quote:Op donderdag 3 mei 2012 20:16 schreef ColtZ40 het volgende:
Je kan duidelijk niet rijden. Niet met je scooter en niet met je auto. Pak de bus!
quote:
quote:
Ben heel blij met jullie reacties, kan ik wel gebruiken nuquote:
0,0quote:
Dus je was niet op tijd met reageren.quote:Op donderdag 3 mei 2012 20:13 schreef HeetBoven het volgende:
(beetje laat, maar ok ik weet wel zeker dat ik op tijd reageerde) en ipv mijn rem trap ik het koppelingspedaal invoordat ik het door had zat de trekhaak van mijn voorganger al in de radiator
Ja, mafkees, wat wil je dan? Alles waar een motor bij komt kijken rij jij in de soep, en dan rij je achterop een andere auto en dan wil je ook nog zeggen dat je op tijd reageerdequote:Op donderdag 3 mei 2012 20:23 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
Ben heel blij met jullie reacties, kan ik wel gebruiken nuhad eigenlijk niets anders verwacht
Dan wel deze, heb ik ook nogquote:Op donderdag 3 mei 2012 20:24 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Dus je was niet op tijd met reageren.
Pak de fiets!
quote:Op donderdag 3 mei 2012 20:27 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, mafkees, wat wil je dan? Alles waar een motor bij komt kijken rij jij in de soep, en dan rij je achterop een andere auto en dan wil je ook nog zeggen dat je op tijd reageerde![]()
Nee, je reageerde niet op tijd, want anders had je tijd gehad om de correcte pedaal in te trappen alsnog (Ik bedoel, dafuq?) Je hebt achter op een andere auto gezeten, dus je was NIET op tijd.
quote:Op donderdag 3 mei 2012 20:13 schreef HeetBoven het volgende:
en ipv mijn rem trap ik het koppelingspedaal in![]()
Wat klopt hier niet?quote:geslacht: Man
Klopt, mis getrapt.quote:Op donderdag 3 mei 2012 20:31 schreef kwiwi het volgende:
Hoe kun je in godsnaam de koppeling met de rem verwarren, je bedient ze niet eens met dezelfde voet!
Het was een heel aardige Marokkaan (ze bestaan echt!) ik moest weg van de politie op dat punt en was al bijna thuis, dus heb het gegokt en ben dus doorgereden (temp is niet naar het rood gegaan, wel waarschuwingssignaal) en hij achter me aan. Even de formulieren ingevuld en wat gedronken en gekletst, telnrs. uitgewisseld en dat was het.quote:Op donderdag 3 mei 2012 20:31 schreef H-D het volgende:
Je hebt al genoeg shit dus ga je niet afzeiken. Succes ermee en leer er wat van.
Vraag me wel af trouwens; hoe reageerde de voorganger?
Daarom altijd een trekhaak monteren, ook al zul je nooit en te nimmer er wat achter hangen.quote:Op donderdag 3 mei 2012 20:23 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
Ben heel blij met jullie reacties, kan ik wel gebruiken nuhad eigenlijk niets anders verwacht
[..]
0,0
Over een week of wat lezen we dus een nieuw topic van jouw hand dat je deze ook in de kreukels gereden hebt?quote:Op donderdag 3 mei 2012 20:27 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
Dan wel deze, heb ik ook nog![]()
[ afbeelding ]
verstand van auto's heb je dus echt niet. Zit een sensor in die het leidingssysteem meet en zonder vloeistof krijg je onmiddelijk een hogere meetwaarde (wat dus ook gebeurde toen ik aankwam) maar nog geen rood. Dat krijg je wel degelijk als je door blijft rijden zonder vloeistof.quote:Op donderdag 3 mei 2012 20:40 schreef ColtZ40 het volgende:
De temp gaat idd niet naar het rood zonder koelvloeistof....
Euh, nee.quote:Op donderdag 3 mei 2012 20:44 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
Zit een sensor in die het leidingssysteem meet en zonder vloeistof krijg je onmiddelijk een hogere meetwaarde (wat dus ook gebeurde toen ik aankwam) maar nog geen rood.
Dat is wel weer tof danquote:Op donderdag 3 mei 2012 20:39 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
Het was een heel aardige Marokkaan (ze bestaan echt!) ik moest weg van de politie op dat punt en was al bijna thuis, dus heb het gegokt en ben dus doorgereden (temp is niet naar het rood gegaan, wel waarschuwingssignaal) en hij achter me aan. Even de formulieren ingevuld en wat gedronken en gekletst, telnrs. uitgewisseld en dat was het.
hmz, wil hem wel weer top hebben en misschien dat ik de radiateur wel zou redden, maar plaatwerken enzo laat ik toch liever doen door profs.quote:Op donderdag 3 mei 2012 20:55 schreef 2cv het volgende:
¤600,- schade ? Fix het zelf, dan ben je voor minder klaar.
Wt neuq hoe krijg je dat voor elkaar??quote:Op donderdag 3 mei 2012 20:13 schreef HeetBoven het volgende:
Wat een k*tjaar tot nu toe qua mobiliteit. Eerst motorscooter 1 (Peug Vivacity 100) gejat, 3 weken geleden een schuiver met motorscooter 2 (Piaggo X9) beetje in de kreukels gelegen, maar niet extreem en wat kapschade. Maar nu mag het wel even over zijn met dit soort ongein.
Vorige week mijn allereerste autootje opgehaald en moest meteen naar de garage voor een grote beurt. Dinsdagmiddag door de dealer gebeld dat hij klaar was (moest nog 4 dagen wachten ivm de feestdagen, maar ala) en eindelijk ging mijn ultieme wens van bijna 20 jaar in vervulling; mijn eigen autootje. Mankeerde niets en ook bij Seat Point vonden ze het een goede keus, dus ik helemaal in de wolken. Dinsdag en woensdag vrij gehad; woensdag nog een koelkastcrisis wat me de hele dag heeft gekost, maar dat terzijde, en veeeel gereden in 2 dagen en alles zonder problemen. Vanmorgen ging het dan echt gebeuren: met de auto naar het werk, net echt
vol trots aan mijn collega's laten zien en na het werk weer terug. Kom in de file terecht en wilde naar de rechterbaan opschuiven, maar ging niet en besloot nog even links te blijven rijden. Toen zag ik dat het voor me stilstond (beetje laat, maar ok ik weet wel zeker dat ik op tijd reageerde) en ipv mijn rem trap ik het koppelingspedaal in
voordat ik het door had zat de trekhaak van mijn voorganger al in de radiator en huilde mijn Cordoba tranen van koelvloeistof . Bumper en voor spoiler in elkaar en na 2 dagen kan ik er weer minstens 600 euri tegenaan gooien om hem goed te krijgen. Om kort te gaan, wat een klotepech!!
euh... klein paniekmoment? weet ik veel. Als je tienvingerig blind kunt typen maak je ondanks dat toch ook wel eens een foutje...quote:
ptaat vooe jexelfquote:Op donderdag 3 mei 2012 21:48 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
euh... klein paniekmoment? weet ik veel. Als je tienvingerig blind kunt typen maak je ondanks dat toch ook wel eens een foutje...
Ik voorzie een kort leven voor TS gezien de OP.quote:Op donderdag 3 mei 2012 20:27 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
Dan wel deze, heb ik ook nog![]()
[ afbeelding ]
Moet je is op je motor doen!quote:Op donderdag 3 mei 2012 21:48 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
euh... klein paniekmoment? weet ik veel. Als je tienvingerig blind kunt typen maak je ondanks dat toch ook wel eens een foutje...
Is me met 1,5 jaar rijbewijs A + Suz. GSXF nog nix serieus gebeurd dus ben echt nie bang nu ofzoquote:
right, iets met een ongeluk en een klein hoekje. Alle Fokkertjes hier rijden perfect en hebben nooit wat gehad en nu is het TS bash timequote:Op donderdag 3 mei 2012 21:50 schreef Nobu het volgende:
Hoezo pech? Je bent gewoon een moeilijke apaat. Doe iedereen een lol en gooi je rijbewijs weg voordat je iemand doodrijdt.
Drie ongelukken veroorzaken in je hele leven is al behoorlijk schandalig, dat voor je twintigste presteren is werkelijk onvoorstelbaar.quote:Op donderdag 3 mei 2012 21:55 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
right, iets met een ongeluk en een klein hoekje. Alle Fokkertjes hier rijden perfect en hebben nooit wat gehad en nu is het TS bash time![]()
![]()
Een ongeluk? In je OP staan er al drie...quote:Op donderdag 3 mei 2012 21:55 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
Is me met 1,5 jaar rijbewijs A + Suz. GSXF nog nix serieus gebeurd dus ben echt nie bang nu ofzo....
[..]
right, iets met een ongeluk en een klein hoekje. Alle Fokkertjes hier rijden perfect en hebben nooit wat gehad en nu is het TS bash time![]()
![]()
wie heeft het over 3 ongelukken "veroorzaken"? Schuivertje op lage snelheid reken ik wel tot ongeluk, maar ook zeker in de categorie shit happens, iets met nieuwe achterband met siliconenresten enzo. In mijn verhaal lees ik maar een veroorzaakt ongeluk en die was van vanavond. Begrijpend lezen is lastig, snap het welquote:Op donderdag 3 mei 2012 21:57 schreef Nobu het volgende:
[..]
Drie ongelukken veroorzaken in je hele leven is al behoorlijk schandalig, dat voor je twintigste presteren is werkelijk onvoorstelbaar.
Jij ook, goed lezen wat er staat ;-)quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:01 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Een ongeluk? In je OP staan er al drie...
Als je ongelukken als "shit happens" ziet ben je niet geschikt om een motorvoertuig te besturen. Ongelukken overkomen je niet, die veroorzaak je.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:04 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
wie heeft het over 3 ongelukken "veroorzaken"? Schuivertje op lage snelheid reken ik wel tot ongeluk, maar ook zeker in de categorie shit happens, iets met nieuwe achterband met siliconenresten enzo. In mijn verhaal lees ik maar een veroorzaakt ongeluk en die was van vanavond. Begrijpend lezen is lastig, snap het wel
quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:07 schreef Nobu het volgende:
[..]
Als je ongelukken als "shit happens" ziet ben je niet geschikt om een motorvoertuig te besturen. Ongelukken overkomen je niet, die veroorzaak je.
quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:11 schreef Bananenvlaflip het volgende:
Of troll, of deur naar klaagbaak gemist.
thx Anne, ben er idd f*cking kapot vanquote:Op donderdag 3 mei 2012 22:42 schreef Anne het volgende:
Sjongejonge wat een sneue reacties hier zeg.
Kut voor je TS, zonde van het geld.
quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:04 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
wie heeft het over 3 ongelukken "veroorzaken"? Schuivertje op lage snelheid reken ik wel tot ongeluk, maar ook zeker in de categorie shit happens, iets met nieuwe achterband met siliconenresten enzo. In mijn verhaal lees ik maar een veroorzaakt ongeluk en die was van vanavond. Begrijpend lezen is lastig, snap het wel
Je kan er van vinden wat je wilt, het blijven ongelukken.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:05 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
Jij ook, goed lezen wat er staat ;-)
Ik heb in zo'n zelfde soort situatie met ruim 30 meter tussenafstand op diezelfde manier ook wel eens een noodstop moeten maken met de auto.. alles rijdt braaf een beetje constant 50 - 70 km/u, en ineens staat alles BAM! op de rem, en als je dan heel effe naar die chick in de Powlow naast je zit te gluren wordt het ineens heel krapjes allemaalquote:Op vrijdag 4 mei 2012 00:11 schreef T42 het volgende:
je zat niet op te letten en je zat te dicht achterop klaar.
Alle ruiten in alle auto's verplicht vervangen door staalplaat. Om afleiding te voorkomen.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 00:15 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik heb in zo'n zelfde soort situatie met ruim 30 meter tussenafstand op diezelfde manier ook wel eens een noodstop moeten maken met de auto.. alles rijdt braaf een beetje constant 50 - 70 km/u, en ineens staat alles BAM! op de rem, en als je dan heel effe naar die chick in de Powlow naast je zit te gluren wordt het ineens heel krapjes allemaal![]()
Zeg, kap eens? Lees het topic eens door, dan zijn zulke kutopmerkingen en vragen niet nodig.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 12:09 schreef fathank het volgende:
Hoe de neuk kun je trouwens met je linkerpoot de koppeling intrappen?
Dan ben je echt motorisch gestoord en hoor je thuis in een 45km/h wagentje op het fietspad.
Het is gewoon gebrek aan rij-ervaring van TS.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 12:09 schreef fathank het volgende:
Hoe de neuk kun je trouwens met je linkerpoot de koppeling intrappen?
Dan ben je echt motorisch gestoord en hoor je thuis in een 45km/h wagentje op het fietspad.
Ík zal wel heel blond zijn hoor... maar ik koppel volgens mij altijd met linkervoetquote:Op vrijdag 4 mei 2012 12:09 schreef fathank het volgende:
Hoe de neuk kun je trouwens met je linkerpoot de koppeling intrappen?
Dan ben je echt motorisch gestoord en hoor je thuis in een 45km/h wagentje op het fietspad.
Dat is echt een goede tip voor TS idd!quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:15 schreef Meike26 het volgende:
Ik kan mij de botte en domme reacties aan de ene kant wel voorstellen, maar het helpt TS ook niet verder.
Wanneer je in paniek je koppeling intrapt ipv je rempedaal, dan klinkt het alsof je les hebt gehad van zo'n rij-school-fabriek. Weinig aandacht voor wagen-beheersing en de persoon, verkeersregels erin stampen en laat het examen dan maar komen.
Bij kleine rijscholen ben je minder snel een nummer en word er vaker aandacht gegeven aan de wagenbeheersing, de persoon en hoe hij omgaat met dit soort verkeerssituaties enz enz.
Wanneer je auto nu gemaakt is, raad ik je aan om eens een lange rit te maken naar onbekend terrein, pak wat binnendoorwegen en zoek als het rustig is op de weg even de grens op, zonder er overheen te gaan. Toen ik mijn eerste eigen dagelijkse auto kocht (Alfa 145) ben ik bijna gelijk naar tante in Den Helder geweest. Op de terugweg voornamelijk binnendoor gereden en op een lege carpool plaats eens de auto uitgeprobeerd qua noodremmen en achteruit rijden. Geen achterlijke truukjes uithalen, gewoon diverse manouvres maken, beetje slalommen zonder je koppelingsplaten gelijk om te roken.
Deze wagenbeheersing en ervaring neem je gelijk mee naar overige auto's. Denk dat als je soms wat verantwoord speelt met je wagen, je een betere wagenbeheersing krijgt.
Ohja, en kijk voortaan niet alleen naar de auto voor je... maar naar de auto's daarvoorDan kunnen zelfs de meest notoire bumperboeren uit de problemen blijven !
Kerel, koppelen gaat altijd met je linkervoet.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 12:09 schreef fathank het volgende:
Hoe de neuk kun je trouwens met je linkerpoot de koppeling intrappen?
Dan ben je echt motorisch gestoord en hoor je thuis in een 45km/h wagentje op het fietspad.
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 12:09 schreef fathank het volgende:
Hoe de neuk kun je trouwens met je linkerpoot de koppeling intrappen?
Dan ben je echt motorisch gestoord en hoor je thuis in een 45km/h wagentje op het fietspad.
Ongetwijfeld, maar dan nog... koppeling en rem omwisselen? Kom op...dat doe je niet eens met dezelfde voet. Als je nou zoals Palomar al aangeeft, een keer de rem en het gaspedaal tegelijkertijd intrapt, daar kan ik me nog iets bij voorstellen.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 12:16 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Het is gewoon gebrek aan rij-ervaring van TS.
Of een automaat, dan heb je tenminste al een pedaal minderquote:Op vrijdag 4 mei 2012 16:23 schreef drijfhout het volgende:
[..]
Ik zou het openbaar vervoer adviseren.
aha, nu snap ik de veel voorkomende denkfout in voorgaande postsquote:Op vrijdag 4 mei 2012 15:26 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, maar dan nog... koppeling en rem omwisselen? Kom op...dat doe je niet eens met dezelfde voet. Als je nou zoals Palomar al aangeeft, een keer de rem en het gaspedaal tegelijkertijd intrapt, daar kan ik me nog iets bij voorstellen.
Heb je 'm nu al bij de garage enzo? Is ie al aan de betere hand?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 16:40 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
aha, nu snap ik de veel voorkomende denkfout in voorgaande postsik handelde wel degelijk met mijn rechtervoet, maar zat dus met rechts op het koppelinsgpedaal.
En het rijdt gewoon baas.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 16:45 schreef RealBizkit666 het volgende:
Ruil dat ding maar snel in voor een automaat. Dan kun je de koppeling niet meer intrappen en het rempedaal is ook breder. Win-win dus.
nope hij staat hier voor de deur, geen tijd gehad om wat te regelen nog. Maar komt goed, heb een adresje in Aalsmeer waar ze hem wel kunnen fixen.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 16:43 schreef H-D het volgende:
[..]
Heb je 'm nu al bij de garage enzo? Is ie al aan de betere hand?
Ik zou vast gaan sparen en zodra dit concept op de markt komt hier een auto van kopen.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 16:46 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
nope hij staat hier voor de deur, geen tijd gehad om wat te regelen nog. Maar komt goed, heb een adresje in Aalsmeer waar ze hem wel kunnen fixen.
Dat ook, maar nee dank je ik ga wel verder met deze als het niet te gek wordt met de reparatie.quote:
lek als een mandje. Ik zie het wel, ga een paar offertes aanvragen dit weekend.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 16:46 schreef klipper het volgende:
¤600 schade is niks man.
Is je radiateur wel echt lek?
Als je radiator en bumper vervangen moet worden ben je echt wel meer kwijt.
Tofquote:Op vrijdag 4 mei 2012 16:46 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
nope hij staat hier voor de deur, geen tijd gehad om wat te regelen nog. Maar komt goed, heb een adresje in Aalsmeer waar ze hem wel kunnen fixen.
Deze wil ik nog wel even bevestigen.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:15 schreef Meike26 het volgende:
Ohja, en kijk voortaan niet alleen naar de auto voor je... maar naar de auto's daarvoorDan kunnen zelfs de meest notoire bumperboeren uit de problemen blijven !
Een zeer zinnige opmerking. Veel stress gehad de laatste weken, tegen het overspannen zijn aan, maar nu weet ik zeker dat er een overzichtelijke periode aanbreekt... Deze stress heeft vrijwel zeker een rol gespeeld..quote:Op vrijdag 4 mei 2012 20:06 schreef Garbageman het volgende:
Ik zal ook nog even normaal reageren, mijn vriendin had wel eens haar kop er niet bij tijdens het autorijden, te laat reageren, niet rechts of te veel rechts rijden en zo. Ik heb haar aangeraden om voor elke rit in haarzelf te zeggen "ik ga nu autorijden". Dat werkt voor haar als een soort trigger dat ze nu haar "autorijpet" opzet en haar "dagdroompet" even afzet zeg maarWerkt heel goed
meh, zo niet dan alleen de essentieel technische delen laten fixen en de rest komt met de tijd wel weer.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 19:58 schreef Palomar het volgende:
Vraag me eigenlijk af of je hier met 600 euro mee weg komt...
Het gaat er om te voorkomen dat je in dit soort situaties terecht komt.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 15:26 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, maar dan nog... koppeling en rem omwisselen? Kom op...dat doe je niet eens met dezelfde voet. Als je nou zoals Palomar al aangeeft, een keer de rem en het gaspedaal tegelijkertijd intrapt, daar kan ik me nog iets bij voorstellen.
lol, op de ring Amsterdam zekerquote:Op vrijdag 4 mei 2012 20:59 schreef Mirgeam het volgende:
Jammer HB, zat je weer met de navigatie te worstelen?
Heb jij allang je rijbewijs?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 23:34 schreef Biogarde het volgende:
En mis trappen is helemaal geen schande. Het gebeurt mij ook weleens. Wou van de week nog schakelen. Dat ging niet goed.
Ik trapte de koppeling en de rem tegelijk in terwijl ik van z'n 2 naar z'n 3 ging. M'n broer naast me zat met z'n voortanden in het dashboard. En dat allemaal in een seconde.
En ik heb altijd automaten gereden, dus dan zijn handbakken sowieso een hele excursie de eerste paar maanden
Ik heb gewoon een normaal rijbewijs hoor. Ben 30. Afrijden toen 18.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 00:38 schreef klipper het volgende:
[..]
Heb jij allang je rijbewijs?
Tegenwoordig ( alweer enige jaren dacht ik zo) mag je toch niet meer switchen als je automaat afrijdt?, behalve als je opnieuw examen doet?
Dit snap ik ff niet? Waar zat je dan met je linkervoet? Uit het raamquote:Op vrijdag 4 mei 2012 16:40 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
aha, nu snap ik de veel voorkomende denkfout in voorgaande postsik handelde wel degelijk met mijn rechtervoet, maar zat dus met rechts op het koppelinsgpedaal.
Ik kan gewoon niet begrijpen hoe je dat pedaal kan missen.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 00:00 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Hoop zo voor je dat karma binnenkort niet naast je zit.
Bimmer hoor je juist handbak te rijden.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 01:12 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Ik heb gewoon een normaal rijbewijs hoor. Ben 30. Afrijden toen 18.
Heb grote auto's gereden. En sommige auto's ga je gewoon niet rijden met een handbak. Benzen en Beemers bijvoorbeeld niet. Of Bimmers. Beemers. Bimmers, anders worden de BMW fappers boos.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |