abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 mei 2012 @ 12:07:00 #151
8369 speknek
Another day another slay
pi_111284025
Prima dit, eersteklas passagiers mogen ook altijd eerder boarden en het vliegtuig verlaten. Als je het geld ervoor over hebt moet je het gewoon doen. Uiteindelijk vloeien de opbrengsten van die veel te dure kaartjes/behandelingen terug in de lagere prijs voor normale kaartjes.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_111284050
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 11:55 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

Ja, dat snap ik :) Je weet wat het overheidsapparaat kost?
Is het al helemaal te koop dan, of alleen nog maar de douane en quality time met de prime minister?

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 11:56 schreef DS4 het volgende:

[..]

Douane doet niets anders dan controleren. Ik neem aan dat die limo + lounge door het vliegveld wordt geregeld en niet de douane.
Precies, de douane is niet in dienst van het vliegveld, de douane behandelt alle burgers gelijk, dus het vliegveld kan die mensen met een limo ophalen en in een lounge zetten, voor de douane zullen ze gewoon in de rij moeten gaan staan. Dat is juist het hele probleem, de douane helpt hier de luchthaven mee extra inkomsten genereren zonder dat daar enig publiek mee gediend is en er wel burgers worden benadeeld.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_111284075
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 12:00 schreef CoolGuy het volgende:

Dat krijg je ze niet uitgelegd. Of je nou tussen 400 andere lui in de rij staat om een mannetje naar je paspoort te laten kijken of dat je ergens op een relaxte bank zit, met een glas champagne en dat je wordt opgehaald met een limo, uiteindelijk is er toch een mannetje dat in je paspoort loert.

Maar dat krijg je ze hier niet uitgelegd, en volgens mij is komt dat bij meesten gewoon uit een ordinair gevoel van jaloezie, zo van, ik kan het niet hebben dat ik dat niet kan/wil betalen en dus vind ik het kut als dit wordt aangeboden voor de mensen die het blijkbaar wél kunnen betalen.
Dat is laatste is inderdaad waar het wringt. Daarom zijn klassen in de gezondheidszorg er ook uitgegaan. Hell... de maximumsnelheid op snelwegen is ingevoerd (gebleven) omdat Den Uyl meende dat iemand in een Mercedes niet harder mocht rijden dan iemand in een 2CV...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  Moderator dinsdag 8 mei 2012 @ 12:09:56 #154
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_111284130
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 12:07 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Is het al helemaal te koop dan, of alleen nog maar de douane en quality time met de prime minister?

[..]

Precies, de douane is niet in dienst van het vliegveld, de douane behandelt alle burgers gelijk, dus het vliegveld kan die mensen met een limo ophalen en in een lounge zetten, voor de douane zullen ze gewoon in de rij moeten gaan staan. Dat is juist het hele probleem, de douane helpt hier de luchthaven mee extra inkomsten genereren zonder dat daar enig publiek mee gediend is en er wel burgers worden benadeeld.
De douane helpt helemaal nergens mee mee. De douane moet verplicht aanwezig zijn op het vliegveld. Dat zijn ze. Ze moeten de reizigers controleren. Dat doen ze. Maar of die reizigers nou moeten staan, of zitten, of liggen, en of ze wel of niet iets te drinken aangeboden krijgen, en of ze nou wel of niet met een limo worden opgehaald, etc etc etc, dat is allemaal de keuze van de luchthaven, niét van de douane.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_111284133
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 12:06 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Het is het vliegveld wat die service biedt. Niet de douane. Het vliegveld stelt dat reizigers, tegen fikse betaling, de verplichte douane controle tegen prettigere omstandigheden kunnen doorlopen. Daar is niks mis mee. De taak van de douane is de controle. en dié controle wordt gewoon uitgevoerd.
Betaling voor comfortabel wachten is niks mis mee.

Maar waar het hier om gaat is dat zonder betaling van ruim tweeduizend euro de controle niet 'gewoon' wordt uitgevoerd maar onacceptabel langzaam.
pi_111284134
quote:

Het is het vliegveld wat die service biedt. Niet de douane. Het vliegveld stelt dat reizigers, tegen fikse betaling, de verplichte douane controle tegen prettigere omstandigheden kunnen doorlopen. Daar is niks mis mee. De taak van de douane is de controle. en dié controle wordt gewoon uitgevoerd.
En zo is het.

Als straks een slimme ondernemer drankjes gaat verkopen in die wachtrij gaat men hoop ik ook de douane niet verwijten dat niet iedereen wat te drinken krijgt... ;)
pi_111284177
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 12:07 schreef Weltschmerz het volgende:

De douane levert geen wachtrij. De douane zit gewoon op een plek en daar controleert men. En ja, er is ook een plek waar de rij wat korter is. Allemaal een gevalletje logistiek.
  Moderator dinsdag 8 mei 2012 @ 12:12:05 #158
16180 crew  CoolGuy
pi_111284195
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 12:10 schreef Igen het volgende:

[..]

Betaling voor comfortabel wachten is niks mis mee.

Maar waar het hier om gaat is dat zonder betaling van ruim tweeduizend euro de controle niet 'gewoon' wordt uitgevoerd maar onacceptabel langzaam.
Nee, de controle wordt wel gewoon uitgevoerd. Dat het langzaam gaat komt niet door de controle zelf, maar door de hoeveelheid reizigers die door de poortjes moeten. Als iedereen ineens 2000 euro extra gaat betalen dan wordt die VIP lounge overvol en dan heb je 2000 euro betaald en dan moet je dáár ineens 3 uur wachten.

Dan kun je weer beter niet die 2000 euro betalen, maar door de gewone poortjes gaan ,want daar staat dan geen rij meer, want die zitten allemaal in de VIP lounge 3 uur te wachten.
pi_111284221
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 12:10 schreef Igen het volgende:

Volgens mij vindt iedereen het idioot dat de wachtrij zo lang is. Maar dat die zo lang is staat los van die service. Die service is wel een gevolg daarvan...
pi_111284288
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 12:09 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

De douane helpt helemaal nergens mee mee. De douane moet verplicht aanwezig zijn op het vliegveld. Dat zijn ze. Ze moeten de reizigers controleren. Dat doen ze. Maar of die reizigers nou moeten staan, of zitten, of liggen, en of ze wel of niet iets te drinken aangeboden krijgen, en of ze nou wel of niet met een limo worden opgehaald, etc etc etc, dat is allemaal de keuze van de luchthaven, niét van de douane.
Klopt, maar wanneer wie gecontroleerd worden is wél de keuze van de douane. En dan is maar een manier om dat behoorlijk te doen en dat is de langstwachtende eerst.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator dinsdag 8 mei 2012 @ 12:16:09 #161
16180 crew  CoolGuy
pi_111284325
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 12:10 schreef DS4 het volgende:

[..]

En zo is het.

Als straks een slimme ondernemer drankjes gaat verkopen in die wachtrij gaat men hoop ik ook de douane niet verwijten dat niet iedereen wat te drinken krijgt... ;)
Inderdaad. Dit is gewoon een kwestie van de eerste die opstaat met een goed idee om op de een of andere manier daar geld aan te verdienen.
  Moderator dinsdag 8 mei 2012 @ 12:18:12 #162
16180 crew  CoolGuy
pi_111284386
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 12:14 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Klopt, maar wanneer wie gecontroleerd worden is wél de keuze van de douane. En dan is maar een manier om dat behoorlijk te doen en dat is de langstwachtende eerst.
De langstwachtende is degene die achteraan de rij staat. Dus die zouden ze dan naar voren moeten halen. Ik denk niet dat de andere lui in de rij daar op staan te wachten :')

Nee wie gecontroleerd wordt is niét de keuze van de douane. Iedereen wordt gecontroleerd. Alleen de omstandigheden waaronder men moet wachten op die controle is hier variabel, en wordt beter, als je bereid bent er grif voor te betalen. En dat heeft helemaal niks te maken met de douane, want die controleren toch iedereen.
pi_111284397
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 12:12 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nee, de controle wordt wel gewoon uitgevoerd. Dat het langzaam gaat komt niet door de controle zelf, maar door de hoeveelheid reizigers die door de poortjes moeten. Als iedereen ineens 2000 euro extra gaat betalen dan wordt die VIP lounge overvol en dan heb je 2000 euro betaald en dan moet je dáár ineens 3 uur wachten.

Dan kun je weer beter niet die 2000 euro betalen, maar door de gewone poortjes gaan ,want daar staat dan geen rij meer, want die zitten allemaal in de VIP lounge 3 uur te wachten.
Jawel, het komt wel door de controle zelf, want zoals in de OP staat heeft men flink bezuinigd op de douane.
pi_111284423
quote:

[..]

De douane heeft daar niks mee te maken wou je zeggen? Het vliegveld zorgt ervoor dat de extra betalende reizigers vooraan in de rij komen te staan? Nee dus.
De douane wordt weggeroepen bij de plek waar ze hun werk horen te doen. Die ambtenaren werken daar gewoon aan mee, dan kan je niet zeggen dat ze niks met die service te maken hebben.
Oh, and that's a bad miss!
  Moderator dinsdag 8 mei 2012 @ 12:20:47 #165
16180 crew  CoolGuy
pi_111284454
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 12:18 schreef Igen het volgende:

[..]

Jawel, het komt wel door de controle zelf, want zoals in de OP staat heeft men flink bezuinigd op de douane.
Maar dat is niet de schuld van de douane, want de douane gaat niet zeggen 'we gaan op ons zelf bezuinigen, en we zetten daar minder mensen neer'. Dat is de keuze van de luchthaven. De luchthaven kan overigens die 2000 euro die extra betaald moet worden gebruiken om meer douaniers daar neer te zetten voor het klootjesvolk. Maar ook dát is hun eigen keuze.

Maar iedereen zit hier maar af te geven op de douane en de overheid, want dat is lekker, daar over zeiken, maar niemand heeft het hier over de luchthaven die dit zo heeft geregeld.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 12:21:27 #166
94346 Northside
We'll see
pi_111284471
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 12:07 schreef speknek het volgende:
Uiteindelijk vloeien de opbrengsten van die veel te dure kaartjes/behandelingen terug in de lagere prijs voor normale kaartjes.
Dat geloof je toch zelf ook niet he. :D
Ja, ik generaliseer.
  Moderator dinsdag 8 mei 2012 @ 12:22:05 #167
16180 crew  CoolGuy
pi_111284494
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 12:19 schreef Brentmeister het volgende:

[..]

De douane heeft daar niks mee te maken wou je zeggen? Het vliegveld zorgt ervoor dat de extra betalende reizigers vooraan in de rij komen te staan? Nee dus.
De douane wordt weggeroepen bij de plek waar ze hun werk horen te doen. Die ambtenaren werken daar gewoon aan mee, dan kan je niet zeggen dat ze niks met die service te maken hebben.
Ja, want die doen hun werk. Het protocol is dat dat zo moet gebeuren, en die douanier gaat niet zeggen 'nee dat doe ik niet' want dat is werkweigering en die moet zn gezin ook te eten geven.

Als je met het vingertje naar iemand wil wijzen dan moet je dat naar de luchthaven doen, want die moet de beslissing nemen om daar extra douane personeel neer te zetten. Dat zouden ze ook moeten zeggen, maar dat is niet de keuze van de douane.

Overigens zorgt de luchthaven ervoor dat die reizigers tegen betaling niet vooraan in dezelfde rij komen te staan, maar ze komen gewoon in een aparte rij te staan. Net als dat je dat op Schiphol hebt bv met die iris scan. Kan, maar je moet er wel voor betalen.

Genoeg reizigers die daar in de rij staan, en er staat geen rij voor de iris scan. Mensen staan daar te wachten, en dan kom je aan bij die iris scan, die naast de reguliere rij is, en dan is iris laten scannen en doorlopen.
pi_111284573
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 15:46 schreef Weltschmerz het volgende:
Schandalig. Niet van Heathrow maar van de douane, en daarom is het ook schandalig. Het is de staat die hier te koop blijkt, corrupt is dus, al wisten we dat natuurlijk al.
pi_111284611
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 12:22 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, want die doen hun werk. Het protocol is dat dat zo moet gebeuren, en die douanier gaat niet zeggen 'nee dat doe ik niet' want dat is werkweigering en die moet zn gezin ook te eten geven.

Die doen hun werk? In opdracht van de luchthaven in de lounge paspoortcontroles uitvoeren? Lijkt mij sterk dat dat protocol is.
Oh, and that's a bad miss!
pi_111284644
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 12:20 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Maar dat is niet de schuld van de douane, want de douane gaat niet zeggen 'we gaan op ons zelf bezuinigen, en we zetten daar minder mensen neer'. Dat is de keuze van de luchthaven. De luchthaven kan overigens die 2000 euro die extra betaald moet worden gebruiken om meer douaniers daar neer te zetten voor het klootjesvolk. Maar ook dát is hun eigen keuze.

Maar iedereen zit hier maar af te geven op de douane en de overheid, want dat is lekker, daar over zeiken, maar niemand heeft het hier over de luchthaven die dit zo heeft geregeld.
De luchthaven betaalt voor de douane? Belachelijk. De douane is geen bedrijf maar een publieke dienst die (dus) met belastinggeld betaald zou moeten worden.

(Net zo belachelijk vind ik het als een evenementenorganisator of voetbalclub voor de politie moet betalen, maar dat gaat wel erg off-topic)
  dinsdag 8 mei 2012 @ 12:26:53 #171
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_111284648
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 12:21 schreef Northside het volgende:

[..]

dinsdag 8 mei 2012 @ 12:31:28 #172
8369 speknek
Another day another slay
pi_111284790
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 12:21 schreef Northside het volgende:
Jawel, de concurrentie in de luchtvaartindustrie is redelijk moordend.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_111284880
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 12:19 schreef Brentmeister het volgende:

De douane heeft daar niks mee te maken wou je zeggen?
Niet zo heel veel. Die staan "bij de uitgang" te controleren. Het vliegveld bepaald hoeveel uitgangen er zijn en wie via welke uitgang gaat.
  Moderator dinsdag 8 mei 2012 @ 12:36:29 #174
16180 crew  CoolGuy
pi_111284956
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 12:34 schreef DS4 het volgende:

[..]

Niet zo heel veel. Die staan "bij de uitgang" te controleren. Het vliegveld bepaald hoeveel uitgangen er zijn en wie via welke uitgang gaat.
Ja maar ja. Dat wil men hier niet snappen.

want stiekem is het wel lekker om te zeiken op de overheid en die 'vuige rijken die allerlei dingen kunnen die ik ook wel wil maar niet kan :X
pi_111285300
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 12:36 schreef CoolGuy het volgende:

Ja maar ja. Dat wil men hier niet snappen.

want stiekem is het wel lekker om te zeiken op de overheid en die 'vuige rijken die allerlei dingen kunnen die ik ook wel wil maar niet kan :X
Vroeger toen ik nog tegen een balletje trapte kon ik ook altijd zonder te wachten naar de clubarts. Dat was ook altijd voer voor commentaar. Je komt aan en dan zit er een groep droeftoeters al zeker tot drie kwartier te wachten en na 5 minuten ben jij dan aan de beurt. Dat ging dus nimmer zonder commentaar ("ja, maar ik wacht al een uur"!). Prachtig! :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')