Tja, en dat noem je dan omkoping, aka corruptie .. maar als dat op Heathrow gebeurd is het dat ineens niet meerquote:Op maandag 7 mei 2012 17:56 schreef Jellereppe het volgende:
Verbaast mij helemaal niks.. Als je vermogend bent dan kun je alles krijgen dus ook een voorkeursbehandeling.
In Spanje schoof ik een keer een agent ¤ 20 toe en hij liet mij doorrijden. Money does the business.
Wie wordt er omgekocht dan?quote:Op maandag 7 mei 2012 20:54 schreef moussie het volgende:
[..]
Tja, en dat noem je dan omkoping, aka corruptie .. maar als dat op Heathrow gebeurd is het dat ineens niet meer
Als je het verschil tussen die twee dingen niet kan zien ben je echt achterlijk.quote:Op maandag 7 mei 2012 20:54 schreef moussie het volgende:
[..]
Tja, en dat noem je dan omkoping, aka corruptie .. maar als dat op Heathrow gebeurd is het dat ineens niet meer
Daar gaat het in jouw ogen misschien om ja. Mijn voorbeeld was om aan te tonen dat er wel meer plekken zijn waar je bij de overheid voorrang krijgt als je geld neerlegt, en daar doet niemand verontwaardigd over.quote:Op maandag 7 mei 2012 17:12 schreef JackHerrer het volgende:
Al die mensen die hier met die onzinnige voorbeelden komen, het gaat er vooral om dat de targets niet gehaald worden wegens wanbeleid, en ondertussen heathrow veel geld verdient met het bevoordelen van anderen. Hetzelfde zou het zijn met die spoedaanvraag als je met de normale aanvraag bijvoorbeeld 2x zo lang zou moeten wachten als beloofd, wat nu dus niet gebeurd.
De douaniers, om jouw een voorkeursbehandeling te geven.quote:Op maandag 7 mei 2012 20:56 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Wie wordt er omgekocht dan?
Ze hebben de grenscontrole in een of andere lounge, maar ze krijgen hem wel..
Nee dusquote:Op maandag 7 mei 2012 21:10 schreef moussie het volgende:
[..]
De douaniers, om jouw een voorkeursbehandeling te geven.
De mensen die geen trek hebben in een wachttijd van 3 uur of langer kunnen tegen extra betaling snel langs de grenscontrole. En dat zijn inderdaad de meer vermogende mensen. Ik zal het niet zo snel als omkoping omschrijven. Er is wel een grenscontrole maar hun wachttijd wordt drastische ingekort. Kortweg: een voorkeursbehandeling.quote:Op maandag 7 mei 2012 20:54 schreef moussie het volgende:
[..]
Je betaald voor een voorkeursbehandeling, in beide gevallen.quote:Op maandag 7 mei 2012 20:57 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Als je het verschil tussen die twee dingen niet kan zien ben je echt achterlijk.
Idd, als je de meerkosten betaald kan je je pas met spoed krijgen, maar het is nog steeds niets anders dan een vergoeding voor de onkosten die de overheid zelf maakt.quote:Daarnaast kun je in Nederland ook gewoon meer betalen voor een snelle behandeling van je paspoort/rijbewijs aanvraag.
Feit blijft dat iedereen gecontroleerd wordt. De een doet dat in een rij tussen 450 andere zweterige humeurige reizigers, en de ander doet dat in een relaxte ruimte met een drankje erbij, en hoeft daar minder lang te wachten maar betaald daar ook grof voor.quote:Op maandag 7 mei 2012 21:15 schreef moussie het volgende:
[..]
Je betaald voor een voorkeursbehandeling, in beide gevallen.
[..]
Idd, als je de meerkosten betaald kan je je pas met spoed krijgen, maar het is nog steeds niets anders dan een vergoeding voor de onkosten die de overheid zelf maakt.
Wel even iets anders als particulieren die grof geld verdienen met een dienst die uit wordt gevoerd door de overheid.
Een voorkeursbehandeling is het niet echt. Het is meer dat als je niet betaalt, je überhaupt niet naar behoren behandeld wordt.quote:Op maandag 7 mei 2012 21:10 schreef moussie het volgende:
[..]
De douaniers, om jouw een voorkeursbehandeling te geven.
quote:Op maandag 7 mei 2012 21:36 schreef Igen het volgende:
[..]
Een voorkeursbehandeling is het niet echt. Het is meer dat als je niet betaalt, je überhaupt niet naar behoren behandeld wordt.
Drie uur wachten noem ik niet naar behoren, als op een normaal vliegveld de check-in (vóór de douane) pas twee uur voor vertrek überhaupt begint.quote:
Best, dan is dit een abnormaal vliegveld. So what? Dus als ze die 'voorkeursbehandeling' op een in jouw ogen 'normaal vliegveld' bieden, dan heb je er geen issues mee?quote:Op maandag 7 mei 2012 21:46 schreef Igen het volgende:
[..]
Drie uur wachten noem ik niet naar behoren, als op een normaal vliegveld de check-in (vóór de douane) pas twee uur voor vertrek überhaupt begint.
Dan zou het i.i.g. een stuk minder verwerpelijk zijn ja.quote:Op maandag 7 mei 2012 21:48 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Best, dan is dit een abnormaal vliegveld. So what? Dus als ze die 'voorkeursbehandeling' op een in jouw ogen 'normaal vliegveld' bieden, dan heb je er geen issues mee?
Dus je vind eigenlijk dat ze dit concept wel mogen toepassen, maar dan moeten ze dat wel doen op vliegvelden die in jouw ogen voldoen aan jouw subjectieve mening over wat 'normaal' is? Succes ermee dan, want dat gaat never nooit niet gebeurenquote:Op maandag 7 mei 2012 21:52 schreef Igen het volgende:
[..]
Dan zou het i.i.g. een stuk minder verwerpelijk zijn ja.
Jij weet nu al met zekerheid te voorspellen dat men in Heathrow niks gaat aanpassen n.a.v. de kritiek?quote:Op maandag 7 mei 2012 21:54 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dus je vind eigenlijk dat ze dit concept wel mogen toepassen, maar dan moeten ze dat wel doen op vliegvelden die in jouw ogen voldoen aan jouw subjectieve mening over wat 'normaal' is? Succes ermee dan, want dat gaat never nooit niet gebeuren
Welnee, ze zullen vast wel eventueel iets gaan aanpassen, maar dat is niet n.a.v. Igen.quote:Op maandag 7 mei 2012 21:55 schreef Igen het volgende:
[..]
Jij weet nu al met zekerheid te voorspellen dat men in Heathrow niks gaat aanpassen n.a.v. de kritiek?
Ja dûh!quote:Op maandag 7 mei 2012 21:57 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Welnee, ze zullen vast wel eventueel iets gaan aanpassen, maar dat is niet n.a.v. Igen.
Nou, dat beweerde ik toch ook al, dan zeg ik toch niks raarsquote:
Dat je ervoor betaald dat je in een VIP-ruimte mag zitten wachten, met drankje en al, is mijns inziens ook best, dat hoort bij de service die dat bedrijf kan aanbieden. Maar het aanbieden van een snellere controle, in vergelijking met 'het snellere paspoort', geen idee of dat kan/mag ..quote:Op maandag 7 mei 2012 21:22 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Feit blijft dat iedereen gecontroleerd wordt. De een doet dat in een rij tussen 450 andere zweterige humeurige reizigers, en de ander doet dat in een relaxte ruimte met een drankje erbij, en hoeft daar minder lang te wachten maar betaald daar ook grof voor.
Nogmaals, bij het paspoort dat je versneld wil krijgen betaal je alleen de extra onkosten die de overheid zelf ook moet maken, er wordt geen grof geld aan verdient. Daarnaast hoeft de ander niet langer op zijn paspoort te wachten omdat iemand er een haastklus tussen gooit, hooguit een paar minuten aan de balie bij het ophalen.quote:Op maandag 7 mei 2012 22:22 schreef afdak het volgende:
Weet niet of het al gementioned was maar als jij je paspoort met spoed wil hebben krijg je het ook eerder dan al het andere gepeupel als je meer geld te besteden hebt. Niet helemaal hetzelfde maar wel een voorbeeld van een preferentiële behandeling voor extra geld...
Fout. Er zijn een vast aantal ambtenaren die een vast aantal paspoortaanvragen per dag afhandelen. Jouw spoedaanvraag wil zeggen dat je bovenop de stapel komt te liggen en dat de rest van de stapel daardoor een plek naar onder schuift. De rest van de stapel heeft dus wel degelijk last van jouw spoedaanvraag.quote:Op maandag 7 mei 2012 23:20 schreef moussie het volgende:
Nogmaals, bij het paspoort dat je versneld wil krijgen betaal je alleen de extra onkosten die de overheid zelf ook moet maken, er wordt geen grof geld aan verdient. Daarnaast hoeft de ander niet langer op zijn paspoort te wachten omdat iemand er een haastklus tussen gooit, hooguit een paar minuten aan de balie bij het ophalen.
Heeft niets met afgunst te maken hoor, ik heb geen enkel probleem met de voorbeelden die jij noemt. Of het eerder genoemde voorbeeld van de pretparken of het versneld inchecken bij een luchtvaartmaatschappij. Allemaal commerciele bedrijven waar het niet meer dan normaal is dat je meer krijgt als je meer betaalt.quote:Op maandag 7 mei 2012 20:42 schreef Me_Wesley het volgende:
Wat een afgunst ook weer
Je betaalt voor een compleet pakket, limo, drankje, mooie lounge die ook een eigen grenspost heeft, etc.
Net zoals dat prioritypassagiers als eerst mogen boarden, of mensen die in de Arena in een skybox zitten ook niet bij Noord in de rij staan.
Wat snap je nu niet? Als jij nummer 404 bent in de rij en elke controle duurt 10 seconden, dan is dat kut, want er zijn nog 403 wachtenden voor je. Maar als je meer betaald, kom je in een ruimte waar gewoon niet zoveel mensen zitten, want niet iedereen heeft het geld er voor (over) om die meerprijs te betalen.quote:Op maandag 7 mei 2012 23:08 schreef moussie het volgende:
[..]
Dat je ervoor betaald dat je in een VIP-ruimte mag zitten wachten, met drankje en al, is mijns inziens ook best, dat hoort bij de service die dat bedrijf kan aanbieden. Maar het aanbieden van een snellere controle, in vergelijking met 'het snellere paspoort', geen idee of dat kan/mag ..
Het zou dan ook helemaal geen enkel probleem zijn, ware het niet dat die grenspost met douane geen onderdeel van een bedrijf is maar uitoefening van staatsmacht.quote:Op maandag 7 mei 2012 20:42 schreef Me_Wesley het volgende:
Wat een afgunst ook weer
Je betaalt voor een compleet pakket, limo, drankje, mooie lounge die ook een eigen grenspost heeft, etc.
Net zoals dat prioritypassagiers als eerst mogen boarden, of mensen die in de Arena in een skybox zitten ook niet bij Noord in de rij staan.
Privium is ten eerste niet geheim, ten tweede niet belachelijk duur en ten derde zijn de normale rijen op schiphol niet buitenproportioneel lang.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 09:38 schreef Den_Haag het volgende:
Privium is eigenlijk hetzelfde. En op Schiphol heb je ook de aparte business class douane-rij. Niks mis mee.
Vlieg maar eens op een vakantievluchten moment. Blij met business classquote:Op dinsdag 8 mei 2012 09:45 schreef Igen het volgende:
[..]
Privium is ten eerste niet geheim, ten tweede niet belachelijk duur en ten derde zijn de normale rijen op schiphol niet buitenproportioneel lang.
Daarom heb je daarbij niet het idee dat je de overheid met veel geld moet omkopen opdat die z'n werk naar behoren doet, of het idee dat de overheid geld verdient aan het eigen wanpresteren.
BC staat verder los van Privium. Iedereen kan een Privium-abbo nemen.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:39 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
Vlieg maar eens op een vakantievluchten moment. Blij met business class
Je snapt dat de douane geen klanten heeft?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:51 schreef S1nn3rz het volgende:
Ik vind het een prima keuze, zo genereer je omzet en zijn klanten die er voor willen betalen ook nog eens sneller geholpen.
Helemaal waar. Zo moet ook in de zorg weer gewoon teruggegaan worden naar klassen. Zo kun je de zorg goedkoper houden voor mensen die krom moeten liggen voor de premie en luxe voor mensen die daar geld voor over hebben. Win-win.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:51 schreef S1nn3rz het volgende:
Mensen die hier over zeuren gaan waarschijnlijk 1x per 2 jaar all in op vakantie naar egypte of turkije met bling bling air, easyjet of een andere tokkie maatschappij.![]()
Het is niet alleen voor de rijken, het is voor iedereen die bereid is een x bedrag te willen betalen. Niemand wordt uitgesloten, de mensen met een lager inkomen moeten gewoon wat langer sparen of andere keuzes maken in het leven.
Ik vind het een prima keuze, zo genereer je omzet en zijn klanten die er voor willen betalen ook nog eens sneller geholpen.![]()
Ze zouden dit soort services gewoon veel meer moeten doen, zo wil ik al jaren graag een kenteken op naam (dus je eigen combinatie aan letters en cijfers kunnen bepalen) en zou daar best 2500euro per jaar voor willen betalen. Maar helaas, in dit bekrompen land is dat gewoonweg niet mogelijk.
Ja, dat snap ikquote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:54 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je snapt dat de douane geen klanten heeft?
Douane doet niets anders dan controleren. Ik neem aan dat die limo + lounge door het vliegveld wordt geregeld en niet de douane.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:54 schreef Weltschmerz het volgende:
Je snapt dat de douane geen klanten heeft?
Dus het gaat er toch om wat het kost? Dan had ik dus toch gelijk met wat ik eerder postte. Want jij vindt dat belachelijk duur. De mensen die het kunnen betalen en dat ook doén vinden het dus niet belachelijk duur. Dat jij het blijkbaar niet kunt of wil betalen doet niks af aan dat er andere mensen zijn die dat wel kunnen en willen.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 09:45 schreef Igen het volgende:
[..]
Privium is ten eerste niet geheim, ten tweede niet belachelijk duur en ten derde zijn de normale rijen op schiphol niet buitenproportioneel lang.
Daarom heb je daarbij niet het idee dat je de overheid met veel geld moet omkopen opdat die z'n werk naar behoren doet, of het idee dat de overheid geld verdient aan het eigen wanpresteren.
Dat is geen win-win als het erop uitdraait dat 'gewone' mensen op zulke lange wachtlijsten komen te staan dat ze niet meer op tijd worden geholpen.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:55 schreef DS4 het volgende:
[..]
Helemaal waar. Zo moet ook in de zorg weer gewoon teruggegaan worden naar klassen. Zo kun je de zorg goedkoper houden voor mensen die krom moeten liggen voor de premie en luxe voor mensen die daar geld voor over hebben. Win-win.
Dat krijg je ze niet uitgelegd. Of je nou tussen 400 andere lui in de rij staat om een mannetje naar je paspoort te laten kijken of dat je ergens op een relaxte bank zit, met een glas champagne en dat je wordt opgehaald met een limo, uiteindelijk is er toch een mannetje dat in je paspoort loert.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:56 schreef DS4 het volgende:
[..]
Douane doet niets anders dan controleren. Ik neem aan dat die limo + lounge door het vliegveld wordt geregeld en niet de douane.
Zoals ik al een keer of 10 heb uitgelegd gaat het mij niet erom wat ik kan betalen o.i.d. maar om het principe dat de overheid geen winst op dienstverlening aan de burger zou mogen maken en dat de prijs dus niet hoger dan de kostprijs zou moeten zijn. Dat is niks raars, dat is in Nederland voor gemeentelijke leges bijv. zelfs wettelijk vastgelegd.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:58 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dus het gaat er toch om wat het kost? Dan had ik dus toch gelijk met wat ik eerder postte. Want jij vindt dat belachelijk duur. De mensen die het kunnen betalen en dat ook doén vinden het dus niet belachelijk duur. Dat jij het blijkbaar niet kunt of wil betalen doet niks af aan dat er andere mensen zijn die dat wel kunnen en willen.
Dat jij dat niet kunt handelen is jouw probleem. Ik vroeg eerder al aan je of Privium dan ook een probleem was a 119 euro per jaar, en dat vond je niet te duur. Is het niet gewoon zo dat dat komt omdat jij, als je het op jezelf betrekt, die 119 euro wel kunt ophoesten als je dat zou willen en die 2000 euro niet, en dat het dus heel ordinair ergens iets te maken heeft met jaloezie?
Ik denk niet dat de douane hier extra voor betaald krijgt, denk je wel? Dat geld vloeit gewoon in de zakken van private ondernemers hoor.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:55 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Ja, dat snap ikJe weet wat het overheidsapparaat kost?
Het is het vliegveld wat die service biedt. Niet de douane. Het vliegveld stelt dat reizigers, tegen fikse betaling, de verplichte douane controle tegen prettigere omstandigheden kunnen doorlopen. Daar is niks mis mee. De taak van de douane is de controle. en dié controle wordt gewoon uitgevoerd.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 12:04 schreef Igen het volgende:
[..]
Zoals ik al een keer of 10 heb uitgelegd gaat het mij niet erom wat ik kan betalen o.i.d. maar om het principe dat de overheid geen winst op dienstverlening aan de burger zou mogen maken en dat de prijs dus niet hoger dan de kostprijs zou moeten zijn. Dat is niks raars, dat is in Nederland voor gemeentelijke leges bijv. zelfs wettelijk vastgelegd.
Plus dat het dus een combinatie van factoren is. Ik snap niet waarom jij daar telkens zo nodig één uit moet pakken om daar eindeloos over te gaan mierenneuken, terwijl het juist vooral om het samenspel gaat van de drie factoren die ik noemde.
Ik heb het over klassen. Dus een grote zaal met zeg 8 bedden als budget, zaal met 4 bedden als economy, 2 bedden in 1 kamer als comfort en privékamer als luxe. En bijbehorend beter eten enz. tegen bijbetaling. Dat soort zaken. De gezondheidszorg moet toegankelijk blijven, maar de luxe mag er best uit. Als ik soms zie wat de standaard is geworden in ziekenhuizen... tsja, dat lijkt mij overbodig.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:59 schreef Igen het volgende:
Dat is geen win-win als het erop uitdraait dat 'gewone' mensen op zulke lange wachtlijsten komen te staan dat ze niet meer op tijd worden geholpen.
Is het al helemaal te koop dan, of alleen nog maar de douane en quality time met de prime minister?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:55 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Ja, dat snap ikJe weet wat het overheidsapparaat kost?
Precies, de douane is niet in dienst van het vliegveld, de douane behandelt alle burgers gelijk, dus het vliegveld kan die mensen met een limo ophalen en in een lounge zetten, voor de douane zullen ze gewoon in de rij moeten gaan staan. Dat is juist het hele probleem, de douane helpt hier de luchthaven mee extra inkomsten genereren zonder dat daar enig publiek mee gediend is en er wel burgers worden benadeeld.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:56 schreef DS4 het volgende:
[..]
Douane doet niets anders dan controleren. Ik neem aan dat die limo + lounge door het vliegveld wordt geregeld en niet de douane.
Dat is laatste is inderdaad waar het wringt. Daarom zijn klassen in de gezondheidszorg er ook uitgegaan. Hell... de maximumsnelheid op snelwegen is ingevoerd (gebleven) omdat Den Uyl meende dat iemand in een Mercedes niet harder mocht rijden dan iemand in een 2CV...quote:Op dinsdag 8 mei 2012 12:00 schreef CoolGuy het volgende:
Dat krijg je ze niet uitgelegd. Of je nou tussen 400 andere lui in de rij staat om een mannetje naar je paspoort te laten kijken of dat je ergens op een relaxte bank zit, met een glas champagne en dat je wordt opgehaald met een limo, uiteindelijk is er toch een mannetje dat in je paspoort loert.
Maar dat krijg je ze hier niet uitgelegd, en volgens mij is komt dat bij meesten gewoon uit een ordinair gevoel van jaloezie, zo van, ik kan het niet hebben dat ik dat niet kan/wil betalen en dus vind ik het kut als dit wordt aangeboden voor de mensen die het blijkbaar wél kunnen betalen.
De douane helpt helemaal nergens mee mee. De douane moet verplicht aanwezig zijn op het vliegveld. Dat zijn ze. Ze moeten de reizigers controleren. Dat doen ze. Maar of die reizigers nou moeten staan, of zitten, of liggen, en of ze wel of niet iets te drinken aangeboden krijgen, en of ze nou wel of niet met een limo worden opgehaald, etc etc etc, dat is allemaal de keuze van de luchthaven, niét van de douane.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 12:07 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Is het al helemaal te koop dan, of alleen nog maar de douane en quality time met de prime minister?
[..]
Precies, de douane is niet in dienst van het vliegveld, de douane behandelt alle burgers gelijk, dus het vliegveld kan die mensen met een limo ophalen en in een lounge zetten, voor de douane zullen ze gewoon in de rij moeten gaan staan. Dat is juist het hele probleem, de douane helpt hier de luchthaven mee extra inkomsten genereren zonder dat daar enig publiek mee gediend is en er wel burgers worden benadeeld.
Betaling voor comfortabel wachten is niks mis mee.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 12:06 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Het is het vliegveld wat die service biedt. Niet de douane. Het vliegveld stelt dat reizigers, tegen fikse betaling, de verplichte douane controle tegen prettigere omstandigheden kunnen doorlopen. Daar is niks mis mee. De taak van de douane is de controle. en dié controle wordt gewoon uitgevoerd.
En zo is het.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 12:06 schreef CoolGuy het volgende:
Het is het vliegveld wat die service biedt. Niet de douane. Het vliegveld stelt dat reizigers, tegen fikse betaling, de verplichte douane controle tegen prettigere omstandigheden kunnen doorlopen. Daar is niks mis mee. De taak van de douane is de controle. en dié controle wordt gewoon uitgevoerd.
De douane levert geen wachtrij. De douane zit gewoon op een plek en daar controleert men. En ja, er is ook een plek waar de rij wat korter is. Allemaal een gevalletje logistiek.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 12:07 schreef Weltschmerz het volgende:
Precies, de douane is niet in dienst van het vliegveld, de douane behandelt alle burgers gelijk, dus het vliegveld kan die mensen met een limo ophalen en in een lounge zetten, voor de douane zullen ze gewoon in de rij moeten gaan staan. Dat is juist het hele probleem, de douane helpt hier de luchthaven mee extra inkomsten genereren zonder dat daar enig publiek mee gediend is en er wel burgers worden benadeeld.
Nee, de controle wordt wel gewoon uitgevoerd. Dat het langzaam gaat komt niet door de controle zelf, maar door de hoeveelheid reizigers die door de poortjes moeten. Als iedereen ineens 2000 euro extra gaat betalen dan wordt die VIP lounge overvol en dan heb je 2000 euro betaald en dan moet je dáár ineens 3 uur wachten.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 12:10 schreef Igen het volgende:
[..]
Betaling voor comfortabel wachten is niks mis mee.
Maar waar het hier om gaat is dat zonder betaling van ruim tweeduizend euro de controle niet 'gewoon' wordt uitgevoerd maar onacceptabel langzaam.
Volgens mij vindt iedereen het idioot dat de wachtrij zo lang is. Maar dat die zo lang is staat los van die service. Die service is wel een gevolg daarvan...quote:Op dinsdag 8 mei 2012 12:10 schreef Igen het volgende:
Maar waar het hier om gaat is dat zonder betaling van ruim tweeduizend euro de controle niet 'gewoon' wordt uitgevoerd maar onacceptabel langzaam.
Klopt, maar wanneer wie gecontroleerd worden is wél de keuze van de douane. En dan is maar een manier om dat behoorlijk te doen en dat is de langstwachtende eerst.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 12:09 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
De douane helpt helemaal nergens mee mee. De douane moet verplicht aanwezig zijn op het vliegveld. Dat zijn ze. Ze moeten de reizigers controleren. Dat doen ze. Maar of die reizigers nou moeten staan, of zitten, of liggen, en of ze wel of niet iets te drinken aangeboden krijgen, en of ze nou wel of niet met een limo worden opgehaald, etc etc etc, dat is allemaal de keuze van de luchthaven, niét van de douane.
Inderdaad. Dit is gewoon een kwestie van de eerste die opstaat met een goed idee om op de een of andere manier daar geld aan te verdienen.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 12:10 schreef DS4 het volgende:
[..]
En zo is het.
Als straks een slimme ondernemer drankjes gaat verkopen in die wachtrij gaat men hoop ik ook de douane niet verwijten dat niet iedereen wat te drinken krijgt...
De langstwachtende is degene die achteraan de rij staat. Dus die zouden ze dan naar voren moeten halen. Ik denk niet dat de andere lui in de rij daar op staan te wachtenquote:Op dinsdag 8 mei 2012 12:14 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Klopt, maar wanneer wie gecontroleerd worden is wél de keuze van de douane. En dan is maar een manier om dat behoorlijk te doen en dat is de langstwachtende eerst.
Jawel, het komt wel door de controle zelf, want zoals in de OP staat heeft men flink bezuinigd op de douane.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 12:12 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee, de controle wordt wel gewoon uitgevoerd. Dat het langzaam gaat komt niet door de controle zelf, maar door de hoeveelheid reizigers die door de poortjes moeten. Als iedereen ineens 2000 euro extra gaat betalen dan wordt die VIP lounge overvol en dan heb je 2000 euro betaald en dan moet je dáár ineens 3 uur wachten.
Dan kun je weer beter niet die 2000 euro betalen, maar door de gewone poortjes gaan ,want daar staat dan geen rij meer, want die zitten allemaal in de VIP lounge 3 uur te wachten.
De douane heeft daar niks mee te maken wou je zeggen? Het vliegveld zorgt ervoor dat de extra betalende reizigers vooraan in de rij komen te staan? Nee dus.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 12:06 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Maar dat is niet de schuld van de douane, want de douane gaat niet zeggen 'we gaan op ons zelf bezuinigen, en we zetten daar minder mensen neer'. Dat is de keuze van de luchthaven. De luchthaven kan overigens die 2000 euro die extra betaald moet worden gebruiken om meer douaniers daar neer te zetten voor het klootjesvolk. Maar ook dát is hun eigen keuze.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 12:18 schreef Igen het volgende:
[..]
Jawel, het komt wel door de controle zelf, want zoals in de OP staat heeft men flink bezuinigd op de douane.
Dat geloof je toch zelf ook niet he.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 12:07 schreef speknek het volgende:
Uiteindelijk vloeien de opbrengsten van die veel te dure kaartjes/behandelingen terug in de lagere prijs voor normale kaartjes.
Ja, want die doen hun werk. Het protocol is dat dat zo moet gebeuren, en die douanier gaat niet zeggen 'nee dat doe ik niet' want dat is werkweigering en die moet zn gezin ook te eten geven.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 12:19 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
De douane heeft daar niks mee te maken wou je zeggen? Het vliegveld zorgt ervoor dat de extra betalende reizigers vooraan in de rij komen te staan? Nee dus.
De douane wordt weggeroepen bij de plek waar ze hun werk horen te doen. Die ambtenaren werken daar gewoon aan mee, dan kan je niet zeggen dat ze niks met die service te maken hebben.
quote:Op maandag 7 mei 2012 15:46 schreef Weltschmerz het volgende:
Schandalig. Niet van Heathrow maar van de douane, en daarom is het ook schandalig. Het is de staat die hier te koop blijkt, corrupt is dus, al wisten we dat natuurlijk al.
Die doen hun werk? In opdracht van de luchthaven in de lounge paspoortcontroles uitvoeren? Lijkt mij sterk dat dat protocol is.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 12:22 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, want die doen hun werk. Het protocol is dat dat zo moet gebeuren, en die douanier gaat niet zeggen 'nee dat doe ik niet' want dat is werkweigering en die moet zn gezin ook te eten geven.
De luchthaven betaalt voor de douane? Belachelijk. De douane is geen bedrijf maar een publieke dienst die (dus) met belastinggeld betaald zou moeten worden.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 12:20 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Maar dat is niet de schuld van de douane, want de douane gaat niet zeggen 'we gaan op ons zelf bezuinigen, en we zetten daar minder mensen neer'. Dat is de keuze van de luchthaven. De luchthaven kan overigens die 2000 euro die extra betaald moet worden gebruiken om meer douaniers daar neer te zetten voor het klootjesvolk. Maar ook dát is hun eigen keuze.
Maar iedereen zit hier maar af te geven op de douane en de overheid, want dat is lekker, daar over zeiken, maar niemand heeft het hier over de luchthaven die dit zo heeft geregeld.
Jawel, de concurrentie in de luchtvaartindustrie is redelijk moordend.quote:
Niet zo heel veel. Die staan "bij de uitgang" te controleren. Het vliegveld bepaald hoeveel uitgangen er zijn en wie via welke uitgang gaat.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 12:19 schreef Brentmeister het volgende:
De douane heeft daar niks mee te maken wou je zeggen?
Ja maar ja. Dat wil men hier niet snappen.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 12:34 schreef DS4 het volgende:
[..]
Niet zo heel veel. Die staan "bij de uitgang" te controleren. Het vliegveld bepaald hoeveel uitgangen er zijn en wie via welke uitgang gaat.
Vroeger toen ik nog tegen een balletje trapte kon ik ook altijd zonder te wachten naar de clubarts. Dat was ook altijd voer voor commentaar. Je komt aan en dan zit er een groep droeftoeters al zeker tot drie kwartier te wachten en na 5 minuten ben jij dan aan de beurt. Dat ging dus nimmer zonder commentaar ("ja, maar ik wacht al een uur"!). Prachtig!quote:Op dinsdag 8 mei 2012 12:36 schreef CoolGuy het volgende:
Ja maar ja. Dat wil men hier niet snappen.
want stiekem is het wel lekker om te zeiken op de overheid en die 'vuige rijken die allerlei dingen kunnen die ik ook wel wil maar niet kan![]()
Nee, dat is degene die nog het langst moet wachten.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 12:18 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
De langstwachtende is degene die achteraan de rij staat.
quote:Dus die zouden ze dan naar voren moeten halen. Ik denk niet dat de andere lui in de rij daar op staan te wachten![]()
Nee wie gecontroleerd wordt is niét de keuze van de douane. Iedereen wordt gecontroleerd.
Nee. De leidinggevende van zo'n douane die kennis neemt van het plannetje om extra geld te verdienen van de luchthaven moet zeggen "Je doet maar, maar de douane doet gewoon de langstwachtende eerst, want wij zijn er voor alle burger en dus alle passagiers en onderscheid maken naar vermogendheid of ticketprijs is niet onze taak en dat mogen wij dus niet."quote:Op dinsdag 8 mei 2012 12:22 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, want die doen hun werk. Het protocol is dat dat zo moet gebeuren, en die douanier gaat niet zeggen 'nee dat doe ik niet' want dat is werkweigering en die moet zn gezin ook te eten geven.
Als je met het vingertje naar iemand wil wijzen dan moet je dat naar de luchthaven doen, want die moet de beslissing nemen om daar extra douane personeel neer te zetten. Dat zouden ze ook moeten zeggen, maar dat is niet de keuze van de douane.
Het probleem is in dit geval, als ik de OP goed begrijp, niet dat Heathrow te weinig 'gewone' uitgangen heeft maar dat er te weinig douanepersoneel is om voldoende 'gewone' uitgangen te kunnen openen. Daarom heeft de douane er in dit geval volgens mij wel degelijk heel veel mee te maken.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 12:34 schreef DS4 het volgende:
[..]
Niet zo heel veel. Die staan "bij de uitgang" te controleren. Het vliegveld bepaald hoeveel uitgangen er zijn en wie via welke uitgang gaat.
Ja, dat is de reden dat er een rij staat van 3 uur. Maar de douane kan niet zeggen 'hey luister eens, er staat nu een rij van 3 uur, dus wij gaan gewoon meer personeel daar neer zetten om die rij te verkorten'. Die keuze is niet voor de douane om te maken. Dat moet de luchthaven doen.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 12:49 schreef Igen het volgende:
[..]
Het probleem is in dit geval, als ik de OP goed begrijp, niet dat Heathrow te weinig 'gewone' uitgangen heeft maar dat er te weinig douanepersoneel is om voldoende 'gewone' uitgangen te kunnen openen. Daarom heeft de douane er in dit geval volgens mij wel degelijk heel veel mee te maken.
Die zijn inderdaad schuldig aan de schandalig lange wachttijd van 3 uur en daar zou iets aan gedaan moeten worden als je het mij vraagt.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 12:49 schreef Igen het volgende:
Het probleem is in dit geval, als ik de OP goed begrijp, niet dat Heathrow te weinig 'gewone' uitgangen heeft maar dat er te weinig douanepersoneel is om voldoende 'gewone' uitgangen te kunnen openen. Daarom heeft de douane er in dit geval volgens mij wel degelijk heel veel mee te maken.
De overheid kan dat toch zeker wel aan de luchthaven opleggen? Net zoals we in Nederland in sommige gevallen aan private partijen ook een politie-inzet van een bepaalde grootte opleggen.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 12:52 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, dat is de reden dat er een rij staat van 3 uur. Maar de douane kan niet zeggen 'hey luister eens, er staat nu een rij van 3 uur, dus wij gaan gewoon meer personeel daar neer zetten om die rij te verkorten'. Die keuze is niet voor de douane om te maken. Dat moet de luchthaven doen.
Waarom moet de overheid zich daarmee bemoeien? De overheid bemoeit zich ook niet met de wachttijd bij de tandarts of wat dan ook.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 12:55 schreef Igen het volgende:
[..]
De overheid kan dat toch zeker wel aan de luchthaven opleggen? Net zoals we in Nederland in sommige gevallen aan private partijen ook een politie-inzet van een bepaalde grootte opleggen.
Een tandarts is dan ook geen overheidsorgaan. De douane wel.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 12:56 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Waarom moet de overheid zich daarmee bemoeien? De overheid bemoeit zich ook niet met de wachttijd bij de tandarts of wat dan ook.
Inderdaad, dan kiezen die mensen toch gewoon voor een andere douane?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 12:56 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Waarom moet de overheid zich daarmee bemoeien? De overheid bemoeit zich ook niet met de wachttijd bij de tandarts of wat dan ook.
Niet als er extra dounaiers naar de vip lounge gedirigeerd worden en daardoor de wachttijden bij het gepeupel toeneemt. Wat volgens het bericht in de OP het geval zou zijn.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 12:11 schreef DS4 het volgende:
[..]
De douane levert geen wachtrij. De douane zit gewoon op een plek en daar controleert men. En ja, er is ook een plek waar de rij wat korter is. Allemaal een gevalletje logistiek.
...quote:Op dinsdag 8 mei 2012 12:58 schreef Igen het volgende:
[..]
Een tandarts is dan ook geen overheidsorgaan. De douane wel.
Hoezo bij de luchthaven?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 13:00 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
...we blijven in een cirkeltje gaan. De mensen worden gecontroleerd. Als er meer poortjes geopend zouden worden zouden er meer mensen gecontroleerd kunnen worden zodat de wachttijd verkort werd. Maar de douane controleert mensen, of die mensen nou 1 uur moeten wachten, of 3 uur.
De keuze om actie te ondernemen om die wachttijd te verkorten ligt bij de luchthaven, niet bij de douane en niet bij de overheid.
Zie? Het is de overheid die hier de boel verprutst, niet de exploitant van Heathrow.quote:the government is both the regulator and the service provider and is doing an inadequate job in both.
quote:LONDON (Reuters) – Airlines using London's Heathrow airport would be prepared to pay higher landing fees to reduce long queues at the British hub which have reached ''crisis'' levels, according to the chief executive of British Airways owner IAG.
Passengers arriving at BAA operated Heathrow have suffered lengthy delays at passport control in the past week. Travellers have complained of empty border control desks and the failure of iris scanners brought in to speed up the processing of arrivals.
''We have had a crisis for some time and therefore we need urgent action... we have demonstrated we are prepared to pay where we get the right service,'' IAG Chief Executive Willie Walsh told Radio 4 on Tuesday.
''We are not prepared to pay a government that will waste money and that will not address the problem that is faced... the government is both the regulator and the service provider and is doing an inadequate job in both.''
Heathrow – Europe's busiest airport – handled 15.7 million passengers in the first three months of 2012, and is operating at close to its full capacity. BAA was prevented by the government from building a third runway at Heathrow because of environmental concerns.
Ferrovial-owned BAA levies annual charges of more than 1 billion pounds ($1.62 billion) from airlines at Heathrow.
BAA declined to comment when asked by Reuters if it was discussing using higher landing charges to reduce queues.
The Confederation of British Industry (CBI) said the delays were having a negative impact on London's image as a global business centre.
''Not only do these queues project the wrong image about the UK being open to business and visitors alike, they risk undermining our reputation as a global trading hub,'' Neil Carberry, the director of employment and skills policy at the CBI said in a statement.
Britain's immigration minister Damian Green on Monday told parliament heavy rain across the south of England was the main cause of the delays. He said the severe weather had led to diverted flights and the bunching of arrivals.
De luchthaven ja. De overheid stelt dat op een luchthaven douane aanwezig moet zijn, en dat elke reiziger door die douane moet. Dat gebeurd ook. als jij douanier bent, dan is het jouw taak om mensen te controleren. Klopt het gezicht in het paspoort bij de persoon die voor me staat. Jij zit daar in je hokje, en dat is wat je doet.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 13:05 schreef Igen het volgende:
[..]
Hoezo bij de luchthaven?
Noch de luchthaven, noch de reiziger hebben om een douane gevraagd. Het is een overheidsorgaan wiens aanwezigheid op het vliegveld door de overheid wordt verplicht vanwege het algemeen belang. Dan is het ook de taak van de overheid om ervoor te zorgen dat er voldoende douanepersoneel beschikbaar is.
Het is de overheid die kiest of er 1 douanier of 20 staan.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 13:09 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
De luchthaven ja. De overheid stelt dat op een luchthaven douane aanwezig moet zijn, en dat elke reiziger door die douane moet. Dat gebeurd ook. als jij douanier bent, dan is het jouw taak om mensen te controleren. Klopt het gezicht in het paspoort bij de persoon die voor me staat. Jij zit daar in je hokje, en dat is wat je doet.
Of de mensen die in de rij staan daar 5 minuten staan, of al 3 uur staan, is niet jouw zorg. Dat is jouw probleem niet. Allemaal die mensen gaan uiteindelijk toch voorbij jou. Dus, aan de eis van de overheid wordt voldaan. Hoe lang dat dat duurt is niet relevant voor de overheid, als ze maar gecontroleerd worden.
Of daar nou 1 douanier staat, of dat er daar 20 staan, dat maakt voor de overheid niet uit. Als de reizigers maar allemaal gecheckt worden.
Als er 20 staan moeten er ook 20 poortjes zijn. En als die poortjes er niet zijn?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 13:10 schreef Igen het volgende:
[..]
Het is de overheid die kiest of er 1 douanier of 20 staan.
Dat is het probleem niet, zoals ik in #177 stelde en jij in #178 beaamde.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 13:11 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Als er 20 staan moeten er ook 20 poortjes zijn. En als die poortjes er niet zijn?
Die poortjes zijn er wel, en er zijn ook gewoon targets zoals eerder gezegd. Blijkbaar snap jij het probleem niet helemaal.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 13:11 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Als er 20 staan moeten er ook 20 poortjes zijn. En als die poortjes er niet zijn?
Maar als dat het geval is, en Heathrow staat er om bekend dat ze een wachttijd van 3 uur hebben, dan hadden ze die ook al voordat het hele 2000-euro-betalen-is-VIP-experience. Blijkbaar zijn er wel genoeg poortjes. Die rij van 3 uur zal niet van de laatste maand zijn.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 13:12 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat is het probleem niet, zoals ik in #177 stelde en jij in #178 beaamde.
Dit is onzin wat je nu zegt. Een overheid is ook verantwoordelijk voor een zekere mate van klantgerichtheid. Daarom maken politici bijvoorbeeld ook allerlei afspraken met uitvoerende instanties zoals de Douane en de Belastingdienst en stelt daar termijnen aan vast. De Belastingdienst bijvoorbeeld heeft een max van 2 keer 6 weken om uitspraak te doen over een bezwaar. Na die periode kan een burger of bedrijf dwangsommen gaan eisen. Dat heeft de overheid zelf zo geregeld. Het is dus niet zo dat de burger compleet is overgeleverd aan de willekeur en zin van de ambtenaar.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 13:09 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
De luchthaven ja. De overheid stelt dat op een luchthaven douane aanwezig moet zijn, en dat elke reiziger door die douane moet. Dat gebeurd ook. als jij douanier bent, dan is het jouw taak om mensen te controleren. Klopt het gezicht in het paspoort bij de persoon die voor me staat. Jij zit daar in je hokje, en dat is wat je doet.
Of de mensen die in de rij staan daar 5 minuten staan, of al 3 uur staan, is niet jouw zorg. Dat is jouw probleem niet. Allemaal die mensen gaan uiteindelijk toch voorbij jou. Dus, aan de eis van de overheid wordt voldaan. Hoe lang dat dat duurt is niet relevant voor de overheid, als ze maar gecontroleerd worden.
Of daar nou 1 douanier staat, of dat er daar 20 staan, dat maakt voor de overheid niet uit. Als de reizigers maar allemaal gecheckt worden.
Nee, van de laatste week, zoals staat in het artikel dat Hephaistos postte maar dat jij blijkbaar niet gelezen hebt:quote:Op dinsdag 8 mei 2012 13:15 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Maar als dat het geval is, en Heathrow staat er om bekend dat ze een wachttijd van 3 uur hebben, dan hadden ze die ook al voordat het hele 2000-euro-betalen-is-VIP-experience. Blijkbaar zijn er wel genoeg poortjes. Die rij van 3 uur zal niet van de laatste maand zijn.
quote:Passengers arriving at BAA operated Heathrow have suffered lengthy delays at passport control in the past week.
Nee, volgens het artikel in de OP, dat je blijkbaar ook niet gelezen hebt, is het een gevolg van bezuinigingen. Je moet weten dat het VK een torenhoog begrotingstekort heeft/had en daarom gigantisch moet bezuinigen.quote:Wat is dan de reden dat de overheid zegt dat er op Heathrow niet meer douanepersoneel mag staan? Waarom ondernemen ze daar geen actie op? Is dat vanwege 'whehehe haha stelletje teringreizigers, sta maar lekker in de rij blabla' of is er een andere reden dat ze daar gewoon geen urgentie aan geven?
De Douane in GB zal wellicht een bezuiniging moeten doorvoeren die is opgelegd door de regering. En net als hier gaat dat met de kaasschaaf. Dus in plaats van te mogen / kunnen investeren in goede irisscanners wordt er gewoon personeel weggehaald met als gevolg een slechtere dienstverlening.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 13:15 schreef CoolGuy het volgende:
Wat is dan de reden dat de overheid zegt dat er op Heathrow niet meer douanepersoneel mag staan? Waarom ondernemen ze daar geen actie op? Is dat vanwege 'whehehe haha stelletje teringreizigers, sta maar lekker in de rij blabla' of is er een andere reden dat ze daar gewoon geen urgentie aan geven?
De een zegt het slechte weer, de andere bezuinigingen en de ander Brussel. En verder zijn de targets 25 minuten volgens mij, dus je kan mij niet vertellen dat 3 uur normaal is. Daarnaast worden blijkbaar de extra inkomsten van die 'rijke' service niet gebruikt om extra douane personeel aan te nemen, maar verdwijnt het in de zakken van Heathrow/ luchtvaartmaatschappijen.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 13:15 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Maar als dat het geval is, en Heathrow staat er om bekend dat ze een wachttijd van 3 uur hebben, dan hadden ze die ook al voordat het hele 2000-euro-betalen-is-VIP-experience. Blijkbaar zijn er wel genoeg poortjes. Die rij van 3 uur zal niet van de laatste maand zijn.
Wat is dan de reden dat de overheid zegt dat er op Heathrow niet meer douanepersoneel mag staan? Waarom ondernemen ze daar geen actie op? Is dat vanwege 'whehehe haha stelletje teringreizigers, sta maar lekker in de rij blabla' of is er een andere reden dat ze daar gewoon geen urgentie aan geven?
Nou, dus er wordt bezuinigd, wat betekent dat mensen dus langer moeten wachten. Dat is dus de reden dat er niet meer personeel wordt neergezet. Maar de luchthaven denkt vervolgens, heeeeeej, hier kunnen we een slaatje uit slaan, want als we ze nou 2000 euro laten betalen, en we laten die mensen in een aparte ruimte wachten waar maar weinig mensen zitten zijn die mensen ook eerder door de douane heen.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 13:19 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee, van de laatste week, zoals staat in het artikel dat Hephaistos postte maar dat jij blijkbaar niet gelezen hebt:
[..]
[..]
Nee, volgens het artikel in de OP, dat je blijkbaar ook niet gelezen hebt, is het een gevolg van bezuinigingen. Je moet weten dat het VK een torenhoog begrotingstekort heeft/had en daarom gigantisch moet bezuinigen.
Wat een dom gelul, een douanier kan wel zeggen 'dat doe ik niet', hij werkt immers voor de overheid en niet voor de chef VIP-vervoer van Heathrow. Hij moet het zelfs zeggen.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 13:27 schreef CoolGuy het volgende:
Die douanier gaat niet zeggen 'dat doe ik niet' want voor hem 20 andere douaniers die dat wél doen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |