Daarom staat er ook voorzichtig 'volgens mij'. Maar voel je vrij om me te corrigeren.quote:Op maandag 7 mei 2012 22:36 schreef hardlopen het volgende:
[..]neej niet de moderator
iedereen hier is een expert Islam![]()
Maar hoe zit het dan met de 5 zuilen? Dat doen de christenen toch niet exact zoals de moslims? De christenen bidden niet 5x per dag, onthouden zich niet van alle voedsel/drinkwaren tijdens het vasten, nemen niet deel aan de pelgrimstocht naar mekka (hebben daar ook geen toegang tot?), geven aalmoezen niet zoals de koran dat voorschrijft en zelfs de geloofsgetuigenis is niet compleet omdat ze Mohammed als profeet niet erkennen.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 01:28 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Christenen en Joden behoren in de Islam tot de 'mensen van het boek' ze zijn niet per definitie kafir, daden zoals het aanbidden van Jezus ipv God en of zijn troon delen met god maakt ze kafir in daad en of 'afgedwaald', 'misleid' van het 'ware' pad, anders dan diegene die Allahs bestaan verwerpt.
Het geloven in Allah maakt je niet perse een 'moslim', wel een 'mumin' (gelovige), zij geloven op hun eigen manier en interpreteren de boeken volgens wat zij geloven, dat is een erkend instituut in de Koran en de Islam, hoe Allah ze vervolgens in het hiernamaals gaat beoordelen is tussen hen 2.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 12:18 schreef hardlopen het volgende:
[..]
Maar hoe zit het dan met de 5 zuilen? Dat doen de christenen toch niet exact zoals de moslims? De christenen bidden niet 5x per dag, onthouden zich niet van alle voedsel/drinkwaren tijdens het vasten, nemen niet deel aan de pelgrimstocht naar mekka (hebben daar ook geen toegang tot?), geven aalmoezen niet zoals de koran dat voorschrijft en zelfs de geloofsgetuigenis is niet compleet omdat ze Mohammed als profeet niet erkennen.
De 5 zuilen zijn toch 1 van de voorwaarden om als moslim gezien te worden?
En zijn er eigenlijk wel christenen die tot ''moslim'' gerekend kunnen worden volgens de Islam? Zo ja, aan wat voor stromingen binnen het christendom moet ik denken?
Echt? - geschokt -.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 12:31 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het geloven in Allah maakt je niet perse een 'moslim', wel een 'mumin' (gelovige), zij geloven op hun eigen manier en interpreteren de boeken volgens wat zij geloven, dat is een erkend instituut in de Koran en de Islam, hoe Allah ze vervolgens in het hiernamaals gaat beoordelen is tussen hen 2.
quote:Op dinsdag 8 mei 2012 12:44 schreef hardlopen het volgende:
[..]
Echt? - geschokt -.
Heb je koranverzen of hadiths die dit ondersteunen?
Het woordje moslims komt niet eens voor in de vers, integendeel, het woordje 'mumin' is het eerste waar de Koran het over heeft, 'gelovige'.quote:2de koe 62
Zij die geloven, zij die het jodendom aanhangen, de christenen en de Sabiërs die in God en de laatste dag geloven en die deugdelijk handelen, voor hen is hun loon bij hun Heer en zij hebben niets te vrezen noch zullen zij bedroefd zijn.
quote:"Onder de mensen van het boek zijn er die in God geloven, in wat naar jullie is neergezonden en in wat tot hen is neergezonden, terwijl zij zich deemoedig aan God onderwerpen. Zij verkwanselen Gods tekenen niet. Zij zijn het voor wie hun loon bij hun Heer is. ..." (Koran 3:199)
Takfir zo goed als verboden in de Islam, zeker de ene moslim tegen de ander:quote:Maar hoe zit het dan met takfir? Als sommige moslims andere moslims verketteren (omdat ze bv. niet bidden); waarom zouden dan sommige niet-moslims vrij van takfir kunnen blijven?
Het lijkt me de omgekeerde wereld. De een denkt dus moslim te zijn maar is dan niet en de ander denkt geen moslim te zijn maar is dat wel.
quote:O you who believe! when you go to war in Allah's way, make investigation, and do not say to any one who offers you peace: You are not a believer. Do you seek goods of this world's life! But with Allah there are abundant gains; you too were such before, then Allah conferred a benefit on you; therefore make investigation; surely Allah is aware of what you do.
Volgens de Islam kan alleen Allah in de harten van mensen kijken en oordelen over het geloof, als iemand zichzelf niet heeft uitgemaakt voor Kafir, maar stelt te geloven, dan is de kans heel groot dat jij door je takfir zelf een kafir bent geworden. Een meningsverschil legitimeert niet takfir, zoals hedendaags vaak wordt geopperd.quote:“When a person says to his brother, ‘O disbeliever!’, then disbelief returns to one of the two of them.” (Ṣaḥīḥ al-Bukhāri, 8/26)
There is difference of opinion with regard to the meaning of this narration. Some mention that really one of them would be a disbeliever. Many senior ‘Ulamā preferred this view. Others maintain that it refers to the sin of takfīr while some opine that this is a sin which could gradually lead a person to kufr. Another interpretation is that since he regards this sin of his as permissible, it causes him to become a kāfir.
Je zegt dat takfir zo goed is als verboden; niet helemaal verboden dus? Onder welke voorwaarden vervalt iemand tot ongeloof (een voorbeeld is genoeg)?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 12:57 schreef Triggershot het volgende:
[..]
[..]
Het woordje moslims komt niet eens voor in de vers, integendeel, het woordje 'mumin' is het eerste waar de Koran het over heeft, 'gelovige'.
[..]
[..]
Takfir zo goed als verboden in de Islam, zeker de ene moslim tegen de ander:
[..]
[..]
Volgens de Islam kan alleen Allah in de harten van mensen kijken en oordelen over het geloof, als iemand zichzelf niet heeft uitgemaakt voor Kafir, maar stelt te geloven, dan is de kans heel groot dat jij door je takfir zelf een kafir bent geworden. Een meningsverschil legitimeert niet takfir, zoals hedendaags vaak wordt geopperd.
Takfir is één maal in de 1500 jarig Islamitisch geschiedenis succesvol en unaniem gedaan namens de hele Ummah ( moslimgemeenschap) een unicum waarbij Shieten en Soenieten zich verenigden voor één gezamenlijk standpunt, plaats van de Ahmaddiyah in de Islam.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 13:08 schreef hardlopen het volgende:
[..]
Je zegt dat takfir zo goed is als verboden; niet helemaal verboden dus? Onder welke voorwaarden vervalt iemand tot ongeloof (een voorbeeld is genoeg)?
Het erkennen van andere goddelijke entiteiten naast god zelf, zoals Jezus.quote:En hoe zit het dan met daden? Je hebt er die beweren dat bepaalde daden tot ongeloof kunnen leiden.
Bedankt voor je uitleg.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 13:14 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Takfir is één maal in de 1500 jarig Islamitisch geschiedenis succesvol en unaniem gedaan namens de hele Ummah ( moslimgemeenschap) een unicum waarbij Shieten en Soenieten zich verenigden voor één gezamenlijk standpunt, plaats van de Ahmaddiyah in de Islam.
[..]
Het erkennen van andere goddelijke entiteiten naast god zelf, zoals Jezus.
Prima toch!?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:19 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
Ik heb mijn hoofddoek afgedaan, alhoewel ik hem de hele tijd met trots en plezier heb gedragen. Doe ik hem af. Ik wilde het tenminste een kans geven en dat heb ik gedaan. Het was heel moeilijk dit aan mijn verloofde te vertellen, maar gelukkig steunt hij in mijn keuze. Heb er ook goed over nagedacht. Graag wel gewoon normaal reageren. Negatieve reactie's negeer ik.
inddquote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:25 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Prima toch!?
Als je er zelf voor kiest hem te dragen dan is dat OK, en als je er zelf voor kiest om hem niet te dragen, is dat ook OK.Zoals ik ook in het eerste deel al aangaf: Dat moet iedereen lekker voor zichzelf uitmaken
dat ook weer niet, zonder hoofddoek ben ik altijd kuis gebleven, met hoofddoek ook en nu ook zonder hoofddoek.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:24 schreef kingtoppie het volgende:
Ik snap je niet zo goed, maar dat weetje.
Ik ben blij dat je de wereld van je schoonheid laat meegenieten. Het maakt de wereld een mooiere plek om te zijn.
Ok..nu heb ik het gevoel dat je keihard zit te trollen..quote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:19 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
Ik heb mijn hoofddoek afgedaan, alhoewel ik hem de hele tijd met trots en plezier heb gedragen. Doe ik hem af. Ik wilde het tenminste een kans geven en dat heb ik gedaan. Het was heel moeilijk dit aan mijn verloofde te vertellen, maar gelukkig steunt hij in mijn keuze. Heb er ook goed over nagedacht. Graag wel gewoon normaal reageren. Negatieve reactie's negeer ik.
Damascus en Cairo.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 13:47 schreef hardlopen het volgende:
[..]
Bedankt voor je uitleg.
Waar heb je Islam gestudeerd?
Nee, je snapt me verkeerd. Dit was mijn eerste keer dat ik een hoofddoek droegg. Ik wilde het tenminste een kans geven.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:29 schreef Montelly het volgende:
[..]
Ok..nu heb het gevoel dat je keihard zit te trollen..
Op..af..op..af. Wat een geloofsovertuiging, maar gelukkig heb je een "man" waarmee je gaat trouwen.
Kunnen kuise meisjes niet mooi zijn? Juist, zolang je het gezicht maar goed kunt zien en ze geen afschuwelijke kleding dragenquote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:28 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
dat ook weer niet, zonder hoofddoek ben ik altijd kuis gebleven, met hoofddoek ook en nu ook zonder hoofddoek.
Laat maar je snapt me niet. Is niet de eerste keer. doegquote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:31 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Kunnen kuise meisjes niet mooi zijn? Juist, zolang je het gezicht maar goed kunt zien en ze geen afschuwelijke kleding dragen
Jammer dit...quote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:32 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
Laat maar je snapt me niet. Is niet de eerste keer. doeg
nee hoeft niet fijn avondquote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:33 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Jammer dit...
Ik wil je best begrijpen namelijk.
Ik?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:33 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
Weet jij toevallig of er islam studies in Amsterdam zijn?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |