Alle ruiten in alle auto's verplicht vervangen door staalplaat. Om afleiding te voorkomen.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 00:15 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik heb in zo'n zelfde soort situatie met ruim 30 meter tussenafstand op diezelfde manier ook wel eens een noodstop moeten maken met de auto.. alles rijdt braaf een beetje constant 50 - 70 km/u, en ineens staat alles BAM! op de rem, en als je dan heel effe naar die chick in de Powlow naast je zit te gluren wordt het ineens heel krapjes allemaal![]()
Zeg, kap eens? Lees het topic eens door, dan zijn zulke kutopmerkingen en vragen niet nodig.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 12:09 schreef fathank het volgende:
Hoe de neuk kun je trouwens met je linkerpoot de koppeling intrappen?
Dan ben je echt motorisch gestoord en hoor je thuis in een 45km/h wagentje op het fietspad.
Het is gewoon gebrek aan rij-ervaring van TS.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 12:09 schreef fathank het volgende:
Dan ben je echt motorisch gestoord en hoor je thuis in een 45km/h wagentje op het fietspad.
Ík zal wel heel blond zijn hoor... maar ik koppel volgens mij altijd met linkervoetquote:Op vrijdag 4 mei 2012 12:09 schreef fathank het volgende:
Dat is echt een goede tip voor TS idd!quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:15 schreef Meike26 het volgende:
Ik kan mij de botte en domme reacties aan de ene kant wel voorstellen, maar het helpt TS ook niet verder.
Wanneer je in paniek je koppeling intrapt ipv je rempedaal, dan klinkt het alsof je les hebt gehad van zo'n rij-school-fabriek. Weinig aandacht voor wagen-beheersing en de persoon, verkeersregels erin stampen en laat het examen dan maar komen.
Bij kleine rijscholen ben je minder snel een nummer en word er vaker aandacht gegeven aan de wagenbeheersing, de persoon en hoe hij omgaat met dit soort verkeerssituaties enz enz.
Wanneer je auto nu gemaakt is, raad ik je aan om eens een lange rit te maken naar onbekend terrein, pak wat binnendoorwegen en zoek als het rustig is op de weg even de grens op, zonder er overheen te gaan. Toen ik mijn eerste eigen dagelijkse auto kocht (Alfa 145) ben ik bijna gelijk naar tante in Den Helder geweest. Op de terugweg voornamelijk binnendoor gereden en op een lege carpool plaats eens de auto uitgeprobeerd qua noodremmen en achteruit rijden. Geen achterlijke truukjes uithalen, gewoon diverse manouvres maken, beetje slalommen zonder je koppelingsplaten gelijk om te roken.
Deze wagenbeheersing en ervaring neem je gelijk mee naar overige auto's. Denk dat als je soms wat verantwoord speelt met je wagen, je een betere wagenbeheersing krijgt.
Ohja, en kijk voortaan niet alleen naar de auto voor je... maar naar de auto's daarvoorDan kunnen zelfs de meest notoire bumperboeren uit de problemen blijven !
Kerel, koppelen gaat altijd met je linkervoet.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 12:09 schreef fathank het volgende:
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 12:09 schreef fathank het volgende:
Ongetwijfeld, maar dan nog... koppeling en rem omwisselen? Kom op...dat doe je niet eens met dezelfde voet. Als je nou zoals Palomar al aangeeft, een keer de rem en het gaspedaal tegelijkertijd intrapt, daar kan ik me nog iets bij voorstellen.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 12:16 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Het is gewoon gebrek aan rij-ervaring van TS.
Of een automaat, dan heb je tenminste al een pedaal minderquote:Op vrijdag 4 mei 2012 16:23 schreef drijfhout het volgende:
[..]
Ik zou het openbaar vervoer adviseren.
aha, nu snap ik de veel voorkomende denkfout in voorgaande postsquote:Op vrijdag 4 mei 2012 15:26 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, maar dan nog... koppeling en rem omwisselen? Kom op...dat doe je niet eens met dezelfde voet. Als je nou zoals Palomar al aangeeft, een keer de rem en het gaspedaal tegelijkertijd intrapt, daar kan ik me nog iets bij voorstellen.
Heb je 'm nu al bij de garage enzo? Is ie al aan de betere hand?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 16:40 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
aha, nu snap ik de veel voorkomende denkfout in voorgaande postsik handelde wel degelijk met mijn rechtervoet, maar zat dus met rechts op het koppelinsgpedaal.
En het rijdt gewoon baas.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 16:45 schreef RealBizkit666 het volgende:
Ruil dat ding maar snel in voor een automaat. Dan kun je de koppeling niet meer intrappen en het rempedaal is ook breder. Win-win dus.
nope hij staat hier voor de deur, geen tijd gehad om wat te regelen nog. Maar komt goed, heb een adresje in Aalsmeer waar ze hem wel kunnen fixen.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 16:43 schreef H-D het volgende:
[..]
Heb je 'm nu al bij de garage enzo? Is ie al aan de betere hand?
Ik zou vast gaan sparen en zodra dit concept op de markt komt hier een auto van kopen.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 16:46 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
nope hij staat hier voor de deur, geen tijd gehad om wat te regelen nog. Maar komt goed, heb een adresje in Aalsmeer waar ze hem wel kunnen fixen.
Dat ook, maar nee dank je ik ga wel verder met deze als het niet te gek wordt met de reparatie.quote:
lek als een mandje. Ik zie het wel, ga een paar offertes aanvragen dit weekend.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 16:46 schreef klipper het volgende:
¤600 schade is niks man.
Is je radiateur wel echt lek?
Als je radiator en bumper vervangen moet worden ben je echt wel meer kwijt.
Tofquote:Op vrijdag 4 mei 2012 16:46 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
nope hij staat hier voor de deur, geen tijd gehad om wat te regelen nog. Maar komt goed, heb een adresje in Aalsmeer waar ze hem wel kunnen fixen.
Deze wil ik nog wel even bevestigen.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:15 schreef Meike26 het volgende:
Ohja, en kijk voortaan niet alleen naar de auto voor je... maar naar de auto's daarvoorDan kunnen zelfs de meest notoire bumperboeren uit de problemen blijven !
Een zeer zinnige opmerking. Veel stress gehad de laatste weken, tegen het overspannen zijn aan, maar nu weet ik zeker dat er een overzichtelijke periode aanbreekt... Deze stress heeft vrijwel zeker een rol gespeeld..quote:Op vrijdag 4 mei 2012 20:06 schreef Garbageman het volgende:
Ik zal ook nog even normaal reageren, mijn vriendin had wel eens haar kop er niet bij tijdens het autorijden, te laat reageren, niet rechts of te veel rechts rijden en zo. Ik heb haar aangeraden om voor elke rit in haarzelf te zeggen "ik ga nu autorijden". Dat werkt voor haar als een soort trigger dat ze nu haar "autorijpet" opzet en haar "dagdroompet" even afzet zeg maarWerkt heel goed
meh, zo niet dan alleen de essentieel technische delen laten fixen en de rest komt met de tijd wel weer.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 19:58 schreef Palomar het volgende:
Vraag me eigenlijk af of je hier met 600 euro mee weg komt...
Het gaat er om te voorkomen dat je in dit soort situaties terecht komt.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 15:26 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, maar dan nog... koppeling en rem omwisselen? Kom op...dat doe je niet eens met dezelfde voet. Als je nou zoals Palomar al aangeeft, een keer de rem en het gaspedaal tegelijkertijd intrapt, daar kan ik me nog iets bij voorstellen.
lol, op de ring Amsterdam zekerquote:Op vrijdag 4 mei 2012 20:59 schreef Mirgeam het volgende:
Jammer HB, zat je weer met de navigatie te worstelen?
Heb jij allang je rijbewijs?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 23:34 schreef Biogarde het volgende:
En mis trappen is helemaal geen schande. Het gebeurt mij ook weleens. Wou van de week nog schakelen. Dat ging niet goed.
Ik trapte de koppeling en de rem tegelijk in terwijl ik van z'n 2 naar z'n 3 ging. M'n broer naast me zat met z'n voortanden in het dashboard. En dat allemaal in een seconde.
En ik heb altijd automaten gereden, dus dan zijn handbakken sowieso een hele excursie de eerste paar maanden
Ik heb gewoon een normaal rijbewijs hoor. Ben 30. Afrijden toen 18.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 00:38 schreef klipper het volgende:
[..]
Heb jij allang je rijbewijs?
Tegenwoordig ( alweer enige jaren dacht ik zo) mag je toch niet meer switchen als je automaat afrijdt?, behalve als je opnieuw examen doet?
Dit snap ik ff niet? Waar zat je dan met je linkervoet? Uit het raamquote:Op vrijdag 4 mei 2012 16:40 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
aha, nu snap ik de veel voorkomende denkfout in voorgaande postsik handelde wel degelijk met mijn rechtervoet, maar zat dus met rechts op het koppelinsgpedaal.
Ik kan gewoon niet begrijpen hoe je dat pedaal kan missen.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 00:00 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Hoop zo voor je dat karma binnenkort niet naast je zit.
Bimmer hoor je juist handbak te rijden.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 01:12 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Ik heb gewoon een normaal rijbewijs hoor. Ben 30. Afrijden toen 18.
Heb grote auto's gereden. En sommige auto's ga je gewoon niet rijden met een handbak. Benzen en Beemers bijvoorbeeld niet. Of Bimmers. Beemers. Bimmers, anders worden de BMW fappers boos.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |