voor +/- 31k heb je een Mégane met zo'n beetje alles er op en eraan (ik noem: clima, navi, leder, meesturende Xenon, pano dak, parkeersensoren incl. achteruitrijcamera) Ik denk dat als je een 1 serie gelijk uitrust dat je dik 10k duurder uit bent.

De vergelijking gaat alleen niet helemaal op. Iemand die altijd BMW gereden heeft zal niet zo snel in een Renault stappen en andersom. Hoewel, nu met de 14% Mégane zie ik ook genoeg duitsrijders een bezoek aan de showroom brengen...
Ja, dus de mensen die het geld er niet voor (over) hebben om een Duits merk met die opties te rijden wijjken uit naar een Frans merk.

Daar is helemaal niks mis mee, maar ik vraag me af waarom iedereen hier per se 'de andere partij' moet afkraken? Als iemand toch in de auto rijdt waar ie graag in rijdt, of een voorkeur heeft voor een bepaald merk, dan is dat toch allemaal prima? :)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_111379485
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 15:20 schreef FalleNk810i het volgende:

[..]

Je hebt je vergelijking inderdaad heel goed samengevat:

[..]

Kneusje |:(
Veel plezier met die pauper Golf 3 dan maar :')
  Moderator donderdag 10 mei 2012 @ 15:32:17 #43
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_111379535
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 15:31 schreef steeez het volgende:

[..]

Veel plezier met die pauper Golf 3 dan maar :')
Sjonge jonge zeg, kleuter :')
Breitling - Instruments for Professionals
pi_111379541
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 15:31 schreef steeez het volgende:

[..]

Veel plezier met die pauper Golf 3 dan maar :')
Jij veel plezier met je pauper 205 dan maar. :')



En nog maar even de originele golf III GTi:


[ Bericht 1% gewijzigd door RealBizkit666 op 10-05-2012 15:37:32 ]
  donderdag 10 mei 2012 @ 15:33:44 #45
374569 Hanako
Russian car imports BV.
pi_111379591
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 15:31 schreef steeez het volgende:

[..]

Veel plezier met die pauper Golf 3 dan maar :')
Met deze gast valt niet te praten dat is inmiddels wel duidelijk :')
pi_111379959
Jep, op de negeerstand dan maar :Y.
pi_111380710
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 15:24 schreef CoolGuy het volgende:
Ja, dus de mensen die het geld er niet voor (over) hebben om een Duits merk met die opties te rijden wijjken uit naar een Frans merk.
Voor sommige mensen is een Duitse auto überhaupt geen optie, ook al zouden ze er het geld voor hebben. ;).

quote:
Daar is helemaal niks mis mee, maar ik vraag me af waarom iedereen hier per se 'de andere partij' moet afkraken? Als iemand toch in de auto rijdt waar ie graag in rijdt, of een voorkeur heeft voor een bepaald merk, dan is dat toch allemaal prima? :)
Met je eens, dit topic was door de subjectieve OP al gedoemd te mislukken. :P.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  donderdag 10 mei 2012 @ 16:09:57 #48
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_111381028
Ik heb zowel een Franse (206 1.6 16v) als
Een Duitse (Spaanse; maarreh...) Seat Leon 1.8 20v gereden.

Qua betrouwbaarheid weinig verschil.
Op beide zo'n 100000 km gezet; en bij beide min of meer t zelfde onderhoud gehad (waterpomp, dynamo).

Wel was de wegligging van mijn Leon 3x beter dan die van de 206; terwijl aan de andere kant de laatste weer wat comfortabeler was ja. Het is net waar je voorkeur ligt; maar ik vond de Duitser wel veiliger en steviger aanvoelen....

Nu rij ik Zweed trouwens; maar daar is nog niet veel over te zeggen; want pas sinds een km of 5000. (nog geen onderhoud)
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
pi_111381041
Franse auto's spreken vaak ook een ander marktsegment aan dan duitse dus dat verklaart veel.

Verder zit Jaguar sinds ze bij Tata horen weer helemaal in de lift en is weer helemaal naar deze tijd gehaald. Dus ik zou het merk niet uitgespeeld noemen. Ook wordt het ultra luxe segment praktisch beheerst door Engelse auto's. Duitse merken zouden dromen van zo'n marktaandeel in dat segment.
  Moderator donderdag 10 mei 2012 @ 16:18:13 #50
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_111381332
quote:
14s.gif Op donderdag 10 mei 2012 16:01 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Voor sommige mensen is een Duitse auto überhaupt geen optie, ook al zouden ze er het geld voor hebben. ;).
Daarom staat er ook: (over) ;)

quote:
Met je eens, dit topic was door de subjectieve OP al gedoemd te mislukken. :P.
Ja maar je doet er zelf gewoon leuk aan mee. Wat je nu doet is wat je ook op het schoolplein deed toen je 9 was ;)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_111381377
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 15:24 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, dus de mensen die het geld er niet voor (over) hebben om een Duits merk met die opties te rijden wijjken uit naar een Frans merk.

Daar is helemaal niks mis mee, maar ik vraag me af waarom iedereen hier per se 'de andere partij' moet afkraken? Als iemand toch in de auto rijdt waar ie graag in rijdt, of een voorkeur heeft voor een bepaald merk, dan is dat toch allemaal prima? :)
Dat was ook min of meer de strekking van mijn post inderdaad. Ieder zo zijn voorkeur en smaak. Was meer een reactie richting het kansloze voorbeeld wat hij in zijn openingspost aanhaalde. :)
pi_111382014
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 15:24 schreef CoolGuy het volgende:
Als iemand toch in de auto rijdt waar ie graag in rijdt, of een voorkeur heeft voor een bepaald merk, dan is dat toch allemaal prima? :)
Dat mag. Daarover gaat de OP niet. Eerder om de vraag, waarom Franse merken anno 2012 zwaar achter Duitse merken aan hobbelen.
  Moderator donderdag 10 mei 2012 @ 16:38:43 #53
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_111382099
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 16:36 schreef KeimpeHart het volgende:

[..]

Dat mag. Daarover gaat de OP niet. Eerder om de vraag, waarom Franse merken anno 2012 zwaar achter Duitse merken aan hobbelen.
Nou, dat zal wel een combinatie zijn van alle antwoorden die je kunt bedenken, maar verkapt is toch toch een als-het-geen-duits-automerk-is-dan-is-t-kut bashtopic? :P
Breitling - Instruments for Professionals
pi_111383415
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 16:18 schreef CoolGuy het volgende:
Daarom staat er ook: (over) ;)
Nee, want dan ga je er nog steeds van uit dat iemand een Duitse auto wil, maar daar geen geld voor heeft, dat een Duitse auto altijd eerste keus is. Dat is voor veel mensen niet zo. Klein verschil, maar wel van belang.

quote:
Ja maar je doet er zelf gewoon leuk aan mee. Wat je nu doet is wat je ook op het schoolplein deed toen je 9 was ;)
Mja, ik neem aan dat je wel doorhebt dat je zelf ook hartelijk meedoet. :D.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  Moderator donderdag 10 mei 2012 @ 17:16:49 #55
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_111383800
quote:
14s.gif Op donderdag 10 mei 2012 17:08 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Nee, want dan ga je er nog steeds van uit dat iemand een Duitse auto wil, maar daar geen geld voor heeft, dat een Duitse auto altijd eerste keus is. Dat is voor veel mensen niet zo. Klein verschil, maar wel van belang.

nee geen geld voor OVER hebben heb ik 't over. Iemand die denkt 'duitse auto's zijn veel te duur, dat wil ik niet betalen'. De enige mensen die duitse auto's gewoon helemaal niet overwegen zijn de mensen die gewoon een antipathie hebben tegen duitse merken. Maar dat kan voor alle merken gelden.

quote:
Mja, ik neem aan dat je wel doorhebt dat je zelf ook hartelijk meedoet. :D.
Ik blijf van mening dat als iemand rijdt in de auto waar hij écht graag in rijdt, hij het niet nodig heeft om een andere auto finaal af te breken. Dat komt op mij altijd over als een vorm van verkapte jaloezie, meestal ingegeven door een tekort aan liquide middelen om ook die ene auto te kunnen rijden.
Breitling - Instruments for Professionals
  † In Memoriam † donderdag 10 mei 2012 @ 18:19:27 #56
25682 2cv
Niet subtiel
pi_111386359
Er is meer dan PK's alleen. Koppel is ook leuk. En dan het liefste veel van dat spul bij een zo breed mogelijk toerengebied. En uiteraard telt comfort ook mee.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  donderdag 10 mei 2012 @ 18:34:51 #57
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_111386857
En de snelste productieauto is nog steeds Frans. ;)


*tonguitsteeksmiley*
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_111388825
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 18:19 schreef 2cv het volgende:
Er is meer dan PK's alleen. Koppel is ook leuk. En dan het liefste veel van dat spul bij een zo breed mogelijk toerengebied. En uiteraard telt comfort ook mee.
Klopt, alleen naar PK's kijken is erg kortzichting, dat alleen maakt een auto niet. ^O^
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
  donderdag 10 mei 2012 @ 19:46:19 #59
357438 Bananenvlaflip
eerherstel voor de pisang
pi_111389926
Beste appels-en-peren-topic sinds lange tijd.

Ik ben helemaal geen fan van Franse merken, maar wel liefhebber van auto's. Daar horen ook sommige Franse modellen bij (voornamelijk uit vervlogen tijden).

Als je een auto hebt waar je tevreden over bent, lekker houden. Wil je misschien een Franse auto kopen? Kijk naar de gebruikerservaringen op de autoweeksite.
  donderdag 10 mei 2012 @ 20:35:22 #60
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_111392591
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2012 11:54 schreef KeimpeHart het volgende:
De Engelse autoindustrie is uitgespeeld (Rover, Jaguar, Landrover, Morris, enz.). De Franse autoindustrie (Peugeot, Citroen, Renault) zuchten zwaar onder de superieure Duitse grootmachten (BMW, DaimlerBenz, VAG, Porsche, enz).

Kijken we naar de huidige ontwikkelingen, dan vind ik het bedroevend gesteld met de stand van ontwikkelingen bij de Franse autoindustrie. :{

Neem nou een Peugeot 206 GTI van bouwjaar 2009, 2 liter.

[ afbeelding ]

136 pk's uit een GTI. Poehoee.. jahaa mensen, dat is dus een ekte ekte GTI van Peugeot, uit 2 liter 136 pk's in 2009. Daar maak je de blits mee. Terwijl Volkswagen Golf GTI 16v 20 jaar eerder in bouwjaar 1991 al met 150 pk uit dezelfde 2-liter motor standaard aanbood, die gedowntuned was:

[ afbeelding ]

Terwijl VAG nog ervoor gekozen had om de GTI's van deze generatie bescheiden te houden, omdat het anders met de VR6 concurreerde. Doet Peugeot 20 jaar over om dit te evenaren. _O-

Of kijk ik naar Renault... qua specs perst BMW uit dezelfde motor vele malen meer pk's uit, en is veel zuiniger ook nog dan die Renaultjes. Als je de ADAC's lijsten moet geloven, zijn de BMW's betrouwbaarder, ondanks dat er veel meer mee gescheurd wordt. Waar Duitse merken met technologische innovatieën komen, volgen de Franse merken 5 jaar later op voet. Ook Duits auto-ontwerp wordt gekopieërd (zie ook Citroen C5)

Dan vraag ik mij af, waarom de Fransen de Duitsers niet kunnen bijbenen. Zijn de Fransen echt crap, of speelt er iets anders mee :?.
De tijd dat VAG kwaliteits producten maken ligt al een decenium achter ons. Het kwaliteits imago is momenteel enkel nog gestoeld op resultaten het verleden, een mooie marketing strategie en het gebruik van premium materialen in het interieur.

Het is ongelooflijk hoeveel collega's met VAG auto's constant storingen en problemen hebben.

Neem de huidige TSI wegwerp motoren, na 100.000-150.000km zijn deze motoren rijp voor de sloop. De garantie termijn is slechts twee jaar en als er na twee jaar en een week iets stuk gaat dan kan je 0,0 coulance verwachten van Pon.

Als je naar Renault kijkt dan hebben deze de laatste 5 jaar enorme stappen gemaakt als het gaat om betrouwbaarheid.

Wil je zeker van kwaliteit zijn dan moet je bij de Jappen, Koreanen, BMW en Volvo zijn :)
pi_111393485
Wat is 'n ford focus eigenlijk, Amerikaans toch?
pi_111393555
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2012 11:54 schreef KeimpeHart het volgende:
Kijken we naar de huidige ontwikkelingen, dan vind ik het bedroevend gesteld met de stand van ontwikkelingen bij de Franse autoindustrie. :{

Neem nou een Peugeot 206 GTI van bouwjaar 2009, 2 liter.
Terwijl Volkswagen Golf GTI 16v 20 jaar eerder in bouwjaar 1991 al met 150 pk uit dezelfde 2-liter motor standaard aanbood, die gedowntuned was:
Modellen van 13 jaar oud "huidige ontwikkelingen" noemen. Hier had ik wel genoeg gelezen. :')
  donderdag 10 mei 2012 @ 20:54:04 #63
357438 Bananenvlaflip
eerherstel voor de pisang
pi_111393701
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 20:50 schreef fietsbelkonijn het volgende:
Wat is 'n ford focus eigenlijk, Amerikaans toch?
Europese Fords zijn voornamelijk ontwikkeld in Duitsland.
pi_111394983
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 12:22 schreef FalleNk810i het volgende:
Design/klasse/uitstraling/kwaliteit/techniek: Duits > aziatisch/frans
lelijke pretentieuze baggerzooi met kwaliteit waar alfa romeo zich 10 jaar terug voor zou schamen. audi :')
  Moderator donderdag 10 mei 2012 @ 21:19:43 #65
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_111395207
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 21:15 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

lelijke pretentieuze baggerzooi met kwaliteit waar alfa romeo zich 10 jaar terug voor zou schamen. audi :')
Al eens een Audi gehad dan?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_111395297
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 21:19 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Al eens een Audi gehad dan?
gelukkig niet. volkswagen is al erg genoeg ;(
  Moderator donderdag 10 mei 2012 @ 21:29:28 #67
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_111395772
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 21:21 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

gelukkig niet. volkswagen is al erg genoeg ;(
waar baseer je dan op dat 't een slechte auto zou zijn? Van die paar keer dat je misschien in een Audi gereden hebt, ervan uitgaande dat je dat daadwerkelijk hebt?
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 10 mei 2012 @ 21:36:14 #68
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_111396153
istie weer

2.0 16v 150pk. (1991)\

en fransen die de duitsers niet bijbenen? Niet goed je huiswerk gedaan, de clio reed de rest van de gti's uit die tijd zoek.
  donderdag 10 mei 2012 @ 21:38:58 #69
374569 Hanako
Russian car imports BV.
pi_111396280
quote:
7s.gif Op donderdag 10 mei 2012 21:36 schreef blup het volgende:
istie weer
[ afbeelding ]
2.0 16v 150pk. (1991)\

en fransen die de duitsers niet bijbenen? Niet goed je huiswerk gedaan, de clio reed de rest van de gti's uit die tijd zoek.
En vergeet niet hoe snel je deze Clio's door de bochten heen kon smijten _O_
  donderdag 10 mei 2012 @ 21:56:57 #70
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_111397138

2.0 16v turbo 200pk 280nm 2008 7.2s


2.0 16v non turbo 197pk 215nm 2008 6.9s

ja, golfje is pak 'n beet 100 kilo zwaarder. puur statistieken, geen prijzen of funfactoren mee gerekend ;-).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 11% gewijzigd door blup op 10-05-2012 22:04:25 ]
  donderdag 10 mei 2012 @ 21:57:12 #71
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_111397149
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 20:54 schreef Bananenvlaflip het volgende:

[..]

Europese Fords zijn voornamelijk ontwikkeld in Duitsland.
Overigens wel op de grens met Frankrijk en gebouwd in België, Frankrijk of Duitsland, Roemenië

[ Bericht 2% gewijzigd door lipje op 10-05-2012 22:02:23 ]
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  donderdag 10 mei 2012 @ 22:02:44 #72
357438 Bananenvlaflip
eerherstel voor de pisang
pi_111397424
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 21:57 schreef lipje het volgende:

[..]

Overigens wel op de grens met Frankrijk en gebouwd in België, Frankrijk of Duitsland.
Mja? De meeste auto's worden in een ander land gebouwd dan waar ze zijn ontwikkeld.
pi_111399398
Seat Leon 2.0 TFSI van 2006 nu een tijdje.
Rijdt heerlijk en nog geen enkele klacht.
Is natuurlijk gewoon een VAG product natuurlijk.
  Moderator donderdag 10 mei 2012 @ 22:49:51 #74
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_111399795
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 22:42 schreef Pap89 het volgende:
Seat Leon 2.0 TFSI van 2006 nu een tijdje.
Rijdt heerlijk en nog geen enkele klacht.
Is natuurlijk gewoon een VAG product natuurlijk.
Nou ja, ook bij VAG is niet alles rozengeur en maneschijn natuurlijk. Ik heb zelf 2 fiats gehad, een Punto Classic en een Grande Punto. Toegegeven dat die GP beter was dan de Classic, maar het was een verademing toen ik daarna een Golf VI ging rijden.

In die PC reed ik over de snelweg en op een gegeven moment ging er een oranje lampje aan, daarna nog een, tot op de volgende seconde ALLE (ja, ALLE) lampjes in het dashboard aangingen. Allemaal. Auto langs de kant gezet, uitgezet, aangezet, niks aan 't handje :')

Oh en de melding dat ik een lampje kapot had. Gek werd ik ervan. Tig keer kreeg ik 'm. Uitstappen, kijken, niks geen lampje kapot 8)7

In die Golf heb ik in de 150.000km dat ik ermee gereden heb welgeteld 1x een lampje van de kentekenverlichting achter defect gehad. That's it. Maar tig andere mensen hebben wel ellende met die auto, kan goed. Zo is ieders ervaring toch anders :)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_111408341
Nog een leuk feitje trouwens over de VW Golf GTi'tjes uit 91 waar TS het over heeft.
De Mazda 323F BG 1.8 (Bassie en Adriaan koplampen) uit die tijd was sneller van de 0 naar de 100 dan de GTi van VW. :p

Hoe ik dat weet, ik had er zelf 1 en deed regelmatig sprintjes bij stoplichten. ;)
pi_111408507
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_111408548
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 20:35 schreef Revolution-NL het volgende:
Wil je zeker van kwaliteit zijn dan moet je bij de Jappen zijn :)
mwah, dat imago is Mitsubishi met de ASX vakkundig om zeep aan het helpen :{
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_111408585
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 08:19 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

mwah, dat imago is Mitsubishi met de ASX vakkundig om zeep aan het helpen :{
Zou het kunnen omdat die met PSA is ontwikkeld.. ;)
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  vrijdag 11 mei 2012 @ 08:30:35 #79
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_111408705
Ik heb ook alleen maar kut ervaringen met Franse autos
Maar volgens mij is de 206 GTI na 2005 niet meer gemaakt.
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
  FOK!fotograaf vrijdag 11 mei 2012 @ 08:53:00 #80
13368 NiGeLaToR
pi_111409039
Zelf heb ik een DS4 met inmiddels ruim 25.000km op de teller. Superfijne auto en van onder tot boven volgehangen met snufjes die je over 10 jaar pas in een Golfje gaat zien. Design waar de Golf liefhebber niet aan durft te beginnen en rijplezier wat ik iedereen gun. Je kunt je Citroen volhangen met snufjes en opsmuk zonder dat het ordinair wordt en ook met goed fatsoen bij een klant voor de deur zetten bijvoorbeeld.

Maar, eerlijkheid gebied me te zeggen; de navi deed in het begin wel eens crashen en toen ik een paar uur in de sneeuw geboenderd had van de winter vond de automatisch handrem het ook even niet zo leuk meer. Verder tijdens een rit naar Italie wilde de cruisecontrol niet meer aan, maar alle probleempjes tot nu toe opgelost met een uit-aan actie. Ik ben ook een keer met een Mercedes GL naar Oostenrijk geweest met alles erop, waar onderweg van alles niet werkte en/of stuk ging. Mercedes! :+

Enfin, tis een soort heilige oorlog natuurlijk - maar het feit dat het tijdloos-saaie degelijk-saaie design en techniek gebruikt in bijvoorbeeld VW's veel mensen aanspreekt snap ik wel. Je weet wat je krijgt en je weet wat je er aan hebt. Als je vanuit een Golf 1 in een Golf 6 stapt is alles eigenlijk nog steeds hetzelfde, op wat nieuwe knopjes en betere materialen na. Lekker veilig. En das toch wat veel mensen willen - lekker veilig :P

O+



Deze uitvoering rij ik :)
pi_111410194
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 08:16 schreef FalleNk810i het volgende:
[ afbeelding ]
Zal wel lekker rijden, zo met je bumperlip op de grond. :').
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_111410269
Ik rijd al jaren met veel plezier in een Renault. Heerlijke auto en nooit problemen mee.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  vrijdag 11 mei 2012 @ 09:54:45 #83
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_111410370
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 22:49 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nou ja, ook bij VAG is niet alles rozengeur en maneschijn natuurlijk. Ik heb zelf 2 fiats gehad, een Punto Classic en een Grande Punto. Toegegeven dat die GP beter was dan de Classic, maar het was een verademing toen ik daarna een Golf VI ging rijden.

In die PC reed ik over de snelweg en op een gegeven moment ging er een oranje lampje aan, daarna nog een, tot op de volgende seconde ALLE (ja, ALLE) lampjes in het dashboard aangingen. Allemaal. Auto langs de kant gezet, uitgezet, aangezet, niks aan 't handje :')

Oh en de melding dat ik een lampje kapot had. Gek werd ik ervan. Tig keer kreeg ik 'm. Uitstappen, kijken, niks geen lampje kapot 8)7

In die Golf heb ik in de 150.000km dat ik ermee gereden heb welgeteld 1x een lampje van de kentekenverlichting achter defect gehad. That's it. Maar tig andere mensen hebben wel ellende met die auto, kan goed. Zo is ieders ervaring toch anders :)
Zolang je maar met een grote boog om de TSI motoren heen loopt is VAG nog wel redelijk ok inderdaad. Heb zelf 130k probleemloos in een Seat Leon 2006 mogen rijden. Fijne auto was dat, de kwaliteit van het interieur vond ik daarintegen iets minder.

Ik heb overigens dezelfde dramatische ervaringen met een Grande Punto Sport 130JTD. Hier liep ook tegen de meest vreemde electrische storingen aan. CAM errors lampjes die zomaar gingen branden.
pi_111410698
quote:
12s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 09:47 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Zal wel lekker rijden, zo met je bumperlip op de grond. :').
Ja het is natuurlijk ook een echte foto en op die hoogte de fabriek uit komen rollen |:(
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_111410812
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 10:06 schreef FalleNk810i het volgende:

[..]

Ja het is natuurlijk ook een echte foto en op die hoogte de fabriek uit komen rollen |:(
Tip: lees eens PI's.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_111411431
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 10:11 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Tip: lees eens PI's.
Tja, dat is hetzelfde als een handleiding lezen, doe ik ook niet :P
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
  FOK!fotograaf vrijdag 11 mei 2012 @ 10:38:55 #87
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_111411449
Ik rijd Zweeds (Volvo oldtimer, dat wel, hoewel die bij mijn pa staat), Frans (Citroën en Renault) en Duits (MB). En om eerlijk te zijn, ik rijd allen even graag. Ja, voor bepaalde situaties zijn bepaalde auto's beter geschikt, binnendoor hobbelen over weggetjes met veel drempels en hobbels en lekker smal, ja, daar neem ik liever de Citroën voor, plankend erover.
Ja, ik hekel getunede sjonnies nog wel eens. Natuurlijk, een voertuig mag best een beetje opgesnoept worden, maar je kan ook overdrijven.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  Moderator vrijdag 11 mei 2012 @ 11:34:36 #88
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_111413159
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 08:53 schreef NiGeLaToR het volgende:
Zelf heb ik een DS4 met inmiddels ruim 25.000km op de teller. Superfijne auto en van onder tot boven volgehangen met snufjes die je over 10 jaar pas in een Golfje gaat zien. Design waar de Golf liefhebber niet aan durft te beginnen en rijplezier wat ik iedereen gun. Je kunt je Citroen volhangen met snufjes en opsmuk zonder dat het ordinair wordt en ook met goed fatsoen bij een klant voor de deur zetten bijvoorbeeld.

Maar, eerlijkheid gebied me te zeggen; de navi deed in het begin wel eens crashen en toen ik een paar uur in de sneeuw geboenderd had van de winter vond de automatisch handrem het ook even niet zo leuk meer. Verder tijdens een rit naar Italie wilde de cruisecontrol niet meer aan, maar alle probleempjes tot nu toe opgelost met een uit-aan actie. Ik ben ook een keer met een Mercedes GL naar Oostenrijk geweest met alles erop, waar onderweg van alles niet werkte en/of stuk ging. Mercedes! :+

Enfin, tis een soort heilige oorlog natuurlijk - maar het feit dat het tijdloos-saaie degelijk-saaie design en techniek gebruikt in bijvoorbeeld VW's veel mensen aanspreekt snap ik wel. Je weet wat je krijgt en je weet wat je er aan hebt. Als je vanuit een Golf 1 in een Golf 6 stapt is alles eigenlijk nog steeds hetzelfde, op wat nieuwe knopjes en betere materialen na. Lekker veilig. En das toch wat veel mensen willen - lekker veilig :P

O+

[ afbeelding ]

Deze uitvoering rij ik :)
En dat kan niet met een VW ofzo? :{ Ik rij een VW Jetta Comfortline (nog maar heel even ;( ) met Executive Plus pakket, das een behoorlijk aangeklede auto, maar ik zie het ordinaire niet hoor. Dat zie ik bij een Golf trouwens ook niet. Een leasebak zul je niet vol met plastic hangen (dat doe je hoe dan ook niet in mijn ogen :') ) dus ik weet niet waar dat ordinaire dan vandaan zou moeten komen.
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator vrijdag 11 mei 2012 @ 11:36:13 #89
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_111413205
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 09:54 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Zolang je maar met een grote boog om de TSI motoren heen loopt is VAG nog wel redelijk ok inderdaad. Heb zelf 130k probleemloos in een Seat Leon 2006 mogen rijden. Fijne auto was dat, de kwaliteit van het interieur vond ik daarintegen iets minder.

Ik heb overigens dezelfde dramatische ervaringen met een Grande Punto Sport 130JTD. Hier liep ook tegen de meest vreemde electrische storingen aan. CAM errors lampjes die zomaar gingen branden.
Ik heb geen ervaring met TSI motoren. In zowel de Golf als de Jetta ligt een 2.0 TDI motor, beiden waren gekoppeld aan een DSG bak en daar heb ik 0 klachten mee gehad.

Oh ja, de electronische storingen bij Fiat...ik word er 's nachts nog wel eens huilend van wakker :{

;)
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 11 mei 2012 @ 11:38:46 #90
344381 Spaansehollandboy
Is een Spaanse Hollander
pi_111413274
Ik rij al 6 jaar met een blauwe peugeot 106 uit 1991, er staat nu op 280.000, waarvan ikzelf 80.000 heb gereden en het is een 1100 met 60 pk.

Alleen de radiateur, koppaking en 2 aandrijfassen vervangen.

Ik stap nu over naar een Volvo, welke weet ik nog niet :)

Ik heb zat vrienden en collega's die golfjes hebben gehad, altijd de versnellingsbak stuk en ze zijn lelijk (op de mark 1 en 2 na, die vind ik prachtig :) )
  vrijdag 11 mei 2012 @ 11:39:26 #91
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_111413298
Collega van mij had een Scirocco geleased, eerste jaar geen problemen.
Daarna stond hij iedere maand in de garage met problemen met zijn TSI motortje.
Werd zo erg dat hij de leasebak mocht inruilen.

Je kunt gewoon bij alle merken tegen probleemgevallen aanlopen.
Ik heb het zelf vooral bij Franse auto's gehad en weer anderen hebben het met Duitse of Aziatische.
Nu rij ik Italiaans, slechte reputatie maar nog 0 problemen in 5 jaar.
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
  Moderator vrijdag 11 mei 2012 @ 11:46:00 #92
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_111413513
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 11:38 schreef Spaansehollandboy het volgende:
Ik rij al 6 jaar met een blauwe peugeot 106 uit 1991, er staat nu op 280.000, waarvan ikzelf 80.000 heb gereden en het is een 1100 met 60 pk.

Alleen de radiateur, koppaking en 2 aandrijfassen vervangen.

Ik stap nu over naar een Volvo, welke weet ik nog niet :)

Ik heb zat vrienden en collega's die golfjes hebben gehad, altijd de versnellingsbak stuk en ze zijn lelijk (op de mark 1 en 2 na, die vind ik prachtig :) )
Ik heb zat vrienden en collega's die golfjes hebben gehad, en daar gaat de versnellingsbak nooit stuk. Weet je zeker dat 't niet aan de omgang met ligt? ;)
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 11 mei 2012 @ 12:22:39 #93
344381 Spaansehollandboy
Is een Spaanse Hollander
pi_111414586
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 11:46 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik heb zat vrienden en collega's die golfjes hebben gehad, en daar gaat de versnellingsbak nooit stuk. Weet je zeker dat 't niet aan de omgang met ligt? ;)
De een wel, de ander niet. Maar iedereen doet alsof Volkwagen/duits onverwoestbaar is, maat van me heeft een passat, rijd er als een ouwe lul in, maar mooi vage problemen in de elektronica iedere keer (ramen die uit zichzelf opengaan, deuren die zomaar op slot of open gaan, kortsluiting in de lampen iedere keer enz enz), en met nog geen 130.000 moesten de aandrijfassen vervangen worden, een vriendin heeft een polo, versnellingsbak stuk, koopt een andere polo, weer versnellingsbak stuk, en zij rijdt echt als een oma.

Iedere auto heeft wel wat. Mijn pa heeft een peugeot 405 met 230.000 op de teller, alleen de koppaking en ook de aandrijfassen moesten vervangen worden, voor de rest prima auto, klant van mij heeft een citroen xsara, al zeker 7 jaar in bezit en een andere klant heeft een 406 diesel met 4 ton op de teller, allebij nooit wat mee gehad, me buurvrouw heeft een saxo, ook nooit wat mee gehad en zo kan ik doorgaan. Ik heb dan wel weer een 3 maanden een peugeot 106 met een 1.4 gehad met 150.000, dat ding had iedere 1000 kilometer wel wat en nog maar niet over de clio's te beginnen, hoor daar ook geen goed woord over.

Mensen klagen te snel over Franse hokken, dat is mijn punt. een kerel die ik ken van me hobby duiken, die heeft 8 ton op de teller op een MB W126 (rijdt 1 ton per jaar) en nog nooit mee wat gehad, hij heeft die auto 10 jaar :) Dan praat ik echt over degelijkheid.
  vrijdag 11 mei 2012 @ 12:26:12 #94
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_111414709
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 12:22 schreef Spaansehollandboy het volgende:

[..]
Mensen klagen te snel over Franse hokken, dat is mijn punt. een kerel die ik ken van me hobby duiken, die heeft 8 ton op de teller op een MB W126 (rijdt 1 ton per jaar) en nog nooit mee wat gehad, hij heeft die auto 10 jaar :) Dan praat ik echt over degelijkheid.
Taalkundig gezien spreek je jezelf nu tegen door gelijk na het punt over franse auto's gelijk met een succesverhaal over de W126 te komen :)
"Go Ahead, Make My Day !!"
pi_111414747
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 11:46 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik heb zat vrienden en collega's die golfjes hebben gehad, en daar gaat de versnellingsbak nooit stuk. Weet je zeker dat 't niet aan de omgang met ligt? ;)
Mijn vader moest met zijn 1½ jaar oude lease-passat ook terug voor een defecte synchro ring (oid) in de versnellingsbak.. En zijn vorige passat, het oudere type, had de van de terugroepactie bekende spontaan ontploffende achterruit.. ;)
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  Moderator vrijdag 11 mei 2012 @ 12:30:31 #96
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_111414878
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 12:27 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Mijn vader moest met zijn 1½ jaar oude lease-passat ook terug voor een defecte synchro ring (oid) in de versnellingsbak.. En zijn vorige passat, het oudere type, had de van de terugroepactie bekende spontaan ontploffende achterruit.. ;)
Natuurlijk, want geen enkel merk is zonder zorgen. Maar om nou een merk af te kraken omdat het gewoon dát merk is of omdat je 'alleen maar mensen kent met ellende bij model X' gaat natuurlijk nergens over :)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_111416647
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 12:26 schreef Lone_Gunman het volgende:

[..]

Taalkundig gezien spreek je jezelf nu tegen door gelijk na het punt over franse auto's gelijk met een succesverhaal over de W126 te komen :)
Ik snap je punt, maar gewoon eerlijk, oude mercedessen zijn gewoon oer degeleijk :)
toch?
  vrijdag 11 mei 2012 @ 13:26:54 #98
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_111417075
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 13:16 schreef Sanchos het volgende:

[..]

Ik snap je punt, maar gewoon eerlijk, oude mercedessen zijn gewoon oer degeleijk :)
toch?

Helemaal mee eens ;) Rij zelf overigens Audi 80. Wat een bazenwagen is dat :7 (heb ik ook gelijk een punt gemaakt voor dit topic ;))
"Go Ahead, Make My Day !!"
  vrijdag 11 mei 2012 @ 13:28:25 #99
357438 Bananenvlaflip
eerherstel voor de pisang
pi_111417147
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 13:26 schreef Lone_Gunman het volgende:

[..]

Helemaal mee eens ;) Rij zelf overigens Audi 80. Wat een bazenwagen is dat :7
pi_111418317
quote:
7s.gif Op donderdag 10 mei 2012 21:36 schreef blup het volgende:
istie weer
[ afbeelding ]
2.0 16v 150pk. (1991)\

en fransen die de duitsers niet bijbenen? Niet goed je huiswerk gedaan, de clio reed de rest van de gti's uit die tijd zoek.
Geweldig bakje _O_

Heb zelf een clio, geen williams, en genoeg golfjes van dezelfde generatie die ik eruit trek. :P
  Moderator vrijdag 11 mei 2012 @ 14:01:58 #101
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_111418643
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 13:55 schreef Daeron het volgende:

[..]

Geweldig bakje _O_

Heb zelf een clio, geen williams, en genoeg golfjes van dezelfde generatie die ik eruit trek. :P
Ik heb nooit gesnapt wat daar nou zo boeiend aan is :P
Breitling - Instruments for Professionals
pi_111419664
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 14:01 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik heb nooit gesnapt wat daar nou zo boeiend aan is :P
Het is gewoon grappig als je op een tweebaansweg staat te wachten voor het verkeerslicht en er komt een gepimpt Golfje naast je staan die dan even denkt je er wel uit te trekken. :p
  Moderator vrijdag 11 mei 2012 @ 14:29:45 #103
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_111419800
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 14:26 schreef SimtekF1 het volgende:

[..]

Het is gewoon grappig als je op een tweebaansweg staat te wachten voor het verkeerslicht en er komt een gepimpt Golfje naast je staan die dan even denkt je er wel uit te trekken. :p
ja als 't tupperware tuning is dan gaat 't nergens over, maar ik hecht daar hoe dan ook geen waarde aan. Ik heb liever veel luxe in/aan mn auto. :)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_111420422
Zelfs ik lach tuperware golfjes uit terwijl ik dan zelf ook in een vw of audi zit..
Plastic fantastic ''tuners'' zijn gewoon triest, maakt niet uit welk merk ze rijden.
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
  FOK!fotograaf vrijdag 11 mei 2012 @ 14:46:08 #105
13368 NiGeLaToR
pi_111420439
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 11:34 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

En dat kan niet met een VW ofzo? :{ Ik rij een VW Jetta Comfortline (nog maar heel even ;( ) met Executive Plus pakket, das een behoorlijk aangeklede auto, maar ik zie het ordinaire niet hoor. Dat zie ik bij een Golf trouwens ook niet. Een leasebak zul je niet vol met plastic hangen (dat doe je hoe dan ook niet in mijn ogen :') ) dus ik weet niet waar dat ordinaire dan vandaan zou moeten komen.
Lol, executive plus betekent toch dat je je ramen achter ook electrisch zijn bij VW?

Punt is dat wat 'loaded' bij VW is, nog steeds 'n beetje instapniveau bij bijvoorbeeld Citroen is.
En als je je VW dan laat uitvoeren met 18", sportpakket en chroompakket, dan ziet ie er wel al snel ordinair uit :) Daar komt dat vandaan dus ;)

OT: Overigens gelezen dat de 1.2TFSI en de 1.4TFSI motoren van VAG 'n klein probleempje hebben? Das toch jammer zeg, voor zo'n kwaliteitsmerk!
pi_111420506
ach VW heeft altijd wel modellen met problemen gehad. Ik ben nu bezig een T3 op te knappen en de shit die je dan tegenkomt :')
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  Moderator vrijdag 11 mei 2012 @ 14:53:58 #107
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_111420768
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 14:46 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Lol, executive plus betekent toch dat je je ramen achter ook electrisch zijn bij VW?

Punt is dat wat 'loaded' bij VW is, nog steeds 'n beetje instapniveau bij bijvoorbeeld Citroen is.
En als je je VW dan laat uitvoeren met 18", sportpakket en chroompakket, dan ziet ie er wel al snel ordinair uit :) Daar komt dat vandaan dus ;)

OT: Overigens gelezen dat de 1.2TFSI en de 1.4TFSI motoren van VAG 'n klein probleempje hebben? Das toch jammer zeg, voor zo'n kwaliteitsmerk!
Lol, nee, executive plus betekent dat je een RNS510 hebt, multifunctioneel stuur (bij automaat met schakelflippers) parkeersensoren voor en achter, etc etc. Standaard heeft ie al regensensor, lichtsensor, automatisch dimmende binnenspiegel, gescheiden climate control, coming home, leaving home, etc. Ik weet niet wat je dan nog meer wil, maar dat 'electrische ramen' is we leuk, maar je wil gewoon denigrerend doen zonder dat je blijkbaar weet waar je 't over hebt.

Een 'chroompakket'? Ik weet niet wat ik daar onder moet verstaan bij Citroen, maar dat is bij VW standaard op de highline.

Ja, maar wat wil je dat ik nou zeg op die motoren dan? Je wil daar blijkbaar vanalles aan ophangen, maar goed, neem je een andere motor en je hebt geen issues, dus ja, ik weet niet precies wat je nou wil dan?
Breitling - Instruments for Professionals
  FOK!fotograaf vrijdag 11 mei 2012 @ 15:22:56 #108
13368 NiGeLaToR
pi_111422016
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 14:53 schreef CoolGuy het volgende:

maar je wil gewoon denigrerend doen zonder dat je blijkbaar weet waar je 't over hebt.

standaard op de highline.

Ja, maar wat wil je? Je wil daar blijkbaar vanalles aan ophangen, maar goed, [...] wat je nou wil dan?
Uhm, even zien, ik wil.. een warme zonnige zomer! _O-

Helemaal top, dat alles standaard is - op de uitbreidingspakketten, het blijven gewoon prijzige, saaie, tijdloze burgermansauto's. En daar is inderdaad he-le-maal niets mis mee :W
  Moderator vrijdag 11 mei 2012 @ 15:24:10 #109
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_111422066
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 15:22 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Uhm, even zien, ik wil.. een warme zonnige zomer! _O-

Helemaal top, dat alles standaard is - op de uitbreidingspakketten, het blijven gewoon prijzige, saaie, tijdloze burgermansauto's. En daar is inderdaad he-le-maal niets mis mee :W
nee, niet op de uitbreidingspakketten, afhankelijk van de uitvoering, die pakketten komen daar boven op. Oh dat zal wel, en als je die niet kunt betalen ga je naar een Franse auto. Daar is ook helemaal niks mis mee :W
Breitling - Instruments for Professionals
pi_111422605
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 15:22 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Uhm, even zien, ik wil.. een warme zonnige zomer! _O-

Helemaal top, dat alles standaard is - op de uitbreidingspakketten, het blijven gewoon prijzige, saaie, tijdloze burgermansauto's. En daar is inderdaad he-le-maal niets mis mee :W
Droeftoeter 8)7
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
  Moderator vrijdag 11 mei 2012 @ 15:41:59 #111
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_111422788
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 15:37 schreef FalleNk810i het volgende:

[..]

Droeftoeter 8)7
Ja, een hoop roepen zonder onderbouwing, en dan als je daarop gewezen worden roepen 'ja uh...ja maar ja ze zijn toch kut!'. :')
Breitling - Instruments for Professionals
  FOK!fotograaf vrijdag 11 mei 2012 @ 15:51:16 #112
13368 NiGeLaToR
pi_111423195
Mijn god, de VAG-SS doet een razia in dit topic :+
Had jullie logo'tjes even niet gezien.. :') Auto-fundi's...

Wat onderbouw ik eigenlijk niet? Dat als je in een DS5 stapt je de toekomst ziet en als je in een A4 stapt je het verleden ziet? Dat kan geen verrassing zijn - het is van VAG ook niet de filosofie om voor te lopen met hun auto's. Ik ben er ook van overtuigd dat er echt niets mis is met VAG auto's, zijn overal gemiddeld genomen het allerbeste in. Maarja, misschien zoekt een ander iets minder gemiddelds.

Dan nog wat - als ik niet zou leasen, dan had ik inderdaad geen DS4 gereden. Het ideale van gemiddelde auto's is dat hun restwaarde nogal voorspelbaar is en dus val je daar nooit een buil aan. Golf en polo zijn niet voor niets meestverkochte auto's. Alleen, of Franse merken daarmee slechter zijn is daarmee niet beantwoord. In het geval van design, comfort en rijplezier ben ik met mijn DS4 op voor op de collega's met een evendure of duurdere Golf 6 (incl kluisdeur voor de RNS-510, anders mag die niet meer geleased worden). Qua restwaarde zullen zij ongetwijfeld beter af zijn. Tis wat je belangrijk vindt.
  Moderator vrijdag 11 mei 2012 @ 15:53:25 #113
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_111423271
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 15:51 schreef NiGeLaToR het volgende:
Mijn god, de VAG-SS doet een razia in dit topic :+
Had jullie logo'tjes even niet gezien.. :') Auto-fundi's...

Wat onderbouw ik eigenlijk niet? Dat als je in een DS5 stapt je de toekomst ziet en als je in een A4 stapt je het verleden ziet? Dat kan geen verrassing zijn - het is van VAG ook niet de filosofie om voor te lopen met hun auto's. Ik ben er ook van overtuigd dat er echt niets mis is met VAG auto's, zijn overal gemiddeld genomen het allerbeste in. Maarja, misschien zoekt een ander iets minder gemiddelds.

Dan nog wat - als ik niet zou leasen, dan had ik inderdaad geen DS4 gereden. Het ideale van gemiddelde auto's is dat hun restwaarde nogal voorspelbaar is en dus val je daar nooit een buil aan. Golf en polo zijn niet voor niets meestverkochte auto's. Alleen, of Franse merken daarmee slechter zijn is daarmee niet beantwoord. In het geval van design, comfort en rijplezier ben ik met mijn DS4 op voor op de collega's met een evendure of duurdere Golf 6 (incl kluisdeur voor de RNS-510, anders mag die niet meer geleased worden). Qua restwaarde zullen zij ongetwijfeld beter af zijn. Tis wat je belangrijk vindt.
Design comfort en rijplezier is subjectief. Overigens is dat wat je zegt over die kluisdeur gelul.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_111423421
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 15:51 schreef NiGeLaToR het volgende:
Mijn god, de VAG-SS doet een razia in dit topic :+
Had jullie logo'tjes even niet gezien.. :') Auto-fundi's...

Wat onderbouw ik eigenlijk niet? Dat als je in een DS5 stapt je de toekomst ziet en als je in een A4 stapt je het verleden ziet? Dat kan geen verrassing zijn - het is van VAG ook niet de filosofie om voor te lopen met hun auto's. Ik ben er ook van overtuigd dat er echt niets mis is met VAG auto's, zijn overal gemiddeld genomen het allerbeste in. Maarja, misschien zoekt een ander iets minder gemiddelds.

Dan nog wat - als ik niet zou leasen, dan had ik inderdaad geen DS4 gereden. Het ideale van gemiddelde auto's is dat hun restwaarde nogal voorspelbaar is en dus val je daar nooit een buil aan. Golf en polo zijn niet voor niets meestverkochte auto's. Alleen, of Franse merken daarmee slechter zijn is daarmee niet beantwoord. In het geval van design, comfort en rijplezier ben ik met mijn DS4 op voor op de collega's met een evendure of duurdere Golf 6 (incl kluisdeur voor de RNS-510, anders mag die niet meer geleased worden). Qua restwaarde zullen zij ongetwijfeld beter af zijn. Tis wat je belangrijk vindt.


Leg mij alsjeblieft even uit wat er zo geweldig is aan een DS5 itt een VW/audi?
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_111423527
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 14:01 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik heb nooit gesnapt wat daar nou zo boeiend aan is :P
Het is vooral gewoon zielig, vooral wanneer ze je zuur aankijken als ze eindelijk eens bijgetrokken zijn en voorbij gejakkerd komen. :')
  Moderator vrijdag 11 mei 2012 @ 15:59:01 #116
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_111423533
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 15:56 schreef FalleNk810i het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Leg mij alsjeblieft even uit wat er zo geweldig is aan een DS5 itt een VW/audi?
Ook dát is subjectief. Je kunt niet iemand je smaak opdringen natuurlijk. De een houdt van Citroën, de ander van Volkswagen. Ieder zijn ding. Maar per se willen dat het merk dat jij rijdt beter is omdat het andere merk toevallig een motor in zn assortiment zijn waar issues mee zijn...ja weet je, zo heeft elk merk wel dingen.

Ik vraag me alleen af waarom je iemand anders zo per se wil opdringen dat die auto beter is dan een willekeurige andere auto, alleen maar omdat je 'm zelf rijdt/niet rijdt.
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator vrijdag 11 mei 2012 @ 16:02:34 #117
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_111423688
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 15:58 schreef Daeron het volgende:

[..]

Het is vooral gewoon zielig, vooral wanneer ze je zuur aankijken als ze eindelijk eens bijgetrokken zijn en voorbij gejakkerd komen. :')
Mja maar ja, dan denk ik weer. Dus je bent met je auto sneller dan een afgeragd koekje, misschien ook nog wel bestuurd door iemand die wel dénkt dat ie kan rijden maar dat niet kan, en dan vind je jezelf blijkbaar een hele vent als die persoon je later weer voorbij komt.

Ik weet niet wat er dan zieliger is eerlijk gezegd :') Overigens vind ik de opmerking in de richting van 'ik trok 'm er met mn X/Y/Z anders wel mooi uit'. Daarmee maak je je eigen auto eignelijk al de underdog tov van de auto waar je van 'gewonnen' hebt.

Nou, of die persoon kon niet rijden, of de auto was een tractor uitvoering, of het was een afgeragd koekje. In al die gevallen hoef je jezelf niet op de borst te kloppen dat je gewonnen hebt want dat is dan nogal voor de hand liggend. Als het gewoon een fatsoenlijke auto was, bestuurd door een fatsoenlijke bestuurder dan had hij gewonnen.

Dus nee, ik snap die verhalen nooit zo :')
Breitling - Instruments for Professionals
  FOK!fotograaf vrijdag 11 mei 2012 @ 16:06:11 #118
13368 NiGeLaToR
pi_111423832
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 15:53 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Design comfort en rijplezier is subjectief. Overigens is dat wat je zegt over die kluisdeur gelul.
Nope, er zijn bij de RNS-510 rijders vier bouten in het dashboard geboord waar een plaat met sleutel opgezet moet worden als de auto wordt achter gelaten. Eis van lease maatschappij, als die er niet op zit is diefstal schade voor bestuurder.



quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 15:56 schreef FalleNk810i het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Leg mij alsjeblieft even uit wat er zo geweldig is aan een DS5 itt een VW/audi?
Dit dus:


Dat zie ik een VW/Audi nog niet doen :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator vrijdag 11 mei 2012 @ 16:08:00 #119
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_111423920
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 16:06 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Nope, er zijn bij de RNS-510 rijders vier bouten in het dashboard geboord waar een plaat met sleutel opgezet moet worden als de auto wordt achter gelaten. Eis van lease maatschappij, als die er niet op zit is diefstal schade voor bestuurder.
Dat is gelul.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_111424479
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 15:59 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ook dát is subjectief. Je kunt niet iemand je smaak opdringen natuurlijk. De een houdt van Citroën, de ander van Volkswagen. Ieder zijn ding. Maar per se willen dat het merk dat jij rijdt beter is omdat het andere merk toevallig een motor in zn assortiment zijn waar issues mee zijn...ja weet je, zo heeft elk merk wel dingen.

Ik vraag me alleen af waarom je iemand anders zo per se wil opdringen dat die auto beter is dan een willekeurige andere auto, alleen maar omdat je 'm zelf rijdt/niet rijdt.
Waarom quote je mij?
Ik vroeg alleen waarom hij een DS5 zo geweldig vind ;)
Ik dring niemand wat op, iedereen mag kiezen wat die wil en ben het helemaal met jou eens(neutraal verhaal dus)

quote:
Echt serieus, ik rijd elke keer in de beste auto die ik op dat moment kan vinden en heb ook VW en Audi gereden. Ik snap dat je/jullie met een merk getrouwd zijn, maar ik heb bij zowel Audi als VW niets qua voorsprong in techniek kunnen ontdekken. Wel degelijk, vond het vrij bijzonder dat bij de meeste auto's, van Polo tot Q7 eigenlijk alles op dezelfde plek zit en dezelfde knopjes heeft. Daar is ook wat voor te zeggen natuurlijk.
Meeste is een kwestie van smaak en daar valt niet over te twisten, ik voel me meer aangetrokken tot VAG producten dan welke andere merken dan ook. Weet niet waarom, want mn ouders hebben nog nooit een VAG product gehad :P
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')