Ik weet het jij hebt het niet verzonnen,quote:Op woensdag 9 mei 2012 22:32 schreef bloodymary1 het volgende:
Tja, ik begreep dat het er om gaat dat je ingezetene van Nederland bent. Dus in Nederland woont. Voor zover ik weet kun je maar in 1 land wonen.
Een ruime meerderheid voor dus.quote:Op woensdag 9 mei 2012 23:17 schreef Broodjebitterbal het volgende:
Om het topic wat op te fleuren:
[ afbeelding ]
Laatste update: 9 mei 2012
* In de figuur is de stemming weergegeven zoals partijen in de Tweede Kamer hebben gestemd over deze wet. Als er geen balkje bij een partij staat, bestond de partij nog niet ten tijde van de stemming.
http://www.privacybarometer.nl/m/regels.php?r=71
Op zich is het idee overlast door drugstoerisme verminderen een goed idee, alleen het is zo fout uitgevoerd.quote:Op woensdag 9 mei 2012 23:27 schreef bloodymary1 het volgende:
Die VVD is echt de grootste kutpartij. Een hoop gebral, maar ondertussen.
Maar wat ik begreep was de overlast van het drugstoerisme niet die enkele Belg of Duister die wat bij de coffeeshops in het zuiden halen, maar juist de crimineeltjes die kwamen en dan meteen hun slag sloegen om op straat harddrugs in te slaan. Dus proberen ze dit nu wel met de grootst mogelijke omweg tegen te gaan, zonder succes, integendeel. Waarom hebben ze niet gewoon rechtstreeks die crimineeltjes aangepakt, ze zijn toch zo goed in de harde aanpak?quote:Op woensdag 9 mei 2012 23:28 schreef Rechten_Student het volgende:
[..]
Op zich is het idee overlast door drugstoerisme verminderen een goed idee, alleen het is zo fout uitgevoerd.
Mijn vader van 83 heeft z'n hele leven op de VVD gestemd maar zegt dat de komende verkiezingen niet te gaan doen. Hij vindt het vanwege verbodsfetisjisten als Opstelten en Teeven geen liberale partij meer. De samenwerking met de PVV zit hem daarnaast ook nog erg dwars.quote:Op woensdag 9 mei 2012 23:29 schreef bloodymary1 het volgende:
Hopelijk zijn de mensen bij de komende verkiezingen wat verstandiger.
Wordt ook niet goed van die stigma's. Ben zelf ondernemer en ken een hoop ondernemers en die zeggen altijd: ik stem VVD, want die zijn goed voor ondernemers.
Ja, inderdaad als je een multinational B.V. bent, maar voor de kleine ondernemers zijn die echt het slechtste wat ze kan overkomen. Maar breng die mensen dat maar eens aan hun verstand....
Daarom zeg ik ook; de uitvoer is mislukt. Overigens, je moet niet alleen de regering hier de schuld van geven, de coffeeshops zijn het ook zelf;quote:Op woensdag 9 mei 2012 23:32 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Maar wat ik begreep was de overlast van het drugstoerisme niet die enkele Belg of Duister die wat bij de coffeeshops in het zuiden halen, maar juist de crimineeltjes die kwamen en dan meteen hun slag sloegen om op straat harddrugs in te slaan. Dus proberen ze dit nu wel met de grootst mogelijke omweg tegen te gaan, zonder succes, integendeel. Waarom hebben ze niet gewoon rechtstreeks die crimineeltjes aangepakt, ze zijn toch zo goed in de harde aanpak?
Er zijn ook steden waar gewoon alles open is maar mensen zich nauwelijks registreren voor een pas. Ik zou zelf ook wel drie keer nadenken voor ik zo'n pas zou aanvragen.quote:Op woensdag 9 mei 2012 23:36 schreef Rechten_Student het volgende:
[..]
Daarom zeg ik ook; de uitvoer is mislukt. Overigens, je moet niet alleen de regering hier de schuld van geven, de coffeeshops zijn het ook zelf;
In Maastricht bijvoorbeeld zijn alle coffeeshops uit protest voor een paar weken dicht, natuurlijk roept dit criminaliteit op, er is immers helemaal geen alternatief nu meer, ook niet de wietpas. Hierdoor moeten ook mensen die zich wel zouden registreren toch voor 'de onderwereld' kiezen, want er is geen gedoog-beleid meer in Maastricht.
We zouden pas van wanorde en controversie kunnen spreken wanneer de coffeeshops open zouden blijven, en er toch een explosieve groei zou zijn van criminaliteit, maar aangezien de coffeeshop-houders zo koppig zijn zullen we de komende tijd geen valide conclusie kunnen trekken.
Bron?quote:Op woensdag 9 mei 2012 23:38 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Er zijn ook steden waar gewoon alles open is maar mensen zich nauwelijks registreren voor een pas. Ik zou zelf ook wel drie keer nadenken voor ik zo'n pas zou aanvragen.
Onzin. De shops zijn tegen de wietpas en zijn dus niet verantwoordelijk voor de gevolgen.quote:Op woensdag 9 mei 2012 23:36 schreef Rechten_Student het volgende:
[..]
Daarom zeg ik ook; de uitvoer is mislukt. Overigens, je moet niet alleen de regering hier de schuld van geven, de coffeeshops zijn het ook zelf;
In Maastricht bijvoorbeeld zijn alle coffeeshops uit protest voor een paar weken dicht, natuurlijk roept dit criminaliteit op, er is immers helemaal geen alternatief nu meer, ook niet de wietpas. Hierdoor moeten ook mensen die zich wel zouden registreren toch voor 'de onderwereld' kiezen, want er is geen gedoog-beleid meer in Maastricht.
We zouden pas van wanorde en controversie kunnen spreken wanneer de coffeeshops open zouden blijven, en er toch een explosieve groei zou zijn van criminaliteit, maar aangezien de coffeeshop-houders zo koppig zijn zullen we de komende tijd geen valide conclusie kunnen trekken.
1vandaag van de week geloof ik, die man had maar een paar inschrijvingen.quote:
Over welke overlast heb je het nu. Als de overheid maar lang genoeg met vage berichten strooit zonder deze te onderbouwen wil het nog niet zeggen dat er uberhaubt overlast is. En als we dan al gaan bestrijden zou het natuurlijk veel logischer zijn om de dingen die meer ovelast veroorzaken een hogere prioriteit te geven. Nou is de alcohol overlast natuurlijk zonder enige onderbouwing meer. Gaan we dat dan maar bestrijden en een alcoholpas invoeren, waarmee je uiteindelijk toch alleen maar de overlast zal verplaatsen. Het is en blijft niets anders als een extra regel waarmee je je politie en andere ambtenaren apparaat alleen maar meer belast terwijl je door dit beleid ook nog eens juist meer overlast veroorzaakt.quote:Op woensdag 9 mei 2012 23:28 schreef Rechten_Student het volgende:
[..]
Op zich is het idee overlast door drugstoerisme verminderen een goed idee, alleen het is zo fout uitgevoerd.
Nou, dat is wel algemeen bekend. Ik ben mezelf vorige week wel gaan registreren. Maar ik was echt een van de weinigen die dat gedaan had in de betreffende plaats (Weert). Verder gaan er nu enorm veel mensen (ook Nederlanders) naar Nijmegen omdat dat redelijk dicht bij is. Dus drugstoerisme binnen Nederland.quote:
Mooie manier van schuld afschuiven heb jijquote:Op woensdag 9 mei 2012 23:36 schreef Rechten_Student het volgende:
[..]
Formeel gezien zijn ze inderdaad niet verantwoordelijk, maar in het maatschappelijk belang vind ik toch van wel. Zij zorgen namelijk dat er geen toegang is voor het verkrijgen van wiet op een gedoogde wijze.quote:Op woensdag 9 mei 2012 23:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Onzin. De shops zijn tegen de wietpas en zijn dus niet verantwoordelijk voor de gevolgen.
Hier kan ik niet veel mee...quote:Op woensdag 9 mei 2012 23:41 schreef rubbereend het volgende:
[..]
1vandaag van de week geloof ik, die man had maar een paar inschrijvingen.
Gozer, kalm aan...Tel tot 10, wil je?quote:Op woensdag 9 mei 2012 23:41 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Over welke overlast heb je het nu. Als de overheid maar lang genoeg met vage berichten strooit zonder deze te onderbouwen wil het nog niet zeggen dat er uberhaubt overlast is. En als we dan al gaan bestrijden zou het natuurlijk veel logischer zijn om de dingen die meer ovelast veroorzaken een hogere prioriteit te geven. Nou is de alcohol overlast natuurlijk zonder enige onderbouwing meer. Gaan we dat dan maar bestrijden en een alcoholpas invoeren, waarmee je uiteindelijk toch alleen maar de overlast zal verplaatsen. Het is en blijft niets anders als een extra regel waarmee je je politie en andere ambtenaren apparaat alleen maar meer belast terwijl je door dit beleid ook nog eens juist meer overlast veroorzaakt.
Dat zeg ik ook niet, ik zeg alleen dat je geen goede conclusie kan trekken dat de criminaliteit explosief is gestegen sinds de wietpas. Je zou zo'n conclusie pas kunnen trekken als de coffeeshops het beleid ook uitvoeren.quote:Op woensdag 9 mei 2012 23:42 schreef Scrutinizer het volgende:
De coffeeshops in Maastricht weigeren voorlopig of tijdelijk hun medewerking te verlenen aan het beleid van de minister. Dat is hun goed recht, het enige wat ze zelf nog mogen beslissen zo'n beetje, niemand kan ze dwingen open te blijven.
Ik denk dat jij het begrip drugstoerisme veel te breed definieert. Drugstoerisme slaat veelal op Duitsers, Fransen & Belgen.quote:Op woensdag 9 mei 2012 23:42 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nou, dat is wel algemeen bekend. Ik ben mezelf vorige week wel gaan registreren. Maar ik was echt een van de weinigen die dat gedaan had in de betreffende plaats (Weert). Verder gaan er nu enorm veel mensen (ook Nederlanders) naar Nijmegen omdat dat redelijk dicht bij is. Dus drugstoerisme binnen Nederland.
Mooie manier van argumentatie heb jij...Geef mij eens ongelijk dan? En niet door 1 simpel zinnetje maar door met valide argumenten aan te komen, niet gebaseerd op 'gehoord van' of 'algemeen bekend' maar op persoonlijke ervaringen, etc.quote:Op woensdag 9 mei 2012 23:51 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Mooie manier van schuld afschuiven heb jij
De conclusies die de overheid tot nu toe getrokken heeft, waarop hebben ze hun overlast criterium betrokken en hebben ze een nulmeting gedaan. Waarom vertrouw je de overheid wel terwijl deze zelf niet eens objectieve metingen doen? En dan wil je de in de kranten beschreven situaties als niet valide gaan bestempelen. In venlo zijn de meeste shops open maar daar wordt ook grote overlast gemeld. Is dat dan ook af te serveren als een niet valide conclusie?quote:Op woensdag 9 mei 2012 23:36 schreef Rechten_Student het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |