abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111360944
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 23:54 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De conclusies die de overheid tot nu toe getrokken heeft, waarop hebben ze hun overlast criterium betrokken en hebben ze een nulmeting gedaan. Waarom vertrouw je de overheid wel terwijl deze zelf niet eens objectieve metingen doen? En dan wil je de in de kranten beschreven situaties als niet valide gaan bestempelen. In venlo zijn de meeste shops open maar daar wordt ook grote overlast gemeld. Is dat dan ook af te serveren als een niet valide conclusie?
Nooit gehoord van media-propaganda? Nooit gehoord van half-kloppende-verhaaltjes van kranten? Nooit gehoord van kranten die werken als domino-steentjes en soms letterlijk elkaars pagina's overnemen? Ik bekijk kranten zeer kritisch, en dat hoort ook zo.

Ik geloof dat best van Venlo, maar geef eens een bron. Ik kan er niks mee met wat jij beschrijft, ik ga je niet geloven op je blauwe ogen.
pi_111360994
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 23:35 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Mijn vader van 83 heeft z'n hele leven op de VVD gestemd maar zegt dat de komende verkiezingen niet te gaan doen. Hij vindt het vanwege verbodsfetisjisten als Opstelten en Teeven geen liberale partij meer. De samenwerking met de PVV zit hem daarnaast ook nog erg dwars.
^O^ Echt goed van je vader!
  woensdag 9 mei 2012 @ 23:58:44 #53
181126 MouzurX
Misschien?
pi_111361038
Het werkte toch allemaal gewoon goed? Voor die pas.
Naja goed, eigenlijk moet het gelegaliseerd worden.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_111361044
Alle mac's ook mar verbieden daar vragen die overlast gevende toeristen ook altijd naar. Kom op zeg als dat de overlast is waarom we zo'n product voor buitenlanders moeten verbieden worden we net zo'n bananenrepubliek als de VS.
  donderdag 10 mei 2012 @ 00:00:53 #55
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_111361123
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 23:51 schreef Rechten_Student het volgende:

[..]

Formeel gezien zijn ze inderdaad niet verantwoordelijk, maar in het maatschappelijk belang vind ik toch van wel. Zij zorgen namelijk dat er geen toegang is voor het verkrijgen van wiet op een gedoogde wijze.
Nee, het zijn politici die het gedoogbeleid kapot maken.

Het drugsverbod is nagenoeg het slechtste wat politici bedacht hebben. Het gedoogbeleid is een slecht compromis dat nu word afgebroken. Daartegen komen de shops in opstand en juist daarmee nemen de shops hun maatschappelijke verantwoordelijkheid.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_111361124
quote:
Ik denk dat jij het begrip drugstoerisme veel te breed definieert. Drugstoerisme slaat veelal op Duitsers, Fransen & Belgen.
Kun je nagaan hoe waanzinnig het is als er drugstoerisme binnen Nederland ontstaat.

Waarom ben jij eigenlijk tegen de wietpas?
pi_111361145
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 23:56 schreef Rechten_Student het volgende:

[..]

Nooit gehoord van media-propaganda? Nooit gehoord van half-kloppende-verhaaltjes van kranten? Nooit gehoord van kranten die werken als domino-steentjes en soms letterlijk elkaars pagina's overnemen? Ik bekijk kranten zeer kritisch, en dat hoort ook zo.

Ik geloof dat best van Venlo, maar geef eens een bron. Ik kan er niks mee met wat jij beschrijft, ik ga je niet geloven op je blauwe ogen.
Hoezo wil je nog een bron? Je doet het toch af als propaganda als het niet in je straatje past.

Er zijn tal van publicaties, televisie-items en wat al niet meer, geweest waaruit duidelijk werd dat er maar weinig Nederlanders bereid zijn een wietpas aan te vragen. Coffeeshops in Limburg, Brabant en Zeeland hebben nauwelijks klandizie.
pi_111361321
rechtenstudent doe wat beter research die bronnen staan allemaal in deze topicreeks.

Ik ben trouwens benieuwd of wij nederlanders geen aangifte zouden kunnen doen van discriminatie. De belgen konden het blijkbaar niet omdat het volgens justitie juridisch goed in de beleidsregels staat. Maar aangezien ik een nederlander ben is het toch niet logisch dat er voor mij op dit moment in 3 provincies hierover andere regels gelden.
pi_111361414
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 23:52 schreef Rechten_Student het volgende:

[..]

Mooie manier van argumentatie heb jij...Geef mij eens ongelijk dan? En niet door 1 simpel zinnetje maar door met valide argumenten aan te komen, niet gebaseerd op 'gehoord van' of 'algemeen bekend' maar op persoonlijke ervaringen, etc.
Simpele actie reactie van de coffeeshop houders. Ze zien dat hun bestaan stapje voor stapje word afgebroken en trappen nu zelf hard op de rem. Vervolgens roeptoeter jij dat de coffeeshop houders het nieuwe beleid frustreren en dat ze criminaliteit in de hand werken. De staat werkt criminaliteit in da hand door steeds achterlijker beleid en repressie en de coffeeshop houders moeten een complete business onderhouden met maximaal 2000 klanten van wie veel niet meer dan maandelijkse klanten zullen zijn terwijl het inkopen van de handelswaar nog steeds verboden is.

Dit is dus simpelweg handelen naar de huidige wet waarin ze dus niks kunnen inkopen en dus ook niet verkopen, en de klok 5 jaar vooruit zetten. Of dacht je dat het merendeel van die winkel eigenaren dan nog bestaat als het merendeel van hun klandizie niet meer mag komen of geen zin heeft om op de big brother lijst te staan.
pi_111361563
quote:
7s.gif Op donderdag 10 mei 2012 00:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nee, het zijn politici die het gedoogbeleid kapot maken.

Het drugsverbod is nagenoeg het slechtste wat politici bedacht hebben. Het gedoogbeleid is een slecht compromis dat nu word afgebroken. Daartegen komen de shops in opstand en juist daarmee nemen de shops hun maatschappelijke verantwoordelijkheid.
Een gedoogbeleid(niet de huidige, maar die van enige tijd geleden) is veel beter dan het legaliseren van wiet/hasj. Als je het legaliseert maak je namelijk handel en onbeperkt bezit in softdrugs ook mogelijk, dus dan is het ook niet meer verboden om duizenden planten zelf te kweken. Helaas is het beleid van nu totaal uit de hand gelopen, maar dit kon je eigenlijk al verwachten; er is ook internationale/Europese druk die zeker invloed heeft gehad op het beleid.

quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 00:00 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Kun je nagaan hoe waanzinnig het is als er drugstoerisme binnen Nederland ontstaat.

Waarom ben jij eigenlijk tegen de wietpas?
Ik ben tegen de wietpas omdat ik vind dat de wietpas zijn doel voorbij schiet, in plaats van minder overlast hebben we juist meer overlast en een economische teruggang cadeau gekregen.

quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 00:01 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Hoezo wil je nog een bron? Je doet het toch af als propaganda als het niet in je straatje past.

Er zijn tal van publicaties, televisie-items en wat al niet meer, geweest waaruit duidelijk werd dat er maar weinig Nederlanders bereid zijn een wietpas aan te vragen. Coffeeshops in Limburg, Brabant en Zeeland hebben nauwelijks klandizie.
Waarom ik een bron wil? Nogmaals, ik ga mensen niet op hun woorden geloven, het zou juist ongezond zijn om dit wel te doen.

Ik geloof best dat er publicaties zijn, maar geef mij die ook. Zo voer je geen discussie, je moet ook met onderbouwing en herkomst van je argumenten komen.

quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 00:05 schreef Basp1 het volgende:
rechtenstudent doe wat beter research die bronnen staan allemaal in deze topicreeks.

Ik ben trouwens benieuwd of wij nederlanders geen aangifte zouden kunnen doen van discriminatie. De belgen konden het blijkbaar niet omdat het volgens justitie juridisch goed in de beleidsregels staat. Maar aangezien ik een nederlander ben is het toch niet logisch dat er voor mij op dit moment in 3 provincies hierover andere regels gelden.
Dat kan niet, de zaak is al behandeld door het Hof van Justitie en allang afgerond met de conclusie dat er geen sprake is van discriminatie.

Hier, de bron: http://nos.nl/artikel/205(...)ietpas-invoeren.html
  donderdag 10 mei 2012 @ 00:13:59 #61
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_111361667
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 00:11 schreef Rechten_Student het volgende:

[..]

Een gedoogbeleid(niet de huidige, maar die van enige tijd geleden) is veel beter dan het legaliseren van wiet/hasj. Als je het legaliseert maak je namelijk handel en onbeperkt bezit in softdrugs ook mogelijk, dus dan is het ook niet meer verboden om duizenden planten zelf te kweken.
Dat lijkt me prima. Legalize! ^O^
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_111361782
Maar als je die duizendenplanten die je kweekt helemaal zelf oprookt dan is dat toch prima? Alleen dat gaat volgens mij niet en dan ga je ze dus verhandelen. Dat zal niet kunnen, want ook al is het dan gelegaliseerd dan zal verkoop nog alleen via een shop mogen.
pi_111361841
quote:

Waarom ik een bron wil? Nogmaals, ik ga mensen niet op hun woorden geloven, het zou juist ongezond zijn om dit wel te doen.

Ik geloof best dat er publicaties zijn, maar geef mij die ook. Zo voer je geen discussie, je moet ook met onderbouwing en herkomst van je argumenten komen.

Het is kwart over twaalf. Je bent niet goed bij je hoofd als je denkt dat we hier nu allemaal artikelen voor je gaan zoeken die al lang en breed in deze topicreeks gepost zijn. Ga het lekker allemaal maar even lezen en kijk op Uitzending Gemist alle televisie-programma's even terug die aangehaald worden. Welterusten :W
pi_111361863
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 00:16 schreef bloodymary1 het volgende:
Maar als je die duizendenplanten die je kweekt helemaal zelf oprookt dan is dat toch prima? Alleen dat gaat volgens mij niet en dan ga je ze dus verhandelen. Dat zal niet kunnen, want ook al is het dan gelegaliseerd dan zal verkoop nog alleen via een shop mogen.
Nee, dat is juist het gedoogbeleid, dat je handel blijft verbieden. Legaliseren is ook handel legaal maken.
pi_111361894
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 00:17 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Het is kwart over twaalf. Je bent niet goed bij je hoofd als je denkt dat we hier nu allemaal artikelen voor je gaan zoeken die al lang en breed in deze topicreeks gepost zijn. Ga het lekker allemaal maar even lezen en kijk op Uitzending Gemist alle televisie-programma's even terug die aangehaald worden. Welterusten :W
Voer dan ook geen discussie als je het ' te laat ' vindt. En een discussie puur gebaseerd op het geloven van je opposant is totaal nutteloos, ik kan ook hier en daar iets verzinnen en zeggen 'zoek het maar zelf op'.
pi_111362013
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 00:18 schreef Rechten_Student het volgende:

[..]

Voer dan ook geen discussie als je het ' te laat ' vindt. En een discussie puur gebaseerd op het geloven van je opposant is totaal nutteloos, ik kan ook hier en daar iets verzinnen en zeggen 'zoek het maar zelf op'.
Alle bronnen, alle artikelen staan in deze reeks. Hoe wil je het hebben? Na iedere post van jou nog eens alle artikelen posten omdat jij die artikelen niet terug wil lezen?
pi_111362024
quote:

[..]

Een gedoogbeleid(niet de huidige, maar die van enige tijd geleden) is veel beter dan het legaliseren van wiet/hasj. Als je het legaliseert maak je namelijk handel en onbeperkt bezit in softdrugs ook mogelijk, dus dan is het ook niet meer verboden om duizenden planten zelf te kweken. Helaas is het beleid van nu totaal uit de hand gelopen, maar dit kon je eigenlijk al verwachten; er is ook internationale/Europese druk die zeker invloed heeft gehad op het beleid.

[..]

Ik ben tegen de wietpas omdat ik vind dat de wietpas zijn doel voorbij schiet, in plaats van minder overlast hebben we juist meer overlast en een economische teruggang cadeau gekregen.

[..]

[..]

Dat kan niet, de zaak is al behandeld door het Hof van Justitie en allang afgerond met de conclusie dat er geen sprake is van discriminatie.

Wat is precies het probleem van het kweken van plantjes? Het enige drugssmokkel probleem dat zou ontstaan komt allemaal doordat Duitsland en België deze stappen zelf niet nemen.
pi_111362315
quote:
0s.gif [b]Op donderdag 10 mei 2012 00:11 schreef Rechten_Student het volgende:

[..]

Ja leuk daar hebben ze voor buitenlanders gekeken maar ik word de komende 8 maanden in NL als ingezetene NL er niet gelijk behandeld in de zuidelijke provincies. Dat was het punt wat ik probeerde te maken dat de uitspraak over niet ingezeten al gedaan was, was bekend bij mij.

wiet onder de brug in maastricht : www.trouw.nl/tr/nl/4492/N(...)m&utm_medium=twitter

tsunami van drugrunners venlo : http://www.trouw.nl/tr/nl(...)n-drugsrunners.dhtml

En deugen deze bronnen wel?
pi_111362606
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 00:18 schreef Rechten_Student het volgende:

[..]

Nee, dat is juist het gedoogbeleid, dat je handel blijft verbieden. Legaliseren is ook handel legaal maken.
Oke, dan mag dus iedereen verhandelen en een shop beginnen of je wordt leverancier voor een shop. Maar wat is daar mis mee? Dan gaat het wel gewoon in het economisch verkeer en wordt het ook in de belastingheffing betrokken.
pi_111364276
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 00:30 schreef Basp1 het volgende:

En deugen deze bronnen wel?
Ik denk dat je ze morgen of over een paar daagjes weer voor 'm mag opzoeken.
  donderdag 10 mei 2012 @ 02:47:11 #71
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_111364935
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 23:36 schreef Rechten_Student het volgende:

[..]

je moet niet alleen de regering hier de schuld van geven, de coffeeshops zijn het ook zelf;
wat is deze? :{w
pi_111365428
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 02:47 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

wat is deze? :{w
napapagaaien van onno hoes. Zoiets onlogisch kun je moeilijk zelf nogmaals verzinnen.
pi_111371496
Nu op Radio1
Oh I'm sorry, did I break your concentration?
pi_111373592
En in het dagblad de limburger weer meer klagende ondernemers die indierct stiekum toch flink wat omzet draaiden van al die zogenaamd overlast gevende drugstoeristen.

'Omzet Maastricht daalt door wietpas'

Maar gelukkig dat de zogenaamde overlast van drugstoeristen nu wel verminderd is, de oma;s kunnen nog steeds veilig hun vuilnis buiten zetten en de kinderen kunnen opeens weer buiten spelen. Chapeau vvd ik dacht dat jullie ook voor de ondernemers waren, maar zelfs die laten jullie door deze maatregel in de kou staan. :D
  donderdag 10 mei 2012 @ 12:54:13 #75
349538 Anno2012
Het is toch ongelofelijk man!
pi_111373860
Ik vind dit allemaal geen nieuws. Iedereen heeft voorspelt dat deze dingen gingen gebeuren,en toch heeft de politiek doorgezet. :r
Paardelul !!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')