Alle ruiten in alle auto's verplicht vervangen door staalplaat. Om afleiding te voorkomen.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 00:15 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik heb in zo'n zelfde soort situatie met ruim 30 meter tussenafstand op diezelfde manier ook wel eens een noodstop moeten maken met de auto.. alles rijdt braaf een beetje constant 50 - 70 km/u, en ineens staat alles BAM! op de rem, en als je dan heel effe naar die chick in de Powlow naast je zit te gluren wordt het ineens heel krapjes allemaal![]()
Zeg, kap eens? Lees het topic eens door, dan zijn zulke kutopmerkingen en vragen niet nodig.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 12:09 schreef fathank het volgende:
Hoe de neuk kun je trouwens met je linkerpoot de koppeling intrappen?
Dan ben je echt motorisch gestoord en hoor je thuis in een 45km/h wagentje op het fietspad.
Het is gewoon gebrek aan rij-ervaring van TS.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 12:09 schreef fathank het volgende:
Hoe de neuk kun je trouwens met je linkerpoot de koppeling intrappen?
Dan ben je echt motorisch gestoord en hoor je thuis in een 45km/h wagentje op het fietspad.
Ík zal wel heel blond zijn hoor... maar ik koppel volgens mij altijd met linkervoetquote:Op vrijdag 4 mei 2012 12:09 schreef fathank het volgende:
Hoe de neuk kun je trouwens met je linkerpoot de koppeling intrappen?
Dan ben je echt motorisch gestoord en hoor je thuis in een 45km/h wagentje op het fietspad.
Dat is echt een goede tip voor TS idd!quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:15 schreef Meike26 het volgende:
Ik kan mij de botte en domme reacties aan de ene kant wel voorstellen, maar het helpt TS ook niet verder.
Wanneer je in paniek je koppeling intrapt ipv je rempedaal, dan klinkt het alsof je les hebt gehad van zo'n rij-school-fabriek. Weinig aandacht voor wagen-beheersing en de persoon, verkeersregels erin stampen en laat het examen dan maar komen.
Bij kleine rijscholen ben je minder snel een nummer en word er vaker aandacht gegeven aan de wagenbeheersing, de persoon en hoe hij omgaat met dit soort verkeerssituaties enz enz.
Wanneer je auto nu gemaakt is, raad ik je aan om eens een lange rit te maken naar onbekend terrein, pak wat binnendoorwegen en zoek als het rustig is op de weg even de grens op, zonder er overheen te gaan. Toen ik mijn eerste eigen dagelijkse auto kocht (Alfa 145) ben ik bijna gelijk naar tante in Den Helder geweest. Op de terugweg voornamelijk binnendoor gereden en op een lege carpool plaats eens de auto uitgeprobeerd qua noodremmen en achteruit rijden. Geen achterlijke truukjes uithalen, gewoon diverse manouvres maken, beetje slalommen zonder je koppelingsplaten gelijk om te roken.
Deze wagenbeheersing en ervaring neem je gelijk mee naar overige auto's. Denk dat als je soms wat verantwoord speelt met je wagen, je een betere wagenbeheersing krijgt.
Ohja, en kijk voortaan niet alleen naar de auto voor je... maar naar de auto's daarvoorDan kunnen zelfs de meest notoire bumperboeren uit de problemen blijven !
Kerel, koppelen gaat altijd met je linkervoet.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 12:09 schreef fathank het volgende:
Hoe de neuk kun je trouwens met je linkerpoot de koppeling intrappen?
Dan ben je echt motorisch gestoord en hoor je thuis in een 45km/h wagentje op het fietspad.
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 12:09 schreef fathank het volgende:
Hoe de neuk kun je trouwens met je linkerpoot de koppeling intrappen?
Dan ben je echt motorisch gestoord en hoor je thuis in een 45km/h wagentje op het fietspad.
Ongetwijfeld, maar dan nog... koppeling en rem omwisselen? Kom op...dat doe je niet eens met dezelfde voet. Als je nou zoals Palomar al aangeeft, een keer de rem en het gaspedaal tegelijkertijd intrapt, daar kan ik me nog iets bij voorstellen.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 12:16 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Het is gewoon gebrek aan rij-ervaring van TS.
Of een automaat, dan heb je tenminste al een pedaal minderquote:Op vrijdag 4 mei 2012 16:23 schreef drijfhout het volgende:
[..]
Ik zou het openbaar vervoer adviseren.
aha, nu snap ik de veel voorkomende denkfout in voorgaande postsquote:Op vrijdag 4 mei 2012 15:26 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, maar dan nog... koppeling en rem omwisselen? Kom op...dat doe je niet eens met dezelfde voet. Als je nou zoals Palomar al aangeeft, een keer de rem en het gaspedaal tegelijkertijd intrapt, daar kan ik me nog iets bij voorstellen.
Heb je 'm nu al bij de garage enzo? Is ie al aan de betere hand?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 16:40 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
aha, nu snap ik de veel voorkomende denkfout in voorgaande postsik handelde wel degelijk met mijn rechtervoet, maar zat dus met rechts op het koppelinsgpedaal.
En het rijdt gewoon baas.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 16:45 schreef RealBizkit666 het volgende:
Ruil dat ding maar snel in voor een automaat. Dan kun je de koppeling niet meer intrappen en het rempedaal is ook breder. Win-win dus.
nope hij staat hier voor de deur, geen tijd gehad om wat te regelen nog. Maar komt goed, heb een adresje in Aalsmeer waar ze hem wel kunnen fixen.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 16:43 schreef H-D het volgende:
[..]
Heb je 'm nu al bij de garage enzo? Is ie al aan de betere hand?
Ik zou vast gaan sparen en zodra dit concept op de markt komt hier een auto van kopen.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 16:46 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
nope hij staat hier voor de deur, geen tijd gehad om wat te regelen nog. Maar komt goed, heb een adresje in Aalsmeer waar ze hem wel kunnen fixen.
Dat ook, maar nee dank je ik ga wel verder met deze als het niet te gek wordt met de reparatie.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |