Fout. Er zijn een vast aantal ambtenaren die een vast aantal paspoortaanvragen per dag afhandelen. Jouw spoedaanvraag wil zeggen dat je bovenop de stapel komt te liggen en dat de rest van de stapel daardoor een plek naar onder schuift. De rest van de stapel heeft dus wel degelijk last van jouw spoedaanvraag.quote:Op maandag 7 mei 2012 23:20 schreef moussie het volgende:
Nogmaals, bij het paspoort dat je versneld wil krijgen betaal je alleen de extra onkosten die de overheid zelf ook moet maken, er wordt geen grof geld aan verdient. Daarnaast hoeft de ander niet langer op zijn paspoort te wachten omdat iemand er een haastklus tussen gooit, hooguit een paar minuten aan de balie bij het ophalen.
Heeft niets met afgunst te maken hoor, ik heb geen enkel probleem met de voorbeelden die jij noemt. Of het eerder genoemde voorbeeld van de pretparken of het versneld inchecken bij een luchtvaartmaatschappij. Allemaal commerciele bedrijven waar het niet meer dan normaal is dat je meer krijgt als je meer betaalt.quote:Op maandag 7 mei 2012 20:42 schreef Me_Wesley het volgende:
Wat een afgunst ook weer
Je betaalt voor een compleet pakket, limo, drankje, mooie lounge die ook een eigen grenspost heeft, etc.
Net zoals dat prioritypassagiers als eerst mogen boarden, of mensen die in de Arena in een skybox zitten ook niet bij Noord in de rij staan.
Wat snap je nu niet? Als jij nummer 404 bent in de rij en elke controle duurt 10 seconden, dan is dat kut, want er zijn nog 403 wachtenden voor je. Maar als je meer betaald, kom je in een ruimte waar gewoon niet zoveel mensen zitten, want niet iedereen heeft het geld er voor (over) om die meerprijs te betalen.quote:Op maandag 7 mei 2012 23:08 schreef moussie het volgende:
[..]
Dat je ervoor betaald dat je in een VIP-ruimte mag zitten wachten, met drankje en al, is mijns inziens ook best, dat hoort bij de service die dat bedrijf kan aanbieden. Maar het aanbieden van een snellere controle, in vergelijking met 'het snellere paspoort', geen idee of dat kan/mag ..
Het zou dan ook helemaal geen enkel probleem zijn, ware het niet dat die grenspost met douane geen onderdeel van een bedrijf is maar uitoefening van staatsmacht.quote:Op maandag 7 mei 2012 20:42 schreef Me_Wesley het volgende:
Wat een afgunst ook weer
Je betaalt voor een compleet pakket, limo, drankje, mooie lounge die ook een eigen grenspost heeft, etc.
Net zoals dat prioritypassagiers als eerst mogen boarden, of mensen die in de Arena in een skybox zitten ook niet bij Noord in de rij staan.
Privium is ten eerste niet geheim, ten tweede niet belachelijk duur en ten derde zijn de normale rijen op schiphol niet buitenproportioneel lang.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 09:38 schreef Den_Haag het volgende:
Privium is eigenlijk hetzelfde. En op Schiphol heb je ook de aparte business class douane-rij. Niks mis mee.
Vlieg maar eens op een vakantievluchten moment. Blij met business classquote:Op dinsdag 8 mei 2012 09:45 schreef Igen het volgende:
[..]
Privium is ten eerste niet geheim, ten tweede niet belachelijk duur en ten derde zijn de normale rijen op schiphol niet buitenproportioneel lang.
Daarom heb je daarbij niet het idee dat je de overheid met veel geld moet omkopen opdat die z'n werk naar behoren doet, of het idee dat de overheid geld verdient aan het eigen wanpresteren.
BC staat verder los van Privium. Iedereen kan een Privium-abbo nemen.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:39 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
Vlieg maar eens op een vakantievluchten moment. Blij met business class
Je snapt dat de douane geen klanten heeft?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:51 schreef S1nn3rz het volgende:
Ik vind het een prima keuze, zo genereer je omzet en zijn klanten die er voor willen betalen ook nog eens sneller geholpen.
Helemaal waar. Zo moet ook in de zorg weer gewoon teruggegaan worden naar klassen. Zo kun je de zorg goedkoper houden voor mensen die krom moeten liggen voor de premie en luxe voor mensen die daar geld voor over hebben. Win-win.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:51 schreef S1nn3rz het volgende:
Mensen die hier over zeuren gaan waarschijnlijk 1x per 2 jaar all in op vakantie naar egypte of turkije met bling bling air, easyjet of een andere tokkie maatschappij.![]()
Het is niet alleen voor de rijken, het is voor iedereen die bereid is een x bedrag te willen betalen. Niemand wordt uitgesloten, de mensen met een lager inkomen moeten gewoon wat langer sparen of andere keuzes maken in het leven.
Ik vind het een prima keuze, zo genereer je omzet en zijn klanten die er voor willen betalen ook nog eens sneller geholpen.![]()
Ze zouden dit soort services gewoon veel meer moeten doen, zo wil ik al jaren graag een kenteken op naam (dus je eigen combinatie aan letters en cijfers kunnen bepalen) en zou daar best 2500euro per jaar voor willen betalen. Maar helaas, in dit bekrompen land is dat gewoonweg niet mogelijk.
Ja, dat snap ikquote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:54 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je snapt dat de douane geen klanten heeft?
Douane doet niets anders dan controleren. Ik neem aan dat die limo + lounge door het vliegveld wordt geregeld en niet de douane.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:54 schreef Weltschmerz het volgende:
Je snapt dat de douane geen klanten heeft?
Dus het gaat er toch om wat het kost? Dan had ik dus toch gelijk met wat ik eerder postte. Want jij vindt dat belachelijk duur. De mensen die het kunnen betalen en dat ook doén vinden het dus niet belachelijk duur. Dat jij het blijkbaar niet kunt of wil betalen doet niks af aan dat er andere mensen zijn die dat wel kunnen en willen.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 09:45 schreef Igen het volgende:
[..]
Privium is ten eerste niet geheim, ten tweede niet belachelijk duur en ten derde zijn de normale rijen op schiphol niet buitenproportioneel lang.
Daarom heb je daarbij niet het idee dat je de overheid met veel geld moet omkopen opdat die z'n werk naar behoren doet, of het idee dat de overheid geld verdient aan het eigen wanpresteren.
Dat is geen win-win als het erop uitdraait dat 'gewone' mensen op zulke lange wachtlijsten komen te staan dat ze niet meer op tijd worden geholpen.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:55 schreef DS4 het volgende:
[..]
Helemaal waar. Zo moet ook in de zorg weer gewoon teruggegaan worden naar klassen. Zo kun je de zorg goedkoper houden voor mensen die krom moeten liggen voor de premie en luxe voor mensen die daar geld voor over hebben. Win-win.
Dat krijg je ze niet uitgelegd. Of je nou tussen 400 andere lui in de rij staat om een mannetje naar je paspoort te laten kijken of dat je ergens op een relaxte bank zit, met een glas champagne en dat je wordt opgehaald met een limo, uiteindelijk is er toch een mannetje dat in je paspoort loert.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:56 schreef DS4 het volgende:
[..]
Douane doet niets anders dan controleren. Ik neem aan dat die limo + lounge door het vliegveld wordt geregeld en niet de douane.
Zoals ik al een keer of 10 heb uitgelegd gaat het mij niet erom wat ik kan betalen o.i.d. maar om het principe dat de overheid geen winst op dienstverlening aan de burger zou mogen maken en dat de prijs dus niet hoger dan de kostprijs zou moeten zijn. Dat is niks raars, dat is in Nederland voor gemeentelijke leges bijv. zelfs wettelijk vastgelegd.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:58 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dus het gaat er toch om wat het kost? Dan had ik dus toch gelijk met wat ik eerder postte. Want jij vindt dat belachelijk duur. De mensen die het kunnen betalen en dat ook doén vinden het dus niet belachelijk duur. Dat jij het blijkbaar niet kunt of wil betalen doet niks af aan dat er andere mensen zijn die dat wel kunnen en willen.
Dat jij dat niet kunt handelen is jouw probleem. Ik vroeg eerder al aan je of Privium dan ook een probleem was a 119 euro per jaar, en dat vond je niet te duur. Is het niet gewoon zo dat dat komt omdat jij, als je het op jezelf betrekt, die 119 euro wel kunt ophoesten als je dat zou willen en die 2000 euro niet, en dat het dus heel ordinair ergens iets te maken heeft met jaloezie?
Ik denk niet dat de douane hier extra voor betaald krijgt, denk je wel? Dat geld vloeit gewoon in de zakken van private ondernemers hoor.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:55 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Ja, dat snap ikJe weet wat het overheidsapparaat kost?
Het is het vliegveld wat die service biedt. Niet de douane. Het vliegveld stelt dat reizigers, tegen fikse betaling, de verplichte douane controle tegen prettigere omstandigheden kunnen doorlopen. Daar is niks mis mee. De taak van de douane is de controle. en dié controle wordt gewoon uitgevoerd.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 12:04 schreef Igen het volgende:
[..]
Zoals ik al een keer of 10 heb uitgelegd gaat het mij niet erom wat ik kan betalen o.i.d. maar om het principe dat de overheid geen winst op dienstverlening aan de burger zou mogen maken en dat de prijs dus niet hoger dan de kostprijs zou moeten zijn. Dat is niks raars, dat is in Nederland voor gemeentelijke leges bijv. zelfs wettelijk vastgelegd.
Plus dat het dus een combinatie van factoren is. Ik snap niet waarom jij daar telkens zo nodig één uit moet pakken om daar eindeloos over te gaan mierenneuken, terwijl het juist vooral om het samenspel gaat van de drie factoren die ik noemde.
Ik heb het over klassen. Dus een grote zaal met zeg 8 bedden als budget, zaal met 4 bedden als economy, 2 bedden in 1 kamer als comfort en privékamer als luxe. En bijbehorend beter eten enz. tegen bijbetaling. Dat soort zaken. De gezondheidszorg moet toegankelijk blijven, maar de luxe mag er best uit. Als ik soms zie wat de standaard is geworden in ziekenhuizen... tsja, dat lijkt mij overbodig.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:59 schreef Igen het volgende:
Dat is geen win-win als het erop uitdraait dat 'gewone' mensen op zulke lange wachtlijsten komen te staan dat ze niet meer op tijd worden geholpen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |