abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111118528

[ Bericht 100% gewijzigd door 1517 op 04-05-2012 09:32:51 ]
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 09:31:57 #227
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_111118683
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 09:13 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Ik ga ook zwaar en diep en je hebt gelijk als je zegt dat de oefeningen gaandeweg zwaarder en minder effectief worden. Ik weet zeker dat ik meer kan benchen als ik dat eerst doe, maar de squat is wat mij betreft de ultieme compound (misschien op de power clean na) en die gaat dus voor. Daarna komt de deadlift en daarna de bench.

KT duurt gemiddeld een uur (3 kwartier compounds, kwartiertje iso), cardio een half uur.
SS is starting strenght, is dus voor mensen die beginnen?
Ik had het wel eens gehoord, maar nooit bekeken wat het was.
Ik verbeeld mezelf niks, maar ben zeker geen beginner meer na 2,5 jr trainen en 25kg gainen ;-)
dus ik vraag me af of je d'r dan nog veel aan hebt...

THanks c_/

[ Bericht 1% gewijzigd door RaymondK op 04-05-2012 09:37:15 ]
  vrijdag 4 mei 2012 @ 09:59:55 #228
357556 jeurse04
Usericon is son of Zeus
pi_111119347
Een nadeel van kracht(massa)training vind ik dan wel dat ik een beetje uit me kleren begin te groeien. Overhemden worden erg krap en vooral broeken beginnen erg strak te zitten.(skinny jeans style :´) ) Hebben jullie hier ook last van? Ik probeer nu echt minder te squatten, en squat nu nog maar 1x per week ipv 3x. Vind het toch wel beetje zonde dat ïk bepaalde kleding niet meer aankan.. :P

Nog een vraagje over whey: Ikzelf heb tot op heden nog geen shakes of creatine gebruikt. (100% natural jwz) Maar resultaten zijn na 7 maanden toch zeer zeker zichtbaar. Als ik het goed heb, zijn whey shakes slechts een aanvulling op je voeding, oftewel: Wanneer ik goed genoeg eet, en genoeg eiwitten binnen krijg via voedsel, dan is whey overbodig? Althans, dit is wat mij verteld is door een vriend van mij met een aantal jaren BB ervaring. Hij zei: Eerste jaar/jaren van training groei je al relatief hard, wanneer je gewoon goed eet en genoeg eiwitten daardoor binnen krijgt, zijn de dure shakies overbodig. Creatine en shakeys kan beter gebruikt worden na wat ervaring met BB (meer dan 1 jaar) i.c.m. een goed uitgebalanceerd voeddingsschema aangezien je steeds minder snel begint te groeien naarmate je verder komt met BB. (dit waren zijn woorden)

Wat zeggen jullie daarvan? Keiharde ´´broscience´? Of heeft hij gelijk? Ik vraag me dit af aangezien ik lees dat zo een beetje iedereen aan de whey zit.
190CM, 90.5KG, SQ:150KGx2 BP:100KGx2 DL:190KGx3
My end goal is not to be some massed up freak, but rather to have a physique that can be looked as art; streamlined, tapered, and universally appealing.
  † In Memoriam † vrijdag 4 mei 2012 @ 10:00:23 #229
230491 Zith
pls tip
pi_111119361
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 08:49 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Maar ga je dan tot het uiterste bij beide oefeningen?

Als ik deadlift of squat, dan ben ik helemaal kapot aan het eind van 4 werksetjes en een opwarmsetje.

Dan doe ik nog wel wat simpele oefeningen als abs o.i.d. maar ik kan daarna zeker niet m'n BP record nog es ff gaan lopen verbreken.
Gewoon leeg dan.
Helemaal met BP-en. Dan moet ik echt niet iets anders eerst gaan doen.

Of trainen jullie dan onder je max als je zo trained?
Ik train SS, en met de incrementale verhogingen is elke laatste rep van mn 3de set ook zo'n beetje de laatste rep die ik zou kunnen doen.

SS is inderdaad voor beginners, mensen die snel genoeg herstellen om elke training squats te doen. Na SS heeft Mark Rippetoe het Practical Programming boek waar je zelf een systeem moet ontwikkelen waarbij je genoeg herstel krijgt, en uiteindelijk wil je bijv. de Deadlift opdelen in 3 bewegingen (halted deadlifts, rack pull, etc) die je op dag 1 en 2 traint en dan op dag 3 1x naar je max deadlift werkt omdat je al zo erg tegen je maximum zit. Dan train je dus niet elke keer compounds maar 1x per week.

[ Bericht 20% gewijzigd door Zith op 04-05-2012 10:05:25 ]
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  vrijdag 4 mei 2012 @ 10:00:24 #230
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_111119362
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 09:31 schreef RaymondK het volgende:

[..]

SS is starting strenght, is dus voor mensen die beginnen?
Ik had het wel eens gehoord, maar nooit bekeken wat het was.
Ik verbeeld mezelf niks, maar ben zeker geen beginner meer na 2,5 jr trainen en 25kg gainen ;-)
dus ik vraag me af of je d'r dan nog veel aan hebt...

THanks c_/
Tja, ik ben 'groener' dan jij, maar starting strength heet starting strength voor een reden ;) Het lijkt me echter een prima bulk-programma voor ieder niveau als ik eerlijk ben.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 10:01:12 #231
77130 star_gazer
pi_111119383
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 09:59 schreef jeurse04 het volgende:
Een nadeel van kracht(massa)training vind ik dan wel dat ik een beetje uit me kleren begin te groeien. Overhemden worden erg krap en vooral broeken beginnen erg strak te zitten.(skinny jeans style :´) ) Hebben jullie hier ook last van? Ik probeer nu echt minder te squatten, en squat nu nog maar 1x per week ipv 3x. Vind het toch wel beetje zonde dat ïk bepaalde kleding niet meer aankan.. :P
Mijn bovenbenen beginnen tegen elkaar te wrijven. Bijzonder irritant. Maargoed, het is voor het goede doel. Komt er straks tenminste wat moois tevoorschijn na de cut.

quote:
Nog een vraagje over whey: Ikzelf heb tot op heden nog geen shakes of creatine gebruikt. (100% natural jwz) Maar resultaten zijn na 7 maanden toch zeer zeker zichtbaar. Als ik het goed heb, zijn whey shakes slechts een aanvulling op je voeding, oftewel: Wanneer ik goed genoeg eet, en genoeg eiwitten binnen krijg via voedsel, dan is whey overbodig? Althans, dit is wat mij verteld is door een vriend van mij met een aantal jaren BB ervaring. Hij zei: Eerste jaar/jaren van training groei je al relatief hard, wanneer je gewoon goed eet en genoeg eiwitten daardoor binnen krijgt, zijn de dure shakies overbodig. Creatine en shakeys kan beter gebruikt worden na wat ervaring met BB (meer dan 1 jaar) i.c.m. een goed uitgebalanceerd voeddingsschema aangezien je steeds minder snel begint te groeien naarmate je verder komt met BB. (dit waren zijn woorden)

Het heten niet voor niets supplementen ;) Wederom, ik ben geen pro, maar mijn boerenverstand zegt dat je prima zonder whey kan als je wat extra mager vlees opvreet. Creatine weet ik niet.
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 10:02:59 #232
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_111119427
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 10:00 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Tja, ik ben 'groener' dan jij, maar starting strength heet starting strength voor een reden ;) Het lijkt me echter een prima bulk-programma voor ieder niveau als ik eerlijk ben.
Ja daar zat ik ook aan te denken. Je kan het zwaarder gaan natuurlijk gewoon doortrekken op diezelfde manier van trainen.
Ben alleen bang voor het los laten van m'n huidige schema, omdat het gewoon heeft gewerkt voor mij...
En ik wil perse 4 dagen per week trainen. Het is voor mij ook een goed uur ontspanning om een lange werkdag te onderbreken.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 10:03:52 #233
77130 star_gazer
pi_111119455
Tja, "never change a winning team". Maar aan de andere kant kan variatie ook geen kwaad. Weet het niet :X
-
  vrijdag 4 mei 2012 @ 10:06:30 #234
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_111119531
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 10:03 schreef star_gazer het volgende:
Tja, "never change a winning team". Maar aan de andere kant kan variatie ook geen kwaad. Weet het niet :X
Ja pcies.
Variatie heb ik verder wel, ik hou me volledig aan m'n zelf opgebouwde splitschema kwa spiergroepen, maar varieer zo veel mogelijk met oefeningen.
Daarom veel lezen overal he ;-)
  vrijdag 4 mei 2012 @ 10:08:21 #235
77130 star_gazer
pi_111119580
Ik ben voorlopig nog aan het bulken op starting strength en het gaat heerlijk (84.5kg @ 1m73). Over een maand of twee waarschijnlijk de cut erin, want de pens en (vooral) benen worden inderdaad wel wat vervelend nu.
-
  † In Memoriam † vrijdag 4 mei 2012 @ 10:09:03 #236
230491 Zith
pls tip
pi_111119606
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 10:02 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Ja daar zat ik ook aan te denken. Je kan het zwaarder gaan natuurlijk gewoon doortrekken op diezelfde manier van trainen.
Ben alleen bang voor het los laten van m'n huidige schema, omdat het gewoon heeft gewerkt voor mij...
En ik wil perse 4 dagen per week trainen. Het is voor mij ook een goed uur ontspanning om een lange werkdag te onderbreken.
Met jouw stats moet je ook geen SS doen, ook niet eens naar kijken. Je herstelt niet zo snel als beginners (SSers) doen en moet dus beter plannen.

Wel kan ik je aanraden om Practical Planning te lezen van dezelfde schrijver, hierin legt hij uit hoe je verder moet na SS (want je kan niet meer elke keer squaten en herstellen) en hoe je je trainingen het beste indeelt. Bijv. 1x per week naar een max deadlift werken, de andere dagen de deadlift opdelen in verschillende oefeningen (halted deadlifts, rack pulls, bijv) en deze apart trainen. Rippetoe zegt dat hij deze aanpak aanraadt vanaf 400 lb (180 kg), hij merkt bij zijn sporters dat dan Deadlifts alleen niet goed genoeg meer zijn voor sterkere deadlifts, en dat minder deadliften maar meer assisting oefeningen beter werkt voor sterkere DLs.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_111119832
quote:
Je moet ook geen skinny jeans dragen... loose fit zit lekker ruim.
pi_111119889
Vandaag +2kg BOR, +2kg incline bench press, +1 rep shoulder press, -1 rep chest dips, +1 rep concentration curl en +3 reps leg press. *O*

Dit met ongeveer 25-30% onder onderhoud (iets minder op trainingsdagen), 2+ weken lang al. Ik word ook merkbaar leaner. w/
  vrijdag 4 mei 2012 @ 10:19:34 #239
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_111119958
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 10:09 schreef Zith het volgende:

[..]

Met jouw stats moet je ook geen SS doen, ook niet eens naar kijken. Je herstelt niet zo snel als beginners (SSers) doen en moet dus beter plannen.

Wel kan ik je aanraden om Practical Planning te lezen van dezelfde schrijver, hierin legt hij uit hoe je verder moet na SS (want je kan niet meer elke keer squaten en herstellen) en hoe je je trainingen het beste indeelt. Bijv. 1x per week naar een max deadlift werken, de andere dagen de deadlift opdelen in verschillende oefeningen (halted deadlifts, rack pulls, bijv) en deze apart trainen. Rippetoe zegt dat hij deze aanpak aanraadt vanaf 400 lb (180 kg), hij merkt bij zijn sporters dat dan Deadlifts alleen niet goed genoeg meer zijn voor sterkere deadlifts, en dat minder deadliften maar meer assisting oefeningen beter werkt voor sterkere DLs.
Oke thanks. Ga ik eens bekijken.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 10:24:45 #240
357556 jeurse04
Usericon is son of Zeus
pi_111120093
quote:

Wat zeggen jullie daarvan? Keiharde ´´broscience´? Of heeft hij gelijk? Ik vraag me dit af aangezien ik lees dat zo een beetje iedereen aan de whey zit.
Nog meer mensen een mening hierover?
190CM, 90.5KG, SQ:150KGx2 BP:100KGx2 DL:190KGx3
My end goal is not to be some massed up freak, but rather to have a physique that can be looked as art; streamlined, tapered, and universally appealing.
pi_111120187
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 10:24 schreef jeurse04 het volgende:

[..]

Denk dat je beter eerst je dieet kan opruimen voor dat je gaat supplementeren met crea en dergelijken.
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
pi_111120281
Om op Jeurse zijn vraag in te haken: hoe bruikbaar vinden jullie supplementatie geeft het je echt een extra randje of is er vaak geen merkbaar verschil? Ik heb buiten whey (wat meer voeding is) nooit supplementen gebruikt maar zit er toch over te denken. Maar het is vaak vrij prijzig dus vraag me af of het zinvol is (ga er vanuit dat mijn trainingsroutine+dieet op orde is voor deze vraag ;) )?
pi_111120309
quote:
ja, echt een nadeel dat je gains maakt

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 10:31 schreef Otto_Kretschmer het volgende:
Om op Jeurse zijn vraag in te haken: hoe bruikbaar vinden jullie supplementatie geeft het je echt een extra randje of is er vaak geen merkbaar verschil? Ik heb buiten whey (wat meer voeding is) nooit supplementen gebruikt maar zit er toch over te denken. Maar het is vaak vrij prijzig dus vraag me af of het zinvol is (ga er vanuit dat mijn trainingsroutine+dieet op orde is voor deze vraag ;) )?
buiten whey, zie ik niet veel toegevoegde waarde..

pre-workout supplementen geven je een flinke energie boost, maar meer ook niet. en de vraag is hoe schadelijk het op de lange termijn is, als je regelmatig iets als DMAA gebruikt. voor mijn gevoel is 1x per week gebruik al meeer dan genoeg, want echt gezond voelt het niet aan. (verhoogde bloeddruk/hartslag/zweet aanvallen/insomnia, om zomaar wat bijwerkingen te noemen) daarnaast is het gebruik van dit soort stimulanten een flinke aanslag op je czs en energieniveau, niets iets dat je elke trainingsdag wilt doen.

[ Bericht 18% gewijzigd door 16meter op 04-05-2012 10:44:21 ]
  † In Memoriam † vrijdag 4 mei 2012 @ 10:34:40 #244
230491 Zith
pls tip
pi_111120375
Het supplementeren met whey is vooral ten voordele direct na de training, veel studies laten zien dat hoe sneller na de training je lichaam eiwitten krijgt, hoe beter. De snelle eiwitten in whey doen het hem hierin. Dat kan je moeilijk bereiken met andere eiwit bronnen. Whey supplementeren gewoon om je eiwitten aan te vullen is niet anders dan gewoon tonijn eten of wat dan ook.

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 10:28 schreef 1517 het volgende:

[..]

Denk dat je beter eerst je dieet kan opruimen voor dat je gaat supplementeren met crea en dergelijken.
Creatine staat los van je dieet. Creatine zorgt ook voor duidelijk meer kracht. Ik zie niet in waarom je creatine zou uitstellen.
pi_111120384
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 09:17 schreef 1517 het volgende:

[..]

Velocity. Over het algemeen gaan die lifts niet erg snel.
Het is meer strength-lifting. Olympic weightlifting heeft alles met power te maken

Verglijk de snelheid van deze twee lifts (jammer genoeg beschikken we niet over alle data om de berekening te maken).

[..]

Zodra je opgeroepen word heb je 2 minuten om je lift te maken, de afteltimer stopt zodra de halter in beweging is.
Je mag het platform alleen aanraken met de onderkant van je voet.
Je moet zo'n singlet dragen, knieen en polsen mogen voorzien zijn van sleeves (zijn wel regels aan verbonden).

Je moet het gewicht in de snatch en de jerk ontvangen met gelockte armen. Je mag dus geen pushpress doen. Je mag geen pressende beweging uitvoeren.
Hoe je dat doet moet je zelf weten, push jerk (squat style) of split jerk (lunge style) zijn mogelijkheden. Waarom de legendarische Pyrros Dimas voor een push jerk kiest is dus persoonlijke voorkeur.

Tijdens warm ups doe ik vaak wel push jerks tot 55% ongeveer en ga dan over op split
Bij powerlifting probeer je de bar ook zo snel mogelijk op de gewenste hoogte te krijgen, anders gaat het ten koste van je kracht (=power), en kun je dus minder tillen.

Bij powerlifting en gewichtheffen zijn de verhoudingen tussen gewicht en snelheid heel anders, waardoor ze dus niet te vergelijken zijn, naar mijn mening. Beetje nutteloze discussie overigens.
"Fear is only as deep as the mind allows."
  † In Memoriam † vrijdag 4 mei 2012 @ 10:36:40 #246
230491 Zith
pls tip
pi_111120418
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 10:31 schreef Otto_Kretschmer het volgende:
Je moet weten wat de ingredienten doen en waarom je het eventueel nodig zou hebben. Als je vaak kramp hebt zou je bijv magnesium kunnen supplementeren. Niet kijken naar de mooie namen van de producten.
pi_111120421
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 00:47 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Wat een lul die fitness PT, ziet er uit als een willekeurige klant in de kroeg.

[..]

Hoe kom je daarbij, heb je daar een bron van ;) :P
Nee, het zijn boefjes, ze verkopen hun huismerk whey voor schandalig hoge prijzen soms.
Heb graag mijn feiten goed, voordat ik zelf broscience sta te verkondigen :P
"Fear is only as deep as the mind allows."
  vrijdag 4 mei 2012 @ 10:39:57 #248
69994 seto
-|||--------|||-
pi_111120502
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 10:24 schreef jeurse04 het volgende:

[..]

Hoeveel squat je?
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_111120504
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 10:36 schreef Zith het volgende:

[..]

Je moet weten wat de ingredienten doen en waarom je het eventueel nodig zou hebben. Als je vaak kramp hebt zou je bijv magnesium kunnen supplementeren. Niet kijken naar de mooie namen van de producten.
Whut brah hoe weet je dit, ik heb namelijk een enorm krampprobleem :D Als dit gaat werken is dit de opmerking van de eeuw voor mij. (Heb altijd kramp bij het voetballen, niet bij trainen)
pi_111120760
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 09:17 schreef 1517 het volgende:

[..]

Velocity. Over het algemeen gaan die lifts niet erg snel.
Het is meer strength-lifting. Olympic weightlifting heeft alles met power te maken

Verglijk de snelheid van deze twee lifts (jammer genoeg beschikken we niet over alle data om de berekening te maken).

[..]

Zodra je opgeroepen word heb je 2 minuten om je lift te maken, de afteltimer stopt zodra de halter in beweging is.
Je mag het platform alleen aanraken met de onderkant van je voet.
Je moet zo'n singlet dragen, knieen en polsen mogen voorzien zijn van sleeves (zijn wel regels aan verbonden).

Je moet het gewicht in de snatch en de jerk ontvangen met gelockte armen. Je mag dus geen pushpress doen. Je mag geen pressende beweging uitvoeren.
Hoe je dat doet moet je zelf weten, push jerk (squat style) of split jerk (lunge style) zijn mogelijkheden. Waarom de legendarische Pyrros Dimas voor een push jerk kiest is dus persoonlijke voorkeur.

Tijdens warm ups doe ik vaak wel push jerks tot 55% ongeveer en ga dan over op split
Het ontgaat jou dat een toename in kracht een positief effect heeft op de power output van een persoon. Dezelfde persoon die sterker is heeft meer power dan als hij zwakker zou zijn. Laat de beste manier om sterker te worden nog altijd de basic barbell lifts zijn, zoals die in powerlifting voorkomen. Maar jouw beredenering wordt door meer mensen (onterecht) toegepast.
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')