quote:FC Twente is een Nederlandse professionele voetbalvereniging uit Enschede die op 1 juli 1965 werd opgericht. Kernwaarden van FC Twente zijn 'voetbal, ambiance en solidariteit'. Tevens zijn dit de belangrijkste pijlers die de club probeert uit te dragen onder het motto 'meer dan een club'. De traditionele uitrusting van FC Twente bestaat uit een volledig rood tenue. De 'Tukkers' spelen hun thuiswedstrijden in De Grolsch Veste. Tot medio 1998 was Stadion Het Diekman de thuisbasis van de club.
Sinds de oprichting in 1965 speelt de club betaald voetbal. Met uitzondering van het seizoen 1983/84 kwam de club constant uit in de Eredivisie. Op de UEFA ranglijst van de beste voetbalclubs in Europa stond FC Twente voor het seizoen 2011/12 als vierde Nederlandse club op de 49e plaats.[3]. Op de eeuwige ranglijst van de Eredivisie bevond de club zich in 2011 op een vierde plaats. FC Twente werd voor het eerst in haar historie landskampioen in het seizoen 2009/10.
Per seizoen 2011/12 werd Co Adriaanse Manager Technische Zaken. Alfred Schreuder, Boudewijn Pahlplatz en Youri Mulder werden de assistent-trainers van het eerste elftal.
Openingspost is hier terug te vindenquote:Rugnummer Naam Positie
1 Boschker, Sander (NED) Keeper
9 De Jong, Luuk (NED) Aanvaller
11 Bajrami, Emir (ZWE) Middenvelder
7 Landzaat, Denny (NED) Middenvelder
19 Douglas (BRA) Verdediger
5 Bengtsson, Rasmus (ZWE) Verdediger
3 Kuiper, Nicky (NED) Verdediger
4 Wisgerhof, Peter (NED) Verdediger
13 Mihaylov, Nikolay (BUL) Keeper
22 Chadli, Nacer (BEL) Aanvaller
6 Brama, Wout (NED) Middenvelder
23 Buysse, Bart (BEL) Verdediger
15 Rosales, Roberto (VEN) Verdediger
20 Tiendalli, Dwight (NED) Verdediger
18 Leugers, Thilo (DUI) Middenvelder
24 John, Ola (NED) Aanvaller
14 Janssen, Willem (NED) Middenvelder
16 Marsman, Nick (NED) Keeper
2 Cornelisse, Tim (NED) Verdediger
8 Fer, Leroy (NED) Middenvelder
Nou, ik wil toch wel ff dat de spelers binnenkort vóór ons staan.. Om uitleg te geven over de wanprestaties van de afgelopen tijdquote:Op zondag 6 mei 2012 19:28 schreef ReMcOrE het volgende:
we staan nog steeds achter Twente, alleen we zijn wel even diep teleurgesteld...
Mogen ze ook wat salaris inleveren...quote:Op zondag 6 mei 2012 19:32 schreef The_Groove het volgende:
Vriendinnetje is al over het verlies heen, trots op de reeks die Twente de afgelopen 5 jaar heeft neergezet en kijkt hoopvol naar volgend seizoen.
Denk dat Twente lekker met de beloftes de playoffs in moet en verder lekker op vakantie gaan en niet meer aan terug denken.
Hoe dan ook komen er een hoop nieuwe spelers
Waarom?quote:Op zondag 6 mei 2012 19:34 schreef DaDude1987 het volgende:
[..]
Mogen ze ook wat salaris inleveren...
en berghuisquote:
Geldwolven? De rest speelt op vrijwillige basis wil je zeggen of wat is je punt?quote:Op zondag 6 mei 2012 19:36 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Waarom?
Naja gewoon geldwolven als Chadli, Bajrami en Mihaylov eruit gooien zou al helpen qua instelling
quote:Op zondag 6 mei 2012 20:19 schreef loni55 het volgende:
[..]
Geldwolven? De rest speelt op vrijwillige basis wil je zeggen of wat is je punt?
dat klopt, maar verhuurd aan vvv, dus geen selectiespelerquote:
En je weet toevallig dat zij broodvoetballers zijn zoals jij het noemt en de rest niet. Tja ik zie geen enkel verschil in inzet tussen hen en de rest.quote:Op zondag 6 mei 2012 20:20 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen liefhebbers van het spelletje of broodvoetballers.
Ja, dat hoor ik wel uit Twente kringen ja.quote:Op zondag 6 mei 2012 20:27 schreef loni55 het volgende:
[..]
En je weet toevallig dat zij broodvoetballers zijn zoals jij het noemt en de rest niet. Tja ik zie geen enkel verschil in inzet tussen hen en de rest.
Het spijt mij zeer maar als het probleem bij die drie lag zou twente het veel beter hebben gedaan en niet eindigen waar ze nu staan.quote:Op zondag 6 mei 2012 20:28 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Ja, dat hoor ik wel uit Twente kringen ja.
Die drie zijn er too name a few - ik leg toch niet het hele falen op hun schoot ?quote:Op zondag 6 mei 2012 20:31 schreef loni55 het volgende:
[..]
Het spijt mij zeer maar als het probleem bij die drie lag zou twente het veel beter hebben gedaan en niet eindigen waar ze nu staan.
Ik hoop toch wel dat je begrijpt dat we via de playoffs EL willen halen(nja eigenlijk direct, maar helaas) en niet via 1 of ander bonusprijsje omdat we zo lief waren.quote:Op maandag 7 mei 2012 00:35 schreef GGMM het volgende:
[..]
Dan haalt Excelsior geen Europees voetbal.
Jullie halen dat sowieso wel via de fair-playprijs.
Dat is wel te begrijpen ja, maar of dat lukt is een ander verhaalquote:Op maandag 7 mei 2012 00:44 schreef blistah het volgende:
[..]
Ik hoop toch wel dat je begrijpt dat we via de playoffs EL willen halen(nja eigenlijk direct, maar helaas) en niet via 1 of ander bonusprijsje omdat we zo lief waren.
Of je daar zo blij over moet zijn weet ik niet.quote:Op zondag 6 mei 2012 22:31 schreef Shivo het volgende:
Jammer van het resultaat en van het seizoen. Het positieve is dat alle succes supporters, met hun gelul over broodballers en gebrek aan inzet als het een keer niet lukt, nu weer terug gaan naar Ajax.
Ja je zult maar wat kritisch durven te zijn op dit seizoen, dan ben je uiteraard geen eckte supporter.quote:Op zondag 6 mei 2012 22:31 schreef Shivo het volgende:
Jammer van het resultaat en van het seizoen. Het positieve is dat alle succes supporters, met hun gelul over broodballers en gebrek aan inzet als het een keer niet lukt, nu weer terug gaan naar Ajax.
Omdat?quote:Op maandag 7 mei 2012 02:06 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik vond dat Joop Munsterman al voor september zijn kaarten grof overspeeld had.
Ja. Als je besluit een vaste technische staf in de club te behouden die de rode lijn van het Twente beleid moet bewaken, en de samenwerking tussen de trainer en die technische staf niet werkt, dan zit er weinig anders op dan de trainer te ontslaan.quote:Op maandag 7 mei 2012 11:46 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Staat de Twente supporter eigenlijk nog steeds achter de trainingswissel? Natuurlijk achteraf makkelijk praten, maar het ging eigenlijk wel een stuk beter met Adriaanse..
Ze hadden daar toch ook even mee kunnen wachten tot het einde van het seizoen? het contract van Co liep immers toch af en de resultaten waren best aardig.quote:Op maandag 7 mei 2012 11:53 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ja. Als je besluit een vaste technische staf in de club te behouden die de rode lijn van het Twente beleid moet bewaken, en de samenwerking tussen de trainer en die technische staf niet werkt, dan zit er weinig anders op dan de trainer te ontslaan.
Ik weet niet of je Steve zoveel kunt aanrekenen, uiteindelijk zijn het de assistent trainers en spelers die Co weg wilden hebben en de spelers hebben het laten lopenquote:Op maandag 7 mei 2012 12:01 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Ze hadden daar toch ook even mee kunnen wachten tot het einde van het seizoen? het contract van Co liep immers toch af en de resultaten waren best aardig.
Maar goed, achteraf misschien maar beter dat Steve nu al faalt, anders had Joop hem voor volgend seizoen gecontracteerd. Nu weet iedereen inmiddels dat het met Steve niet veel gaat worden komend seizoen.
Dat klopt wel, maar dan had de directie moeten zeggen: je doet het nog maar 3 maanden met deze trainer, daarna kijken we wel verder.quote:Op maandag 7 mei 2012 12:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik weet niet of je Steve zoveel kunt aanrekenen, uiteindelijk zijn het de assistent trainers en spelers die Co weg wilden hebben en de spelers hebben het laten lopen
Ik vind Luuk ook niet zo'n creatieve speler hoor en die heeft wel laten zien dat hij in de spits veel meer rendement heeft dan op 10quote:Op maandag 7 mei 2012 12:12 schreef Adames het volgende:
Co had anders wel beter door waar de problemen van dit team lagen, al kwam het er niet altijd zo uit. Omdat er geen creativiteit in dit team zit, was beter om de enige goede creatieve speler op nummer 10 te laten spelen, ondanks dat Luuk eigenlijk beter is in de spits.
Omdat Luuk op het middenveld speelt, heb je niks aan nog eens 2 lopers. Dus ofwel Janssen, ofwel Fer moet op de bank beginnen. Waarop zijn keuze is gebaseerd, is me niet bekend, maar het was eigenlijk vrij logisch. Beter dan een middenveld wat niet zo veel bijdraagt aan het spel, zoals nu het geval is.
Ondanks het gooien van knaken naar Alderweireld toch het beste en sportiefste publiek.quote:UEFA bevestigt: Nederland krijgt extra plek
Nederland kan komend seizoen definitief een extra ploeg inschrijven voor de Europa League. De UEFA heeft dat maandagmiddag bevestigd. Noorwegen en Finland profiteerden ook van het Fair Play-klassement.
De eerste drie landen in de lijst kunnen een extra team inschrijven. Nederland wist sinds vorige week dat een van de plekken zo goed als zeker naar de Eredivisie zou gaan. Het team dat uiteindelijk deelneemt, stroomt in de eerste voorronde van de Europa League in.
Het klassement wordt opgesteld aan de hand van positieve spelopvatting, respect voor de tegenstander, respect voor de scheidsrechter, gedrag van de fans en van de technische staf en het aantal gekregen gele en rode kaarten. FC Twente krijgt vooralsnog de Nederlandse plek. Als de Tukkers de play-offs winnen, schuift het startbewijs door naar degradant Excelsior.
http://www.voetbalprimeur(...)ijgt_extra_plek.html
Meer dan de rest van Twente (Chadli lag er toen toch uit of niet? )quote:Op maandag 7 mei 2012 12:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik vind Luuk ook niet zo'n creatieve speler hoor en die heeft wel laten zien dat hij in de spits veel meer rendement heeft dan op 10
Daarom staan Heerenveen en Ajax boven jullie.quote:Op maandag 7 mei 2012 16:13 schreef HuffTheTalbot het volgende:
[..]
Ondanks het gooien van knaken naar Alderweireld toch het beste en sportiefste publiek.
quote:Op maandag 7 mei 2012 17:11 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Daarom staan Heerenveen en Ajax boven jullie.
quote:Dat FC Groningen-aanvaller Dusan Tadic de overstap naar FC Twente zou gaan maken, is geen verassing. Dinsdagmiddag zal de Serviër ook daadwerkelijk gepresenteerd worden bij de club uit Enschede. Dit meldt TC/Tubantia.
De 23-jarige spelmaker was al enige tijd rond met Twente, maar beide partijen gaven aan liever eerst de competitie af te ronden, voordat zijn overgang echt definitief zou worden.
Tadic speelde zondag zijn laatste wedstrijd in het shirt van De Parel van het Noorden tegen AZ (1-0 verlies). Hij wist dit seizoen zeven keer het net te vinden en negen keer was hij de aangever. Vorig seizoen was hij goed voor zeven doelpunten en maar liefst zeventien assists.
Hij maakte zijn debuut voor de Groningers in de met 2-1 gewonnen thuiswedstrijd tegen Ajax op 8 augustus 2010. In totaal speelde Tadic 68 competitiewedstrijden voor FC Groningen.
Spira!quote:Tadic: "Wil mooie dingen laten zien bij Twente"
Dusan Tadic zette dinsdag zijn handtekening onder een driejarig contract (met een optie voor nog twee jaar) bij FC Twente. De Servische aanvaller komt komende zomer over van FC Groningen.
"Ik hoop dat ik bij FC Twente heel veel mooie dingen kan laten zien. Verder denk ik dat ik extra kwaliteit en creativiteit in de ploeg kan brengen. Ik kijk erg uit naar mijn tijd bij FC Twente", zegt 'recordaankoop' Tadic op de officiële website van de club uit Enschede.
Een voorkeur voor een positie in het elftal van trainer Steve McClaren heeft Tadic niet. "Alle offensieve plekken liggen mij goed. Ik kan zowel op de linker- als op de rechterflank uit de voeten, maar ook op de nummer tien positie wil ik graag bewijzen wat ik kan betekenen voor het team."
Tadic houdt goede herinneringen over aan zijn eerste ontmoeting met de Engelse trainer van FC Twente. "Ik heb Steve McClaren al eens ontmoet en het was een genoegen om kennis met hem te maken. Ik vind hem een oprechte en aardige man."
De Serviër treedt bij FC Twente in de voetsporen van landgenoot Slobodan Rajkovic. "Rajkovic is een goede vriend van me. Hij speelde twee seizoenen op huurbasis voor FC Twente en werd kampioen met de club. Hij vertelde me ook goede verhalen over McClaren. Ook weet ik dat Spira Grujic hier gespeeld heeft."
http://www.voetbalprimeur(...)zien_bij_Twente.html
quote:McClaren: 'Geen spijt van keuze voor FC Twente'
Steve McClaren dacht begin april nog aan een kampioenschap met FC Twente, donderdag begint de oefenmeester met zijn ploeg echter aan de play-offs voor Europees voetbal. De trainer is ontevreden en eist nu prestaties.
McClaren moet zijn jongens motiveren voor een dubbele ontmoeting met RKC Waalwijk, het is in de ogen van de Engelsman niet de vraag of dat gaat lukken. "Ze hebben geen keus. We moeten de komende wedstrijden onze trots terugvinden, niet alleen voor onszelf, maar ook voor de supporters. We hebben onszelf in deze positie gemanoeuvreerd, dus hebben we iets goed te maken."
"We hebben nu jongens nodig die willen vechten, die er alles voor doen om de extra wedstrijden te winnen", vervolgt McClaren zijn verhaal in het Algemeen Dagblad. "We moeten nu als team opereren. Als dat betekent dat ik andere spelers moet brengen, jongere spelers, om deze klus te klaren, dan zal dat moeten. Wat dit elftal momenteel laat zien, is simpelweg niet goed, het is onacceptabel."
Spijt van zijn keuze voor FC Twente heeft McClaren niet. "Nee, ik heb in januari met mijn volle verstand voor deze club gekozen. Er staat een uitstekende, professionele organisatie met veel mogelijkheden. Op dit moment vallen alleen de prestaties tegen, daarvoor moeten we met zijn allen de verantwoordelijkheid nemen. Zelf loop ik ook zeker niet weg voor de problemen."
"We moeten nu zorgen dat we de play-offs tot een goed einde brengen, en daarna wacht een korte zomer, waarin we het nodige moeten hervormen met het oog op volgend seizoen", sluit de opvolger van Co Adriaanse af.
http://www.voetbalprimeur(...)_voor_FC_Twente.html
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |