Verder zie http://www.cyclingfever.c(...)&editie_idd=MjI5MTI=quote:BOS Theo
BROWN Graeme
CLEMENT Stef
GARATE Juan Manuel
LEEZER Tom
NIERMANN Grischa
RENSHAW Mark
SLAGTER Tom Jelte
VAN EMDEN Jos
Hij leek zelf te vallen, andere raborenner stuurde meteen renshaw door om mee te sprintenquote:Op zondag 6 mei 2012 17:27 schreef GotenSSJ het volgende:
Laat die beelden van Bos nog eens zien regie. Ben benieuwd of het nou echt zijn schuld was, of dat degene in de binnenbocht tegen hem aan reed.
Dacht dat die witte renner in de binnenbocht misschien nog een klein duwtje aan Bos gaf, en daardoor in onbalans raakte.quote:Op zondag 6 mei 2012 17:28 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Hij leek zelf te vallen, andere raborenner stuurde meteen renshaw door om mee te sprinten
Klopt, dat was duidelijk te zien.quote:Op zondag 6 mei 2012 17:30 schreef Felagund het volgende:
Volgens de Duitse Eurosport is Bos gevallen doordat hij tegen het achterwiel van Renshaw aan reed.
Denk het ook. Enige wat hij altijd nodig heeft in een grote ronde is loskomen. En als hij nu al wint, weet je wel hoe de vlag erbij hangt.quote:Op zondag 6 mei 2012 20:07 schreef SaintOfKillers het volgende:
Tja, het zou me niet verbazen indien Cavendish nu gewoon elke sprint gaat winnen (als hij er nog bijzit uiteraard).
Mij ook, maar t/m etappe 14 moet wel te doen zijnquote:Op zondag 6 mei 2012 20:42 schreef Redefine het volgende:
Al zou het me verbazen als hij de Giro uitrijdt.
Die dekselse Mark Renshaw maakt steeds meer vrienden in het peloton, deze keer onbewust...quote:Op zondag 6 mei 2012 17:30 schreef Felagund het volgende:
Volgens de Duitse Eurosport is Bos gevallen doordat hij tegen het achterwiel van Renshaw aan reed.
Hij wou gewoon voor eigen kans gaanquote:Op maandag 7 mei 2012 10:01 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Die dekselse Mark Renshaw maakt steeds meer vrienden in het peloton, deze keer onbewust...
Ze hebben wel al die kleine wedstrijdjes in het voorjaar gestreamt. Bespaar dan liever daar op dan de Giro imo. Al zullen die kleinere wedstrijden misschien in 1 pakket zitten met de Ronde e.d.quote:Op maandag 7 mei 2012 09:57 schreef OProg het volgende:
Zijn de rechten voor de Giro dan eigenlijk zoveel duurder dan van de Vuelta?
Of bespaar op voetbal?quote:Op maandag 7 mei 2012 10:05 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ze hebben wel al die kleine wedstrijdjes in het voorjaar gestreamt. Bespaar dan liever daar op dan de Giro imo. Al zullen die kleinere wedstrijden misschien in 1 pakket zitten met de Ronde e.d.
was het niet demare?? denk dat het een combi was van een setje krijgen en daarom niet meer om het wiel van renshaw heen kunnen sturen. Netjes dan Renshaw zelf overeind blijft. Krijgt toch een flinke knauw tegen zijn achterwiel te verduren als Bos er overheen kukkeltquote:Op maandag 7 mei 2012 10:03 schreef franklop het volgende:
[..]
Hij wou gewoon voor eigen kans gaan
Nee hoor, Bos zei op Rabosport dat Renshaw voor een FdJ renner (Bonnet zei die zelf) moet uitwijken en dat Bos het niet lukte om die manouvre te maken
http://www.fiets.nl/2012/(...)dt-op-giro-parcours/quote:Burgemeester Horsens overlijdt op Giro-parcours
6 mei 2012 | Door Michael | Geplaatst in Fietsnieuws, Nieuws
Een dag voordat het peloton van de Giro d’Italia zijn plaats zou aan doen is burgemeester Jan Trojborg van Horsens op 56-jarige leeftijd overleden.
De burgervader fietste zondag met duizenden wielerliefhebbers op het parcours waar de Ronde van Italië maandag op koerst. De start en finish van de derde etappe in de Giro zijn in het in Midden-Jutland gelegen Horsens (54.000 inwoners).
De sociaal-democraat, die ook voormalig minister was, werd getroffen door een hartinfarct en overleed ter plekke.
Renshaw is dan ook een expert op het gebied van duwen en trekken in de sprints.quote:Op maandag 7 mei 2012 10:50 schreef the_critic het volgende:
[..]
Netjes dan Renshaw zelf overeind blijft. Krijgt toch een flinke knauw tegen zijn achterwiel te verduren als Bos er overheen kukkelt
quote:Giro-baas: 'Ik droom van start in VS'
'Ik wil in de toekomst alle toppers aan de start van de Giro', zegt Girobaas Michele Acquarone. 'Het moet een droom zijn van elke ronderenner om alle drie de rittenwedstrijden aan zijn palmares toe te voegen. Er is nog een lange weg af te leggen, maar ik geloof er in dat de Giro weldra opnieuw tot de verbeelding spreekt.'
Vorig jaar was er veel kritiek op de Giro: te zware ritten, te lange verplaatsingen, te gevaarlijk. Toch start de wedstrijd dit jaar in Denemarken waarna opnieuw een lange transfer volgt. Bent u niet in hetzelfde bedje ziek als uw voorganger?
'Er is inderdaad opnieuw een buitenlandse start, maar dat houdt daarom niet meteen in dat de Giro te zwaar is. Ik ben bereid om toe te geven dat we vorig jaar fouten hebben gemaakt. Niet alleen de renners klaagden, ook de journalisten... en terecht. De transfers waren te lang, het was te hectisch en bij momenten gevaarlijk. Kijk: we zoeken naar een juist evenwicht: de Giro is altijd de zwaarste rittenwedstrijd geweest. Dat moeten we behouden, maar de kunst bestaat erin om voortaan een koers te creëren die zowel voor sprinters, klimmers, als voor vrijbuiters aantrekkelijk is. Ik zou het fantastisch vinden als Mark Cavendish dit jaar de Giro uitrijdt en de rode puntentrui wint.'
Twee jaar geleden startte u in Nederland. Nu in Denemarken. Zijn er nog landen waar u van droomt?
'De keuze voor het Scandinavische land is weloverwogen. We brengen het 'festival van de Giro' naar een plaats die strategisch goed ligt. Bezoekers uit België, Nederland, Duitsland, Noorwegen kunnen gemakkelijk de Giro bijwonen en er van de atmosfeer proeven. En ik wil zelfs meer, in de toekomst wil ik buiten Europa treden.'
Hoezo?
'Ik droom van een start in de Verenigde Staten.'
Is dat geen waanzin?
'Niet helemaal. Kijk: zo'n start is zeer duur en met de huidige economische crisis is het geen optie. Maar als het wielrennen zich steeds verder blijft mondialiseren, moet de Giro ook mee in die evolutie. Als we de crisis zijn ontgroeid en het wielrennen haar problemen heeft aangepakt, moet dat realiseerbaar zijn. Een start in de VS, vervolgens een paar etappes op Amerikaanse bodem en daarna vliegen de renners 's nachts, in business class naar Italië. Dan doen we het een paar dagen rustig aan in Italië, enkele korte en vlakke etappes om de jetlag te overwinnen en daarna vliegen we er weer in. Ik denk echt dat het mogelijk is.'
Als je inderdaad 's nachts, alvast een beetje rekening houdend met het tijdsverschil, in zo'n flatbed naar Europa vliegt en daarna een rustdag hebt, dan lijkt het mij toch best te doen als renner?quote:Op maandag 7 mei 2012 11:22 schreef Redefine het volgende:
Ok dus de trip naar de VS komt er nog even niet omdat dat teveel geld kost. Dat het een belachelijk idee is en afhecht voor de renners is duidelijk geen probleem. We stoppen er gewoon een paar makkelijke en korte ritten in, dan is het probleem opgelost. Wat een idioot.
Je krijgt twee keer kort achter elst te maken met flinke tijdverschillen. Dat is voor geen enkel mens echt goed, laat staan voor topsporters om een prestatie te leveren. Sowieso is het totaal onnodig om dat te starten. Organiseer daar dan een ronde als organisator.quote:Op maandag 7 mei 2012 11:26 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Als je inderdaad 's nachts, alvast een beetje rekening houdend met het tijdsverschil, in zo'n flatbed naar Europa vliegt en daarna een rustdag hebt, dan lijkt het mij toch best te doen als renner?
Ik vraag me eerder af hoe je het logistiek regelt met volgwagens enzo. Hoe dan ze dat sowieso eigenlijk bij bijvoorbeeld die wedstrijdjes in californie en montreal, alles met de boot?
2 keer? Kunnen 1e keer toch een weekje van tevoren komen. Dan heb je er echt geen last meer van hoor. En tijdsverschil in een stoeltje economy class of slapend in een bed is een wereld van verschilquote:Op maandag 7 mei 2012 11:58 schreef Redefine het volgende:
[..]
Je krijgt twee keer kort achter elst te maken met flinke tijdverschillen. Dat is voor geen enkel mens echt goed, laat staan voor topsporters om een prestatie te leveren. Sowieso is het totaal onnodig om dat te starten. Organiseer daar dan een ronde als organisator.
Hoe moet de Giro dan nieuwe mensen aan zich binden volgens jou? Het zit er dik in dat de Vuelta een sterkere bezetting heeft dan de Giro dit jaar. Ze moeten toch iets doen?quote:Op maandag 7 mei 2012 12:03 schreef ThePlaneteer het volgende:
Feit is dat je je in allerlei bochten moet gaan wringen om 2 daagjes door een Amerikaanse staat te gaan fietsen waar enkel en alleen promotionele doeleinden dient.
Zolang ze maar niet de renners zelf gebruiken als fietsende advertenties is er vast wel een beter alternatief.quote:Op maandag 7 mei 2012 12:11 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Hoe moet de Giro dan nieuwe mensen aan zich binden volgens jou? Het zit er dik in dat de Vuelta een sterkere bezetting heeft dan de Giro dit jaar. Ze moeten toch iets doen?
Denk jij dat de bezetting beter wordt door in de Verenigde Staten te gaan koersen, met alle ongemakken erbij?quote:Op maandag 7 mei 2012 12:11 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Hoe moet de Giro dan nieuwe mensen aan zich binden volgens jou? Het zit er dik in dat de Vuelta een sterkere bezetting heeft dan de Giro dit jaar. Ze moeten toch iets doen?
lijkt me dat daar auto's gehuurd worden.quote:Op maandag 7 mei 2012 11:26 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik vraag me eerder af hoe je het logistiek regelt met volgwagens enzo. Hoe dan ze dat sowieso eigenlijk bij bijvoorbeeld die wedstrijdjes in californie en montreal, alles met de boot?
Organisatie van rondes buiten Europa regelen vaak zelf de auto's voor de deelnemende ploegen.quote:Op maandag 7 mei 2012 12:35 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
lijkt me dat daar auto's gehuurd worden.
Was vroeger ook in de Tour toen Fiat nog sponser was.
Rabobank reed bv in Volvo's, maar met de tour kregen ze van Fiat enkele wagens ter beschikking.
Verplaatsing van Denemarken naar Italië lijkt ook niet echt leuk voor de motards. Van noord naar Midden/Zuid Europa in 1 dag.
Ik denk dat die ongemakken wel meevallen. Ze vliegen nu ook al de hele wereld over. Nogmaals, als je gewoon in een bed ligt te slapen valt het echt wel mee met die jetlag.quote:Op maandag 7 mei 2012 12:16 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Denk jij dat de bezetting beter wordt door in de Verenigde Staten te gaan koersen, met alle ongemakken erbij?
En een sporter is per definitie een wandelende, rennende, fietsende advertentiequote:Op maandag 7 mei 2012 12:16 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Zolang ze maar niet de renners zelf gebruiken als fietsende advertenties is er vast wel een beter alternatief.
Gebeurde vorig jaar met Van Leijen bij Vacansoleil ook.quote:Op maandag 7 mei 2012 15:45 schreef Tommeke het volgende:
Haha dat is Marc de Maar toen overkomen. Hij wou niet verlengen en werd toen door Patje Lefevere van het programma gehaald
Als Cavendish niet direct kan winnen en in een kansloze positie zit, doet hij vaak ook de meest maffe dingen. Hij heeft het denk ik ook zelf veroorzaakt.quote:Op maandag 7 mei 2012 16:04 schreef DeeBee het volgende:
Teh fuck deed Cav daar?!Liet zich ook compleet insluiten en verrassen...
Harde valpartij, al viel het nog mee gezien wat er allemaal achter zat...
Duidelijk de schuld van Ferrari. Wat een mongel.quote:Op maandag 7 mei 2012 16:05 schreef TheArt het volgende:
[..]
Als Cavendish niet direct kan winnen en in een kansloze positie zit, doet hij vaak ook de meest maffe dingen. Hij heeft het denk ik ook zelf veroorzaakt.
Phinney blijft zitten.
Na de slomo overduidelijk dat het een debiele move van Ferrari was...quote:Op maandag 7 mei 2012 16:05 schreef TheArt het volgende:
[..]
Als Cavendish niet direct kan winnen en in een kansloze positie zit, doet hij vaak ook de meest maffe dingen. Hij heeft het denk ik ook zelf veroorzaakt.
Phinney blijft zitten.
quote:1 - Goss
2 - J.J. Haedo
3 - Farrar
4 - Demare
5 - Renshaw
6 - Hushovd
7 - Kristoff
8 - Feillu
9 - Ferrari
10 - Beppu
11 - Guardini
12 - Rasmussen
13 - Soupe
14 - Bauer
15 - Schorn
16 - Nizzolo
17 - Belletti
18 - Ventoso
19 - Hunter
20 - Favilli
En terecht.quote:Op maandag 7 mei 2012 16:09 schreef ThePlaneteer het volgende:
Maar goed dat Ferrari door kon fietsen anders had hij een paar tikken gehad van Cav
Hij stond direct op om hem te zoeken.
Was Favilli volgens mij.quote:Op maandag 7 mei 2012 16:10 schreef Gitank2 het volgende:
Wow die liquigas? springt ook gewoon over cavendish heen
Bunnyhoppende Vinifarnesequote:Op maandag 7 mei 2012 16:11 schreef marcodej het volgende:
Pozzato rijdt gewoon over hem heen en blijft op de been.
twitter:marcelkittel twitterde op maandag 07-05-2012 om 16:11:40I guess Ferrari went straight to his team bus, locked all doors & started praying...
reageer retweet
Op tv.quote:Op maandag 7 mei 2012 16:14 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Kan je al ergens een herhaling van de sprint zien?
Correctie: het was Favilli zelf. Beide kleine gastjes. Maar Guardini kan nooit met sprong over Cav als 11e zijn geëindigd terwijl Favilli zelf maar 20e was. Het moet Favilli dus wel zijn geweest.quote:Op maandag 7 mei 2012 16:18 schreef TheArt het volgende:
De gast die trouwens over Cavendish heen sprong, was Guardini. Die zat in het wiel van Favilli, die er zelf ook net nog langs kon glippen.
Wil 't ook ziehienquote:Op maandag 7 mei 2012 16:21 schreef TheArt het volgende:
[..]
Correctie: het was Favilli zelf. Beide kleine gastjes. Maar Guardini kan nooit met sprong over Cav als 11e zijn geëindigd terwijl Favilli zelf maar 20e was. Het moet Favilli dus wel zijn geweest.
Wel een bazenactie
Overmorgen toch een jaar geleden?quote:Op maandag 7 mei 2012 16:20 schreef Tommeke het volgende:
Mooi die muziek voor WW! Dat kunnen ze wel, die Italianen!
En Danny Nelissen zeiken dat "die Italianen" tijdens de wedstrijd overschakelden naar "een blonde vrouw". Was gewoon de vrouw van Wouter Weylandt.quote:Op maandag 7 mei 2012 16:20 schreef Tommeke het volgende:
Mooi die muziek voor WW! Dat kunnen ze wel, die Italianen!
Danny Nelissenquote:Op maandag 7 mei 2012 16:23 schreef marcodej het volgende:
[..]
En Danny Nelissen zeiken dat "die Italianen" tijdens de wedstrijd overschakelden naar "een blonde vrouw". Was gewoon de vrouw van Wouter Weylandt.
quote:Op maandag 7 mei 2012 16:21 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Wil 't ook ziehien![]()
2 dagen sprinten, al 2 flinke valpartijen dus.
Na het nogmaals zien van de beelden is het helemaal duidelijk dat het Favilli was.quote:
Dat is ook lompquote:Op maandag 7 mei 2012 16:23 schreef marcodej het volgende:
[..]
En Danny Nelissen zeiken dat "die Italianen" tijdens de wedstrijd overschakelden naar "een blonde vrouw". Was gewoon de vrouw van Wouter Weylandt.
twitter:wielerman twitterde op maandag 07-05-2012 om 16:26:46The ambulance dropped the pink jersey in front of the podium, unseen! #giro reageer retweet
Bunny Hop met 65 km. per uurquote:Op maandag 7 mei 2012 16:31 schreef kawotski het volgende:
Bunny Hop met een racefiets.. mooi staaltje van die Farnese renner
Ja precies.quote:Op maandag 7 mei 2012 16:20 schreef VreemdeEend het volgende:
Perfecte timing ook die val van die tweede van Farnese over Cavendish. Iets eerder dwars gaan en hij had zijn derailleur in de dij van Cavendish geplant. Toch altijd weer knap om te zien hoe acrobatisch sommigen die valpartijen ongeschonden weten door te komen.
Dat is inderdaad echt een wonder. En als hij er in de slotfase niet is gelost, dan heeft hij ook geen tijd verloren omdat hij er op het vlakke gewoon uit wordt geredenquote:Op maandag 7 mei 2012 16:44 schreef Szura het volgende:
Trouwens, twee valpartijen in de eerste twee etappes in lijn en Pozzovivo lag er nog niet bij?
Zou het dan eindelijk een keer?
Kristoff kreeg niet zo'n klap op zijn rug als Bos gisteren.quote:Op maandag 7 mei 2012 16:53 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Kristoff ook maar die wordt toch maar mooi 7e.
quote:Mark Cavendish@MarkCavendish
Is the team of Roberto Ferrari or the UCI going to do the right thing? Other riders, including myself, have been sent home for much less.
twitter:Mark_Renshaw twitterde op maandag 07-05-2012 om 17:10:55Congrats to @mattgoss1986 on the win, also hope @MarkCavendish is ok after that fall. That was one wild move. #igotsenthome for much less. reageer retweet
Cavendish ging toen om Ciolek heen ja, en meteen naar links, waarbij hij voor Ciolek en passe de deur dichtgooide. Haussler hield toen redelijk z'n lijn hoor.quote:Op maandag 7 mei 2012 18:55 schreef SaintOfKillers het volgende:
Wat deed Cavendish dan in Zwitserland?
Cavendish en Haussler gingen beiden langs een verschillende kant Ciolek voorbij en kwakten dan allebei terug naar binnen zonder rond te kijken. De enige onschuldige slachtoffers waren daar Ciolek en Boonen, zeker niet Haussler.
gaan we richting voetbal, waar een duwtje of je trui uittrekken vaak zwaarder bestraft wordt dan iemand een open beenbreuk schoppenquote:Op maandag 7 mei 2012 18:48 schreef SaintOfKillers het volgende:
Bij Renshaw zou ik toch niet over "much less" spreken. Er is een verschil tussen ondoordacht opzij zwiepen en 3 onnodige kopstoten uitdelen.
Hij wordt met name afgesneden door Cav, maar je hebt gelijk dat ook Haussler niet helemaal zuiver was. En dat Cav zich toen echt als een klootzak gedroeg.quote:Op maandag 7 mei 2012 19:25 schreef SaintOfKillers het volgende:
Omdat hij langs beide kanten werd ingesloten. Net voor die valpartij gaf Cavendish een serieuze kwak aan Marcato, dat was veel smeriger dan het al bij al vrij routineuze spurtincident dat volgde.
Iedereen zat in die periode met een vergrootglas naar een onconventionele beweging van Cavendish te zoeken omdat hij zich de weken ervoor nogal als een zak gedroeg en dan was deze sprint een enorm groot cadeau, want onschuldig was hij uiteraard niet.
Ach het valt allemaal reuze mee. Dit gebeurt zo vaak in een sprint. Het levert alleen bijna nooit zo'n resultaat op. En natuurlijk is het dom van Ferrari, maar achterom kijken om te kijken of er iemand aankomt in een sprint kan natuurlijk niet. Ook gewoon een ongelukkige samenloop van omstandigheden, die in dit geval tot een val heeft geleid, maar die je bij iedere sprinter wel eens kan ontdekken in een sprint.quote:
Viviani? Favilliquote:Op maandag 7 mei 2012 20:55 schreef franklop het volgende:
Ferrari gedeklasseerd neem ik aan?
Zie nu de sprong van Viviani pas baas
Ja, sorry korte nacht en lange dag gehadquote:Op maandag 7 mei 2012 21:06 schreef TheArt het volgende:
[..]
Viviani? FavilliWel beide dezelfde voornaam
Precies. Zo vaak worden renners ook niet eens uit koers genomen, dus zou ik het in dit geval zeer overdreven vinden. Verder moet vooral Cavendish zijn muil houden. Ik snap dat je kwaad bent dat je van de sokken wordt gereden. Maar roepen dat de UCI maar eens een gesprek met Ferrari en de ploeg! moet hebben, is lachwekkend. Sowieso denkt hij in de koers vaak dat hij een koning is (puur qua sprinten is hij dat zeker). Ik blijf me nog steeds dat voorval met Rooijakkers in de Tour van een paar jaar geleden herinneren.quote:Op maandag 7 mei 2012 23:14 schreef Leatherface het volgende:
Njah, het was gewoon een domme manoeuvre van Ferrari, maar hij is er ook geen crimineel door.
Precies. Dit fragment: http://nos.nl/video/37663-rooijakkers-op-zoek-naar-cavendish.htmlquote:Op maandag 7 mei 2012 23:40 schreef Redefine het volgende:
[..]
Precies. Zo vaak worden renners ook niet eens uit koers genomen, dus zou ik het in dit geval zeer overdreven vinden. Verder moet vooral Cavendish zijn muil houden. Ik snap dat je kwaad bent dat je van de sokken wordt gereden. Maar roepen dat de UCI maar eens een gesprek met Ferrari en de ploeg! moet hebben, is lachwekkend. Sowieso denkt hij in de koers vaak dat hij een koning is (puur qua sprinten is hij dat zeker). Ik blijf me nog steeds dat voorval met Rooijakkers in de Tour van een paar jaar geleden herinneren.
Juist dat ja. Terwijl hij buiten de koers om een hele sympathieke en relaxte kerel is. Als hij nou eens zou leren om eerst even af te koelen voordat hij wat roept. En al helemaal niets op twitter gaan roepen.quote:Op maandag 7 mei 2012 23:49 schreef TheArt het volgende:
[..]
Precies. Dit fragment: http://nos.nl/video/37663-rooijakkers-op-zoek-naar-cavendish.html
Het is echt een zwakzinnig figuur, gadverdammeHij is altijd de eerste die over respect begint en wat je niet moet doen in een koers, terwijl hij zelf alles wat hij zegt aan zijn laars lapt. Hypocriete zak.
Ik heb er niets op tegen, maar sportploegen moeten strikte afspraken maken met hun personeelsleden omtrent het gebruik van sociale media. En de renners moeten er ook op gewezen worden dat er verschillen zijn tussen iets kunnen zeggen en iets mogen zeggen in de media.quote:Op maandag 7 mei 2012 23:56 schreef Redefine het volgende:
[..]
Juist dat ja. Terwijl hij buiten de koers om een hele sympathieke en relaxte kerel is. Als hij nou eens zou leren om eerst even af te koelen voordat hij wat roept. En al helemaal niets op twitter gaan roepen.
Persoonlijk vind ik sowieso het twitter gebruik binnen het wielerpeloton te achterlijk voor woorden. Het geeft wel wat reuring, zeker als je het vergelijkt met de mediagetrainde andere sporters die helemaal niets zeggen. Maar sinds de intrede van twitter, denken de renners helemaal niet meer na wat ze 'zeggen'. Met als dieptepunt daar dan weer van de reacties van de thuisblijvers bij Astana over de actie van Contador in de Tour van 2009.
Dat kan ik me wel bij aansluiten ja.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 06:29 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik heb er niets op tegen, maar sportploegen moeten strikte afspraken maken met hun personeelsleden omtrent het gebruik van sociale media. En de renners moeten er ook op gewezen worden dat er verschillen zijn tussen iets kunnen zeggen en iets mogen zeggen in de media.
Dat is geen vrijbrief om dan tóch maar te gaan.quote:Op maandag 7 mei 2012 21:06 schreef TheArt het volgende:
[..]
En natuurlijk is het dom van Ferrari, maar achterom kijken om te kijken of er iemand aankomt in een sprint kan natuurlijk niet.
Zeker niet, maar zoiets gaat bijna altijd goed in een sprint. Het is dat Cavendish eraan kwam, want je ziet zo'n actie heel vaak alleen komt er dan niet een snellere man vanachter opzetten. Ik wil maar aangeven dat het eigen is aan sprinten. Iedereen doet het ook.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:20 schreef Zelva het volgende:
[..]
Dat is geen vrijbrief om dan tóch maar te gaan.
Neem dan Theo Bos Turkije als voorbeeldquote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:24 schreef ThePlaneteer het volgende:
Maar wat vinden jullie nu erger? Een roekeloze en oerdomme actie of bewust iemand proberen tegen de vlakte te werken (Renshaw).
Ik neig dan toch meer naar het laatste.
naaktfoto's mogen niet op FOK!quote:Op dinsdag 8 mei 2012 15:36 schreef TheArt het volgende:
Zo ziet Cavendish er vandaag uit.
[ afbeelding ]
Niet best, als er nog ander leed bijkomt qua kneuzingen oid wordt het lastig voor hem te herstellen tijdens de ronde.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 15:36 schreef TheArt het volgende:
Zo ziet Cavendish er vandaag uit.
[ afbeelding ]
Tja, je moet gewoon je lijn houden en anders even over de schouder kieken of je kan als je van links naar rechts gaat.Als je dat niet snapt hoor je niet thuis in een peloton. Ik had die Ferrari brokkenpiloot uit de koers gezet als ik Girobaas was.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:35 schreef TheArt het volgende:
Zeker niet, maar zoiets gaat bijna altijd goed in een sprint. Het is dat Cavendish eraan kwam, want je ziet zo'n actie heel vaak alleen komt er dan niet een snellere man vanachter opzetten. Ik wil maar aangeven dat het eigen is aan sprinten. Iedereen doet het ook.
Nogmaals, dan kan je dus iedereen uit koers zetten. Heeft 0,0 zin dus.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 15:51 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Tja, je moet gewoon je lijn houden en anders even over de schouder kieken of je kan als je van links naar rechts gaat.Als je dat niet snapt hoor je niet thuis in een peloton. Ik had die Ferrari brokkenpiloot uit de koers gezet als ik Girobaas was.
Onzinquote:Op dinsdag 8 mei 2012 15:52 schreef TheArt het volgende:
[..]
Nogmaals, dan kan je dus iedereen uit koers zetten. Heeft 0,0 zin dus.
Misschien niet allemaal nu in deze Giro, maar in de loop van het seizoen wordt elke sprinter dan minstens 1x uit koers gezet.quote:
Dan leren ze tenminste reglementair sprinten. Stelletje cowboys.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 15:55 schreef TheArt het volgende:
[..]
Misschien niet allemaal nu in deze Giro, maar in de loop van het seizoen wordt elke sprinter dan minstens 1x uit koers gezet.
Helemaal mee eens dit.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 10:23 schreef Reya het volgende:
Cavendish is tenminste geen kleurloze wielrenner. Zijn wat hypocriete gezeur neem ik dan maar op de koop toe.
Uiteraard geeft dat wel wat jeu eraan. Maar ik vind dat hij te weinig respect heeft voor zijn collega renners. Er zijn al meerdere voorvallen geweest, waarbij hij blijk gaf, zich een koning te vinden. Waarbij iedereen plaats moet maken. Bovendien maakt hij zelf ook gewoon fouten in de sprint, dan moet hij het niet erger maken als iemand anders ze maakt.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 10:23 schreef Reya het volgende:
Cavendish is tenminste geen kleurloze wielrenner. Zijn wat hypocriete gezeur neem ik dan maar op de koop toe.
Klopt, maar noem mij nou eens een kleurrijke sporter waar niets op aan te merken valt. Imo zijn er twee opties: óf je bent kleurloos, óf je bent kleurrijk en dan komt het af en toe voor dat je een faux pas maakt.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 16:20 schreef Redefine het volgende:
[..]
Uiteraard geeft dat wel wat jeu eraan. Maar ik vind dat hij te weinig respect heeft voor zijn collega renners. Er zijn al meerdere voorvallen geweest, waarbij hij blijk gaf, zich een koning te vinden. Waarbij iedereen plaats moet maken. Bovendien maakt hij zelf ook gewoon fouten in de sprint, dan moet hij het niet erger maken als iemand anders ze maakt.
Cavquote:Op dinsdag 8 mei 2012 10:23 schreef Reya het volgende:
Mwah, ik vind dat hij een iets te grote bek heeft tegen anderen. Al is het zeker ook weer geen ramp dat het hem zo kleurrijk maakt.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 16:27 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Klopt, maar noem mij nou eens een kleurrijke sporter waar niets op aan te merken valt. Imo zijn er twee opties: óf je bent kleurloos, óf je bent kleurrijk en dan komt het af en toe voor dat je een faux pas maakt.
Daarmee bedoel ik uiteraard niet te zeggen dat jullie geen kritiek op Cav mogen hebben.
Ligt eraan wat jij kleurrijk noemt. Ik noem Dave Zabriskie ook kleurrijk, maar op een hele andere manier kleurrijk dan Cav.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 16:27 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Klopt, maar noem mij nou eens een kleurrijke sporter waar niets op aan te merken valt. Imo zijn er twee opties: óf je bent kleurloos, óf je bent kleurrijk en dan komt het af en toe voor dat je een faux pas maakt.
Daarmee bedoel ik uiteraard niet te zeggen dat jullie geen kritiek op Cav mogen hebben.
Dat zei ik bij het begin ook. Cavendish moet gewoon eerst even afkoelen, voordat hij wat zegt.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 17:24 schreef SaintOfKillers het volgende:
Cavendish is een opvliegend ventje, 99% van zijn domme onzin kraamt hij uit vlak na de finish, voor een koers hoor je dat zelden of nooit. Na de finish moeten ze die gewoon een halfuur een muilband omdoen.
Ik prefereer ook kleurrijk boven kleurloos, tenzij het te ver gaat. Met Ricco kon ik helemaal niets, dat leek me echt iemand met een ronduit slecht of naar (of hoe je 't ook wil noemen) karakter, onsympathiek op zoveel manieren dat het wel een ontzettende klootzak moest zijn, daar waar een kalme, normale Cavendish ook gewoon een okaye kerel lijkt.
quote:Op dinsdag 8 mei 2012 18:08 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik denk dat goede verliezers nooit goede sprinters zullen worden
Dit relativeren, en wat cav doet dramatiseren. Net als de gemiddelde journalist.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 15:52 schreef TheArt het volgende:
[..]
Nogmaals, dan kan je dus iedereen uit koers zetten. Heeft 0,0 zin dus.
Zeg maar rustig vaak een slecht verliezer. Die keer in de Giro dat 'ie in het rose de rit niet won, toen stond hij op het podium als een kleuter wiens lolly was afgepakt. Zo chagrijning.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 17:54 schreef Leatherface het volgende:
Cavendish lijkt me een prima kerel, maar niet altijd een goed verliezer.
quote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:48 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Zeg maar rustig vaak een slecht verliezer. Die keer in de Giro dat 'ie in het rose de rit niet won, toen stond hij op het podium als een kleuter wiens lolly was afgepakt. Zo chagrijning.
Ik relativeer niets, want ik vind het nog steeds een domme actie van Ferrari en dat heb ik meermaals gezegd, maar ik vind dat andere mensen de actie van Ferrari wel enorm dramatiseren. Uit de koers gooien, schorsen en weet ik veel wat ik allemaal niet gelezen heb (niet alleen hier overigens).quote:Op dinsdag 8 mei 2012 19:49 schreef Beregd het volgende:
[..]
Dit relativeren, en wat cav doet dramatiseren. Net als de gemiddelde journalist.
Hoge boven vangen veel wind, zeker, als het er zijn die iets te zeggen hebben, simple as that...
Teringlijer roepen naar een Italiaanse cameraman.quote:Op woensdag 9 mei 2012 11:08 schreef ThePlaneteer het volgende:
Doe mij dan maar kleurvolle renners als Tankink
Hij heeft hetzelfde eens gedaan met Soler in de Giro (en vast nog wel vaker zonder dat het in media kwam).quote:Op maandag 7 mei 2012 23:49 schreef TheArt het volgende:
[..]
Precies. Dit fragment: http://nos.nl/video/37663-rooijakkers-op-zoek-naar-cavendish.html
Het is echt een zwakzinnig figuur, gadverdammeHij is altijd de eerste die over respect begint en wat je niet moet doen in een koers, terwijl hij zelf alles wat hij zegt aan zijn laars lapt. Hypocriete zak.
De startvolgorde van de ploegentijdrit van de 95e Giro d'Italia is bekendgemaakt. De 22 ploegen rijden een tijdrit van 33.2 kilometer rond Verona. AG2R-La Mondiale bijt woensdag om 15:25 uur het spits af. Rabobank start om 15:58 uur enquote:Op woensdag 9 mei 2012 13:36 schreef MaleDuck het volgende:
Heeft er iemand starttijden en streams voor vandaag?
ik ook, alleen jammer dat het een tijdrit isquote:
Op de een of andere manier heb ik dat ook altijd met tijdritten in begin van rondes.. Die aan het eind van een ronde gaan meestal nog ergens om, maar het is nu nog vroeg om in the schatten of een 30 seconden die een Scarponi op Basso verliest (om maar wat te zeggen) nu belangrijk zijn of nietquote:Op woensdag 9 mei 2012 14:38 schreef The_Hives het volgende:
[..]
ik ook, alleen jammer dat het een tijdrit is
Iig een mooie omgeving om naar te kijkenquote:Op woensdag 9 mei 2012 14:38 schreef The_Hives het volgende:
[..]
ik ook, alleen jammer dat het een tijdrit is
Exactly my thoughtsquote:Op woensdag 9 mei 2012 14:59 schreef Sautor het volgende:
[..]
Op de een of andere manier heb ik dat ook altijd met tijdritten in begin van rondes.. Die aan het eind van een ronde gaan meestal nog ergens om, maar het is nu nog vroeg om in the schatten of een 30 seconden die een Scarponi op Basso verliest (om maar wat te zeggen) nu belangrijk zijn of niet
Ik kan me hier wel in vinden, maar vind tevens een beslissende tijdrit op de laatste dag ook altijd een beetje zonde. Een tijdrit is vaak veel voorspelbaarder dan een zware bergrit als afsluiter.quote:Op woensdag 9 mei 2012 14:59 schreef Sautor het volgende:
[..]
Op de een of andere manier heb ik dat ook altijd met tijdritten in begin van rondes.. Die aan het eind van een ronde gaan meestal nog ergens om, maar het is nu nog vroeg om in the schatten of een 30 seconden die een Scarponi op Basso verliest (om maar wat te zeggen) nu belangrijk zijn of niet
ligt aan de situatie (tijdrit kwaliteiten van zeg de nummers 1 t/m 5 ) en de tijdsverschillen vooraf aan een afsluitende tijdrit. Ik heb sowieso liever als apotheose een afsluitende (tijd)rit die nog om het klassement gaat dan een wandeletappe met op het einde een sprint.quote:Op woensdag 9 mei 2012 15:32 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Ik kan me hier wel in vinden, maar vind tevens een beslissende tijdrit op de laatste dag ook altijd een beetje zonde. Een tijdrit is vaak veel voorspelbaarder dan een zware bergrit als afsluiter.
Lemond vs. Fignonquote:Op woensdag 9 mei 2012 15:32 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Ik kan me hier wel in vinden, maar vind tevens een beslissende tijdrit op de laatste dag ook altijd een beetje zonde. Een tijdrit is vaak veel voorspelbaarder dan een zware bergrit als afsluiter.
Evansquote:Op woensdag 9 mei 2012 15:38 schreef Sautor het volgende:
[..]
Lemond vs. Fignon
Schleck vs. Contador vorig jaar was best aardig nog
Een wandeletappe is inderdaad een hele andere categorie en niet echt vergelijkbaar. De Tour bijvoorbeeld eindigt nou eenmaal traditiegetrouw met een sprint in Parijs, dus de voorlaatste etappe is dan vanzelf de laatste potentieel interessante etappe. Ik zie dan liever een direct man tegen man gevecht dan wat virtuele tijdverschillen in beeld.quote:Op woensdag 9 mei 2012 15:37 schreef The_Hives het volgende:
[..]
ligt aan de situatie (tijdrit kwaliteiten van zeg de nummers 1 t/m 5 ) en de tijdsverschillen vooraf aan een afsluitende tijdrit. Ik heb sowieso liever als apotheose een afsluitende (tijd)rit die nog om het klassement gaat dan een wandeletappe met op het einde een sprint.
De eerste heb ik niet meegemaakt en wat is natuurlijk legendarisch en meer een uitzondering. De tweede was hooguit even interessant (in 2010 bedoel je neem ik aan).quote:Op woensdag 9 mei 2012 15:38 schreef Sautor het volgende:
[..]
Lemond vs. Fignon
Schleck vs. Contador vorig jaar was best aardig nog
Dat dus. Hoewel ik het wel mooi vindt om te zien hoe ze waaiers rijden enzo in een ploegentijdrit.quote:Op woensdag 9 mei 2012 16:04 schreef JohnDDD het volgende:
Tijdritten zijn perfect om in het echt te zien, saai op TV, gewone etappes het omgekeerde...
Bij Androni maakt het nu ook niet uit of ze nu 5 of 6 minuten verliezenquote:Op woensdag 9 mei 2012 16:12 schreef Tommeke het volgende:
Zoals hoe die vent bij Lampre afloste. Meters van de waaier af, zal wel vermoeidheid zijn...
Of twee gasten bij Androni die geen overschoenen dragen. Zulke dingen verbazen me en maken het leuk om te zien.
Daar heb je een puntquote:Op woensdag 9 mei 2012 16:14 schreef Sautor het volgende:
[..]
Bij Androni maakt het nu ook niet uit of ze nu 5 of 6 minuten verliezen
Als je op het eindpodium wil eindigen lijkt het me nogal belangrijk om gewoon zo snel mogelijk te gaan.quote:Op woensdag 9 mei 2012 16:14 schreef Sautor het volgende:
[..]
Bij Androni maakt het nu ook niet uit of ze nu 5 of 6 minuten verliezen
Ik vind het best een mooie en zeker lastige discipline. Vooral een TTT. Bergetappe's zijn mooier, maar dit hoort er zeker bij vind ik.quote:Op woensdag 9 mei 2012 16:41 schreef DutchSL het volgende:
Ik vind tijdritten ook saai en ploegentijdritten mogen van mij zelfs afgeschaft worden, ik wil niet weten of Sky harder op het vlakke kan fietsen dan Radioshack, ik wil weten of Schleck harder bergop kan fietsen dan Wiggins (en de schade beperken in de tijdrit hoort er dan maar bij).
quote:Renshaw: "Rabobank moet een keuze maken"
Gepubliceerd op woensdag 9 mei 2012 om 10:38
Mark Renshaw heeft Rabobank opgeroepen om te kiezen wie ze gaan steunen in de massasprints. Volgens de Australiër wil de ploeg nog altijd wedden op twee paarden en zou het beter zijn om tijdens de etappe te besluiten voor wie de trein aangetrokken zal worden.
Geen onaardige gedachte van Renshaw, die er in de massasprints in Denemarken nog niet aan te pas is gekomen. In de tweede etappe was er de val van Theo Bos, waarna Renshaw met de moed der wanhoop voor eigen kansen moest gaan en in de derde rit moest hij het voornamelijk zelf opknappen. "Rabobank wil op beide sprinters blijven inzetten", aldus Renshaw in zijn column voor Cyclingnews. "We moeten gewoon eerlijk zijn en tijdens de etappe bepalen wie de beste benen heeft. Dan zien we vervolgens wel hoe dat afloopt."
"Op maandag had ik Graeme Brown die me hielp tot twee kilometer voor de finish. Het is moeilijk als we geen trein van een man of vier kunnen opzetten. Hopelijk lukt dat wel vanaf donderdag. We zijn al flink voor
Het hoort er zeker bij, al mag het best zo zijn dat er afgewisseld wordt. Ook eens een keer geen ploegentijdrit, dan een keer een klimtijdrit, af en toe een ronde met meerdere lange individuele tijdritten. Bergetappes zijn slechts een onderdeel van een grote ronde. Daar hoort absoluut ook bij dat je je op het vlakke kunt handhaven en dat je niet al opgebrand bent of tijd verloren hebt voordat de bergen er aankomen.quote:Op woensdag 9 mei 2012 17:12 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik vind het best een mooie en zeker lastige discipline. Vooral een TTT. Bergetappe's zijn mooier, maar dit hoort er zeker bij vind ik.
Inclusief afdalingquote:Op woensdag 9 mei 2012 17:31 schreef JohnDDD het volgende:
van mij mogen ze eens een ploegenklimtijdrit doen op de stelvio ofzo
Renshaw is een beetje kansloos om zich heen aan het slaan nu. Voor de Giro zei hij nog dat hijzelf zijn beste leadout was in een sprint.quote:
Of gewoon een daaltijdrit....allemaal van de Galibier afquote:
Hahaquote:Op woensdag 9 mei 2012 17:50 schreef Drebbelman het volgende:
De etappe van morgen.. als ze maar niet de verkeerde afslag nemen.
[ afbeelding ]
Had een hele tuin aan z'n derailleur hangen.quote:
Benieuwd of dat verhaal bij Rabo dan nog lang gaat duren. Lijkt me een dure vogel als hij enkel nog leadout gaat spelen, zeker aangezien ik twijfels heb bij zijn meerwaarde. Bos is een sprinter van procontinentaal niveau, veel meer dan een sporadisch ritje op WT-niveau gaat die nooit winnen en ik vraag me af of je daarvoor de waarschijnlijk dure Renshaw in de ploeg wil houden.quote:Op woensdag 9 mei 2012 17:36 schreef wimderon het volgende:
[..]
Renshaw is een beetje kansloos om zich heen aan het slaan nu. Voor de Giro zei hij nog dat hijzelf zijn beste leadout was in een sprint.
En als hij gewoon wat beter had gepresteerd was hij heus wel de aangewezen man geweest voor de sprints, maar zoals voorspeld mist hij gewoon die extra versnelling en ik twijfel er sterk aan of die er ooit komt bij hem.
Afgelopen zondag kozen ze heel duidelijk voor Bos (maar dat wist Renshaw zelf ook al, die gaf vooraf aan in de "Deense" ritten voor Bos te gaan werken), terwijl in de rit van maandag Bos al voor de rit aangaf dat hij niet goed genoeg was en Renshaw dus mocht sprinten. En morgen zal Bos vast ook nog niet meedoen, dan is de keus voor Renshaw ook al snel gemaakt. Vrijdag zullen ze allebei niet overleven en dan zijn we al een stukje verder.quote:Op woensdag 9 mei 2012 20:56 schreef marcodej het volgende:
Raar verhaal. Ik neem toch aan dat ze bij Rabo al tijdens de rit beslissen wat ze doen. Of doen ze maar wat?
Dat terwijl ik juist laatst ergens las dat er veel mensen zijn die voor Bos nog een grote toekomst voorspellen. Maar Bos is ook de jongste niet meer (28) al en het lijkt me dat hij niet echt significant meer inhoud gaat krijgen. Of hij moet een Dekkertje doenquote:Op woensdag 9 mei 2012 21:03 schreef Slobeend het volgende:
Laat Bos maar weer lekker naar de baan gaan, hij mist gewoon inhoud. Ook al ligt het in dit geval aan de val.
De Jongh en Kemnaquote:Op woensdag 9 mei 2012 21:20 schreef Sautor het volgende:
[..]
Dat terwijl ik juist laatst ergens las dat er veel mensen zijn die voor Bos nog een grote toekomst voorspellen.
Aan de andere kant kunnen veel sprinters toch best lang mee. Zie renners als Zabel en Petacchi, allebei toch goed voor wat overwinningen in hun latere jaren. Ik moet het inderdaad ook nog maar zien of Bos echt zo goed wordt als iedereen zegt, maar geef hem tenminste de tijd. Relatief gezien rijdt hij nog niet zo lang mee in het peloton.quote:Op woensdag 9 mei 2012 21:20 schreef Sautor het volgende:
[..]
Dat terwijl ik juist laatst ergens las dat er veel mensen zijn die voor Bos nog een grote toekomst voorspellen. Maar Bos is ook de jongste niet meer (28) al en het lijkt me dat hij niet echt significant meer inhoud gaat krijgen. Of hij moet een Dekkertje doen
Verschil is dat Zabel en Petacchi een goede basis hadden toen ze in hun latere jaren kwamen. Ik denk dat Bos nog niet op dat basis-niveau van een Petacchi/Zabel op hun 28e, en hoe spijtig dit ook is om te zeggen, ook niet zal bereiken.quote:Op woensdag 9 mei 2012 23:57 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Aan de andere kant kunnen veel sprinters toch best lang mee. Zie renners als Zabel en Petacchi, allebei toch goed voor wat overwinningen in hun latere jaren. Ik moet het inderdaad ook nog maar zien of Bos echt zo goed wordt als iedereen zegt, maar geef hem tenminste de tijd. Relatief gezien rijdt hij nog niet zo lang mee in het peloton.
Bos heeft toch al wel wat grotere sprinters in een direct duel geklopt dan van Dijk en van Hummel.quote:Op donderdag 10 mei 2012 01:01 schreef Redefine het volgende:
Ik denk dat Bos meer van het niveau Van Dijk en Van Hummel zal blijven/worden. Waarbij ik vooral die eerste niet tekort wil doen.
Hooguit dat Bos een keer een Van Heeswijkje kan doen en een etappe winnen.
Bos kan grote namen kloppen, maar meestal alleen maar in kleinere koersen. Ik krijg er een Visconti-gevoel bij. Die wint ook geregeld en verslaat mooie namen, maar stiekem heeft die nog nooit iets gewonnen op Pro-Tour/World Tour niveau, zelfs geen ritje, het is altijd in het continentale circuit.quote:Op donderdag 10 mei 2012 09:36 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Bos heeft toch al wel wat grotere sprinters in een direct duel geklopt dan van Dijk en van Hummel.
Toch zou hij dan wel een mooie carrière bij elkaar kunnen fietsen. Paar mooie CT koersen, vast wel een keer het NK. En hopen op een mooie uitschieter.quote:Op donderdag 10 mei 2012 10:53 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Bos kan grote namen kloppen, maar meestal alleen maar in kleinere koersen. Ik krijg er een Visconti-gevoel bij. Die wint ook geregeld en verslaat mooie namen, maar stiekem heeft die nog nooit iets gewonnen op Pro-Tour/World Tour niveau, zelfs geen ritje, het is altijd in het continentale circuit.
Daar hebben ze met Kittel en Degenkolb betere sprinters dan Bos zelf op dit momentquote:Op donderdag 10 mei 2012 10:59 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Toch zou hij dan wel een mooie carrière bij elkaar kunnen fietsen. Paar mooie CT koersen, vast wel een keer het NK. En hopen op een mooie uitschieter.
Misschien zou het voor Bos geen slecht idee zijn om over te stappen naar Skil
Bos en grote rondes lijkt ook nog geen gelukkige combinatiequote:Bos verwacht niet te veel van vandaag
donderdag 10 mei 2012
Zichtbaar ontgoocheld arriveerde Theo Bos gisteren bij de teambus. De Rabosprinter, die als één-na-laatste van zijn ploeg aankwam, omdat Juan Manuel Gárate na afloop nog naar de dopingcontrole moest, had slecht nieuws te vertellen. ,,Nee, het gaat nog niet beter. De eerste etappe voelde ik mij echt super, maar sinds die val voel ik mij niet goed. En het is niet alleen mijn rug die pijn doet. Alles zit namelijk vast”, sprak Bos na de ploegentijdrit, waarin hij zijn ploeggenoten moest laten gaan. ,,In deze eerste week moet het gebeuren. Alleen op deze manier gaat dat nooit lukken. Een spier in mijn rug is kapot en mijn linker bekken is gekneusd. Het is echt frustrerend, maar het is niet anders. Ik ga het nu van dag tot dag bekijken”, vervolgde Bos. Vandaag staat er opnieuw een sprintersetappe op het programma. Vooralsnog lijkt het er echter op dat Bos geen rol van betekenis kan spelen.
Kittel blijft ook niet z'n hele leven voor Skil fietsen.. Die zal als hij zo doorgaat wel een keer worden opgepikt door 1 van de grote teams. En degenkolb is echt een ander type sprinter. Bos heeft op het vlakke een hogere topsnelheid. Ik denk dat die juist wel een goed koppel kunnen vormen, net zoals Kittel/Degenkolb op dit moment.quote:Op donderdag 10 mei 2012 11:00 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Daar hebben ze met Kittel en Degenkolb betere sprinters dan Bos zelf op dit moment
En over Bos:
[..]
Bos en grote rondes lijkt ook nog geen gelukkige combinatie
Enorm zonde dat hij niet op zijn fiets kon blijven zitten in de eerste rit in lijn.quote:Op donderdag 10 mei 2012 11:00 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Daar hebben ze met Kittel en Degenkolb betere sprinters dan Bos zelf op dit moment
En over Bos:
[..]
Bos en grote rondes lijkt ook nog geen gelukkige combinatie
Cavendish komt van de baan. Maar sprinten na 200+ km is natuurlijk wel iets compleet anders dan sprinten op de baan.quote:Op donderdag 10 mei 2012 11:33 schreef Coelho het volgende:
Als nu blijkt dat topbaansprinter Bos inhoud te kort komt voor massasprints, wat zouden jongens als Cavendish dan wel niet kunnen op de baan?
Ook best veel, lees hier maar eens.quote:Op donderdag 10 mei 2012 11:33 schreef Coelho het volgende:
Als nu blijkt dat topbaansprinter Bos inhoud te kort komt voor massasprints, wat zouden jongens als Cavendish dan wel niet kunnen op de baan?
Dit. Is volgens mij Bos z'n uitspraak dat sprinten op de weg geen sprinten is, maar "wie kan er nog het hardst trappen na 200km"quote:Op donderdag 10 mei 2012 11:36 schreef Sautor het volgende:
[..]
Cavendish komt van de baan. Maar sprinten na 200+ km is natuurlijk wel iets compleet anders dan sprinten op de baan.
Mits die op z'n fiets blijft zitten wel ja.quote:Op donderdag 10 mei 2012 13:16 schreef Slobeend het volgende:
Kunnen we de etappe vandaag ook schriftelijk afdoen met Cavendish als winnaar?
Dat dachten we maandag ook.quote:Op donderdag 10 mei 2012 13:16 schreef Slobeend het volgende:
Ik ben er niet van overtuigd dat hij zonder die valpartij nog wel over Goss heen zou zijn gegaan.quote:Op donderdag 10 mei 2012 13:16 schreef Slobeend het volgende:
Hij kwam hard opzetten, maar wel laat, was nipt geworden denk ik.quote:Op donderdag 10 mei 2012 14:26 schreef kibo het volgende:
[..]
Ik ben er niet van overtuigd dat hij zonder die valpartij nog wel over Goss heen zou zijn gegaan.
Nothstein, maar die reed vooral in het Amerikaanse circuit.quote:Op donderdag 10 mei 2012 13:04 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik kan me de laatste 20 jaar geen andere baansprinters herinneren die het uberhaupt geprobeerd hebben.
Maar dat waren vooral renners die goed waren in de zesdaagsen en de koppelkoersen. Die hadden ook duurvermogen nodig op de baan. Terwijl Bos een baansprinter was en het vooral van de korte krachtsexplosie moest hebben.quote:Op donderdag 10 mei 2012 15:45 schreef Mujahedine het volgende:
De betreurde Isaac Galvez heeft ook wel een aantal wegkoersen gewonnen en meegedaan in de grote rondes, terwijl hij op de baan ook een topper was.
EDIT: Etienne Dewilde ook btw.
De kopgroep bestaat nog uit één man: De Marchi. De Negri en Bulgac zijn net gegrepen.quote:Op donderdag 10 mei 2012 16:41 schreef Sautor het volgende:
Ze rijden in de kopgroep ook nog hard trouwens, die zijn ook nog niet bijgelopen
50 seconden voorsprong?quote:Op donderdag 10 mei 2012 16:41 schreef Sautor het volgende:
Ze rijden in de kopgroep ook nog hard trouwens, die zijn ook nog niet bijgelopen
Ohja die rijdt in ieder geval flink doorquote:Op donderdag 10 mei 2012 16:41 schreef TheArt het volgende:
[..]
De kopgroep bestaat nog uit één man: De Marchi. De Negri en Bulgac zijn net gegrepen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |