Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
-Noem geen (klant)namen, adressen, telefoonnummers, etc.! Klantnamen zijn in dit geval de namen van de leasemaatschappijen en bedrijven waar wij de auto's brengen. -Bij het plaatsen van foto's van auto's, wis dan het kenteken en enig ander dat gelinkt kan worden aan de klant uit met behulp van Paint o.i.d. -Kijk uit met wat je zegt over klanten! -Bedenk bij het posten van wat dan ook, dat Easyway zelf waarschijnlijk wel op de hoogte is van dit forum en dat je door vermelding van auto en overige ritinfo wellicht wel makkelijk te traceren bent.
Redenen en gedachten achter deze regels zijn te vinden in de post van zondag 20 februari 2011 22:04 uur.. _________________________________________________________________________________________________
Wat is het? Studentchauffeurs zijn -hoe kan het anders- studenten die -hoe kan het nogmaals anders- chauffeursdiensten uitvoeren. We maken onderscheid tussen twee functies: de hiker en de privéchauffeur. Gezien de meeste studentchauffeurs op dit forum voor EasyWay b.v. werken, is het topic ook wat toegespitst op dit chauffeursbedrijf.
Hiker Als hiker transporteer je in opdracht van opdrachtgevers, lege auto's van en naar hun klanten. Opdrachtgevers zijn voornamelijk leasemaatschappijen, auto-importeurs en autoverhuurbedrijven. Een leuke en afwisselende job met een grote mate van zelfstandigheid en vrijheid. Je bent werkzaam vanuit je eigen woonplaats en je werkterrein is heel Nederland. Het werk is uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend. Bron: www.easyway.nl
Privéchauffeur Als privé-chauffeur rijd je relaties in hun eigen, meestal zeer luxe auto, naar de diverse bestemmingen in het hele land of zelfs daarbuiten. Dit geeft hen de mogelijkheid om door te werken terwijl jij de zorg draagt voor een veilige reis van A naar B. De ritopdrachten zijn zeer divers en afhankelijk van het programma van de meneer of mevrouw achterin. Voorbeelden zijn: diverse bestemmingen door het hele land, woon- werkverkeer projecten, thuisbrengdiensten etc. Het is een zeer dienstverlenende functie waarbij er een groot beroep gedaan wordt op je verantwoordelijkheidsgevoel en flexibiliteit.
In deze functie sta je vaak in contact met directeuren en managers van bedrijven. Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, goede rijvaardigheid, een goede representatie en correcte omgangsvormen zijn aspecten die wij als vanzelfsprekend achten. Bron: www.easyway.nl
Waarom studenten? Studenten zijn jong, en dus goedkoop. Daarnaast heeft de student een OV kaart waarmee hij (doordeweeks) gratis kan reizen. Dit scheelt een hoop OV kosten, waardoor de chauffeursdienst goedkoper kan worden uitgevoerd. Studenten zijn ook erg flexibel, waardoor ze makkelijk en vaak in te zetten zijn.
Sollicitatieprocedure In de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de een duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal van de periode af dat je solliciteert. Met het begin van het studiejaar heb je de meeste kans. Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een sollicitatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pakt is ook overdreven, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Meer info, hier. Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 3 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Het sollicitatieformulier vind je hier.
Kledingvoorschriften Easyway heeft een vrij streng kledingbeleid. Dit betekent dat je je zou moeten kleden in overhemd en pantalon, met daaronder nette schoenen. Hikers houden zich hier echter niet altijd aan, want ze vinden een pantalon vaak overdreven. Wij adviseren je gewoon aan de regels van Easyway te houden!
FAQ: Veel gestelde vragen Omdat het merendeel van de posters in dit topic werkt voor Easyway BV uit Breda, zijn de antwoorden gerelateerd aan dit bedrijf. Waar Easyway staat, kan natuurlijk ook bijvoorbeeld Autoreset of een andere opdrachtgever gelezen worden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tips-on-the-road Mensen die uit het oosten des lands komen en de A1 pakken om daarna de A28 opgaan hebben vaak last van file bij die oprit bij Amersfoort. Als je bij die afslag nou doorrijdt naar Amersfoort Noord, daar erafgaat en weer teruggaat over de A1, dan pak je dat knooppunt van de andere kant. Nergens een file te bekennen, je kunt heerlijk doorkarren. Kreeg die tip laatst van m'n oom, dat ik daar zelf nog nooit op was gekomen. (thanks to Jorian29)
OV tips 'n tricks Na een korte carrière toch maar besloten dit deel weg te laten vanwege geheimhoudingsregels met betrekking tot klanten. Mocht je niet uit je OV planning komen, kun je het wellicht wat verbloemd vragen, of via PM/DM.
Filmpjes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.EasyWay b.v. Website: www.easyway.nl Login: www.easyway.nl/login Aantal chauffeurs: 1500 (per 19 september 2011) Salaris: (>23) ¤9,61 en meer Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantaal jaar rijbewijs hiking en privéchauffeur: 6 respectievelijk 24 maanden. Minimale leeftijd: 18 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Overige eisen: Nette kleding (d.w.z. pantalon en overhemd) voor hikers en een compleet kostuum voor privéchauffeurs
Autoreset BV Website: www.autoreset.nl Login: http://www.autoreset.nl/aj-login.php Aantal chauffeurs: rond de 2000, waarvan ongeveer een kwart studenten Salaris: 19-21 jaar ¤6,08, 22 jaar ¤7,12, 23+ jaar ¤8,22 Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantaal jaar rijbewijs hiking en privéchauffeur: 1 jaar Minimale leeftijd: 19 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Uitbetaling: wekelijks op vrijdag Kleding: Representatief, d.w.z. donkere (spijker)broek en hemd. In de zomer zijn nette polo's ook toegestaan. Verboden zijn petjes, korte broeken en open schoenen
Overige chauffeursdiensten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic: Als vaste bezoekers meer dan 90 dagen niet meer actief zijn in dit topic worden ze uit de OP verwijderd.
Hikers About2Break1, hiker regio Rotterdam BAC92, hiker regio Rotterdam CvHof, hiker regio Amsterdam/Utrecht dery1990, hiker regio Leeuwarden Enpe, hiker regio Eindhoven Fireblast, hiker regio Leiden Fleauris, hiker regio Rotterdam Hojdhopper,hiker regio Utrecht guru033, hiker regio Utrecht irritatie100, hiker regio Rotterdam Jieuwst, hiker regio Nijmegen (Autoreset) joppie_saus, hiker regio Groningen Kevindinhinho, hiker regio Zwolle Lekiamh, hiker regio Den Haag LeTourdeFrance, hiker regio Groningen MageTwan, hiker regio Den Bosch/Eindhoven Misterx333, hiker regio Rotterdam MuurStraat, Athlon hiker regio Nijmegen Neerlands_Trots, hiker regio Utrecht (Autoreset) Obama, hiker regio Amsterdam Panthera, hiker regio Ede/Arnhem Pizzabodem, hiker regio Utrecht (Autoreset) RangeRover, hiker regio Leiden Riddah, hiker regio Apeldoorn RTS91, hiker regio Groningen Rubenr3, hiker regio Leeuwarden Sobajo, hiker regio Eindhoven S-RS, hiker regio Zwolle Stibba, hiker regio Rotterdam -tape-, hiker regio Alkmaar (Autoreset) tw4n, hiker regio Nijmegen verse_vis, hiker regio Rotterdam Viezze, hiker regio Groningen Zuunigerd, hiker regio Zwolle ikveranderhemniet, hiker regio Utrecht en Leiden
Mallet, ex-hiker regio Doetinchem Jorian29, (tijdelijk) ex-hiker regio Arnhem/Ede Keuzer, ex-hiker regio Tilburg Maharbal, ex-hiker regio Leeuwarden Franknfurter, ex-hiker regio Utrecht
Privéchauffeurs BetweenTheRays, privéchauffeur regio Amsterdam/Utrecht invine, privéchauffeur regio Amsterdam Mothergoose, privéchauffeur regio Maastricht Thrasyllus, privéchauffeur regio Utrecht/Noord-Holland DrSnuggle, privéchauffeur regio Arnhem
Voorgaande topics Een overzicht van alle voorgaande topics is hier terug te vinden.
Ik heb ook wel eens zo'n planningsdame aan de lijn gehad met een combinatie dat ik dacht van hoe verzin je het. Toen ik vroeg of ze geen betere combinatie had kreeg ik zowaar twee mooiere ritten
Ik vind het altijd wel prima eigenlijk Als ik in uithoeken als Born of Groningen ofzo eindig dan vragen ze wel altijd of ik dat erg vind, aangezien ik dan een teringeind moet OV'en.
Toen ik vandaag in Groningen was, had ik mijn bus net genmist. Er was een AR'er met de auto die daar stond te wachten en vroeg of ik van AR was. Hij woonde zelf in Groningen en gaf vaker ritjes naar station omdat die vlakbij station woonde.
Mijn telefoon mag niet weer mee als navigatie, dat ding valt tegenwoordig steeds uit als hij wat warm wordt. Laatste rit heb ik de airco maar op m'n telefoon gericht zodat hij het bleef doen
Op vrijdag 4 mei 2012 00:08 schreef RTS91 het volgende: Neem je telefoonkabeltje wel mee, want je telefoon is binnen no-time leeg als je je GPS aanhebt.
Hmmm, heb alleen kabel naar USB. Helaas geen kabel naar 12V. heb wel een extra batterij van 1000mAh. originele batterij is dacht ik 1500mAh
Mijn autokabeltje is kapot sinds deze week Had m'n mobiel aan de stroom liggen op de bijrijdersstoel maar ging te hard de bocht door. Mobiel flikkert door de hele auto heen en ik weet niet hoe het gebeurt is, maar de plug-in in de mobiel is nu helemaal verbogen en werkt niet meer.
Ik heb Flitsnav, die is vrij geniaal moet ik zeggen.
Ik gebruik die ook altijd. Flitsnav draait op de database van flitsservice en dir is redelijk betrouwbaar. Volgensmij draait flitsmeister op een eigen database ofzo. Ik vond hem echt bagger werken.
Op vrijdag 4 mei 2012 09:28 schreef dery1990 het volgende: Spoedje... Of ik even een A4 cabrio V6 220pk naar Haarlem wil rijden... uit 2003 dat wel, maar toch wel lekker
Haha jaloezie hier! Geniet ervan:p
Ik snap die flitsnav app eigenlijk niet, maar ik heb 'm ook nog nooit echt gebruikt.
En op de een of andere manier kan mijn telefoon heel lang navigeren zonder leeg te raken, maar van al het andere gebruik gaat de batterij wel snel leeg.... Anyway, ik gebruik dus Sygic op mn telefoon en ik heb niets dan lof voor dat programma. Ben altijd perfect naar de bestemming geleid, incl rijbaanassistent enzo.
Ik snap die flitsnav app eigenlijk niet, maar ik heb 'm ook nog nooit echt gebruikt.
En op de een of andere manier kan mijn telefoon heel lang navigeren zonder leeg te raken, maar van al het andere gebruik gaat de batterij wel snel leeg.... Anyway, ik gebruik dus Sygic op mn telefoon en ik heb niets dan lof voor dat programma. Ben altijd perfect naar de bestemming geleid, incl rijbaanassistent enzo.
ik gebruik google navigatie. Meestal om mijn bestemming lopend te bereiken. Maar mijn mio is al verouderd dus af en toe gebruik ik hem in de auto laatste paar kilometers.
Op vrijdag 4 mei 2012 09:28 schreef dery1990 het volgende: Spoedje... Of ik even een A4 cabrio V6 220pk naar Haarlem wil rijden... uit 2003 dat wel, maar toch wel lekker
Heb je veel aan met dit weer, een cabrio.
Ik heb ook een spoedje. Ergens naar in de buurt van Franeker maar geen idee wat voor auto, ritinfo duurde nog wel even. Ga eerst naar de stad nieuwe voetbalschoenen kopen
Zeg, moet jij nu niet ergens boven de Bermuda-driehoek vliegen ofwa?
Nee morgen rond deze tijd stap ik in!
Die directeuren zullen wel cashen, maar die waren sowieso al wel binnen denk ik. Gezien eentje een R8 en een RR sport rijdt, en dan moet je dat huis eens zien!
Nou ja, als er niks veranderd dan is het toch prima?
Vooralsnog niet.... Ben benieuwd hoe EW er over een jaar voor staat.
Trouwens wel een beetje vreemd dat we daar niet over zijn ingelicht, in de trant van een mailtje met 'we worden binnenkort overgenomen'. Er veranderd dan wel niets, maar toch.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
De tering, net even gestopt bij een pompstation, niks aan het handje. Wil ik hem weer starten... doood.... Even het instructie boekje lezen wat dat symbool betekend. Lekker kut dit.
Ik moet ook zeggen dat ik weinig binding met EW heb. Ik vind het werk niet vervelend om te doen en het is lekker flexibel, maar met het bedrijf heb ik helemaal niks. Bij mijn vorige baan, groenteman bij de AH, had ik dat wel. Het werk was ik na een tijdje wel zat, maar door collega's en aardige leiding ben ik daar nog best lang blijven hangen en zette ik me ook wel in, niet omdat het werk zo leuk was, maar omdat ik vond dat ik dat verplicht was aan de andere mensen. Heb ik totaal niet bij EW eigenlijk, ik zorg dat ik niet in de problemen kom met schade en ben denk ik best representatief (meer dan de collega's die ik wel eens zie lopen ), maar dan houdt het wel op.
quote:
Op vrijdag 4 mei 2012 13:22 schreef S-RS het volgende: De tering, net even gestopt bij een pompstation, niks aan het handje. Wil ik hem weer starten... doood.... Even het instructie boekje lezen wat dat symbool betekend. Lekker kut dit.
Op vrijdag 4 mei 2012 13:18 schreef Irritatie100 het volgende: Hmmm, voor ik bij EW werkte deed ik altijd losse baantjes via ASA. Beviel mij best goed eigenlijk en veel leuke dingen gedaan.
Die in Groningen was echt ruk. Ze dropten bij steeds bij de Bijenkorf terwijl ik toch elke keer zei dat niet te willen doen.
Opel combo. Het instructie boekje zegt dat het iets te maken heeft met de start onderbreking. Net even geprobeert met de andere sleutel en dan knippert dat lampje niet. Dus zo even proberen of dir het doet. Er staat ook een groepje buitenlanders naast de auto een joint te roken. Faaaaaacking irritant....
Opel combo. Het instructie boekje zegt dat het iets te maken heeft met de start onderbreking. Net even geprobeert met de andere sleutel en dan knippert dat lampje niet. Dus zo even proberen of dir het doet. Er staat ook een groepje buitenlanders naast de auto een joint te roken. Faaaaaacking irritant....
Er zitten geen andere knoppen oid bij de sleutels, of een kastje ergens op of onder of naast het dashboard?
Denk het ook ja. In principe zijn hun vaste kosten bijna niks. Afgaande op de prijzen die ze vragen en het loon dat ik krijg, is de marge ook zeer gezond te noemen. Denk dat het een best leuk bedrag is dat ze vangen.
Die in Groningen was echt ruk. Ze dropten bij steeds bij de Bijenkorf terwijl ik toch elke keer zei dat niet te willen doen.
Ik heb echt leuke dingen gedaan hoor. Kaartjes controleren in De Kuip bij de bekerfinale Twente - Heerenveen (en dan tijdens de wedstrijd lekker tussen de Heerenveen-fans meekijken naar de wedstrijd) was wel het leukst Ook nog een Heerenveen-shirt aan overgehouden
@S-RS Gelukkig doet hij het weer. Heb je stiekem de sleutel gesloopt ?
Ik vindt het trouwens wel vreemd, dat mailtje. Vorige week had ik mij sollicitatie bij B. Schaarsberg. Toen is er niks over gezegd. Heb mijn eerste rit prima overleefd. Die Vivaro, het is met 90pk een beetje behelpen maar als je eenmaal op gang bent rijdt heb best aardig. Beter dan ik van te voren had verwacht! In Putten kwam ik als derde op locatie aan. De twee voor min waren al ruim een uur aan het wachten. Gek genoeg kon ik als eerste weer terug. Voor de Vivaro kon een andere brug gebruikt worden hadden ze het dacht ik over. De koffie en chocomelk waren daar overigens prima!
@gehaktstavenenzo Ja heb even op de sleutels staan dansen Maar wel gaar!
Sta nu stil achter op het spoor bij putten bij de bandenwissel plaats. Er is er daar eentje voorgesprongen een paar uur geleden. En we zouden weer door kunnen rijden. Maar we staan alweer 10 minuten stil...
Op vrijdag 4 mei 2012 15:22 schreef joppie_saus het volgende: Zo, auto afgeleverd in Ried, vlakbij Franeker. Nu op station Franeker wachtend op de trein.
Als je nou 2 uur eerder was, toen stond ik op station Franeker
Ik had ook last van de aanrijding. Ik zat al in de trein via deventer, maar toen zei de machinist dat het spoor weer was vrijgegeven, dus kon iedereen weer via zwolle. Nu terug opweg naar Leeuwarden!