Tja, en dat noem je dan omkoping, aka corruptie .. maar als dat op Heathrow gebeurd is het dat ineens niet meerquote:Op maandag 7 mei 2012 17:56 schreef Jellereppe het volgende:
Verbaast mij helemaal niks.. Als je vermogend bent dan kun je alles krijgen dus ook een voorkeursbehandeling.
In Spanje schoof ik een keer een agent ¤ 20 toe en hij liet mij doorrijden. Money does the business.
Wie wordt er omgekocht dan?quote:Op maandag 7 mei 2012 20:54 schreef moussie het volgende:
[..]
Tja, en dat noem je dan omkoping, aka corruptie .. maar als dat op Heathrow gebeurd is het dat ineens niet meer
Als je het verschil tussen die twee dingen niet kan zien ben je echt achterlijk.quote:Op maandag 7 mei 2012 20:54 schreef moussie het volgende:
[..]
Tja, en dat noem je dan omkoping, aka corruptie .. maar als dat op Heathrow gebeurd is het dat ineens niet meer
Daar gaat het in jouw ogen misschien om ja. Mijn voorbeeld was om aan te tonen dat er wel meer plekken zijn waar je bij de overheid voorrang krijgt als je geld neerlegt, en daar doet niemand verontwaardigd over.quote:Op maandag 7 mei 2012 17:12 schreef JackHerrer het volgende:
Al die mensen die hier met die onzinnige voorbeelden komen, het gaat er vooral om dat de targets niet gehaald worden wegens wanbeleid, en ondertussen heathrow veel geld verdient met het bevoordelen van anderen. Hetzelfde zou het zijn met die spoedaanvraag als je met de normale aanvraag bijvoorbeeld 2x zo lang zou moeten wachten als beloofd, wat nu dus niet gebeurd.
De douaniers, om jouw een voorkeursbehandeling te geven.quote:Op maandag 7 mei 2012 20:56 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Wie wordt er omgekocht dan?
Ze hebben de grenscontrole in een of andere lounge, maar ze krijgen hem wel..
Nee dusquote:Op maandag 7 mei 2012 21:10 schreef moussie het volgende:
[..]
De douaniers, om jouw een voorkeursbehandeling te geven.
De mensen die geen trek hebben in een wachttijd van 3 uur of langer kunnen tegen extra betaling snel langs de grenscontrole. En dat zijn inderdaad de meer vermogende mensen. Ik zal het niet zo snel als omkoping omschrijven. Er is wel een grenscontrole maar hun wachttijd wordt drastische ingekort. Kortweg: een voorkeursbehandeling.quote:Op maandag 7 mei 2012 20:54 schreef moussie het volgende:
[..]
Je betaald voor een voorkeursbehandeling, in beide gevallen.quote:Op maandag 7 mei 2012 20:57 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Als je het verschil tussen die twee dingen niet kan zien ben je echt achterlijk.
Idd, als je de meerkosten betaald kan je je pas met spoed krijgen, maar het is nog steeds niets anders dan een vergoeding voor de onkosten die de overheid zelf maakt.quote:Daarnaast kun je in Nederland ook gewoon meer betalen voor een snelle behandeling van je paspoort/rijbewijs aanvraag.
Feit blijft dat iedereen gecontroleerd wordt. De een doet dat in een rij tussen 450 andere zweterige humeurige reizigers, en de ander doet dat in een relaxte ruimte met een drankje erbij, en hoeft daar minder lang te wachten maar betaald daar ook grof voor.quote:Op maandag 7 mei 2012 21:15 schreef moussie het volgende:
[..]
Je betaald voor een voorkeursbehandeling, in beide gevallen.
[..]
Idd, als je de meerkosten betaald kan je je pas met spoed krijgen, maar het is nog steeds niets anders dan een vergoeding voor de onkosten die de overheid zelf maakt.
Wel even iets anders als particulieren die grof geld verdienen met een dienst die uit wordt gevoerd door de overheid.
Een voorkeursbehandeling is het niet echt. Het is meer dat als je niet betaalt, je überhaupt niet naar behoren behandeld wordt.quote:Op maandag 7 mei 2012 21:10 schreef moussie het volgende:
[..]
De douaniers, om jouw een voorkeursbehandeling te geven.
quote:Op maandag 7 mei 2012 21:36 schreef Igen het volgende:
[..]
Een voorkeursbehandeling is het niet echt. Het is meer dat als je niet betaalt, je überhaupt niet naar behoren behandeld wordt.
Drie uur wachten noem ik niet naar behoren, als op een normaal vliegveld de check-in (vóór de douane) pas twee uur voor vertrek überhaupt begint.quote:
Best, dan is dit een abnormaal vliegveld. So what? Dus als ze die 'voorkeursbehandeling' op een in jouw ogen 'normaal vliegveld' bieden, dan heb je er geen issues mee?quote:Op maandag 7 mei 2012 21:46 schreef Igen het volgende:
[..]
Drie uur wachten noem ik niet naar behoren, als op een normaal vliegveld de check-in (vóór de douane) pas twee uur voor vertrek überhaupt begint.
Dan zou het i.i.g. een stuk minder verwerpelijk zijn ja.quote:Op maandag 7 mei 2012 21:48 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Best, dan is dit een abnormaal vliegveld. So what? Dus als ze die 'voorkeursbehandeling' op een in jouw ogen 'normaal vliegveld' bieden, dan heb je er geen issues mee?
Dus je vind eigenlijk dat ze dit concept wel mogen toepassen, maar dan moeten ze dat wel doen op vliegvelden die in jouw ogen voldoen aan jouw subjectieve mening over wat 'normaal' is? Succes ermee dan, want dat gaat never nooit niet gebeurenquote:Op maandag 7 mei 2012 21:52 schreef Igen het volgende:
[..]
Dan zou het i.i.g. een stuk minder verwerpelijk zijn ja.
Jij weet nu al met zekerheid te voorspellen dat men in Heathrow niks gaat aanpassen n.a.v. de kritiek?quote:Op maandag 7 mei 2012 21:54 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dus je vind eigenlijk dat ze dit concept wel mogen toepassen, maar dan moeten ze dat wel doen op vliegvelden die in jouw ogen voldoen aan jouw subjectieve mening over wat 'normaal' is? Succes ermee dan, want dat gaat never nooit niet gebeuren
Welnee, ze zullen vast wel eventueel iets gaan aanpassen, maar dat is niet n.a.v. Igen.quote:Op maandag 7 mei 2012 21:55 schreef Igen het volgende:
[..]
Jij weet nu al met zekerheid te voorspellen dat men in Heathrow niks gaat aanpassen n.a.v. de kritiek?
Ja dûh!quote:Op maandag 7 mei 2012 21:57 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Welnee, ze zullen vast wel eventueel iets gaan aanpassen, maar dat is niet n.a.v. Igen.
Nou, dat beweerde ik toch ook al, dan zeg ik toch niks raarsquote:
Dat je ervoor betaald dat je in een VIP-ruimte mag zitten wachten, met drankje en al, is mijns inziens ook best, dat hoort bij de service die dat bedrijf kan aanbieden. Maar het aanbieden van een snellere controle, in vergelijking met 'het snellere paspoort', geen idee of dat kan/mag ..quote:Op maandag 7 mei 2012 21:22 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Feit blijft dat iedereen gecontroleerd wordt. De een doet dat in een rij tussen 450 andere zweterige humeurige reizigers, en de ander doet dat in een relaxte ruimte met een drankje erbij, en hoeft daar minder lang te wachten maar betaald daar ook grof voor.
Nogmaals, bij het paspoort dat je versneld wil krijgen betaal je alleen de extra onkosten die de overheid zelf ook moet maken, er wordt geen grof geld aan verdient. Daarnaast hoeft de ander niet langer op zijn paspoort te wachten omdat iemand er een haastklus tussen gooit, hooguit een paar minuten aan de balie bij het ophalen.quote:Op maandag 7 mei 2012 22:22 schreef afdak het volgende:
Weet niet of het al gementioned was maar als jij je paspoort met spoed wil hebben krijg je het ook eerder dan al het andere gepeupel als je meer geld te besteden hebt. Niet helemaal hetzelfde maar wel een voorbeeld van een preferentiële behandeling voor extra geld...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |