Ach, dat is in lijn met de andere prijzen van toeristische attracties in London....quote:Op vrijdag 6 juli 2012 19:47 schreef Jabberwocky het volgende:
Dat observation deck (The View) gaat ook gewoon £25 kosten, what the fuck.
Waarom tussen haakjes? Het is een echte douane controle, net zoals je op het vliegtuig stapt. Je tassen gaan ook door de scanner.. Dus ja, je hebt zeker een paspoort of ID kaart nodig. En vervolgens kun je dan wachten in een soort vertrekhal, totdat je op de trein kan stappen.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 19:48 schreef searchanddestroy het volgende:
Heeft iemand al eens met Eurostar gereisd? Zo ja, hoe gaat dat precies in z'n werk (en dan vooral die "douane controle"?) Ik ga volgende week boeken. Paspoort is niet nodig, toch?
Heb gehoord dat het niet echt veel voorstelt, dus vandaar tussen haakjes. ID is wel voldoende dan, toch?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 21:28 schreef June. het volgende:
[..]
Waarom tussen haakjes? Het is een echte douane controle, net zoals je op het vliegtuig stapt. Je tassen gaan ook door de scanner.. Dus ja, je hebt zeker een paspoort of ID kaart nodig. En vervolgens kun je dan wachten in een soort vertrekhal, totdat je op de trein kan stappen.
Als je naar het buitenland gaat ben je altijd verplicht om je paspoort/id kaart bij je te hebben....quote:Op vrijdag 6 juli 2012 21:51 schreef searchanddestroy het volgende:
[..]
Heb gehoord dat het niet echt veel voorstelt, dus vandaar tussen haakjes. ID is wel voldoende dan, toch?
Naja, ik vond het precies dezelfde procedure als voor het vliegtuigquote:Op vrijdag 6 juli 2012 21:51 schreef searchanddestroy het volgende:
[..]
Heb gehoord dat het niet echt veel voorstelt, dus vandaar tussen haakjes. ID is wel voldoende dan, toch?
zoek mijn berichtjes even terug van eind april, ik vond 't een rampquote:Op vrijdag 6 juli 2012 19:48 schreef searchanddestroy het volgende:
Heeft iemand al eens met Eurostar gereisd? Zo ja, hoe gaat dat precies in z'n werk (en dan vooral die "douane controle"?) Ik ga volgende week boeken. Paspoort is niet nodig, toch?
Je hebt een paspoort of identiteitkaart nodig omdat je in Brussel (ik neem aan dat je daar incheckt) door de douanecontrole gaat. Het reizen per Eurostar is verder niet zo bijzonder. Zitcomfort in de tweede klasse laat nogal te wensen over, zeker als je zoals ik, lang bent. Duitse ICE-treinen zijn stukken comfortabeler.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 19:48 schreef searchanddestroy het volgende:
Dat inderdaad! Afgelopen mei was ik nog bloedje nerveus. Voor het eerst alleen op Schiphol, alleen naar de gate, alleen vliegen. Ging dat wel goedkomen? Ja hoor!quote:Op maandag 25 juni 2012 23:13 schreef Individual het volgende:
[..]
Voor het eerst alleen reizen is best spannend idd, maar achteraf vraag je je af waar je je zo druk over hebt gemaakt.
Hij valt wel op zegmaar...quote:Op vrijdag 6 juli 2012 19:46 schreef Spezza19 het volgende:
Ik snap niet dat ik de bouw van The Shard compleet gemist heb.... Zelfs toen ik in London was....
Staat wel op mijn to do list nu.
Overdag werk ik, achter mijn bureau dus. En ik vond het mooi om te volgen, zoals ik al aan gaf. Geweldig uitzicht op de Thames en zo stukje bij beetje de voortgang volgen, dat vind ik als techneut dan weer interessant.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 14:12 schreef JDx het volgende:
En wat doe je dan overdag? Wat vind je precies zo mooi?
Mwah, ik vind het wel meevallen eigenlijk. Jammer dat The Mall al dicht is, maar verder nergens lastig van.quote:Op woensdag 11 juli 2012 00:18 schreef Opaas het volgende:
Nu dat de spelen dichterbij komen begin ik het wel te merken. Wat een omwegen en beveiliging vandaag op London bridge maar ondanks dat ben ik wel erg benieuwd naar de spelen.
Ik vraag me af hoe de gemiddelde Londenaar tegen de Games aankijkt. Zijn ze vooral trots dat het na al die tijd weer in Londen wordt gehouden of kunnen ze vooral niet wachten tot al die extra ongemakken weer voorbij zijn? Of is het niet echt moeilijk om de drukte te omzeilen?quote:Op woensdag 11 juli 2012 00:44 schreef zeebeschuit het volgende:
Nog een paar dagen en dan gaan die ellendige olympic lanes open
Echt voor iedereen die ik spreek weer anders, hoewel veel mensen opzien tegen de overlast. Sommige zijn verder heel trots, anderen vinden het allemaal onzinnige verspilling.quote:Op woensdag 11 juli 2012 01:18 schreef Cee het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe de gemiddelde Londenaar tegen de Games aankijkt. Zijn ze vooral trots dat het na al die tijd weer in Londen wordt gehouden of kunnen ze vooral niet wachten tot al die extra ongemakken weer voorbij zijn? Of is het niet echt moeilijk om de drukte te omzeilen?
Trouwens net terug van 5 dagen Londen, buiten de standaard toeristische attracties die ik elke keer toch heel even moet zien, ook veel rondgestruind door zijstraatjes van de wegen die me al bekend waren en zo weer nieuwe plaatsjes ontdekt.
En bij heel veel dingen afgevraagd "Was dat er vorige keer nou of is dit ook vanwege de OS neergeplant?"
Was voor mij vandaag de eerste keer dat ik dranghekken heb zien staan en veel beveiliging met automatische wapens heb gezien. Ik vond London bridge toch wel een beetje chaotisch vanwege die dranghekken waar je langs moest lopen.quote:Op woensdag 11 juli 2012 00:37 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Mwah, ik vind het wel meevallen eigenlijk. Jammer dat The Mall al dicht is, maar verder nergens lastig van.
Eerste keer? Nog niet lang in de UK?quote:Op woensdag 11 juli 2012 02:30 schreef Opaas het volgende:
[..]
Was voor mij vandaag de eerste keer dat ik dranghekken heb zien staan en veel beveiliging met automatische wapens heb gezien. Ik vond London bridge toch wel een beetje chaotisch vanwege die dranghekken waar je langs moest lopen.
Maar het valt inderdaad nog mee. Zullen zien hoe druk het wordt. Wordt chaos in de tube.
Ik heb het over de spelen..quote:Op woensdag 11 juli 2012 06:30 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Eerste keer? Nog niet lang in de UK?
Ok. Wou al zeggen, in de UK raak je snel gewend aan beveiliging, hekken, etc...quote:Op woensdag 11 juli 2012 12:34 schreef Opaas het volgende:
[..]
Ik heb het over de spelen..
Gister was er iets gaande op of bij london bridge wat te maken had met de spelen. Vandaar de beveiliging. Dat was de eerste keer dat ik de beveiliging en de dranghekken omtrent de spelen zag.
Fuck it.quote:Op woensdag 11 juli 2012 14:44 schreef Individual het volgende:
De TFL email van vanmorgen vertelde me niet met een auto te rijden of het OV te gebruiken in Londen in de komende 2 maanden..
Ik kreeg een sms van London 2012 tijdens werk dat er een heel belangrijke e-mail op me staat te wachten en als ik 'm niet lees mis ik misschien het event. Ik gelijk kijken, weer dat standaard ov verhaal.quote:Op woensdag 11 juli 2012 14:44 schreef Individual het volgende:
De TFL email van vanmorgen vertelde me niet met een auto te rijden of het OV te gebruiken in Londen in de komende 2 maanden..
Echt hequote:Op woensdag 11 juli 2012 15:57 schreef Jabberwocky het volgende:
[..]
Ik kreeg een sms van London 2012 tijdens werk dat er een heel belangrijke e-mail op me staat te wachten en als ik 'm niet lees mis ik misschien het event. Ik gelijk kijken, weer dat standaard ov verhaal.![]()
Ik vind de OS zelf wel interessant en ga ook wat dingen bezoeken, maar ik heb een daily commute Tufnell Park - Notting Hill dus de Central Line gaat wel kut worden in die periode vrees ik.
Het zal waarschijnlijk toch geen zak uitmaken, ov gaat gegarandeerd ook helemaal vastzitten. Er was een paar dagen terug een soort van test, en toen sloten ze heel Kings cross station omdat die overbevolkt wasquote:Op woensdag 11 juli 2012 14:44 schreef Individual het volgende:
Ja, vorig jaar Juni ben ik naar London geweest met de Eurostar.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 19:48 schreef searchanddestroy het volgende:
Ik zal dan pas na de Spelen gaan..quote:Op woensdag 18 juli 2012 12:24 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Mijn schoonouders willen ook naar Londen en ze willen dat ik mee ga omdat ik de weg er al aardig ken. Lijkt me heel leuk. Maar is even afhankelijk van of ik vrij kan krijgen ^^
Zie mijn oproep een pagina eerder geloof ik. Heb hetzelfde "probleem".quote:Op zaterdag 21 juli 2012 14:24 schreef julia22 het volgende:
Londen![]()
Ben er nu twee keer geweest..wil zo snel mogelijk terug! Alleen geen reismaatje en geld speelt natuurlijk ook mee (al is het zo duur als je het zelf maakt). Misschien dat ik toch nog eens een keer alleen ga.
Van Paddington naar St Pancras zijn rijstroken gereserveerd voor de Olympische Spelen, dus de taxi kan er lang over doen. De metro van Paddington naar St Pancras ligt niet zo diep en is relatief ruim, ik zou eerder die nemen.quote:Op zondag 22 juli 2012 05:48 schreef IrCute het volgende:
Ik moet 31 juli van heathrow naar st pancras reizen. Ik kom aan om 7:40 en heb om 11 uur (maar moet uiterlijk 10:30 inchecken) de trein, ga ik dat halen met de OS drukte?
Ik neem overigens waarschijnlijk de heathrow express (15min, gaat iedere 15min) naar paddington en vanuit daar een taxi naar st pancras.
Wel irritant dat je tegenwoordig altijd moet overstappen in Edgeware Road. Vroeger ging die gewoon direct door.quote:Op zondag 22 juli 2012 19:48 schreef Jabberwocky het volgende:
Metro lijkt mij ook verstandiger, de taxi en bus daar wil je niet in zitten met die stroken. Paddington - St. Pancras is met Hammersmith & City en Circle lines ook iets van 10 minuten ofzo, dus uberhaupt al niet echt de moeite om daar een taxi voor te nemen.
Ligt eraan waar je vandaan komt toch?quote:Op maandag 23 juli 2012 17:53 schreef Viajero het volgende:
[..]
Wel irritant dat je tegenwoordig altijd moet overstappen in Edgeware Road. Vroeger ging die gewoon direct door.
Die twee liggen ook daadwerkelijk 500m bij elkaar vandaan.quote:Op maandag 23 juli 2012 18:06 schreef Jabberwocky het volgende:
Shepherd's Bush had dat ooit ook, twee stations met dezelfde naam maar niet verbonden, maar toen hebben ze een van de twee maar Shepherd's Bush market genoemd omdat ze er toch zelf ook achter kwamen dat dat niet zo handig was.
De eerste keer dat ik die zocht kwam ik bij Euston uit.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 19:08 schreef GlowMouse het volgende:
Aan de andere kant, Euston Square ligt ook minder dan 300 m van Euston.
Ah zo, je hebt natuurlijk gelijk. Het is alleen zo onhandig voor toeristen zonder travelcard bijvoorbeeld, die kunnen dan mooi voor twee ritten betalen.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 19:08 schreef GlowMouse het volgende:
Ik heb het meer over de loopafstand. Bij Paddington moet je een platform in de lengterichting lopen, die twee stations zullen ook wel 300m uit elkaar liggen. Dat is niet veel meer dan je bij Bank of Green Park (of King's Cross of Euston) moet lopen. Aan de andere kant, Euston Square ligt ook minder dan 300 m van Euston.
Valt vooralsnog reuze mee maar dat kan vanaf morgen wel eens anders wordenquote:Op donderdag 26 juli 2012 20:35 schreef Mandéra het volgende:
Ik ga maandag via London richting Norwich, ben benieuwd naar de OS sfeer/drukte/chaos.
Hij komt zo langs mijn werk, dus kan hem dan langs zien komen. Gisteren wilde ik alleen maar snel naar huis, met het mooie weer even wat rondjes in Richmond Park draaien!quote:Op vrijdag 27 juli 2012 09:59 schreef Breuls het volgende:
Gisteren de fakkel gezien. Heel kort, maar toch.
Ja, hij komt hier op een boot zo voorbij!quote:Op vrijdag 27 juli 2012 10:25 schreef Breuls het volgende:
Ik zag net op de tv dat-ie op de Thames zit, geloof ik. Klopt dat?
Tofquote:Op vrijdag 27 juli 2012 10:41 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Ja, hij komt hier op een boot zo voorbij!
Het was gisteren merkbaar drukker, maar niet op een vervelende manier, vind ik.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 10:52 schreef JDx het volgende:
Ik hoorde van een vriendin die in Londen werkt dat het a nightmare is in London
Nightmare lijkt me zwaar overdreven, waar heeft ze last van dan? Verkeer valt mee tot nu toe.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 10:52 schreef JDx het volgende:
Ik hoorde van een vriendin die in Londen werkt dat het a nightmare is in London
Heineken house?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:14 schreef Breuls het volgende:
Ik ben op zoek naar een plek die vanavond een groot scherm met de opening heeft. Behalve Hyde Park enzo zie ik niet zoveel...
Ze woont dichtbij Southend (kan dat?) en werkt in Londen centrum. Ze gaat binnenkort naar Nederland 5 dagen om alles te ontwijken.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:04 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Nightmare lijkt me zwaar overdreven, waar heeft ze last van dan? Verkeer valt mee tot nu toe.
Daar moet je kaarten voor hebben, ik ga er morgen naartoequote:
Pubs zijn last resort.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:22 schreef June. het volgende:
[..]
Daar moet je kaarten voor hebben, ik ga er morgen naartoe. Maar er zijn vast wel pubs te vinden die het op grote schermen laten zien, misschien O'Neills in soho?
Dat kan, daar heb je ook woonhuizen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:22 schreef JDx het volgende:
[..]
Ze woont dichtbij Southend (kan dat?) en werkt in Londen centrum. Ze gaat binnenkort naar Nederland 5 dagen om alles te ontwijken.
http://www.london2012.com/join-in/live-sites/quote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:22 schreef Breuls het volgende:
Moet je kaarten voor hebben. Ik denk dat Victoria Park wellicht een poging waard is. Vandaag wellicht even een infopunt binnen lopen.
Blij dat ik in Zurich zitquote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:27 schreef Breuls het volgende:
Het regent nu al. Zit in m'n hotel en heb m'n kort broek al vervangen door een lange, ivm de verwachting.
We hebben pas 1 dag drukte gehad, en die verliep verder ok. Benieuwd hoe zij zo vooruitziend kan zijn. Enfin, ze woont wel erg ver buiten het centrum, dus wellicht dat de reis voor haar drukker is ofzo.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:22 schreef JDx het volgende:
[..]
Ze woont dichtbij Southend (kan dat?) en werkt in Londen centrum. Ze gaat binnenkort naar Nederland 5 dagen om alles te ontwijken.
Goh, wat een plezierige meid zal dat zijn. Iemand die geen enkel evenement/drukte leuk vind zeker? Misschien moet ze in Middle of Nowhere in Schotland gaan wonen?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:22 schreef JDx het volgende:
[..]
Ze gaat binnenkort naar Nederland 5 dagen om alles te ontwijken.
Geweldige dame! Russische verrassingquote:Op vrijdag 27 juli 2012 13:45 schreef zeebeschuit het volgende:
[..]
Goh, wat een plezierige meid zal dat zijn. Iemand die geen enkel evenement/drukte leuk vind zeker? Misschien moet ze in Middle of Nowhere in Schotland gaan wonen?
quote:Op vrijdag 27 juli 2012 13:45 schreef zeebeschuit het volgende:
[..]
Goh, wat een plezierige meid zal dat zijn. Iemand die geen enkel evenement/drukte leuk vind zeker? Misschien moet ze in Middle of Nowhere in Schotland gaan wonen?
Een beetje kortzichtig ben je wel, als je voor 5 dagen de stad verlaat. Ten eerste zit je er dan nog steeds 2 weken midden in, dus je ontloop maar weinig. Ten tweede is het grootste probleem juist de stad verlaten en weer inkomen, zeker als je wilt vliegen. Dus eigenlijk zoek je enkel problemen op.quote:
Ik vlieg morgen naar Nederland voor 5 weken en het is geen enkel probleem om naar LHR te komen hoorquote:Op vrijdag 27 juli 2012 14:35 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Een beetje kortzichtig ben je wel, als je voor 5 dagen de stad verlaat. Ten eerste zit je er dan nog steeds 2 weken midden in, dus je ontloop maar weinig. Ten tweede is het grootste probleem juist de stad verlaten en weer inkomen, zeker als je wilt vliegen. Dus eigenlijk zoek je enkel problemen op.
Precies, zoveel problemen zijn er dus blijkbaar niet. Ik vlieg zelf stuk of 5 keer voor werk, maak me weini zorgen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 21:02 schreef Stuart het volgende:
[..]
Ik vlieg morgen naar Nederland voor 5 weken en het is geen enkel probleem om naar LHR te komen hoor
Ik denk dat er vooral problemen rondom de events zijn etc.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 09:51 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Precies, zoveel problemen zijn er dus blijkbaar niet. Ik vlieg zelf stuk of 5 keer voor werk, maak me weini zorgen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |