obsessive compulsive disorder. Dankzij FOK! is er nu ook een OCD dat je constant op FOK! moet posten.quote:Op donderdag 3 mei 2012 23:34 schreef Heatseeker het volgende:
Kom ik heel dom over als ik niet weet wat OCD betekent?
ik weet het ook nietquote:Op donderdag 3 mei 2012 23:34 schreef Heatseeker het volgende:
dankquote:Op donderdag 3 mei 2012 23:35 schreef Maanvis het volgende:
[..]
obsessive compulsive disorder. Dankzij FOK! is er nu ook een OCD dat je constant op FOK! moet posten.
Obsessive compulsive disorderquote:Op donderdag 3 mei 2012 23:34 schreef Heatseeker het volgende:
mwah het kan ook zijn dat ineens zijn droomvrouw op de stoep staat en dat ie vanaf dan alleen nog maar bezig is met nuecken.quote:Op donderdag 3 mei 2012 23:34 schreef kwiwi het volgende:
Dan wordt het toch wel weer vervangen door ander gedrag.
In theorie is dat inderdaad mogelijk jaquote:Op donderdag 3 mei 2012 23:36 schreef Maanvis het volgende:
[..]
mwah het kan ook zijn dat ineens zijn droomvrouw op de stoep staat en dat ie vanaf dan alleen nog maar bezig is met nuecken.
nuecken is wel leuk maar kan ook een OCD zijn.
zou jij met een top-10 user neuken om hem van zijn OCD af te krijgen?quote:Op donderdag 3 mei 2012 23:37 schreef kwiwi het volgende:
[..]
In theorie is dat inderdaad mogelijk ja
Nee. Jij?quote:Op donderdag 3 mei 2012 23:43 schreef Maanvis het volgende:
[..]
zou jij met een top-10 user neuken om hem van zijn OCD af te krijgen?
18 posts per dag, geen vreemd aantal hoor.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 00:06 schreef Sneezeechu het volgende:
Zegt de man met maar liefst 65293 posts op zijn naam heeft
Mee eens maar dan nog zie vaker van TS dit soort reacties dan vraag ik me af wat doe je op FOK! dan?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 00:10 schreef kwiwi het volgende:
[..]
18 posts per dag, geen vreemd aantal hoor.
tong80 is een grapje van een aantal moderators, hij bestaat niet echtquote:Op vrijdag 4 mei 2012 04:45 schreef Madame_Paon het volgende:
tong80.
Het zou niet erg zijn als hij wat minder topics zou openen ...
ik heb het over top-10 users. zelf sta ik nog niet eens in de top 100.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 12:55 schreef Geester het volgende:
Je mag heus wel zeggen dat je mij bedoelt hoor...
minwaardigheids en geslachts complexenquote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:22 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ik heb het over top-10 users. zelf sta ik nog niet eens in de top 100.
Wat verwacht je met zo'n OP? Gaat toch nergens over.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 00:20 schreef Crutch het volgende:
Het is geen ONZ, bagger verwijderd en een beetje serieus reageren kan geen kwaad.
Dit dusquote:Op vrijdag 4 mei 2012 15:08 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Wat verwacht je met zo'n OP? Gaat toch nergens over.
Of gewoon ouderwets backfirequote:
Ik word ook wel eens depressief als ik me besef hoeveel leuke en/of nuttige dingen ik had kunnen doen met de tijd die ik op FOK! heb doorgebracht. Dus daar denk ik maar niet meer aan.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 12:24 schreef MAHL het volgende:
[..]
tong80 is een grapje van een aantal moderators, hij bestaat niet echt
Strak plan, er zijn echt een paar van die users die om de paar minuten bagger posten omdat ze blijkbaar niets beters te doen hebben. Aan de andere kant, als je ze óók nog Fok! ontneemt draaien ze misschien helemaal door
Buiten het feit dat ik 95% van mijn posts onder werktijd doe zie ik niet in waarom FOK!ken slechter tijdsverdrijf is dan de hele dag TV kijken of gamen, of breien ofzo.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 15:15 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Ik word ook wel eens depressief als ik me besef hoeveel leuke en/of nuttige dingen ik had kunnen doen met de tijd die ik op FOK! heb doorgebracht. Dus daar denk ik maar niet meer aan.
Ook dat is relatief "beter"quote:Op vrijdag 4 mei 2012 15:19 schreef DrDentz het volgende:
Of een paar goede boeken lezen waar je iets van opsteekt en waardoor je mee kunt praten wanneer het over literatuur gaat. In mijn bestaan heb ik alleen de bagger in ONZ gelezen.
Mwah, valt mee hier. Ik FOK! alleen terwijl ik wat anders doe, muziekje aan, internetpoker, tv ofzo. Zo'n waste of time is het dus niet. Multitasken, u weet.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 15:15 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Ik word ook wel eens depressief als ik me besef hoeveel leuke en/of nuttige dingen ik had kunnen doen met de tijd die ik op FOK! heb doorgebracht. Dus daar denk ik maar niet meer aan.
Jouw hele toon slaat bij mij in het verkeerde keelgat ...quote:Op donderdag 3 mei 2012 23:33 schreef Maanvis het volgende:
Er zijn bepaalde FOK! users die een OCD hebben waardoor ze altijd op FOK! moeten zitten, iedere minuut een topique moeten openen en FOK! alleen verlaten om een trillende homp cellen naar een voedselbron te bewegen.
Hoe neem je zo'n user tegen zichzelf in bescherming? Mag je voor zo'n user, om die reden, een banaan vragen? Ik zou het zielig vinden als zo'n user eenzaam sterft, terwijl ie zo gelukkig had kunnen zijn, 100 kg geleden.
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 20:15 schreef justme1234 het volgende:
[..]
Jouw hele toon slaat bij mij in het verkeerde keelgat ...
Atlijd zie ik je in topics reageren over psychologie pyschiatrie, tips geven.
En nu zet je zulke mensen gewoon keihard voor blok man, kijk eens goed wat je nu neertypt.
Hoe neem je zo'n user tegen zichzelf in bescherming? Mag je voor zo'n user, om die reden, een banaan vragen? Ik zou het zielig vinden als zo'n user eenzaam sterft, terwijl ie zo gelukkig had kunnen zijn, 100 kg geleden.
Wat wil je hiermee bereiken klein kut snotventje dat je bent, waarheid moet keer tegen jou gezegt worden.
Beetje deze mensen in een kwaad daglicht zetten, misbaksel ben je.
Jij hebt zelf een zwaar psychisch probleem, beetje de moraal ridder uithangen en mensen tips geven.
En aan de andere kant lach je ze keihard in de rug uit.
Hiermee heb je je zelf al bewezen door deze topic te openen.
Volgens mij heb je zelf geen nuttig leven of wel?
stakkertje...
Hangt af van de drijfveer achter de verslaving denk ik. Een dwangneurose heeft kenmerken van een (geestelijke) verslaving maar volgens mij valt het daar niet onder.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 23:31 schreef Karina het volgende:
Wat is het verschil tussen een OCD en een verslaving? Roken is bijvoorbeeld een verslaving, maar is het dan OOK een OCD?
Ook ja. Ik weet eigenlijk niet of het dwangmatig openen van topics daar onder zou kunnen vallen..quote:Is een OCD niet meer zoiets als dat je bijvoorbeeld 100x checkt of je de deur wel hebt afgesloten als je weggaat?
Heb je het nu tegen mij?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 23:39 schreef MAHL het volgende:
Onze psychologe komt weer ff patsen met haar expertise... Gevalletje arrogant-neurotisme?
Inderdaad, soms.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 23:47 schreef Madame_Paon het volgende:
Volgens mij is een verslaving geen vorm van OCD.
Mensen met een verslaving genieten soms van hetgeen ze moeten doen, terwijl mensen met OCD absoluut niet genieten van hun rituelen en weten dat die onzinnig zijn.
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 23:43 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Heb je het nu tegen mij?![]()
Ik geef gewoon mijn mening. Volgens mij is een forum daar voor bedoeld, maar ik kan het mis hebben.
Als mensen met OCD hun dwanghandelingen niet kunnen uitvoeren, krijgen ze last van stress.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 23:51 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Als mensen met OCD belemmerd worden in het uitvoeren van hun dwangmatige handelingen, raken ze erg gestrest. Om die reden wordt met therapie gewerkt aan het verminderen van de handelingen, zonder er abrupt mee te stoppen (wat schadelijk kan zijn).
Dus in de zin dat het stress-verlagend werkt en het moeilijk is om met de handelingen te stoppen, zou het misschien als een (geestelijke) verslaving kunnen worden gezien?
Nee dat denk ik niet, het is dus meer een verslaving dan een OCD.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 23:53 schreef MAHL het volgende:
[..]
Maar OT, ik denk niet dat er users zijn die met tegenzin Fok!ken, ofwel?
Och dat lijkt me echt zo kut. Een poosje geleden heb ik op MTVquote:Op vrijdag 4 mei 2012 23:53 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Als mensen met OCD hun dwanghandelingen niet kunnen uitvoeren, krijgen ze last van stress.
Als mensen die bijv. rookverslaafd zijn niet kunnen roken, krijgen ze ook last van stress.
Maar rookverslaafde mensen genieten wel van het roken, terwijl mensen met OCD niet genieten van het uitvoeren van hun dwanghandelingen.
(zelf heb ik helaas OCD)
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 23:53 schreef MAHL het volgende:
[..]![]()
Nee, zat je maar te fokken, dacht dat dat wel duidelijk was
Maar OT, ik denk niet dat er users zijn die met tegenzin Fok!ken, ofwel?
Ik probeer nu een verslaving te bedenken waarbij er geen sprake is van genieten, maar dat is nog best wel moeilijk.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 23:53 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Als mensen met OCD hun dwanghandelingen niet kunnen uitvoeren, krijgen ze last van stress.
Als mensen die bijv. rookverslaafd zijn niet kunnen roken, krijgen ze ook last van stress.
Maar rookverslaafde mensen genieten wel van het roken, terwijl mensen met OCD niet genieten van het uitvoeren van hun dwanghandelingen.
(zelf heb ik helaas OCD)
Wat voor? Heb zelf ook een tijdje dwangmatige handelingen gehad, maar die kon ik gelukkig stopzetten omdat ik wist dat het nergens op sloeg. Maar volgens mij heeft iedereen wel zoiets.quote:
Ik denk ook echt dat die er niet zijn. Gokken misschien? Dat is niet echt genieten, meer de spanning die het met zich meebrengt, alhoewel je dan weer van de spanning geniet.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 23:59 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik probeer nu een verslaving te bedenken waarbij er geen sprake is van genieten, maar dat is nog best wel moeilijk.
Nee, ik heb echt OCD.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 23:59 schreef MAHL het volgende:
[..]
Wat voor? Heb zelf ook een tijdje dwangmatige handelingen gehad, maar die kon ik gelukkig stopzetten omdat ik wist dat het nergens op sloeg. Maar volgens mij heeft iedereen wel zoiets.
Misschien dit:quote:Op zaterdag 5 mei 2012 00:01 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik denk ook echt dat die er niet zijn. Gokken misschien? Dat is niet echt genieten, meer de spanning die het met zich meebrengt, alhoewel je dan weer van de spanning geniet.
quote:Sommige psychiaters zien trichotillomanie als een vorm van de obsessieve-compulsieve stoornis.
Mensen met trichotillomanie genieten dus wel van het uittrekken van de haren, maar tegelijkertijd is het ook een OCD.quote:Lust, bevrediging of opluchting bij het uittrekken van het haar.
Wow, dat lijkt me geestelijk enorm zwaar.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 00:05 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Nee, ik heb echt OCD.
Dingen moeten in een hoek van 45 of 90 graden liggen, er mogen nooit 4 (of 8, of 16, of 24, etc.) dingen naast elkaar liggen, ik moet met beide voeten evenveel stappen zetten in het licht als in de schaduw, ik mag niet 360 graden draaien, want dan moet ik mezelf weer "terugdraaien", ..
En ik heb smetvrees. Ik gebruik alleen nog maar wegwerpdoekjes. En soms kan ik zelfs met handschoenen en wegwerpdoekjes iets niet schoonmaken omdat ik het zo walgelijk vind, waardoor het nog viezer wordt, ik het daardoor nóg walgelijker ga vinden en het al helemaal niet meer kan schoonmaken, etc.
Ik kan niet in een auto zitten zonder bijvoorbeeld een jas of een doekje of op te zitten.
Ik heb áltijd sokken of schoenen aan, want ik vind het walgelijk als mijn blote voeten de grond raken. Ook in bed draag ik altijd sokken, zelfs met 30 graden.
Etc. etc....
Lief dat je die users dan een banaan wilt gevenquote:Op donderdag 3 mei 2012 23:33 schreef Maanvis het volgende:
Er zijn bepaalde FOK! users die een OCD hebben waardoor ze altijd op FOK! moeten zitten, iedere minuut een topique moeten openen en FOK! alleen verlaten om een trillende homp cellen naar een voedselbron te bewegen.
Danny/Roodbol raakt dan dakloos...quote:Op zaterdag 5 mei 2012 00:17 schreef Mry het volgende:
[..]
Lief dat je die users dan een banaan wilt geven
Dit topique gaat over de mensen die dat dus doen.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 15:16 schreef HeatWave het volgende:
Als je nou idd dingen als uitgaan, sporten etc laat schieten voor FOK! ok, maar verder....
Dat zijn 'leukigheidjes' die iedereen wel heeft. Ikzelf heb dat met die graden ook, alles moet als ik er op let recht en evenwijdig liggen, en verder heb ik een obsessie met oneven getallen (het getal 3 met name). Ik moet ook altijd iedereen maar 1 of 3 keer goedemorgen wensen of feliciteren, als ik het 2 of 4 keer doe (of vaker met even getallen maar dat komt niet voor) dan denk ik dat dat zwaar ongeluk brengt.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 00:05 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Nee, ik heb echt OCD.
Dingen moeten in een hoek van 45 of 90 graden liggen, er mogen nooit 4 (of 8, of 16, of 24, etc.) dingen naast elkaar liggen, ik moet met beide voeten evenveel stappen zetten in het licht als in de schaduw, ik mag niet 360 graden draaien, want dan moet ik mezelf weer "terugdraaien", ..
Da's wel minder. Ik heb juist anti smetvrees. Ik bedenk me altijd dat mensen als kind ook niet schoon leefden en die mensen ook gewoon overleefden. Zand eten etcquote:En ik heb smetvrees. Ik gebruik alleen nog maar wegwerpdoekjes. En soms kan ik zelfs met handschoenen en wegwerpdoekjes iets niet schoonmaken omdat ik het zo walgelijk vind, waardoor het nog viezer wordt, ik het daardoor nóg walgelijker ga vinden en het al helemaal niet meer kan schoonmaken, etc.
Ik kan niet in een auto zitten zonder bijvoorbeeld een jas of een doekje of op te zitten.
Ik heb áltijd sokken of schoenen aan, want ik vind het walgelijk als mijn blote voeten de grond raken. Ook in bed draag ik altijd sokken, zelfs met 30 graden.
Etc. etc....
Oké bij jou misschien. Maar als ik alleen over mezelf spreek: ik weet dat FOK!en me niet gelukkig maakt, ik er niets van opsteek, er geen geld mee verdien, het me geen leuke sociale contacten oplevert, geen herinneringen nalaat, en toch zit ik er steeds op.. soort van dwang ofzo.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 15:49 schreef MAHL het volgende:
[..]
Mwah, valt mee hier. Ik FOK! alleen terwijl ik wat anders doe, muziekje aan, internetpoker, tv ofzo. Zo'n waste of time is het dus niet. Multitasken, u weet.
En nee, ik heb nog nooit activiteiten afgezegd omdat ik wilde FOK!ken
Smetvrees ≠ hypochondrie.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 02:41 schreef Maanvis het volgende:
Da's wel minder. Ik heb juist anti smetvrees. Ik bedenk me altijd dat mensen als kind ook niet schoon leefden en die mensen ook gewoon overleefden. Zand eten etc. Laatst nog een peperkoek op van 3 jaar over de datum. Was nog gewoon te eten, en lekker. Een tht datum is ook maar een getal
.
Omdat ik m'n immuunsysteem begrijp heb ik ook een geweldige weerstand. Terwijl iemand met smetvrees of een rob geus type dat niet heeft. Ik ben echt noooooit ziek!
Oh wacht.
Dat moet ik afkloppen.
Op ongeverfd hout!
ik zal hem niet inkoppen voor jequote:Op zaterdag 5 mei 2012 07:57 schreef TwyLight het volgende:
Bij mij resulteren bans altijd in suicidale gedachtes en depressie waardoor ik nog verder buiten de maatschappij kom te staan
Ik wil niet veel zeggen, maar ik vind dat wel verder gaan dan leukigheidjes hoor.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 02:41 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dat zijn 'leukigheidjes' die iedereen wel heeft. Ikzelf heb dat met die graden ook, alles moet als ik er op let recht en evenwijdig liggen, en verder heb ik een obsessie met oneven getallen (het getal 3 met name). Ik moet ook altijd iedereen maar 1 of 3 keer goedemorgen wensen of feliciteren, als ik het 2 of 4 keer doe (of vaker met even getallen maar dat komt niet voor) dan denk ik dat dat zwaar ongeluk brengt.
Dit noem je leukigheidjes? Het is klassiek dwangmatig gedrag waar wat onder zit, misschien wijs om dat eens uit te zoeken? Zeggen ''iedereen heeft dat wel'' is puur het goed praten, naast het feit dat het niet waar is.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 02:41 schreef Maanvis het volgende:
Dat zijn 'leukigheidjes' die iedereen wel heeft. Ikzelf heb dat met die graden ook, alles moet als ik er op let recht en evenwijdig liggen, en verder heb ik een obsessie met oneven getallen (het getal 3 met name). Ik moet ook altijd iedereen maar 1 of 3 keer goedemorgen wensen of feliciteren, als ik het 2 of 4 keer doe (of vaker met even getallen maar dat komt niet voor) dan denk ik dat dat zwaar ongeluk brengt.
het beheerst m'n leven niet, dus ik vind het wel meevallenquote:Op zaterdag 5 mei 2012 09:32 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik wil niet veel zeggen, maar ik vind dat wel verder gaan dan leukigheidjes hoor.
Er zijn mensen die hun geld verdienen door mensen die niet ziek zijn te vertellen dat ze dat wel zijn. Dan vind ik mijn 'obsessie', die ik gratis uitvoer, toch wat minder laakbaar.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 07:55 schreef Re het volgende:
de simpele wereld van maanvis...
De obsessie die hij heeft om mensen met een psychiatrische ziekte te kunnen genezen door te zeggen dat ze niet ziek zijn.
dat is pas een OCD
Maar evengoed niet zo intelligent.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 12:11 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Er zijn mensen die hun geld verdienen door mensen die niet ziek zijn te vertellen dat ze dat wel zijn. Dan vind ik mijn 'obsessie', die ik gratis uitvoer, toch wat minder laakbaar.
Meelopen met medicijnenfabrikanten die een boekje schrijven met 'stoornissen' en daarna medicijnen aanbieden om ze te 'genezen'/'in de hand te houden' is dat ook niet.quote:
Nee, van een brug af fietsen ook niet.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 12:16 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Meelopen met medicijnenfabrikanten die een boekje schrijven met 'stoornissen' en daarna medicijnen aanbieden om ze te 'genezen'/'in de hand te houden' is dat ook niet.
Geen idee, ik had effe zin om mezelf te verdedigenquote:Op zaterdag 5 mei 2012 12:17 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee, van een brug af fietsen ook niet.
Wat is je punt?
Praat geen poep, dit is gewoon belachelijk debiel gedrag.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 02:41 schreef Maanvis het volgende:
[..]
[..]
Da's wel minder. Ik heb juist anti smetvrees. Ik bedenk me altijd dat mensen als kind ook niet schoon leefden en die mensen ook gewoon overleefden. Zand eten etc. Laatst nog een peperkoek op van 3 jaar over de datum. Was nog gewoon te eten, en lekker. Een tht datum is ook maar een getal
.
Omdat ik m'n immuunsysteem begrijp heb ik ook een geweldige weerstand. Terwijl iemand met smetvrees of een rob geus type dat niet heeft. Ik ben echt noooooit ziek!
Oh wacht.
Dat moet ik afkloppen.
Op ongeverfd hout!
quote:Op zaterdag 5 mei 2012 07:55 schreef Re het volgende:
de simpele wereld van maanvis...
De obsessie die hij heeft om mensen met een psychiatrische ziekte te kunnen genezen door te zeggen dat ze niet ziek zijn.
dat is pas een OCD
Ik vind het ronduit asociaal eigenlijk, je bent een leek, een charlatan en je hebt een grote muil voor de beperkte kennis die je uitkotst over het forum.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 12:11 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Er zijn mensen die hun geld verdienen door mensen die niet ziek zijn te vertellen dat ze dat wel zijn. Dan vind ik mijn 'obsessie', die ik gratis uitvoer, toch wat minder laakbaar.
Ik vind dat gewoon ziek meer niet.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 15:04 schreef Re het volgende:
[..]
Ik vind het ronduit asociaal eigenlijk, je bent een leek, een charlatan en je hebt een grote muil voor de beperkte kennis die je uitkotst over het forum.
Ik denk dat maanvis zelf gewoon wat slechte ervaringen heeft met de geestelijke gezondheidszorg.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 15:04 schreef Re het volgende:
[..]
Ik vind het ronduit asociaal eigenlijk, je bent een leek, een charlatan en je hebt een grote muil voor de beperkte kennis die je uitkotst over het forum.
valt wel mee, ik heb er geen positieve ervaringen mee meegemaakt maar zo negatief waren die ervaringen nou ook weer niet.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 17:14 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik denk dat maanvis zelf gewoon wat slechte ervaringen heeft met de geestelijke gezondheidszorg.
Ik ben een leek maar ik doe daar ook niet moelijk over, iedereen weet dat, ook Madame Paon, waar mijn post aan gericht was. Soms denk ik dat men haar niet meer als mens ziet.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 15:04 schreef Re het volgende:
[..]
Je moet het wel van 2 kanten blijven bekijken. Zonder die labeltjes zou gerichte hulp onmogelijk zijn. En feit is wel dat bepaalde gedrags en denkpatronen vaak voorkomen, waardoor labels toch wel nut hebbenquote:Op zaterdag 5 mei 2012 23:16 schreef Maanvis het volgende:
[..]
valt wel mee, ik heb er geen positieve ervaringen mee meegemaakt maar zo negatief waren die ervaringen nou ook weer niet.
waar ik wel de schurft aan heb is onnodig labeltjes plakken. de enige die daar beter van wordt is de psychiater zelf, die daar zijn geld mee verdient. mensen worden dan geen mensen meer, maar prikborden voor wie er maar iets op wil prikken. je ziet het hier al, mijn onschuldige eigenaardigheidjes waar ik in het dagelijkse leven helemaal geen last van heb worden ineens 'stoornis' genoemd. en legio mensen die zich wel een 'stoornis' aan laten praten. dat heeft in het geval van een vriend van mij geleid tot een zwaar kutleven in speciaal onderwijs en aanraking met criminele types.
dat klopt helemaal, ik heb het ook niet over labeltjes in zijn algemeenheid maar eerder over onnodig geplakte labeltjes.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 23:33 schreef Neymarrr het volgende:
[..]
Je moet het wel van 2 kanten blijven bekijken. Zonder die labeltjes zou gerichte hulp onmogelijk zijn. En feit is wel dat bepaalde gedrags en denkpatronen vaak voorkomen, waardoor labels toch wel nut hebben
ah ok zo, ja mee eens. Hoewel de meeste van die labeltjes vast wel zullen kloppen, zijn ze niet altijd gewenst.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 23:37 schreef Maanvis het volgende:
[..]
dat klopt helemaal, ik heb het ook niet over labeltjes in zijn algemeenheid maar eerder over onnodig geplakte labeltjes.
Ik heb niet gezegd dat die dwangneurotische dingetjes van je een stoornis zijn. Misschien dat het je wel gevoelig maakt voor het ontwikkelen van een OCD, maar zo lang jij er weinig last van ondervindt is het geen OCD. En er zal als het goed is ook geen psych zijn die jou die diagnose geeft als jij verder goed functioneert. Anders is dat geen fout van de psychiatrie an sich, maar van de individuele psych. Vind ik dan.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 23:16 schreef Maanvis het volgende:
[..]
valt wel mee, ik heb er geen positieve ervaringen mee meegemaakt maar zo negatief waren die ervaringen nou ook weer niet.
waar ik wel de schurft aan heb is onnodig labeltjes plakken. de enige die daar beter van wordt is de psychiater zelf, die daar zijn geld mee verdient. mensen worden dan geen mensen meer, maar prikborden voor wie er maar iets op wil prikken. je ziet het hier al, mijn onschuldige eigenaardigheidjes waar ik in het dagelijkse leven helemaal geen last van heb worden ineens 'stoornis' genoemd. en legio mensen die zich wel een 'stoornis' aan laten praten. dat heeft in het geval van een vriend van mij geleid tot een zwaar kutleven in speciaal onderwijs en aanraking met criminele types.
Oh okay.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 23:37 schreef Maanvis het volgende:
[..]
dat klopt helemaal, ik heb het ook niet over labeltjes in zijn algemeenheid maar eerder over onnodig geplakte labeltjes.
Een banaan vragen.quote:Op donderdag 3 mei 2012 23:33 schreef Maanvis het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |