doei basquote:Op zaterdag 5 mei 2012 11:06 schreef Studiotje het volgende:
Jeuj! Allemaal faalafbeeldingen!Maar ja....
Ik ben nu echt weg bij de McD! Dus hierbij ook de groeten.
Jep. 150%quote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:06 schreef misz--kelliej het volgende:
Hoi collegae, even snel een vraagje!
Tweede paasdag volgens McDonalds Nederland, een feestdag of niet? Thanks vast voor jullie antwoord =D
Jij hebt ook recht op de 150% dusquote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:31 schreef misz--kelliej het volgende:
Mijn officieele functie bij de McDonalds, zoals het op het loonstrookje staat in ieder geval, is BBL Crewtrainer III, als je hier iets mee kunt verder?
Daarnaast heb ik van mijn oude restaurantmanager gehoord dat als je vanaf een bepaalde datum in dienst bent, je sowieso recht hebt op die toeslag (omdat we toen van franchise naar HK gingen ofzo, ik weet het allemaal niet precies, maar zoiets was het)
Half uur voor, half uur na en tijdens je werk. Tevens ook alleen maar voor jezelf, dus je kan geen eten meenemen naar huis.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 01:18 schreef QuincydeKoster het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met personeelskorting? Alleen in de pauzes of altijd zolang ik maar bij mijn filiaal eet?
HAHAAHAHAHA!!!!!quote:Op dinsdag 15 mei 2012 02:28 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Half uur voor, half uur na en tijdens je werk. Tevens ook alleen maar voor jezelf, dus je kan geen eten meenemen naar huis.
Dat zijn de officiële regels ja..quote:Op dinsdag 15 mei 2012 02:28 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Half uur voor, half uur na en tijdens je werk. Tevens ook alleen maar voor jezelf, dus je kan geen eten meenemen naar huis.
Aaack :|quote:Op dinsdag 15 mei 2012 14:12 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Dat zijn de officiële regels ja..
Weet niet van andere managers, maar wanneer ik shift heb geldt dat voor de crew.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 14:12 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Dat zijn de officiële regels ja..
Bij ons is dat meestal de 1e dag v/d maand, afhankelijk op welke dag het valt. Dan is het de 2e of 3e binnenquote:Op maandag 21 mei 2012 09:54 schreef QuincydeKoster het volgende:
En op welke dag betaald McD het loon?
Bij ons altijd tussen de 4e en 6e van de maand..quote:Op maandag 21 mei 2012 11:57 schreef Yannick567 het volgende:
[..]
Bij ons is dat meestal de 1e dag v/d maand, afhankelijk op welke dag het valt. Dan is het de 2e of 3e binnen
Volgens de Horeca CAO heb je pas extra rechten op feestdagen als je ingeschaald bent. Dat betekend dat je vier volledige kalenderjaren medewerker bent of dat je crewtrainer bent of hoger. De 'gewone' assistent medewerker mag dus van geluk spreken dat ze ook extra krijgen.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:21 schreef Piger het volgende:
Eh.. volgens mij krijg je als ass. medewerker geen 150% bij de mc. Alleen als je normale medewerker bent (en managers enzo miss?)
TVT bij de Mc is onmogelijk. Je kan niet, zoals je op een kantoor bijvoorbeeld wel kan, zomaar even de laatste 4 uur van je dienst vrij nemen omdat je die uren nog hebt staan. Daarmee laat je je hele team vallen in tijd van drukte. Er wordt altijd gekeken naar het aantal mensen dat nodig is op een bepaald tijdstip, en daarop wordt je ingepland. Er wordt al rekening gehouden met één zieke per dag. Althans, zo gaat dat bij ons.quote:Op maandag 28 mei 2012 10:27 schreef Nightshadow het volgende:
[..]
Volgens de Horeca CAO heb je pas extra rechten op feestdagen als je ingeschaald bent. Dat betekend dat je vier volledige kalenderjaren medewerker bent of dat je crewtrainer bent of hoger. De 'gewone' assistent medewerker mag dus van geluk spreken dat ze ook extra krijgen.
Officieel hoor je dan tijd-voor-tijd te krijgen. Dat betekend als je 6 uur hebt gewerkt, jij later 6 uur (betaald) verlof mag nemen. Daarbij staat in de CAO dat, als dat niet mogelijk blijkt te zijn, je 150% krijgt.
Ik heb eigenlijk nooit gevraagd waarom ze geen tijd-voor-tijd doen. Zal wel administratieve redenen hebben.
En in welke stad is dit het geval?quote:Op maandag 28 mei 2012 12:30 schreef Iwanius het volgende:
Mag ik hier ook een loftrompet steken over het personeel van de Mc dat die zeldzame
keren dat ik daar iets kom bestellen(Big Mac's/Quarter pounders) uitermate netjes en
snel mij behandelen?
Dank daarvoor,ook al worden jullie erop getraind.
Zie ik het nou verkeerd of kan je, sowieso als full-timer, niet gewoon een dagje betaald verlof nemen dat (bijvoorbeeld vier weken later) ingeplant word op het rooster? Er zijn genoeg part-timers die wel meer willen werken. Dus als je normaal een 38-urige werkweek heb, werk je die week 34 uur, terwijl je gewoon voor 38 uur betaald krijgt.quote:Op maandag 28 mei 2012 14:22 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
TVT bij de Mc is onmogelijk. Je kan niet, zoals je op een kantoor bijvoorbeeld wel kan, zomaar even de laatste 4 uur van je dienst vrij nemen omdat je die uren nog hebt staan. Daarmee laat je je hele team vallen in tijd van drukte. Er wordt altijd gekeken naar het aantal mensen dat nodig is op een bepaald tijdstip, en daarop wordt je ingepland. Er wordt al rekening gehouden met één zieke per dag. Althans, zo gaat dat bij ons.
TVT zou bij de Mc echt niet te doen zijn.
quote:. Als een werknemer werkzaamheden heeft verricht op een erkende dan wel door hem aangewezen
alternatieve feestdag tussen 02.00 uur tot 02.00 uur van de dag daaropvolgend, heeft hij voor ieder
gewerkt uur of gedeelte van een uur recht op vervangende vrije tijd. De te compenseren vrije tijd
dient te worden toegekend in de periode van 26 weken volgend op de feestdag. Als compensatie in
vrije tijd niet mogelijk is, moet uiterlijk binnen 4 weken na afloop van de periode van 26 weken per
gewerkt uur of gedeelte daarvan een toeslag à 50 procent van het betreffende uurloon, of gedeelte
ervan, worden uitbetaald.
Dat ligt volgens mij puur aan hoeveel uren er op je contract staan, voor part-timers.quote:Op maandag 28 mei 2012 16:29 schreef Nightshadow het volgende:
[..]
Zie ik het nou verkeerd of kan je, sowieso als full-timer, niet gewoon een dagje betaald verlof nemen dat (bijvoorbeeld vier weken later) ingeplant word op het rooster? Er zijn genoeg part-timers die wel meer willen werken. Dus als je normaal een 38-urige werkweek heb, werk je die week 34 uur, terwijl je gewoon voor 38 uur betaald krijgt.
*Edit: Stukje tekst uit CAO:
[..]
Waar kan jij de tussenstand zien?quote:Op donderdag 31 mei 2012 16:54 schreef Remzz het volgende:
Leuk dat je zo enthousiast bent!
Die winnende broodjes trouwens bij die eigen burger campangeBij vrijwel elke zit spiegelei of frites erop. Dat is operationeel toch niet te doen
Hmm okeequote:Op donderdag 31 mei 2012 17:14 schreef Remzz het volgende:
Op de Facebook staan de laatste 10.
Wel leuk dat je dat zegt, omdat er vaak wat lacherig over word gedaan maar je hoort idd vaker dat het een stuk leuker is dan andere bijbaantjes.
Iemand anders kan je ook echt wel trainen hoor aan de grill hoeft niet per se een crewtrainer te zijn
Wat anderen ervan vinden.. lekker belangrijk zeker. Jij moet het leuk vinden, niet je vrienden. Al die praatjes over 'werken bij McDonald's' zijn er al langer hoor. Je wordt gelijk afgeschilderd als bepaald type persoon, alleen omdat je bij McD werkt. Jammer ja. Hoor je toch ook niet over mensen die in de supermarkt werken?quote:Op donderdag 31 mei 2012 17:18 schreef QuincydeKoster het volgende:
[..]
Hmm okee
En ja, dat lacherige kreeg ik ook al toen ik op school vertelde dat ik bij de Mc ging werken. "Zoiets doe je toch niet, of vertel het dan niet in ieder geval!"Alsof ik me zou moeten schamen omdat ik bij de Mc werk. Als de uren goed uitkomen (avondwerk) en als het leuk is dan maakt het niet uit wat anderen ervan vinden
Jawel, dat hoor je ook over mensen die in een supermarkt werken, van bijna iedere baan hoor je dat wel.. "Oh kijk, een vakkenvuller. dat doe je toch niet?" "Oh zie dat domme kassameisje, zeker te dom voor school" etc etc. Maargoed.quote:Op donderdag 31 mei 2012 23:21 schreef Yannick567 het volgende:
[..]
Wat anderen ervan vinden.. lekker belangrijk zeker. Jij moet het leuk vinden, niet je vrienden. Al die praatjes over 'werken bij McDonald's' zijn er al langer hoor. Je wordt gelijk afgeschilderd als bepaald type persoon, alleen omdat je bij McD werkt. Jammer ja. Hoor je toch ook niet over mensen die in de supermarkt werken?
Die broodjes trouwens, bijna overal spiegelei of frites(chips) op ja
Ik denk dat die Mcazzuro of Suribroodje operationeel wel te doen zijn
succesquote:Op vrijdag 1 juni 2012 10:59 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Na 2 weken vrij mag ik vanavond ook weer aan de bak. Ben benieuwd naar die EK acties. Schijnen hard te lopen bij ons.
Ja, gisteren waren de nuggets uitverkocht bij onsquote:Op vrijdag 1 juni 2012 16:10 schreef Yannick567 het volgende:
[..]
succes
EK box gaat bizar hard hier.
Die boxen lopen bij ons ook enorm hard. Misschien wel de meest-verkochte etenswaren hierquote:Op zaterdag 2 juni 2012 10:03 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Ja, gisteren waren de nuggets uitverkocht bij ons![]()
Moest even naar een ander restaurant rijden om een doos op te halen, zodat we het konden redden tot de havi. Bizar.
In principe wel ja. En zoniet, dan morgen denk ikquote:Op maandag 4 juni 2012 11:40 schreef QuincydeKoster het volgende:
Als ik zaterdag mijn loonstrook had, dan kan ik erop rekenen dat ik vandaag mijn loon heb, toch?
Alleen het rooster nog niet.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:50 schreef Yannick567 het volgende:
[..]
In principe wel ja. En zoniet, dan morgen denk ik
Is bij jullie ook alles digitaal? Rooster, loonstroken, jaaropgaves, nieuwsberichten etc.. allemaal via een website
Bij ons is alleen het rooster digitaal, verder nog niets.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:50 schreef Yannick567 het volgende:
[..]
In principe wel ja. En zoniet, dan morgen denk ik
Is bij jullie ook alles digitaal? Rooster, loonstroken, jaaropgaves, nieuwsberichten etc.. allemaal via een website
Haha hier dus precies andersom, alles behalve het roosterquote:Op maandag 4 juni 2012 13:36 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Bij ons is alleen het rooster digitaal, verder nog niets.
Die jaquote:Op maandag 4 juni 2012 13:26 schreef QuincydeKoster het volgende:
[..]
Alleen het rooster nog niet.
JouwLoon.nl?
Overigens is het loon er nog niet
Dat had ik eigenlijk wel verwacht, is niet te doenquote:Op maandag 4 juni 2012 20:46 schreef misz--kelliej het volgende:
Vandaag bij Zaandam-zuid gewerkt, waar de broodjes van de beste burger competitie getest werden. Eerst werden ze getest zoals ze ingestuurd waren, geproefd en daarna aangepast. Frietjes zit op geen enkele burger meer. Weet ook welke 3 door zijn maar weet niet of ik dat mag zeggen. Mijn favoriet zat er wel tussen in ieder geval en 2 van de 3 vond ik operationeel wel te doen.
Succesquote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:47 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Ik heb straks een gesprek, moet meteen al mijn pasjes en dergelijke meenemen hehe.
Dankjewel.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:57 schreef Yannick567 het volgende:
[..]
Succes
En dat is standaard ja. Bij welk restaurant heb je gesolliciteerd?
Er zijn genoeg andere filialen in Amsterdam waar je wellicht dichterbij woontquote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:58 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Dankjewel.Vind het wel spannend hoor.
![]()
Een in Amsterdam.
Edit: Geen reiskostenvergoeding.Ben wel aangenomen maar ga het denk ik maar toch niet doen..
Ja, dat is dan logisch ja.quote:Op woensdag 6 juni 2012 13:11 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Het probleem is, dat ik niet in Amsterdam woon. Betaal iets van 15 euro retour.
Hoe ver woon jij dan wel niet van Amsterdam vandaan? Voor mij kost Amsterdam net 15 euro met de treinquote:Op woensdag 6 juni 2012 13:11 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Het probleem is, dat ik niet in Amsterdam woon. Betaal iets van 15 euro retour.
20,6 km.quote:Op woensdag 6 juni 2012 22:00 schreef Studiotje het volgende:
[..]
Hoe ver woon jij dan wel niet van Amsterdam vandaan? Voor mij kost Amsterdam net 15 euro met de trein
Ja dat hadden wij vrijdagquote:Op zondag 10 juni 2012 01:39 schreef Yannick567 het volgende:
Die snackboxen en nuggets waren niet aan te slepen vandaag..
Mandje nuggets was binnen 2 minuten weer leeg
Veel, precieze cijfers worden niet vrijgegeven.quote:Op zondag 10 juni 2012 16:20 schreef Bitlord het volgende:
Hoeveel omzet draait een McDonald's filiaal op een gemiddelde dag in Nederland?
franchise..quote:Op zondag 10 juni 2012 16:43 schreef Bitlord het volgende:
¤7534 per dag, de jaaromzet (¤627 miljoen) en het aantal filialen staan op de website. Ik neem tenminste aan dat vrijwel alle omzet van McDonald's in de restaurants gegenereerd wordt.
Ik weet niet precies waar mcdonalds nederlands overal geld aan verdiend maar:quote:Op zondag 10 juni 2012 16:51 schreef Bitlord het volgende:
Er zijn maar 21 niet-franchisefilialen, je gaat me niet wijsmaken dat die ¤81800 per dag omzet draaien.
Misschien zie ik je vrijdag dan welquote:Op zondag 10 juni 2012 14:11 schreef MaximumRush het volgende:
Ik moet trouwens vrijdag sluitje draaien in gorinchem.
Ben jij ook manager?quote:Op zondag 10 juni 2012 21:44 schreef Yannick567 het volgende:
[..]
Misschien zie ik je vrijdag dan welWij hebben een managementdag. Dagje uit
2 juli moet ik in Dordrecht centrum werken.
Arnhem gelredome heeft dan ook het record dagomzet (en uuromzet ook gehad).quote:Op zondag 10 juni 2012 21:44 schreef Yannick567 het volgende:
Het ene restaurant draait beter dan het andere he, ligt ook aan de locatie. Noem maar even het restaurant in Arnhem bij het Gelredome.Die verdient goud geld daar. Franchisenemers moeten een deel betalen aan McDonald's, hoeveel dat precies is weet ik niet. De inkoopkosten van ingredienten gaan gewoon direct naar de leverancier, daar heeft HQ verder niks mee te maken op dat gebied.
[..]
Misschien zie ik je vrijdag dan welWij hebben een managementdag. Dagje uit
2 juli moet ik in Dordrecht centrum werken.
Al 2,5 jaar, jaquote:
Als ik me niet vergis worden alle kosten die gemaakt worden voor Havi direct doorberekend aan Franchisenemers. Weet het niet zeker, maar volgens mij gaat daar geen deel daarvan naar HQ. Zo'n restaurant als GelreDome is wel makkelijk cashen, maar dat is ook maar geluk hebben met zo'n locatie. Die in Zuid-Oost bij de ArenA (die flagshipstore) schuift ook binnen na elke wedstrijd en na elk evenement daarquote:Op zondag 10 juni 2012 23:57 schreef Piger het volgende:
[..]
Wilde je zeggen dat mcdonalds nl geen marge neemt op ingredienten? Of apart kosten rekent voor havi?
Sowieso wordt er daarnaast ook een bedrag voor marketing betaald naast de franchise kosten.quote:Op zondag 10 juni 2012 23:57 schreef Piger het volgende:
[..]
Arnhem gelredome heeft dan ook het record dagomzet (en uuromzet ook gehad).
Wilde je zeggen dat mcdonalds nl geen marge neemt op ingredienten? Of apart kosten rekent voor havi?
In arnhem gelredome:quote:Op maandag 11 juni 2012 10:28 schreef Remzz het volgende:
Er zijm restaurants met 2 BOP lijnen. En ik dacht eigenlijk dat je met 2 10.1 grill's(4 platen) een omzet van rond de 8000 euro kan draaien.
Dat zijn gewoon 2 complete keukens, dat heeft Duiven ook als ik me niet vergis. Kan je wel flink omzet mee draaienquote:Op maandag 11 juni 2012 12:57 schreef Piger het volgende:
[..]
In arnhem gelredome:
2 bins
4 grills (8 platen)
Kva (geen bop)
Alleen qua toasters zit je krap.
Maarja ook allemaal personeel dat elkaar in de weg loopt.
Haha, geniaal, was dus lekker rustig?quote:Op donderdag 14 juni 2012 11:57 schreef QuincydeKoster het volgende:
Haha we hebben gister gewoon in de keuken de wedstrijd zitten kijken! xD
Het voorraadscherm (zo noem ik het altijd, aangezien ik dat ding alleen maar op BOP zie xD) van de grill was losgekoppeld (alles was 1-1), daar een laptop aangehangen en met z'n allen in de keuken kijken!
Wat is het trouwens kut om jullie vracht naar binnen te rijdenquote:Op donderdag 14 juni 2012 19:12 schreef Yannick567 het volgende:
Bij ons hadden ze een flatscreen van thuis meegenomen (ja, echt), kastje van de eigen digitale tv van McD aangesloten en kijken maar. In de lobby
Welgeteld 3 klanten onder de 1e helft, een behoorlijke rush onder de rust en 4 klanten onder de 2e helft. Na de wedstrijd.. laten we daar maar niet over beginnen *getraumatiseerd*quote:Op donderdag 14 juni 2012 12:46 schreef Studiotje het volgende:
[..]
Haha, geniaal, was dus lekker rustig?
Kan me nog herinneren van het WK, tijdens Nederlandse wedstrijden was het echt kapot rustig, hier en daar een verdwaald turks familietje.
Ja, als de drive volstaat mag je mooi aansluiten. Mensen laten je echt niet voorquote:Op woensdag 20 juni 2012 03:43 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Wat is het trouwens kut om jullie vracht naar binnen te rijden
Welk restaurant gaat dat worden?quote:Op donderdag 28 juni 2012 19:16 schreef Opblaaspop077 het volgende:
Zo, ik werk ook bij de Mc, helaas voor een ho*ren loon: 3,25.
Wordt in September 17 en in November loopt mijn contract af/verlengt. Dus verdien dan iets van 3,85 ofzo als het goed is.
Ben getraind in een wat ouder filiaal dikke 10 kilometer van huis, maar ik kom in een splinternieuw filiaal te werken. Iets van 90 of 120m² keuken had ik gehoord. Ook helemaal splinternieuw met 2x3grills, 6 dus, 2 etages en drive!
Heb er wel zin in, het werk is erg leuk door mijn crew/managers. Zal eens een pic posten als ik er langs ben gefietst. Ziet er erg mooi uit!
Alleen heb ik nu al een beetje hekel aan pro(ductie) staan, dus hamburgers maken enzo.
Sta liefst BOP en eigenlijk ook wel friet. Ben volgens mij een van de enigste die het "1-2" systeem er in houdt.
Uitverkocht hier, geen magnum white flakes meer.quote:Op donderdag 28 juni 2012 22:57 schreef Yannick567 het volgende:
[..]
Welk restaurant gaat dat worden?
Gaat die Magnum White bij de rest ook zo hard trouwens? Niet aan te slepen hier.
Haha, friet tussen 4 en 8 op Zondag. Moest ik ook, ik had gelukkig een chille manager/crewtrainer die dat wel voor deed en goed holp. Is alleen niet te doen als beginner en met 2 man ook amper als het heel druk is.quote:Op zondag 1 juli 2012 19:35 schreef jeanique31 het volgende:
oh hah nieuw hier,,, oeps
maar iig... vandaag moest ik dus langskomen voor rondleiding en kleding enzo.. viel me op dat die kleding heel klein uitvalt! die blouse heb ik maat xl ipv m en broek ook 1 maat groter en is nog te klein
ik moet zondag voor 1e keer werken hihi vind wel spannend! moet van 4 tot 8 dus meteen drukke tijd..
maar hoe gaat dat dan? ze zeiden dat ik filmpje te zien krijg en dan ''friettraining'' ?
>>hoe doe je zon smiley? $$<<
Hygiëne is een van de belangrijkste dingen die mensen moeten leren, je werkt met etenquote:Op zondag 1 juli 2012 21:50 schreef Opblaaspop077 het volgende:
[..]
Haha, friet tussen 4 en 8 op Zondag. Moest ik ook, ik had gelukkig een chille manager/crewtrainer die dat wel voor deed en goed holp. Is alleen niet te doen als beginner en met 2 man ook amper als het heel druk is.
Altijd beginners naaien met friet bakken :p . Filmpjes zijn best gay... de eerste gaat nog maar de andere 6 ofzo die ik te zien heb gekregen zijn precies hetzelfde, hygiëne, hygiëne, hygiëne, handen wassen.
Je gat max ~4 euro verdienen als je zonder vakantietoeslag werkt maar die direct inbegrijpt in je loon.
Mijn kleren pastte gewoon direct goed, blouse M (S zou ook wel passen), schort en broek ook. Broek is bij iedereen te lang maar die moet je gewoon inkorten.
Nou, op mijn eerste werkdag begon ik op BOP, werd ik doorgesluisd naar Kassa omdat het daar meer nodig was (en ervaring met kassa in de detailhandel/drogisterij dus sneller geleerd) en eindigde ik in Lobby waar ik sindsdien nooit meer neergezet wordquote:Op dinsdag 3 juli 2012 01:45 schreef Yannick567 het volgende:
[..]
Hygiëne is een van de belangrijkste dingen die mensen moeten leren, je werkt met eten
En er zit een hele strategie achter die filmpjes, wist je dat? Mensen moeten volgens 'het boekje' beginnen aan de friet. Zo staan ze dan op hun eerste werkdag aan de friet en hebben ze daar een redelijk grote verantwoordelijkheid.
Omdat de klant al vaak met geld in zijn handen staat en vaak ook al geeft, dan kunnen wij moeilijk met het geld in onze handen eten gaan pakken, staat ook zo raar.. (tenminste, dit is mijn ervaring..)quote:Op donderdag 5 juli 2012 15:56 schreef Iwanius het volgende:
Even een korte vraag aan het Mc Donals personeel alhier.
Waarom vragen jullie altijd eerst geld alvorens je het bestelde pakt?
Formeel dien je pas geld te accepteren(vragen) als het goed is gepresenteerd.
Als klant hoef je helemaal niet vantevoren te betalen,wel als het goed voor je staat.
Ik weet wel waarom men dat doet (bang dat mensen niet betalen en Mc Donalds
dus met ene hoge spil komt te zitten van bestelde en niet betaalde produkten) ,
maar dan nog is het formeel/juridisch gewoon fout en onrechtmatig.
Ik kan je alleen zeggen dat dat de procedures zijn die wij geleerd hebben. De procedure is als volgt:quote:Op donderdag 5 juli 2012 15:56 schreef Iwanius het volgende:
Even een korte vraag aan het Mc Donals personeel alhier.
Waarom vragen jullie altijd eerst geld alvorens je het bestelde pakt?
Formeel dien je pas geld te accepteren(vragen) als het goed is gepresenteerd.
Als klant hoef je helemaal niet vantevoren te betalen,wel als het goed voor je staat.
Ik weet wel waarom men dat doet (bang dat mensen niet betalen en Mc Donalds
dus met ene hoge spil komt te zitten van bestelde en niet betaalde produkten) ,
maar dan nog is het formeel/juridisch gewoon fout en onrechtmatig.
Dat ook ja, zo strontvervelend als mensen de bestelling pakken voordat er afgerekend is.. Vakje BLIJFT maar grijs :|quote:Op donderdag 5 juli 2012 16:35 schreef Yannick567 het volgende:
Dat heeft te maken met het feit dat als de bestelling afgerekend is, deze in de keuken van het bestelscherm (initiatorscherm bij de bop voor de collega's) kan worden weggeserved. Er zit een 'beveiliging' op, zolang de bestelling niet afgerekend is kan deze niet worden weggeserved.
Ja, maar in de kva tijd moest je ook eerst afrekenen voor je ging verzamelen. Het is denk ik een gewoonte, bij een snackbar of afhaal reken je meestal ook eerst af voor je je eten krijgt.quote:Op donderdag 5 juli 2012 16:35 schreef Yannick567 het volgende:
Dat heeft te maken met het feit dat als de bestelling afgerekend is, deze in de keuken van het bestelscherm (initiatorscherm bij de bop voor de collega's) kan worden weggeserved. Er zit een 'beveiliging' op, zolang de bestelling niet afgerekend is kan deze niet worden weggeserved.
Ja, maar toen werkte dat scherm als een binscherm; wegserven is ook weg in de keuken. Nu is dat niet meerquote:Op donderdag 5 juli 2012 18:03 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Ja, maar in de kva tijd moest je ook eerst afrekenen voor je ging verzamelen. Het is denk ik een gewoonte, bij een snackbar of afhaal reken je meestal ook eerst af voor je je eten krijgt.
Ik heb het over nog langer geleden, dat je ook geen binschermen had.quote:Op donderdag 5 juli 2012 18:16 schreef Yannick567 het volgende:
J
[..]
Ja, maar toen werkte dat scherm als een binscherm; wegserven is ook weg in de keuken. Nu is dat niet meer
Voor BOP waren de kassaprocedures wel anders. Het was eerst verzamelen en dan afrekenen.quote:Op donderdag 5 juli 2012 18:03 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Ja, maar in de kva tijd moest je ook eerst afrekenen voor je ging verzamelen. Het is denk ik een gewoonte, bij een snackbar of afhaal reken je meestal ook eerst af voor je je eten krijgt.
Voor de klant is het ook fijn. Niets zo vervelend als je ziet dat je eten koud ligt te worden omdat je nog moet betalen. Als je eten er is wil je het zo snel mogelijk pakken, zitten en opeten.quote:Op donderdag 5 juli 2012 16:10 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Ik kan je alleen zeggen dat dat de procedures zijn die wij geleerd hebben. De procedure is als volgt:
Begroeten -> Opnemen -> Afrekenen -> Verzamelen -> Presenteren -> Afscheid
Een andere volgorde mogen wij simpelweg niet hanteren vanuit de procedures van McDonald's Nederland (McOpCo om preciea te zijn)
Normaal reken ik altijd eerst af, maar als gasten eerst nog geld moeten pakken en ik het idee heb dat dat lang gaat duren, pak ik alvast eerst het koude gedeelte. Als de gast dan nog bezig is, of ik moeilijk contact kan maken (zonder iets te zeggen natuurlijk), pak ik de hele bestelling en reken pas op het einde af.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 10:35 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Voor de klant is het ook fijn. Niets zo vervelend als je ziet dat je eten koud ligt te worden omdat je nog moet betalen. Als je eten er is wil je het zo snel mogelijk pakken, zitten en opeten.
Zutphenquote:
Lol, daar heb je echt geen tijd voor en de kans dat een manager dat ontdekt is best wel groot. Bij ons iig. Ik zou het zelf dus niet doen, hoe goor is datquote:Op vrijdag 6 juli 2012 10:48 schreef Mister_Bojangles het volgende:
Even serieus he..
Soms rijd ik wel eens door de Mcdrive met iemand in de auto die grappig denkt te zijn door diegene die bij de praatpaal zit een beetje te gaan ''fucken''... Of een beetje bijdehant te gaan doen om door het luik te schreeuwen schiet eens op met dat eten ofzo
Daar word ik altijd een beetje pissig van, want ik ben er zelf eigenlijk heilig van overtuigd dat sommige van die MC medewerkers (ga vaak naar fillialen diemen/bijlmer/amsterdam zuidoost) gewoon een roggeltje in je burger leggen als ze het gevoel hebben dat er met ze wordt gedold ( zou ik zelf trouwens ook doen)..
Maar is daar een scherpe controle op?
De enige die hier antwoord op kan geven is waarschijnlijk je Restaurant Manager (bedrijfsleider). Wij kunnen slechts gissen en daar heb je in dit geval niets aanquote:Op vrijdag 6 juli 2012 14:59 schreef Opblaaspop077 het volgende:
Betaalt Mc mensen max uur/euro uit? Er staan namelijk wat vreemde dingen op mijn loonstrook.
zoals: gewerkte uren 27,14 (ik heb er daadwerkelijk 36,xx gewerkt)
Onderaan staat gewerkte dagen 6 (waarvan uit mijn hoofd 3x8 en 3x4=36 en geen 27,14).
Ik ben een keer een kwartier eerder ingeklockt, dat vond de manager goed toen. Maar waar zijn mijn overige ~9 uur, onderaan staat ook 'loon in geld' wat meer is als mijn salaris...
Zijn ze mij 'vergeten' een dag uit te betalen, ik heb toevallig zaterdag de 30ste gewerkt.
Beetje raar dit.
Ik denk dat dat vrijwel nooit voorkomt, om de volgende redenen:quote:Op vrijdag 6 juli 2012 10:48 schreef Mister_Bojangles het volgende:
Even serieus he..
Soms rijd ik wel eens door de Mcdrive met iemand in de auto die grappig denkt te zijn door diegene die bij de praatpaal zit een beetje te gaan ''fucken''... Of een beetje bijdehant te gaan doen om door het luik te schreeuwen schiet eens op met dat eten ofzo
Daar word ik altijd een beetje pissig van, want ik ben er zelf eigenlijk heilig van overtuigd dat sommige van die MC medewerkers (ga vaak naar fillialen diemen/bijlmer/amsterdam zuidoost) gewoon een roggeltje in je burger leggen als ze het gevoel hebben dat er met ze wordt gedold ( zou ik zelf trouwens ook doen)..
Maar is daar een scherpe controle op?
Ik zou je uren gewoon even bijhouden. Misschien ben je wel een keer vergeten in te klokken na je pauze? Kan zomaar ;-) als het management dat ook over het hoofd ziet kan er wel eens wat fout gaan ja.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 14:59 schreef Opblaaspop077 het volgende:
Betaalt Mc mensen max uur/euro uit? Er staan namelijk wat vreemde dingen op mijn loonstrook.
zoals: gewerkte uren 27,14 (ik heb er daadwerkelijk 36,xx gewerkt)
Onderaan staat gewerkte dagen 6 (waarvan uit mijn hoofd 3x8 en 3x4=36 en geen 27,14).
Ik ben een keer een kwartier eerder ingeklockt, dat vond de manager goed toen. Maar waar zijn mijn overige ~9 uur, onderaan staat ook 'loon in geld' wat meer is als mijn salaris...
Zijn ze mij 'vergeten' een dag uit te betalen, ik heb toevallig zaterdag de 30ste gewerkt.
Beetje raar dit.
Welkomquote:Op zaterdag 7 juli 2012 23:25 schreef DigitalEcho het volgende:
Ben ook pas bij de Mac begonnen, vond 't al bijzonder dat ze me als 20-jarige aan hebben genomen. Vandaag ook weer 5 uur gewerkt. Ben vorige week begonnen bij de hamburgers, vervolgens Big Mac en vandaag de Quarter Pounders, Big Tasty en Beef Sate geleerd. Vind 't tot nu toe prima werk, leuke collega's. Moet nog wel werken aan m'n snelheid, vooral bij die QP en Tasty's, is toch weer ietsje anders als hamburgers en Big Mac's.
Morgen weer van 12 tot 5 en dan vrij tot woensdag.
Ach, 20-jarigen worden veel aangenomen. Bij ons laatst nog een 30-jarige en er werken al zeker 10 27+ers van de medewerkers. Waarvan ook een van 32. Volgens mij kijken ze bij ons echt niet naar leeftijd.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 23:25 schreef DigitalEcho het volgende:
Ben ook pas bij de Mac begonnen, vond 't al bijzonder dat ze me als 20-jarige aan hebben genomen. Vandaag ook weer 5 uur gewerkt. Ben vorige week begonnen bij de hamburgers, vervolgens Big Mac en vandaag de Quarter Pounders, Big Tasty en Beef Sate geleerd. Vind 't tot nu toe prima werk, leuke collega's. Moet nog wel werken aan m'n snelheid, vooral bij die QP en Tasty's, is toch weer ietsje anders als hamburgers en Big Mac's.
Morgen weer van 12 tot 5 en dan vrij tot woensdag.
JULLIE MOGEN NIKS VERGETENquote:Op zondag 8 juli 2012 14:22 schreef Yannick567 het volgende:
Ook bij McD werken mensen, die maken ook fouten hoor.![]()
(wat gasten wel eens vergeten)
Zoiets ja, of 'wat is er moeilijk aan broodjes inpakken'quote:Op zondag 8 juli 2012 14:25 schreef Studiotje het volgende:
[..]
JULLIE MOGEN NIKS VERGETENVergeten kan tog niet! Jully hebbn alls op jllie kassa staan! Gwn even langs lopen en je vergeet nix!
![]()
Hoiquote:Op zondag 8 juli 2012 15:47 schreef MultiMarrit het volgende:
Hebben jullie ook de nieuwe coca cola glazen gekregen? Was wel een leuke verrassing toen ik gister op m'n werk kwam!
(Hoi, ik werk al een jaar bij de McDonalds en lurk soms mee in dit topic!)
Dit inderdaad.quote:Op zondag 8 juli 2012 14:22 schreef Yannick567 het volgende:
Ook bij McD werken mensen, die maken ook fouten hoor.![]()
(wat gasten wel eens vergeten)
Ah! Collega's van me vertelden me dat McDonald's besloten heeft dat te doen zodat we de glazen niet gaan stelen. Geen idee of dat waar is?quote:Op zondag 8 juli 2012 15:57 schreef Yannick567 het volgende:
[..]
HoiWelkom
Iedereen heeft glazen gehad ja, voor het eerst dat Coca Cola het voor het personeel doet. Wel leuk
In welk restaurant werk je?
Kan ik me heel goed voorstellenquote:Op zondag 8 juli 2012 19:48 schreef MultiMarrit het volgende:
[..]
Ah! Collega's van me vertelden me dat McDonald's besloten heeft dat te doen zodat we de glazen niet gaan stelen. Geen idee of dat waar is?
Ik werk bij de McDonald's in Groningen in de Herestraat!heb het er erg naar m'n zin!
Ohja, vandaag weer eens vergeten een Mc chicken tussen de saté te doen.quote:Op zondag 8 juli 2012 15:30 schreef Yannick567 het volgende:
[..]
Zoiets ja, of 'wat is er moeilijk aan broodjes inpakken'Nee, wij mogen nooit fouten maken, want wij zijn geen mensen. Toch?
Wij krijgen al sinds de eerste actie elk jaar een complete set glazen van onze franchise-nemer.quote:Op zondag 8 juli 2012 15:47 schreef MultiMarrit het volgende:
Hebben jullie ook de nieuwe coca cola glazen gekregen? Was wel een leuke verrassing toen ik gister op m'n werk kwam!
(Hoi, ik werk al een jaar bij de McDonalds en lurk soms mee in dit topic!)
Dat is welquote:Op maandag 9 juli 2012 15:36 schreef Nightshadow het volgende:
[..]
Wij krijgen al sinds de eerste actie elk jaar een complete set glazen van onze franchise-nemer.![]()
Alleen één keer hebben ze de dozen die voor de crew stonden per ongeluk aan gasten meegegeven, vandaar dat ik één glas mis
Omdat er maximaal 8 patties op een plaat mogen, daaromquote:Op woensdag 11 juli 2012 20:46 schreef Opblaaspop077 het volgende:
Hoeveel van de 8 hamburgers (de max die je kunt maken in één keer) er belegd moeten worden met kaas (=cheeseburger), meestal worden er 8 HB's tegelijk gemaakt, en die laat je een korte tijd in de BIN.
Waarom is 8 eigenlijk de max, waarom niet 9.
Haha, wij wouden een keer 8 Big Mc tegelijk proberen (2 grills dus). Maar niet geprobeerd :p .
Wij hebben af en toe bestellingen van de gevangenis die tegenover ons zit. De gevangenen mogen met feestdagen eten bij ons bestellen. Dan moet je bijvoorbeeld op een bepaald tijdstip 90 big macs bezorgen. Dan gaat het ook hard.quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:51 schreef Yannick567 het volgende:
[..]
Omdat er maximaal 8 patties op een plaat mogen, daarom![]()
8 BM tegelijk kan makkelijk. Met die DM actie is dat bijna normaal, en 2 jaar geleden zeker, met die 'Buy One, Get One' actie tijdens het WK
Daar las ik wat over jaquote:Op woensdag 11 juli 2012 21:57 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Wij hebben af en toe bestellingen van de gevangenis die tegenover ons zit. De gevangenen mogen met feestdagen eten bij ons bestellen. Dan moet je bijvoorbeeld op een bepaald tijdstip 90 big macs bezorgen. Dan gaat het ook hard.
Nog nooit gewerkt, we houden wel onze meetings daar. Wel vaak genoeg geweest in de keuken enzo. Als je de zaak al groot vindt moet je eens zien hoeveel ruimte boven is achter de schermen.quote:Op woensdag 11 juli 2012 22:17 schreef Yannick567 het volgende:
[..]
Daar las ik wat over jaOok leuk. Moet je ook wel eens in Dordt centrum werken? Mooie zaak
en groot, niet normaal.
Doe je dat dat met 1 toaster en 2 'plates', of 2x4 toaster dus gewoon 'het normale BM-systeem' ?quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:51 schreef Yannick567 het volgende:
[..]
Omdat er maximaal 8 patties op een plaat mogen, daarom![]()
8 BM tegelijk kan makkelijk. Met die DM actie is dat bijna normaal, en 2 jaar geleden zeker, met die 'Buy One, Get One' actie tijdens het WK
Ja, ik heb daar sluit gedraaid op 2 juliquote:Op woensdag 11 juli 2012 22:21 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Nog nooit gewerkt, we houden wel onze meetings daar. Wel vaak genoeg geweest in de keuken enzo. Als je de zaak al groot vindt moet je eens zien hoeveel ruimte boven is achter de schermen.
Ook in het kantoor helemaal boven geweest?quote:Op woensdag 11 juli 2012 22:46 schreef Yannick567 het volgende:
[..]
Ja, ik heb daar sluit gedraaid op 2 juliZeker boven, niet normaal
zelfs een lift daar, epic. Die trainingsruimte is mooi.
En ja, wij hebben ook 6 grillplaten, er passen gerust 8 BM broodjes in de toaster. Wel met 2 grillplaten dan, als je wat ervaring hebt kun je gewoon 8 BM in je eentje draaienquote:Op woensdag 11 juli 2012 22:40 schreef Opblaaspop077 het volgende:
[..]
Doe je dat dat met 1 toaster en 2 'plates', of 2x4 toaster dus gewoon 'het normale BM-systeem' ?
Wie verzint er ook zoiets idioots. Wij hebben dus ook 6 grills, maar je kunt er niks mee als je maar met 4 man (inc BIN) bent....
Nee, alleen op de 1e verdieping. Ik hoorde dat daar een kantoor zat oid.quote:Op woensdag 11 juli 2012 22:47 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Ook in het kantoor helemaal boven geweest?
Ben altijd zo lekker slordig met die sla hehe. Ik heb bijna de neiging om het gewoon over die hele tray te gooien en dat die aan de BIN het zich maar bekijkt met stapelen xd.quote:Op woensdag 11 juli 2012 22:47 schreef Yannick567 het volgende:
[..]
En ja, wij hebben ook 6 grillplaten, er passen gerust 8 BM broodjes in de toaster. Wel met 2 grillplaten dan, als je wat ervaring hebt kun je gewoon 8 BM in je eentje draaien
Zonde van de slaquote:Op woensdag 11 juli 2012 22:48 schreef Opblaaspop077 het volgende:
[..]
Ben altijd zo lekker slordig met die sla hehe. Ik heb bijna de neiging om het gewoon over die hele tray te gooien en dat die aan de BIN het zich maar bekijkt met stapelen xd.
Die houdt de omzet aan van de afgelopen week.quote:Op woensdag 11 juli 2012 23:01 schreef Opblaaspop077 het volgende:
alsof we 2 QP's op voorraad gaan houden 's middags.
Ga toch ook geen 64 nuggets aanhouden. Weet niet welke gemiddeldes dat ding aangevoerd krijgt, en van wie. Maar je gaat er toch vanuit dat 4HB wel op is in laat zeggen een dikke 20 minuten...
Ja, daar zit dus het kantoor van de franchisenemers. Met daarnaast nog een gigantische ruimte dat als opslag wordt gebruikt.quote:Op woensdag 11 juli 2012 22:48 schreef Yannick567 het volgende:
[..]
Nee, alleen op de 1e verdieping. Ik hoorde dat daar een kantoor zat oid.
Daar heb ik een keer gegeten met mijn vriendinquote:Op zondag 8 juli 2012 19:48 schreef MultiMarrit het volgende:
[..]
Ah! Collega's van me vertelden me dat McDonald's besloten heeft dat te doen zodat we de glazen niet gaan stelen. Geen idee of dat waar is?
Ik werk bij de McDonald's in Groningen in de Herestraat!heb het er erg naar m'n zin!
Ah. Ik vond het magazijn al heel groot daar, net als de koeling en de vriezerquote:Op woensdag 11 juli 2012 23:20 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Ja, daar zit dus het kantoor van de franchisenemers. Met daarnaast nog een gigantische ruimte dat als opslag wordt gebruikt.
mag hopen dat je op zijn minst 20 euro per uur verdient? haha geintje.quote:Op donderdag 12 juli 2012 10:48 schreef Computerfluisteraar het volgende:
Gesolliciteerd bij de McDonald's in Spijkenisse![]()
Wel 3 kwartier reizen, maar het is niet anders.
Ja, heb voor crewlid gesolliciteerdquote:Op vrijdag 13 juli 2012 10:35 schreef Opblaaspop077 het volgende:
[..]
mag hopen dat je op zijn minst 20 euro per uur verdient? haha geintje.
Zolang had ik er niet voor over. Ik fiets amper 5 minuten, maarja ben ook maar gewoon crew he.
Voor welke functie heb je dan gesolliciteerd, voor crewlid?
Werd gister uit de keuken gehaald om het magazijn op te ruimen, ooh fuck wij gebruiken stickers. "KOM JE DAAR NU PAS ACHTER!?" "nee hoor"
.
Maar wat een tering werk om het magazijn op te ruimen, van 3 dozen kun je 1 doos maken en zo kun je de hele dag door gaan met opruimen, had een half uur. Maar had dik een uur nodig en ik was net klaar.
Sorry voor late antwoord..quote:Op maandag 9 juli 2012 16:13 schreef Yannick567 het volgende:
[..]
Dat is wel
Van welke serie mis je er 1?
welles! Je krijgt wel vakantiegeld bij de supermarkt, maar meestal is het verrekend in 't loon.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 12:59 schreef Yannick567 het volgende:
Meestal krijg je een 4 uur contract, en is het loon gemiddeld lager dan bijv. een supermarkt, maarja, die krijgen dan weer geen vakantiegeld .e.d
Met geen vakantiegeld doelde ik op het feit dat het in het loon verwerkt zat.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 23:26 schreef Opblaaspop077 het volgende:
[..]
welles! Je krijgt wel vakantiegeld bij de supermarkt, maar meestal is het verrekend in 't loon.
4,50 excl vakantie geld vs. 3,70 inc (ja exc, eigenlijk...) vakantiegeld...
Maar vrienden van mij krijgen toch echt iets van 5,20 bij de supermarkt omdat ze hun vakantiegeld al hebben verrekend in hun loon(=8% extra, zou dus 4,81 zijn).
En die zijn 17 jaar ofzo. Dat verdien jij niet als 17 jarige bij de MC! Zelfs als 18 jarige nog niet/amper.
Ik ga toch echt een iets zeggen van mijn loon bij mijn volgende gesprek met de manager, wordt sowieso 17 en iets later wordt mijn contract verlengd of geëindigd. Ik maak 40 uur in de week ongeveer.
Of ik dan 3,25 of 4,25 verdient maakt wel een verschil voor deze vakantie dan....
Je mist de vakantiedagen ook nog. Dat is ongeveer 10,5 %. En je krijgt ook nog vakantiegeld over je vakantiedagen. Van een albert heijn loon moet je dus ruim 20% afhalen.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 23:26 schreef Opblaaspop077 het volgende:
[..]
welles! Je krijgt wel vakantiegeld bij de supermarkt, maar meestal is het verrekend in 't loon.
4,50 excl vakantie geld vs. 3,70 inc (ja exc, eigenlijk...) vakantiegeld...
Maar vrienden van mij krijgen toch echt iets van 5,20 bij de supermarkt omdat ze hun vakantiegeld al hebben verrekend in hun loon(=8% extra, zou dus 4,81 zijn).
En die zijn 17 jaar ofzo. Dat verdien jij niet als 17 jarige bij de MC! Zelfs als 18 jarige nog niet/amper.
Ik ga toch echt een iets zeggen van mijn loon bij mijn volgende gesprek met de manager, wordt sowieso 17 en iets later wordt mijn contract verlengd of geëindigd. Ik maak 40 uur in de week ongeveer.
Of ik dan 3,25 of 4,25 verdient maakt wel een verschil voor deze vakantie dan....
Je kunt het proberen maar het is eigenlijk een kwestie van voor jou 2 anderen.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 23:26 schreef Opblaaspop077 het volgende:
[..]
Als je jezelf bewijst... Nu is het wel tricky, we zijn net open; gestart met 120 man en je merkt dat er nu al mensen niet meer echt veel uren worden ingepland... (rond de 8-12 uur dan) en ik wordt toch gevraagd of ik die 40 uur in de week wil maken (hier en daar invallen, etc) (zal ook wel komen omdat ik goedkoop ben ....)quote:Op zaterdag 14 juli 2012 16:06 schreef Remzz het volgende:
[..]
Je kunt het proberen maar het is eigenlijk een kwestie van voor jou 2 anderen.
Daar zijn die UHC's voor, gewoon inschatten en 2/3 van alles op voorraad houden en daar op inspelen, en anders dat scherm aanhoudenquote:Op zaterdag 14 juli 2012 16:38 schreef Opblaaspop077 het volgende:
[..]
[blablablabla] *knip*
Ja toen zat je te koekeloeren met je voorraad he. Ik ben meer van de op bestelling maken, sorry duurt het 5 minuten max, maar heb je het wel vers !
Verschil is alleen wel dat de manager de verantwoordelijkheid heeft binnen het restaurant op dat moment. Mijn indruk was dat servicetijden (nabrenegen, parken in de drive, lange wachttijden bij de Kiosk) vaak de grootste prioriteit hebben, onterecht gesteld boven kwaliteit, verspil staat vaak, terecht, pas ergens onderaan!quote:Op zaterdag 14 juli 2012 16:38 schreef Opblaaspop077 het volgende:
[..]
Dan creëer je chaos, wat dus goed was gelukt.
Ja toen zat je te koekeloeren met je voorraad he. Ik ben meer van de op bestelling maken, sorry duurt het 5 minuten max, maar heb je het wel vers !
Verspil hoort nou eenmaal bij het concept van mcdonald's. Vaak worden de bedragen ook overdreven, want lang niet al het verspil bestaat uit een te hoge voorraad. Slecht dressen van big mac's kost bijvoorbeeld al klauwen met sla. Bij de counter wordt vaak klauwen met geld weggegooid aan verkeer getapte shakes. Mensen met specials moeten inderdaad niet zeuren, maar die kan je toch niet op voorraad houden.quote:Op zondag 15 juli 2012 13:13 schreef Yannick567 het volgende:
Nabrengen is niet efficient nee, maar aan het eind van de dag een verspil van bijv. 700 euro ook niet. Sommige mensen moeten wel wachten op hun bestelling. Neem een special. (en dan nog boos worden dat je moet wachten ook)
Je moet gewoon een goede balans vinden tussen het aantal producten wat je op voorraad hebt en de gastenstroom![]()
Volgens 'het boekje' zou het binlevelscherm voldoende zijn, die kan je ook zelf bijstellen naar beneden of naar boven. De ervaring is toch wel dat dat niet altijd werkt en mensen hun eigen ding doen.
Het zou me niet verbazen als mcdonalds over een tijd overgaat op uhc's voor patty's voor tasty's/qp's.quote:Op zondag 15 juli 2012 13:50 schreef Opblaaspop077 het volgende:
Ik wil geen gourmets weg gooien, totaal onnodig...
En waarom moest ik 3 x 8 bitterballen tegelijk op voorraad houden !?!? Hoeveel snackboxen zijn er verkocht tussen 9-4, nou precies 0 . Schrijf je dus even iets van 50 bitterballen af...
's morgens/'s middags moet je niet zeiken bij Mc vind ik als het 2-4 minuutjes duurt. In de rush is het wat anders. Dan houd ik een voorraad aan, 15 mc chicken ofzo is echt niet raar. Want er komt dan in een keer op je scherm, waar je 7 mc chickens voor nodig hebt haha, en dan moet meteen de batchcooker reageren!! (we gaan expirimenteren met initiator met een koptelefoon (het scherm heeft een delay).
Maar die manager begon te zeiken, ja ik werk hier al 5 jaar hoor... Ik keek naar mijn collega en die zei daarna tegen mij: ja dus? haha.
Genoeg gebitch iig, bij ons letten we zeker niet op het bin-voorraad scherm! Wij houden echt geen 2 QP/beef/tasty op voorraad (meer), is zowat ten strengste verboden geworden haha. Hij moet gewoon razendsnel gemaakt worden. (en het dan verkloten zoals mij hahahaha, duurt het dik 2 x zo lang dus :p ).
Bigmac, hb, cb wordt wel gering op voorraad gehouden.
Er is in de eerste weken zo vet veel verspild bij ons geloof ik dat we een beetje in balans moeten komen door extreem weinig te verspillen. Ja dan heb je snelle service maar krijg je misschien wel een slechte naam doordat je droge kip of wiebel vis hebt.
In de States werken ze al op deze manier! Minder mensen nodig, specials leveren geen extra vertraging op en je verspilt in feite alleen patties en geen hele broodjes...quote:Op zondag 15 juli 2012 14:23 schreef Piger het volgende:
[..]
Het zou me niet verbazen als mcdonalds over een tijd overgaat op uhc's voor patty's voor tasty's/qp's.
Je moet dan goed letten op de kwaliteit, maar verspil lijkt me daarbij niet zo'n ramp. Je kan beter een qp patty weggooien dan een chicken.
Engeland niet! Alle reataurants waar ik geweest ben werken met een bin/grill constuctie en een BOP-lijn.quote:Op zondag 15 juli 2012 15:24 schreef MaximumRush het volgende:
Engeland wordt dit ook al gedaan als het goed is bij de McDonald's. Burger King wordt het sowieso al gedaan, patties in de uhc.
quote:Op zondag 15 juli 2012 14:41 schreef Opblaaspop077 het volgende:
gadverdamme, patties in een UHC, alles wordt daar zo slap en verlept.
Als ze dat bij ons gaan doen, vlees in een UHC ga ik toch echt vragen of mijn baas nog goed bij zijn hoofd is.
Als je een hamburger niet binnen 1 minuut op een is die zo slap als de tering.
En bij een cb loopt de kaas gewoon door de patty heen, fucking ranzig.
Gister voor eerst een croissant besteld, moest set-up draaien: nah voor 75 cent een opgewarmd croissant, was beetje zoutig/vet/droog. Maar kan er wel door als mijn ontbijt. Volgende keer boter erover pleuren. de Mcegg durf ik niet te eten, hoor er veel verschillende verhalen over. Ben sowieso niet van gebakken eieren, alleen geklutst.
Hmm, het plafond? Lijkt me niet zo'n heel sterk plan als die nog operationeel is...quote:Op dinsdag 17 juli 2012 14:46 schreef QuincydeKoster het volgende:
Wauw, het was gister dusdanig rustig dat we de hele keuken (including plafond!) hebben schoongemaakt en alle bakjes bij de counter enzo xD 1 frietpannetje stond aan en daar hebben we vanaf 8 uur mee gedraaid xD
Dat was het hem dus juist, we waren niet meer operationeel omdat er gewoon geen klanten warenquote:Op donderdag 19 juli 2012 14:27 schreef Opblaaspop077 het volgende:
Ik krijg mij ook een voorschot op mijn rekening zeg, schrok bijna van mijn stoel haha.
Waar wordt dat op gebaseerd? Is wel netjes.
Trouwens, hoezo ga je schoonmaken als je operationeel bent, dat is eigenlijk vies: allemaal stof wat 't eten komt en etc...
Gasten hequote:Op donderdag 19 juli 2012 14:59 schreef QuincydeKoster het volgende:
[..]
Dat was het hem dus juist, we waren niet meer operationeel omdat er gewoon geen klanten waren
Er zijn wel meer dingen die schoongemaakt moeten worden hoor die de schoonmakers niet doen.quote:Op donderdag 19 juli 2012 15:59 schreef Opblaaspop077 het volgende:
Om 11 uur begin je toch met 'opruimen', dingetjes zoals vuilnisbakken leegmaken, geen nieuwe gebruiken etc. Zodat je dan om 12 uur kan inpakken en wegwezen, hoor hier nu al verhalen dat er soms meer als een uur opgeruimd moet worden. Geluk dat ik nog geen 18 ben.
Heb btw mijn uren eens geteld, is bijna van de zieke, 130 uur ongeveer deze maand, ben er wel 9 ziek geweest. Krijg je die doorbetaald met een 4 uren contract? Zal mijn vader dat straks eens vragen.
Jammer dat ik zo ziekelijk weinig verdien, anders had er een ander bedrag op mijn bankrekening gestaan.
Grills op standby dus kleppen dicht, alles van de dresstafel in de koelkast gezet etc en ALLES schoongemaaktquote:Op donderdag 19 juli 2012 15:08 schreef Opblaaspop077 het volgende:
Grills enzo staan toch nog aan en de dresstafel enzo?
Sorry meneer de Crewtrainerquote:Op donderdag 19 juli 2012 15:37 schreef Yannick567 het volgende:
[..]
Gasten he
Wij doen dat ook zovaak hoor, als het rustig is gewoon schoonmaken. Als je dat soort dingen allemaal moet doen als je gesloten bent is dat ook niet haalbaar
Haha, meneer de manager is het nog altijd.quote:Op donderdag 19 juli 2012 17:39 schreef QuincydeKoster het volgende:
[..]
Grills op standby dus kleppen dicht, alles van de dresstafel in de koelkast gezet etc en ALLES schoongemaakt
[..]
Sorry meneer de Crewtrainer![]()
Oeps, sorry meneer de Managerquote:Op donderdag 19 juli 2012 19:20 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Haha, meneer de manager is het nog altijd.
Crewtrainer..quote:Op donderdag 19 juli 2012 22:44 schreef QuincydeKoster het volgende:
[..]
Oeps, sorry meneer de Manager
quote:Op donderdag 19 juli 2012 19:20 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Managers... Wit overhempje kopen, op de mouwen een zwarte M tekenen (en voor sommige restaurants een paar verticale grijze lijntjes erbij) en je kan jezelf ook manager noemen! Is allemaal niet zo moeilijk...quote:
Kan allemaal hoor. Jouw feestjequote:Op zaterdag 21 juli 2012 00:44 schreef Krimpen het volgende:
[..]
[..]
Managers... Wit overhempje kopen, op de mouwen een zwarte M tekenen (en voor sommige restaurants een paar verticale grijze lijntjes erbij) en je kan jezelf ook manager noemen! Is allemaal niet zo moeilijk...
McFlurry Twix??quote:Op zaterdag 21 juli 2012 01:00 schreef Yannick567 het volgende:
[..]
Kan allemaal hoor. Jouw feestje
Zag net de bereiding van de McFlurry Twix. Veredelde McFlurry Mars met Twix Biscuits.. Ben benieuwd.
Ik heb je gespot in McTeamquote:Op donderdag 19 juli 2012 19:20 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Stukje over shiftmanagement rallies, ben de gene die een blauwe overhemd aan heeft naast Ronald McDonald.quote:
Ff gluren danquote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:08 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Stukje over shiftmanagement rallies, ben de gene die een blauwe overhemd aan heeft naast Ronald McDonald.
Ik zit trouwens ook in het youtube filmpje.
ik zit ook in dat filmpje geloof ikquote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:08 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Stukje over shiftmanagement rallies, ben de gene die een blauwe overhemd aan heeft naast Ronald McDonald.
Ik zit trouwens ook in het youtube filmpje.
Ik zit ook al in dat filmpjequote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:03 schreef Yannick567 het volgende:
[..]
ik zit ook in dat filmpje geloof ik
kut, dubbele post.
De actie is op een dinsdag begonnen, dus ik denk (let op: DENK!) dat de nieuwe glazen morgen komen. Kan zijn dat ik verkeerd zitquote:Op maandag 30 juli 2012 14:05 schreef ChilllayD het volgende:
Weten jullie wanneer de nieuwe kleur glazen komen? Vandaag of morgen?
Sorry dat ik het hier kom vragen![]()
Maar ze doen toch een kleur per week? (vorige week blauwe gehad....)
Voorlopig niet. Na de Colaglazen campagne komt de Big Tasty opnieuw in de reclame (rehit), en als ik me niet vergis komt daarna de winnaar van de 'Maak je burger' campagne in het assortiment. Dat is als het goed is rond septemberquote:
hmmquote:Op woensdag 1 augustus 2012 03:26 schreef QuincydeKoster het volgende:
Okee,
8 mei begonnen.
Juni: Medewerker van de Maand..
Ben ik dan zo bizar goed, of zijn mijn medewerkers zo bizar slecht?
Haha niemand, ik doe gewoon vanaf begin al goed m'n bestquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 00:23 schreef Opblaaspop077 het volgende:
das snel.
Ik bedoel, wie heb jij omgekocht?
Ik kon een 100% score kopenhahahaha. (niet gedaan overigens)
Bij ons niet :p Bij ons zijn juist de mensen die het echt verdiend hebben (afgaand van wie erop staan bij ons) die het krijgen. En om eerlijk te zijn, vind ik het wel fijnquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 00:24 schreef Studiotje het volgende:
Medewerker van de maand, dat waren hier ook altijd nieuwe, meteen een ego van jewelste en ze konden er niks van
Eind augustusquote:Op zondag 5 augustus 2012 21:46 schreef Studiotje het volgende:
Wanneer zou McDonald's z'n website eens vernieuwen, dit kan toch niet
OKEU! Alles is beter dan ditquote:Op zondag 5 augustus 2012 22:10 schreef Yannick567 het volgende:
[..]
Eind augustusHoe of wat weet ik verder niet, ik denk net zoals de Franse en Belgische variant
Je komt op m.mcdonalds.fr of m.mcdonalds.be uit, dus een mobiele site komt er ook bij.quote:Op zondag 5 augustus 2012 22:22 schreef Opblaaspop077 het volgende:
De franse ziet er wel goed uit idd, alleen niet zo mobile-friendly denk ik.
Wat ga ik dan verdienen als bijna-18-jarige?quote:Op maandag 6 augustus 2012 16:51 schreef Yannick567 het volgende:
'Ik werk net zo goed als een 20-jarige'.
Iedereen heeft andere kwaliteiten. Dat heeft verder niets met je leeftijd te maken en/of wat je verdient op die leeftijd, maar het salaris is altijd al een punt van discussie geweest. Supermarkt vs. McDonald's bijvoorbeeld. Horecapersoneel verdient niet veel, maar ook niet weinig. Beetje tussenin. Ligt er natuurlijk aan waar je werkt, als je in een restaurant/café werkt waar ze ook fooien aannemen is het nog wel eens zo dat je je eigen fooi mag houden oid. Doen ze bij McD niet aan
Dat ligt eraan waar je werktquote:Op maandag 6 augustus 2012 16:58 schreef Computerfluisteraar het volgende:
[..]
Wat ga ik dan verdienen als bijna-18-jarige?
Wat medewerkers dan weer accepteren. Bij McDonald's ontvang je natuurlijk nooit fooi, maar als je het ontvangt heb je alle recht om dit te houden. Net als bij een cafe waar je niet mee wil doen met een fooienpot.quote:Op maandag 6 augustus 2012 16:51 schreef Yannick567 het volgende:
'Ik werk net zo goed als een 20-jarige'.
Iedereen heeft andere kwaliteiten. Dat heeft verder niets met je leeftijd te maken en/of wat je verdient op die leeftijd, maar het salaris is altijd al een punt van discussie geweest. Supermarkt vs. McDonald's bijvoorbeeld. Horecapersoneel verdient niet veel, maar ook niet weinig. Beetje tussenin. Ligt er natuurlijk aan waar je werkt, als je in een restaurant/café werkt waar ze ook fooien aannemen is het nog wel eens zo dat je je eigen fooi mag houden oid. Doen ze bij McD niet aan
Dat zou ik niet pikken. Je hebt gewoon recht op pauze, zo simpel is het.quote:Op zondag 12 augustus 2012 00:16 schreef jeanique31 het volgende:
hee guys, ik werk sinds vakantie bij mac en heb net eerste loon ontvangen:) heb 13.81 uur gewerkt, 14 uitbetaalt gekregen, was vgm 52.11 euro:) dat is dus 3.50 per uur netto. en ik ben 16 dus das best goed. wij hebben echt super gezellig, allemaal leuke mensen alles.
maar weten jullie die regel met pauzes? na 4.30 uur moet ik volgensmij pauze hebben? heb heel vaak dagen van 4 uurtjes,, pff maar had laatst 5 uur en heb helemaal geen pauze gehad, niet dat ik daar probleem mee heb dus haha
in drie weken al 40 uur gewerkt yeahh![]()
hebben jullie trouwens ook ander systeem nu? ik moet echt heel erg aan wennen,, wist net waar alles stond op kassa haha achja ik hoop dat ik nog tijdje kan blijven werken en niet zo vaak meer lobby moet.. das echt stom
4/5 euro de uur? 't is per vestiging/franchise verschillendquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 23:30 schreef Mandéra het volgende:
Kan iemand zeggen hoeveel de Mac betaalt p/u aan een 19-jarige, of is dat geheim? Ik ben op zoek naar werk en nieuwe contacten (net verhuisd)!
Laat maar zitten dan.quote:Op zondag 26 augustus 2012 01:05 schreef Studiotje het volgende:
[..]
4/5 euro de uur? 't is per vestiging/franchise verschillend
De "Familievoordeel" actie. Bij ieder voordeelmenu een Happy Meal voor 2,50quote:
Bedankt, maar ik doelde meer op nieuwe producten.quote:Op woensdag 5 september 2012 22:54 schreef QuincydeKoster het volgende:
[..]
De "Familievoordeel" actie. Bij ieder voordeelmenu een Happy Meal voor 2,50
En de kortingsbonnen.
Milkshakes Mango-Passievrucht en (terug van weggeweest) banaan.quote:Op donderdag 6 september 2012 03:00 schreef stijn_ het volgende:
[..]
Bedankt, maar ik doelde meer op nieuwe producten.
Ben je al aangenomen?quote:Op donderdag 6 september 2012 15:56 schreef Shockiee het volgende:
Vandaag moet ik gaan voor een orientatie gesprek o.i.d.. ze gaan me uitleggen hoe de dingen werken daar. Iemand enig idee wat ik kan verwachten?
Hoop dat dat die McAzurro wordt. En de 1955 mag terug van mijquote:Op vrijdag 7 september 2012 23:20 schreef Yannick567 het volgende:
Die bekendste burger komt binnenkort, de winnaar is bekend maar in de restaurants nog onbekend
En 25 september bestaat de McDrive 25 jaar, gaan ze ook wat leuks mee doen
Moarr!!quote:Op vrijdag 7 september 2012 23:20 schreef Yannick567 het volgende:
Die bekendste burger komt binnenkort, de winnaar is bekend maar in de restaurants nog onbekend
En 25 september bestaat de McDrive 25 jaar, gaan ze ook wat leuks mee doen
Niet.quote:Op maandag 10 september 2012 21:44 schreef daaro21 het volgende:
Mensen
Wanneer komt de McDeluxe weer terug?
DE BESTE BURGER OOIT!!!!!
Ligt aan degeen die je roostert en aan de beschikbaarheid van de rest van de crew. Over het algemeen kan je wel meer werken als je dat aangeeft (of natuurlijk shift switchen met andere crewquote:Op maandag 17 september 2012 22:01 schreef fokmetme het volgende:
ik ben sinds vandaag aangenomen bij mac donalds haha..
zijn ze flexibel? als je bijvoorbeeld keer meer wilt werken kan je dat gewoon aangeven? en gaan ze daadwerkelijk je meer inroosteren in die week?
Ik vermoed dat er daarvoor een 3:10/4:10 grill op BREAKFAST stand gaat?quote:Op dinsdag 18 september 2012 20:10 schreef DigitalEcho het volgende:
Zag gisteren al de voorbereiding voor de McMood, zag ook dat er een spiegelei op zit. Hoe moeten we dat gaan maken?
Ben benieuwd, zaterdag weer werken. We zullen 't zien.quote:Op dinsdag 18 september 2012 20:14 schreef QuincydeKoster het volgende:
[..]
Ik vermoed dat er daarvoor een 3:10/4:10 grill op BREAKFAST stand gaat?
Ik donderdag weer, idd ook benieuwdquote:Op dinsdag 18 september 2012 20:17 schreef DigitalEcho het volgende:
[..]
Ben benieuwd, zaterdag weer werken. We zullen 't zien.
Ja maar zijn er voorschriften hoe vaak je heen en weer mag met die dispencer? Want soms is het 1 keer en soms 2 keer en het is me ook al een paar keer gebeurd dat de medewerker 3 keer heen en weer ging. Komt op mij een beetje willekeurig over.quote:Op maandag 24 september 2012 21:20 schreef Remzz het volgende:
Toevoegins van de toppings is allemaal geautomatiseerd. 1 shot of 1 of 2 keer heen en weer van de dispencer. Het enige wanneer je weinig kan krijgen is als de toppings bijna op zijn.
Het mixen van de Flurry is een procedure en dat is 5 tot 8 seconden.
Twix en Mars stukjes 1 keer, de rest 2 keer(ook in het verleden). Als ze het 3 keer doen kan het zijn dat de medewerker zelf het gevoel heeft dat er wat weinig in zit(doordat de dispencer misschien leeg is). 3 is altijd fout.quote:Op maandag 24 september 2012 21:26 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ja maar zijn er voorschriften hoe vaak je heen en weer mag met die dispencer? Want soms is het 1 keer en soms 2 keer en het is me ook al een paar keer gebeurd dat de medewerker 3 keer heen en weer ging.
Als het een procedure van 5 tot 8 seconden is, waarom doen sommige medewerkers het dan maar 1 seconde?
OK thanks!quote:Op maandag 24 september 2012 21:28 schreef Remzz het volgende:
[..]
Twix en Mars stukjes 1 keer, de rest 2 keer(ook in het verleden). Als ze het 3 keer doen kan het zijn dat de medewerker zelf het gevoel heeft dat er wat weinig in zit(doordat de dispencer misschien leeg is). 3 is altijd fout.
Waarom sommigen het 1 seconden doen is waarschijnlijk pure haast. Je kunt altijd vragen of je wat langer geroerd mag hebben. Zal niemand je raar aan kijken.
Bij ons in ieder geval altijd rond de 5e van de volgende maand.quote:Op donderdag 27 september 2012 12:42 schreef Computerfluisteraar het volgende:
Wanneer word bij McDonald's het salaris gestort?
Bij ons hangt er in de crewruimte een brief waarin alle data staan, elke 2 weken krijg je volgens mij loon (voorschot en 2 weken later je loon en dan weer 2 weken voorschot dacht ik).quote:Op donderdag 27 september 2012 12:42 schreef Computerfluisteraar het volgende:
Wanneer word bij McDonald's het salaris gestort?
zoals?quote:Op maandag 1 oktober 2012 13:26 schreef MaximumRush het volgende:
Ik zag gisteren dat 1 van mijn favoriete burgers er over 2 weken weer is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |