SPOILER: Handige linkjes en sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vorige delen
Topicreeks: Het grote haaktopic
Haaksels uit het vorige topic
Angelof9's speldenkussentjes:
crejo's bruidspaar:
EsseEi's rode panda:
BrainTeaser's Work in Progress:
En last but not least, fabjeenco's mandarijnsinaasappelhappertjes:
.: Let epsilon be smaller than zero :.
dank je!quote:geinige sinaasappel-cozy's!
Ik heb die van mij op Etsy gekocht, maar via Amazon kun je ook nog wel wat scoren (alleen even van te voren kijken of de shop naar Nederland stuurt)quote:Op woensdag 9 mei 2012 22:31 schreef melice het volgende:
Vraagje, die leuke kleine knoopjes bijv op het speldenkussen. Waar halen jullie die weg?
Ik haal ze wel eens bij een fournituren winkel, maar iemand nog andere ideeën?
op marktplaats komt ook wel eens iets leuks voorbij!quote:Op woensdag 9 mei 2012 22:31 schreef melice het volgende:
Vraagje, die leuke kleine knoopjes bijv op het speldenkussen. Waar halen jullie die weg?
Ik haal ze wel eens bij een fournituren winkel, maar iemand nog andere ideeën?
Ik kan hem maar op 1 manier aan en dat is 'op z'n kop', anders is ie te wijd bij m'n schouderbladen.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Anders inderdaad kijken of je het ergens anders kan krijgen of iets anders meebestellen?
Dat komt ws omdat ik aan heb gegeven dat je telkens 1v, 2v moet haken in de 2e toer op het einde. Volgens haar patroon moest je het bovenste deel juist minderen en het onderste deel meerderen. Alleen kwam dat bij mijn dochtertje niet mooi uit.quote:Op donderdag 10 mei 2012 10:58 schreef YogaLove het volgende:
[..]
Ik kan hem maar op 1 manier aan en dat is 'op z'n kop', anders is ie te wijd bij m'n schouderbladen.
Ik zal eens proberen om een foto van mezelf te maken.![]()
welke kleur moet je hebben, ik heb nog wit, petrol en dat zeeblauw (aqua) liggen, als het 1 van die kleuren is geef pm prop ik voor je in een envelopje.quote:Op donderdag 10 mei 2012 10:45 schreef MissN het volgende:
hellupp..
ik heb eigenlijk maar 1 bolletje catania nodig voor mijn dekentje...van de rest van de kleuren heb ik nog genoeg...
maar vind het zonde om bij hobbydoos 1 los bolletje te bestellen.....
Welke kleuren zijn nog meer mooi om op voorraad te hebben, volgens jullie?
ik vind het wat lastig te zien vanaf de site met de kleurblokjes..
ik heb even voor je gekeken en ik zie zo op het blote oog geen verschil tussen nova en cataniaquote:Op donderdag 10 mei 2012 11:47 schreef Whoopdidoo het volgende:
Hoe dik is catania in vergelijking met die katoen van de wibra? Want beide hebben naald 2,5 tot 3,5 dus is het even dun?
Ik heb kleine, dikke worstenvingertjes, maar priegelen gaat me prima afquote:Op donderdag 10 mei 2012 13:39 schreef Angelof9 het volgende:
Hoe doen die mensen toch die kleine priegeldinges? Mijn dikke vingers zitten altijd in de weg.
Dankje!quote:Op donderdag 10 mei 2012 14:20 schreef Christa1986 het volgende:
[..]
ik heb even voor je gekeken en ik zie zo op het blote oog geen verschil tussen nova en catania
Zonder is ie ook leuk hoor.quote:Op donderdag 10 mei 2012 15:42 schreef trui het volgende:
ik heb er ook een bijna af, zit alleen nog te zoeken naar een geschikt stofje voor de oortjes/buik/voetjes.
leuk zeg!!!quote:Op donderdag 10 mei 2012 17:31 schreef BrainTeaser het volgende:
Tasje is nu helemaal af!
[ afbeelding ]
En Bowser vordert ook gestaag (al heb ik tot nu toe elk onderdeel al zo'n beetje aan moeten passen omdat ik het niet vond kloppen![]()
) :
[ afbeelding ][ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Smile, tomorrow will be worse...
Hier vandaanquote:Op donderdag 10 mei 2012 17:47 schreef Muck het volgende:
Oh die Bowser
Waar komt het patroon vandaan? Ik denk dat ik mijn vriend hier heel blij mee zou maken
ik vind t juist wel hartstikke lief, zo klein!quote:Op donderdag 10 mei 2012 15:21 schreef Whoopdidoo het volgende:
Kijk m eens cute zijn.
[ afbeelding ]
Hij is alleen wat groener in het echt. En iets groter dan een potje nagellak
Wat een goed idee, om zo'n tasje tussendoor te haken! Ik denk dat mn kulleke ook heel blij zou zijn met een bowser (er heerst een ware Mario gekte op school ), maar ik denk niet dat ik er nu aan begin........quote:Op donderdag 10 mei 2012 17:31 schreef BrainTeaser het volgende:
Tasje is nu helemaal af!
[ afbeelding ]
En Bowser vordert ook gestaag (al heb ik tot nu toe elk onderdeel al zo'n beetje aan moeten passen omdat ik het niet vond kloppen![]()
) :
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Dan komt ie voor nu gewoon heel hoog op mijn lijstje te staanquote:Op donderdag 10 mei 2012 18:30 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Hier vandaan
Maar het zijn echt heel veel kleine onderdeeltjes hoor! Dus je bent bij deze gewaarschuwd
Maar ik vond 'm inderdaad ook té tof om er niet aan te beginnen
heel herkenbaar, hier ook al meerdere keren gebeurdquote:Op donderdag 10 mei 2012 21:25 schreef fabjeenco het volgende:
![]()
[ afbeelding ]
ok, het was een plastic, maar het is de enige 3 3/4 die ik had...... morgen maar een nieuwe halen.....
tot zover dus mn granny squares....
die van mij is ook al kapot. nu maar betere... hahaquote:Op donderdag 10 mei 2012 21:25 schreef fabjeenco het volgende:
![]()
[ afbeelding ]
ok, het was een plastic, maar het is de enige 3 3/4 die ik had...... morgen maar een nieuwe halen.....
tot zover dus mn granny squares....
ik had alleen deze dus. ook nog ooit gekregen... ik vond vooral de maat heel fijn. normaal gebruik ik metalen. Ik heb een maat 6 alu met rubber handvat en die vind ik echt het einde.... morgen dus ook zo een 3 3/4 halen.quote:[b]Op donderdag 10 mei 2012 22:46 schreef BakkieDoen het
Fabjeenco en anderen, haakt dat fijn met een plastic haaknaald? Kan me er eerlijk niets bij voorstellen.
Lijnloos, hijs ( of zij) is lief
kwakzor liet in 't vorige topic een boek zien vol met mooie vierkantjes. als je op etsy zoekt met de titel kom je een e-book versie tegen voor nog geen 3 euro. misschien is dat wat? het is een japans boek, maar met de getekende diagrammen kun je een heel eind komen.quote:Op donderdag 10 mei 2012 18:27 schreef saaw het volgende:
Ik moet nog wat extra lapjes maken voor mn deken want hij moet toch vierkant worden blijkt nu. Iemand nog een niet te ingewikkeld patroon wat een leuk reliëfje ofzo heeft (het is allemaal in 1 kleur)?
Een tijdje terug hebben 'we' van NicoleM een bestandje gekregen met Ebooks.quote:Op donderdag 10 mei 2012 18:27 schreef saaw het volgende:
Ik moet nog wat extra lapjes maken voor mn deken want hij moet toch vierkant worden blijkt nu. Iemand nog een niet te ingewikkeld patroon wat een leuk reliëfje ofzo heeft (het is allemaal in 1 kleur)?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat snapte ik ook nietquote:Op vrijdag 11 mei 2012 09:55 schreef trui het volgende:
wat ik niet begrijp is dat sommige ontwerpen melden dat ravelry 7 jaar bestaat, en andere 5?
Ja, die zag ik gister ook liggen hier. Maar zou wel even goed op de maat letten, want die leek mij niet helemaal juist. Sowieso had ik een 3mm en 4mm naast elkaar in m'n handen en zag dus echt geen verschil in dikte...quote:Op vrijdag 11 mei 2012 05:34 schreef Dottey het volgende:
zagvandaag bij onze acction dat er haaknaaldjes zijn.
per 2 verpakt. 0.32 cent geloof maat 3/4
Ja, dat is ook een beetje raar ja. Het idee voor Ravelry bestaat al 7 jaar, maar Ravelry zelf pas 5. Die andere 2 jaar vormde iemands blog zeg maar de basis voor Ravelry (geloof ik!).quote:Op vrijdag 11 mei 2012 09:55 schreef trui het volgende:
wat ik niet begrijp is dat sommige ontwerpen melden dat ravelry 7 jaar bestaat, en andere 5?
haha die is inderdaad tamelijk bizar!quote:Op vrijdag 11 mei 2012 06:23 schreef bietel het volgende:
Dat grote schaap! Kijkt wel erg happy, zo op die naald!![]()
[ afbeelding ]
(niet de inzending van Dottey btw!)
dat zijn niet meer kleuren, maar meer/minder 'doorschijnendheid' (dit is vast niet het juiste woord) van dezelfde kleur. (opacity oid heet dat in photoshop)quote:Op vrijdag 11 mei 2012 11:04 schreef Dottey het volgende:
mensen moeten kiezen welke ze het leukste vinden. Zou het wel leuk vinden om een ronde verder te komen.
vb meer dan 3 kleuren. [ afbeelding ]
4 voor logo, achergrond heeft er 2 dan nog dat roze onder het for knitting.. dat is met een verloop dus duizenden tonen kleur.
En zo zijn er nog een zooi.
quote:Op vrijdag 11 mei 2012 08:56 schreef YogaLove het volgende:
[..]
Een tijdje terug hebben 'we' van NicoleM een bestandje gekregen met Ebooks.
Daar zat er ook 1 bij met allemaal verschillende patroontjes om te haken.
Als je interesse hebt, stuur ik die wel door (als NicoleM dat goed vindt.)
Dit Ebook:Natuurlijk is dat goed!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb ook weer een heleboel "nieuwe" boekjes, maar ik ga nog even uitzoeken of ze niet makkelijker te delen zijn met jullie
![]()
Precies. Het gaat erom dat ze maar drie kleuren inkt kunnen gebruiken bij het printen van de tassen, maar je kunt wel reguleren hoeveel inkt er wordt gebruikt om meerdere tinten te creërenquote:Op vrijdag 11 mei 2012 11:11 schreef trui het volgende:
[..]
dat zijn niet meer kleuren, maar meer/minder doorschijnend van dezelfde kleur. (opacity oid heet dat in photoshop)
Nee, lees de regels maar. Verschillende tinten van dezelfde kleur worden geteld als verschillende kleuren.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 11:49 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Precies. Het gaat erom dat ze maar drie kleuren inkt kunnen gebruiken bij het printen van de tassen, maar je kunt wel reguleren hoeveel inkt er wordt gebruikt om meerdere tinten te creëren
met drukken is dat een kleur...quote:Op vrijdag 11 mei 2012 11:11 schreef trui het volgende:
[..]
dat zijn niet meer kleuren, maar meer/minder 'doorschijnendheid' (dit is vast niet het juiste woord) van dezelfde kleur. (opacity oid heet dat in photoshop)
Startpagina van Ravelry:quote:Op vrijdag 11 mei 2012 12:31 schreef melice het volgende:
ik kan deze 'wedstrijd' niet eens vinden op ravelry... Ik zou graag even op je willen stemmen Dottey
Heb me wel ingeschreven op een swap zojuist, ben benieuwd het is mijn eerste en snap er weinig van... maar zal wel lukken dacht ik...
Ah, ok, nou dan weet ik het ook niet. Want wat gaan ze doen als zo'n ontwerp wint??quote:Op vrijdag 11 mei 2012 12:40 schreef Dottey het volgende:
Er worden verschillende lagen folie gebruikt om te drukken van de tassen. Niet inkt zoals je op papier drukt. Kan het weten, ik zit in die business
mooie kleuren!!!!!quote:Op vrijdag 11 mei 2012 15:06 schreef EsseEi het volgende:
Nieuwe stash!![]()
[ afbeelding ]
Eindelijk mag ik één van mn haaksels van de afgelopen tijd laten zien. Was een verrassing voor iemand en het pakketje is nu EINDELIJK aangekomen! Duurde heeeel lang.
[ afbeelding ]
3 bloemenmagneetjes en een bloemensleutelhanger (Die ik al langer had liggen) en een zelf gemaakt kaartje (die is niet gehaakt maar wel met wollies)
Ook op je gestemd.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 13:00 schreef Dottey het volgende:
bedankt voor het stemmen allemaal.. Moet nu wegBluesfestival in zeeland
![]()
meld mij zondagmiddag weer
Uh... ik zet het op mijn schouw voor hoelang ik een thema heb of geef het aan mensen die het op hun bureau neer zetten. Dat wordt allemaal niet natquote:Op vrijdag 11 mei 2012 22:57 schreef trui het volgende:
watten? klonteren die niet te veel? Lijkt me in elk geval niet handig als 't nat wordt...
ah, da's inderdaad anders dan wanneer je iets aan (mensen met) kinderen cadeau doet.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 22:58 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Uh... ik zet het op mijn schouw voor hoelang ik een thema heb of geef het aan mensen die het op hun bureau neer zetten. Dat wordt allemaal niet nat
Kloptquote:Op vrijdag 11 mei 2012 23:29 schreef trui het volgende:
mwoah, die maken ook wel eens wat vies, is mijn ervaring.
Ik heb er lang geleden eens eentje gemaakt, en daarbij heb ik 2 grote knopen gebruikt. Eentje voor de bovenkant, maar ook eentje voor de onderkant. Deze dekt de knoopjes af die ik heb gemaakt om de touwtjes vast te zettenquote:Op zaterdag 12 mei 2012 06:26 schreef phluphy het volgende:
Ik ga ook een speldenkussen maken, als moederdagkado'tje voor mijn schoonmoeder.
Het wordt mijn eerste Engelse (US) patroon, maar ik heb 'm al bestudeerd en ik snap 'm.![]()
Wat ik me wel afvraag: hoe bevestig je de draadjes (die je er op het laatst omheen doet) en het draadje waarmee je de knoop vastzet, zonder dat je ze blijft zien?
Kussenvulling maar dat haal ik overal vandaan....kringloop(soms vind je er van die restanten van die zakken die mensen dan kopen), mijn eigen oude sierkussens, is schooi oude sierkussens van kennissen bij elkaar die ze anders weggooienquote:Op vrijdag 11 mei 2012 22:09 schreef fabjeenco het volgende:
Ik heb vandaag ook een speldenkussentje van Angelof's linkje gemaakt.... niet zo heel netjes (zal aan de vulling liggen) maar toch inderdaad een heel leuk werkje!!!
[ afbeelding ]
en even een picje van mn nieuwe naald en andere frutseltjes, vandaag aangeschaft
[ afbeelding ]
Waar vullen jullie je werkjes mee trouwens? Ik had een zakje fiberfill van de HEMA, maar dat vond ik eigenlijk best wel prijzig... Nu heb ik gewoon een kussentje van de Action gekocht en die gesloopt () maar dat is niet helemaal egaal zeg maar. Dus ik vroeg me af wat jullie gebruiken.
Kun je beter naar de Action gaan, daar zit fiberfill in en ze zijn nog goedkoper ook.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 12:18 schreef Angelof9 het volgende:
Ik heb net zo'n kussenvulling gekocht bij de blokker voor 2 euro. Het zijn van die ranzige kapokvlokken, geeft voor mijn project niet, want het is voor een kussen, maar ik meen me te herinneren dat er mensen waren die dit voor hun ami's gebruiken. Eeeeecht??? Ik vind het zulk vies spul.
Ik houd het op fiberfill.
quote:Op zaterdag 12 mei 2012 12:30 schreef Angelof9 het volgende:
Ik ken die Action alleen maar omdat jullie het er over hebben! Ik heb nog nooit een Action winkel gezien.
Tijd dan dat je er eens eentje gaat bezoeken.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 12:30 schreef Angelof9 het volgende:
Ik ken die Action alleen maar omdat jullie het er over hebben! Ik heb nog nooit een Action winkel gezien.
Ze hebben goedkope binnenkussens met fiberfill.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 12:57 schreef Mirjam het volgende:
heeft de action fiberfill, of lees ik het niet goed?
check!quote:Op zaterdag 12 mei 2012 12:57 schreef trovey het volgende:
[..]
Ze hebben goedkope binnenkussens met fiberfill.
Heel veel 2,30quote:Op zaterdag 12 mei 2012 17:17 schreef grannytastic het volgende:
Ik bestel Catania bij Creamijn -> 2.00 per bol en het wordt vacuum verpakt dus kan door de brievenbus
Net even gekeken, dat is een leuk winkeltje!quote:Op zaterdag 12 mei 2012 17:17 schreef grannytastic het volgende:
Ik bestel Catania bij Creamijn -> 2.00 per bol en het wordt vacuum verpakt dus kan door de brievenbus
Op de site staat van wel, maar ik zie dat Peetje al berekend heeft dat het incl. verzendkosten uiteindelijk niet zo veel uitmaakt.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 18:34 schreef Whoopdidoo het volgende:
Weet iemand of die 2 euro de vaste prijs is? Of dat het een aanbieding is?
Ik niet. Volgens mij hebben ze het wel, maar ik vind de mensen niet zo leukquote:Op zondag 13 mei 2012 00:16 schreef Angelof9 het volgende:
Heb ik! En die mensjes daar zijn zo aardig dat ik het ook wel fijn vind om daar dingen te kopen.
Haha, heb ik ookquote:Op zondag 13 mei 2012 00:16 schreef Angelof9 het volgende:
Heb ik! En die mensjes daar zijn zo aardig dat ik het ook wel fijn vind om daar dingen te kopen.
quote:Op zondag 13 mei 2012 14:19 schreef Angelof9 het volgende:
Mijn eerste kussen is af!
[ afbeelding ]
Nu ben ik met de draadjessjaal begonnen met de restjes Drops Paris die ik nog heb. Eigenlijk haakt het toch wel lekker weg, dat spul. Je moet er alleen even het juiste project voor vinden. Voor dit kussen was het uitermate geschikt.
quote:Op zaterdag 12 mei 2012 16:32 schreef EsseEi het volgende:
nog één van mn verrassingen aangekomen, donderdag haakte ik een klein uilen sleutelhangertje.
Het uiltje is maar 3cm groot, maximaal
[ afbeelding ]
Goed, dat schiet dus niets op.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 21:15 schreef Peetje_75 het volgende:
Creamijn is inderdaad een leuke site... maar met 3,50 verzendkosten, kom je nog op 2,29 per bolletje uit als je 12 bolletjes bestelt... Scheelt dus per saldo niks met de meeste winkels...
quote:Op zondag 13 mei 2012 14:19 schreef Angelof9 het volgende:
[ afbeelding ]
Nu ben ik met de draadjessjaal begonnen met de restjes Drops Paris die ik nog heb. Eigenlijk haakt het toch wel lekker weg, dat spul. Je moet er alleen even het juiste project voor vinden. Voor dit kussen was het uitermate geschikt.
2 euro binnenkussen van de Blokker, met de hoekjes dichtgenaaid.quote:Op zondag 13 mei 2012 18:58 schreef melice het volgende:
Mooi kussen angelof! Wat voor binnen kussen heb je ervoor gehaald, of had je die nog?
heeeeeeel gaaf!!!!quote:Op zondag 13 mei 2012 14:19 schreef Angelof9 het volgende:
[ afbeelding ]
Ja maar, wat is jouw blog dan?quote:Op zondag 13 mei 2012 22:00 schreef EsseEi het volgende:
thnx fabjeenco!
ik heb het patroon uitgewerkt, komt donderdag op mn blog
vraagje: hoe schrijf je in het engels: borduur (een snavel, bijvoorbeeld) ??
Embroider ... *zwaait*quote:Op zondag 13 mei 2012 22:00 schreef EsseEi het volgende:
thnx fabjeenco!
ik heb het patroon uitgewerkt, komt donderdag op mn blog
vraagje: hoe schrijf je in het engels: borduur (een snavel, bijvoorbeeld) ??
2,30 is de adviesprijs, sommigen gaan daar onder zitten, meestal 2.15 dan, 2.00 had ik nog niet eerder gezien.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 18:17 schreef trovey het volgende:
[..]
Heel veel 2,30dus en hoeveel kan er door de brievenbus heen? Ik wil op dit moment even geen pakketpost ontvangen i.v.m. bepaalde redenen.
Je moet in elke hoek 2 sc doen ipv 1, dus dan wordt de rand om de zool (sole edging) bij de hiel 6 ipv 4 sc en bij de neus 8 ipv 6 sc.quote:Small Size: 41 sc (left side of sole) + 4 sc (bottom sts) + 41 sc (right side of sole) + 6 sc (top sts) + 4 sc (corners) = 96 sc around sole.
Ik vind ze niet speciaal glad aan de onderkant, weet niet wat voor vloeren je hebt? Het is wel een ware hondenharenmagneetquote:Op maandag 14 mei 2012 10:05 schreef YogaLove het volgende:
Even over de krokodil sloffen: Zijn die niet erg glad aan de onderkant?
Of hebben jullie (die ze al gemaakt hebben) daar een oplossing voor gevonden?
verkoop ze aan tellsell als poetssloffenquote:Op maandag 14 mei 2012 12:52 schreef saaw het volgende:
[..]
Ik vind ze niet speciaal glad aan de onderkant, weet niet wat voor vloeren je hebt? Het is wel een ware hondenharenmagneet
Ik heb in een oude Knip nog een model van een voetbal, maar eigenlijk is het hetzelfde als de gehaakte soccerball: 6-hoeken en 5-hoeken. Dan krijg je het mooiste resultaat.quote:Op maandag 14 mei 2012 14:04 schreef trui het volgende:
ah wat goed! nou ik zou 't dus wel doen. al heb ik maar wat zitten prutsen om tot zo'n bal-voering te komen. misschien handiger om eerst een soort van patroon te zoeken.
quote:Op maandag 14 mei 2012 14:23 schreef MizzEnroe het volgende:
[..]
Ik heb in een oude Knip nog een model van een voetbal, maar eigenlijk is het hetzelfde als de gehaakte soccerball: 6-hoeken en 5-hoeken. Dan krijg je het mooiste resultaat.
Kon je er niet gewoon letterlijk een bal instoppen? Gewoon zo een van de Bart Smit ofzo?quote:Op maandag 14 mei 2012 15:17 schreef trui het volgende:
tsja, dan ben je dus nog een keer die rotklus aan 't doen. dat vond ik wel wat ver gaan voor alleen een binnenbal.
de 'right side' is meestal de 'netjes gehaakte' kant, dus die kant die je naar je toe hield tijdens het haken.quote:Op maandag 14 mei 2012 15:39 schreef melice het volgende:
Voor de sloffenhaaksters,
De vijf lossen waar je mee begint is dat de hiel of voor de tenen?
Je moet met de right side of sole facing you beginnen, maar wat zal de goede kant zijn binnenkant, buitenkant? Hiel beneden of boven?
Klopt, maar je kunt hem altijd bijvullen met fiberfill. Maar goed, dan zit je weer met "uitpuilen". Het ligt een beetje aan het project.quote:Op maandag 14 mei 2012 15:51 schreef trui het volgende:
ja, maar dan moet je er wel precies een in die maat hebben.
Ik heb hem ook in groot en klein gemaakt en altijd gevoerd. De grote bal daarvoor hem ik een oud tshirt gebruikt (armen en hals dichtgenaaid en binnenstebuiten gekeerd, was een effen zwart tshirt). Die in de bal gepropt en die dan vullen. Op het laatst even met de hand dichtnaaien, dan je gehaakte bal dichtnaaien en klaar. Je voering hoeft niet precies te passen hoor, als het maar niet te klein is.quote:Op maandag 14 mei 2012 13:43 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Trui jij hebt van die african flower ballen gemaakt toch? Hoe heb jij die gevuld? De vulling zo hop erin of heb je de bal eerst gevoerd oid? Het is voor n kaamcadeau
De 5 lossen waar je mee begint, wordt de hiel. Als je de zool afhebt, zie je dat de onderste helft (het begin dus) smaller is dan de bovenkant. Als je naar je voet kijkt, zie je dat het stuk van je hiel tot ong. het midden, ook smaller is.quote:Op maandag 14 mei 2012 15:39 schreef melice het volgende:
Voor de sloffenhaaksters,
De vijf lossen waar je mee begint is dat de hiel of voor de tenen?
Je moet met de right side of sole facing you beginnen, maar wat zal de goede kant zijn binnenkant, buitenkant? Hiel beneden of boven?
Een oud shirt heb ik nog wel, geniaal!quote:Op maandag 14 mei 2012 16:17 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
Ik heb hem ook in groot en klein gemaakt en altijd gevoerd. De grote bal daarvoor hem ik een oud tshirt gebruikt (armen en hals dichtgenaaid en binnenstebuiten gekeerd, was een effen zwart tshirt). Die in de bal gepropt en die dan vullen. Op het laatst even met de hand dichtnaaien, dan je gehaakte bal dichtnaaien en klaar. Je voering hoeft niet precies te passen hoor, als het maar niet te klein is.
@lijnloos: leuk dat je ook aan de draak bezig bent! Ik heb het lijf ook af en ben ook met de bek/buik bezig, ligt alleen weer even aan de kant omdat ik nog duizend andere dingen wil doen. Mijn draak ik paars met een knalroze buik, grappig.
Verder nog 2 ezels die inelkaar gezeg moeten worden en o zo veel ideeen en...
Leuk! Mijnus is rood met roze.... ik hoop zo het onderstuk af te kunnen maken, dan ga ik denk ik maar aan de stekels beginnen... of de ogen, die maken het meteen al zo "af"...quote:Op maandag 14 mei 2012 16:17 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
Ik heb hem ook in groot en klein gemaakt en altijd gevoerd. De grote bal daarvoor hem ik een oud tshirt gebruikt (armen en hals dichtgenaaid en binnenstebuiten gekeerd, was een effen zwart tshirt). Die in de bal gepropt en die dan vullen. Op het laatst even met de hand dichtnaaien, dan je gehaakte bal dichtnaaien en klaar. Je voering hoeft niet precies te passen hoor, als het maar niet te klein is.
@lijnloos: leuk dat je ook aan de draak bezig bent! Ik heb het lijf ook af en ben ook met de bek/buik bezig, ligt alleen weer even aan de kant omdat ik nog duizend andere dingen wil doen. Mijn draak ik paars met een knalroze buik, grappig.
Verder nog 2 ezels die inelkaar gezeg moeten worden en o zo veel ideeen en...
Laminaat, maarquote:Op maandag 14 mei 2012 12:52 schreef saaw het volgende:
[..]
Ik vind ze niet speciaal glad aan de onderkant, weet niet wat voor vloeren je hebt? Het is wel een ware hondenharenmagneet
quote:Op maandag 14 mei 2012 12:52 schreef Mirjam het volgende:
[..]
verkoop ze aan tellsell ik denk dat ik ze dan maak en gebruik als poetssloffen
'de magnetische werking van deze ultrasonische sloffen trekt alle vuil, stof en haren aan!@123'
Allemaal graag.quote:Op maandag 14 mei 2012 18:55 schreef trui het volgende:
angel, een paar linkjes naar leuke kussen-hoes ideeën:
van LauraRF (flickr):
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
een 'elmer'-kussen
[ afbeelding ]
ook van tiggersjp: een starburst kussen
[ afbeelding ]
nog een blooming flower cushion, maar dan in 1 kleur:
[ afbeelding ]
rond kussen à la cosykitty
[ afbeelding ]
(zie ook de rest van haar werk, heel inspirerend!)
ook lemondesucrette heeft veel leuke kussen-ideeën
en ook nog op mijn lijstje, deze van ria van der meulen:
[ afbeelding ]
zoiets vind ik ook erg mooi
WOWOWOW! Dankjewel. Vooral die citroenencrikels vind ik tof!quote:Op maandag 14 mei 2012 18:55 schreef trui het volgende:
angel, een paar linkjes naar leuke kussen-hoes ideeën:
van LauraRF (flickr):
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
een 'elmer'-kussen
[ afbeelding ]
ook van tiggersjp: een starburst kussen
[ afbeelding ]
nog een blooming flower cushion, maar dan in 1 kleur:
[ afbeelding ]
rond kussen à la cosykitty
[ afbeelding ]
(zie ook de rest van haar werk, heel inspirerend!)
ook lemondesucrette heeft veel leuke kussen-ideeën
en ook nog op mijn lijstje, deze van ria van der meulen:
[ afbeelding ]
zoiets vind ik ook erg mooi
Ja, ik had al even gekeken.quote:Op maandag 14 mei 2012 21:40 schreef Angelof9 het volgende:
Het patroon van die citroenen is hier: http://www.redheart.com/free-patterns/sunny-spread
Da's nog eens fijn wakker worden!quote:Op maandag 14 mei 2012 22:43 schreef trui het volgende:
Yo = yarn over.
en lp = loop
front post double crochet is dus een stokje waarbij je ietwat anders insteekt dan bij gewone stokjes: in plaats van gewoon onder 't V-tje door maak je de insteek om de 'post' van 't stokje/de steek eronder heen.
Ha, wat een leuk kussen, dat linkse.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 06:39 schreef Oeroekloeroe het volgende:
Goedemorgen,
Tijdje niet geschreven, maar wel alle mooie projecten blijven volgen. Er komen schitterende dingen voorbij.
Ik heb weer een kussentje af, de granny square, links op de foto. En ik ben al een eind op weg met een poncho voor m'n dochter.
[ afbeelding ]
Wow das een vroege goedemorgen!quote:Op dinsdag 15 mei 2012 05:48 schreef BakkieDoen het volgende:
En ik ga hem zo kado geven aan mijn collega![]()
Hou op met die kussens hierboven, mijn lijstje is al veel te lang!
Goedemorgen trouwens
dat is gewoon een granny squarequote:Op dinsdag 15 mei 2012 08:31 schreef Koningin het volgende:
[..]
Ha, wat een leuk kussen, dat linkse.
Heb je daar een patroon van?
Zeg, mijn bank is niet groot genoeg.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 06:39 schreef Oeroekloeroe het volgende:
Goedemorgen,
Tijdje niet geschreven, maar wel alle mooie projecten blijven volgen. Er komen schitterende dingen voorbij.
Ik heb weer een kussentje af, de granny square, links op de foto. En ik ben al een eind op weg met een poncho voor m'n dochter.
[ afbeelding ]
Ik had niets anders bij de hand dan bruine, maar dat stond hem goedquote:Op dinsdag 15 mei 2012 08:50 schreef YogaLove het volgende:
[..]
Wow das een vroege goedemorgen!
Wat heb jij voor ogen gebruikt voor jouw Shaun?
Oke thanks.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 17:34 schreef BakkieDoen het volgende:
[..]
Ik had niets anders bij de hand dan bruine, maar dat stond hem goedVolgens mij was het 12 mm.
Wat voor garen ga je gebruiken? De mijne ( nu dus van collega) had wat wolliger mogen zijn, nu is hij gewoon van Saskia. Ze vond hem evengoed leuk, gelukkig.
Oeroekloeroe, wat een leuk kussen! ( nee, nee, nee, ik begin er niet aan, heb nog zoveel)
Oke, dit gaat me wel echt te ver..quote:
Hahahahaquote:Op woensdag 16 mei 2012 00:52 schreef trui het volgende:
haha kijk nou, een reuzen konijn van Plarn (plastic yarn)
die swiffer!![]()
OMG!!!quote:Op woensdag 16 mei 2012 00:52 schreef trui het volgende:
haha kijk nou, een reuzen konijn van Plarn (plastic yarn)
die swiffer!![]()
Volgens mij maakt het weinig uit of je 24 of 26 maakt, zolang je de volgende ronde op de juiste plekken de volgende (dubbele?) stokjes maakt. :-)quote:Op woensdag 16 mei 2012 08:03 schreef nathalie85 het volgende:
Ik ben bezig met een patroon (engels). Nou vond ik al dat ik veel stokjes moest maken. Maar nu heb ik een NL vertaling gevonden en daar hebben ze het over minder stokjes. Nou heb ik helemaal geen ervaring met engelse patronen... Gaat om toer 1. Engels = 24 stokjes. NL = 16 stokjes
http://molliemakes.themak(...)chet-flower-coasters
Hé leuk, onderzetters, die heb ik nog niet!quote:Op woensdag 16 mei 2012 08:03 schreef nathalie85 het volgende:
Ik ben bezig met een patroon (engels). Nou vond ik al dat ik veel stokjes moest maken. Maar nu heb ik een NL vertaling gevonden en daar hebben ze het over minder stokjes. Nou heb ik helemaal geen ervaring met engelse patronen... Gaat om toer 1. Engels = 24 stokjes. NL = 16 stokjes
http://molliemakes.themak(...)chet-flower-coasters
Oeps, ik bedoelde 24 of 16.quote:Op woensdag 16 mei 2012 08:42 schreef nathalie85 het volgende:
Wat mooi Mizzenroe!
Maar er staat 24 dc en in het NL 16 stokjes en niet 26
Inderdaad mini, maar kun je nagaan, het was echt behoorlijk dik garen wat ik gebruikt heb. Ik wil niet weten wat voor garen ik moet gebruiken om eentje in mijn formaat te maken, Zpaghetti ofzo?quote:Op woensdag 16 mei 2012 08:43 schreef YogaLove het volgende:
[..]
Hé leuk, onderzetters, die heb ik nog niet!
* YogaLove voegt ze toe op to-do list
Ik zou ze op het oog maken, net als wat MizzEnroe zegt.
@Mizz wat een ieni mini shrug is het geworden ja, which reminds me, ik zou nog een aan-foto maken.
quote:Op woensdag 16 mei 2012 08:47 schreef MizzEnroe het volgende:
[..]
Inderdaad mini, maar kun je nagaan, het was echt behoorlijk dik garen wat ik gebruikt heb. Ik wil niet weten wat voor garen ik moet gebruiken om eentje in mijn formaat te maken, Zpaghetti ofzo?
Of wij haken strak of zij heel erg los. En ik heb deze keer echt mijn best gedaan om heel los te haken.quote:Op woensdag 16 mei 2012 08:52 schreef YogaLove het volgende:
[..]![]()
Dat begrijp ik ook niet echt, ik heb 1 herhaling extra gebruikt en heeeeeel dikke wol, ik heb wel maat xs maar hij zit vrij strak nog.
Dankjewel!quote:Op woensdag 16 mei 2012 09:03 schreef Lijnloos het volgende:
Supercute MIzzEnroe! En de poncho en shrug ook
Jaaah leuk. Thx. Ga gelijk maar ff nog meer zoekenquote:Op woensdag 16 mei 2012 09:22 schreef Angelof9 het volgende:
Ik heb ook nog onderzetters in mijn queue staan, misschien dat je die leuk vind: http://www.ravelry.com/patterns/library/coffee-flower-coasters
Kun je ze niet redelijk namaken vanaf het plaatje?quote:Op woensdag 16 mei 2012 09:48 schreef nathalie85 het volgende:
Die zijn ook leuk! maar kan op internet zo snel geen tutorial vinden. Ook niet op haar site. Ze maakt geweldige dingen!! Als het goed is krijg ik vandaag het boek van haar. De NL vertaling van Granny squares love!
Ik heb ook zitten googlen en heb deze opgeslagen:quote:Op woensdag 16 mei 2012 09:18 schreef nathalie85 het volgende:
He bah. Zit ik me al zo lang te verheugen op de onderzetters. Heb ik er nu eindelijk 1 gehaakt valt die vies tegen. Klein en niks aan.... Zal wel iets verkeerd doen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |