Goed, dus als de overheid een betaling van 500 euro bij het passeren van de douane verplicht stelt, is het in orde, volgens jou.quote:Op maandag 7 mei 2012 16:37 schreef Igen het volgende:
Nee, want die zijn allemaal voor iedereen verplicht en de betaling ervan levert dus ook geen direct extra voordeel voor de betaler op.
Bovendien is Privium ook een heel ander soort dienst (irisscan ipv. paspoortcontrole) waar bovendien maar een relatief laag tarief (119 euro per jaar) voor wordt gerekend.quote:Op maandag 7 mei 2012 16:35 schreef _VoiD_ het volgende:
oh wacht, dat is volgens mij alleen bij het inchecken en niet bij het landen. Maarja, daar zal ook wel een markt voor zijn. Niks mis mee in mijn ogen.
119 euro per jaar is in orde, maar 2000 euro per keer niet?quote:Op maandag 7 mei 2012 16:39 schreef Igen het volgende:
Bovendien is Privium ook een heel ander soort dienst (irisscan ipv. paspoortcontrole) waar bovendien maar een relatief laag tarief (119 euro per jaar) voor wordt gerekend.
Wat heeft dat geld er nu mee te maken? Het is toch een dienst waar je voordeel van hebt, waar je gewoon voor betaald? Of is het geen probleem als het 119 euro kost, en wel ineens een probleem als het 2000 euro kost? Wat is daar het verschil in, los van het feit dat je, als je het op jezelf betrekt, makkelijker die 119 euro kunt ophoesten dan die 2000 euro en dus minder moeite hebt met die 119 euro omdat je daarvan het idee hebt dat je het zelf ook kunt 'als je zou willen'. ?quote:Op maandag 7 mei 2012 16:39 schreef Igen het volgende:
[..]
Bovendien is Privium ook een heel ander soort dienst (irisscan ipv. paspoortcontrole) waar bovendien maar een relatief laag tarief (119 euro per jaar) voor wordt gerekend.
Ik vroeg je niet om de situaties te vergelijken, ik vroeg je om aan te geven waar jouw grens dan wél ligt. Overigens kan de luchthaven die extra balie ook inzetten om de lange rijen wachtenden wat sneller op te lossen. Stel dat er 10 balies zijn en ze gooien een 11e open, dan wordt al snel zo'n 18 minuten wachttijd bespaard op 3 uur.quote:Op maandag 7 mei 2012 16:05 schreef CoolGuy het volgende:
Die vergelijking gaat niet op. De rij wordt nl niet geblokkeerd door de douane om 'de rijken' voor te laten. Die rijken komen helemaal niet eens in de normale rij te staan, er wordt als 't ware een 'aparte balie' geopend voor die mensen die extra betaald hebben.
Jij maakt er iets van wat 't niet is![]()
De grens zou ik bij de kostprijs leggen. Voor een ID-kaart betaal je bijv. ook minder dan voor een paspoort, maar in totaal mogen de gemeentelijke leges niet meer dan kostendekkend zijn.quote:Op maandag 7 mei 2012 16:40 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
119 euro per jaar is in orde, maar 2000 euro per keer niet?
Waar ligt de grens?
Dan is Privium dus ook uit den boze voor jou.quote:Op maandag 7 mei 2012 16:46 schreef Igen het volgende:
De grens zou ik bij de kostprijs leggen. Voor een ID-kaart betaal je bijv. ook minder dan voor een paspoort, maar in totaal mogen de gemeentelijke leges niet meer dan kostendekkend zijn.
Die dienst van privium daarbij betaal je voor extra apparatuur die men aangeschaft heeft om deze dienst te kunnen leveren. Bij een douane let men niet alleen of je foto wel klopt met de rest, maar ook op je uitsraling en mocht je je verdacht gedragen wordt je alsnog apart genomen, ook privium mensen kunnen nog eruit gepakt worden.quote:Op maandag 7 mei 2012 16:41 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Wat heeft dat geld er nu mee te maken? Het is toch een dienst waar je voordeel van hebt, waar je gewoon voor betaald? Of is het geen probleem als het 119 euro kost, en wel ineens een probleem als het 2000 euro kost? Wat is daar het verschil in, los van het feit dat je, als je het op jezelf betrekt, makkelijker die 119 euro kunt ophoesten dan die 2000 euro en dus minder moeite hebt met die 119 euro omdat je daarvan het idee hebt dat je het zelf ook kunt 'als je zou willen'. ?
Geen idee, ik weet niet wat zo'n irisscanner plus personeel kost en over hoe veel deelnemers dat verdeeld wordt.quote:Op maandag 7 mei 2012 16:47 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dan is Privium dus ook uit den boze voor jou.
Nee, het probleem was dat jij het verschil tussen een bedrijf en een overheid niet ziet. Ik stel inderdaad eisen aan de overheid ja, als een bedrijf mij niet bevalt dan ga ik naar een ander, maar dat kan bij een overheid niet. Als de bakker de mevrouw met de dure taarten altijd voor laat gaan dan ga ik elders mijn brood halen. Als de politie een kapitaalkrachtiger burger voor laat gaan om die reden mogen ze dat bij de ombudsman komen uitleggen want dat pik ik niet.quote:Op maandag 7 mei 2012 16:33 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Oh dat onderscheid ontgaat me niet, maar jouw probleem is dat jij op tilt slaat bij het horen of het zien van het woord overheid, en dan ga je lopen schreeuwen.
Vandaar de Jetta.quote:Dat mag jij denken, maar ondertussen is mijn tijd ongeveer ongeveer 2300 euro waard per werkdag, dus 8 uur, dus 287,5 euro per uur. Nu jij weer
Ik zei dat ik dat kost. Jouw bewering was dat ik niet meer dan een paar 10tjes per uur kostte. Dat heb je jammerlijk mis.quote:Op maandag 7 mei 2012 16:52 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, het probleem was dat jij het verschil tussen een bedrijf en een overheid niet ziet. Ik stel inderdaad eisen aan de overheid ja, als een bedrijf mij niet bevalt dan ga ik naar een ander, maar dat kan bij een overheid niet. Als de bakker de mevrouw met de dure taarten altijd voor laat gaan dan ga ik elders mijn brood halen. Als de politie een kapitaalkrachtiger burger voor laat gaan om die reden mogen ze dat bij de ombudsman komen uitleggen want dat pik ik niet.
[..]
Vandaar de Jetta.
O ja, dat is waar ook, daar moet een ander zijn vermogensaanwas nog vanaf. Niettemin zal ook jouw baas je lekker in die rij laten staan ipv die 2000 euro te dokken.quote:Op maandag 7 mei 2012 16:54 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik zei dat ik dat kost. Jouw bewering was dat ik niet meer dan een paar 10tjes per uur kostte. Dat heb je jammerlijk mis.
Ik heb daar van iemand een mooie work around voor gehoord. Als je goed met je huisarts kunt opschieten, even een verklaring ophalen dat je niet te lang in rijen kunt staan vanwege .......quote:Op maandag 7 mei 2012 16:55 schreef _VoiD_ het volgende:
Naast vliegvelden heb je dat trouwens ook allang bij pretparken. Met een zogenaamde fastpass, die een stuk duurder is dan een gewoon kaartje, kun je in een speciale rij gaan staan en zo de lange wachtrijen langsStaat al dat plebs beteuterd te kijken als jij eventjes in 10 minuutjes hun plek inneemt terwijl ze daar 3 uur voor gewacht hebben.
In andere parken is het dan weer een stuk eerlijker, daar kun je aan het begin van de dag gratis een plekje in een attractie voor een bepaalde tijd reserveren, zodat je dan ook veel minder wachttijd hebt.
Dat niet alleen. In Nederland mogen gemeentelijke leges niet meer dan kostendekkend zijn, dus het mag niet zo zijn dat de gemeente dik geld verdient aan spoedaanvragen.quote:Op maandag 7 mei 2012 17:12 schreef JackHerrer het volgende:
Al die mensen die hier met die onzinnige voorbeelden komen, het gaat er vooral om dat de targets niet gehaald worden wegens wanbeleid, en ondertussen heathrow veel geld verdient met het bevoordelen van anderen. Hetzelfde zou het zijn met die spoedaanvraag als je met de normale aanvraag bijvoorbeeld 2x zo lang zou moeten wachten als beloofd, wat nu dus niet gebeurd.
Ja we hebben het hier over Heathrow he, daar kom ik niet. En hier in Nederland heb ik de ervaring dat die rij helemaal niet zo lang duurt, net als in de andere landen waar ik geweest ben met uitzondering van de VS, waar het wél lang duurt, maar dat is dus als je het land binnenkomt. Als je van de VS weg gaat gaat het behoorlijk rap.quote:Op maandag 7 mei 2012 17:04 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
O ja, dat is waar ook, daar moet een ander zijn vermogensaanwas nog vanaf. Niettemin zal ook jouw baas je lekker in die rij laten staan ipv die 2000 euro te dokken.
Ja maar daar gaat 't niet om. 't maakt niet uit of 't goedkoper wordt of niet. het mag gewoon niet zo zijn dat als iemand hier 3 uur moet wachten, dat iemand anders door meer te betalen minder lang dan 3 uur hoeft te wachten.quote:Op maandag 7 mei 2012 20:07 schreef LXIV het volgende:
Prima. Deze rijke mensen maken het voor de overige mensen weer wat goedkoper.
quote:Op maandag 7 mei 2012 20:29 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Immers, wat je zelf niet hebt/kunt hebben mag iemand anders natuurlijk helemaal niet hebben
Dat is jouw probleem toch nietquote:Op maandag 7 mei 2012 20:38 schreef Igen het volgende:
[..]
Drie uur wachten voor de grenscontrole van het vliegveld is gewoon veel te lang. Het komt dus erop neer dat de Britse overheid z'n taken in dit geval alleen dan naar behoren uitvoert als je dik tweeduizend euro betaalt. Dat is het meest belachelijke.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |