Lekker swingen met de gordijnen dicht in mijn woonkamerquote:Op donderdag 10 mei 2012 11:04 schreef Karina het volgende:
Een lekkere foute, discohit uit Duitsland:
*toch maar even proberen*quote:Op donderdag 10 mei 2012 12:03 schreef qltel het volgende:
Tips met betrekking tot discomuziek van nu? Geen idee, ik hoor het niet en heb er ook geen behoefte aan. Als ik alles wat ik hier op plaat heb staan wil draaien ben ik al erg lang bezig. En als ik iets nieuws wil leren kennen dan pak ik wel een 12" van lang geleden die ik me niet meer kan herinneren of die ik nog niet gehoord heb..
De eerste klinkt best lekker (zonder de zang), er zitten echter wel veel bekende elementen in van vroeger. Het tweede boeit me echt totaal niet..quote:Op donderdag 10 mei 2012 12:08 schreef female81 het volgende:
[..]
*toch maar even proberen*
Wat vind je van deze (uit 2006, o.k., is niet 'nu' maar ook niet ont-zet-tend oud)? Ben er zelf al sinds de release wild van.
Een jaar eerder had je ook nog deze:
Dubbel FANNquote:
Dit idd.quote:Op donderdag 10 mei 2012 10:05 schreef Karina het volgende:
Volgens mijzelf:
Vrolijke, dansbare muziek, voornamelijk afkomstig uit de zeventiger jaren, als je het hoort weet je meteen “ ja dat is discomuzie” .
Lekker lang nummer ook, heerlijke opbouw.quote:Op zondag 20 mei 2012 15:56 schreef female81 het volgende:
Die laatste kende ik nog niet (alleen gesampled in een of ander housenummer), maar het heeft wel iets.
Eén van de Acht net als The Osmonds. de bril van die ventquote:
quote:Op maandag 21 mei 2012 18:04 schreef tong80 het volgende:
Deze vond ik ook leuk
De "Vijand" van Travolta zat nog in Celebs-Rehab en is laatst overleden.
Ik ook nietquote:
Ik vind ze soms moeilijk te onderscheiden, niet dat het wat uitmaakt eigenlijk.quote:Op donderdag 17 mei 2012 15:23 schreef JackHerrer het volgende:
De laatste paar jaren is er een redelijke hype geweest in de dance wereld waar disco weer helemaal terug was, maar dan onder de noemer nu-disco. Het lijkt natuurlijk niet op de jaren '70 disco, maar pakt ook veel elementen uit italo/euro disco enzo. Je had wat meer diepere varianten die dan onder deephouse vielen, maar ook wat meer electro achtige nummers. House heeft natuurlijk heel veel elementen van disco, luister maar naar die latere disco platen (eind jaren '70) waar steeds meer van synthesizers en drumcomputers gebruikt gemaakt wordt.
Daft Punk en Justice zijn ook een goed voorbeeld van een dance acts die veel van disco gebruikt gemaakt hebben (samples, de baslijnen), en verder zijn er nog heel wat bandjes die gebruik maken van elementen uit de discomuziek (Cut Copy, Friendly Fires, Hercules & Love Affair).
Hier misschien nog een paar voorbeelden van hoe disco in 2012 klinkt (al wordt het geen disco meer genoemd natuurlijk):
Deze van Wham is in elk geval wel disco..quote:Op donderdag 21 juni 2012 15:20 schreef Karina het volgende:
Hiervan ben ik overigens niet helemaal zeker of het disco is of niet... maar het is wel vrolijk en in ieder geval "disco-achtig
Maakt ook geen bal uitquote:Op donderdag 21 juni 2012 15:24 schreef qltel het volgende:
[..]
Deze van Wham is in elk geval wel disco..
Ik ben niet zo van de hokjes, dus geen idee of I'm your man al dan niet disco is..
Welnee. Ik ken eigenlijk maar 2 catagoriën muziek, goede muziek en k*tmuziek...quote:Op donderdag 21 juni 2012 15:31 schreef Karina het volgende:
[..]
Maakt ook geen bal uitDe definitie van disco is sowieso een beetje lastig, dit is ook disco, maar weer totaal anders:
Da's zeker. Maar die catagoriën heb ik dan ook alleen voor mezelf.. Anderen mogen zelf weten waar ze naar luisteren.quote:Op donderdag 21 juni 2012 17:05 schreef Karina het volgende:
Volgens mij is er zelfs geen kutmuziek en goede muziek: voor alles is wel iemand die het leuk vindt![]()
Hoe kan iets te 80's zijn voor disco ???quote:Op donderdag 21 juni 2012 17:29 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Sommigen vinden dit al weer te 80s klinken voor discobegrippen, maar ik vind 'm wel kunnen.
Ook Neerlands fabrikaat.
omdat disco eigenlijk toch nog wel met 'echte' muziekinstrumenten gespeeld werd. Na pakweg 1982quote:Op donderdag 21 juni 2012 18:12 schreef qltel het volgende:
[..]
Hoe kan iets te 80's zijn voor disco ???
Mwoah, dat ligt maar aan hoe klein en/of groot je definitie van disco is. wat mij betreft mag disco gerust met synths gespeeld worden.quote:Op donderdag 21 juni 2012 18:15 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
omdat disco eigenlijk toch nog wel met 'echte' muziekinstrumenten gespeeld werd. Na pakweg 1982
werd het vaak toch meer een synthgeluid.
Een gedrocht, dát is hetquote:
Ik houd van foutquote:
Dan vind je deze vast ook wel goed..quote:Op donderdag 21 juni 2012 18:45 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik houd van foutIk vond het wel grappig.
Oh ja die ken ik nog wel, soort Stars on 45 eigenlijk.quote:
Ja, ook uit dezelfde tijd.quote:Op donderdag 21 juni 2012 19:18 schreef Karina het volgende:
[..]
Oh ja die ken ik nog wel, soort Stars on 45 eigenlijk.
Zeker..quote:Op donderdag 21 juni 2012 19:35 schreef Karina het volgende:
Lijkt erop! Het is gewoon bijna precies hetzelfde.
Nee. Maar die remix is verder illegaal, ik denk dat ze daar niet veel rechten aan kunnen ontlenen. En anders staat er vast weer een boete tegenover. Als bootlegger wilde je vroeger vooral niet bekend worden.. (Nu staan hun namen gewoon op internet..quote:Op donderdag 21 juni 2012 19:42 schreef Karina het volgende:
Dan ken ik deze waarschijnlijk niet inderdaad, want youtube bestond destijds nog nietDat zij er nooit werk van hebben gemaakt. Of zou Eggermont het van ze gekocht hebben?
Dat is waar, slim bekeken van Eggermond, al is het wel lullig voor die gasten die deze mix hebben gemaakt.quote:Op donderdag 21 juni 2012 20:07 schreef qltel het volgende:
[..]
Nee. Maar die remix is verder illegaal, ik denk dat ze daar niet veel rechten aan kunnen ontlenen. En anders staat er vast weer een boete tegenover. Als bootlegger wilde je vroeger vooral niet bekend worden.. (Nu staan hun namen gewoon op internet..)
Zeker fijn, daarom had ik 'm gisteren al gepostquote:
quote:Op zaterdag 23 juni 2012 00:20 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Zeker fijn, daarom had ik 'm gisteren al gepost
Goeie vraag, ik ben bang van niet, die feesten zijn inderdaad meestal alleen wat je daar noemt, de echte, goede disconummers worden nooit gespeeld.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 22:20 schreef tjoptjop het volgende:
Zijn er eigenlijk nog toffe discofeestjes? En dan bedoel ik niet die jaren 70 feesten waar het niet verder komt dan Chic, Earth Wind and Fire, Grease e.d.
Ik had hem al eens gehoord, wat ergquote:Op vrijdag 29 juni 2012 11:15 schreef Iwanius het volgende:
Leuk..al bekend bij een ieder deze versie?
quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 23:26 schreef Arcee het volgende:
Draai dit nummer lekker hard en zeg dan tegen jezelf dat het niét het beste disconummer aller tijden is.
Die is wel erg lekker, ja.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 23:26 schreef Arcee het volgende:
Draai dit nummer lekker hard en zeg dan tegen jezelf dat het niét het beste disconummer aller tijden is.
Is leuk inderdaadquote:Op zaterdag 15 juni 2013 19:01 schreef Karina het volgende:
Ik kick hem, gewoon omdat het kan en disco leuk is
Gary's Gang! Dat is ook een van mijn favorieten. Werd ALTIJD gedraaid in de disco waar ik vroeger kwam.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 21:43 schreef GloomySundae het volgende:
Een paar moddervette favorieten:
Deze drie stonden op een discoplaat van mijn ouders, helemaal grijs gedraaid vroeger! ( en nu nog steeds soms.. )
En deze laatste gaat nog steeds regelmatig keihard aan!
Ah, dus daar heeft onderstaand nummer het van:quote:
Dat vraag ik me ook af. Dit feestje lijkt me zo awesome om meegemaakt te hebben:quote:Op zaterdag 23 juni 2012 22:20 schreef tjoptjop het volgende:
Zijn er eigenlijk nog toffe discofeestjes? En dan bedoel ik niet die jaren 70 feesten waar het niet verder komt dan Chic, Earth Wind and Fire, Grease e.d.
Wat te denken van Stevie Wonder (iedereen gaat staan als hij opkomt en ik zeg: "Gaat zitten,hij ziet je toch niet"quote:Op zaterdag 23 juni 2012 22:41 schreef Karina het volgende:
Goeie vraag, ik ben bang van niet, die feesten zijn inderdaad meestal alleen wat je daar noemt, de echte, goede disconummers worden nooit gespeeld.
Ik ben wel jaren geleden naar een concert van EWF EN Barry White geweest in Ahoy, dat was tof
Romantische disco
Wat flauw manquote:Op dinsdag 2 juli 2013 11:44 schreef Iwanius het volgende:
Wat te denken van Stevie Wonder (iedereen gaat staan als hij opkomt en ik zeg: "Gaat zitten,hij ziet je toch niet"
Die band is sowieso erg leukquote:
Ik heb het idee dat het weer steeds meer terug komt (en dan idd niet de feestjes met Chic EW&F etc.).quote:Op zaterdag 23 juni 2012 22:20 schreef tjoptjop het volgende:
Thnx, Harvey wist ik en heb ik helaas moeten missen. Die andere twee moest ik Googlen, maar zo kwam ik wel op onderstaande uit, klinkt wel tofquote:Op donderdag 1 augustus 2013 07:54 schreef De_existentialist het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat het weer steeds meer terug komt (en dan idd niet de feestjes met Chic EW&F etc.).
Rahaan uit Chicago staat hier elke maand wel ergens te draaien, Marcel Vogel (Amsterdam) organiseert regelmatig feestjes, en ook een DJ-god als Harvey is afgelopen jaar regelmatig in Nederland geweest.
"Cruisin the Streets" gayste discoplaat ooitquote:Op zaterdag 22 juni 2013 10:39 schreef Karina het volgende:
Van deze band heb ik ooit nog een concert bijgewoond in de IT (of misschien was het toen nog de Flora, dat weet ik niet zeker).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |