edit: voor de zekerheid: dus niet mijn openingspost.quote:Ik heb gemaild met een christelijke site en had het onder andere over evolutie en creationisme, ik kreeg dit argument tegen evolutie:
De hoofdwetten van de thermodynamica bewijzen dat evolutie niet kan. De eerste hoofdwet zegt dat er geen energie geschapen kan worden of verloren kan gaan. Dit houdt dus in dat het heelal nooit uit het niets kan zijn ontstaan. De tweede hoofdwet zegt zoveel als dat elk systeem dat aan zichzelf wordt overgelaten vervalt tot wanorde. Er gaan dus nooit moleculen spontaan bij elkaar zitten om een levende cel te vormen. Als het leven uit de mens weggaat, dan sterft zijn lichaam, en vergaat het...
Een hele goede link: http://evolutionfacts.com/
Alle onderwerpen uit de evolutie komen op deze site volgens mij aan de orde.
Als iemand die een gebrek heeft aan kennis van natuurkunde en biologie om te kunnen ninzien of dit nou wel of niet onzin is is mijn vraag, klopt het wat hier beweerd wordt?
wat is dezequote:
Het systeem wordt alleen niet aan zichzelf overgelaten, er zijn constant wisselingen van energie, door warmte vanuit de aarde en de zon, waardoor omstandigheden ontstaan waarbij aminozuren kunnen ontstaan etc. Het is inderdaad niet zo dat vanuit CO2 + H2O ineens heel complexe moleculen ontstaan, dat gebeurt in stappen.quote:De tweede hoofdwet zegt zoveel als dat elk systeem dat aan zichzelf wordt overgelaten vervalt tot wanorde. Er gaan dus nooit moleculen spontaan bij elkaar zitten om een levende cel te vormen.
Dit is toch wel de killerblow t.o.v. de evolutie theorie! Klaar, in pakken en naar huis!!!quote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:28 schreef Jigzoz het volgende:
Ik heb gemaild met een christelijke site en had het onder andere over evolutie en creationisme, ik kreeg dit argument tegen evolutie:
De hoofdwetten van de thermodynamica bewijzen dat evolutie niet kan. De eerste hoofdwet zegt dat er geen energie geschapen kan worden of verloren kan gaan. Dit houdt dus in dat het heelal nooit uit het niets kan zijn ontstaan.
Ik dacht dat de tweede hoofdwet was dat de temperatuur in een gesloten systeem na een equilibrium streeft (of eigenlijk vanzelf gaat).quote:De tweede hoofdwet zegt zoveel als dat elk systeem dat aan zichzelf wordt overgelaten vervalt tot wanorde. Er gaan dus nooit moleculen spontaan bij elkaar zitten om een levende cel te vormen. Als het leven uit de mens weggaat, dan sterft zijn lichaam, en vergaat het...
heb jij je nou laten overtuigen of niet?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:33 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Via een omweggetje dan: eerst waren er oude soorten en daaruit zijn nieuwe soorten ontstaan.
Alle oorspronkelijke ´soorten´ werden op het creatieweek gecreëerd. Sindsdien is er door natuurlijke selectie vele variaties ontstaan en velen ook uitgestorven. Diversificatie houd in dat er vanuit de bestaande genenpool bepaalde de eigenschappen doorgegeven worden om een diersoort te laten overleven. Maar bij difersificatie veranderd er geen informatie in de genenpool, noch komen er nieuwe informatie bij, maar alleen een shuffling dat ervoor zorgt dat de juiste bestaande eigenschappen doorgegeven kunnen worden.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:33 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Via een omweggetje dan: eerst waren er oude soorten en daaruit zijn nieuwe soorten ontstaan.
Dus... Mijn kat stamt via diversificatie af van... leeuwen? Tijgers? Wat was de protokat voor beest?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:39 schreef man1986 het volgende:
[..]
Alle oorspronkelijke ´soorten´ werden op het creatieweek gecreëerd. Sindsdien is er door natuurlijke selectie vele variaties ontstaan en velen ook uitgestorven. Diversificatie houd in dat er vanuit de bestaande genenpool bepaalde de eigenschappen doorgegeven worden om een diersoort te laten overleven. Maar bij difersificatie veranderd er geen informatie in de genenpool, noch komen er nieuwe informatie bij, maar alleen een shuffling dat ervoor zorgt dat de juiste bestaande eigenschappen doorgegeven kunnen worden.
Ik denk dat je een beetje scheef in het topic valt.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:39 schreef TBakkert het volgende:
[..]
heb jij je nou laten overtuigen of niet?
Zij-opmerking: Complimenten. De meeste creationisten ageren tegen natuurlijke selectie . Jij bent iets originelerquote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:39 schreef man1986 het volgende:
[..]
Alle oorspronkelijke ´soorten´ werden op het creatieweek gecreëerd. Sindsdien is er door natuurlijke selectie vele variaties ontstaan en velen ook uitgestorven. Diversificatie houd in dat er vanuit de bestaande genenpool bepaalde de eigenschappen doorgegeven worden om een diersoort te laten overleven. Maar bij difersificatie veranderd er geen informatie in de genenpool, noch komen er nieuwe informatie bij, maar alleen een shuffling dat ervoor zorgt dat de juiste bestaande eigenschappen doorgegeven kunnen worden.
sorry, ik heb deeltje 1 niet gevolgdquote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:42 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik denk dat je een beetje scheef in het topic valt.
Mijn moeder is precies zo. Misschien is hij haar wel.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:43 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Zij-opmerking: Complimenten. De meeste creationisten ageren tegen natuurlijke selectie . Jij bent iets origineler
Nee, alle kat achtigen stammen af van een handvol (of 1) oorspronkelijke soort. Dit geldt voor alle huidige ´soorten´. Oorsponkelijk waren er maar veel minder diersoorten gecreeerd in de creatieweek. Via diversificatie is er vele malen meer erbij gekomen, mede door natuurlijke selectie.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:41 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dus... Mijn kat stamt via diversificatie af van... leeuwen? Tijgers? Wat was de protokat voor beest?
Interessant. Hoe passen micro organismen die alleen maar plastics kunnen eten in dit plaatje ? Ten tijde van de schepping bestond plastic immers nog niet.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:47 schreef man1986 het volgende:
[..]
Nee, alle kat achtigen stammen af van een handvol (of 1) oorspronkelijke soort. Dit geldt voor alle huidige ´soorten´. Oorsponkelijk waren er maar veel minder diersoorten gecreeerd in de creatieweek. Via diversificatie is er vele malen meer erbij gekomen, mede door natuurlijke selectie.
Momenteel zien we dat terug doordat we via wolven honderden hondenrassen hebben voortgebracht door kunstmatige selectie. Dit heet diversificatie en is een werkbare proces.
Aan fossielen zien we of een een massale uitsterving is geweest. Zoals de permische uitsterving. Is er ooit iets vernomen van uitsterving door watervloed?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:47 schreef man1986 het volgende:
[..]
Nee, alle kat achtigen stammen af van een handvol (of 1) oorspronkelijke soort. Dit geldt voor alle huidige ´soorten´. Oorsponkelijk waren er maar veel minder diersoorten gecreeerd in de creatieweek. Via diversificatie is er vele malen meer erbij gekomen, mede door natuurlijke selectie.
Momenteel zien we dat terug doordat we via wolven honderden hondenrassen hebben voortgebracht door kunstmatige selectie. Dit heet diversificatie en is een werkbare proces.
maar natuurlijk niet.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:53 schreef dustbrain het volgende:
[..]
Aan fossielen zien we over een een massale uitsterving is geweest. Zoals de permische uitsterving. Is er ooit iets vernomen van uitsterving door watervloed?
quote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:52 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Interessant. Hoe passen micro organismen die alleen maar plastics kunnen eten in dit plaatje ? Ten tijde van de schepping bestond plastic immers nog niet.
Het probleem met een lange reeks topics is dat er vaak antwoorden gegeven worden op vragen die eerder langs zijn gekomen. Niet jullie of mijn fout, maar toch nuttig om op te merken.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:53 schreef dustbrain het volgende:
[..]
Aan fossielen zien we over een een massale uitsterving is geweest. Zoals de permische uitsterving. Is er ooit iets vernomen van uitsterving door watervloed?
We hebben het hier over bacterien die alleen maar plastic kunnen eten he. Dus dat antwoord klopt nog niet helemaalquote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:59 schreef man1986 het volgende:
[..]
[..]
Het probleem met een lange reeks topics is dat er vaak antwoorden gegeven worden op vragen die eerder langs zijn gekomen. Niet jullie of mijn fout, maar toch nuttig om op te merken.
Plastic etende bacteriën:
De genetische informatie om plastic te verteren was al aanwezig in het genenpool van de bacterie, alleen was er daar nog niet op geselecteerd omdat de omstandigheden nog niet toereikend waren. Ook kunnen we door onze huidige technologie genen van de ene soort overbrengen op het andere soort om hun functie uit te breiden (gene crossing).
hoe komt het dat er vulkaanuitbarstingen ontstaan door een zondvloed?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:59 schreef man1986 het volgende:
[..]
[..]
Het probleem met een lange reeks topics is dat er vaak antwoorden gegeven worden op vragen die eerder langs zijn gekomen. Niet jullie of mijn fout, maar toch nuttig om op te merken.
Plastic etende bacteriën:
De genetische informatie om plastic te verteren was al aanwezig in het genenpool van de bacterie, alleen was er daar nog niet op geselecteerd omdat de omstandigheden nog niet toereikend waren. Ook kunnen we door onze huidige technologie genen van de ene soort overbrengen op het andere soort om hun functie uit te breiden (gene crossing).
Fossielen (korte antwoord):
Deels zijn de fossielen te verklaren door de vloed, deels door natuurlijke uitsterving na de vloed (ziekte, vulkaanuitbarstingen etc.)
Hoeveel materiaal? Net zoveel als er informatie in de genen zitten.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 23:03 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
We hebben het hier over bacterien die alleen maar plastic kunnen eten he. Dus dat antwoord klopt nog niet helemaal
Maar hoeveel "voor de toekomst" materiaal zeulden de protodieren wel niet mee dan ?
En dan de belangrijkste vraag:
Wat kunnen we met deze hypothese ? Kunnen we daar geneesmiddelen mee maken die beter werken dan de huidige ? Kunnen we ons eigen "voor de toekomst" materiaal al activeren ?
Ik zei na de zondvloed, niet per se vóór de zondvloed.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 23:04 schreef TBakkert het volgende:
[..]
hoe komt het dat er vulkaanuitbarstingen ontstaan door een zondvloed?
ja, vulkaanuitbarstingen ontstaan na de zondvloed.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 23:12 schreef man1986 het volgende:
[..]
Ik zei na de zondvloed, niet per se vóór de zondvloed.
Waarom is het onzin dat er dieren uitsterven door vulkaanuitbarstingen? Of misschien denk je dat vulkaanuitbarstingen en de zondvloed tegelijk plaatsvonden. Dat bedoel ik niet. Maar na de zondvloed (vele jaren later) waren er natuurlijk nog talloze andere catastrofes die voor de uitsterving van vele dieren zorgden (aardbevingen, tsunamis etc.)quote:Op dinsdag 8 mei 2012 23:13 schreef TBakkert het volgende:
[..]
ja, vulkaanuitbarstingen ontstaan na de zondvloed.
maar als het niet DOOR de zondvloed komt, is het dus ook onzin dat er daardoor dieren zijn uitgestorven
EDIT: of dat er überhaupt een zondvloed is geweest
ja maar er zijn geen fossielen door de vloed en jij deed ons denken dat door de vloed andere natuurlijke rampen uitbraken...quote:Op dinsdag 8 mei 2012 23:24 schreef man1986 het volgende:
[..]
Waarom is het onzin dat er dieren uitsterven door vulkaanuitbarstingen? Of misschien denk je dat vulkaanuitbarstingen en de zondvloed tegelijk plaatsvonden. Dat bedoel ik niet. Maar na de zondvloed (vele jaren later) waren er natuurlijk nog talloze andere catastrofes die voor de uitsterving van vele dieren zorgden (aardbevingen, tsunamis etc.)
Waarom kon de vloed geen fossielen achterlaten volgens jou?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 23:28 schreef TBakkert het volgende:
[..]
ja maar er zijn geen fossielen door de vloed en jij deed ons denken dat door de vloed andere natuurlijke rampen uitbraken...
Natuurlijk zijn er nog talloze dieren aan andere natuurrampen doodgegaan.
bewijs graag. En waarom creatieweek/genesis en geen ander scheppingsverhaal. Als je nu weer met dat valse-goden-verhaal aankomt begin je wel erg arrogant te worden.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:39 schreef man1986 het volgende:
[..]
Alle oorspronkelijke ´soorten´ werden op het creatieweek gecreëerd.
Als die soorten een ander genotype laten zien en er ontstaan zelfs verschillende soorten (!), dan is de "informatie" in de genenpoel wel degelijk veranderd. Dat kun je gewoon zien in de genomen van deze organismen, dat deze verschillen.quote:Sindsdien is er door natuurlijke selectie vele variaties ontstaan en velen ook uitgestorven.
Diversificatie houd in dat er vanuit de bestaande genenpool bepaalde de eigenschappen doorgegeven worden om een diersoort te laten overleven. Maar bij difersificatie veranderd er geen informatie in de genenpool, noch komen er nieuwe informatie bij, maar alleen een shuffling dat ervoor zorgt dat de juiste bestaande eigenschappen doorgegeven kunnen worden.
er is nooit een zondvloed geweest zoals jij denkt dat die er wasquote:Op dinsdag 8 mei 2012 23:30 schreef man1986 het volgende:
[..]
Waarom kon de vloed geen fossielen achterlaten volgens jou?
Alle oorspronkelijlke levende wezens werden in de creatieweek gemaakt. God heeft beloofd om zijn Woord (en dus ook de creatie van het universum) aan ons te openbaren. Deze openbaring vinden we terug in de bijbel.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 23:43 schreef Klauz het volgende:
[..]
bewijs graag. En waarom creatieweek/genesis en geen ander scheppingsverhaal. Als je nu weer met dat valse-goden-verhaal aankomt begin je wel erg arrogant te worden.
Dat heet diversificatie en ik sluit niet uit dat er informatie geshuffled wordt of zelfs wegvalt. Maar omdat DNA o.a. een foutcorrectie toepast op zichzelf, is de case tegen evolutie bij voorbaat afgesloten. Variatie vindt er altijd plaats via natuurlijke selectie, maar evolutie vraagt het onmogelijke van de DNA code.quote:[..]
Als die soorten een ander genotype laten zien en er ontstaan zelfs verschillende soorten (!), dan is de "informatie" in de genenpoel wel degelijk veranderd. Dat kun je gewoon zien in de genomen van deze organismen, dat deze verschillen.
Ik begrijp niet waar je al deze informatie vandaan haalt en waarom je het zo stellig weet te brengen.
Gelukkig hebben we daar de fossielen voor als bewijs voor de zondvloed.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 23:55 schreef TBakkert het volgende:
[..]
er is nooit een zondvloed geweest zoals jij denkt dat die er was
Ja, en we vinden ook scheppingsverhalen bij de aboriginals, de Azteken, de hindoes, de Babyloniërs, de Sumeriërs, diverse Afrikaanse stammen, etc, etc .... volkeren dichtbij of ver weg, volkeren met scheppingsverhalen ouder of nieuwer dan Genesis ... noem het maar op. Waarom is dit scheppingsverhaal zo bijzonder?quote:Op woensdag 9 mei 2012 00:11 schreef man1986 het volgende:
[..]
Alle oorspronkelijlke levende wezens werden in de creatieweek gemaakt. God heeft beloofd om zijn Woord (en dus ook de creatie van het universum) aan ons te openbaren. Deze openbaring vinden we terug in de bijbel.
Er is een foutcorrectie, dat klopt, maar die foutcorrectie is niet foutloos. Wat jij nu beweert is dat DNA code nooit veranderd, alleen maar verschuift bij iedere kruising? Dus DNA mutaties bestaan gewoon niet? Hoe verklaar jij dan kanker?quote:Dat heet diversificatie en ik sluit niet uit dat er informatie geshuffled wordt of zelfs wegvalt. Maar omdat DNA o.a. een foutcorrectie toepast op zichzelf, is de case tegen evolutie bij voorbaat afgesloten. Variatie vindt er altijd plaats via natuurlijke selectie, maar evolutie vraagt het onmogelijke van de DNA code.
Het is een goede methode om een theorie te ondergraven: uitgaan van een paar beginselen en kijken of die standhouden. Ik vond dat fascinerend toen me uitgelegd werd dat op deze manier de niet-Euclidische meetkunde (d.w.z. de meetkunde van holle en bolle vlakken) uitgedacht werd.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:28 schreef Jigzoz het volgende:
Originele openingspost:
[..]
edit: voor de zekerheid: dus niet mijn openingspost.
Evolutie is een algemeen verschijnsel en volstrekt niet beperkt tot biologie en erfelijkheid.quote:Op woensdag 9 mei 2012 00:11 schreef man1986 het volgende:
[..]
Alle oorspronkelijlke levende wezens werden in de creatieweek gemaakt. God heeft beloofd om zijn Woord (en dus ook de creatie van het universum) aan ons te openbaren. Deze openbaring vinden we terug in de bijbel.
[..]
Dat heet diversificatie en ik sluit niet uit dat er informatie geshuffled wordt of zelfs wegvalt. Maar omdat DNA o.a. een foutcorrectie toepast op zichzelf, is de case tegen evolutie bij voorbaat afgesloten. Variatie vindt er altijd plaats via natuurlijke selectie, maar evolutie vraagt het onmogelijke van de DNA code.
[..]
Gelukkig hebben we daar de fossielen voor als bewijs voor de zondvloed.
En zo haal je de grond onder de voeten van evolutie vandaan door te zeggen dat er ideeën, oftewel ontwerp aan te pas komt bij een constructie.quote:Op woensdag 9 mei 2012 00:38 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Evolutie is een algemeen verschijnsel en volstrekt niet beperkt tot biologie en erfelijkheid.
Neem de stelling dat een Boeing 747 toch ook niet zonder intelligent ontwerp ontstaan is.
Welnu: de Kitty Hawk was het resultaat van een hele serie voorafgaande ontwikkelingen en ideeën. Het ding bestond uit wat zeildoek en een motor met, eindelijk na al die eeuwen, een goede verhouding tussen geleverde kracht en eigen gewicht.
Vanaf die tijd hebben allerlei mensen ideeën geleverd die telkens een kleine verbetering brachten. Ik weet niet of jij wel eens iets geknutseld of geschreven hebt, maar ik begin met een idee, maak daar dan wat van en probeer dat eens uit. Dan kijk ik het een dag later nog eens na en breng verbeteringen aan. Of ik stuur het door en een ander brengt verbeteringen aan. Wat werkt gaat door, wat niet werkt wordt opzij geschoven.
Uiteindelijk hebben die processen aangaande vliegtuigen geleid tot een passagiersvliegtuig waar honderden mensen inpassen en dat met veel geweld van Nederland naar de VSvA vliegt.
Ik ontken niet dat er vele scheppingsverhalen rondzwerven. Maar God heeft ons beloofd om Zijn Woord te behouden en de ware scheppingsverhaal is hierbij aan ons geopenbaart in de bijbel, hierdoor kunnen we vaststellen dat de andere scheppingsverhalen aangepast/veranderd zijn om aan valse religies (Babylon, Egypte etc.) te voldoen.quote:Op woensdag 9 mei 2012 00:14 schreef Klauz het volgende:
[..]
Ja, en we vinden ook scheppingsverhalen bij de aboriginals, de Azteken, de hindoes, de Babyloniërs, de Sumeriërs, diverse Afrikaanse stammen, etc, etc .... volkeren dichtbij of ver weg, volkeren met scheppingsverhalen ouder of nieuwer dan Genesis ... noem het maar op. Waarom is dit scheppingsverhaal zo bijzonder?
Kanker is te verklaren door een fout in de foutcorrectie. Dit is weer het bewijs dat evolutie onmogelijk is, omdat een mutatie zoals kanker, meestal, zo niet altijd nadelig uitpakt voor het levende organisme.quote:[..]
Er is een foutcorrectie, dat klopt, maar die foutcorrectie is niet foutloos. Wat jij nu beweert is dat DNA code nooit veranderd, alleen maar verschuift bij iedere kruising? Dus DNA mutaties bestaan gewoon niet? Hoe verklaar jij dan kanker?
Nee hoor. Althans niet zoals jij bedoelt.quote:Op woensdag 9 mei 2012 01:23 schreef man1986 het volgende:
[..]
En zo haal je de grond onder de voeten van evolutie vandaan door te zeggen dat er ideeën, oftewel ontwerp aan te pas komt bij een constructie.
Als ik jouw voorbeeld mag geloven, dan zit er ook een idee/ontwerp achter DNA.
Het idee/ontwerp achter het leven op aarde is het scheppingsverhaal van God in de bijbel.
Beide ideeen die je aanhaalt spreken evolutie tegen. Evolutie werkt niet met ideeën of ontwerp. Maar jij presenteert het op zo´n manier alsof het wel zo werkt.quote:Op woensdag 9 mei 2012 01:42 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nee hoor. Althans niet zoals jij bedoelt.
En bovendien haal je ook nog twee ideeën door elkaar.
Een idee dat gaandeweg ontstaat tijdens het bedenken ervan en
een idee dat een beeld geeft van een gewenste eindtoestand.
Wat jij je niet kunt voorstellen is een toestand van ongewisheid. Dat maakt discussiëren lastig.
Jaja, dat zal wel.quote:Op woensdag 9 mei 2012 01:41 schreef man1986 het volgende:
[..]
Ik ontken niet dat er vele scheppingsverhalen rondzwerven. Maar God heeft ons beloofd om Zijn Woord te behouden en de ware scheppingsverhaal is hierbij aan ons geopenbaart in de bijbel, hierdoor kunnen we vaststellen dat de andere scheppingsverhalen aangepast/veranderd zijn om aan valse religies (Babylon, Egypte etc.) te voldoen.
Godallemachtig!quote:[..]
Kanker is te verklaren door een fout in de foutcorrectie. Dit is weer het bewijs dat evolutie onmogelijk is, omdat een mutatie zoals kanker, meestal, zo niet altijd nadelig uitpakt voor het levende organisme.
Als evolutie mutaties vereist, dan levert dat zeker een probleem op voor de foutcorrectie van DNA. Om geen schade toe te brengen aan het levend organisme voorkomt DNA (via foutcorrectie) dat er mutaties optreden bij celdeling.
Natuurlijk vinden er mutaties plaats, maar deze mutaties zijn verre van toereikend om evolutie mogelijk te maken.
Misschien moet ik duidelijker zijn. Maar ik heb even geen idee hoe dan.quote:Op woensdag 9 mei 2012 01:45 schreef man1986 het volgende:
[..]
Beide ideeen die je aanhaalt spreken evolutie tegen. Evolutie werkt niet met ideeën of ontwerp. Maar jij presenteert het op zo´n manier alsof het wel zo werkt.
Misschien had je duidelijker moeten zijn in je voorbeeld.
Maar er zat wel een motief/reden achter het oorspronkeljike idee/ontwerp, zowel bij een constructie als bij het ontwerp van het leven op aarde.quote:Op woensdag 9 mei 2012 02:03 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Misschien moet ik duidelijker zijn. Maar ik heb even geen idee hoe dan.
Evolutie werkt niet met ideeën of ontwerp. Maar dat zeg ik ook helemaal niet. Het oorspronkelijke idee was helemaal geen Boeing 747, een Stealth of een Airbus of een Stetna of en helicopter.
Evolutie werkt niet eens met een richting. Het werkt met succes. En dan nog eens een keer proberen.
Leuke claim. Laat eens wat bewijs zien.quote:Op woensdag 9 mei 2012 02:09 schreef man1986 het volgende:
[..]
Maar er zat wel een motief/reden achter het oorspronkeljike idee/ontwerp, zowel bij een constructie als bij het ontwerp van het leven op aarde.
Ontwerp in evolutie? Nee.quote:Op woensdag 9 mei 2012 02:47 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Leuke claim. Laat eens wat bewijs zien.
Maar waarom veranderen retrovirussen die genencode? en retrotransposons?quote:Op woensdag 9 mei 2012 03:11 schreef man1986 het volgende:
[..]
Ontwerp in evolutie? Nee.
Richting in evolutie? Nee.
Doel in evolutie? Nee.
Ontwerp in DNA? Ja, zie het ontwerp in de genencode.
Richting in DNA? Ja, preventie van mutatiefouten door correctie tijdens celdeling.
Doel in DNA? Ja, repliceren van informatie (informatie die gebaseerd is op een ontwerp).
DNA is God´s ontwerp tijdens de schepping van het leven.
Informatie in DNA vraagt om een ontwerper en dus niet een doelloze, richtingloze, ontwerploze en een hopeloze evolutieverhaal.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
Dat is dus niet wat de evolutietheorie doet, in tegendeel zelf en het blijven herhalen voor jezelf maakt het nog niet waar.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:25 schreef man1986 het volgende:
[..]
Dat is een evolutionaire aanname dat je hier maakt. Eerst accepteer je de aanname dat we van dieren afstammen, dan redeneer je dat bepaalde organen niet helemaal overeenkomen met de dieren. Dan concludeer je dat het vast wel ´weggeevolutioneerd´ is. Foute redenatie.
Je snap er echt de ballen van en het enige wat je doet is door de wetenschap ontdekte bevindingen zo kromtrekken dat ze passen bij je eigen verhaal. zonder daarbij uiteraard enige onderbouwing en bewijs, zoals een echt creationist betaamt. maar goed dat had ik al aangegevenquote:Op woensdag 9 mei 2012 03:11 schreef man1986 het volgende:
[..]
Doel in evolutie? Nee.
Richting in DNA? Ja, preventie van mutatiefouten door correctie tijdens celdeling.
Doel in DNA? Ja, repliceren van informatie (informatie die gebaseerd is op een ontwerp).
DNA is God´s ontwerp tijdens de schepping van het leven.
Informatie in DNA vraagt om een ontwerper en dus niet een doelloze, richtingloze, ontwerploze en een hopeloze evolutieverhaal.
Ik weet dat je vreselijk graag anders wil geloven, maar evolutie bestaat. Het is voor de volle honderd procent bewezen. Het is je goed recht om daar niet in te geloven, maar dan wordt deze discussie er wel een op kaboutertjesniveau. Een beetje in de trant van:quote:Op woensdag 9 mei 2012 01:23 schreef man1986 het volgende:
[..]
En zo haal je de grond onder de voeten van evolutie vandaan door te zeggen dat er ideeën, oftewel ontwerp aan te pas komt bij een constructie.
Ja, en die andere religies zeggen/zeiden hetzelfde.quote:Op woensdag 9 mei 2012 01:41 schreef man1986 het volgende:
[..]
Ik ontken niet dat er vele scheppingsverhalen rondzwerven. Maar God heeft ons beloofd om Zijn Woord te behouden en de ware scheppingsverhaal is hierbij aan ons geopenbaart in de bijbel, hierdoor kunnen we vaststellen dat de andere scheppingsverhalen aangepast/veranderd zijn om aan valse religies (Babylon, Egypte etc.) te voldoen.
Onzin, de meeste mutaties hebben geen effect, sommige zijn inderdaad nadelig, maar sommige geven ook voordelen. Vooral wanneer je meerdere kopieën in je DNA hebt van hetzelfde gen (door een fout in de replicatie). Dan heb je altijd een backup van de functie terwijl de kopieën muteren.quote:Kanker is te verklaren door een fout in de foutcorrectie. Dit is weer het bewijs dat evolutie onmogelijk is, omdat een mutatie zoals kanker, meestal, zo niet altijd nadelig uitpakt voor het levende organisme.
Ja, maar die foutcorrectie is niet foutloos zoals ik al zei ... en dat is niet alleen bij kanker zo.quote:Als evolutie mutaties vereist, dan levert dat zeker een probleem op voor de foutcorrectie van DNA. Om geen schade toe te brengen aan het levend organisme voorkomt DNA (via foutcorrectie) dat er mutaties optreden bij celdeling.
Niet alleen de mutaties nee, maar wel in combinatie met natuurlijke selectie.quote:Natuurlijk vinden er mutaties plaats, maar deze mutaties zijn verre van toereikend om evolutie mogelijk te maken.
Hoezo is dat ontwerp?quote:Op woensdag 9 mei 2012 03:11 schreef man1986 het volgende:
[..]
Doel in evolutie? Nee.
Die preventie is er ook alleen maar omdat dat systeem evolutionair gunstig was ... niet omdat iemand het bevel heeft gegeven dat DNA niet mag veranderen.quote:Richting in DNA? Ja, preventie van mutatiefouten door correctie tijdens celdeling.
Idem als wat ik bij richting zei.quote:Doel in DNA? Ja, repliceren van informatie (informatie die gebaseerd is op een ontwerp).
Interessant ... het is nu ook opeens het ontwerp van GOD. Waarom niet door aliens? En waarom de christelijke god? Wie weet zitten we wel in een soort van droomwereld zoals in de film "The Matrix".quote:DNA is God´s ontwerp tijdens de schepping van het leven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |