quote:FC Twente is een Nederlandse professionele voetbalvereniging uit Enschede die op 1 juli 1965 werd opgericht. Kernwaarden van FC Twente zijn 'voetbal, ambiance en solidariteit'. Tevens zijn dit de belangrijkste pijlers die de club probeert uit te dragen onder het motto 'meer dan een club'. De traditionele uitrusting van FC Twente bestaat uit een volledig rood tenue. De 'Tukkers' spelen hun thuiswedstrijden in De Grolsch Veste. Tot medio 1998 was Stadion Het Diekman de thuisbasis van de club.
Sinds de oprichting in 1965 speelt de club betaald voetbal. Met uitzondering van het seizoen 1983/84 kwam de club constant uit in de Eredivisie. Op de UEFA ranglijst van de beste voetbalclubs in Europa stond FC Twente voor het seizoen 2011/12 als vierde Nederlandse club op de 49e plaats.[3]. Op de eeuwige ranglijst van de Eredivisie bevond de club zich in 2011 op een vierde plaats. FC Twente werd voor het eerst in haar historie landskampioen in het seizoen 2009/10.
Per seizoen 2011/12 werd Co Adriaanse Manager Technische Zaken. Alfred Schreuder, Boudewijn Pahlplatz en Youri Mulder werden de assistent-trainers van het eerste elftal.
Openingspost is hier terug te vindenquote:Rugnummer Naam Positie
1 Boschker, Sander (NED) Keeper
9 De Jong, Luuk (NED) Aanvaller
11 Bajrami, Emir (ZWE) Middenvelder
12 Berghuis, Steven (NED) Middenvelder
7 Landzaat, Denny (NED) Middenvelder
21 Janko, Marc (OOS) Aanvaller
19 Douglas (BRA) Verdediger
5 Bengtsson, Rasmus (ZWE) Verdediger
3 Kuiper, Nicky (NED) Verdediger
4 Wisgerhof, Peter (NED) Verdediger
13 Mihaylov, Nikolay (BUL) Keeper
22 Chadli, Nacer (BEL) Aanvaller
6 Brama, Wout (NED) Middenvelder
23 Buysse, Bart (BEL) Verdediger
15 Rosales, Roberto (VEN) Verdediger
20 Tiendalli, Dwight (NED) Verdediger
27 Vujicevic, Dario (BOS) Middenvelder
18 Leugers, Thilo (DUI) Middenvelder
24 John, Ola (NED) Aanvaller
14 Janssen, Willem (NED) Middenvelder
16 Marsman, Nick (NED) Keeper
2 Cornelisse, Tim (NED) Verdediger
8 Fer, Leroy (NED) Middenvelder
daar kan ik me wel in vinden!quote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:22 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ik vind eigenlijk dat supporters van een ander team geen topic mogen openen. Zeker als ze dit soort TT's gebruiken.
ik vind dat je niet moet gaan juichen voor een andere club terwijl je zelf in de race bent voor een plek 2quote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:22 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ik vind eigenlijk dat supporters van een ander team geen topic mogen openen. Zeker als ze dit soort TT's gebruiken.
quote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:22 schreef SuperHarregarre het volgende:
Volwassen weerquote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:24 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
ik vind dat je niet moet gaan juichen voor een andere club terwijl je zelf in de race bent voor een plek 2
Dat juichen voor de kakkies was een stuk kinderachtiger iddquote:
I rest my case.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:31 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Dat juichen voor de kakkies was een stuk kinderachtiger idd
Godsammequote:
Doeiquote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:35 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Godsamme
zie zovaak joden en 020 hier voorbij komen en dan is kakkies weer fout
Ik gun julie de 6e plaats
Maar ik ben weer weg
Ik ben voor Feyenoord maar als je een topic opent voor een ander team moet je je gewoon gedragen.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:35 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Godsamme
Maar ik ben weer weg
Zielig mannetje.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:35 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Godsamme
Maar ik ben weer weg
Dat uitfluiten doen ze ook bij jullie hoor, hoorde het toch echt na de 2-2 tegen Nacquote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:46 schreef d1ce het volgende:
Ja man, stoer zijn wij hé. En volgend seizoen lekker weer je eigen spelers uitfluiten als ze een wedstrijd wat minder spelen, wat is het fijn om een ajacied te zijn.
Moment opname, je weet zelf ook donders goed dat we altijd achter ons team staan. Begrijp me niet verkeerd, jullie verdienen het om kampioen te worden met zo een ruig seizoen achter de rug maar om nou telkens hetzelfde aan te halen alsof wij onderdanen zijn van het grote Ajax is zelfs voor (sommige) ajacieden nogal hypocriet.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:47 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Dat uitfluiten doen ze ook bij jullie hoor, hoorde het toch echt na de 2-2 tegen Nac
quote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:41 schreef stevenmac26 het volgende:
Net zo zielig als dat je gaat juichen voor je directe concurrent
Hypocriete mensen hier
Ho ho, ik had altijd diep respect voor de supporters van fc twente tot afgelopen zondagquote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:53 schreef d1ce het volgende:
[..]
Moment opname, je weet zelf ook donders goed dat we altijd achter ons team staan. Begrijp me niet verkeerd, jullie verdienen het om kampioen te worden met zo een ruig seizoen achter de rug maar om nou telkens hetzelfde aan te halen alsof wij onderdanen zijn van het grote Ajax is zelfs voor (sommige) ajacieden nogal hypocriet.
Inderdaad geen slimme actie, maar flikker alsjeblieft toch op een beetje zout in de wonden te strooien hier.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:41 schreef stevenmac26 het volgende:
Net zo zielig als dat je gaat juichen voor je directe concurrent
Hypocriete mensen hier
Hij juicht toch niet?quote:
Geeft wel aan dat meneertje de Ajacied ontzag heeft voor Twente.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:56 schreef HuffTheTalbot het volgende:
Trots op FC Twente! Ook al staat een topictitel op Fok! je niet zo aan. Er zijn veel ergere dingen in het leven, en het feit dat een Ajacied in een Twente-topic gaat zitten wachten op de laatste post, ach, een glimlach..
Lees mijn post eens dan, ik was er bij zondag en mijn respect verdween heel snelquote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:58 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Geeft wel aan dat meneertje de Ajacied ontzag heeft voor Twente.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |