Verder zie http://www.cyclingfever.c(...)&editie_idd=MjI5MTI=quote:BOS Theo
BROWN Graeme
CLEMENT Stef
GARATE Juan Manuel
LEEZER Tom
NIERMANN Grischa
RENSHAW Mark
SLAGTER Tom Jelte
VAN EMDEN Jos
Hij leek zelf te vallen, andere raborenner stuurde meteen renshaw door om mee te sprintenquote:Op zondag 6 mei 2012 17:27 schreef GotenSSJ het volgende:
Laat die beelden van Bos nog eens zien regie. Ben benieuwd of het nou echt zijn schuld was, of dat degene in de binnenbocht tegen hem aan reed.
Dacht dat die witte renner in de binnenbocht misschien nog een klein duwtje aan Bos gaf, en daardoor in onbalans raakte.quote:Op zondag 6 mei 2012 17:28 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Hij leek zelf te vallen, andere raborenner stuurde meteen renshaw door om mee te sprinten
Klopt, dat was duidelijk te zien.quote:Op zondag 6 mei 2012 17:30 schreef Felagund het volgende:
Volgens de Duitse Eurosport is Bos gevallen doordat hij tegen het achterwiel van Renshaw aan reed.
Denk het ook. Enige wat hij altijd nodig heeft in een grote ronde is loskomen. En als hij nu al wint, weet je wel hoe de vlag erbij hangt.quote:Op zondag 6 mei 2012 20:07 schreef SaintOfKillers het volgende:
Tja, het zou me niet verbazen indien Cavendish nu gewoon elke sprint gaat winnen (als hij er nog bijzit uiteraard).
Mij ook, maar t/m etappe 14 moet wel te doen zijnquote:Op zondag 6 mei 2012 20:42 schreef Redefine het volgende:
Al zou het me verbazen als hij de Giro uitrijdt.
Die dekselse Mark Renshaw maakt steeds meer vrienden in het peloton, deze keer onbewust...quote:Op zondag 6 mei 2012 17:30 schreef Felagund het volgende:
Volgens de Duitse Eurosport is Bos gevallen doordat hij tegen het achterwiel van Renshaw aan reed.
Hij wou gewoon voor eigen kans gaanquote:Op maandag 7 mei 2012 10:01 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Die dekselse Mark Renshaw maakt steeds meer vrienden in het peloton, deze keer onbewust...
Ze hebben wel al die kleine wedstrijdjes in het voorjaar gestreamt. Bespaar dan liever daar op dan de Giro imo. Al zullen die kleinere wedstrijden misschien in 1 pakket zitten met de Ronde e.d.quote:Op maandag 7 mei 2012 09:57 schreef OProg het volgende:
Zijn de rechten voor de Giro dan eigenlijk zoveel duurder dan van de Vuelta?
Of bespaar op voetbal?quote:Op maandag 7 mei 2012 10:05 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ze hebben wel al die kleine wedstrijdjes in het voorjaar gestreamt. Bespaar dan liever daar op dan de Giro imo. Al zullen die kleinere wedstrijden misschien in 1 pakket zitten met de Ronde e.d.
was het niet demare?? denk dat het een combi was van een setje krijgen en daarom niet meer om het wiel van renshaw heen kunnen sturen. Netjes dan Renshaw zelf overeind blijft. Krijgt toch een flinke knauw tegen zijn achterwiel te verduren als Bos er overheen kukkeltquote:Op maandag 7 mei 2012 10:03 schreef franklop het volgende:
[..]
Hij wou gewoon voor eigen kans gaan
Nee hoor, Bos zei op Rabosport dat Renshaw voor een FdJ renner (Bonnet zei die zelf) moet uitwijken en dat Bos het niet lukte om die manouvre te maken
http://www.fiets.nl/2012/(...)dt-op-giro-parcours/quote:Burgemeester Horsens overlijdt op Giro-parcours
6 mei 2012 | Door Michael | Geplaatst in Fietsnieuws, Nieuws
Een dag voordat het peloton van de Giro d’Italia zijn plaats zou aan doen is burgemeester Jan Trojborg van Horsens op 56-jarige leeftijd overleden.
De burgervader fietste zondag met duizenden wielerliefhebbers op het parcours waar de Ronde van Italië maandag op koerst. De start en finish van de derde etappe in de Giro zijn in het in Midden-Jutland gelegen Horsens (54.000 inwoners).
De sociaal-democraat, die ook voormalig minister was, werd getroffen door een hartinfarct en overleed ter plekke.
Renshaw is dan ook een expert op het gebied van duwen en trekken in de sprints.quote:Op maandag 7 mei 2012 10:50 schreef the_critic het volgende:
[..]
Netjes dan Renshaw zelf overeind blijft. Krijgt toch een flinke knauw tegen zijn achterwiel te verduren als Bos er overheen kukkelt
quote:Giro-baas: 'Ik droom van start in VS'
'Ik wil in de toekomst alle toppers aan de start van de Giro', zegt Girobaas Michele Acquarone. 'Het moet een droom zijn van elke ronderenner om alle drie de rittenwedstrijden aan zijn palmares toe te voegen. Er is nog een lange weg af te leggen, maar ik geloof er in dat de Giro weldra opnieuw tot de verbeelding spreekt.'
Vorig jaar was er veel kritiek op de Giro: te zware ritten, te lange verplaatsingen, te gevaarlijk. Toch start de wedstrijd dit jaar in Denemarken waarna opnieuw een lange transfer volgt. Bent u niet in hetzelfde bedje ziek als uw voorganger?
'Er is inderdaad opnieuw een buitenlandse start, maar dat houdt daarom niet meteen in dat de Giro te zwaar is. Ik ben bereid om toe te geven dat we vorig jaar fouten hebben gemaakt. Niet alleen de renners klaagden, ook de journalisten... en terecht. De transfers waren te lang, het was te hectisch en bij momenten gevaarlijk. Kijk: we zoeken naar een juist evenwicht: de Giro is altijd de zwaarste rittenwedstrijd geweest. Dat moeten we behouden, maar de kunst bestaat erin om voortaan een koers te creëren die zowel voor sprinters, klimmers, als voor vrijbuiters aantrekkelijk is. Ik zou het fantastisch vinden als Mark Cavendish dit jaar de Giro uitrijdt en de rode puntentrui wint.'
Twee jaar geleden startte u in Nederland. Nu in Denemarken. Zijn er nog landen waar u van droomt?
'De keuze voor het Scandinavische land is weloverwogen. We brengen het 'festival van de Giro' naar een plaats die strategisch goed ligt. Bezoekers uit België, Nederland, Duitsland, Noorwegen kunnen gemakkelijk de Giro bijwonen en er van de atmosfeer proeven. En ik wil zelfs meer, in de toekomst wil ik buiten Europa treden.'
Hoezo?
'Ik droom van een start in de Verenigde Staten.'
Is dat geen waanzin?
'Niet helemaal. Kijk: zo'n start is zeer duur en met de huidige economische crisis is het geen optie. Maar als het wielrennen zich steeds verder blijft mondialiseren, moet de Giro ook mee in die evolutie. Als we de crisis zijn ontgroeid en het wielrennen haar problemen heeft aangepakt, moet dat realiseerbaar zijn. Een start in de VS, vervolgens een paar etappes op Amerikaanse bodem en daarna vliegen de renners 's nachts, in business class naar Italië. Dan doen we het een paar dagen rustig aan in Italië, enkele korte en vlakke etappes om de jetlag te overwinnen en daarna vliegen we er weer in. Ik denk echt dat het mogelijk is.'
Als je inderdaad 's nachts, alvast een beetje rekening houdend met het tijdsverschil, in zo'n flatbed naar Europa vliegt en daarna een rustdag hebt, dan lijkt het mij toch best te doen als renner?quote:Op maandag 7 mei 2012 11:22 schreef Redefine het volgende:
Ok dus de trip naar de VS komt er nog even niet omdat dat teveel geld kost. Dat het een belachelijk idee is en afhecht voor de renners is duidelijk geen probleem. We stoppen er gewoon een paar makkelijke en korte ritten in, dan is het probleem opgelost. Wat een idioot.
Je krijgt twee keer kort achter elst te maken met flinke tijdverschillen. Dat is voor geen enkel mens echt goed, laat staan voor topsporters om een prestatie te leveren. Sowieso is het totaal onnodig om dat te starten. Organiseer daar dan een ronde als organisator.quote:Op maandag 7 mei 2012 11:26 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Als je inderdaad 's nachts, alvast een beetje rekening houdend met het tijdsverschil, in zo'n flatbed naar Europa vliegt en daarna een rustdag hebt, dan lijkt het mij toch best te doen als renner?
Ik vraag me eerder af hoe je het logistiek regelt met volgwagens enzo. Hoe dan ze dat sowieso eigenlijk bij bijvoorbeeld die wedstrijdjes in californie en montreal, alles met de boot?
2 keer? Kunnen 1e keer toch een weekje van tevoren komen. Dan heb je er echt geen last meer van hoor. En tijdsverschil in een stoeltje economy class of slapend in een bed is een wereld van verschilquote:Op maandag 7 mei 2012 11:58 schreef Redefine het volgende:
[..]
Je krijgt twee keer kort achter elst te maken met flinke tijdverschillen. Dat is voor geen enkel mens echt goed, laat staan voor topsporters om een prestatie te leveren. Sowieso is het totaal onnodig om dat te starten. Organiseer daar dan een ronde als organisator.
Hoe moet de Giro dan nieuwe mensen aan zich binden volgens jou? Het zit er dik in dat de Vuelta een sterkere bezetting heeft dan de Giro dit jaar. Ze moeten toch iets doen?quote:Op maandag 7 mei 2012 12:03 schreef ThePlaneteer het volgende:
Feit is dat je je in allerlei bochten moet gaan wringen om 2 daagjes door een Amerikaanse staat te gaan fietsen waar enkel en alleen promotionele doeleinden dient.
Zolang ze maar niet de renners zelf gebruiken als fietsende advertenties is er vast wel een beter alternatief.quote:Op maandag 7 mei 2012 12:11 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Hoe moet de Giro dan nieuwe mensen aan zich binden volgens jou? Het zit er dik in dat de Vuelta een sterkere bezetting heeft dan de Giro dit jaar. Ze moeten toch iets doen?
Denk jij dat de bezetting beter wordt door in de Verenigde Staten te gaan koersen, met alle ongemakken erbij?quote:Op maandag 7 mei 2012 12:11 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Hoe moet de Giro dan nieuwe mensen aan zich binden volgens jou? Het zit er dik in dat de Vuelta een sterkere bezetting heeft dan de Giro dit jaar. Ze moeten toch iets doen?
lijkt me dat daar auto's gehuurd worden.quote:Op maandag 7 mei 2012 11:26 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik vraag me eerder af hoe je het logistiek regelt met volgwagens enzo. Hoe dan ze dat sowieso eigenlijk bij bijvoorbeeld die wedstrijdjes in californie en montreal, alles met de boot?
Organisatie van rondes buiten Europa regelen vaak zelf de auto's voor de deelnemende ploegen.quote:Op maandag 7 mei 2012 12:35 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
lijkt me dat daar auto's gehuurd worden.
Was vroeger ook in de Tour toen Fiat nog sponser was.
Rabobank reed bv in Volvo's, maar met de tour kregen ze van Fiat enkele wagens ter beschikking.
Verplaatsing van Denemarken naar Italië lijkt ook niet echt leuk voor de motards. Van noord naar Midden/Zuid Europa in 1 dag.
Ik denk dat die ongemakken wel meevallen. Ze vliegen nu ook al de hele wereld over. Nogmaals, als je gewoon in een bed ligt te slapen valt het echt wel mee met die jetlag.quote:Op maandag 7 mei 2012 12:16 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Denk jij dat de bezetting beter wordt door in de Verenigde Staten te gaan koersen, met alle ongemakken erbij?
En een sporter is per definitie een wandelende, rennende, fietsende advertentiequote:Op maandag 7 mei 2012 12:16 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Zolang ze maar niet de renners zelf gebruiken als fietsende advertenties is er vast wel een beter alternatief.
Gebeurde vorig jaar met Van Leijen bij Vacansoleil ook.quote:Op maandag 7 mei 2012 15:45 schreef Tommeke het volgende:
Haha dat is Marc de Maar toen overkomen. Hij wou niet verlengen en werd toen door Patje Lefevere van het programma gehaald
Als Cavendish niet direct kan winnen en in een kansloze positie zit, doet hij vaak ook de meest maffe dingen. Hij heeft het denk ik ook zelf veroorzaakt.quote:Op maandag 7 mei 2012 16:04 schreef DeeBee het volgende:
Teh fuck deed Cav daar?!Liet zich ook compleet insluiten en verrassen...
Harde valpartij, al viel het nog mee gezien wat er allemaal achter zat...
Duidelijk de schuld van Ferrari. Wat een mongel.quote:Op maandag 7 mei 2012 16:05 schreef TheArt het volgende:
[..]
Als Cavendish niet direct kan winnen en in een kansloze positie zit, doet hij vaak ook de meest maffe dingen. Hij heeft het denk ik ook zelf veroorzaakt.
Phinney blijft zitten.
Na de slomo overduidelijk dat het een debiele move van Ferrari was...quote:Op maandag 7 mei 2012 16:05 schreef TheArt het volgende:
[..]
Als Cavendish niet direct kan winnen en in een kansloze positie zit, doet hij vaak ook de meest maffe dingen. Hij heeft het denk ik ook zelf veroorzaakt.
Phinney blijft zitten.
quote:1 - Goss
2 - J.J. Haedo
3 - Farrar
4 - Demare
5 - Renshaw
6 - Hushovd
7 - Kristoff
8 - Feillu
9 - Ferrari
10 - Beppu
11 - Guardini
12 - Rasmussen
13 - Soupe
14 - Bauer
15 - Schorn
16 - Nizzolo
17 - Belletti
18 - Ventoso
19 - Hunter
20 - Favilli
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |