edit: voor de zekerheid: dus niet mijn openingspost.quote:Ik heb gemaild met een christelijke site en had het onder andere over evolutie en creationisme, ik kreeg dit argument tegen evolutie:
De hoofdwetten van de thermodynamica bewijzen dat evolutie niet kan. De eerste hoofdwet zegt dat er geen energie geschapen kan worden of verloren kan gaan. Dit houdt dus in dat het heelal nooit uit het niets kan zijn ontstaan. De tweede hoofdwet zegt zoveel als dat elk systeem dat aan zichzelf wordt overgelaten vervalt tot wanorde. Er gaan dus nooit moleculen spontaan bij elkaar zitten om een levende cel te vormen. Als het leven uit de mens weggaat, dan sterft zijn lichaam, en vergaat het...
Een hele goede link: http://evolutionfacts.com/
Alle onderwerpen uit de evolutie komen op deze site volgens mij aan de orde.
Als iemand die een gebrek heeft aan kennis van natuurkunde en biologie om te kunnen ninzien of dit nou wel of niet onzin is is mijn vraag, klopt het wat hier beweerd wordt?
wat is dezequote:
Het systeem wordt alleen niet aan zichzelf overgelaten, er zijn constant wisselingen van energie, door warmte vanuit de aarde en de zon, waardoor omstandigheden ontstaan waarbij aminozuren kunnen ontstaan etc. Het is inderdaad niet zo dat vanuit CO2 + H2O ineens heel complexe moleculen ontstaan, dat gebeurt in stappen.quote:De tweede hoofdwet zegt zoveel als dat elk systeem dat aan zichzelf wordt overgelaten vervalt tot wanorde. Er gaan dus nooit moleculen spontaan bij elkaar zitten om een levende cel te vormen.
Dit is toch wel de killerblow t.o.v. de evolutie theorie! Klaar, in pakken en naar huis!!!quote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:28 schreef Jigzoz het volgende:
Ik heb gemaild met een christelijke site en had het onder andere over evolutie en creationisme, ik kreeg dit argument tegen evolutie:
De hoofdwetten van de thermodynamica bewijzen dat evolutie niet kan. De eerste hoofdwet zegt dat er geen energie geschapen kan worden of verloren kan gaan. Dit houdt dus in dat het heelal nooit uit het niets kan zijn ontstaan.
Ik dacht dat de tweede hoofdwet was dat de temperatuur in een gesloten systeem na een equilibrium streeft (of eigenlijk vanzelf gaat).quote:De tweede hoofdwet zegt zoveel als dat elk systeem dat aan zichzelf wordt overgelaten vervalt tot wanorde. Er gaan dus nooit moleculen spontaan bij elkaar zitten om een levende cel te vormen. Als het leven uit de mens weggaat, dan sterft zijn lichaam, en vergaat het...
heb jij je nou laten overtuigen of niet?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:33 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Via een omweggetje dan: eerst waren er oude soorten en daaruit zijn nieuwe soorten ontstaan.
Alle oorspronkelijke ´soorten´ werden op het creatieweek gecreëerd. Sindsdien is er door natuurlijke selectie vele variaties ontstaan en velen ook uitgestorven. Diversificatie houd in dat er vanuit de bestaande genenpool bepaalde de eigenschappen doorgegeven worden om een diersoort te laten overleven. Maar bij difersificatie veranderd er geen informatie in de genenpool, noch komen er nieuwe informatie bij, maar alleen een shuffling dat ervoor zorgt dat de juiste bestaande eigenschappen doorgegeven kunnen worden.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:33 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Via een omweggetje dan: eerst waren er oude soorten en daaruit zijn nieuwe soorten ontstaan.
Dus... Mijn kat stamt via diversificatie af van... leeuwen? Tijgers? Wat was de protokat voor beest?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:39 schreef man1986 het volgende:
[..]
Alle oorspronkelijke ´soorten´ werden op het creatieweek gecreëerd. Sindsdien is er door natuurlijke selectie vele variaties ontstaan en velen ook uitgestorven. Diversificatie houd in dat er vanuit de bestaande genenpool bepaalde de eigenschappen doorgegeven worden om een diersoort te laten overleven. Maar bij difersificatie veranderd er geen informatie in de genenpool, noch komen er nieuwe informatie bij, maar alleen een shuffling dat ervoor zorgt dat de juiste bestaande eigenschappen doorgegeven kunnen worden.
Ik denk dat je een beetje scheef in het topic valt.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:39 schreef TBakkert het volgende:
[..]
heb jij je nou laten overtuigen of niet?
Zij-opmerking: Complimenten. De meeste creationisten ageren tegen natuurlijke selectie . Jij bent iets originelerquote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:39 schreef man1986 het volgende:
[..]
Alle oorspronkelijke ´soorten´ werden op het creatieweek gecreëerd. Sindsdien is er door natuurlijke selectie vele variaties ontstaan en velen ook uitgestorven. Diversificatie houd in dat er vanuit de bestaande genenpool bepaalde de eigenschappen doorgegeven worden om een diersoort te laten overleven. Maar bij difersificatie veranderd er geen informatie in de genenpool, noch komen er nieuwe informatie bij, maar alleen een shuffling dat ervoor zorgt dat de juiste bestaande eigenschappen doorgegeven kunnen worden.
sorry, ik heb deeltje 1 niet gevolgdquote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:42 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik denk dat je een beetje scheef in het topic valt.
Mijn moeder is precies zo. Misschien is hij haar wel.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:43 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Zij-opmerking: Complimenten. De meeste creationisten ageren tegen natuurlijke selectie . Jij bent iets origineler
Nee, alle kat achtigen stammen af van een handvol (of 1) oorspronkelijke soort. Dit geldt voor alle huidige ´soorten´. Oorsponkelijk waren er maar veel minder diersoorten gecreeerd in de creatieweek. Via diversificatie is er vele malen meer erbij gekomen, mede door natuurlijke selectie.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:41 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dus... Mijn kat stamt via diversificatie af van... leeuwen? Tijgers? Wat was de protokat voor beest?
Interessant. Hoe passen micro organismen die alleen maar plastics kunnen eten in dit plaatje ? Ten tijde van de schepping bestond plastic immers nog niet.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:47 schreef man1986 het volgende:
[..]
Nee, alle kat achtigen stammen af van een handvol (of 1) oorspronkelijke soort. Dit geldt voor alle huidige ´soorten´. Oorsponkelijk waren er maar veel minder diersoorten gecreeerd in de creatieweek. Via diversificatie is er vele malen meer erbij gekomen, mede door natuurlijke selectie.
Momenteel zien we dat terug doordat we via wolven honderden hondenrassen hebben voortgebracht door kunstmatige selectie. Dit heet diversificatie en is een werkbare proces.
Aan fossielen zien we of een een massale uitsterving is geweest. Zoals de permische uitsterving. Is er ooit iets vernomen van uitsterving door watervloed?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:47 schreef man1986 het volgende:
[..]
Nee, alle kat achtigen stammen af van een handvol (of 1) oorspronkelijke soort. Dit geldt voor alle huidige ´soorten´. Oorsponkelijk waren er maar veel minder diersoorten gecreeerd in de creatieweek. Via diversificatie is er vele malen meer erbij gekomen, mede door natuurlijke selectie.
Momenteel zien we dat terug doordat we via wolven honderden hondenrassen hebben voortgebracht door kunstmatige selectie. Dit heet diversificatie en is een werkbare proces.
maar natuurlijk niet.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:53 schreef dustbrain het volgende:
[..]
Aan fossielen zien we over een een massale uitsterving is geweest. Zoals de permische uitsterving. Is er ooit iets vernomen van uitsterving door watervloed?
quote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:52 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Interessant. Hoe passen micro organismen die alleen maar plastics kunnen eten in dit plaatje ? Ten tijde van de schepping bestond plastic immers nog niet.
Het probleem met een lange reeks topics is dat er vaak antwoorden gegeven worden op vragen die eerder langs zijn gekomen. Niet jullie of mijn fout, maar toch nuttig om op te merken.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:53 schreef dustbrain het volgende:
[..]
Aan fossielen zien we over een een massale uitsterving is geweest. Zoals de permische uitsterving. Is er ooit iets vernomen van uitsterving door watervloed?
We hebben het hier over bacterien die alleen maar plastic kunnen eten he. Dus dat antwoord klopt nog niet helemaalquote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:59 schreef man1986 het volgende:
[..]
[..]
Het probleem met een lange reeks topics is dat er vaak antwoorden gegeven worden op vragen die eerder langs zijn gekomen. Niet jullie of mijn fout, maar toch nuttig om op te merken.
Plastic etende bacteriën:
De genetische informatie om plastic te verteren was al aanwezig in het genenpool van de bacterie, alleen was er daar nog niet op geselecteerd omdat de omstandigheden nog niet toereikend waren. Ook kunnen we door onze huidige technologie genen van de ene soort overbrengen op het andere soort om hun functie uit te breiden (gene crossing).
hoe komt het dat er vulkaanuitbarstingen ontstaan door een zondvloed?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:59 schreef man1986 het volgende:
[..]
[..]
Het probleem met een lange reeks topics is dat er vaak antwoorden gegeven worden op vragen die eerder langs zijn gekomen. Niet jullie of mijn fout, maar toch nuttig om op te merken.
Plastic etende bacteriën:
De genetische informatie om plastic te verteren was al aanwezig in het genenpool van de bacterie, alleen was er daar nog niet op geselecteerd omdat de omstandigheden nog niet toereikend waren. Ook kunnen we door onze huidige technologie genen van de ene soort overbrengen op het andere soort om hun functie uit te breiden (gene crossing).
Fossielen (korte antwoord):
Deels zijn de fossielen te verklaren door de vloed, deels door natuurlijke uitsterving na de vloed (ziekte, vulkaanuitbarstingen etc.)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |