Sportschooltopics in KLB zijn heerlijk om te trollen. Vaak zijn de mensen die het serieus nemen altijd van die fitnesstypesquote:Op donderdag 3 mei 2012 23:04 schreef DeRakker. het volgende:
sportschool, waarom trainen?
Mensen die denken dat ik en Seam serieus zijn....
Volgend jaar ben ik een aantal maanden in New York lijkt me echt geweldig om in zo'n megagym te trainen (zeker als je een universiteitsgym gewend bent).quote:Op donderdag 3 mei 2012 23:03 schreef Weissman het volgende:
Ik kan het helaas ook niet neer smijten, laat het rustig weer terug zakken. Wel jammer.
Maar ik heb het al een paar keer gevraagd aan de eigenaar en hij heeft beloofd. Als ze er na een tijdje nog niet zijn smijt ik ze gew neer. Kutgym is het eigenlijk ook
Ah, dat is balen. Hier precies hetzelfde, behalve dat zelfs niemand tips geeft voor de clean en jerk.quote:Op donderdag 3 mei 2012 23:25 schreef Weissman het volgende:
Snatch is idd erg lastigEr loopt een enkeling rond ja die me een klein beetje corrigeerde op de clean jerk en van tips voorzag. Verder is het niveau in mijn gym erg bedroevend. Maar autodidactisch zijn is een zegen.
maar snatch gaat ook niet goed als je 'm niet perfect doet. daarom doe ik veel oefenen met een onderdeel daarvan zoals de OHS. en vooral geduld hebben.
Tevens heb ik ook veel gehad aan de tips van Kroc, maar die heb ik hier al een tijdje niet gezien.
geef mij de definitie van power maar eens.quote:
Post maar een video van een aantal herhalingenquote:Op donderdag 3 mei 2012 23:36 schreef Push. het volgende:
[..]
Ah, dat is balen. Hier precies hetzelfde, behalve dat zelfs niemand tips geeft voor de clean en jerk.
Precies, veel geduld. Heb je er al aan gedacht om je snatch of clean en jerk op te nemen, zodat je thuis rustig kunt kijken waar het beter kan? Zelf doe ik het ook niet, maar zou het eigenlijk wel moeten doen.
Power = mass x velocity.quote:Op donderdag 3 mei 2012 23:36 schreef 1517 het volgende:
[..]
geef mij de definitie van power maar eens.
Het is om te huilenquote:Op donderdag 3 mei 2012 23:30 schreef Seam het volgende:
[..]
Sportschooltopics in KLB zijn heerlijk om te trollen. Vaak zijn de mensen die het serieus nemen altijd van die fitnesstypes
mwah boos niet... meer teleurgesteld en verdrietigquote:Op donderdag 3 mei 2012 23:49 schreef Jajong het volgende:
Mensen zijn zo onwetend en dom, ik word er altijd beetje boos van.
Das nog ergerquote:Op donderdag 3 mei 2012 23:54 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
mwah boos niet... meer teleurgesteld en verdrietig
Cutting?quote:Op donderdag 3 mei 2012 23:16 schreef Geo4kant het volgende:
Waarom ben ik begonnen met Whey shake met water te drinken..met melk blijft toch het beste
Nee, zat er minder vol van met water, was goed weg te drinkenquote:
Wat een lul die fitness PT, ziet er uit als een willekeurige klant in de kroeg.quote:Op donderdag 3 mei 2012 21:43 schreef 16meter het volgende:
Geranamine wordt verboden in de VS. Nederland zal dan wel snel volgen.
http://www.kmbc.com/health/30989154/detail.html
PWO supps inslaan, nu nog het kan!
Hoe kom je daarbij, heb je daar een bron vanquote:Op donderdag 3 mei 2012 22:44 schreef Push. het volgende:
[..]
Klopt. Altijd gedacht dat MDoubleYou wel een redelijk goed merk was.
Respect overigens dat je oly lifts doet. De power clean & jerk is vrij simpel aan te leren, misschien dat je die eerst kunt doen voordat je overstapt op de reguliere clean & jerk?
quote:Op donderdag 3 mei 2012 20:30 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Moi, maar zit eraan te denken om een split schema te nemen. Of eea op aan te passen.
Ik had een klein stukje gelezen over dat het schema niet helemaal in balans was en dat je er nog wat aan toe moet voegen, Geen idee of die man gelijk heeft en ik heb ook alleen nog maar dat stuk gelezen maar hij had het over chins en dips volgens mij. Pakken jullie er ook extra oefeningen bij of pakken jullie alleen dit?quote:
Prima bulk schema. 3 keer per week vlammen op die compounds. Hier is mijn variant, op SS gebaseerd, met een paar extra iso oefeningen om achterliggende onderdelen (traps en armen) aan te pakken:quote:Op vrijdag 4 mei 2012 01:05 schreef Drommeldaris het volgende:
[..]
[..]
Ik had een klein stukje gelezen over dat het schema niet helemaal in balans was en dat je er nog wat aan toe moet voegen, Geen idee of die man gelijk heeft en ik heb ook alleen nog maar dat stuk gelezen maar hij had het over chins en dips volgens mij. Pakken jullie er ook extra oefeningen bij of pakken jullie alleen dit?
A
Squat 5*5
BP 5*5
BR 5*5
B
Squat 5*5
OHP 5*5
DL 1*5
SQT,BP, en DL-en op 1 dag. Dan kun je toch nooit het maximale uit die compound oefeningen halen?!?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 02:56 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Prima bulk schema. 3 keer per week vlammen op die compounds. Hier is mijn variant, op SS gebaseerd, met een paar extra iso oefeningen om achterliggende onderdelen (traps en armen) aan te pakken:
A
--
Squat
Deadlift
Bench press
Chin-ups
Shrugs
B
--
Squat
Overhead Press
Barbell bent over row
Dips
Barbell biceps curls
Ik doe ook een kleine core workout (planks) en wat lichte cardio (half uurtje op de loopband) aan het eind van iedere sessie.
Maar ga je dan tot het uiterste bij beide oefeningen?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 08:44 schreef Zith het volgende:
Ik kan trouwens meer BPen als ik eerst Deadlift (en meer deadliften als ik eerst deadlift ipv BP), geen idee waarom maar maakt bij mij zo'n 5kg uit.
Gewoon alles volle bak. De squat is de fundering van het systeem,d us die gaat eerstquote:Op vrijdag 4 mei 2012 08:24 schreef RaymondK het volgende:
[..]
SQT,BP, en DL-en op 1 dag. Dan kun je toch nooit het maximale uit die compound oefeningen halen?!?
Op hoeveel % doe je die oefeningen dan?
Oh wacht ik las over die SS heen.![]()
Toch ben ik d'r van overtuigd dat je niet zoveel meer kan geven bij je 2e en je 3e compound oefening.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 09:01 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Gewoon alles volle bak. De squat is de fundering van het systeem,d us die gaat eerstDan de DL, dan de bench.
Als je goed kijkt, zal je zien dat de focus van de drie compounds net iets anders is. Ik weet wel, het zijn allemaal compounds en je traint met alle compounds je hele lichaam (al staan je benen redelijk buitenspel bij een bench press), maar met de squat pak je vooral je benen, met de deadlift je rug en met de bench je borst / triceps. Je kan er dus een behoorlijke berg energie ingooienNa zo'n sessie ben je dus inderdaad wel hartstikke gaar ja, want iedere vezel is getrained
De iso's gaan daarom ook als laatste.
Ik ga ook zwaar en diep en je hebt gelijk als je zegt dat de oefeningen gaandeweg zwaarder en minder effectief worden. Ik weet zeker dat ik meer kan benchen als ik dat eerst doe, maar de squat is wat mij betreft de ultieme compound (misschien op de power clean na) en die gaat dus voor. Daarna komt de deadlift en daarna de bench.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 09:10 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Toch ben ik d'r van overtuigd dat je niet zoveel meer kan geven bij je 2e en je 3e compound oefening.
Als ik squat ga ik zwaar en diep. Na m'n werksetjes ben ik numb, en heb ik alleen nog wat over voor wat lichtere oefeningen.
Maar wat is volle bak dan?
Mijn deadlift begint met 1x8x120kg en eindigd met 1x8x160kg totaal 4 setjes oplopend dus.
M'n squat ook.
M'n BP begint bij 1x8x90kg en loopt op tot 1x8x115kg als afsluiter nog 1 of 2 reps op 120kg.
Ik kan me niet voorstellen dat ik dit op 1 dag ga doen...
Misschien dat de setjes van 5 bij SS zo'n groot verschil uit maken t.o.v. 8.
En hoelang ben je dan wel niet aan het trainen? Dat red je toch nooit in 1 uur?
Velocity. Over het algemeen gaan die lifts niet erg snel.quote:Op donderdag 3 mei 2012 23:39 schreef Push. het volgende:
[..]
Power = mass x velocity.
Waarom zou power niks met powerlifting te maken hebben?
Zodra je opgeroepen word heb je 2 minuten om je lift te maken, de afteltimer stopt zodra de halter in beweging is.quote:Op donderdag 3 mei 2012 23:11 schreef Weissman het volgende:
Ik heb geen idee hoe kampioenschappen in elkaar zitten, eerlijk gezegd
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |