Was dat de tijd waarin citroen en peugeot 75pk uit hun 1.4 liter blokjes haalde en VW er maar liefst 60pk uit peuterde?quote:Op donderdag 10 mei 2012 11:54 schreef KeimpeHart het volgende:
De Engelse autoindustrie is uitgespeeld (Rover, Jaguar, Landrover, Morris, enz.). De Franse autoindustrie (Peugeot, Citroen, Renault) zuchten zwaar onder de superieure Duitse grootmachten (BMW, DaimlerBenz, VAG, Porsche, enz).
Kijken we naar de huidige ontwikkelingen, dan vind ik het bedroevend gesteld met de stand van ontwikkelingen bij de Franse autoindustrie.
Neem nou een Peugeot 206 GTI van bouwjaar 2009, 2 liter.
[ afbeelding ]
136 pk's uit een GTI. Poehoee.. jahaa mensen, dat is dus een ekte ekte GTI van Peugeot, uit 2 liter 136 pk's in 2009. Daar maak je de blits mee. Terwijl Volkswagen Golf GTI 16v 20 jaar eerder in bouwjaar 1991 al met 150 pk uit dezelfde 2-liter motor standaard aanbood, die gedowntuned was:
[ afbeelding ]
Terwijl VAG nog ervoor gekozen had om de GTI's van deze generatie bescheiden te houden, omdat het anders met de VR6 concurreerde. Doet Peugeot 20 jaar over om dit te evenaren.
Of kijk ik naar Renault... qua specs perst BMW uit dezelfde motor vele malen meer pk's uit, en is veel zuiniger ook nog dan die Renaultjes. Als je de ADAC's lijsten moet geloven, zijn de BMW's betrouwbaarder, ondanks dat er veel meer mee gescheurd wordt. Waar Duitse merken met technologische innovatieën komen, volgen de Franse merken 5 jaar later op voet. Ook Duits auto-ontwerp wordt gekopieërd (zie ook Citroen C5)
Dan vraag ik mij af, waarom de Fransen de Duitsers niet kunnen bijbenen. Zijn de Fransen echt crap, of speelt er iets anders mee.
Sterker nog, BMW en PSA gebruiken dezelfde (gezamenlijk ontwikkelde) motor in veel modellenquote:Op donderdag 10 mei 2012 12:01 schreef Casos het volgende:
Ik heb even geen bron voor handen, maar ik dacht dat er in de gemiddelde BMW honderden patenten van de PSA Group zitten....
Dat was een 8-klepper, een heel groot verschil.quote:Op donderdag 10 mei 2012 12:24 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
in 1992 haalde Volkswagen uit een 1,6 motor liefst 72 (!)
Een 16-klepper dus. Dan is die 90 pk wel beetje magertjes.quote:Overigens rijd ik zelf in een Franse auto uit 1991 met een 1.6 motor (toen haalden ze er al 90 pk uit, meer dan "de Duitsers" dus)
Pff, de BX Seize Soupapes had 177 pk uit hetzelfde blok.quote:Op donderdag 10 mei 2012 12:33 schreef GizartFRL het volgende:
TS vergeet voor het gemak even de volgende motoren van Peugeot:
405 1.9 MI16 160 PK (1987)
Nee, mijn motor is ook 8 kleps, en blijkbaar 18 pk stoerder dan de Volkswagen. Je conclusie dat mijn motor een 16-klepper moet zijn omdat ie uit 1991 komt is ook raar. De VW-motor uit 1992 is toch ook een 8 klepper?quote:Op donderdag 10 mei 2012 12:34 schreef KeimpeHart het volgende:
[..]
Dat was een 8-klepper, een heel groot verschil.
[..]
Een 16-klepper dus. Dan is die 90 pk wel beetje magertjes.
Niet NM?quote:Op donderdag 10 mei 2012 12:38 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Pff, de BX Seize Soupapes had 177 pk uit hetzelfde blok..
91-er 1.6 motor met 90 PK is een gewone 8 klepper.quote:Op donderdag 10 mei 2012 12:34 schreef KeimpeHart het volgende:
[..]
Dat was een 8-klepper, een heel groot verschil.
[..]
Een 16-klepper dus. Dan is die 90 pk wel beetje magertjes.
NU IK DIT GEHOORD HEB BEN IK OVERTUIGD! FRANS IS BETER, DUITS IS KUT!quote:Op donderdag 10 mei 2012 13:05 schreef LXIV het volgende:
Ik heb een peugeot gehad waar ik meer dan 100.000 kilometer heb gereden zonder dat er ooit iets mee aan de hand was. Echt prima. Met 220K op de teller verkocht.
Daarna had ik een volkswagen, waarmee ik heel vaak naar de garage moest, allemaal electrisch systeem en die heb ik tenslotte van ellende verkocht.
Bij VW is de Highline de meest luxe uitvoering, maar ik weet niet of die uitvoering leverbaar was op de Polo Bluemotion in 2008quote:Op donderdag 10 mei 2012 13:18 schreef SimtekF1 het volgende:
Ik heb trouwens in 2008 een nieuwe VW Polo 1.4 Bluemotion (Comfortline) gehad en dat was de meest luxe versie.
En die luxe stelt echt geen kut voor, mijn 206 GTi uit 2002 is luxer (maar die vergelijking is misschien niet helemaal op z'n plaats).
Volgens Autoweek niet, dus je opmerking is een beetje overbodig.quote:Op donderdag 10 mei 2012 14:50 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Bij VW is de Highline de meest luxe uitvoering, maar ik weet niet of die uitvoering leverbaar was op de Polo Bluemotion in 2008
Het interesseert mij niet wat jij vind dat overbodig is of niet. Ik zeg er duidelijk bij dat ik dat niet wist, dus je kunt wel bijdehand willen doen maar dát is nou overbodig.quote:Op donderdag 10 mei 2012 14:53 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Volgens Autoweek niet, dus je opmerking is een beetje overbodig.
Met een beetje zoeken had je zelf al kunnen vinden of die uitvoering nou wel of niet bestond, maar goed, ik hou op spijkers op laag water te zoeken.quote:Op donderdag 10 mei 2012 15:12 schreef CoolGuy het volgende:
Het interesseert mij niet wat jij vind dat overbodig is of niet. Ik zeg er duidelijk bij dat ik dat niet wist, dus je kunt wel bijdehand willen doen maar dát is nou overbodig.
Waarom deed je dat eigenlijk?quote:Op donderdag 10 mei 2012 15:14 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Met een beetje zoeken had je zelf al kunnen vinden of die uitvoering nou wel of niet bestond, maar goed, ik hou op spijkers op laag water te zoeken.
Ik heb niks tegen Franse auto's en ik ben ook geen fan van golfjes;quote:Op donderdag 10 mei 2012 14:38 schreef steeez het volgende:
Dat sommige mensen stront in hun ogen hebben danwel een slechte smaak hebben kan ik ook wenig aan veranderen. Voor de mensen met voldoende zichtvermogen.
Vergelijk:
![]()
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dit dus.quote:Op donderdag 10 mei 2012 14:45 schreef Casos het volgende:
http://www.telegraaf.nl/a(...)W_TSI-motoren__.html
Prima hoor, die VW's
Je hebt je vergelijking inderdaad heel goed samengevat:quote:Op donderdag 10 mei 2012 14:38 schreef steeez het volgende:
Dat sommige mensen stront in hun ogen hebben danwel een slechte smaak hebben kan ik ook wenig aan veranderen. Voor de mensen met voldoende zichtvermogen.
Vergelijk:
![]()
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Kneusjequote:
Hier kan je het mooi vergelijken..quote:Op donderdag 10 mei 2012 12:12 schreef aspirantspierbundel het volgende:
Japanse kwaliteit >Zweedse > Duitse > Franse
Zoiets?
Ja, dus de mensen die het geld er niet voor (over) hebben om een Duits merk met die opties te rijden wijjken uit naar een Frans merk.quote:Op donderdag 10 mei 2012 15:16 schreef matttor het volgende:
[..]
Dit dus.
En BMW perst meer vermogen uit zijn blokken dan Renault? Klopt, jammer dat de gemiddelde BMW alleen even veel duurder is. Voor +/- 31k heb je een Mégane met zo'n beetje alles er op en eraan (ik noem: clima, navi, leder, meesturende Xenon, pano dak, parkeersensoren incl. achteruitrijcamera) Ik denk dat als je een 1 serie gelijk uitrust dat je dik 10k duurder uit bent.
De vergelijking gaat alleen niet helemaal op. Iemand die altijd BMW gereden heeft zal niet zo snel in een Renault stappen en andersom. Hoewel, nu met de 14% Mégane zie ik ook genoeg duitsrijders een bezoek aan de showroom brengen...
Veel plezier met die pauper Golf 3 dan maarquote:Op donderdag 10 mei 2012 15:20 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Je hebt je vergelijking inderdaad heel goed samengevat:
[..]
Kneusje
Sjonge jonge zeg, kleuterquote:Op donderdag 10 mei 2012 15:31 schreef steeez het volgende:
[..]
Veel plezier met die pauper Golf 3 dan maar
Jij veel plezier met je pauper 205 dan maar.quote:Op donderdag 10 mei 2012 15:31 schreef steeez het volgende:
[..]
Veel plezier met die pauper Golf 3 dan maar
Met deze gast valt niet te praten dat is inmiddels wel duidelijkquote:Op donderdag 10 mei 2012 15:31 schreef steeez het volgende:
[..]
Veel plezier met die pauper Golf 3 dan maar
Voor sommige mensen is een Duitse auto überhaupt geen optie, ook al zouden ze er het geld voor hebben.quote:Op donderdag 10 mei 2012 15:24 schreef CoolGuy het volgende:
Ja, dus de mensen die het geld er niet voor (over) hebben om een Duits merk met die opties te rijden wijjken uit naar een Frans merk.
Met je eens, dit topic was door de subjectieve OP al gedoemd te mislukken.quote:Daar is helemaal niks mis mee, maar ik vraag me af waarom iedereen hier per se 'de andere partij' moet afkraken? Als iemand toch in de auto rijdt waar ie graag in rijdt, of een voorkeur heeft voor een bepaald merk, dan is dat toch allemaal prima?
Daarom staat er ook: (over)quote:Op donderdag 10 mei 2012 16:01 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Voor sommige mensen is een Duitse auto überhaupt geen optie, ook al zouden ze er het geld voor hebben..
Ja maar je doet er zelf gewoon leuk aan mee. Wat je nu doet is wat je ook op het schoolplein deed toen je 9 wasquote:Met je eens, dit topic was door de subjectieve OP al gedoemd te mislukken..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |