ik ook niet, ze betalen er grof voor. Moeten ze toch zelf weten?quote:
Dit.quote:
^^ Het lijkt me als land fantastisch om extra inkomsten te genereren op deze manier. Als mensen het er voor over hebben, prima toch?quote:
quote:Op maandag 7 mei 2012 15:46 schreef Weltschmerz het volgende:
Schandalig. Niet van Heathrow maar van de douane, en daarom is het ook schandalig. Het is de staat die hier te koop blijkt, corrupt is dus, al wisten we dat natuurlijk al.
quote:Op maandag 7 mei 2012 15:46 schreef Weltschmerz het volgende:
Schandalig. Niet van Heathrow maar van de douane, en daarom is het ook schandalig. Het is de staat die hier te koop blijkt, corrupt is dus, al wisten we dat natuurlijk al.
Mensen met geld kunnen privileges kopen bij private bedrijven ja. Bij publieke diensten vind ik dat wel een heel ander verhaal hoor. Vooral wanneer die privileges ervoor zorgen dat de gewone man extra lang kan wachten.quote:Op maandag 7 mei 2012 15:45 schreef DarkElf het volgende:
[..]
ik ook niet, ze betalen er grof voor. Moeten ze toch zelf weten?
of vinden mensen het ook niet eerlijk dat er mensen zijn die business class vliegen? en daar een speciale incheck voor hebben vaak? Of als eerste het vliegtuig inmogen?
Wat een gejank toch altijd om dit soort dingen. Mensen met geld kunnen privileges kopen nou en?
Dat interesseert me niet zoveel, het gaat erom dat de overheid stiekem een gunst verleent aan hen die daarvoor willen betalen. Dat is in elke andere context ontoelaatbaar, waarom in deze niet?quote:Op maandag 7 mei 2012 15:50 schreef Basp1 het volgende:
[..]![]()
Idd zulke regels gelden voor iedereen, dat staathoofden en hoge ambtenaren er niet doorheen hoeven is mij al een doorn in het oog. Wanneer de flapdrollen die zulke belachelijke regels bedenken nu ook eens zelfs geconfronteerd worden met de gevolgen van hun eigen regels bestaat de kans dat ze misschien eens echt over regels uitvoering en wenselijkheid gaan nadenken.
En die mensen die het geld daarvoor hebben doen dat, omdat ze het kunnen betalen en zolang het illegaal is is het gewoon een voordeel dat je kunt kopen als je daar het geld voor hebt.quote:Op maandag 7 mei 2012 15:54 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat interesseert me niet zoveel, het gaat erom dat de overheid stiekem een gunst verleent aan hen die daarvoor willen betalen. Dat is in elke andere context ontoelaatbaar, waarom in deze niet?
Hoezo stiekem?quote:Op maandag 7 mei 2012 15:54 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat interesseert me niet zoveel, het gaat erom dat de overheid stiekem een gunst verleent aan hen die daarvoor willen betalen. Dat is in elke andere context ontoelaatbaar, waarom in deze niet?
Het verwijt treft dan ook niet de rijken, maar de overheid.quote:Op maandag 7 mei 2012 15:56 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
En die mensen die het geld daarvoor hebben doen dat, omdat ze het kunnen betalen en zolang het illegaal is is het gewoon een voordeel dat je kunt kopen als je daar het geld voor hebt.
Dát is het voordeel van geld hebben. Je kunt meer.
Ik vind het ook niet zozeer schandalig van die mensen, ik vind het schandalig van de overheid.quote:Op maandag 7 mei 2012 15:56 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
En die mensen die het geld daarvoor hebben doen dat, omdat ze het kunnen betalen en zolang het illegaal is is het gewoon een voordeel dat je kunt kopen als je daar het geld voor hebt.
Meer kopen ja, daar heb ik geen moeite mee. Maar de douane hoort niet te koop te zijn.quote:Dát is het voordeel van geld hebben. Je kunt meer.
De douane is niet te koop. De mogelijkheid om een lange rij te omzeilen is te koop.quote:Op maandag 7 mei 2012 15:58 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik vind het ook niet zozeer schandalig van die mensen, ik vind het schandalig van de overheid.
[..]
Meer kopen ja, daar heb ik geen moeite mee. Maar de douane hoort niet te koop te zijn.
Je koopt de douane ook niet. Je wordt gewoon gecontroleerd e.d. Alleen in een wat snellere en comfortabele manier. Je koopt een dienst die de douane levert.quote:Op maandag 7 mei 2012 15:58 schreef Weltschmerz het volgende:
Meer kopen ja, daar heb ik geen moeite mee. Maar de douane hoort niet te koop te zijn.
Extra service wel, maar je onttrekken aan veiligheidsmaatregelen door met geld te schuiven is wel achterlijk. Ach het is wachten op de eerste terrorist die dus met veel geld op de snelle manier naar binnen gaat. Dan is dit ook snel afgelopen.quote:Op maandag 7 mei 2012 15:45 schreef OverRated het volgende:
[..]
Dit.
Dat veiligheidsprobleem valt volgens mij ook best mee. Passagiers die dure tickets kopen, mogen best een beetje extra service krijgen. (die ook nog eens extra kost)
Waar lees je dat die mensen niet gecontroleerd worden? Ik haal het niet uit het bericht, iig.quote:Op maandag 7 mei 2012 16:01 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Extra service wel, maar je onttrekken aan veiligheidsmaatregelen door met geld te schuiven is wel achterlijk. Ach het is wachten op de eerste terrorist die dus met veel geld op de snelle manier naar binnen gaat. Dan is dit ook snel afgelopen.
Hij heeft wel gelijk. Waarom werken publieke ambtenaren mee aan dit soort service aan de rijken?quote:
Dat hebben ze geprobeerd, werd geen succes.quote:Op maandag 7 mei 2012 16:02 schreef JackHerrer het volgende:
Goede maatregel, ik ben er dan ook voor om tijdens de ochtendspits 1 rijbaan te reserveren voor mensen die extra willen betalen. Dat de rest dan langer in de file moet staan maakt niet zo veel uit.
Er is totaal geen sprake van "onttrekken aan veiligheidsmaatregelen".quote:Op maandag 7 mei 2012 16:01 schreef Boris_Karloff het volgende:
Extra service wel, maar je onttrekken aan veiligheidsmaatregelen door met geld te schuiven is wel achterlijk. Ach het is wachten op de eerste terrorist die dus met veel geld op de snelle manier naar binnen gaat. Dan is dit ook snel afgelopen.
Tja, en er zijn ook altijd mensen die met hun reactie niet verder komen dan dit soort geneuzel. Waar ligt voor jou de grens dan?quote:Op maandag 7 mei 2012 15:53 schreef CoolGuy het volgende:
Weer zo'n topic, dan heeft iemand het geld beschikbaar om daarmee iets als dit te doen, of wat dan ook, en dan zijn er altijd van die azijnpissers die dat niet kunnen hebben
Dat is gelul. Dat staat er helemaal niet. Dat wil jij er in lezen misschien, maar dat zegt meer over jou.quote:Op maandag 7 mei 2012 16:01 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Waarom heeft Heathrow hun incheckcapaciteiten niet uitgebreid om de steeds grotere vraag aan te kunnen?quote:Op maandag 7 mei 2012 16:02 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Hij heeft wel gelijk. Waarom werken publieke ambtenaren mee aan dit soort service aan de rijken?
Die vergelijking gaat niet op. De rij wordt nl niet geblokkeerd door de douane om 'de rijken' voor te laten. Die rijken komen helemaal niet eens in de normale rij te staan, er wordt als 't ware een 'aparte balie' geopend voor die mensen die extra betaald hebben.quote:Op maandag 7 mei 2012 16:03 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Tja, en er zijn ook altijd mensen die met hun reactie niet verder komen dan dit soort geneuzel. Waar ligt voor jou de grens dan?
Als jij op de snelweg rijdt in je Volkswagen Jetta en de politie blokkeert de weg, met een dikke file tot gevolg, omdat er een meneer in een Jaquar langs wil, vind je dat dan ook acceptabel?
In hoeverre moet het in jouw nadeel werken voordat je het verstrekken van dergelijke privilleges wél een probleem vindt?
Dat gebeurd nu ook al als hoge ambtenaar te laat is voor z'n patatje.quote:Op maandag 7 mei 2012 16:03 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Tja, en er zijn ook altijd mensen die met hun reactie niet verder komen dan dit soort geneuzel. Waar ligt voor jou de grens dan?
Als jij op de snelweg rijdt in je Volkswagen Jetta en de politie blokkeert de weg, met een dikke file tot gevolg, omdat er een meneer in een Jaquar langs wil, vind je dat dan ook acceptabel?
In hoeverre moet het in jouw nadeel werken voordat je het verstrekken van dergelijke privilleges wél een probleem vindt?
Dus jij vind het ok als de politie sneller komt bij mensen die veel geld betalen ten koste van anderen? En de brandweer? Ambulances? Als je veel geld hebt, kun je dan ook aan de overheid betalen zodat je gevangenisstraf op een snellere en comfortabelere manier wordt afgehandeld?quote:Op maandag 7 mei 2012 16:00 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Je koopt de douane ook niet. Je wordt gewoon gecontroleerd e.d. Alleen in een wat snellere en comfortabele manier. Je koopt een dienst die de douane levert.
Als jij maar genoeg geld betaald kan je een 24/7 alarmcentrale kopen die je complete huis en auto in de gaten houden voor het geval er iets gebeurd en die hebben een hotline met de politie en brandweer enzo.quote:Op maandag 7 mei 2012 16:08 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dus jij vind het ok als de politie sneller komt bij mensen die veel geld betalen ten koste van anderen? En de brandweer? Ambulances? Als je veel geld hebt, kun je dan ook aan de overheid betalen zodat je gevangenisstraf op een snellere en comfortabelere manier wordt afgehandeld?
Die vergelijkingen hebben er allemaal helemaal niets mee te maken. Jij gaat door de douane heen en je staat 3 uur in de rij. Ik heb meer betaald en kan in een aparte rij gaan staan (die korter is) ik krijg wat te drinken en mn paspoort wordt gecontroleerd en ik kan door het poortje.quote:Op maandag 7 mei 2012 16:08 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dus jij vind het ok als de politie sneller komt bij mensen die veel geld betalen ten koste van anderen? En de brandweer? Ambulances? Als je veel geld hebt, kun je dan ook aan de overheid betalen zodat je gevangenisstraf op een snellere en comfortabelere manier wordt afgehandeld?
Neuh, Weltschmerz zoekt overal een complot achter.quote:Op maandag 7 mei 2012 16:11 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Die vergelijkingen hebben er allemaal helemaal niets mee te maken. Jij gaat door de douane heen en je staat 3 uur in de rij. Ik heb meer betaald en kan in een aparte rij gaan staan (die korter is) ik krijg wat te drinken en mn paspoort wordt gecontroleerd en ik kan door het poortje.
Meer is het niet. Of heb jij ook moeite met het feit dat mensen die meer betalen voor hun ticket hun stoel helemaal plat kunnen leggen, champagne krijgen en veel comfortabeler vliegen dan de mensen in de economy class?
Ik denk dat jij het gewoon niet kunt hebben dat er mensen zijn die blijkbaar wél genoeg geld hebben om daar bepaalde dingen mee te doen die jij niet kunt.
Het gewone volk op fok is niet eens in staat het bericht geod te lezen, vele droeftoeters hier die het wel een goed idee vinden lezen totaal over de voglende regel heen: "Daarnaast wordt het personeel ondanks de immense wachtrijen vaak weggeroepen om zich te bekommeren om vips"quote:Op maandag 7 mei 2012 16:09 schreef JackHerrer het volgende:
Deze kritiek wordt natuurlijk ook veroorzaakt doordat men tegenwoordig standaard 2,5 uur moet wachten voordat je het land binnen kan. Dankzij bezuinigingen en een verkleining van het personeelsbestand is het teringbende daar, en blijkbaar worden de extra inkomsten niet gebruikt om de absurde wachttijden voor het gewone volk te verkorten.
Dat mensen die meer betalen meer service krijgen vind ik in dit geval niet zo'n probleem, maar vind jij het wel normaal om 3 uur in de rij te moeten staan dan? Volgens mij komt de irritatie vooral hier uit voort, het is nu bijna sneller om door te vliegen naar Brussel en daar de trein te pakken naar Londen.quote:Op maandag 7 mei 2012 16:11 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Die vergelijkingen hebben er allemaal helemaal niets mee te maken. Jij gaat door de douane heen en je staat 3 uur in de rij. Ik heb meer betaald en kan in een aparte rij gaan staan (die korter is) ik krijg wat te drinken en mn paspoort wordt gecontroleerd en ik kan door het poortje.
Meer is het niet. Of heb jij ook moeite met het feit dat mensen die meer betalen voor hun ticket hun stoel helemaal plat kunnen leggen, champagne krijgen en veel comfortabeler vliegen dan de mensen in de economy class?
Ik denk dat jij het gewoon niet kunt hebben dat er mensen zijn die blijkbaar wél genoeg geld hebben om daar bepaalde dingen mee te doen die jij niet kunt.
Ik denk dat jij het heel normaal vindt dat voor geld deuren open gaan, maar bij overheidsdiensten zou het toch voor iedereen hetzelfde moeten werken, of moeten we echt naar een totale klasse maatschappij terugkeren. 4 verschillende rijen bij de douane afhankelijk van het geld wat je er voor over hebt wordt de wachttijd bepaald, het zijn gewoon totale bananenrepubliek symptonen.quote:Op maandag 7 mei 2012 16:11 schreef CoolGuy het volgende:
Ik vind wachten altijd kut, dus als ik dat kan omzeilen zal ik dat ook zeker doen, maar soms kom je er niet onderuit, en dan is 't gewoon wat 't is. Kan ik wel gaan zeiken en moeilijk doen en schelden en weet ik veel wat, is allemaal prima, maar dat verandert helemaal niks aan 't feit dat ik, als ik daarmee klaar ben, ik nog steeds 3 uur in de rij moet staan.quote:Op maandag 7 mei 2012 16:16 schreef JackHerrer het volgende:
[..]
Dat mensen die meer betalen meer service krijgen vind ik in dit geval niet zo'n probleem, maar vind jij het wel normaal om 3 uur in de rij te moeten staan dan? Volgens mij komt de irritatie vooral hier uit voort, het is nu bijna sneller om door te vliegen naar Brussel en daar de trein te pakken naar Londen.
Het gaat om het verschil tussen publiek en privaat.quote:Op maandag 7 mei 2012 16:11 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou, naast het feit dat ik dat normaal vindt, is dat gewoon hoe het werkt. Overigens heb je wel een leuke redenering, maar ik zie dat anders. Als er 1 klasse is, dan zit iedereen in die klasse. Prima. Maar het probleem treedt pas op als er iets in het leven wordt geroepen waar je dan voordeel van hebt, MITS je daar ook voor betaald.quote:Op maandag 7 mei 2012 16:18 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik denk dat jij het heel normaal vindt dat voor geld deuren open gaan, maar bij overheidsdiensten zou het toch voor iedereen hetzelfde moeten werken, of moeten we echt naar een totale klasse maatschappij terugkeren. 4 verschillende rijen bij de douane afhankelijk van het geld wat je er voor over hebt wordt de wachttijd bepaald, het zijn gewoon totale bananenrepubliek symptonen.
Wat jij niet begrijpt is dat er publieke middelen worden ingezet om de rijken te faciliteren. Voor extra geld mag je van mij alles verwachten, alleen geen extra service van ambtenaren. Voor de wet is namelijk iedereen GELIJK. Ik verwacht ook niet dat mensen met extra geld bij het gemeentehuis extra snel geholpen worden met hun vergunningaanvragen. Wat bedrijven verder vragen voor extra service zal me mijn reet roesten.quote:Op maandag 7 mei 2012 16:11 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
De actie blijft hetzelfde he. Mijn paspoort wordt toch gecontroleerd. Alleen waar jij in de rij op je benen moet staan om dat te laten gebeuren kan ik in een aparte lounge gaan zitten en krijg ik wat te drinken terwijl ik wacht tot mijn paspoort gecontroleerd is.quote:Op maandag 7 mei 2012 16:21 schreef Igen het volgende:
[..]
Het gaat om het verschil tussen publiek en privaat.
Dat je bij de vliegmaatschappij met meer geld meer kan krijgen is prima.
Maar dat je bij de overheid (douane) een betere behandeling kan krijgen door met geld te smijten is absoluut verwerpelijk. Voor de overheid hoort iedereen gelijk te zijn. En dat is waarom zijn vergelijkingen wél ergens op slaan: hij trekt dit fenomeen door naar andere overheidsdiensten om te laten zien hoe belachelijk dit is.
Dus nu geef je toe dat de controles verslechteren? Bij een paspoortcontrole hoort namelijk ook dat je meteen kunt zien of iemand wel bij dat paspoort hoort, dat gaat dus niet als iedereen in een lounge champagne zit te drinken. Of je moet verschrikkelijk inefficient gaan werken en steeds de juiste persoon bij een paspoort zoeken. Of roepen ze het om? Lekker platvloers tussen de champagne drinkersquote:Op maandag 7 mei 2012 16:23 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
De actie blijft hetzelfde he. Mijn paspoort wordt toch gecontroleerd. Alleen waar jij in de rij op je benen moet staan om dat te laten gebeuren kan ik in een aparte lounge gaan zitten en krijg ik wat te drinken terwijl ik wacht tot mijn paspoort gecontroleerd is.
quote:Op maandag 7 mei 2012 16:23 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
De actie blijft hetzelfde he. Mijn paspoort wordt toch gecontroleerd. Alleen waar jij in de rij op je benen moet staan om dat te laten gebeuren kan ik in een aparte lounge gaan zitten en krijg ik wat te drinken terwijl ik wacht tot mijn paspoort gecontroleerd is.
En ondertussen lopen massaal mensen zonder paspoortcontrole het land binnen omdat men minder strikt controleert om de wachtrijen te verkorten. En dan net doen alsof er niks aan de hand is, dit wordt nog leuk met de OS.quote:Daarnaast wordt het personeel ondanks de immense wachtrijen vaak weggeroepen om zich te bekommeren om vips.
Correctie: Voor de wet is iedereen gelijk in gelijke omstandigheden.quote:Op maandag 7 mei 2012 16:22 schreef Boris_Karloff het volgende:
Wat jij niet begrijpt is dat er publieke middelen worden ingezet om de rijken te faciliteren. Voor extra geld mag je van mij alles verwachten, alleen geen extra service van ambtenaren. Voor de wet is namelijk iedereen GELIJK. Ik verwacht ook niet dat mensen met extra geld bij het gemeentehuis extra snel geholpen worden met hun vergunningaanvragen, gebeurt dat wel dan is er meestal sprake van omkoping. Wat bedrijven verder vragen voor extra service zal me mijn reet roesten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |