abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 mei 2012 @ 15:39:18 #1
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_111250504
http://www.hln.be/hln/nl/(...)ne-te-omzeilen.dhtml

Een 'geheime' vip-service laat rijke vliegtuigpassagiers blijkbaar toe om de lange wachtrij voor de douane te omzeilen door het betalen van een behoorlijke som geld, namelijk 1.800 pond of zo'n 2.235 euro. Het uitlekken van deze voorkeursbehandeling zorgt voor de nodige ophef over het Kanaal.

De vips worden per limousine afgehaald aan het vliegtuig en kunnen dan even bekomen in een speciale lounge met een glas champagne in de hand terwijl hun paspoorten worden gecontroleerd. Dit contrasteert sterk met de behandeling van gewone passagiers die vaak meer dan drie uur moeten aanschuiven om de douane te passeren.

Nochtans als Britten ergens goed in zijn, dan is het wel in netjes in de rij staan. Maar de lengte van de rijen voor de douane op luchthaven Heathrow is zelfs het geduldige volkje te gortig. De situatie wordt stilaan onhoudbaar. Het feit dat de rijken der aarde mits het betalen van geld anders behandeld worden, blijkbaar het best bewaarde geheim van Heathrow, is alleen maar koren op de molen.

Veiligheidsrisico
Het tekort aan douanebeambten ten gevolge van bezuinigingen veroorzaakt niet alleen lange wachrijen maar houdt ook een veiligheidsrisico in. Door de hoge werkdruk worden passagiers soms niet gescreend op het bezit van drugs en wapens. Daarnaast wordt het personeel ondanks de immense wachtrijen vaak weggeroepen om zich te bekommeren om vips.

Heathrow geldt als 's werelds drukste luchthaven en het wordt er de komende maanden alleen maar drukker wegens de Olympische Spelen, die over 3 maanden in Londen worden gehouden. Verschillende Britse parlementariërs eisen dan ook dringende maatregelen om de wachtrijen weg te werken.
  maandag 7 mei 2012 @ 15:41:14 #2
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_111250601
Ik zie het probleem niet, eigenlijk.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 7 mei 2012 @ 15:41:54 #3
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_111250642
Als die paupers geen twee ruggen er voor over hebben om snel door de douane te komen hebben ze gewoon pech en moeten ze wachten.
Slim handelen is dit van Heathrow.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_111250750
Als dit ten koste gaat van de veiligheid, dan moet daar idd naar gekeken worden.
Maar ik zie geen enkel probleem in mensen die betalen om de wachtrij te omzeilen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_111250821
Je hebt zoiets als dit toch ook gewoon op Schiphol, dan wel zonder die limousine. Slimme extra service gewoon.
pi_111250835
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 15:41 schreef Janneke141 het volgende:
ik ook niet, ze betalen er grof voor. Moeten ze toch zelf weten?

of vinden mensen het ook niet eerlijk dat er mensen zijn die business class vliegen? en daar een speciale incheck voor hebben vaak? Of als eerste het vliegtuig inmogen?

Wat een gejank toch altijd om dit soort dingen. Mensen met geld kunnen privileges kopen nou en?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_111250845
quote:
Dit.

Dat veiligheidsprobleem valt volgens mij ook best mee. Passagiers die dure tickets kopen, mogen best een beetje extra service krijgen. (die ook nog eens extra kost)
  maandag 7 mei 2012 @ 15:46:02 #8
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_111250848
quote:
^^ Het lijkt me als land fantastisch om extra inkomsten te genereren op deze manier. Als mensen het er voor over hebben, prima toch?

Tenzij het geld ergens bij een handig ventje blijft hangen, en de douane er per persoon veel meer tijd aan kwijt is zonder dat de staat er iets voor terugkrijgt...
censuur :O
pi_111250862
Schandalig. Niet van Heathrow maar van de douane, en daarom is het ook schandalig. Het is de staat die hier te koop blijkt, corrupt is dus, al wisten we dat natuurlijk al.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 7 mei 2012 @ 15:46:45 #10
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_111250878
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 15:46 schreef Weltschmerz het volgende:
Schandalig. Niet van Heathrow maar van de douane, en daarom is het ook schandalig. Het is de staat die hier te koop blijkt, corrupt is dus, al wisten we dat natuurlijk al.
:')
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_111251063
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 15:46 schreef Weltschmerz het volgende:
^O^

Idd zulke regels gelden voor iedereen, dat staathoofden en hoge ambtenaren er niet doorheen hoeven is mij al een doorn in het oog. Wanneer de flapdrollen die zulke belachelijke regels bedenken nu ook eens zelfs geconfronteerd worden met de gevolgen van hun eigen regels bestaat de kans dat ze misschien eens echt over regels uitvoering en wenselijkheid gaan nadenken.
pi_111251193
Voor geld is alles te koop, dus die voorkeursbehandeling verbaast me niet of nauwelijks.

Opmerkelijker en stuitender vind ik dat passagiers zo lang moeten wachten bij de douane. Dat getuigt van een ongelooflijk amateurisme. Dit soort wachttijden overschrijden de grens van het acceptabele ruimschoots.
  Moderator maandag 7 mei 2012 @ 15:53:45 #13
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_111251246
Weer zo'n topic, dan heeft iemand het geld beschikbaar om daarmee iets als dit te doen, of wat dan ook, en dan zijn er altijd van die azijnpissers die dat niet kunnen hebben :')
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 7 mei 2012 @ 15:54:13 #14
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_111251266
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 15:45 schreef DarkElf het volgende:

[..]

ik ook niet, ze betalen er grof voor. Moeten ze toch zelf weten?

of vinden mensen het ook niet eerlijk dat er mensen zijn die business class vliegen? en daar een speciale incheck voor hebben vaak? Of als eerste het vliegtuig inmogen?

Wat een gejank toch altijd om dit soort dingen. Mensen met geld kunnen privileges kopen nou en?
Mensen met geld kunnen privileges kopen bij private bedrijven ja. Bij publieke diensten vind ik dat wel een heel ander verhaal hoor. Vooral wanneer die privileges ervoor zorgen dat de gewone man extra lang kan wachten.
pi_111251289
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 15:50 schreef Basp1 het volgende:

[..]

^O^

Idd zulke regels gelden voor iedereen, dat staathoofden en hoge ambtenaren er niet doorheen hoeven is mij al een doorn in het oog. Wanneer de flapdrollen die zulke belachelijke regels bedenken nu ook eens zelfs geconfronteerd worden met de gevolgen van hun eigen regels bestaat de kans dat ze misschien eens echt over regels uitvoering en wenselijkheid gaan nadenken.
Dat interesseert me niet zoveel, het gaat erom dat de overheid stiekem een gunst verleent aan hen die daarvoor willen betalen. Dat is in elke andere context ontoelaatbaar, waarom in deze niet?
  Moderator maandag 7 mei 2012 @ 15:56:37 #16
16180 crew  CoolGuy
pi_111251387
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 15:54 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat interesseert me niet zoveel, het gaat erom dat de overheid stiekem een gunst verleent aan hen die daarvoor willen betalen. Dat is in elke andere context ontoelaatbaar, waarom in deze niet?
En die mensen die het geld daarvoor hebben doen dat, omdat ze het kunnen betalen en zolang het illegaal is is het gewoon een voordeel dat je kunt kopen als je daar het geld voor hebt.

Dát is het voordeel van geld hebben. Je kunt meer.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 7 mei 2012 @ 15:57:05 #17
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_111251407
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 15:54 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Hoezo stiekem?
Niks stiekem aan.
De overheid moet er voor zorgen dat er genoeg douaniers zijn, iets wat ze dus blijkbaar na laten.
Kunnen die mensen die er twee ruggen voor neerleggen daar iets aan doen?
Nee.
Sterker nog, door dat geld kunnen er misschien extra douaniers betaald worden. :)
  maandag 7 mei 2012 @ 15:58:33 #18
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_111251462
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 15:56 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

En die mensen die het geld daarvoor hebben doen dat, omdat ze het kunnen betalen en zolang het illegaal is is het gewoon een voordeel dat je kunt kopen als je daar het geld voor hebt.

Het verwijt treft dan ook niet de rijken, maar de overheid.
pi_111251475
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 15:56 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik vind het ook niet zozeer schandalig van die mensen, ik vind het schandalig van de overheid.

quote:
Meer kopen ja, daar heb ik geen moeite mee. Maar de douane hoort niet te koop te zijn.
  Moderator maandag 7 mei 2012 @ 15:59:53 #20
16180 crew  CoolGuy
pi_111251528
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 15:58 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik vind het ook niet zozeer schandalig van die mensen, ik vind het schandalig van de overheid.

[..]

Meer kopen ja, daar heb ik geen moeite mee. Maar de douane hoort niet te koop te zijn.
De douane is niet te koop. De mogelijkheid om een lange rij te omzeilen is te koop.
pi_111251559
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 15:58 schreef Weltschmerz het volgende:
Je koopt de douane ook niet. Je wordt gewoon gecontroleerd e.d. Alleen in een wat snellere en comfortabele manier. Je koopt een dienst die de douane levert.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_111251616
quote:
2s.gif Op maandag 7 mei 2012 15:45 schreef OverRated het volgende:

[..]

Dit.

Dat veiligheidsprobleem valt volgens mij ook best mee. Passagiers die dure tickets kopen, mogen best een beetje extra service krijgen. (die ook nog eens extra kost)
Extra service wel, maar je onttrekken aan veiligheidsmaatregelen door met geld te schuiven is wel achterlijk. Ach het is wachten op de eerste terrorist die dus met veel geld op de snelle manier naar binnen gaat. Dan is dit ook snel afgelopen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_111251639
Goede maatregel, ik ben er dan ook voor om tijdens de ochtendspits 1 rijbaan te reserveren voor mensen die extra willen betalen. Dat de rest dan langer in de file moet staan maakt niet zo veel uit.
  maandag 7 mei 2012 @ 16:02:21 #24
346939 Janneke141
pi_111251648
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 16:01 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Extra service wel, maar je onttrekken aan veiligheidsmaatregelen door met geld te schuiven is wel achterlijk. Ach het is wachten op de eerste terrorist die dus met veel geld op de snelle manier naar binnen gaat. Dan is dit ook snel afgelopen.
Waar lees je dat die mensen niet gecontroleerd worden? Ik haal het niet uit het bericht, iig.
pi_111251658
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 15:46 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

:')
Hij heeft wel gelijk. Waarom werken publieke ambtenaren mee aan dit soort service aan de rijken?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 7 mei 2012 @ 16:02:47 #26
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_111251670
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 16:02 schreef JackHerrer het volgende:
Goede maatregel, ik ben er dan ook voor om tijdens de ochtendspits 1 rijbaan te reserveren voor mensen die extra willen betalen. Dat de rest dan langer in de file moet staan maakt niet zo veel uit.
Dat hebben ze geprobeerd, werd geen succes. :')
pi_111251672
quote:
Er is totaal geen sprake van "onttrekken aan veiligheidsmaatregelen".
pi_111251696
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 15:53 schreef CoolGuy het volgende:
Weer zo'n topic, dan heeft iemand het geld beschikbaar om daarmee iets als dit te doen, of wat dan ook, en dan zijn er altijd van die azijnpissers die dat niet kunnen hebben :')
Tja, en er zijn ook altijd mensen die met hun reactie niet verder komen dan dit soort geneuzel. Waar ligt voor jou de grens dan?

Als jij op de snelweg rijdt in je Volkswagen Jetta en de politie blokkeert de weg, met een dikke file tot gevolg, omdat er een meneer in een Jaquar langs wil, vind je dat dan ook acceptabel?

In hoeverre moet het in jouw nadeel werken voordat je het verstrekken van dergelijke privilleges wél een probleem vindt?
  Moderator maandag 7 mei 2012 @ 16:03:45 #29
16180 crew  CoolGuy
pi_111251717
quote:

[..]

Dat is gelul. Dat staat er helemaal niet. Dat wil jij er in lezen misschien, maar dat zegt meer over jou. :')
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 7 mei 2012 @ 16:05:11 #30
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_111251766
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 16:02 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Hij heeft wel gelijk. Waarom werken publieke ambtenaren mee aan dit soort service aan de rijken?
Waarom heeft Heathrow hun incheckcapaciteiten niet uitgebreid om de steeds grotere vraag aan te kunnen?
Zodat mensen niet uren in de rij hoeven te staan?
Waarom heeft Heathrow geen irisscanner staan zoals op Schiphol?
Dan hoeft er helemaal geen douane aan te pas te komen. :)
De douane kan hier niks aan doen, Heathrow daar in tegen.
  Moderator maandag 7 mei 2012 @ 16:05:51 #31
16180 crew  CoolGuy
pi_111251799
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 16:03 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Tja, en er zijn ook altijd mensen die met hun reactie niet verder komen dan dit soort geneuzel. Waar ligt voor jou de grens dan?

Als jij op de snelweg rijdt in je Volkswagen Jetta en de politie blokkeert de weg, met een dikke file tot gevolg, omdat er een meneer in een Jaquar langs wil, vind je dat dan ook acceptabel?

In hoeverre moet het in jouw nadeel werken voordat je het verstrekken van dergelijke privilleges wél een probleem vindt?
Die vergelijking gaat niet op. De rij wordt nl niet geblokkeerd door de douane om 'de rijken' voor te laten. Die rijken komen helemaal niet eens in de normale rij te staan, er wordt als 't ware een 'aparte balie' geopend voor die mensen die extra betaald hebben.

Jij maakt er iets van wat 't niet is :)
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 7 mei 2012 @ 16:05:52 #32
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_111251800
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 16:03 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dat gebeurd nu ook al als hoge ambtenaar te laat is voor z'n patatje.
  maandag 7 mei 2012 @ 16:06:30 #33
346939 Janneke141
pi_111251820
Heathrow is een organisatorische klerezooi, dat is algemeen bekend. Als je een zak met geld neerlegt om Business Class te vliegen snap ik dat je graag wat bijbetaalt om niet tussen de zwetende toeristen drie uur in de rij te gaan staan totdat een paar ambtenaren in je paspoort gebliekt hebben.
  maandag 7 mei 2012 @ 16:07:51 #34
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_111251872
Per betalende VIP kan er dus een extra douanier aan het werk, dus voor 2 betalende VIPs kan er behalve in de VIP-room ook een extra douanier voor het gewone volk aan de slag om de rijen te verkorten.
Prima toch?!
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_111251898
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 16:00 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Je koopt de douane ook niet. Je wordt gewoon gecontroleerd e.d. Alleen in een wat snellere en comfortabele manier. Je koopt een dienst die de douane levert.
Dus jij vind het ok als de politie sneller komt bij mensen die veel geld betalen ten koste van anderen? En de brandweer? Ambulances? Als je veel geld hebt, kun je dan ook aan de overheid betalen zodat je gevangenisstraf op een snellere en comfortabelere manier wordt afgehandeld?
pi_111251954
Deze kritiek wordt natuurlijk ook veroorzaakt doordat men tegenwoordig standaard 2,5 uur moet wachten voordat je het land binnen kan. Dankzij bezuinigingen en een verkleining van het personeelsbestand is het teringbende daar, en blijkbaar worden de extra inkomsten niet gebruikt om de absurde wachttijden voor het gewone volk te verkorten.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 7 mei 2012 @ 16:11:01 #37
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_111252021
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 16:08 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dus jij vind het ok als de politie sneller komt bij mensen die veel geld betalen ten koste van anderen? En de brandweer? Ambulances? Als je veel geld hebt, kun je dan ook aan de overheid betalen zodat je gevangenisstraf op een snellere en comfortabelere manier wordt afgehandeld?
Als jij maar genoeg geld betaald kan je een 24/7 alarmcentrale kopen die je complete huis en auto in de gaten houden voor het geval er iets gebeurd en die hebben een hotline met de politie en brandweer enzo.
Daar betalen ze voor ja.
  Moderator maandag 7 mei 2012 @ 16:11:09 #38
16180 crew  CoolGuy
pi_111252031
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 16:08 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Die vergelijkingen hebben er allemaal helemaal niets mee te maken. Jij gaat door de douane heen en je staat 3 uur in de rij. Ik heb meer betaald en kan in een aparte rij gaan staan (die korter is) ik krijg wat te drinken en mn paspoort wordt gecontroleerd en ik kan door het poortje.

Meer is het niet. Of heb jij ook moeite met het feit dat mensen die meer betalen voor hun ticket hun stoel helemaal plat kunnen leggen, champagne krijgen en veel comfortabeler vliegen dan de mensen in de economy class?

Ik denk dat jij het gewoon niet kunt hebben dat er mensen zijn die blijkbaar wél genoeg geld hebben om daar bepaalde dingen mee te doen die jij niet kunt.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 7 mei 2012 @ 16:13:02 #39
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_111252101
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 16:11 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Die vergelijkingen hebben er allemaal helemaal niets mee te maken. Jij gaat door de douane heen en je staat 3 uur in de rij. Ik heb meer betaald en kan in een aparte rij gaan staan (die korter is) ik krijg wat te drinken en mn paspoort wordt gecontroleerd en ik kan door het poortje.

Meer is het niet. Of heb jij ook moeite met het feit dat mensen die meer betalen voor hun ticket hun stoel helemaal plat kunnen leggen, champagne krijgen en veel comfortabeler vliegen dan de mensen in de economy class?

Ik denk dat jij het gewoon niet kunt hebben dat er mensen zijn die blijkbaar wél genoeg geld hebben om daar bepaalde dingen mee te doen die jij niet kunt.
Neuh, Weltschmerz zoekt overal een complot achter.
Om maar zoveel mogelijk op de overheid te kunnen schelden.
pi_111252187
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 16:09 schreef JackHerrer het volgende:
Deze kritiek wordt natuurlijk ook veroorzaakt doordat men tegenwoordig standaard 2,5 uur moet wachten voordat je het land binnen kan. Dankzij bezuinigingen en een verkleining van het personeelsbestand is het teringbende daar, en blijkbaar worden de extra inkomsten niet gebruikt om de absurde wachttijden voor het gewone volk te verkorten.
Het gewone volk op fok is niet eens in staat het bericht geod te lezen, vele droeftoeters hier die het wel een goed idee vinden lezen totaal over de voglende regel heen: "Daarnaast wordt het personeel ondanks de immense wachtrijen vaak weggeroepen om zich te bekommeren om vips"
pi_111252228
quote:

[..]

Dat mensen die meer betalen meer service krijgen vind ik in dit geval niet zo'n probleem, maar vind jij het wel normaal om 3 uur in de rij te moeten staan dan? Volgens mij komt de irritatie vooral hier uit voort, het is nu bijna sneller om door te vliegen naar Brussel en daar de trein te pakken naar Londen.
pi_111252304
quote:

Ik denk dat jij het heel normaal vindt dat voor geld deuren open gaan, maar bij overheidsdiensten zou het toch voor iedereen hetzelfde moeten werken, of moeten we echt naar een totale klasse maatschappij terugkeren. 4 verschillende rijen bij de douane afhankelijk van het geld wat je er voor over hebt wordt de wachttijd bepaald, het zijn gewoon totale bananenrepubliek symptonen. :')
  Moderator maandag 7 mei 2012 @ 16:19:19 #43
16180 crew  CoolGuy
pi_111252353
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 16:16 schreef JackHerrer het volgende:

[..]

Dat mensen die meer betalen meer service krijgen vind ik in dit geval niet zo'n probleem, maar vind jij het wel normaal om 3 uur in de rij te moeten staan dan? Volgens mij komt de irritatie vooral hier uit voort, het is nu bijna sneller om door te vliegen naar Brussel en daar de trein te pakken naar Londen.
Ik vind wachten altijd kut, dus als ik dat kan omzeilen zal ik dat ook zeker doen, maar soms kom je er niet onderuit, en dan is 't gewoon wat 't is. Kan ik wel gaan zeiken en moeilijk doen en schelden en weet ik veel wat, is allemaal prima, maar dat verandert helemaal niks aan 't feit dat ik, als ik daarmee klaar ben, ik nog steeds 3 uur in de rij moet staan.

Als ik dat niet wil moet ik vanaf een andere luchthaven gaan of gewoon niet willen vliegen.
pi_111252444
quote:

[..]

Het gaat om het verschil tussen publiek en privaat.

Dat je bij de vliegmaatschappij met meer geld meer kan krijgen is prima.

Maar dat je bij de overheid (douane) een betere behandeling kan krijgen door met geld te smijten is absoluut verwerpelijk. Voor de overheid hoort iedereen gelijk te zijn. En dat is waarom zijn vergelijkingen wél ergens op slaan: hij trekt dit fenomeen door naar andere overheidsdiensten om te laten zien hoe belachelijk dit is.
  Moderator maandag 7 mei 2012 @ 16:22:01 #45
16180 crew  CoolGuy
pi_111252450
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 16:18 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik denk dat jij het heel normaal vindt dat voor geld deuren open gaan, maar bij overheidsdiensten zou het toch voor iedereen hetzelfde moeten werken, of moeten we echt naar een totale klasse maatschappij terugkeren. 4 verschillende rijen bij de douane afhankelijk van het geld wat je er voor over hebt wordt de wachttijd bepaald, het zijn gewoon totale bananenrepubliek symptonen. :')
Nou, naast het feit dat ik dat normaal vindt, is dat gewoon hoe het werkt. Overigens heb je wel een leuke redenering, maar ik zie dat anders. Als er 1 klasse is, dan zit iedereen in die klasse. Prima. Maar het probleem treedt pas op als er iets in het leven wordt geroepen waar je dan voordeel van hebt, MITS je daar ook voor betaald.

Het probleem is dan dat daar over geklaagd wordt, maar wel door de mensen die dat niét kunnen betalen, die klágen. Dat snap ik wel, want die zouden het liefste ook van die mogelijkheid gebruik hebben gemaakt maar kunnen dat niet betalen.

Ja weet je, shit happens. Er zullen altijd mensen zijn die iets meer kunnen betalen voor X dan jij. En die doe dat dan misschien. Dat bv jij dat niet kunt hebben is jouw probleem.
pi_111252472
quote:

[..]

Wat jij niet begrijpt is dat er publieke middelen worden ingezet om de rijken te faciliteren. Voor extra geld mag je van mij alles verwachten, alleen geen extra service van ambtenaren. Voor de wet is namelijk iedereen GELIJK. Ik verwacht ook niet dat mensen met extra geld bij het gemeentehuis extra snel geholpen worden met hun vergunningaanvragen. Wat bedrijven verder vragen voor extra service zal me mijn reet roesten.
  Moderator maandag 7 mei 2012 @ 16:23:05 #47
16180 crew  CoolGuy
pi_111252498
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 16:21 schreef Igen het volgende:

[..]

Het gaat om het verschil tussen publiek en privaat.

Dat je bij de vliegmaatschappij met meer geld meer kan krijgen is prima.

Maar dat je bij de overheid (douane) een betere behandeling kan krijgen door met geld te smijten is absoluut verwerpelijk. Voor de overheid hoort iedereen gelijk te zijn. En dat is waarom zijn vergelijkingen wél ergens op slaan: hij trekt dit fenomeen door naar andere overheidsdiensten om te laten zien hoe belachelijk dit is.
De actie blijft hetzelfde he. Mijn paspoort wordt toch gecontroleerd. Alleen waar jij in de rij op je benen moet staan om dat te laten gebeuren kan ik in een aparte lounge gaan zitten en krijg ik wat te drinken terwijl ik wacht tot mijn paspoort gecontroleerd is.
pi_111252603
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 16:23 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

De actie blijft hetzelfde he. Mijn paspoort wordt toch gecontroleerd. Alleen waar jij in de rij op je benen moet staan om dat te laten gebeuren kan ik in een aparte lounge gaan zitten en krijg ik wat te drinken terwijl ik wacht tot mijn paspoort gecontroleerd is.
Dus nu geef je toe dat de controles verslechteren? Bij een paspoortcontrole hoort namelijk ook dat je meteen kunt zien of iemand wel bij dat paspoort hoort, dat gaat dus niet als iedereen in een lounge champagne zit te drinken. Of je moet verschrikkelijk inefficient gaan werken en steeds de juiste persoon bij een paspoort zoeken. Of roepen ze het om? Lekker platvloers tussen de champagne drinkers :D
pi_111252619
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 16:23 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

quote:
Daarnaast wordt het personeel ondanks de immense wachtrijen vaak weggeroepen om zich te bekommeren om vips.
En ondertussen lopen massaal mensen zonder paspoortcontrole het land binnen omdat men minder strikt controleert om de wachtrijen te verkorten. En dan net doen alsof er niks aan de hand is, dit wordt nog leuk met de OS.
pi_111252623
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 16:22 schreef Boris_Karloff het volgende:
Wat jij niet begrijpt is dat er publieke middelen worden ingezet om de rijken te faciliteren. Voor extra geld mag je van mij alles verwachten, alleen geen extra service van ambtenaren. Voor de wet is namelijk iedereen GELIJK. Ik verwacht ook niet dat mensen met extra geld bij het gemeentehuis extra snel geholpen worden met hun vergunningaanvragen, gebeurt dat wel dan is er meestal sprake van omkoping. Wat bedrijven verder vragen voor extra service zal me mijn reet roesten.
Correctie: Voor de wet is iedereen gelijk in gelijke omstandigheden.
Dat betekent dus in dit geval dat als je niet betaalt, je 3 uur in de rij staat, ongeacht of je rijk, arm, blank, zwart, groen, moslim, christen of politicus bent.
En dat betekent OOK dat als je wel betaalt, je gelijk behandeld wordt aan de mensen die wel betalen, ongeacht of je rijk, arm, blank, zwart, groen, moslim, christen of politicus bent.
Klein, doch belangrijk, verschil met wat jij zei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')